open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
11 Справа № 815/5049/17
Моніторити
Постанова /20.09.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /19.09.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /05.06.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /03.04.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.03.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.03.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.03.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.02.2023/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.01.2023/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.12.2022/ Одеський окружний адміністративний суд Постанова /04.06.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /03.06.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /17.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /28.11.2018/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.10.2018/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.09.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.09.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.04.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.03.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.02.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.12.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Постанова /14.12.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.12.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.12.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.11.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.11.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.11.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.11.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.11.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.10.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.10.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.10.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.10.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.10.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.10.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.10.2017/ Одеський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 815/5049/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /20.09.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /19.09.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /05.06.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /03.04.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.03.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.03.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.03.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.02.2023/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.01.2023/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.12.2022/ Одеський окружний адміністративний суд Постанова /04.06.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /03.06.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /17.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /28.11.2018/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.10.2018/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.09.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.09.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.04.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.03.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.02.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.12.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Постанова /14.12.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.12.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.12.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.11.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.11.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.11.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.11.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.11.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.10.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.10.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.10.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.10.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.10.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.10.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.10.2017/ Одеський окружний адміністративний суд

Справа № 815/5049/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 грудня 2017 року Одеський окружний адміністративний суд в складі колегії: головуючого судді Левчук О.А., судді Кравченко М.М., судді Тарасишиної О.М., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства "Одестеплокомуненерго" до Міністерства юстиції України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Департамент комунальної власності Одеської міської ради, Комунальне підприємство "Теплопостачання міста Одеси", Одеська міська рада про визнання протиправним та скасування наказу, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з даним позовом до суду та обґрунтування позовних вимог зазначає, що 19.10.2016 року державним реєстратором Одеської філії державного підприємства «Державний інститут судових економіко-правових та технічних експертних досліджень» ОСОБА_3 прийнято рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкритим розділом) за індексним номером: 31928617 про реєстрацію права власності за ПАТ «Одестеплокомуненерго» на незавершене будівництво, за адресою: м. Одеса, вул. Варненська, 27 (реєстраційний номер майна 1058510651101). 15.06.2017 року державним реєстратором Одеської обласної філії комунального підприємства "Центр державної реєстрації» ОСОБА_4 прийнято рішення про внесення змін, індексний номер: 35682081 про зміну адреси об'єкта, адресу Одеська обл., м. Одеса, вул. Варненська, буд. 27 змінено на Одеська обл., м. Одеса, вул.. Варненська, буд. 27-Д. Підставою для реєстрації змін стало розпорядження Київської районної адміністрації Одеської міської ради від 07.06.2017 р. № 305. 08.09.2017 року Департаментом комунальної власності Одеської міської ради було подано скаргу на рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав до Міністерства юстиції України, яку було мотивовано тим, що в результаті реєстраційних дій з власності територіальної громади вибуло комунальне майно та земельна ділянка площею 0,55 га. та порушення п. 68 постанови КМУ №1127 «Про Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 25.12.2015 р. 18.09.2017 року комісією з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації прийнято висновок, яким задоволено скаргу Департаменту комунальної власності Одеської міської ради від 08.09.2017 року у частині оскарження рішень про державну реєстрацію прав та їх обтяжень. 21.09.2017 року Наказом Міністерства юстиції України №2955/5 «Про скасування рішень державного реєстратора прав на нерухоме майно» скаргу Департаменту комунальної власності Одеської міської ради задоволено у повному обсязі, рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень - скасовані. Позивач вважає, що даний наказ є протиправним, прийнятим з порушенням вимог щодо процедури розгляду скарг на рішення про державну реєстрацію прав на нерухоме майно, не відповідає реальним обставинам та підлягає скасуванню, а право власності позивача потребує судового захисту шляхом відновлення дії скасованих рішень про державну реєстрацію прав на нерухоме майно.

Позивач зазначає, що комісією порушено порядок розгляду скарги в частині встановлення факту дотримання скаржником строку подання скарг, крім того порушено право ПАТ «Одестеплокомуненерго» на участь в розгляді питання, що стосується його прав та законних інтересів, оскільки лише 25.09.2017 року позивачем було отримано лист-повідомлення та копію скарги Департаменту комунальної власності Одеської міської ради.

Також позивач вказує, що комісією при винесенні висновку не було визначено, що відповідно до змісту Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 №1127, зазначені у висновку документи не входять до складу документів, необхідних для державної реєстрації прав. Існує розмежування між заявою про здійснення державної реєстрації, документом, що підтверджує сплату адміністративного збору та документами, необхідними для здійснення державної реєстрації прав. Крім того, ані Закон, ані Порядок не вимагають долучення до документів, необхідних для державної реєстрації прав на нерухоме майно, копій документів що посвідчують особу заявника та підтверджуєть її повноваження.

На думку позивача, п. 3 ч. 3 ст. 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» не є обов'язковою вимогою проведення державної реєстрації в кожному випадку, а застосовується лише у разі необхідності, що викликана відсутністю документів, необхідних для проведення державної реєстрації, ПАТ «Одестеплокомуненерго» було надано всі документи, необхідні для проведення державної реєстрації права власності, а тому відсутня необхідність застосовувати дані норми.

Крім того, позивачем вказано, що право власності ПАТ «Одестеплокомуненерго» на об'єкт незавершеного будівництва «Цех емальованих труб» по вул. Варненській, 27 у м. Одесі було набуто за договором купівлі-продажу в межах малої приватизації, а тому у відповідності до п. 70 Порядку №1127 реєстрація права власності відбувається на підставі відповідного договору, отже Комісією некоректно визначено підстави для проведення державної реєстрації, в результаті чого надано неправильну оцінку діям державного реєстратора та не доведено необхідність скасувати державну реєстрацію права власності.

Також позивач вважає, що вимоги про зобов'язання відповідача відновити становище, що існувало до видачі незаконного наказу, шляхом поновлення в державному реєстрі скасованої державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, підлягають задоволенню, оскільки є взаємопов'язаними з первинними позовними вимогами.

На підставі викладеного, позивач просить визнати протиправним та скасувати наказ Міністерства юстиції України № 2955/5 «Про скасування рішень державного реєстратора прав на нерухоме майно від 21.09.2017 року; зобов'язати Міністерство юстиції України відновити дію рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 19.10.2016 року № 31928617, прийняте державним реєстратором Одеської філії державного підприємства "Державний інститут судових економіко-правових та технічних експертних досліджень» ОСОБА_3 шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; зобов'язати Міністерство юстиції України відновити дію рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 15.06.2017 року № 3582081, прийняте державним реєстратором Одеської обласної філії комунального підприємства "Центр державної реєстрації» ОСОБА_4.

Представник відповідача Міністерства юстиції України проти задоволення позовних вимог заперечує, просить суд відмовити в задоволенні адміністративного позову в повному обсязі. В письмових запереченнях зазначає, що наказ Міністерства юстиції України № 2995 від 21.09.2017 року є правомірним, прийнятий у відповідності до норм чинного законодавства. Вказує, що при розгляді скарги та з доданих документів до скарги вбачалось, що Департамент комунальної власності ОМР дізнався про порушення своїх прав в день отримання листа КП «БТІ ОМР від 04.09.2017 року за № 5642-12/188, тому Департаментом не було пропущено строк на звернення зі скаргою до Міністерства юстиції України.

Також представник відповідача зазначає, що з відомостей Державного реєстру прав відповідачем встановлено, що вказана державна реєстрація була проведена державним реєстратором ОСОБА_3 з порушенням вимог законодавства у сфері державної реєстрації, а саме пунктів 10, 12, 14 Порядку № 1127, пункти 1, 2, 3 частини третьої статті 10, пункти 4, 5 частини першої та частину другу статті 18, пункту 1 частини першої та частину 5 статті 23, пункти 4, 5 частини першої та частину другу статті 18, а також вимог абзацу другого частини першої статті 16 та пункту 2 частини першої статті 18 Закону. За таких підстав Комісія прийшла до висновку, що прийняте державним реєстратором ОСОБА_3 рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 19.10.2016 № 31928617 підлягає скасуванню. Рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 15.06.2017 року № 35682081, прийняте державним реєстратором ОСОБА_4 також підлягає скасуванню, як таке, що випливає з факту скасування рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 19.10.2016 № 31928617, прийнятого державним реєстратором ОСОБА_3.

Крім того в письмових запереченнях представник відповідача зазначає, що повідомлення про засідання комісії було здійснено двічі, а саме шляхом письмового повідомлення від 12.09.2017 з наданням копії скарги з додатками та попереднім повідомленням про розміщення оголошення на офіційному веб-сайті, а також шляхом розміщення оголошення на офіційному веб-сайті Мін'юсту.

Представник третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Департаменту комунальної власності Одеської міської ради вважає позов необґрунтованим та просить у задоволенні позову відмовити в повному обсязі. В письмових поясненнях представник ДКВ ОМР вказує, що протокольним дорученням заступника Одеського міського голови ОСОБА_5 від 01 серпня 2017 року створено комісію з проведення інвентаризації об'єктів комунальної власності, що перебувають у віданні КП «Теплопостачання міста Одеси», за адресою: м. Одеса, вул. Варненська, 27. В ході роботи комісії виявлено, що об'єкт незавершеного будівництва "Цех емальованих труб», розташований на території виробничої бази, 19 жовтня 2016 року зареєстровано за ПАО «Одесатеплокомуненерго»(код ЄДРПОУ 03350516) та присвоєно адресу: м. Одеса, вул. Варненська, будинок 27Д. В подальшому Департаментом було отримано лист КП «БТІ» ОМР від 04.09.2017 р. № 5642-12/188, в якому було зазначено про відсутність реєстрації до 31.12.2012 року, таким чином строк для оскарження реєстрації спливав 03.11.2017 року.

Також представник третьої особи ДКВ ОМР зазначає, що враховуючи те, що договір купівлі-продажу не був зареєстрований у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно(п.68) та не були внесені до реєстру обов'язкові відомості щодо об'єкту незавершеного будівництва, вказане унеможливлює використання п. 70 Порядку, що стосується переходу права власності на об'єкт вже зареєстрованого незавершеного будівництва.

Представник ДКВ ОМР вказує, що предметом договору купівлі-продажу від 22.10.1999 року не є об'єкт нерухомого майна, а є рухомі речі - будівельні матеріали, які не пов'язані фундаментом із землею. А також вважає, що у Одеського обласного об'єднання "Одесатеплокомуненерго» відсутній акт на право довгострокового тимчасового користування або акт на право постійного користування, то вказане виключає будь-яке право позивача на земельну ділянку, загальною площею 0,55 га, розташовану за адресою: вул. Варненська, 27.

В письмових поясненнях представник третьої особи зазначає, що Одеська міська рада в особі КП «Теплопостачання міста Одеси» є титульним власником цілісного теплокомуненергетичного комплексу, у тому числі виробничої бази по вул.. Варненській, 27 у місті Одесі, яка була передана у комунальну власність Одеської міської ради на підставі рішення Одеської обласної ради від 07.08.2001 року № ХХ111 на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1998 року № 2074 Про поетапну передачу у комунальну власність територіальних громад великих міст(з населенням понад 100 тисяч чоловік) об'єктів теплопостачання споживачів житлово-комунальної сфери" та рішення Одеської міської ради від 25 листопада 2008 року № 1299.

Представник Одеської міської ради позовні вимоги вважає необґрунтованими, та такими, що не підлягають задоволенню. В письмових поясненнях зазначає, що об'єкт, розташований за адресою: м. Одеса, вул. Варненська, 27, до проведення оскаржуваної реєстрації зареєстрований як об'єкт незавершеного будівництва не був. Таким чином, вказана реєстрація була первинною, що підтверджується відкриттям розділу при здійсненні реєстрації. Також вказує, що жодного з документів, передбачених п. 68 Порядку, на який посилався скаржник, у матеріалах реєстраційної справи не міститься, що є грубим порушенням процедури проведення державної реєстрації, визначенної чинними нормами законодавства, що і було встановлено Комісією з питань розгляду скарг.

Також стосовно відсутності документа, що підтверджує повноваження особи, яка подала скаргу, представник ОМР зазначає, що Департаментом комунальної власності надано завірену копію розпорядження про призначення ОСОБА_2 на посаду директора департаменту комунальної власності ОМР. Повноваження директора департаменту передбачені Положенням про Департамент комунальної власності Одеської міської ради, затвердженим рішенням Одеської міської ради від 19.02.2013 року № 2752-У1, відповідно до п. 4.4.2 якого директор Департаменту діє без доручення від імені Департаменту в межах повноважень, визначених цим Положенням, представляє його у всіх установах та організаціях, самостійно підписує договори, інші юридичні документи від імені Департаменту.

Представник Комунального підприємства "Теплопостачання міста Одеси" до суду не з'явився, про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином, причин неявки суду не повідомив.

Згідно ч. 6 ст. 128 КАС України справа розглянута в порядку письмового провадження.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.

11.09.2017 року до Міністерства юстиції України надійшла скарга Департаменту комунальної власності Одеської міської ради від 08.09.2017 року №01-13/4282, у якій просить відповідно до ст. 37 ЗУ «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» прийняти рішення про скасування рішення від 19.10.2016 об 12:15.10 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкритим розділом) за індексним номером: 31928617, прийняте державним реєстратором Одеської філії державного підприємства «Державний інститут судових економіко-правових та технічних експертних досліджень» ОСОБА_3 та прийняти рішення про скасування рішення від 15.06.2017 об 10:07:35 про деравжну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 35682081, приняте державним реєстратором Одеської обласної філії комунального підприємства "Центр державної реєстрації» ОСОБА_4 (а.с. 235-237 т.2).

18.09.2017 року Комісією з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації складено висновок про задоволення скарги Депратменту комунальної власності від 08.09.2017 року у повному обсязі, скасування рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 19.10.2016 № 31928617, прийняте державним реєстратором прав на нерухоме майно Одеської філії державного підприємства «Державний інститут судових економіко-правових та технічних експертних досліджень» ОСОБА_3, скасування рішення про державну реєстрацію парв та їх обтяжень від 15.06.2017 №35682081, прийняте державним реєстратором Одеської обласної філії комунального підприємства "Центр державної реєстрації» ОСОБА_4 (а.с. 257-261 т.2).

21.09.2017 року наказом Міністерства юстиції України №2955/5 задоволено скаргу Департаменту комунальної власності Одеської міської ради від 08.09.2017 року в повному обсязі, скасовано рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 19.10.2016 №31928617, прийняте державним реєстратором прав на нерухоме майно Одеської філії державного підприємства «Державний інститут судових економіко-правових та технічних експертних досліджень» ОСОБА_3, скасовано рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 15.06.2017 №35682081, прийняте державним реєстратором прав на нерухоме майно Одеської обласної філії комунального підприємства "Центр державної реєстрації» ОСОБА_4 (а.с. 262 т.2).

Публічне акціонерне товариство "Одестеплокомуненерго" не погодившись із прийнятим Міністерством юстиції України наказом оскаржив його до суду.

Так, відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою таких прав, визначає Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі - Закон).

Згідно ст. 37 Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб'єкта державної реєстрації прав можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України, його територіальних органів або до суду.

Міністерство юстиції України розглядає скарги:

1) на рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав (крім випадків, коли таке право набуто на підставі рішення суду, а також коли щодо нерухомого майна наявний судовий спір);

2) на рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції України.

Частиною 3 ст. 37 Закону встановлено, що рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб'єкта державної реєстрації прав можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України та його територіальних органів протягом 60 календарних днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю.

Відповідно до ч. 5 ст. 37 ЗУ «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» скарга на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб'єкта державної реєстрації прав або територіального органу Міністерства юстиції України подається особою, яка вважає, що її права порушено, у письмовій формі та має містити: 1) повне найменування (ім'я) скаржника, його місце проживання чи перебування (для фізичних осіб) або місцезнаходження (для юридичних осіб), а також найменування (ім'я) представника скаржника, якщо скарга подається представником; 2) реквізити рішення державного реєстратора, яке оскаржується; 3) зміст оскаржуваного рішення, дій чи бездіяльності та норми законодавства, які порушено, на думку скаржника; 4) викладення обставин, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги; 5) відомості про наявність чи відсутність судового спору з порушеного у скарзі питання, що може мати наслідком скасування оскаржуваного рішення державного реєстратора та/або внесення відомостей до Державного реєстру прав; 6) підпис скаржника або його представника із зазначенням дати складання скарги.

До скарги додаються засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують факт порушення прав скаржника у результаті прийняття рішення державним реєстратором (за наявності), а також якщо скарга подається представником скаржника - довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження такого представника, або копія такого документа, засвідчена в установленому порядку.

11.09.2017 року до Міністерства юстиції України надійшла скарга Департаменту комунальної власності Одеської міської ради від 08.09.2017 року в обгрунтування якої зазначено, що Одеська міська рада в особі КП «Теплопостачання міста Одеса» є титульним власником цілісного теплокомуненергетичного комплексу, у т.ч. виробничої бази по вул. Варненській, 27 у місті Одесі, яка була передана у комунальну власність Одеської міської ради на підставі рішення Одеської обласної ради від 07.08.2001 року №ХХІІІ на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1998 року №2074 «Про поетапну передачу у комунальну власність територіальних громад великих міст (з населенням понад 100 тисяч чоловік) об'єктів теплопостачання споживачів житлово комунальної сфери» та рішення Одеської міської ради від 25 листопада 2008 року №1299 «Про затвердження плану проведення робіт з інвентаризації, паспортизації, оцінки та створення бази даних об'єктів теплопостачання та реєстрацію об'єктів нерухомості комунального підприємства «Теплопостачання міста Одеси». Протокольним дорученням заступника Одеського міського голови ОСОБА_5 від 01 серпня 2017 року створено комісію з проведення інвентаризації об'єктів комунальної власності, що перебувають у віданні КП «Теплопостачання міста Одеси», за адресою: м. Одеса, вул. Варненська, 27. У ході роботи комісії виявлено, що об'єкт незавершеного будівництва «Цех емальованих труб», розташований на території виробничої бази 19 жовтня 2016 року зареєстровано за ПАО «Одестеплокомуненерго» (код ЄДРПОУ: 03350516) та присвоєно адресу: м. Одеса, вул. Варненська, будинок 27д. На виконання основних завдань та покладених функцій на департаменту комунальної власності Одеської міської ради, для з'ясування підстав проведення реєстраційних дій 17 серпня 2017 року отримано інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, реєстру прав власності на нерухоме майно, державного реєстру іпотек, єдиного реєстру заборони на відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта, зареєстрованого за ПАТ «Одестеплокомуненерго» (код ЄДРПОУ 03350516), з яких вбачається, що державним реєстратором Одеської філії державного підприємства «Державний інститут судових економіко-правових та технічних експертних досліджень» ОСОБА_3 19.10.2016 об 12:15:10 прийнято рішення (з відкриттям розділу), індексний номер: 31928617 про реєстрацію права власності за публічним акціонерним товариством «Одестеплокомуненерго» на незавершене будівництво, готовності якого складає - 83%, за адресою: м. Одеса, вул. Варненська 27 (реєстраційний номер майна 1058510651101) та державним реєстратором Одеської обласної філії комунального підприємства «Центр державної реєстрації» ОСОБА_4 прийнято рішення 15.06.2017 об 10:07:35 про внесення змін, індексний номер: 35682081 про зміну адреси об'єкта, адресу Одеська обл., м. Одеса, вул. Варненська, будинок, 27 змінено на Одеська обл.,м. Одеса, вул. Варненська, будинок, 27 - Д.

Також в скарзі Департаментом зазначено, що у результаті проведення незаконних реєстраційних дій з власності територіальної громади м. Одеси вибуло комунальне майно та земельна ділянка площею 0,55 га, чим грубо порушено законні права та охоронювані законом інтереси територіальної громади м. Одеси, оскільки жодного документу із переліку документів, необхідних для державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень для державної реєстрації прав власності на об'єкт незавершеного будівництва відповідно до п. 68 Порядку №1141 від 26 жовтня 2011 року державному реєстратору надано не було, а тому приймаючи рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень державним реєстратором Одеської філії державного підприємства «Державний інститут судових економіко-правових та технічних експертних досліджень» ОСОБА_3 порушено вимоги ст.ст. 10, 18 ЗУ «Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень», п. 68 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, п. 20 Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Оскільки рішення державного реєстратора Одеської обласної філії комунального підприємства «Центр державної реєстрації» ОСОБА_4 прийняте 15.06.2017 об 10.07.35 про внесення змін є похідним від рішення від 19.10.2016 об 12.15.10 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу) за індексним номером: 31928617 воно теж підлягає скасуванню (а.с. 235-237 т.1).

Процедура розгляду відповідно до Законів України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб'єкта державної реєстрації, територіального органу Мін'юсту (далі - суб'єкт оскарження), що здійснюється Мін'юстом та його територіальними органами, визначена Порядком розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 р. № 1128 та Наказом Міністерва юстиції України від 12.01.2016 № 37/5 «Про діяльність Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації та Комісії з питань акредитації суб'єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб'єктів вимогам акредитації», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13 січня 2016 р. за № 42/28172.

Згідно п. 2 Порядку №1128 для забезпечення розгляду скарг суб'єктом розгляду скарги утворюються постійно діючі комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації положення та склад яких затверджуються Мін'юстом або відповідним територіальним органом.

Відповідно до п. 2 Розділу І Положення № 37/5 Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації є постійно діючим колегіальним консультативно-дорадчим органом при Міністерстві юстиції України, що в межах повноважень, визначених Законами України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", Порядком розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1128, забезпечує розгляд скарг у сфері державної реєстрації.

Відповідно до п.п. 8, 10 розділу ІІІ Положення № 37/5 рішення комісії оформляються висновком, який підписується Головою комісії, секретарем та членами комісії, що брали участь у засіданні комісії.

Висновок комісії, оформлений відповідно до пункту 8 розділу III цього Положення, разом з проектом відповідного наказу Департамент державної реєстрації та нотаріату Міністерства юстиції України подає для підпису Міністру юстиції України, його першому заступнику або заступнику Міністра з питань державної реєстрації.

Згідно п. 8 Порядку розгляду скарг у сфері державної реєстрації №1128 під час розгляду скарги по суті комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення скаржника, зазначених у скарзі, та інші обставини, які мають значення для об'єктивного розгляду скарги, у тому числі шляхом перевірки відомостей, що містяться в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно чи Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - реєстри), та у разі необхідності витребування документів, пояснень тощо у суб'єкта оскарження, і вирішує: 1) чи мало місце прийняття оскаржуваного рішення суб'єктом оскарження, чи мала місце оскаржувана дія або бездіяльність суб'єкта оскарження; 2) чи було оскаржуване рішення прийнято суб'єктом оскарження на законних підставах, чи здійснювалася дія або вчинялася бездіяльність суб'єктом оскарження на законних підставах; 3) чи належить задовольнити кожну з вимог скаржника або відмовити в їх задоволенні; 4) чи можливо поновити порушені права або законні інтереси скаржника іншим способом, ніж визначено ним у своїй скарзі (зокрема внесення шляхом виправлення технічних помилок у записах реєстрів взамін скасування рішення державного реєстратора); 5) які рішення підлягають скасуванню або які дії, що випливають з факту скасування рішення або з факту визнання оскаржуваних дій або бездіяльності протиправними, підлягають вчиненню.

Висновок Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації від 18.09.2017 року за результатам розгляду скарги Департаменту комунальної власності Одеської міської ради від 08.09.2017 року, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 11.09.2017 року за №27197-0-33-17 мотивований тим, що 19.10.2016 року державним реєстратором ОСОБА_3 у Державному реєстрі прав було проведено державну реєстрацію права власності на об'єкт незавершеного будівництва за адресою: м. Одеса, вул. варненська, 27, за ПАТ «Одестеплокомуненерго» на підставі договору купівлі-продажу об'єкта незавершеного будівництва «Цех емальованих труб» ОООО «Одестеплокомуненерго», що підлягає продажу за конкурсом, укладеного між УПРАВЛІННЯМ ОБЛАСНОЇ РАДИ У СПРАВАХ МАЙНА ТА ІНВЕСТИЦІЙ та АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ ЗАКРИТОГО ТИПУ «ОДЕСТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО», посвідченого приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Юрченко І.П. 22.10.1999 за реєстровим номером 3210 та з відомостей Державного реєстру речових прав встановлено, що вказана державна реєстрація була проведена державним реєстратором з порушенням вимог законодавства у сфері державної реєстрації. Так, у Державному реєстрі прав відсутні сканкопії документів, що посвідчують особу, яка зверталася для подання заяви для проведення державної реєстрації прав, а також документів, що підтверджують її повноваження, і саме заяви про державну реєстрацію права власності та документів, що підтверджують сплату адміністративного збору за державну реєстрацію прав, чим порушено вимоги пункту 10 Порядку № 1127, а також вимоги абзацу другого частини першої статті 16 та пункту 2 частини першої статті 18 Закону.

Так, відповідно до п. 1, 2 ст. 18 ЗУ «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація прав проводиться в такому порядку: 1) формування та реєстрація заяви в базі даних заяв; 2) прийняття документів, що подаються разом із заявою про державну реєстрацію прав, виготовлення їх електронних копій шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та розміщення їх у Державному реєстрі прав; 3) встановлення черговості розгляду заяв про державну реєстрацію прав, що надійшли на розгляд; 4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав, зупинення державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень; 5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав або про відмову в такій реєстрації; 6) відкриття (закриття) розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до Державного реєстру прав відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів цих прав; 7) формування інформації з Державного реєстру прав для подальшого використання заявником; 8) видача документів за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав.

Перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав, та порядок державної реєстрації прав визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Відповідно до п. 8 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 р. № 1127 (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) під час формування та реєстрації заяви у базі даних заяв уповноважена особа суб'єкта державної реєстрації прав, нотаріус або його помічник встановлює особу заявника за документом, що посвідчує таку особу. Документом, що посвідчує особу, є паспорт громадянина України, посвідка на проживання особи, яка мешкає в Україні, національний, дипломатичний чи службовий паспорт іноземця або інший документ, що посвідчує особу іноземця. У разі вилучення у громадянина України паспорта громадянина України у зв'язку з отриманням дозволу для виїзду за кордон на постійне проживання документом, що посвідчує особу громадянина України, є паспорт громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про постійне проживання за кордоном. Документом, що посвідчує особу, яка не досягла 16-річного віку, є свідоцтво про народження. Документом, що посвідчує посадову особу державного органу або органу місцевого самоврядування, є службове посвідчення. У разі подання заяви уповноваженою на те особою уповноважена особа суб'єкта державної реєстрації прав, нотаріус або його помічник перевіряє обсяг повноважень такої особи за документом, що підтверджує її повноваження діяти від імені іншої особи. Обсяг повноважень особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи, перевіряється на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань за допомогою порталу електронних сервісів.

Згідно п. 9, 10 Порядку разом із заявою заявник подає оригінали документів, необхідних для державної реєстрації прав, та документи, що підтверджують сплату адміністративного збору та/або внесення плати за надання інформації з Державного реєстру прав. З поданих оригіналів або копій (у випадку, передбаченому абзацом другим пункту 9 цього Порядку) документів, необхідних для державної реєстрації прав, уповноважена особа суб'єкта державної реєстрації прав, нотаріус або його помічник виготовляє електронні копії таких документів шляхом їх сканування, які долучаються до заяви, зареєстрованої у базі даних заяв.

Згідно з матеріалів реєстраційної справи №1058510651101, вул. Варненська, 27, 19.10.2016 р., уповноваженою особою ПАТ «Одестеплокомуненерго» Блізінським Максимом Петровичем, особисто у паперовому вигляді подано заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, вид реєстрації - виникнення, форма власності - приватна, тип об'єкта - об'єкт незавершеного будівництва, за адресою Одеська обл., м. Одеса, вул. Варненська, будинок 27, до якої додано квитанцію № ПН4607 (а.с. 16-21 т. 2).

Разом з тим, матеріали реєстраційної справи №1058510651101, не містять документу уповноваженої особи, що підтверджує її повноваження діяти від імені ПАТ «Одестеплокомуненерго», зокрема права подачі заяви про державну реєстрацію права власності.

Крім того, Комісією з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації, з відомостей Державного реєстру прав встановлено, що державним реєстратором ОСОБА_3 при вчиненні реєстраційної дії щодо державної реєстрації права власності об'єкта незавершеного будівництва за ПАТ «Одестеплокомуненерго» на підставі договору купівлі-продажу від 22.10.1999 не було запитано обов'язкової інформації від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили реєстрацію таких прав до 01.01.2013, чим порушено пункт 3 частини третьої статті 10 Закону та встановлено, що державну реєстрацію права власності ПАТ «Одестеплокомуненерго» на об'єкт незавершеного будівництва державним реєстратором ОСОБА_3 було проведено без необхідного для такої реєстрації документа, зокрема, без технічного паспорта на об'єкт незавершеного будівництва, чим порушено вимоги пунктів 40, 68 Порядку № 1127.

Відповідно до п. 3 ч. 3 ст. 10 ЗУ «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державний реєстратор під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних інформаційних систем, документів та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником.

Як вбачається з реєстраційної справи та відомостей Державного реєстру речових прав, державним реєстратором ОСОБА_3 в порушення вимог пункту 3 частини третьої статті 10 ЗУ «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» не було запитано обов'язкової інформації від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили реєстрацію речових прав до 01.01.2013 року, а отже висновок відповідача щодо порушення державним реєстратором вимог п. 3 ч. 3 ст. 10 «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» є обгрунтованими.

Згідно п. 40 Порядку №1127 державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачених статтею 27 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та цим Порядком.

Відповідно до п. 68 Порядку № 1127 (в редакції станом на 08.09.2016 року) для державної реєстрації права власності на об'єкт незавершеного будівництва подаються: 1) документ, що посвідчує речове право на земельну ділянку під таким об'єктом (крім випадку, коли речове право на земельну ділянку вже зареєстровано в Державному реєстрі прав); 2) документ, що відповідно до законодавства надає право на виконання будівельних робіт; 3) технічний паспорт на об'єкт незавершеного будівництва.

Згідно п. 70 даного Порядку для державної реєстрації права власності на об'єкт незавершеного будівництва, набутого на підставі договору, подається відповідний договір.

Як вбачається з матеріалів реєстраційної справи, державним реєстратором було проведено реєстрацію права власності без документа, передбаченого п. 3 п. 68 Порядку, а саме без технічного паспорта на об'єкт незавершеного будівництва, що не оспорюється позивачем.

Разом з тим, доводи позивача про те, що для державної реєстрації права власності на об'єкт незавершеного будівництва, набутого на підставі договору, подається лише відповідний договір, а тому Комісією некоректно було визначено підстави для проведення державної реєстрації, суд вважає необгрунтованими, з огляду на те, що пунктом 68 Порядку №1127, яким встановлено перелік документів, які подаються для державної реєстрації права власності на об'єкт незавершеного будівництва не містить зауважень, що ці документи не подаються у випадках реєстрації права власності на об'єкт незавершеного будівництва на підставі договору. А отже, суд вважає, що відповідачем правомірно встановлено, що державну реєстрацію права власності ПАТ "Одестеплокомуненерго" на об'єкт незавершеного будівництва державним реєстратором ОСОБА_3 було проведено без необхідного для такої реєстрації документа, зокрема технічного паспорта на об'єкт незавершеного будівництва та встановлено порушення вимог пунктів 40, 68 Порядку № 1127.

Також суд вважає, що відповідач при розгляді скарги правомірно дійшов до висновку, що державним реєстратором ОСОБА_3 належним чином не встановлено відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяжень, з огляду на те, що за тією ж адресою, м. Одеса, вул. Варненська, буд. 27, у Державному реєстрі прав уже було проведено державну реєстрацію права власності Одеської міської ради на нежилі будівлі та споруди (запис права власності від 22.04.2013 № 746661) з відкриттям окремого розділу у Державному реєстрі прав №47086751101, а позивачем для реєстрації права власності на вищезазначений об'єкт незавершеного будівництва не було подано повного пакету документів, передбаченого п. 68 Порядку №1127, що позбавило можливості перевірити належним чином відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно, розташоване за адресою м. Одеса, вул. Варненська, буд. 27 (а.с. 65-96 т. 1).

Згідно п. 6 ст. 37 ЗУ «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» за результатами розгляду скарги Міністерство юстиції України та його територіальні органи приймають мотивоване рішення про: 1) відмову у задоволенні скарги; 2) задоволення (повне чи часткове) скарги шляхом прийняття рішення про: а) скасування рішення про державну реєстрацію прав, скасування рішення територіального органу Міністерства юстиції України, прийнятого за результатами розгляду скарги; б) скасування рішення про відмову в державній реєстрації прав та проведення державної реєстрації прав; в) внесення змін до записів Державного реєстру прав та виправлення помилки, допущеної державним реєстратором; г) тимчасове блокування доступу державного реєстратора до Державного реєстру прав; ґ) анулювання доступу державного реєстратора до Державного реєстру прав; д) скасування акредитації суб'єкта державної реєстрації; е) притягнення до дисциплінарної відповідальності посадової особи територіального органу Міністерства юстиції України; є) направлення до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату при Міністерстві юстиції України подання щодо анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю. Рішення, передбачені підпунктами "а", "ґ", "д" і "е" пункту 2 цієї частини, приймаються виключно Міністерством юстиції України.

Відтак, оскільки оскаржуваний наказ Міністерства юстиції України від 21.09.2017 року прийнято на підставі висновку Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації від 18.09.2017 року, яким встановлено, що державним реєстратором ОСОБА_3 прийнято рішення щодо державної реєстрації права власності на об'єкт незавершеного будівництва за ПАТ «Одестеплокомуненерго» з порушеннями вимог законодавства у сфері державної реєстрації, що знайшло підтвердження під час судового розгляду справи, а тому рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 19.10.2016 № 31928617 підлягало скасуванню. Також, рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 15.06.2017 №35682081, прийняте державним реєстратором ОСОБА_4, також підлягало скасуванню як таке, що випликає з факту скасування про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 19.10.2016 № 31928617, прийнятого державним реєстратором ОСОБА_3

Таким чином, наказ Міністерства юстиції України № 2955/5 «Про скасування рішень державного реєстратора прав на нерухоме майно» від 21.09.2017 року є обґрунтованим та прийнятим відповідачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законами України.

Що стосується доводів позивача, що комісією порушено порядок розгляду скарги в частині встановлення факту дотримання скаржником строку подання скарг, оскільки ПАТ «Одестеплокомуненерго» лише 25.09.2017 року було отримано лист-повідомлення та копію скарги Департаменту комунальної власності Одеської міської ради, суд встановив наступне.

Пунктами 9, 10, 11 Порядку №1128 передбачено, що під час розгляду скарги по суті обов'язково запрошується скаржник та/або його представник (за умови якщо ним зазначено про це у скарзі), суб'єкт оскарження та інші заінтересовані особи, зазначені у скарзі або встановлені відповідно до відомостей реєстрів. Неприбуття таких осіб, яким було належним чином повідомлено про розгляд скарги, а також неотримання такими особами повідомлень про час та місце розгляду скарги з причин, що не залежать від суб'єкта розгляду скарги, не перешкоджає її розгляду.

Суб'єкт розгляду скарги своєчасно повідомляє особам, запрошеним до розгляду скарги по суті, про час і місце розгляду скарги, зокрема, шляхом розміщення оголошення на офіційному веб-сайті Мін'юсту.

Судом встановлено, що на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України розміщено оголошення про засідання Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації 18 вересня 2017 року за адресою: м. Київ, вул. Євгена Сверстюка 15, кабінет № 1103 відбудеться засідання Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації (https://minjust.gov.ua/dep/ddr/ogoloshennya-pro-zasidannya-komisii-18-veresnya-2017-roku).

Зі змісту оголошення вбачається, що запрошуються скаржники/їх представники та заінтересовані особи/їх представники для розгляду скарг, зокрема Розгляд по суті скарги Одеської міської ради від 08.09.2017, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 11.09.2017 за № 27197-0-33-17 (Тип об'єкта нерухомого майна: незавершене будівництво, адреса: м. Одесса, вул. Варненська, 27-Д).

Крім того, в матеріалах справи наявний лист Міністерства юстиції України від 12.09.2017 року вих. №2/271970-0-33-17/19К (бланк 293462), яким ПАТ "Одестеплокомуненерго" повідомлено про надходження скарги Департаменту комунально власності Одеської міської ради від 08.09.2017 року та направлено копію скарги з додатками, відповідно до Нормативів і нормативних строків пересилання поштових відправлень. Вказаний лист, як зазначає позивач, отримано ним 25.09.2017 року,

Отже, позивачем не отримано своєчасно повідомлення про час та місце розгляду скарги з причин, що не залежали від суб'єкта розгляду скарги, що згідно п. 9 Порядку № 1127 не є перешкодою для її розгляду.

Разом з тим, суд зазначає, що порушення процедури прийняття рішення суб'єктом владних повноважень може бути підставою для скасування такого рішення тільки у випадку, якщо такі порушення потягли прийняття рішення, яке за змістом не відповідає (суперечить) нормам законодавства. Якщо такої невідповідності не встановлено, то підстави для скасування цього рішення відсутні.

Також, суд вважає необгрунтованими доводи позивача, що Департаментом комунальної власності Одеської міської ради пропущено встановлений 60-денний срок для звернення до Міністерства юстиції України зі скаргою, оскільки про наявність зазначених рішень про державну реєстрацію прав та їх обтяжень їм стало відомо під час проведення інвентаризації та після отримання листа КП «БТІ» ОМР від 04.09.2017 року за № 5642-12/188. При цьому, належних доказів того, що Департаменту комунальної власності Одеської міської ради про вказані обставини стало раніше, позивачем суду не надано.

За таких підстав, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги про визнання протиправним та скасування наказу Міністерства юстиції України № 2955/5 «Про скасування рішень державного реєстратора прав на нерухоме майно від 21.09.2017 року; зобов'язання Міністерства юстиції України відновити дію рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 19.10.2016 року № 31928617, прийняте державним реєстратором Одеської філії державного підприємства "Державний інститут судових економіко-правових та технічних експертних досліджень» ОСОБА_3 шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; зобов'язання Міністерства юстиції України відновити дію рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 15.06.2017 року № 3582081, прийняте державним реєстратором Одеської обласної філії комунального підприємства "Центр державної реєстрації» ОСОБА_4 є необгрунтованими та задоволенню не підлягають.

Згідно зі ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації.

Згідно з ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Приписами ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 КАС України, передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.

Відповідно до ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

На підставі вищевикладеного, розглянувши справу в межах позовних вимог на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених у судовому засіданні обставин, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов є необґрунтованим та задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 94, ч. 6 ст. 128, 159 - 163, 254 КАС України, суд, - П О С Т А Н О В И В:

Відмовити в задоволенні адміністративного позову Публічного акціонерного товариства "Одестеплокомуненерго" до Міністерства юстиції України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Департамент комунальної власності Одеської міської ради, Комунальне підприємство "Теплопостачання міста Одеси", Одеська міська рада про визнання протиправним та скасування наказу, зобов'язання вчинити певні дії, в повному обсязі.

Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд у строки та в порядку встановлені ст. 186 КАС України.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 254 КАС України.

Головуючий суддя О.А. Левчук

Суддя М.М. Кравченко

Суддя О.М. Тарасишина

Джерело: ЄДРСР 71032843
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку