open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 грудня 2017 року справа № 813/3129/17

Львівський окружний адміністративний суд в складі :

головуючого - судді Кухар Н.А.

секретаря судового засідання Шавель М.М.

за участю:

позивача - ОСОБА_1

представника позивача - ОСОБА_2

представника відповідача - Мельника А.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Львові адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Львівської обласної ради про визнання протиправним та скасування рішення №477 ІХ сесії УІІ скликання Львівської обласної ради від 01.06.2017 р.

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Львівської обласної ради про визнання протиправним та скасування рішення №477 ІХ сесії УІІ скликання Львівської обласної ради від 01.06.2017 р.

В судовому засіданні залучено в якості третьої особи на стороні відповідача ОСОБА_4.

Позивач обґрунтовує позовні вимоги тим, що в результаті прийняття оскаржуваного рішення залишився лише один член у складі постійної комісії з питань паливно-енергетичного комплексу, транспорту, перевезень та зв»язку, залишилось лише 2 члени у складі постійної комісії з питань євроінтеграції, дерегуляції, зовнішньоекономічної діяльності, транскордонного співробітництва, агропромислового комплексу та зв»язків з українцями за кордоном, а саме голова комісії та секретар, що позбавило вказані комісії легітимності та реальної можливості здійснювати свою діяльність у складі колегіальних органів ради, позбавило можливості депутатів виконувати свій обов»язок щодо участі у роботі постійних комісій, до складу яких вони обрані. Оскаржуваним рішенням було обрано голову постійної комісії з питань депутатської діяльності, етики, регламенту, свободи слова та антикорупційної політики ОСОБА_4 з порушенням вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , положенням визначеним у Рішення Конституційного Суду України №7-рп\2009 та з порушенням процедури прийняття такого рішення, визначеної регламентом Львівської обласної ради та Законом України «Про місцеве самоврядування», так як було здійснено без попереднього розгляду на постійних комісіях та без забезпечення права фракцій попередньо обговорити кандидатуру голови постійної комісії. Крім того, позивач вважає, що голова обласної ради вийшов за межі своїх повноважень, передбачених ст..55 Закону «Про місцеве самоврядування в Україні».

В судовому засіданні позивач та його представник позов підтримали, просили задоволити, надали пояснення аналогічні позовній заяві. Крім того, надали додаткові пояснення, у яких вважають, що оскаржуване рішення прийнято з порушення процедури, так як питання про внесення змін до преамбули не ставилось на голосування, без звіту позивача, як голови комісії про діяльність комісії, без попереднього розгляду цього питання постійними комісіями та президією ради, без оприлюднення проекту рішення з цього питання на офіційному веб-сайті обласної ради, без урахування права позивача на участь у процесі прийняття рішення, нерозсудливо, без жодних мотивів і жодного обґрунтування.

Відповідач подав заперечення на позов, у якому зазначив, що право ініціювати розгляд питання на сесії ради мають голова обласної ради, заступник голови обласної ради, перший заступник голови обласної ради, депутати, постійні комісії, депутатські фракції, групи, голова Львівської обласної державної адміністрації. Для включення проекту рішення до порядку денного сесії обласної ради обов»язковими умовами є розробка проекту рішення, візування проекту рішення, реєстрація проекту рішення за 30 днів до його розгляду, оприлюднення на офіційному веб-сайті, наявність висновку постійної комісії щодо проекту рішення. Оскаржуване рішення було прийнято з усіма вимогами, що встановлені Регламентом Львівської обласної ради.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, надав пояснення аналогічні запереченням на позовну заяву, просив у задоволенні позову відмовити.

Третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача подала заперечення на позов, у якому зазначила, що рішення прийнято у відповідності до вимог законодавства.

Третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача в судовому засіданні позов не визнала, надала пояснення аналогічні запереченням.

Заслухавши пояснення позивача, представників сторін, третьої особи, дослідивши письмові докази суд встановив наступне.

01 червня 2017 року ІХ сесією УІІ скликання Львівської обласної ради прийнято рішення №477 «Про внесення змін до рішення Львівської обласної ради від 19.11.2015 №7 «Про обрання постійних комісій обласної ради», яким Львівська обласна рада вирішила:

1. внести зміни до рішення Львівської обласної ради від 19.11.2015 № 7 "Про обрання постійних комісій обласної ради", а саме:

- вивести зі складу постійної комісії з питань євроінтеграції, дерегуляції, зовнішньоекономічної діяльності, транскордонного співробітництва, агропромислового комплексу та зв'язків з українцями за кордоном ОСОБА_5;

- увести до складу постійної комісії з питань будівництва, житлово-комунального господарства, енергоефективності, альтернативної енергетики, промисловості та інвестиційної політики ОСОБА_5;

- вивести зі складу постійної комісії з питань паливно-енергетичного комплексу, транспорту, перевезень та зв'язку ОСОБА_6;

- увести до складу постійної комісії з питань дорожнього господарства, інфраструктури, регулювання земельних відносин, адміністративно-територіального устрою, планування територій та архітектури ОСОБА_6;

- вивести зі складу постійної комісії з питань євроінтеграції, дерегуляції, зовнішньоекономічної діяльності, транскордонного співробітництва, агропромислового комплексу та зв'язків з українцями за кордоном ОСОБА_7;

- увести до складу постійної комісії з питань будівництва, житлово-комунального господарства, енергоефективності, альтернативної енергетики, промисловості та інвестиційної політики ОСОБА_7;

- вивести зі складу постійної комісії з питань дорожнього господарства, інфраструктури, регулювання земельних відносин, адміністративно-територіального устрою, планування територій та архітектури ОСОБА_8;

- увести до складу постійної комісії з питань бюджету, соціально-економічного розвитку ОСОБА_8;

- вивести зі складу постійної комісії з питань паливно-енергетичного комплексу, транспорту, перевезень та зв'язку ОСОБА_9;

- увести до складу постійної комісії з питань будівництва, житлово-комунального господарства, енергоефективності, альтернативної енергетики, промисловості та інвестиційної політики ОСОБА_9;

- вивести зі складу постійної комісії з питань екології, природних ресурсів та рекреації ОСОБА_10;

- увести до складу постійної комісії з питань охорони здоров'я, материнства, соціального захисту, молодіжної політики, фізичної культури та спорту ОСОБА_10;

- вивести зі складу постійної комісії з питань бюджету, соціально-економічного розвитку ОСОБА_11;

- увести до складу постійної комісії з питань екології, природних ресурсів та рекреації ОСОБА_11;

- вивести зі складу постійної комісії з питань паливно-енергетичного комплексу, транспорту, перевезень та зв'язку ОСОБА_12;

- увести до складу постійної комісії з питань депутатської діяльності, етики, регламенту, свободи слова та антикорупційної політики ОСОБА_12;

- вивести зі складу постійної комісії з питань паливно-енергетичного комплексу, транспорту, перевезень та зв'язку ОСОБА_13;

- увести до складу постійної комісії з питань будівництва, житлово-комунального господарства, енергоефективності, альтернативної енергетики, промисловості та інвестиційної політики ОСОБА_13;

- вивести зі складу постійної комісії з питань бюджету, соціально-економічного розвитку ОСОБА_4;

- увести до складу постійної комісії з питань депутатської діяльності, етики, регламенту, свободи слова та антикорупційної політики ОСОБА_4;

2. Обрати головою постійної комісії з питань екології, природних ресурсів та рекреації ОСОБА_11.

3. Внести зміни до рішення Львівської обласної ради від 19.11.2015 № 7 "Про обрання постійних комісій обласної ради" і обрати ОСОБА_4 головою постійної комісії з питань депутатської діяльності, етики, регламенту, свободи слова та антикорупційної політики.

4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань депутатської діяльності, етики, регламенту, свободи слова та антикорупційної політики.

Відповідно до Європейської Хартії місцевого самоврядування місцеве самоврядування означає право і спроможність органів місцевого самоврядування в межах закону здійснювати регулювання та управління суттєвою часткою публічних справ, під власну відповідальність, в інтересах місцевого населення. Це право здійснюється радами або зборами, члени яких вільно обираються таємним голосуванням на основі прямого, рівного, загального виборчого права і які можуть мати підзвітні їм виконавчі органи. Це положення жодним чином не заважає використанню зборів громадян, референдумів чи будь-якої іншої форми прямої участі громадян, якщо це дозволяється законом. Головні повноваження і функції органів місцевого самоврядування визначаються конституцією або законом. Органи місцевого самоврядування в межах закону мають повне право вільно вирішувати будь-яке питання, яке не вилучене зі сфери їхньої компетенції і вирішення якого не доручене жодному іншому органу. Без шкоди для більш загальних законодавчих положень органи місцевого самоврядування повинні мати можливість визначати власні внутрішні адміністративні структури з урахуванням місцевих потреб і необхідності забезпечення ефективного управління.

Відповідно до ст..16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.

Згідно п.2 ч.1 ст. 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються такі питання: утворення, обрання і ліквідація постійних та інших комісій ради, зміна їх складу, обрання голів комісій.

Згідно ч.1,2,15 Стаття 47 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету. Постійні комісії обираються радою на строк її повноважень у складі голови і членів комісії. Всі інші питання структури комісії вирішуються відповідною комісією. Перелік, функціональна спрямованість і порядок організації роботи постійних комісій визначаються регламентом відповідної ради та Положенням про постійні комісії, що затверджується радою з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" щодо реалізації повноважень ради у здійсненні державної регуляторної політики постійними комісіями відповідної ради.

Згідно п.4 ч.6 ст. 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні голова районної, обласної, районної у місті ради вносить раді пропозиції щодо утворення і обрання постійних комісій ради.

Згідно ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов'язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід'ємною частиною протоколу сесії ради.

Рішенням І сесії УІІ скликання Львівської обласної ради №15 від 08 грудня 2015 року затверджено Типове положення про постійні комісії Львівської обласної ради VII скликання, згідно якого постійні комісії Львівської обласної ради є органами обласної ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради. Депутат обласної ради може бути обраним тільки до однієї постійної комісії. Постійні комісії обираються радою на строк її повноважень у складі голови і членів комісії. За пропозицією голови обласної ради сесія обласної ради також обирає заступника голови постійної комісії та секретаря постійної комісії. Інші питання структури комісій вирішуються відповідною комісією. Постійні комісії є підзвітними обласній раді та несуть відповідальність перед обласною радою.

Регламент Львівської обласної ради УІІ скликання, затверджено рішенням обласної ради від 26.01.2017 р. №59, згідно якого Львівська обласна рада (далі - рада) є органом місцевого самоврядування, що представляє спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст Львівської області, у межах повноважень, визначених Конституцією України, Європейською Хартією місцевого самоврядування, Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", іншими законами, а також повноважень, переданих їй сільськими, селищними, міськими радами. Обласна рада є юридичною особою, має гербову печатку, рахунки в банківських установах. Загальний склад ради становить 84 депутати, яких обрано виборцями Львівської області на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування. Третина від загального складу обласної ради становить 28 депутатів, дві третини - 56 депутатів, більшість від загального складу ради - 43 депутати. Обласна рада вважається повноважною за умови обрання не менш як двох третин депутатів від загального складу ради.

Згідно ст.2 Регламенту регламент Львівської обласної ради VII скликання має силу рішення, встановлює порядок скликання, підготовки і проведення сесій обласної ради; формування органів ради; визначає процедуру прийняття рішень ради, порядок здійснення депутатської діяльності та інші процедури.

Згідно ст.10,11,13 Регламенту основною організаційно-правовою формою діяльності ради є сесія; вона складається з пленарних засідань, засідань постійних комісій, а також засідань інших комісій, створених радою. Сесія ради скликається, як правило, один раз на місяць. Тривалість сесії визначається радою. Сесії є черговими і позачерговими. Сесія ради є повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини (43) депутатів від загального складу ради.

Відповідно до ст. 24 Регламенту підготовку питань на розгляд сесії ради організовує керуючий справами обласної ради. Винесенню питання на розгляд пленарного засідання ради передує його підготовка у відповідних постійних комісіях ради та президії ради.

Відповідно до ст.25 Регламенту право ініціювати розгляд питання на сесії ради мають голова обласної ради, перший заступник голови обласної ради, заступник голови обласної ради, депутати, постійні комісії, депутатські фракції, групи, голова Львівської обласної державної адміністрації.

Згідно ст.26 Регламенту проект рішення, що виноситься на розгляд ради, повинен мати такі реквізити: на бланку рішення обласної ради в правому верхньому куті слово "Проект" із зазначенням автора проекту рішення; вгорі з лівого боку бланку - назва рішення; нижче - текст проекту рішення із зазначенням виконавців, терміну виконання, а якщо потрібно - механізм виконання рішення з додатком техніко-економічного обґрунтування та розрахунком економічного ефекту від його прийняття.

Проект рішення повинен складатись з таких частин:

- мотивувальної, - у якій містяться посилання на закон, інший акт або документ, обставини, якими викликана необхідність прийняття цього рішення;

- резолютивної, - у якій конкретно і чітко формулюються заходи щодо рішення, вказуються виконавці і терміни виконання поставленого завдання;

- завершальної, - у якій містяться загальні терміни виконання, посилання на посадову особу або постійну комісію, на яких покладається контроль за виконанням рішення.

До проекту рішення додаються передбачені текстом додатки в оригіналі, а якщо потрібно - висновки відповідних постійних комісій ради чи управлінь (відділів) обласної державної адміністрації.

Проект рішення повинен мати на звороті погоджувальні підписи (візи) в такому порядку:

- автора (ініціатора) проекту;

- радника-редактора;

- радника, закріпленого за постійною комісією (за умови, що постійна комісія розглянула на своєму засіданні цей проект рішення та прийняла висновки і рекомендації);

- керівника (ів) структурних підрозділів обласної ради, що здійснюють супровід комісії (й) (за умови, що постійна комісія розглянула на своєму засіданні цей проект рішення та прийняла висновки і рекомендації);

- голови відповідної галузевої постійної комісії (або голів кількох комісій, якщо питання стосується компетенції кількох постійних комісій) (за умови, що постійна комісія розглянула на своєму засіданні цей проект рішення та прийняла висновки і рекомендації);

- радника з інформаційних питань відділу організаційної роботи та доступу до публічної інформації;

- начальника відділу правової та кадрової роботи;

- керуючого справами обласної ради;

- першого заступника голови обласної ради або заступника голови обласної ради, відповідно до визначених напрямів роботи.

Якщо автором проекту є депутатська фракція чи група, обов'язковою є віза її керівника. У випадку, коли автором проекту є Львівська обласна державна адміністрація, обов'язковими є візи керівника структурного підрозділу адміністрації - ініціатора; редактора; керівників фінансового (якщо передбачається фінансування) та юридичного структурних підрозділів адміністрації.

Віза містить назву посади візувача, розшифровку підпису, дату візування. Візи проставляються на останньому аркуші проекту рішення, як правило, на зворотній стороні і розміщуються так: зліва - назва посади, справа - підпис і розшифровка підпису, знизу під розшифровкою підпису - дата візування.

Візування проекту рішення є обов'язковим. Зауваження і пропозиції до проекту рішення можуть бути викладені на окремих аркушах, які є невід'ємним додатком до рішення.

Текст проекту рішення друкується через півтора міжрядкового інтервалу. З обох боків аркуша залишаються вільні поля. Ліве поле становить 30 мм, праве - не менше як 12 мм, верхнє поле повинно мати 20 мм і нижнє - не менше як 19 мм. Другий і наступні аркуші нумеруються, номери листків проставляються посередині верхнього поля на лицьовому боці аркуша.

Згідно ст.28 Регламенту проект рішення ради та його електронна версія, всі матеріали (документи), що стосуються цього рішення, подаються на ім'я голови обласної ради, реєструються у виконавчому апараті обласної ради не пізніше як за 30 календарних днів до відкриття чергової сесії та оприлюднюються невідкладно, але не пізніше ніж за один робочий день після реєстрації, на офіційному веб-сайті обласної ради в розділі "Пленарні засідання ради" - "Ініціатива депутата (Групи депутатів)" або "Ініціатива виконавчих органів влади". Виконавчий апарат ради забезпечує попереднє обговорення постійними комісіями проектів рішень, що виносяться на розгляд ради. Зауваження комісій подаються в письмовій формі та зберігаються у виконавчому апараті ради. Обговорення всіх проектів рішень у постійних комісіях закінчується за 10 днів до відкриття чергової сесії.

Відповідно до ч. 3 ст. 33 Регламенту до порядку денного сесії президія ради вносить лише ті питання, проекти рішень з яких підготовлені та завізовані відповідно до вимог цього Регламенту, зареєстровані у виконавчому апараті обласної ради не пізніше як за 30 календарних днів до відкриття чергової сесії та оприлюднені на офіційному веб-сайті обласної ради.

Згідно ст.. 51 Регламенту питання порядку денного сесії обласної ради розглядаються за стандартною процедурою, за винятком випадків, установлених статтями 52, 53 цього Регламенту. Стандартна процедура розгляду питань порядку денного сесії обласної ради включає такі етапи:

- доповідь ініціатора розгляду питання або, за його дорученням, уповноваженого представника - до 5 хв;

- співдоповідь голови профільної постійної комісії -до 2 хв;

- виступи депутатів в обговоренні - до 1 хв;

- виступ в обговоренні по одному депутату від кожної фракції - до 1 хв;

- запитання від депутатів - до 1 хв;

- голосування за проект рішення за основу;

- виступи з мотивів голосування по одному депутату від фракції - до 1 хв;

- виступи депутатів з пропозиціями до проголосованого за основу проекту рішення - до 1 хв;

- голосування щодо пропозиції депутатів;

- голосування в цілому.

Відповідно до ст.. 90,91,96 Регламенту обговорення і проведення голосування з різних питань і пропозицій проводиться так, щоб виявити справжнє волевиявлення більшості депутатів. За жодних умов голосування не відокремлюється в часі від оголошення пропозицій головою засідання. На голосування ставляться всі пропозиції і поправки, що надійшли й не були відхилені. Якщо окрема думка депутата містить пропозиції щодо обговорюваного питання, голова засідання оголошує ці пропозиції та ставить їх на голосування. Голова засідання може відмовити ініціаторові пропозиції чи поправки поставити на голосування запропонований ним текст, якщо текст сформульований нечітко або не стосується обговорюваного питання, суперечить раніше ухваленим рішенням, повторює за суттю відхилений радою текст. Процедурне рішення з цього приводу може ухвалюватися радою без обговорення. Відхилені радою пропозиції і поправки при повторному їх внесенні (у ході розгляду того ж питання порядку денного) щодо вже прийнятого відповідного тексту на голосування не ставляться, крім випадку, коли після скасування рішення щодо прийнятого тексту його розгляд починається знову. Тексти пропозицій чи поправок, що будуть ставитись на голосування, повинні оголошуватися; при цьому називається ініціатор внесення тексту або той, хто вніс його за своєю підтримкою. Голова засідання надає час до двох хвилин для обґрунтування поправки. Перед голосуванням із кількох пропозицій або поправок, які виключають одна одну, голова засідання послідовно оголошує їх зміст і, якщо немає зауважень до їх змісту, переходить до голосування за кожну поправку чи пропозицію окремо. Перед кожним голосуванням голова засідання формулює зміст питання, що буде ставитися на голосування, після чого відразу пропонує провести голосування щодо нього. Після закінчення голосування голова засідання оголошує повні результати і ухвалене рішення.

Згідно ст. 123,124 Регламенту повноваження постійних комісій обласної ради визначаються Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", Типовим положенням про постійні комісії та положеннями про постійні комісії, які затверджується радою. Обласна рада створює і обирає постійні комісії в складі голови та членів комісії. Кількісний склад кожної комісії визначається радою. За пропозицією голови засідання сесія обласної ради може більшістю голосів від загального складу ради визначити і обрати заступників голови постійної комісії та секретаря комісії. Депутат може бути членом лише однієї постійної комісії. До складу постійних комісій не можуть бути обрані голова обласної ради, перший заступник голови обласної ради, заступник голови обласної ради та керуючий справами обласної ради. Про створення постійних комісій та обрання постійних комісій у складі голови та її членів обласна рада ухвалює відповідні рішення.

Згідно ст. 125 Регламенту тимчасові контрольні комісії обласної ради є органами ради, які обираються з числа її депутатів для здійснення контролю з конкретно визначених радою питань, що належать до повноважень місцевого самоврядування. Тимчасові контрольні комісії подають звіти і пропозиції на розгляд обласної ради. Рішення про створення тимчасової контрольної комісії ради, її назву та завдання, персональний склад комісії та її голову вважається ухваленим, якщо за це проголосувало не менше однієї третини депутатів від загального складу ради. Засідання тимчасових контрольних комісій ради проводяться, як правило, у закритому режимі. Депутати, які входять до складу тимчасової контрольної комісії, та залучені комісією для участі в її роботі спеціалісти, експерти, інші особи не повинні розголошувати інформацію, яка стала їм відома у зв'язку з її роботою. Повноваження тимчасової контрольної комісії ради припиняються з моменту ухвалення радою остаточного рішення щодо результатів роботи цієї комісії, а також у разі припинення повноважень ради.

Відповідно до пункту 4 частини другої статті 19 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад", депутат місцевої ради має право вносити пропозиції і зауваження до порядку розгляду питань та їх суті.

Судом встановлено, що рішенням Львівської обласної ради № 7 від 19.11.2015 "Про обрання постійних комісій обласної ради", було створено постійні комісії обласної ради VII скликання та обрано їх персональний склад. У подальшому рішеннями обласної ради від 08.12.2015 № 19 "Про внесення змін до рішення Львівської обласної ради від 19.11.2015 № 7 "Про обрання постійних комісій обласної ради", від 01.03.2016 № 115 "Про внесення змін до рішення Львівської обласної ради від 19.11.2015 № 7 "Про обрання постійних комісій обласної ради", від 01.06.2017 № 477 "Про внесення змін до рішення Львівської обласної ради від 19.11.2015 № 7 "Про обрання постійних комісій обласної ради" внесено зміни у склад постійних комісії обласної ради.

21.03.2017р. ОСОБА_5 подано заяву про переведення його до комісії з питань будівництва, ЖКГ, енергоефективності, альтернативної енергетики, промисловості та інвестиційної політики.

22.03.2017 за результатами опрацювання даної заяви зареєстровано проект рішення "Про внесення змін до рішення Львівської обласної ради від 19.11.2015 № 7 "Про обрання постійних комісій обласної ради" та оприлюднено його на офіційному веб-сайті Львівської обласної ради за реєстраційним номером 579-ПР.

Відповідно до ст.25, 28 Регламенту Львівської обласної ради VII скликання, проект рішення було передано для вивчення до постійної комісії з питань депутатської діяльності, етики, регламенту, свободи слова та антикорупційної політики, яка за результатами його опрацювання прийняла рішення підтримати вищевказаний проект рішення та запропонувати внести його до порядку денного сесії обласної ради.

До порядку денного IX чергової сесії обласної ради (25.04.2017) було включено під номером "69" проект рішення "Про внесення змін до рішення Львівської обласної ради від 19.11.2015 № 7 "Про обрання постійних комісій обласної ради".

Як вбачається із витягу з протоколу № 29 III пленарного засідання IX чергової сесії обласної ради від 01.06.2017, на розгляд депутатів обласної ради запропоновано проект рішення "Про внесення змін до рішення Львівської обласної ради від 19.11.2015 № 7 "Про обрання постійних комісій обласної ради" - реєстраційний номер 579-ПР від 22.03.2017.

Згідно із процедурою визначеною статтею 51 Регламенту Львівської обласної ради, депутати обласної ради більшістю голосів "За" (55 депутатів) підтримали проект рішення за основу.

Після прийняття проекту рішення за основу, голова обласної ради озвучив заяви депутатів обласної ради: ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_4, які повідомили про своє бажання бути переведеними до складу інших постійних комісій обласної ради. Заява кожного із депутатів була поставлена на голосування як окрема пропозиція до проекту рішення і відповідно набрала необхідну більшість голосів від загального складу ради.

Крім цього, голова облради ОСОБА_14 вніс ще дві пропозиції до обговорюваного проекту рішення, а саме:

- запропонував доповнити проект рішення пунктом 2, згідно із яким обрати ОСОБА_11 головою постійної комісії обласної ради з питань екології, природних ресурсів та рекреації;

- запропонував додати до проекту рішення пункт 3, яким внести зміни до рішення № 7 від 19.11.2015 та обрати ОСОБА_4 головою постійної комісії з питань депутатської діяльності, етики, регламенту, свободи слова та антикорупційної політики.

Кожна із пропозицій ОСОБА_14 була розглянута депутатами обласної ради та підтримана шляхом відкритого голосування, в порядку, передбаченому статтею 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

В завершення процедури розгляду питання порядку денного "Про внесення змін до рішення Львівської обласної ради від 19.11.2015 № 7 "Про обрання постійних комісій обласної ради", відбулося голосування за проект рішення в цілому з підтриманими пропозиціями (47 голосів ЗА).

Проаналізувавши норми законодавства та матеріали справи судом встановлено, що процедура підготовки, внесення на розгляд сесії та прийняття рішення обласної ради "Про внесення змін до рішення Львівської обласної ради від 19.11.2015 № 7 "Про обрання постійних комісій обласної ради" відповідає вимогам Регламенту Львівської обласної ради VII скликання.

Суд вважає необгрунтованими пояснення позивача про те, що оскаржуване рішення є незаконним, так як таким зменшено кількість членів окремих комісії, так як включення депутата місцевої ради до складу постійної комісії відбувається внаслідок його волевиявлення, та законодавством не встановлено мінімально та максимально допустимої кількості членів постійної комісії.

Крім того, суд зазначає, що не обговорення постійними комісіями кандидатури щодо зміни голови постійної комісії та питання переходу депутатів у постійні комісії, не може бути підставою для визнання протиправним оскаржуваним рішення, так як Регламент Львівської обласної ради не встановлює вимог про обговорення кандидатур осіб як обов'язкової умови розгляду та прийняття питання порядку денного. Твердження Позивача про відсутність висновку постійної комісії до запропонованого проекту рішення спростовується витягом з протоколу № 24 від 28.03.2017 засідання постійної комісії з питань депутатської діяльності, етики, регламенту, свободи слова та антикорупційної політики, на якому члени постійної комісії підтримали проект рішення "Про внесення змін до рішення Львівської обласної ради від 19.11.2015 № 7 "Про обрання постійних комісій обласної ради" та включення його до порядку денного сесії обласної ради. В подальшому, як вбачається із порядку денного IX чергової сесії обласної ради та витягу з протоколу № 29 від 01.06.2017 сесії обласної ради, саме цей проект рішення (реєстр. номер 579-ПР) був предметом розгляду депутатів обласної ради.

Посилання позивача на відсутність повноважень у обласної ради для прийняття рішення про внесення змін до складу постійних комісій спростовується положеннями пункту 4 частини першої статті 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та пунктом 1.7 Типового положення про постійні комісії Львівської обласної ради, затвердженого рішенням обласної ради від 08.12.2015, які встановлюють, що протягом строку своїх повноважень обласна рада може реорганізовувати раніше утворені комісії та вносити зміни до їх складу.

Суд вважає помилковими пояснення позивача щодо відсутності у голови обласної ради повноважень для внесення пропозицій до проектів рішень обласної ради, так як такі суперечать ст. 55 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та п. 4 ч.6 ст. 55 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Поряд з цим суд зазначає також, що відповідно до статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Пунктом 8 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено, що позивач (в адміністративній справі) - особа, на захист прав, свобод, та інтересів якої подано адміністративний позов до адміністративного суду.

Відповідно до ст. 104 цього Кодексу до адміністративного суду мас право звернутися з адміністративним позовом особа, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин.

Згідно із вищевказаними нормами права, особа має право звернутись до адміністративного суду з позовом у разі, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю відповідача (суб'єкта владних повноважень) порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин.

Задоволенню в адміністративному судочинстві підлягають лише ті вимоги, які відновлюють порушені права чи інтереси особи в сфері публічно-правових відносин.

Отже, право на судовий захист має лише та особа, яка є суб'єктом (носієм) порушених прав, свобод чи інтересів. Тож для того, щоб особі було надано судовий захист, суд встановлює, чи особа дійсно має порушене право, свободу чи інтерес, і це право, свобода чи інтерес порушені відповідачем.

Враховуючи вимоги Кодексу адміністративного судочинства України, особа повинна довести факт порушення її прав чи охоронюваних законом інтересів оскаржуваним рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень.

Однак, під час розгляду справи позивач не довів які саме його права, свободи чи інтереси як фізичної особи порушені оскаржуваним рішенням в частині п. 1 та 2 оскаржуваного рішення.

Виходячи з вищенаведеного суд вважає, що у задоволенні позову слід відмовити.

Відповідно до ст..94 КАС України судові витрати не стягуються.

Керуючись ст.ст. 17-19, 71, 160-165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

У задоволенні позову відмовити повністю.

Постанова суду набирає законної сили в строк та порядку передбаченому ст..254 КАС України.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом 10 днів з дня отримання копії судового рішення.

Повний текст постанови складено та підписано 18 грудня 2017 року.

Суддя Кухар Н.А.

Джерело: ЄДРСР 71054619
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку