open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 грудня 2017 року

Львів

№ 803/1094/17

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі :

головуючого судді Большакової О.О.,

суддів Глушка І.В., Макарика В.Я.,

з участю секретаря судового засідання Гром І.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Державної служби України з надзвичайних ситуацій про визнання рішення протиправним та зобов'язання вчинити дії за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 28 вересня 2017 року (суддя: Валюх В.М., 28.09.2017, м. Луцьк, постанова складена в повному обсязі 03.10.2017),

В С Т А Н О В И В:

30 серпня 2017 року ОСОБА_1 звернувся до Волинського окружного адміністративного суду з позовом до Державної служби України з надзвичайних ситуацій (далі - ДСНС України) про визнання протиправним пункту 2 рішення Комісії з питань розгляду матеріалів про визначення статусу учасника бойових дій у ДСНС України витягу з протоколу № 12 від 19.07.2017 у частині відмови у визначенні статусу «ветеран війни - учасник бойових дій» ОСОБА_1 та зобов'язання визначити статус «ветеран війни - учасник бойових дій» згідно з пунктом 11 статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 28 вересня 2017 року у задоволенні позовних вимог відмовлено.

Із таким судовим рішенням не погодився ОСОБА_1 та подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення норм матеріального і процесуального права та невідповідність висновків суду фактичним обставинам справи, просить скасувати постанову та прийняти нову про задоволення позову.

Обґрунтовуючи свою незгоду, позивач зазначив, що він проходив службу в ДСНС України на офіцерських посадах з 26.04.2005 по 27.09.2016. Під час проходження служби він був залучений до складу піротехнічної групи аварійно-рятувального загону ДСНС України у Волинській області щодо виконання робіт з очищення місцевості від вибухонебезпечних предметів, що підтверджено відповідними наказами, актами виконаних робіт, фотокартками, показами свідків, а тому позивач вважає, що має право на отримання статусу учасника бойових дій відповідно до пункту 11 статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту». 15.12.2016 ОСОБА_1 звернувся до ДСНС України із заявою про встановлення статусу учасника бойових дій. 19.07.2017 Комісія з питань розгляду матеріалів про визначення статусу учасника бойових дій у ДСНС України протиправно відмовила йому у визначенні статусу «ветеран війни - учасник бойових дій» у зв'язку з тим, що надані документи на розгляд Комісії не підтверджують його безпосередню участь у розмінуванні (знешкодженні, транспортуванні та знищенні) вибухонебезпечних предметів. Апелянт зауважив, що відповідно до пункту 11 статті 67 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (в редакції чинній в період спірних правовідносин) було передбачено, що учасниками бойових дій визнаються особи, які були залучені командуванням військових частин, державними і громадськими організаціями до розмінування полів і об’єктів народного господарства. Отже цим Законом для визнання особи учасником бойових дій не вимагалося безпосередньої участі у розмінуванні виключно у складі груп піротехнічних робіт. Суд першої інстанції безпідставно надав перевагу доказам відповідача і не взяв до уваги належні докази, що були надані позивачем. Так, суд не врахував, що саме позивачу доводилося здійснювати ідентифікацію та перевезення боєприпасів, які в подальшому передавалися групам розмінування. У матеріалах справи наявні акти, в яких зазначено, що ОСОБА_1 був залучений до розмінування на виконання заявок на розмінування. Згідно довідки №22 від 14 січня 2017 року ОСОБА_1 здійснював ідентифікацію вибухонебезпечних предметів та у складі піротехнічного підрозділу аварійно-рятувального загону безпосередньо приймав участь у вилученні, транспортуванні, знешкодженні, знищенні боєприпасів на території Володимир-Волинського району в загальній кількості 130 одиниць, що засвідчують акти виконаних робіт. Суд належним чином не мотивував, чому не взяв до уваги цю довідку.

У судовому засіданні ОСОБА_1 підтримав апеляційну скаргу та пояснив, що він здійснював ідентифікацію вибухонебезпечних предметів, мав безпосередній контакт з такими предметами і займався небезпечною роботою.

У судовому засіданні представник позивача ОСОБА_2 підтримав апеляційну скаргу з мотивів, що в ній зазначені.

Відповідач подав суду заперечення на апеляційну скаргу, в яких зазначив, що оскаржуване судове рішення є законним і обґрунтованим.

Представник відповідача ОСОБА_3 у судовому засіданні зауважила, що суд першої інстанції правильно встановив фактичні обставини справи і дав їм належну оцінку, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду.

Ухвалою судді Львівського апеляційного адміністративного суду від 10 листопада 2017 року було відкрито апеляційне провадження, й справу було призначено до розгляду у відкритому судовому засіданні.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 в період з 26.04.2005 по 27.09.2016 проходив службу в підрозділах МНС України, ДСНС України, на різних посадах, остання займана посада - провідний фахівець Володимир-Волинського міськрайонного відділу УДСНС України у Волинській області.

15.12.2016 ОСОБА_1 звернувся до голови комісії ДСНС України з питань розгляду матеріалів про визначення учасників бойових дій із заявою, у якій просив розглянути документи, що підтверджують його участь у проведенні ідентифікації вибухонебезпечних предметів, у роботі груп піротехнічних робіт (груп розмінування), які залучалися до безпосереднього виконання завдань щодо розмінування (виявлення, знешкодження та знищення) вибухонебезпечних предметів на території України та надати йому статус учасника бойових дій.

Листом № 03-19518/284 від 28.12.2016 за підписом заступника голови ДСНС України позивачу було роз'яснено, що Комісія з питань розгляду матеріалів про визнання статусу учасника бойових дій у ДСНС України розглядає питання, пов'язані з установленням статусу учасника бойових виключно особам рядового і начальницького складу МНС (ДСНС), та проінформовано, що подані ним матеріали не підтверджують особисту участь у розмінуванні (знешкодженні, транспортуванні та знищенні) вибухонебезпечних предметів, оскільки посадові обов'язки провідного фахівця міськрайонного відділу не передбачають безпосереднє виконання робіт із знешкодження та знищення вибухонебезпечних предметів.

Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 20.03.2017 у справі № 803/76/17 за позовом ОСОБА_1 до ДСНС України про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії адміністративний позов було задоволено частково, визнано протиправними дії ДСНС України щодо відмови у розгляді заяви ОСОБА_1 від 15.12.2016 з додатками про надання статусу учасника бойових дій на засіданні Комісії з питань розгляду матеріалів про визначення статусу учасника бойових дій у ДСНС України, зобов'язано у встановленому законодавством порядку розглянути на черговому засіданні Комісії з питань розгляду матеріалів про визначення статусу учасника бойових дій у ДСНС України заяву ОСОБА_1 від 15.12.2016 про надання статусу учасника бойових дій з прийняттям відповідного рішення.

Згідно витягу з протоколу № 12 засідання Комісії з питань розгляду матеріалів про визнання статусу учасника бойових дій у ДСНС України від 19.07.2017, розглянувши документи щодо визначення статусу «ветеран війни - учасник бойових дій» Комісія одноголосно постановила відмовити у визначенні статусу «ветеран війни - учасник бойових дій» ОСОБА_1 у зв'язку з тим, що надані документи на розгляд Комісії з питань розгляду матеріалів про визнання статусу учасника бойових дій у ДСНС України не підтверджують його безпосередню участь у розмінуванні (знешкодженні, транспортуванні та знищенні) вибухонебезпечних предметів; відповідно до пункту 4 наказу МНС України від 06.11.2006 № 707 до безпосереднього виконання піротехнічних робіт, пов'язаних із знешкодженням та знищенням вибухонебезпечних предметів, допускається тільки штатний особовий склад груп піротехнічних робіт, який пройшов навчання за спеціальністю у навчальних закладах МНС (ДСНС) і Міноборони, а у заявника відсутня відповідна освіта та спеціальна підготовка для виконання піротехнічних робіт (т. 2 а. с. 3).

Апеляційний суд погоджується з висновком суду першої інстанції про законність такого рішення з наступних підстав.

Відповідно до статті 4 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» № 3551-ХІІ від 22.10.1993 (далі - Закон № 3551-ХІІ) ветеранами війни є особи, які брали участь у захисті Батьківщини чи в бойових діях на території інших держав. До ветеранів війни належать: учасники бойових дій, інваліди війни, учасники війни.

Згідно із пунктом 11 частини 1 статті 6 Закону № 3551-ХІІ учасниками бойових дій визнаються особи, які були залучені командуванням військових частин, державними і громадськими організаціями до розмінування полів і об'єктів народного господарства, та особи, які на мінних тральщиках брали участь у траленні бойових мін у територіальних і нейтральних водах у воєнний і повоєнний час.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення рівня соціального захисту окремих категорій ветеранів війни» № 426-VIII від 14.05.2015 (далі - Закон № 426-VIII) пункт 11 частини 1 статті 6 Закону № 3551-ХІІ викладено у новій редакції, відповідно до якої учасниками бойових дій визнаються особи, які у складі груп піротехнічних робіт (груп розмінування) залучалися до безпосереднього виконання завдань щодо розмінування (виявлення, знешкодження та знищення) вибухонебезпечних предметів на території України, та особи, які на мінних тральщиках брали участь у траленні бойових мін у територіальних і нейтральних водах у воєнний і повоєнний час.

Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України «Про упорядкування робіт з виявлення, знешкодження та знищення вибухонебезпечних предметів» № 2294 від 11.12.1999 (з наступними змінами та доповненнями) Міністерству надзвичайних ситуацій забезпечити з 1 вересня 2005 року виконання підрозділами Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту функцій з проведення піротехнічних робіт, пов'язаних із знешкодженням вибухонебезпечних предметів, що залишилися на території України після війн, сучасних боєприпасів та підривних засобів (крім вибухових пристроїв, що використовуються у терористичних цілях), у місцевостях, де відсутні відповідні підрозділи Збройних Сил, а з 1 січня 2006 року - у повному обсязі, за винятком територій, які надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військових навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил, інших військових формувань.

Згідно із пунктом 1 наказу Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, Міністерства оборони України, Міністерства транспорту та зв'язку України, Адміністрації Державної прикордонної служби України № 405/223/625/455 від 27.05.2008, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.07.2008 за № 591/15282, покласти проведення робіт з розмінування (виявлення, знешкодження та знищення) вибухонебезпечних предметів, що залишилися на території України після війн, сучасних боєприпасів і підривних засобів (крім вибухових пристроїв, що використовуються в терористичних цілях) та інших вибухотехнічних робіт: на територіальні органи управління та підпорядковані МНС підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту - на всій території України, у внутрішніх водах та акваторіях Азовського і Чорного морів (за винятком територій, які надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військових навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил України, інших військових формувань і об'єктів транспортної системи), згідно з додатком 1.

Як передбачено пунктом 4 наказу, безпосередню організацію виконання завдань щодо розмінування (знешкодження та знищення) вибухонебезпечних предметів та проведення інших вибухових робіт, координацію дій підпорядкованих піротехнічних підрозділів та груп розмінування, налагодження взаємодії між центральними органами виконавчої влади, на які покладено реалізацію завдань з розмінування, а також місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування покласти на структурний підрозділ МНС, службу мінної безпеки Міноборони та Держспецтрансслужбу. Роботи з розмінування (виявлення, знешкодження та знищення) вибухонебезпечних предметів здійснювати групами піротехнічних робіт територіальних органів управління та підпорядкованих МНС підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, групами розмінування Збройних Сил України та Держспецтрансслужби. Покласти персональну відповідальність за підбір і підготовку особового складу та оснащення груп піротехнічних робіт (груп розмінування) на начальників головних управлінь (управлінь) МНС у регіонах, аварійно-рятувальних та спеціальних загонів і підрозділів МНС, командирів військових частин Збройних Сил України та Держспецтрансслужби. Відповідальність за якість виконання робіт з розмінування (виявлення, знешкодження та знищення) вибухонебезпечних предметів покласти на начальників головних управлінь (управлінь) МНС в регіонах, аварійно-рятувальних та спеціальних загонів і підрозділів МНС, командирів військових частин Збройних Сил України та Держспецтрансслужби, начальників груп піротехнічних робіт (груп розмінування). Контроль якості виконання робіт здійснювати незалежними відомчими підрозділами (фахівцями) або установами, зазначеними в пункті 1 цього наказу, які безпосередньо не брали участі у виконанні робіт і мають відповідні дозволи (допуски) та обладнання, а особовий склад (фахівці) - підготовку, кваліфікацію і практичний досвід робіт із розмінування.

Пунктами 4, 5 наказу Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи № 707 від 06.11.2006 «Про вдосконалення порядку визначення статусу «учасник бойових дій» особам рядового та начальницького складу МНС» передбачено, що організувати безумовне виконання керівних документів з питань знешкодження і знищення вибухонебезпечних предметів (далі - ВНП). До безпосереднього виконання піротехнічних робіт, пов'язаних із знешкодженням та знищенням ВНП, допускати тільки штатний особовий склад груп піротехнічних робіт, який пройшов навчання за спеціальністю у навчальних закладах МНС і Міноборони. На ці посади призначати переважно особовий склад, який має відповідну підготовку, досвід роботи за фахом, дотримується високої службової дисципліни. Припинити практику безпідставного переміщення та перепризначення особового складу піротехнічних підрозділів. Допуск до безпосереднього виконання піротехнічних робіт, пов'язаних із знешкодженням та знищенням ВНП, оформляти відповідними наказами. Виключити допуск до безпосереднього виконання робіт із знешкодження та знищення ВНП особового складу управлінь (відділів) цивільного захисту, управлінь (відділів) пожежно-рятувальних сил, інших структурних підрозділів, керівного складу загонів технічної служби, аварійно-рятувальних загонів спеціального призначення ГУ (У) МНС в Автономній Республіці Крим, областях, м. Києві та Севастополі, Аварійно-рятувальних загонів та Навчального центру Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, які повинні здійснювати тільки забезпечення зазначених робіт.

Згідно із пунктом 1 Положення про Комісію з питань, пов'язаних з установленням статусу учасника війни особам рядового і начальницького складу МНС України відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», затвердженого наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи № 330 від 31.05.2006 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.08.2006 за № 957/12831, далі - Положення № 330), ця Комісія створюється у Міністерстві України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи (далі - Міністерство) для розгляду заяв осіб рядового та начальницького складу Міністерства, пов'язаних з установленням статусу учасника війни, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Пунктами 4, 5 Положення № 330 передбачено, що Комісія зобов'язана: приймати до розгляду заяви осіб рядового та начальницького складу Міністерства про визнання їх учасниками війни, на яких поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; реєструвати заяви у спеціальній книзі обліку; розглядати заяви осіб рядового та начальницького складу Міністерства, що надійшли до Комісії, у 10-денний термін; при виникненні потреби в додаткових документах, що підтверджують статус заявника, робити запит до відповідних архівних установ, про що інформувати заявника; приймати відповідне рішення про надання або відмову в наданні статусу учасника війни та інформувати заявників. Комісія несе відповідальність за прийняті нею рішення. Рішення Комісії оформляються протоколом, який підписується головою і секретарем Комісії та скріплюється гербовою печаткою Міністерства.

Відповідно до пункту 7 Положення № 330 витяги з рішень Комісії щодо встановлення статусу учасника війни зберігаються в особових та пенсійних справах осіб рядового та начальницького складу Міністерства як обов'язкові документи.

Згідно пункту 8 Положення № 330 за поданням Комісії Департамент кадрової політики Міністерства видає учасникам війни документи про право на пільги, передбачені Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», які надаються з моменту прийняття рішення Комісією.

Пунктом 4 Інструкції № 331 визначено, що посвідчення ветеранів війни видаються на підставі рішення Комісії для розгляду питань, пов'язаних з установленням статусу учасника війни МНС України (далі - Комісія).

За приписами пункту 5 Інструкції № 331 особам, які визнані учасниками бойових дій (пункт 11 статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»), посвідчення видаються на підставі: витягу з наказу начальників головних управлінь (управлінь) МНС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, аварійно-рятувальних загонів, Спеціального морського загону Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту про призначення до групи розмінування (тралення бойових мін) та допущення особового складу до знищення вибухонебезпечних предметів у воєнний і повоєнний час; витягу з наказу начальників головних управлінь (управлінь) МНС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, аварійно-рятувальних загонів, Спеціального морського загону Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту про виїзд у складі групи на розмінування (тралення бойових мін); акта на виконання робіт з розчистки місцевості (територіальних і нейтральних вод) від вибухонебезпечних предметів (бойових мін) у воєнний і повоєнний час. При відсутності (з незалежних від особи рядового і начальницького складу МНС України обставин) необхідних архівних документів, що підтверджують безпосередню участь у бойових діях, дозволяється брати до уваги: показання свідків (не менше двох, нотаріально завірених), які в період, що потребує підтвердження, проходили службу чи працювали разом із заявником; довідки відповідного періоду, завірені печаткою відповідної установи; грамоти, фотографії (оригінали); газетні матеріали; історичні довідки, документи та інші архівні матеріали; письмові інструкції потрібного періоду, де вказані прізвище, ім'я та по батькові заявника; партійні документи, які підтверджують службу заявника у відповідний період; інші документи, на підставі яких є можливість зробити висновок за заявою.

Отже, рішення про надання або відмову в наданні статусу учасника бойових дій особам рядового і начальницького складу МНС України (ДСНС України) на підставі пункту 11 частини 1 статті 6 Закону № 3551-ХІІ приймає Комісія з питань розгляду матеріалів про визначення статусу учасника бойових дій у ДСНС України незалежно від того, чи вказані особи звільнені зі служби. При цьому, статус учасника бойових дій може бути наданий лише особам, які у складі груп піротехнічних робіт (груп розмінування) залучалися до безпосереднього виконання завдань щодо розмінування (виявлення, знешкодження та знищення) вибухонебезпечних предметів на території України.

Як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_1 за час проходження в період з 26.04.2005 по 27.09.2016 служби в підрозділах МНС України, ДСНС України не був включений до груп піротехнічних робіт, що підтверджується відповідними наказами по особовому складу за період з 2006 по 2016 роки (т. 1 а. с. 64-245).

У 2006 - 2016 роках позивач також не був включений у відповідні накази по УМНС України у Волинській області та УДСНС України у Волинській області про допуск особового складу групи піротехнічних робіт до проведення робіт зі знешкодження вибухонебезпечних предметів та проведенні підривних робіт (т. 1 а. с. 246-260).

Пунктом 1 наказу Управління ДСНС України у Волинській області № 121 від 23.09.2013 «Про організацію робіт щодо виявлення та знешкодження вибухонебезпечних предметів на території області», пунктом 1 наказу Управління ДСНС України у Волинській області № 109 від 02.06.2015 «Про організацію робіт щодо виявлення та знешкодження вибухонебезпечних предметів на території області» передбачено, що роботи зі знищення вибухонебезпечних предметів (далі - ВНП) виконувати штатною групою піротехнічних робіт аварійно-рятувальної частини аварійно-рятувального загону спеціального призначення управління. До складу розрахунків групи включати найпідготовленіших, дисциплінованих осіб рядового і начальницького складу, після їх медичного обстеження й отримання допуску до проведення з виявлення та знешкодження ВНП та інших вибухонебезпечних робіт (т. 1 а. с. 261-264).

Відповідно до пункту 16 розділу 2 «Посадові обов'язки» посадової інструкції провідного фахівця Володимир-Волинського міськрайонного відділу Управління ДСНС України у Волинській області ОСОБА_1 має проводити ідентифікацію вибухонебезпечних предметів (ВНП), подавати відповідні заявки в Управління ДСНС, показувати місце виявлення ВНП груп розмінування, діє спільно з групою піротехнічних робіт (т. 2 а. с. 7-9).

Крім того, ОСОБА_1 пройшов курси цільового призначення фахівців для здійснення ідентифікації вибухонебезпечних предметів (36 годин) в період з 04.10.2011 по 11.10.2011, що підтверджується свідоцтвом № 918 від 11.10.2011 (т. 2 а. с. 39).

Отже, позивач міг виконувати дії лише щодо ідентифікації ВНП, подання відповідних заявок в Управління ДСНС, вказівки місця виявлення ВНП групам розмінування.

Проте, ОСОБА_1 безпосередньо не виконував роботи в складі груп піротехнічних робіт (груп розмінування) щодо розмінування (виявлення, знешкодження та знищення) ВНП, що також підтверджується актами виконання робіт з розмінування місцевості, з яких вбачається, що позивач не входив до особового складу піротехнічного підрозділу, а підписував вказані акти як представник Володимир-Волинського міськрайонного відділу Управління ДСНС України у Волинській області (т. 2 а. с. 10-26).

Посилання апелянта на довідки Володимир-Волинського міськрайонного відділу Управління ДСНС України у Волинській області від 10 січня 2017 року б/н (т. 1 а. с. 16) та № 22 від 24.01.2017 (т. 2 а. с. 55) про те, що він у складі піротехнічного підрозділу аварійно-рятувального загону спеціального призначення у ДСНС України у Волинській області безпосередньо приймав участь у вилученні, транспортуванні, знешкодженні, знищенні боєприпасів на території Володимир-Волинського району Волинської області в загальній кількості 130 одиниць, є безпідставними, так як вказані у цих документах відомості суперечать наявним у справі доказам.

Також допитаний як свідок ОСОБА_4 засвідчив, що підписав довідку від січня 2017 року у період відпустки й така не була зареєстрована.

Слід зазначити, що даний документ не містить всіх необхідних реквізитів, зокрема реєстраційного номера та печатки.

Свідок ОСОБА_5 вказала, що підписала документ на прохання позивача, не вчитуючись у зміст.

Згідно висновку розслідування за фактом подання недостовірної інформації в довідці Володимир-Волинського міськрайонного відділу Управління ДСНС України у Волинській області від 10.03.2017 визнано недійсною довідку № 22 від 24.01.2017 (т. 2 а. с. 52-53).

Посилання позивача як на доказ участі у розмінуванні на нотаріально засвідчені заяви ОСОБА_6, ОСОБА_7 (т. 1 а. с. 19-21) та фотознімки (т. 1 а. с. 48-50) суд першої інстанції правильно відхилив, оскільки вказані документи не підтверджують безпосередню участь ОСОБА_1 у виконанні робіт в складі груп піротехнічних робіт (груп розмінування) щодо розмінування (виявлення, знешкодження та знищення) вибухонебезпечних предметів. Також ці свідчення не дають конкретної інформації, які саме дії вчиняв позивач, щодо яких саме боєприпасів, тощо. Письмові свідчення містять інформацію про сприйняття вищевказаними особами дій позивача.

Слід зазначити, що доводи апелянта на те, що за редакцією пункту 11 частини 1 статті 6 Закону № 3551-ХІІ, яка діяла до внесення змін згідно із Законом № 426-VIII, він набув право на отримання статусу «ветеран війни - учасник бойових дій», є безпідставними, адже він не був особою, яка залучалася до безпосереднього виконання завдань щодо розмінування (виявлення, знешкодження та знищення) вибухонебезпечних предметів на території України, при цьому, виконання робіт з ідентифікації ВНП не дає права на отримання статусу учасника бойових дій.

Враховуючи викладене, висновки суду першої інстанції про відсутність підстав для надання позивачу статусу «ветеран війни - учасник бойових дій» є правильними.

Оскільки відсутні докази незаконності рішень відповідача, суд дійшов вірного висновку про відмову у задоволенні позову.

З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції дійшов переконання, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують.

Керуючись ч. 3 ст. 243, ст.ст. 250, 308, 310, п. 1 ч. 1 ст. 315, ст.ст. 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд,

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а постанову Волинського окружного адміністративного суду від 28 вересня 2017 року у справі № 803/1094/17 - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя О.О. Большакова

Судді І.В. Глушко

ОСОБА_8

Повний текст виготовлено 26 грудня 2017 року.

Джерело: ЄДРСР 71333351
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку