open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
806/3126/17

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ


14 грудня 2017 року Житомир справа № 806/3126/17

категорія 5.1.2


Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Черноліхова С.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом

Державної служба України з питань праці до Приватного акціонерного товариства "Енергопостачальна компанія "Житомиробленерго" про застосування заходів реагування,


встановив:

Державна служба України з питань праці звернулась до суду з позовом у якому, з урахування заяви про зменшення позовних вимог від 14.12.2017 р., просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Приватного акціонерного товариства "Енергопостачальна компанія "Житомиробленерго", а саме зупинити виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки: крану АК-8 реєстр №3296, до усунення порушень зазначених в акті перевірки від 30.10.2017 №1782/07-0003. В обґрунтування позовних вимог вказала, що за результатами проведеної перевірки дотримання відповідачем вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки виявлені порушення, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей та є підставою для застосування до відповідача заходів реагування з метою недопущення настання нещасного випадку або аварії на виробництві.

Представник позивача до суду надав клопотання в якому просив розгляд справи проводити в порядку письмового провадження.

Представник відповідача до суду не з'явився хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження на підставі ч.6 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно зі пунктом 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96 (зі змінами та доповненнями, далі - Положення), Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Основними завданнями Держпраці, зокрема, є реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб (підпункт 1 пункту 3 Положення).

В силу приписів пункту 4 Положення, Держпраці відповідно до покладених на неї завдань: здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням законодавства про працю юридичними особами, у тому числі їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами, та фізичними особами, які використовують найману працю; здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства у сфері охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань: забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами, проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення; виробництва, зберігання, використання отруйних речовин у виробничих процесах, у тому числі продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів; організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань.

Пунктом 7 Положення визначено, що Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. На утворені територіальні органи Держпраці може покладати виконання завдань за міжрегіональним принципом.

У відповідності до абз. 1-2 ч. 1 ст. 39 Закону України "Про охорону праці" від 14.10.1992 № 2694-XII (зі змінами та доповненнями, надалі – Закон № 2694-XII), посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право безперешкодно відвідувати підконтрольні підприємства (об'єкти), виробництва фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, та здійснювати в присутності роботодавця або його представника перевірку додержання законодавства з питань, віднесених до їх компетенції.

Встановлено, що на підставі наказу № 1957 від 17.10.2017 та направлення № 11782/07 від 17.10.2017, посадовими особами управління Держпраці у Житомирській області проведено планову перевірку Публічного акціонерного товариства "Енергопостачальна компанія "Житомиробленерго" на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, за результатами якої складено акт №1782/070003 від 30.10.2017.

Вказаним актом зафіксовано ряд порушень у зв'язку з чим відповідача було попереджено про необхідність негайного зупинення робіт (виробництва) у тому числі: крану АК-8 реєстр №3296.

Даний акт підписаний технічним директором, директором з питань охорони праці Приватного акціонерного товариства "Енергопостачальна компанія "Житомиробленерго" та отриманий головою його правління 30.10.2017.

Згідно наданої представником позивача копії акта перевірки Приватного акціонерного товариства "Енергопостачальна компанія "Житомиробленерго" від 21.11.2017 року №2011/08-0065 в частині перевірки усунення порушень вказаних в приписі №1782/08-0065 від 30.10.2017 позивачем дійсно усунено ряд порушень, визначених у первинному акті перевірки, окрім порушень наведених в п.131 розділу 5, а саме кран АК-8 реєстр №3296 не пройшов експертного обстеження, що є порушенням п.21 Постанови КМУ від 26.05.2004 №678 "Про затвердження порядку проведення огляду випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки".

В силу приписів ст. 4 Закону № 2694-XII, державна політика в галузі охорони праці визначається відповідно до Конституції України Верховною Радою України і спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням. Державна політика в галузі охорони праці базується на принципах: пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

У відповідності до частини 1 статті 6 Закону № 2694-XII, умови праці на робочому місці, безпека технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування та інших засобів виробництва, стан засобів колективного та індивідуального захисту, що використовуються працівником, а також санітарно-побутові умови повинні відповідати вимогам законодавства.

Згідно зі ч. 1 ст. 13 Закону № 2694-XII, роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.

Частиною 3 вказаної статті Закону № 2694-XII визначено, що роботодавець несе безпосередню відповідальність за порушення зазначених вимог.

Згідно зі пунктом 7 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 № 877-V (далі - Закон № 877-V), на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

З огляду на викладене, а також враховуючи те, що під час проведеної перевірки Публічного акціонерного товариства "Енергопостачальна компанія "Житомиробленерго" виявлено порушення вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю і здоров'ю працівників, доказів про усунення яких відповідачем не надано, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги Державної служби України з питань праці про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 86, 158-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України ,

постановив:

Позовні вимоги задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Публічного акціонерного товариства "Енергопостачальна компанія "Житомиробленерго" шляхом зупинення виконання робіт та експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: Кран АК-8 реєстр №3296, до усунення порушень, зазначених в акті перевірки від 30.10.2017 року №1782/07-0003.

Постанова набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, і може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції у порядку, визначеному статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.



Суддя С.В. Черноліхов




Джерело: ЄДРСР 71072095
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку