open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 602/767/17

Провадження № 2-а/602/67/2017

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"22" грудня 2017 р. Лановецький районний суд Тернопільської області

в складі: головуючого Радосюка А. В.

при секретарі Яблонська М. М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Ланівці в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Лановецького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області про визнання дій суб'єкта владних повноважень протиправними та зобов'язання до вчинення дій,-

встановив:

ОСОБА _1 звернувся до суду з вищевказаним адміністративним позовом, мотивуючи його тим, що 04 вересня 2017 року він звернувся до відповідача із заявою про призначення йому пенсії державного службовця, однак відповідач своїм листом від 14.09.2017 року відмовив йому у призначенні даного виду пенсії, мотивуючи це тим, що в нього відсутній стаж державної служби необхідний для призначення вказаного виду пенсії. При цьому, відповідачем не зараховано до його стажу державної служби періоди його роботи з 17.08.1981 року по 09.01.1985 року (працював на посаді заступника секретаря парткому Тернопільського управління будівництва); з 23.03.1985 року по 30.08.1987 року та з 20.07.1989 року по 24.10.1990 року (працював на посаді інструктора оргвідділу райкому партії Збаразького райкому Компартії України); з 26.09.1991 року по 23.07.1993 року (працював на посаді власного кореспондента редакції газети «Рідна земля»). Позивач вважає, що вказані періоди його роботи безпідставно не були зараховані йому до стажу державної служби. Так, відповідно до абзацу десятого п.3 Порядку обчислення стажу державної служби, затвердженого постановою КМУ від 03 травня 1994 року №283, до стажу державної служби зараховуються періоди роботи в організаціях, передбачених абзацом 4 п.3 Положення, затвердженого постановою КМУ від 20 грудня 1993 року №1049. У зазначеному абзаці встановлено, що до стажу включається робота в організаціях (крім кооперативних та інших громадських організацій), передбачених ст..118 КЗпП України, яка визначає наступні організації: партійні, профспілкові та комсомольські. Таким чином, періоди його роботи з 17.08.1981 року по 09.01.1985 року (працював на посаді заступника секретаря парткому Тернопільського управління будівництва); з 23.03.1985 року по 30.08.1987 року та з 20.07.1989 року по 24.10.1990 року (працював на посаді інструктора оргвідділу райкому партії Збаразького райкому Компартії України) повинні бути включені до стажу державної служби. Крім того, згідно п.3 Порядку обчислення стажу державної служби, затвердженого постановою КМУ від 03 травня 1994 року №283 та п.1 Порядку обчислення стажу роботи для встановлення щомісячної надбавки за вислугу років і призначення пенсій журналістам державних і комунальних засобів масової інформації та державних інформаційних агентств, затвердженого постановою КМУ від 15 березня 1999 року №377, його період роботи з 26.09.1991 року по 23.07.1993 року на посаді власного кореспондента газети «Рідна земля» також повинен бути включений до стажу державної служби, оскільки співзасновником газети виступало управління сільського господарства та продовольства Івано-Франківського облвиконкому. Таким чином, враховуючи те, що стаж його державної служби становить понад 20 років, позивач просить суд визнати протиправним рішення відповідача щодо незарахування до стажу його державної вищевказаних періодів роботи, зобов'язати відповідача зарахувати йому дані періоди до стажу державної служби та призначити пенсію державного службовця з 04.09.2017 року, а також стягнути сплачений ним судовий збір.

В судове засідання позивач ОСОБА_1 та його представник ОСОБА_3 не з'явилися, хоча про день, час і місце розгляду справи були повідомлені належним чином, однак на адресу суду від них поступили заяви, в яких вони просять розгляд справи проводити у їх відсутності, позовні вимоги підтримують з мотивів, наведених в позовній заяві, просять позов задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, подавши на адресу суду заперечення проти позову, в якому просить розгляд справи проводити у його відсутності. Крім того, в поданому запереченні представник відповідача позову не визнав і пояснив, що посади працівників парткому та райкому партії не передбачені в Постанові КМУ «Про порядок обчислення стажу державної служби» від 03.05.1994 року №283, як такі, що зараховуються до стажу державної служби, а тому періоди роботи позивача на вказаних посадах не можуть бути зараховані до стажу державної служби. Крім того, період роботи позивача кореспондентом газети «Рідна земля» не може бути зарахований до стажу державної служби позивача, оскільки засновники вказаної газети не входять в Перелік колишніх органів державної влади, що були засновниками (співзасновниками) засобів масової інформації, стаж роботи в яких зараховується журналістам для встановлення надбавки за вислугу років і призначення пенсій. Також, представник відповідача заявив суду клопотання про застосування строку позовної давності. Враховуючи вищенаведене, представник відповідача просив суд в задоволенні позову відмовити.

Суд, дослідивши та оцінивши зібрані у справі докази, встановив наступні обставини.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 в період з 17.08.1981 року по 09.01.1985 року працював на посаді заступника секретаря парткому Тернопільського управління будівництва; з 23.03.1985 року по 30.08.1987 року та з 20.07.1989 року по 24.10.1990 року працював на посаді інструктора оргвідділу райкому партії Збаразького райкому Компартії України; з 26.09.1991 року по 23.07.1993 року працював на посаді власного кореспондента редакції газети «Рідна земля» (трудова книжка серії БТ-І №8898270) (а.с.12-18).

Листом Лановецького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області від 14.09.2017 року №13/В-11 позивачу відмовлено у перерахунку пенсії виду на вид, а саме перехід із пенсії згідно Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» на пенсію у відповідності до Закону України «Про державну службу», оскільки в нього відсутній необхідний стаж державної служби, а саме стаж становить 12 років 02 місяці 17 днів. При цьому, відповідачем не зараховано до стажу державної служби вищевказані періоди роботи позивача (а.с.22-24).

Як вбачається з довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) від 04.09.2017 року №02-882/2.3, виданої Департаментом агропромислового розвитку Тернопільської обласної державної адміністрації, та довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби від 04.09.2017 року №02-884/2.3, виданої Департаментом агропромислового розвитку Тернопільської обласної державної адміністрації, ОСОБА_1 нараховувалася надбавка за вислугу років в розмірі 50%, як особі стаж державної служби якої становить 21 рік (а.с.19, 20).

Відповідно до наказу Департаменту агропромислового розвитку Тернопільської обласної державної адміністрації №9-к від 28 березня 2014 року «Про виплачування щомісячної надбавки за вислугу років ОСОБА_1.» встановлено виплачувати щомісячну надбавку за вислугу років з 28 березня 2014 року ОСОБА_1, заступникові директора - начальникові управління харчової та переробної промисловості, розвитку сільських територій департаменту агропромислового розвитку Тернопільської обласної державної адміністрації у розмірі 30 відсотків (понад 20 років стажу державної служби) посадового окладу з урахуванням доплати за ранг за фактично відпрацьований час (а.с.26).

Згідно довідки від 29.07.2003 року №114/03, виданої головним редактором газети «Рідна земля», ОСОБА_1 з вересня 1991 року по липень 1993 року працював власним кореспондентом газети «Рідна земля», засновниками якої були управління сільського господарства та продовольства Івано-Франківського облвиконкому (пізніше державної адміністрації) та трудовий колектив «Рідна земля» (а.с.25).

Як вбачається з роз'яснення Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби у Чернівецькій, Івано-Франківській та Тернопільській областях від 16.01.2017 року №3/ТО 1006-16, періоди роботи ОСОБА_1 з 17.08.1981 року по 09.01.1985 року (працював на посаді заступника секретаря парткому Тернопільського управління будівництва); з 23.03.1985 року по 30.08.1987 року та з 20.07.1989 року по 24.10.1990 року (працював на посаді інструктора оргвідділу райкому партії Збаразького райкому Компартії України); з 26.09.1991 року по 23.07.1993 року (працював на посаді власного кореспондента редакції газети «Рідна земля») зараховуються до стажу державної служби (а.с.21).

Статтею 3 Конституції України визначено, що права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 8 прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про державну службу від 10.12.2015 року № 889- VIII визначено, що стаж державної служби за періоди роботи (служби) до набрання чинності цим Законом обчислюється у порядку та на умовах, установлених на той час законодавством.

Тобто, обчислення стажу державної служби за періоди роботи до 01 травня 2016 року (до моменту вступу в дію Закону України «Про державну службу» № 889-VII від 10.12.2015) здійснюється відповідно до Порядку обчислення стажу державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 травня 1994 року № 283 (далі Порядок № 283).

Пунктом 5 зазначеної постанови встановлено, що обчислений відповідно до цього Порядку № 283 стаж державної служби застосовується для встановлення державним службовцям надбавки за вислугу років, надання додаткових оплачуваних відпусток та призначення пенсії.

Відповідно до абзацу десятого п. З Порядку обчислення стажу державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 травня 1994 р. № 283 до стажу державної служби зараховуються періоди роботи в організаціях, передбачених абзацом четвертим п. З Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1993 р. № 1049.

У зазначеному абзаці встановлено, що до стажу включається робота в організаціях (крім кооперативних та інших громадських організацій), передбачених ст. 118 Кодексу законів про працю України.

У свою чергу ст. 118 Кодексу законів про працю України визначає наступні організації: партійні, профспілкові та комсомольські.

Разом з тим. згідно із роз'ясненням Міністерства юстиції України від 03.06.1994 N 4-5-1156, погодженим з Кабінетом Міністрів України, до стажу державної служби зараховується період роботи в цих органах лише на виборних та відповідальних посадах до припинення дії статті 6 Конституції У PCP. згідно з Законом Української PCP «Про зміни і доповнення Конституції (Основного Закону) Української PCP» від 24.10.1990р. №404-ХІІ та внесенням цим же Законом змін до статті 7 Конституції УРСР.

Отже, враховуючи викладене, до стажу державної служби може бути включений період роботи на посадах парткому та райкому партії до 24.10.1990р.. тобто по день набрання законної сили Закону Української PCP від 24.10.90р. №404-ХІІ, яким були внесені відповідні зміни до Конституції УРСР.

Таким чином періоди роботи ОСОБА_1 з 17.08.1981 року по 09.01.1985 року (працював на посаді заступника секретаря парткому Тернопільського управління будівництва); з 23.03.1985 року по 30.08.1987 року та з 20.07.1989 року по 24.10.1990 року (працював на посаді інструктора оргвідділу райкому партії Збаразького райкому Компартії України), на які він був прийнятий колегіальним органом, зараховуються до його стажу державної служби.

Крім того, пунктом 3 Порядку №283 також визначено, що до стажу державної служби включається стаж роботи журналіста в державних і комунальних засобах масової інформації, обчислений відповідно до Порядку обчислення стажу роботи для встановлення щомісячної надбавки за вислугу років і призначення пенсій журналістам державних і комунальних засобів масової інформації та державних інформаційних агентств, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 березня 1999 р. N 377 (далі - Порядок №377).

Пунктом 1 Порядку №377 передбачено, що до стажу роботи, що дає право на встановлення надбавки за вислугу років і призначення пенсій журналістам державних і комунальних засобів масової інформації, зараховується стаж роботи на посадах, зазначених у переліку, затвердженому цією постановою, а також на посадах журналістів державних інформаційних агентств, зазначених у додатку 1, а саме: з 24.08.1991 року - у засобах масової інформації, засновниками (співзасновниками) яких є (були) органи державної влади або органи місцевого самоврядування.

Отже, період роботи ОСОБА_1 з 26.09.1991 року по 23.07.1993 року на посаді власного кореспондента газети «Рідна земля», засновником якої були управління сільського господарства та продовольства Івано-Франківського облвиконкому, повинний був зараховуватися до стажу державної служби.

Відповідно до пункту 2 Порядку призначення пенсій деяким категоріям працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 14.09.2016 року №622 (далі по тексту-порядок), передбачено, що згідно з пунктами 10 і 12 розділу XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 10 грудня 2015 р. № 889-\ТІІ «Про державну службу» на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України від 16 грудня 1993 р. № 3723-ХІІ «Про державну службу» (далі - Закон) мають право особи, які на день набрання чинності Законом України від 10 грудня 2015 р. № 889-VIII «Про державну службу»: мають не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, визначених статтею 25 Закону та актами Кабінету Міністрів України.

Пунктом 3 порядку передбачено, що право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону за наявності страхового стажу, необхідного для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі, передбаченого абзацом першим частини першої статті 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», з урахуванням стажу державної служби, передбаченого пунктом 2 цього Порядку, якщо до набрання чинності Законом України від 10 грудня 2015 р. № 889-УІІІ «Про державну службу» не призначалася пенсія відповідно до Закону, мають чоловіки, які досягли віку 62 роки.

Пунктом 4 порядку визначено, що пенсія державним службовцям призначається з дати звернення, але не раніше дати виникнення права, в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, до якої включаються всі види оплати праці, з якої сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та відповідного рангу за останнім місцем роботи на державній службі, до якої включаються всі види оплати праці, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Крім того, з довідки департаменту агропромислового розвитку Тернопільської обласної державної адміністрації від 04.09.2017 року за №02- 882/2.3 вбачається, що ОСОБА_1 виплачувалася надбавка за вислугу років (за стаж на державній службі 21 рік) в розмірі 50% посадового окладу

Відповідно до частини 2 Положення про порядок і умови виплати щомісячної надбавки за вислугу років працівникам органів виконавчої влади та інших державних органів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 20.12.1993 року № 1049 передбачено, що надбавки за вислугу років виплачуються керівникам, спеціалістам і службовцям органів виконавчої влади та інших державних органів залежно від стажу роботи, а саме: понад 20 років стажу державної служби у розмірі не менше ЗО % щомісячної надбавки від посадового окладу.

Також, наказом департаменту агропромислового розвитку Тернопільської обласної державної адміністрації від 28.03.2014 року за №9-к, з 28.03.2014 року ОСОБА_1 встановлено надбавку за вислугу років державної служби понад 20 років 30% посадового окладу.

Аналізуючи вищенаведені обставини, суд приходить до висновку, що в ОСОБА_1 є понад 20 років стажу роботи на державній службі, що підтверджено належними і допустимими доказами.

Крім того, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 02.08.1996 року № 912 обчислення стажу державної служби належить до компетенції кадрової служби державного органу, з яким державний службовець перебував у трудових відносинах. Кадрова служба у кожному конкретному випадку на підставі чинного законодавства, вивчення записів трудової книжки, відповідних довідок чи архівних документів має самостійно прийняти рішення щодо зарахування окремих періодів роботи до стажу державної служби.

Кадрова служба за останнім місцем роботи (департамент агропромислового розвитку Тернопільської обласної державної адміністрації) впродовж перебування з ОСОБА_1 у трудових відносинах зарахувала оспорюваний період стажу державної служби відповідно і виплачувала за вказані роки надбавку за вислугу років на державній службі (понад 20 років).

Таким чином, суд вважає, що відповідно до вказаних нормативних актів спірні періоди роботи позивача повинні бути зараховані до стажу державної служби, яка становить понад 20 років.

За таких обставин, суд прийшов до висновку, що дії відповідача є неправомірними, а тому позовні вимоги ОСОБА_1 в слід задовольнити.

Згідно ч.1 ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

В зв'язку з вищенаведеним, суд вважає за необхідне стягнути з відповідача в користь позивача сплачений судовий збір у розмірі 640 гривень 00 копійок.

Крім того, суд, беручи до уваги те, що позивач дізнався про порушення його права з листа (відмови) Лановецького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області від 14 вересня 2017 року №13/В-11, тому ним не було пропущено строку позовної давності і поновленню він не підлягає.

На підставі наведеного та керуючись ст.ст. 241-246, 255, 295 КАС України, ст.ст.3, 19 Конституції України, Законом України «Про державну службу», суд, -

п о с т а н о в и в:

Позов задовольнити.

Визнати неправомірними дії Лановецького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області щодо не зарахування до стажу державної служби ОСОБА_1 періоди його роботи з 17.08.1981 року по 09.01.1985 року; з 23.03.1985 року по 30.08.1987 року; з 20.07.1989 року по 24.10.1990 року; з 26.09.1991 року по 23.07.1993 року, а також відмови в призначенні пенсії державного службовця.

Зобов'язати Лановецьке об'єднане управління Пенсійного фонду України Тернопільської області зарахувати ОСОБА_1 періоди роботи з 17.08.1981 року по 09.01.1985 року; з 23.03.1985 року по 30.08.1987 року; з 20.07.1989 року по 24.10.1990 року; з 26.09.1991 року по 23.07.1993 року до стажу державної служби та призначити пенсію державного службовця з 04 вересня 2017 року, згідно вимог Порядку призначення пенсій деяким категоріям працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 14.09.2016 року №622.

Стягнути з Лановецького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області в користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 640 гривень 00 копійок, який підлягає стягненню органами Державної казначейської служби України із Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень - Лановецького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області.

Рішення може бути оскаржене до Львівського апеляційного адміністративного суду через Лановецький районний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя:

А. В. Радосюк

Джерело: ЄДРСР 71270083
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку