open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

20 грудня 2017 року 15:43 № 826/12826/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Каракашьяна С.К., суддів Григоровича П.О., Смолія І.В., при секретарі Мині І.І., за участі представника позивача ОСОБА_1, відповідачів ОСОБА_2, ОСОБА_3, третьої особи ОСОБА_4, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_5

до Державної архітектурно-будівельної інспекції України

Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)

за участі третьої особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Кадорр- Київ плюс»

про визнання протиправними та скасування рішень.

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернувся ОСОБА_5 (далі - позивач) до з позовом Державної архітектурно-будівельної інспекції України (далі - відповідач 1), Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) ( далі відповідач 2), за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів - Товариство з обмеженою відповідальністю «КАДОРР-КИЇВ ПЛЮС» (далі - третя особа) про визнання неправомірними та скасування Містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки для проектування та будівництва офісного будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом (побутового обслуговування населення) на вул.Жилянській, 68 у Голосіївському районі м.Києва №009-374 від 24.12.2010р. та Дозволу на виконання будівельних робіт №ІУ115163291988 від 24.11.2016р.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач послався на те, що позивачем укладено 27.10.2016р. з третьою особою №1-17-9/38 та №1-16-3/38 купівлі-продажу майнових прав на об'єкт нерухомого майна - апартаменти, що розташовані в офісному будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом (побутового обслуговування населення) за адресою: м.Київ, Голосіївський район, вул. Жилянська, 68.

Позивач посилається на те, що зазначене будівництво є незаконним, оскільки здійснюється на підставі містобудівних обмежень на дозволу, що видано протиправно, в порушення норм законодавства.

Представник Державної архітектурно-будівельної інспекції України проти позовних вимог заперечував, зазначивши, що дозвіл на виконання будівельних робіт було видано на підставі належних документів, даний дозвіл відповідає вимогам чинного законодавства.

Представник Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) в судовому засіданні зазначив, що дозвіл на виконання будівельних робіт видано протиправно, а містобудівні умови та обмеження, щодо скасування яких заявлено вимоги, втратили свою чинність. Також представник вказаного відповідача стверджував про відсутність погоджень будівництва та невідповідність його Генеральному плану міста Києва.

Представник третьої особи проти позову заперечував, стверджуючи про наявність всіх, передбачених чинним законодавством документів для здійснення будівництва.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Головним управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища, яке перейменовано у Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) 24.12.2010 року за №009-374 видано Товариству з обмеженою відповідальністю «Сікс Старс Холдінг» Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки для проектування та будівництва офісного будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом (побутового обслуговування населення) на вул.Жилянській , 68 у Голосіївському районі м.Києва.

Державною архітектурно-будівельною інспекцією України видано Товариству з обмеженою відповідальністю «КАДОРР-КИЇВ ПЛЮС» Дозвіл на виконання будівельних робіт № ІУ 115163291988 від 24.11.2016 року «Будівництво офісного будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом (побутового обслуговування населення)» за адресою: м.Київ, Голосіївський район, вул.Жилянська, 68.

27.10.2016р. між Товариством з обмеженою відповідальністю «КАДОРР-КИЇВ ПЛЮС» (Третя особа, Продавець) та громадянином України ОСОБА_5 (Позивач, Покупець) укладено Договір №1-16-3/38 купівлі-продажу майнових прав на об'єкт нерухомого майна - апартаменти для сімейного відпочинку, що розташовані в офісному будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом (побутового обслуговування населення) «Тридцять восьмая Жемчужина» за адресою: м.Київ, Голосіївський район, вул. Жилянська, 68.

27.10.2016р. між Товариством з обмеженою відповідальністю «КАДОРР-КИЇВ ПЛЮС» (Третя особа, Продавець) та громадянином України ОСОБА_5 (Позивач, Покупець) укладено Договір №1-17-9/38 купівлі-продажу майнових прав на об'єкт нерухомого майна - апартаменти для сімейного відпочинку, що розташовані в офісному будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом (побутового обслуговування населення) «Тридцять восьмая Жемчужина» за адресою: м.Київ, Голосіївський район, вул. Жилянська, 68.

Вважаючи зазначене будівництво незаконним та таким, що здійснюється на підставі містобудівних умов та обмежень та дозволу, що видано протиправно, в порушення норм законодавства, позивач звернувся до позивач звернувся до Товариства з обмеженою відповідальністю «КАДОРР-КИЇВ ПЛЮС» з вимогою розірвання вказаних Договорів, або отримання законних дозвільних документів, проте отримав негативну відповідь.

Згідно ст.27 Закону України «Про планування і забудову територій» від 20.04.2000, № 1699-III чинному на час видачі відповідачем 2 Містобудівних умов та обмежень, фізична чи юридична особа, яка подала заяву (клопотання) про намір забудови на земельній ділянці, що перебуває у її власності або користуванні, має право на одержання вихідних даних для проектування об'єкта містобудування.

Основними складовими вихідних даних є: містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки; технічні умови щодо інженерного забезпечення об'єкта містобудування; завдання на проектування.

Містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки надаються в порядку, встановленому статтями 23 і 24 цього Закону.

Вихідні дані об'єкта містобудування є чинними до завершення будівництва цього об'єкта, але не менше двох і не більше п'яти років.

Замовник має право звернутися до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, а також до осіб, які надали технічні умови, з проханням продовжити строк дії вихідних даних. Рішення про продовження чи непродовження строку дії вихідних даних приймається на підставі мотивованого висновку спеціально уповноваженого органу з питань містобудування та архітектури.

Порядок надання вихідних даних для проектування об'єкта містобудування встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Порядком надання вихідних даних для проектування об'єктів містобудування, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009р. № 489 «Про затвердження Порядку надання вихідних даних для проектування об'єктів містобудування» встановлено, що містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки - документ, що містить комплекс містобудівних і архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів містобудування, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

П.23 зазначеного Порядку також встановлено, що Містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки та технічні умови чинні до завершення будівництва об'єкта, але не менш як два і не більш як п'ять років.

Разом з тим, суд відзначає, що 12.03.2011р. набув чинності Закон України №3038-VI від 17.02.2011р. «Про регулювання містобудівної діяльності», стаття 29 якого встановлює, що містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об'єкта незалежно від зміни замовника, а отже твердження позивача про втрату чинності Містобудівних умов та обмежень є безпідставними.

Щодо твердження позовної заяви, що громадські слухання щодо забудови зазначеної території не проводились, суд відзначає наступне.

Ст.24 Закону України «Про планування і забудову територій», чинного на час видачі Містобудівних умов та обмежень, визначає, що право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки за її цільовим призначенням та відповідно до містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки, встановлених згідно з вимогами цього Закону.

Замовник, що має намір забудови належної йому на праві власності або користуванні земельної ділянки, або уповноважена ним особа звертається до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування із заявою (клопотанням) щодо намірів забудови земельної ділянки, в якій зазначаються призначення будівлі, споруди та орієнтовні характеристики забудови. До заяви (клопотання) можуть бути додані передпроектні роботи.

Орган місцевого самоврядування визначає відповідність намірів забудови земельної ділянки місцевим правилам забудови населеного пункту, містобудівній документації.

При цьому обов'язковості розроблення детального плану території при видачі містобудівних умов та обмежень не передбачалось.

Ст. 23 Закону України «Про планування і забудову територій» встановлювала, що забудова територій полягає в розміщенні та здійсненні будівництва нових об'єктів, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, впорядкування існуючих об'єктів містобудування, розширення та технічного переоснащення підприємств (далі - будівництво).

Розміщення об'єктів містобудування на території населених пунктів та за їх межами здійснюється відповідними органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень шляхом надання містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки згідно із затвердженою містобудівною документацією, регіональними або місцевими правилами забудови.

У разі відсутності місцевих правил забудови або при намірах забудови за межами населених пунктів містобудівні умови і обмеження забудови земельних ділянок, у тому числі передбачених для продажу на земельних торгах, встановлюються рішенням відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування на підставі містобудівного обґрунтування, яке підлягає громадському обговоренню.

Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки за адресою: м. Київ, Голосіївський р-н, вул. Жилянська, 68, від 24.12.2010 року за № 009-374 були видані у відповідності до Рішення Київської міської ради від 26.02.2010 №60/3498 «Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю «СІКС СТАРС ХОЛДІНГ» земельної ділянки для будівництва офісного будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом по вул. Жилянській, 68 у Голосіївському районі м. Києва»; Генерального плану міста, розробленого інститутом «Київгенплан» АТ «Київпроект», затвердженого рішенням Київської міської ради від 28.03.2002 № 370/1804; Межі історико-культурних заповідників і зон охорони пам'яток історії та культури м. Києва (рішення виконкому Київської ради народних депутатів від 16.07.1979 № 920, 10.10.1988 №976, розпорядження Київської міської державної адміністрації від 17.05.2002 № 979).

За змістом оскаржуваних Містобудівних умов та обмежень, їх видано, зокрема, на підставі висновку Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища від 08.06.2010р. про відповідність намірів забудови земельної ділянки Правилам забудови м.Києва, містобудівній документації.

Відповідно до статті 58 Конституції України, Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Закріплення принципу незворотності дії в часі законів та інших нормативно-правових актів є гарантією безпеки людини і громадянина, довіри до держави.

Згідно рішення Конституційного суду України у справі за конституційним зверненням Національного банку України щодо офіційного тлумачення положення частини першої статті 58 Конституції України (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) від 09.02.1999 № 1-рп/99 (справа № 1-7/99) за загальновизнаним принципом права закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Цей принцип закріплений у частині першій статті 58 Конституції України, за якою дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.

Таким чином, за загальним правилом норма права діє стосовно фактів і відносин, які виникли після набрання чинності цією нормою. Тобто до події, факту застосовується закон (інший нормативно-правовий акт), під час дії якого вони настали або мали місце.

Окрім того, Конституційний суд України в рішенні від 29.06.2010 № 17-рп/2010 (справа № 1-25/2010) зазначив, що «одним із елементів верховенства права є принцип правової визначеності, у якому стверджується, що обмеження основних прав людини та громадянина і втілення цих обмежень на практиці допустиме лише за умови забезпечення передбачуваності застосування правових норм, встановлених такими обмеженнями» (абзац третій підпункту 3.1 пункту 3 мотивувальної частини).

Отже, оскільки висновок Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища від 08.06.2010р. про відповідність намірів забудови земельної ділянки Правилам забудови м.Києва, містобудівній документації, було видано на підставі чинних на час видачі нормативних актів, та у встановленому на час видачі порядку, судом не приймаються посилання на застосування до даного документу вимог чинного законодавства, зокрема, щодо проведення громадських слухань.

Щодо тверджень позивача, як на порушення вимог закону, що замовником будівництва на земельній ділянці за адресою: м. Київ, вул.Жилянська, 68 у містобудівних умовах та обмеженнях забудови земельної ділянки та Дозволі на виконання будівельних робіт є різні особи суд відзначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України «Про архітектурну діяльність», будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».

У ст. 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» закріплені визначення понять, зокрема: замовник - фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови території (однієї чи декількох земельних ділянок) і подала в установленому законодавством порядку відповідну заяву; проектна документація - затверджені текстові та графічні матеріали, якими визначаються містобудівні, об'ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, технологічні вирішення, а також кошториси об'єктів будівництва.

Згідно ст. 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва. Суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів. Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону. Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Ч.5 зазначеної ст.26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» зазначеної норми проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів; 6) реєстрація права власності на об'єкт містобудування.

Судом встановлено, що 18.07.2016 року ТОВ «КАДОРР-КІЇВ ПЛЮС» придбало у ТОВ «СІКС СТАРС ХОЛДІНГ» нежитлові приміщення в літ. «А», «Б», які знаходиться за адресою: м. Київ, Голосіївський р-н, вул. Жилянська, 68 (шістдесят вісім), загальною площею 2570,40 мІ (нежитлові приміщення ) на підставі договору купівлі-продажу від 18.07.2016 р., що зареєстрований в реєстрі за № 1735 та посвідчений приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Бєльтюковою Є. М. Вказане нежитлове приміщення належало ТОВ «СІКС СТАРС ХОЛДІНГ» на праві приватної власності на підставі договору купівлі-продажу нежилих приміщень, посвідченого 02.04.2008р., Копійкою В. В., приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу, за реєстровим № 4292, та право власності на яке зареєстроване Київським міським бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна згідно Реєстраційного посвідчення №005902 від 20 травня 2008 року.

Згідно умов договору купівлі-продажу від 18.07.2016 року ТОВ «СІКС СТАРС ХОЛДІНГ» передало у власність, а ТОВ «КАДОРР-КІЇВ ПЛЮС» прийняло нежитлові приміщення та оплатило суму грошових коштів у розмірі 28 197 813 (двадцять вісім мільйонів сто дев'яносто сім тисяч вісімсот тринадцять гривень 60 копійок), у тому числі податок на додану вартість у розмірі 4 699 635 (чотири мільйони шістсот дев'яносто дев'ять тисяч шістсот тридцять п'ять) гривень 60 копійок, що підтверджується підписаним сторонами актом прийому-передачі нерухомого майна від 18.07.2016 року та платіжним дорученням № 13 від 18 липня 2016 року.

Нежитлові приміщення розташовані на земельній ділянці, кадастровий номер 8000000000:72:083:0021, площею 0,3058 га (земельна ділянка) цільове призначення земельної ділянки - для будівництва офісного будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом. Земельна ділянка перебуває у комунальній власності.

25.12.2010 року між ТОВ «СІКС СТАРС ХОЛДІНГ» та Київською міською радою укладено договір оренди землі, посвідчений 25.12.2010р. Кравченко Н. П., приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу, за реєстровим №940, Договір зареєстровано Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради, про що зроблено запис від 10.08.2011 р. за № 79-6-00816.

06.10. 2016 року між ТОВ «КАДОРР-КІЇВ ПЛЮС» та ТОВ «СІКС СТАРС ХОЛДІНГ» укладено Договір суборенди земельної ділянки, посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Дем’яненко Т. М. за реєстровим № 1030. Відповідно до вказаного договору суборенди ТОВ «СІКС СТАРС ХОЛДІНГ передало, а ТОВ «КАДОРР-КІЇВ ПЛЮС» прийняв у своє користування земельну ділянку кадастровий номер 8000000000:72:083:0021, площею 0,3058 га., державну реєстрацію змін в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проведено державним реєстратором прав на нерухоме майно приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Дем’яненко Т. М. згідно з рішенням про реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 31772109 від 07.10.2016 року, номер запису про інше речове право: 16797537, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 988523080361. Факт передачі відповідної земельної ділянки підтверджується актом приймання-передачі земельної ділянки від 06.10.2016 року.

Земельна ділянка перебуває у комунальній власності, державну реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проведено державним реєстратором прав на нерухоме майно приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Дем’яненко Т. М. згідно з рішенням про реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 30741391 від 02.08.2016 року, номер запису про право власності: 15696614, реєстраційний номер 988523080361.

Крім того, Київською міською радою прийнято рішення № 706/1710 від 20.12.2016р. «Про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 10.08.2011 № 79-6-00816 площею 0,3058 га, укладеного на підставі рішення Київської міської ради від 26.02.2010р. №60/3498 «Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю «СІКС СТАРС ХОЛДІНГ» земельної ділянки для будівництва офісного будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом по вул. Жилянській, 68 у Голосіївському районі м. Києва, а саме: слова «товариство з обмеженою відповідальністю СІКС СТАРС ХОЛДІНГ» замінити словами «товариство з обмеженою відповідальністю «КАДОРР-КІЇВ ПЛЮС»», а також встановити що розмір річної орендної плати, визначеної в договорі оренди земельної ділянки від 10.08.2010 № 79-6-00816, підлягає приведенню у відповідність до норм законодавства.

Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (Департамент державних програм та розвитку житлового будівництва) надано відповідь №8/17-1364-16 від 15.11.2016р. на запит ТОВ «КАДОРР-КИЇВ ПЛЮС» щодо необхідності переоформлення вихідних даних на проектування де зазначено, що переоформлення вихідних даних не вимагається.

Отже, Товариство з обмеженою відповідальністю «КАДОРР-КІЇВ ПЛЮС» є законним землекористувачем земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:72:083:0021 та замовником будівництва офісного будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом (побутового обслуговування населення) за адресою: м.Київ, Голосіївський район, вул.Жилянська, 68.

Щодо твердження позивача, що відповідно до містобудівної документації, земельна ділянка, що знаходяться за адресою: м.Київ, Голосіївський район, вул.Жилянська, 68, розташована у історичному ареалі, що забороняє здійснення забудови, а тим більше будівництва 22-поверхового об'єкту, суд відзначає наступне.

Науково-дослідним інститутом пам'яткоохоронних досліджень Міністерства культури і туризму України було розроблено історико-містобудівне обґрунтування об'єкту будівництва офісного будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: м. Київ, Голосіївський р-н, вул. Жилянська, 68, погоджене для врахування при розробленні проектної документації головою Державної служби з питань національної культурної спадщини 26.10.2010 року. У наведеному історико-містобудівному обґрунтуванні об'єкту будівництва, зокрема зазначено, що висота об'єкту проектування може перевищувати 73,5 від денної поверхні землі.

Таким чином, Історико-містобудівним обґрунтуванням не встановлено обмеження поверховості будівництва, що спростовує твердження позивача про неможливість будівництва об'єкту, що містить 22 і більше поверхів, а отже не враховується при загальному підрахунку поверховості будівлі.

Крім того, судом враховано, що відповідно до Листа Генерального підрядника - Товариства з обмеженою відповідальністю «КАДОРР-УКРАЇНА» І-ІІІ рівень будівлі (Паркінг, 1 поверх, 2 поверх згідно з проектною документацією) знаходиться нижче відмітки поверхні землі.

Щодо твердження позивача, що за даними публічної кадастрової карти України земельна ділянка на якій планується будівництво кадастровий номер 8000000000:72:083:0021 площею 0,3058 має цільове призначення - землі промисловості, комерційного призначення, що унеможливлює будівництво офісного будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом (побутового обслуговування населення) до складу якого входять апартаменти суд зазначає наступне.

Ст.24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлює, що забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.

Ст.20 Земельного кодексу України встановлює, що віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок. При цьому, зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності провадиться щодо земельних ділянок, розташованих у межах населеного пункту, - сільською, селищною, міською радою.

Ч.5 ст.20 Земельного кодексу України встановлює, що види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

Відповідно до Рішення Київської міської ради № 706/1710 від 20.12.2016р. «Про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 10.08.2011 № 79-6-00816 площею 0,3058 га, укладеного на підставі рішення Київської міської ради від 26.02.2010р. №60/3498 «Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю «СІКС СТАРС ХОЛДІНГ» земельної ділянки для будівництва офісного будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом по вул. Жилянській, 68 у Голосіївському районі м. Києва, цільове призначення земельної ділянки - для будівництва офісного будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом.

Згідно Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборони відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна №104525763 від 21.11.2017р. цільове призначення земельної ділянки - для будівництва офісного будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення і підземним паркінгом.

Відповідно до висновку експерта будівництво апартаментів у складі об'єкту будівництва, які відображені в проекті стадія «П»: Будівництво офісного будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом (побутового обслуговування населення) по вул. Жилянській, 68 у Голосіївському районі м. Києва» відповідає вимогами нормативних документів та встановлено, що Проектні рішення відповідають ДБН В.2.2-15-05 «Житлові будинки. Основні положення.»

Наведене у сукупності підтверджує, що здійснення будівництва офісного будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення і підземним паркінгом, що містить у складі апартаменти та житлові приміщення на цій ділянці відповідає її цільовому призначенню.

Ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлює, що проектна документація на будівництво об'єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.

Стаття 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначає, що замовник має право виконувати будівельні роботи після: 1) подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю щодо об'єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, які не потребують реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт або отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об'єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України; 2) реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до I - III категорій складності; 3) видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до IV і V категорій складності.

Зазначені у частині першій цієї статті документи, що надають право на виконання будівельних робіт, є чинними до завершення будівництва.

На підставі вихідних даних із врахуванням містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки розроблено проект будівництва офісного будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: м. Київ, Голосіївський р-н, вул. Жилянська, 68. Генеральним проектувальником виступило ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «МЕГАТЕРМ»» на замовлення ТОВ «СІКС СТАРС ХОЛДІНГ».

Щодо проекту будівництва отримано позитивний висновок комплексної державної експертизи ДП «Укрдержбудекспертиза» від 12.08.2011 року № 11-00502-11/ЕК із технічними показниками об'єкту будівництва.

01.10.2016р. відповідно до Договору №01/10/2016 ТОВ «СІКС СТАРС ХОЛДІНГ» передало ТОВ «КАДОРР-КИЇВ ПЛЮС» виключну ліцензію (повноваження, дозвіл) на використання об'єкту права інтелектуальної власності- проекту «Будівництво офісного будинку з вбудованими приміщеннми громадського призначення та підземним паркінгом (побутового обслуговування) по вул. Жилянська, 68 у Голосіївському районі м. Києва».

05.10.2016р. відповідно до договору про передачу авторських прав ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «МЕГАТЕРМ»» передало ТОВ «Кадор-Київ Плюс» авторські майнові права на проект «Будівництво офісного будинку з вбудованими приміщеннми громадського призначення та підземним паркінгом (побутового обслуговування) по вул. Жилянська, 68 у Голосіївському районі м. Києва», які включають в себе в тому числі виключні права на використання Проекту, внесення змін до Проекту.

Проектна документація розроблена ТОВ «Будівельна компанія «МЕГАТЕРМ»», м. Київ, вул. Смоленська, 6, к. 101, ЄДРПОУ 31356939, ліцензія АВ №192290, під керівництвом головного архітектора проекту Єжова С. В. та затверджена замовником ТОВ «КАДОРР-КИЇВ ПЛЮС», наказ № 3 від 10.10.2016 року. Категорія складності об'єкту - V відповідно до наданого розрахунку.

Проект погоджено з Державною службою з питань національної культурної спадщини за №22-423/35 від 23.02.2011р.

Крім того, між ТОВ «КАДОРР-КИЇВ ПЛЮС» (Замовник) та ТОВ «КАДОРР-УКРАЇНА» (Генпідрядник) укладено договір генерального підряду №17/10/2016гп від 17.10.2016р. відповідно до якого ТОВ «КАДОРР-УКРАЇНА» зобов'язується здійснити будівництво офісної будівлі з вбудованими приміщеннями загального користування та підземним паркінгом (побутового обслуговування населення) по вул.Жилянській , 68.

Авторський нагляд відповідно до п.7.14 Договору генпідряду здійснюється генпідрядником.

На будівельному майданчику встановлено огорожу, що відповідає будгенплану. Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища Київської міської державної адміністрації видано Контрольну картку за №17010081-Гл на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення у зв'язку з встановленням тимчасової огорожі на період будівництва офісного будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом, за що здійснено оплату відповідно до платіжного доручення №165 від 11.07.2017р.

08.08.2017р. Інститутом археології НАН України надано Довідку-дозвіл №125/01-15-694 на проведення земляних робіт по земельній ділянці будівництва офісного будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом по вул.Жилянська, 68 у Голосіївському районі міста Києва.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «КАДОРР-КИЇВ ПЛЮС» звернулось до Державної архітектурно-будівельної інспекції України із заявою про внесення змін у Дозвіл від 24.11.2016р. №ІУ115163291988 у якій, зокрема, зазначено правильний код об'єкта1122.1.

Таким чином, з урахуванням зазначеної заяви про внесення змін та Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 466, Дозвіл від 24.11.2016р. №ІУ115163291988 містить код об'єкта 1122.1.

Стаття 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлює, право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об'єктах будівництва, що належать до IV і V категорій складності, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт.

Дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.

За наявності дозволу на виконання будівельних робіт отримання замовником та генеральним підрядником чи підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) інших документів дозвільного характеру для виконання будівельних робіт та видалення зелених насаджень у межах будівельного майданчика не вимагається.

Відмова у видачі дозволу на виконання будівельних робіт видається заявнику в письмовому вигляді з відповідним обґрунтуванням у строк, передбачений для видачі дозволу.

Підставою для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт є: 1) неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу такого дозволу; 2) невідповідність поданих документів вимогам законодавства; 3) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах.

П.п. 27, 28 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт» встановлено, що дозвіл видається на безоплатній основі відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю за формою, наведеною у додатку 9 до цього Порядку.

Згідно п. 30 Порядку підставою для відмови у видачі дозволу є: неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу такого дозволу; невідповідність поданих документів вимогам законодавства; виявлення недостовірних відомостей у поданих документах.

Суд відзначає, що зазначеною нормою встановлено вичерпний перелік підстав для відмови у видачі дозволу, втім, будь-яких доказів на існування обставин, передбачених цією нормою в розпорядження суду позивачем не надано.

Таким чином, Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки для проектування та будівництва офісного будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом (побутового обслуговування населення) на вул.Жилянській, 68 у Голосіївському районі м.Києва №009-374 від 24.12.2010 р. та Дозвіл на виконання будівельних робіт №ІУ115163291988 від 24.11.2016р. видані законно, відповідають містобудівній документації, цільовому призначенню земельної ділянки, містобудівному законодавству.

Крім того, іншою підставою для відмови в позові суд зазначає наступне.

Відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Згідно з частиною 1 статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Отже, вищезазначеними правовими нормами обов'язковою умовою звернення до суду передбачено наявність порушеного права, що, на думку колегії суддів, є самостійною підставою для відмови у позові, у разі відсутності такої умови.

При цьому існування між позивачем та третьою особою договорів, про розірвання яких позивачем заявлено вимогу третій особі, не вбачається наявністю порушенням прав позивача відповідачами.

Керуючись вимогами ст.ст. 2, 5 - 11, 19, 72 - 77, 90, 139, 241 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.

Головуючий суддя С.К.Каракашьян

Судді П.О.Григорович

І.В.Смолій

Джерело: ЄДРСР 71241783
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку