open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
копія

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 грудня 2017 р.

Справа № 804/6688/17

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді

ОСОБА_1

при секретарі

ОСОБА_2

за участю:

представника позивача представника відповідача-1 представника відповідача-2

ОСОБА_3 ОСОБА_4 ОСОБА_5

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Первинної профспілкової організації Комунального вищого навчального закладу "Дніпропетровський педагогічний коледж" Дніпропетровської міської ради до відповідача-1: Департаменту освіти і науки Дніпропетровської обласної державної адміністрації, відповідача-2: Комунального вищого навчального закладу "Дніпропетровський педагогічний коледж" Дніпропетровської обласної ради про зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

17 жовтня 2017 року Первинна профспілкова організація Комунального вищого навчального закладу «Дніпропетровський педагогічний коледж» Дніпропетровської обласної ради звернулася до суду з позовом до відповідача-1: Департаменту освіти і науки Дніпропетровської обласної державної адміністрації, відповідача-2: Комунального вищого навчального закладу «Дніпропетровський педагогічний коледж» Дніпропетровської обласної ради, в якому просить:

зобов’язати директора департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації ОСОБА_6 перерозподілити планові призначення кошторису на 2017 рік комунального вищого навчального закладу «Дніпропетровський педагогічний коледж» Дніпропетровської обласної ради, в межах залишків, зокрема видати наказ по департаменту, як головного розпорядника коштів, на пересування бюджетних коштів з групи кодів економічної класифікації видатків 2200 (КЕКВ 2210, КЕКВ 2240, КЕКВ 2250) «Використання товарів і послуг» на групу кодів економічної класифікації видатків групи 2100 (КЕКВ 2110, КЕКВ 2111, КЕКВ 2120) «Оплата праці і нарахування на заробітну плату» для забезпечення проведення нарахувань працівникам оформленим відповідно до чинного законодавства комунального вищого навчального закладу «Дніпропетровський педагогічний коледж» Дніпропетровської обласної ради та виплати їм заробітної плати за період з 29.08.2017 по 31.12.2017 та видатків для неї;

зобов’язати директора департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації ОСОБА_6 з моменту вступу постанови суду в дію затвердити тимчасовий штатний розпис на 12,5 штатних одиниць для комунального вищого навчального закладу «Дніпропетровський педагогічний коледж» Дніпропетровської обласної ради з 29.08.2017 року до 31.12.2017 року на 12,5 штатних одиниць;

зобов’язати в.о. директора комунального вищого навчального закладу «Дніпропетровський педагогічний коледж» Дніпропетровської обласної ради ОСОБА_5 у разі виконання п.1-2 позовних вимог виплатити середньомісячну заробітну плату працівникам оформленим відповідно до діючого законодавства комунального вищого навчального закладу «Дніпропетровський педагогічний коледж» Дніпропетровської обласної ради, із розрахунку заробітної плати, яку вони отримували у період з 15.06.2017 по 28.08.2017 p.p. за період з 29.08.2017 р. до моменту вступу в дію постанови суду.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що відповідно до рішення сесії Дніпропетровської обласної ради від 29.07.2016 р. № 84-5/VII було створено Комунальний вищий навчальний заклад «Дніпропетровський педагогічний коледж «Дніпропетровської обласної ради» (далі - КВНЗ «ДПК «ДОР»).

Відповідно до п.8.1 Статуту КВНЗ «ДПК «ДОР» заклад має право формувати та затверджувати власний штатний розпис.

Відповідно до п.9.3. Статуту директор закладу в межах наданих йому повноважень вирішує питання фінансово-господарської діяльності Закладу, затверджує його структуру і штатний розпис.

Тимчасовий штатний розпис КВНЗ «ДПК «ДОР» на червень-липень 2017 року було розроблено на перехідний період з 15.06.2017 р. по 30.07.2017 р. та надано на погодження до Департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації, як головного розпорядника бюджетних коштів.

Позивач стверджує, що погодження штатного розпису відбувалось з упередженим ставленням посадовцями Департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації, про що свідчать листи КВНЗ «ДПК «ДОР» від 27.04.2017 № 1, від 04.05.2017 № 3, від 13.05.2017 № 4, від 09.06.2017 № 8.

Крім того, згідно з п.4 Протоколу засідання Постійної комісії Дніпропетровської обласної ради з питань соціально-економічного розвитку області, бюджету та фінансів від 13.07.2017 р. № 40 департаменту освіти і науки облдержадміністрації та департаменту фінансів облдержадміністрації рекомендовано надати на наступне засідання постійної комісії графік фінансування перехідного періоду Дніпропетровського педагогічного коледжу ДНУ імені ОСОБА_7 та фінансування новоствореного КВНЗ «ДПК«ДОР».

Департаментом освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації рекомендації вищезгаданого протоколу не виконано, до керівництва КВНЗ «ДПК «ДОР» графік не доведено.

Оскільки КВНЗ «ДПК «ДОР» повинен був розпочати свою роботу з 01.09.2017 року Департамент освіти й науки Дніпропетровської облдержадміністрації, як головний розпорядник коштів, повинен був вжити всіх необхідних заходів для фінансування та вирішення трудових відносин з працівниками КВНЗ «ДПК «ДОР».

Директор Департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації своєю свідомою бездіяльністю не вжив необхідних заходів щодо забезпечення фінансування та здійснення розрахунків з працівниками КВНЗ «ДПК «ДОР».

07 вересня 2017 року керівництво Комунального вищого навчального закладу "Дніпропетровський педагогічний коледж" Дніпропетровської обласної ради дізналося, що наказ Департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації від 01.09.2017 р. № 483/0/212-17 «Про початок роботи Комунального вищого навчального закладу «Дніпропетровський педагогічний коледж» Дніпропетровської обласної ради» скасовано. Було направлено листа від 08.09.2017 р. № 64 з проханням затвердити штатний розпис на 12,5 штатних одиниць з відповідними пропозиціями, зокрема було вказано, що планові призначення на виплату заробітної плати в кошторисі установи на вересень-грудень 2017 року відсутні та планових призначень за КЕКВ 2111, КЕКВ 2120 недостатньо, щоб проводити нарахування заробітної плати в межах тимчасового кошторису на 2017 рік. Разом з тим, залишки планових призначень по кошторису склали 105 893,51 грн., в тому числі в розрізі кодів економічної класифікації видатків: КЕКВ 2111 - 15864,35грн., КЕКВ 2120 - 3490,16 грн., КЕКВ 2210 - 49 257,46 грн., КЕКВ 2240 - 86 539,00 грн., КЕКВ 2250 - 5 800,00 грн.

Адміністрація КВНЗ «ДПК «ДОР» звернулася до головного розпорядника коштів з проханням внести зміни до кошторису загального фонду на 2017 рік в межах залишків планових призначень, для пересування коштів з однієї групи кодів економічної класифікації видатків 2200 (КЕКВ 2210, КЕКВ 2240, КЕКВ 2250) «Використання товарів і послуг» на коди економічної класифікації видатків групи 2100 (КЕКВ 2111, КЕКВ 2120)«Оплата праці і нарахування на заробітну плату» для виплати заробітної плати оформленим відповідно до законодавства працівникам КВНЗ «ДПК «ДОР».

Оскільки станом на 15.09.2017 р. штатний розпис не був затверджений Департаментом освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації, з метою недопущення порушення ст. 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення, керівництво КВНЗ «ДПК «ДОР» не надало до органів державної казначейської служби реєстрів фінансових зобов’язань для виплати авансу по КВНЗ «ДПК «ДОР».

На всі звернення директора КВНЗ «ДПК «ДОР» щодо погодження штатного розпису Департамент освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації надає необґрунтовану відповідь, посилаючись на вимоги, які не стосуються фінансової дисципліни та процедури погодження штатного розпису.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, адміністративний позов просив задовольнити.

Представник відповідача-1 заперечував проти задоволення позовних вимог позивача, стверджував, що останні не є обґрунтованими та зазначив, що твердження позивача про те, що затвердження штатного розпису відбувалося з упередженим ставленням працівників департаменту не відповідає дійсності, оскільки на листи Закладу від 27.04.2017 р. №1, від 04.05.2017 №3, від 13.05.2017 №4, від 09.06.2017 №8 надавалися відповіді, в яких зазначалися підстави, у зв’язку з чим неможливо затвердити штатний розпис та які недоліки необхідно усунути.

Також представник відповідача-1 наголосив на тому, що КЕКВ 2210, 2240, 2250, 2111, 2120 є внутрішніми кодами, що відображені в плані використання бюджетних коштів Закладу, зміни до нього вносяться керівником Закладу. Департамент не має повноважень вносити зміни до планів використання бюджетних коштів Закладу, тому вимоги позивача є незаконними та такими, що не відповідають чинному законодавству.

Щодо вимоги позивача затвердити штатний розпис зазначено, що відповідач-1 буде мати підстави його затвердити відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 23 січня 2014 року №60 "Про затвердження Типових штатних нормативів вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації”, виключно у разі наявності контингенту, з якого й випливають норми введення посад взагалі.

Стосовно вимоги про виплату працівникам заборгованості по заробітній платі, то з цього приводу представником відповідача-1 зазначено, що при тимчасовому штатному розписі керівник Закладу не мав повноважень заключати безстрокові трудові договори. Тож, оскільки кінцева дата дії останнього штатного розпису закінчилася 28.08.2017 р., то останнім робочим днем працівників повинна бути дата саме 28.08.2017 р., не пізніше, оскільки фінансування Закладу припинилося.

Представник відповідача-2 також заперечував проти позовних вимог позивача та зазначив, що на підставі інформаційного запиту керівництвом Комунального вищого навчального закладу «Дніпропетровський педагогічний коледж» Дніпропетровської обласної ради вжито всіх можливих заходів для забезпечення виплати заробітної плати працівникам Комунального вищого навчального закладу «Дніпропетровський педагогічний коледж» Дніпропетровської обласної ради.

Зокрема, після інформаційного запиту додатково було направлено лист від 20.10.2017 р. № 77 до Дніпропетровської обласної ради - органа управління майном щодо припинення фінансування Комунального вищого навчального закладу «Дніпропетровський педагогічний коледж» Дніпропетровської обласної ради, на що була отримана відповідь, що Дніпропетровська обласна рада стурбована не фінансуванням Департаментом освіти і науки Дніпропетровської ОДА, а також повідомлено, що орган управління майном рішення про припинення фінансування не приймав.

Разом з тим, було направлено лист від 20.10.2017 р. № 78 до Департаменту фінансів Дніпропетровської ОДА, в якому Комунальний вищий навчальний заклад «Дніпропетровський педагогічний коледж» Дніпропетровської обласної ради попросив надати роз’яснення щодо можливих дій головним розпорядником коштів (Департаментом освіти і науки Дніпропетровської ОДА), на що було отримано відповідь, що головний розпорядник коштів приймає самостійно в межах повноважень рішення стосовно вчинення певних дій.

Таким чином, представник відповідача-2 наголосив на тому, що адміністрація Комунального вищого навчального закладу «Дніпропетровський педагогічний коледж» Дніпропетровської обласної ради вжила всі заходи щодо виплати заробітної плати.

Комунальний вищий навчальний заклад «Дніпропетровський педагогічний коледж» Дніпропетровської обласної ради був готовий виплачувати заробітну плату у разі затвердження штатного розпису та вчинення певних дій головним розпорядником коштів Департаментом освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши чинне законодавство, суд встановив наступні обставини.

Так, 29 липня 2016 року на черговій сесії Дніпропетровської обласної ради було ухвалено рішення від 29.07.2016 № 84-5/VII "Питання діяльності окремих обласних комунальних підприємств та закладів, що належать до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області", яким створено новий комунальний вищий навчальний заклад "Дніпропетровський педагогічний коледж" Дніпропетровської обласної ради" (місце знаходження: просп. Олександра Поля, буд. 83, м. Дніпро, 49054) з органом управління майном в особі Дніпропетровської обласної ради.

Дніпропетровська обласна рада є засновником новоутвореного комунального вищого навчального закладу "Дніпропетровський педагогічний коледж” Дніпропетровської обласної ради” відповідач-2 (Заклад) і відповідно до пункту 4 статті 42 Закону України ’’Про вищу освіту” призначає виконуючого обов’язки керівника новоутвореного Закладу.

Керівник Закладу відповідає за провадження освітньої, наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності у вищому навчальному закладі, за результати фінансово-господарської діяльності, стан і збереження нерухомого та іншого майна цього Закладу.

Відповідно статті 22 Бюджетного кодексу України департамент є головним розпорядником коштів.

Відповідно до статті 32 Закону України "Про вищу освіту" заклади вищої освіти мають рівні права, що становлять зміст їх автономії та самоврядування, у тому числі мають право, зокрема, формувати та затверджувати власний штатний розпис відповідно до законодавства.

Статтею 32 Постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року № 228 ’’Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ” (із змінами) кошториси, плани асигнувань загального фонду бюджету, плани надання кредитів із загального фонду бюджету, плани спеціального фонду, плани використання бюджетних коштів (крім планів використання бюджетних коштів одержувачів), помісячні плани використання бюджетних коштів і штатні розписи затверджуються керівником відповідної вищестоящої установи, за винятком кошторисів, зазначених у п. 33 цього Порядку .

З квітня 2017 року між Закладом та відповідачем-1 відбувалося листування стосовно затвердження штатного розпису.

На листи Закладу від 27.04.2017 №1, від 04.05.2017 №3, від 13.05.2017 №4, від 09.06.2017 №8 надавалися відповіді, в яких зазначалися підстави через які неможливо затвердити штатний розпис та які недоліки необхідно усунути, зокрема:

на лист 27.04.2017 №1, зареєстрований в департаменті 27.04.2017 за №3233/0/210-17 щодо затвердження тимчасового штатного розпису станом на 01.05.2017 на загальну кількість 25 штатних одиниць із місячним фондом заробітної плати 95,120 тис. грн. та проханням додаткового фінансування 100,0 тис. грн. на придбання канцелярського приладдя, миючих засобів та обслуговування програмного забезпечення, тощо, департаментом направлено лист від 05.05.2017 № 2371/0/211-17 щодо надання обґрунтування чисельності штатних одиниць та детальний розрахунок видатків на поточне утримання закладу у відповідності до вимог наказу Міністерства фінансів України від 12.03.2012 р. № 333 "Про затвердження Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету та Інструкції щодо застосування класифікації кредитування бюджету” із зазначенням обґрунтованих причин, на що відповіді та відповідних документів не отримано.

На лист від 04.05.2017 р. № 3, зареєстрований в департаменті 05.05.2017 за №3349/0/210-17 щодо термінового затвердження штатного розпису, департаментом направлено лист від 13.05.2017 №2517/0/211-17 в якому зазначено підстави неможливості затвердження штатного розпису в тому вигляді, в якому його було подано, з проханням усунути невідповідність його нормативно-правовим актам, на що теж департаментом не отримано ані відповіді, ані супроводжувальних документів та відповідних обґрунтувань до штатного розпису та кошторису.

На лист від 13.05.2017 №4, зареєстрований в департаменті 15.05.2017 за №3589/0/210-17 стосовно затвердження штатного розпису та кошторису доходів та видатків департаментом, з метою початку функціонування Закладу, після виправлення недоліків, було затверджено тимчасовий штатний розпис з загальною кількістю 12,5 штатних одиниць на 01.06.2017 р. на період з 01.06.2017 по 31.07.2017 року та кошторис з загальним обсягом коштів на 301,540 тис. грн.

Керуючись наказом Міністерства освіти і науки України від 07.08.2002 №450 ’’Про затвердження норм часу для планування і обліку навчальної роботи та переліків основних видів методичної, наукової й організаційної роботи педагогічних і науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.08.2002 за № 698/6986, штатний розпис Закладу затверджено на період з 01.06.2017 - 31.07.2017 на 12,5 штатних одиниць та забезпечено плановими призначенням для утримання Закладу в розмірі 301,540 грн. з метою початкового функціонування Закладу та приймальної комісії.

На лист від 09.06.2017 р. № 8, зареєстрований в департаменті 13.06.2017 р. за №4376/0/210-17 стосовно фінансування заробітної плати департаментом було надано відповідь листом від 14.06.2017 р. за №3262/0/211-17, яким повідомлено щодо здійснення фінансування на виконання Бюджетного Кодексу України розпорядження голови облдержадміністрації від 03 березня 2017 року №123/0/3-17 фінансування соціально захищених видатків здійснюється на підставі реєстрації фінансових зобов’язань в органах УДСКУ. Нарахування заробітної плати за першу половину місяця здійснюється за фактично відпрацьований час в терміни визначені Колективним договором. Керівник закладу зареєстрував зобов'язання лише 23.06.2017 р.

Враховуючи, що штатний розпис Закладу був тимчасовий, працівники повинні були призначатися за строковим трудовим договором, тобто до терміну кінцевої дати дії штатного розпису.

Так, на лист Закладу від 17.07.2017 р. № 31, зареєстрований від 17.07.2017 р. №5069/0/210-17 закладом надано на погодження штатний розпис за загальну кількість 104 штатних одиниць та водночас в листі зазначено, що адміністрація Дніпропетровського педагогічного коледжу Дніпропетровського національного університету імені ОСОБА_7 чинить супротив щодо надання будь-якої інформації, що сприятиме переведенню студентів та співробітників до Закладу.

Департаментом було надано відповідь від 17.07.2017 р. №31, що штатний розпис Закладу не відповідає вимогам Постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2002 р. № 1298 ’’Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери” (зі змінами та доповненнями), наказам Міністерства освіти і науки України від 23 січня 2014 року № 60 ’’Типові штатні нормативи вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції 31.01.2014 р. за № 200/24977, від 26.09.2005 № 557 "Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 жовтня 2005 р. за № 1130/11410 та зазначено, що документи, які б підтверджували введення кожної штатної одиниці до штатного розпису Закладу не надано.

У листах Закладу від 20.07.2017 р. № 36 та від 31.07.2017 №45 зазначено повторне прохання щодо затвердження штатного розпису в загальній кількості 104 штатних одиниць та прохання затвердити кошторис на відповідний період з 01.08.2017 року. Також листом від 01.08.2017 № 46 надано на погодження штатний розпис на затвердження в загальній кількості 12,5 штатних одиниць.

Відповідачем-1 на листи від 31.07.2017 р. №45 та від 01.08.2017 № 46 надано відповідь, що економія планових призначень по Закладу повністю покриває розрахункову потребу Закладу на серпень поточного року відповідно до штатного розпису. Штатний розпис затверджено станом на 01.08.2017 р. з терміном з 01.08.2017 року по 28.08.2017 року.

Стосовно доводів позивача, що відповідач-2 так і не розпочав освітній процес з 01.09.2017 р., суд враховує наступне.

Наказом Департаменту від 28.08.2017 р. №477/0/212-17 керівнику Закладу було надано доручення організувати початок навчального процесу в Закладі з 01.09.2017 р., однак у зв’язку з тим, що переведення студентів на 01.09.2017 р. не відбулося, навчальний процес не було розпочато, а тому вищезазначений наказ департаменту було скасовано.

Також, листом департаменту від 06.09.2017 р. №4736/0/211-17 Заклад було повідомлено, що у зв’язку з тим, що переведення студентів не було здійснено, а дія тимчасового розпису припинилася, Закладу необхідно надати звіт про його роботу, для вирішення питання його подальшого фінансування. Однак, відповідь надійшла лише 04.10.2017 р. за №71 та відповідні документи були надані.

Суд вважає твердження позивача щодо свідомої бездіяльності відповідача-1 та обов’язку вжиття заходів щодо забезпечення фінансування та здійснення розрахунків з працівниками Закладу безпідставним у зв’язку з наступним.

Листом від 28.08.2017 р. № 62, зареєстрованим від 29.08.2017 р. №5850/0/210-17, Заклад звернувся з проханням до відповідача-1 затвердити штатний розпис з лімітом чисельності Дніпропетровського педагогічного коледжу Дніпропетровського національного університету імені ОСОБА_7 станом на 01.09.2016 року, а саме у кількості 104 штатних одиниць.

Одночасно Заклад інформує, що на виконання наказу департаменту освіти і науки облдержадміністрації від 21.08.2017 р. № 474/0/212-17 "Про проведення тарифікації педагогічних та інших працівників на 2017/2018 навчальний рік" тарифікація педагогічних працівників буде проведена до 05 вересня 2017 року та будуть надані тарифікаційні списки.

Однак, відповідно до графіку подання документів до тарифікаційних списків, зазначеного у наказі департаменту освіти і науки облдержадміністрації від 21.08.2017 р. № 474/0/212-17, відповідач-2 не з’явився та не надав необхідних документів.

У відповідності до чинного законодавства України типові штатні нормативи, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 23 січня 2014 року №60 "Типові штатні нормативи вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації", зареєстрованого в Міністерстві юстиції 31.01.2014 р. за №200/24977, встановлюють норми введення посад у вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації.

Структура вищого навчального закладу формується керівником навчального закладу залежно від потреб навчально-виховного процесу та з метою раціонального й ефективного використання коштів та робочого часу працівників.

Типові штатні нормативи вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації визначають максимальну кількість посад (штатних одиниць)

Типові штатні нормативи не встановлюють норми щодо визначення кількості викладачів навчальних закладів. Кількість ставок викладачів визначається залежно від контингенту осіб, які навчаються за державним замовленням та за кошти фізичних (юридичних) осіб, та кількості годин за навчальними планами на їх підготовку за певними освітньо-кваліфікаційними рівнями.

У Типових штатних нормативах контингент осіб, що навчаються, у тому числі розрахунковий (приведений), визначається станом на 01 січня відповідного календарного року за встановленими цим наказом умовами введення як загальна кількість студентів (слухачів), курсантів, які навчаються за кошти державного (місцевого) бюджету(ів) і кошти фізичних (юридичних) осіб, кількість учнів, які навчаються робітничим професіям у навчальному закладі.

При цьому розрахунковий (приведений) контингент визначається з урахуванням кількості осіб, які навчаються за денною та екстернатною формами навчання з коефіцієнтом 1, вечірньою формою навчання - з коефіцієнтом 0,25, заочною (дистанційною) формою навчання - з коефіцієнтом 0,1. Посади працівників вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації, кількість яких залежить від контингенту осіб, які навчаються (у тому числі розрахункового (приведеного)), вводяться за рахунок коштів загального і спеціального фондів пропорційно кількості осіб, які навчаються за кошти державного (місцевих) бюджету(ів) і за кошти фізичних (юридичних) осіб відповідно.

Також, зміст загальноосвітньої підготовки у вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації, зазначений у наказі Міністерства освіти і науки, розроблений на основі типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів III ступеня, враховує вимоги Концепції профільного навчання щодо організації навчального процесу в загальноосвітніх навчальних закладах та Закону України ’’Про вищу освіту” .

Керуючись листом Міністерства освіти і науки України Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 21.06.2010 року №1.4/18-2558 «Про розроблення навчальних планів вищих навчальних закладів І-ІІ р.а. відповідно до наказу МОН від 17.06.2010 р. №587» Заклад повинен був сформувати навчальні плани на підставі діючих освітньо-професійних програм, у відповідності до наказу Міністерства освіти і науки України від 17.06.2010 р. №587.

Навчальний план згідно з наказом Міністерства освіти України «Про затвердження Положення про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах» та Закону України ’’Про вищу освіту” - це нормативний документ (стандарт) вищого навчального закладу.

Згідно ст. 14 Закону України «Про вищу освіту» відповідальність за якість складання навчального плану, його відповідність стандартам вищої освіти покладається на керівника вищого навчального закладу.

Навчальний план затверджується керівником вищого навчального закладу, складається за змістом та структурою на підставі освітньо-професійної програми та структурно-логічної схеми підготовки фахівців.

Враховуючи зазначене, відповідачем-2 не надано відповідних документів (навчальні плани, тарифікаційні списки, накази та довідки до складання тарифікаційних списків та штатного розпису), також не надана структура навчального закладу.

Заклад відповідно до Положення про порядок переведення, відрахування та поновлення студентів вищих закладів освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти України від 15.07.1996 р. №245 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 07.08.1996 за №427/1452, у канікулярний період не організував та не забезпечив прийняття абітурієнтів та переведення студентів з Дніпропетровського педагогічного коледжу Дніпропетровського національного університету імені ОСОБА_7 до свого навчального закладу.

Додатково, листом від 08.09.2017 р. № 64 Заклад надає знову на затвердження штатний розпис на загальну чисельність 12,5 штатних одиниць та додатково повідомляє щодо економії планових призначень та з проханням перерозподілити планові призначення на заробітну плату на утримання зазначених штатних одиниць.

Відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 12.03.2012 р. №333 ’’Про затвердження Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету та Інструкції щодо застосування класифікації кредитування бюджету” (із змінами) Заклад утримується по коду економічної класифікації видатків 2282 „Окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку”. За цим кодом здійснюються видатки, які не належать до видатків розвитку (не включені до видатків, що здійснюються за кодом 2281 «Дослідження і розробки, окремі заходи розвитку по реалізації державних (регіональних) програм»), а саме видатки вищих навчальних закладів відповідно до нормативно-правових актів.

Відповідно до пункту 47 Постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року №228 "Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ" (із змінами) зміни до кошторису, плану асигнувань загального фонду бюджету, плану надання кредитів із загального фонду бюджету та плану спеціального фонду, плану використання бюджетних коштів (крім плану використання бюджетних коштів одержувача), помісячного плану використання бюджетних коштів вносяться у разі потреби.

Оскільки, КЕКВ 2210, 2240, 2250, 2111, 2120 є внутрішніми кодами, що відображені в плані використання бюджетних коштів Закладу, зміни до нього вносяться керівником Закладу.

Враховуючи вищезазначене, департамент не має повноважень вносити зміни до планів використання бюджетних коштів Закладу.

Що стосується вимоги позивача затвердити штатний розпис, то суд погоджується з доводами відповідача-1 про те, що департамент буде мати підстави його затвердити відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 23 січня 2014 року №60 "Про затвердження Типових штатних нормативів вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31.01.2014 р. за № 200/24977, виключно у разі наявності контингенту, тобто студентів, з якого й випливають норми введення посад взагалі.

Стосовно позовних вимог щодо виплати працівникам заборгованості по заробітній платі, суд враховує, що при тимчасовому штатному розписі керівник Закладу не мав повноважень заключати безстрокові трудові договори. Оскільки кінцева дата дії останнього штатного розпису закінчилася 28.08.2017 р., то останнім робочим днем працівників повинна бути дата саме 28.08.2017, не пізніше, оскільки фінансування Закладу припинилося.

Приймаючи рішення по справі, суд також враховує, що суд не може втручатись у дискреційні повноваження суб'єктів владних повноважень, зокрема визначити практичні питання функціонування заходів освіти, які підпорядковуються відповідачу-1.

Також суд вважає, що позивачем - первинною профспілковою організацією обрано неналежний спосіб захисту прав працівників Комунального вищого навчального закладу "Дніпропетровський педагогічний коледж" Дніпропетровської міської ради, оскільки в цьому випадку кожен із працівників має в індивідуальному порядку, у разі порушення його прав, звернутися в порядку цивільного судочинства із позовом до Комунального вищого навчального закладу "Дніпропетровський педагогічний коледж" Дніпропетровської міської ради про виплату заробітної плати.

У зв’язку з вищевикладеним суд приходить до висновку про відмову у задоволенні адміністративного позову.

Керуючись ст. ст. 158-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 КАС України та може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені ст. 186 КАС України, до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд.

Повний текст постанови складено 14 грудня 2017 року

Суддя (підпис) Постанова не набрала законної сили 14 грудня 2017 року. Суддя З оригіналом згідно. Суддя

ОСОБА_1 ОСОБА_1 ОСОБА_1

Джерело: ЄДРСР 71207443
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку