open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 357/15863/17

2-а/357/1160/17

У Х В А Л А

28 грудня 2017 року cуддя Білоцерківського міськрайонного суду Київської області Дмитренко А. М. розглянувши в порядку письмового провадження матеріали справи за адміністративним позовом ОСОБА_1 - довіреної особи кандидата на посаду Узинського міського голови ОСОБА_2 до Узинської міської виробної комісії Білоцерківського району Київської області, Білоцерківської районної виборчої комісії Київської області про визнання бездіяльності та зобов’язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА _1 звернувся до суду з даним позовом мотивуючи тим, що під час голосування на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 24.12.2017 року в порушення ч.3 ст.50 та ч.5 ст.76 Закону України «Про місцеві вибори» у приміщеннях для голосування або безпосередньо перед ними на всіх виборчих дільницях з виборів депутатів та голови Узинської об’єднаної територіальної громади були відсутні плакати, що роз’яснюють порядок голосування та відповідальність за порушення законодавства про вибори. Це сталося внаслідок бездіяльності Узинської міської виборчої комісії, на яку згідно із Законом «Про місцеві вибори» покладені обов’язки щодо виготовлення вказаних плакатів. Позивач просить суд визнати бездіяльність Узинської міської виробної комісії грубим порушенням Закону України «Про місцеві вибори»; зобов’язати Білоцерківську районну виборчу комісію Київської області прийняти рішення про дострокове припинення повноважень Узинської міської виборчої комісії.

Даний позов подано до Білоцерківського міськрайонного суду Київської області, який є місцевим загальним судом.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.20 КАС України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні: адміністративні справи, пов’язані з виборчим процесом чи процесом референдуму, щодо:

оскарження рішень, дій чи бездіяльності дільничних виборчих комісій, дільничних комісій з референдуму, членів цих комісій;

уточнення списку виборців;

оскарження дій чи бездіяльності засобів масової інформації, інформаційних агентств, підприємств, установ, організацій, їх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації та інформаційних агентств, що порушують законодавство про вибори та референдум;

оскарження дій чи бездіяльності кандидата у депутати сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного голови, їх довірених осіб.

За ч.2 вказаної статті окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених частиною першою цієї статті.

Як вбачається зі змісту позовної заяви, позивач оскаржує бездіяльність Узинської міської виборчої комісії та просить суд зобов’язати вчинити відповідні дії Білоцерківською районною виборчою комісією Київської області.

В ст.19 Закону України «Про місцеві вибори» визначено, що систему виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів, становлять:

1) Центральна виборча комісія, яка є виборчою комісією вищого рівня для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів;

2) територіальні виборчі комісії:

а) виборча комісія Автономної Республіки Крим;

б) обласні виборчі комісії;

в) районні виборчі комісії;

г) міські виборчі комісії;

ґ) районні у містах виборчі комісії (у містах з районним поділом);

д) селищні, сільські виборчі комісії;

3) дільничні виборчі комісії.

Тобто, міська виборча комісія та районна виборча комісія – це територіальні виборчі комісії, а не дільничні виборчі комісії.

А як вказано вище в ухвалі, до місцевого загального суду як адміністративного суду можуть бути оскаржені рішення, дії чи бездіяльність тільки дільничних виборчих комісій, дільничних комісій з референдуму, членів цих комісій.

Відповідно до частин 4-7 ст.20 вказаного вище Закону сільська, селищна, районна в місті, міська, районна територіальна виборча комісія підпорядковується відповідній міській (міста з районним поділом або міста, до складу якого входять село, селище та/або інше місто), районній, обласній територіальній виборчій комісії, виборчій комісії Автономної Республіки Крим, яка встановлює результати місцевих виборів відповідно міської, районної, обласної ради, Верховної Ради Автономної Республіки Крим або міського голови стосовно відповідних місцевих виборів.

Територіальна виборча комісія є юридичною особою. Територіальна виборча комісія має власну печатку, зразок якої затверджується Центральною виборчою комісією.

Центральна виборча комісія не є правонаступником територіальних виборчих комісій.

Повноваження дільничної виборчої комісії починаються з моменту складення присяги більшістю від складу дільничної виборчої комісії, визначеного при її утворенні, на засіданні цієї комісії. Таке засідання скликається головою дільничної виборчої комісії і проводиться не пізніш як на другий день після дня прийняття рішення про її утворення.

Повноваження дільничної виборчої комісії припиняються через п’ять днів після дня офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів (результатів повторного голосування). Дільнична виборча комісія припиняє свою діяльність одночасно з припиненням її повноважень.

Дільнична виборча комісія не є юридичною особою. Дільнична виборча комісія має власну печатку, зразок якої затверджується Центральною виборчою комісією.

Згідно ч.4 ст.273 КАС України рішення, дії чи бездіяльність територіальних (окружних) виборчих комісій щодо підготовки та проведення місцевих виборів, виборів Президента України, народних депутатів України; обласних комісій з референдуму і комісії Автономної Республіки Крим з всеукраїнського референдуму, а також членів зазначених комісій оскаржуються до окружного адміністративного суду за місцезнаходженням відповідної комісії.

Отже, дана справа згідно правил предметної юрисдикції не належить до компетенції Білоцерківського міськрайонного суду Київської області.

За п.2 ч.1 ст.29 КАС України суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції /підсудності/ іншого суду.

Питання про передачу адміністративної справи, крім випадків, визначених пунктами 4-6 частини першої цієї статті, розглядається судом у порядку письмового провадження або, за ініціативою суду, в судовому засіданні. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає розгляду цього питання /ч.5 ст.29 КАС/.

Питання про передачу адміністративної справи, крім випадку, визначеного пунктами 4-6 частини першої цієї статті, суд вирішує ухвалою. Ухвалу про передачу адміністративної справи з одного адміністративного суду до іншого може бути оскаржено /ч.6 ст.29 КАС/.

Передача адміністративної справи з одного суду до іншого на підставі відповідної ухвали, яка підлягає оскарженню, здійснюється не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження такої ухвали, а в разі подання апеляційної скарги - після залишення її без задоволення /ч.8 ст.29 КАС/.

Відповідно до ч.2 ст.278 КАС України апеляційні скарги на судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених статтями 273-277 цього Кодексу, можуть бути подані у дводенний строк з дня їх проголошення.

А згідно положень ст.270 КАС України строки подання апеляційних скарг у справах , визначених ст.273 КАС України, не може бути поновлено.

А тому враховуючи все наведене та керуючись ст.ст. 20, 29, 270, 273, 278 КАС України, ст.ст.19, 20 Закону України «Про місцеві вибори»,-

У Х В А Л И В:

Справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 - довіреної особи кандидата на посаду Узинського міського голови ОСОБА_2 до Узинської міської виробної комісії Білоцерківського району Київської області, Білоцерківської районної виборчої комісії Київської області про визнання бездіяльності та зобов’язання вчинити певні дії - передати за підсудністю на розгляд до Київського окружного адміністративного суду.

Ухвалу може бути оскаржено до Київського апеляційного адміністративного суду через Білоцерківський міськрайонний суд у дводенний строк з дня її проголошення.

Суддя

ОСОБА_3

Джерело: ЄДРСР 71305820
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку