open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 826/12484/17
Моніторити
emblem
Справа № 826/12484/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /06.02.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /06.02.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.01.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /09.01.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.01.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.12.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.12.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /14.12.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /08.12.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.11.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /18.10.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /11.10.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /11.10.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

14 грудня 2017 року № 826/12484/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Огурцова О.П., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом

ОСОБА_1

до треті особи

Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_2; Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_3; Приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_4; Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців дарницької районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_5; Державного реєстратора відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_6 Приватний вищий навчальний заклад "Міжнародна академія екології та медицини"

про

скасування рішень, визнання протиправним повідомлення, зобов'язання вчинити певні дії,

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До окружного адміністративного суду міста Києва надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_2, Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_3, Приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_4, Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців дарницької районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_5 про скасування рішень, визнання протиправним повідомлення, зобов'язання вчинити певні дії.

Ухвалами Окружного адміністративного суду міста Києва від 11.10.2017 відкрито провадження у справі, залучено до участі у справі Приватний вищий навчальний заклад "Міжнародна академія екології та медицини" в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

У судовому засіданні 23.11.2017 представником позивача подано уточнений адміністративний позов, у якому відповідачем 5 по справі визначено Державного реєстратора відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_6. Зазначені уточнення прийняті судом

04.12.2017 через канцелярію суду від Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "МЕДФАРМАЦЕНТР" надійшла заява про вступ у справу у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору. Дослідивши матеріали справи, враховуючи те, що даний адміністративний позов поданий позивачем на захист його трудових прав, а також те, що в рамках адміністративного судочинства у суду відсутні повноваження надавати правову оцінку корпоративним правовідносинам суд дійшов висновку про відсутність відстав для залучення Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "МЕДФАРМАЦЕНТР" до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Міністерством юстиції України було прийнято наказ «Про скасування реєстраційних дій у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» № 1312/5 від 20.04.2017, яким було скасовано реєстраційні дії у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 10.02.2017 за № 10651050007015133 та № 10651070008015133, які були проведені щодо Приватного вищого навчального закладу "Міжнародна академія екології та медицини", а саме, зміни складу його учасників, ректора та затвердження нової редакції статуту, з огляду на що проведені в подальшому оскаржувані позивачем реєстраційні дії є вчинялися державними реєстраторами на підставі документів, які оформлялися складом засновників Приватного вищого навчального закладу «Міжнародна академія екології та медицини», відомості в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про яких було скасовано. Також позивач посилався на те, що нова редакція статуту Приватного вищого навчального закладу «Міжнародна академія екології та медицини» в порушення вимог чинного законодавства не була погоджена з вченою радою та вищим колегіальним органом громадського самоврядування Приватного вищого навчального закладу «Міжнародна академія екології та медицини»

Позивач та представники позивача у судовому засіданні підтримали позовні вимоги.

Відповідач 1 проти позовних вимог заперечив, надав суду письмові заперечення на адміністративний позов, в яких просив відмовити у задоволенні позову у повному обсязі. Свої заперечення на адміністративний позов відповідач 1 обґрунтовує тим, що розгляду документів поданих 30.08.2017 для державної реєстрації змін відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі стосовно Приватного вищого навчального закладу "Міжнародна академія екології та медицини" було зупинено у зв'язку з невідповідністю відомостей зазначених у документах, поданих для державної реєстрації відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Відповідач 2 заперечив проти позовних вимог, надав суду письмові заперечення на адміністративний позов, в яких просив відмовити у задоволенні позову у повному обсязі. Свої заперечення на адміністративний позов відповідач 2 обґрунтовує тим, що на момент проведення нею оскаржуваних реєстраційних дій жодна реєстраційна дія відносно Приватного вищого навчального закладу "Міжнародна академія екології та медицини" не була скасована або визнана судом протиправною. Також відповідач 2 зазначила про те, що документи для державної реєстрації змін про юридичну особу у зв'язку з виправленням технічної помилки були подані саме позивачем.

Відповідач 4 та відповідач 5 заперечили проти позовних вимог та надали суду письмові заперечення на адміністративний позов, в яких просили відмовити у задоволенні позову у повному обсязі. Свої заперечення на адміністративний позов відповідач 4 та відповідач 5 обґрунтовують тим, що вчинені ними реєстраційні дії було проведено, як державними реєстраторами, з дотриманням вимог статті 15, 17, 25, 27, 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".

Відповідачі у судове засідання не прибули, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином.

Представник третьої особи у судовому засіданні заперечив проти позовних вимог.

Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ухвалив продовжити розгляд справи у письмовому провадженні.

Під час судового розгляду справи, суд,-

ВСТАНОВИВ:

10.02.2017 державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_7 були проведені реєстраційні дії, за наслідками яких до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань було внесено наступні записи стосовно приватного вищого навчального закладу «Міжнародна академія екології та медицини» (код ЄДРПОУ 37857335):

- № 10651050007015133 "Внесення змін до установчих документів юридичної особи - зміна складу або інформації про засновників";

- №10651070008015133 "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах - зміна керівника юридичної особи";

09.03.2017 державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_3 внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань реєстраційний запис щодо Приватного вищого навчального закладу "Міжнародна академія екології та медицини» (код ЄДРПОУ 37857335) № 10651050010015133 - Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи - інші зміни".

20.04.2017 Міністерством юстиції України за наслідками розгляду скарги у сфері державної реєстрації було винесено наказ «Про скасування реєстраційних дій у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» № 1312/5, яким у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань було скасовано наступні реєстраційні дії: № 10651050007015133 від 10.02.2017 «Державна реєстрація змін до установчих документів; № 10651070008015133 «Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах».

Підставою для винесення наказу № 1312/5 від 20.04.2017 став висновок Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації від 07.04.2017 за результатами розгляду скарг ОСОБА_1 від 06.03.2017, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 06.03.2017 за №6508-0-33-17, Міжнародної правозахисної організації «Міжнародна ліга захисту прав громадян України» від 27.03.2017, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 28.03.2017 року за №8920-0-33-17 та Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма «Медфармцентр» від 29.03.2017, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 29.03.2017 за № 9151-0-33-17.

На підставі наказу №1312/5 від 20.04.2017 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань було внесено:

- запис про скасування реєстраційної дії №10651050007015133 «Державна реєстрація змін до установчих документів від 10.02.2017;

- запис про скасування реєстраційної дії № 10651050007015133 «Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах» від 10.02.2017.

25.04.2017 державним реєстратором - приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_4 внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань реєстраційний запис щодо Приватного вищого навчального закладу "Міжнародна академія екології та медицини» (код ЄДРПОУ 37857335) 0651070013015133 «Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, зміна керівника юридичної особи, зміна складу підписантів».

06.06.2017 державним реєстратором - приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_4 внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань реєстраційний запис щодо Приватного вищого навчального закладу "Міжнародна академія екології та медицини» (код ЄДРПОУ 37857335):

- №10651050014015133 «Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи - зміна складу або інформації про засновників»;

- № 10651070015015133 «Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах - зміна складу підписантів».

20.09.2017 державним реєстратором Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців дарницької районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_5 внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань реєстраційний запис щодо Приватного вищого навчального закладу "Міжнародна академія екології та медицини» (код ЄДРПОУ 37857335) №10651070016015133 «Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах - зміна складу підписантів».

29.09.2017 ОСОБА_1 подано пакет документів для проведення реєстраційної дії - "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах" щодо Приватного вищого навчального закладу "Міжнародна академія екології та медицини» (код ЄДРПОУ 37857335).

15.09.2017 державним реєстратором Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_2 на підставі пункту 4 частини першої статті 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" прийнято рішення щодо відмови у проведення державної реєстрації внесених змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах Приватного вищого навчального закладу "Міжнародна академія екології та медицини» (код ЄДРПОУ 37857335) та складено відповідне повідомлення

17.10.2017 державним реєстратором відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_6 внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань реєстраційний запис щодо Приватного вищого навчального закладу "Міжнародна академія екології та медицини» (код ЄДРПОУ 37857335) №10651070017015133 «Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах - зміна керівника юридичної особи, зміна складу підписантів».

ОСОБА _1 не погоджуючись з реєстраційними записами внесеними внесеним до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Приватного вищого навчального закладу "Міжнародна академія екології та медицини» (код ЄДРПОУ 37857335) в період з 09.03.2017 по 17.10.2017 та з відмовою у проведення державної реєстрації внесених змін до відомостей про юридичну особу від 15.09.2017 звернувся з відповідним позовом до суду.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд вважає позов таким, що не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до пункту 4 частини першої статті 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Частиною першою статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» встановлено, що державна реєстрація базується на таких основних принципах: 1) обов'язковості державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі; 2) публічності державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі та документів, що стали підставою для її проведення; 3) врегулювання відносин, пов'язаних з державною реєстрацією, та особливостей державної реєстрації виключно цим Законом; 4) державної реєстрації за заявницьким принципом; 6) єдності методології державної реєстрації; 7) об'єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі; 8) внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону; 9) відкритості та доступності відомостей Єдиного державного реєстру.

Згідно з частиною другою статті 6 зазначеного Закону, державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Відповідно до частини першої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі: 1) відповідних заяв про державну реєстрацію; 2) документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій; 3) відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів (ч. 1 ст. 9 Закону).

Пунктами 8, 9, 13, 15 частини другої 2 статті 9 вказаного Закону встановлено, що в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб: прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), серія та номер паспорта, якщо засновник - фізична особа; найменування, країна президентства, місцезнаходження та ідентифікаційний код, якщо засновник - юридична особа; відмітка про закінчення повноважень засновника громадського формування у зв'язку з державною реєстрацією, інформація про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) її засновника, якщо засновник - юридична особа (крім громадських формувань, адвокатських об'єднань, торгово-промислових палат, об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, релігійних організацій, державних органів, органів місцевого самоврядування, їх асоціацій, державних та комунальних підприємств, установ, організацій): прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства, серія та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), дата народження, а також повне найменування та ідентифікаційний код (для резидента) засновника юридичної особи, в якому ця особа є кінцевим бенефіціарним власником (контролером). У разі відсутності в юридичної особи кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) її засновника, якщо засновник - юридична особа, вноситься відмітка про причину його відсутності, відомості про керівника юридичної особи, а за бажанням юридичної особи - також про інших осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо: прізвище, ім'я, по батькові, дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), дані про наявність обмежень щодо представництва юридичної особи; розмір статутного (складеного) капіталу (пайового фонду) та розмір частки кожного із засновників (учасників).

Відповідно до частини першої, другої та четвертої статті 14 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі. У паперовій формі документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням. Якщо документи подаються особисто, заявник пред'являє свій паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України, або паспортний документ іноземця, або посвідчення особи без громадянства, або посвідку на постійне або тимчасове проживання. У разі подання документів представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження. Документи в паперовій формі приймаються за описом, примірник якого в день їх надходження видається заявнику з відміткою про дату їх отримання та кодом доступу в той спосіб, відповідно до якого були подані документи.

Згідно з частиною першою статті 15 вказаного Закону документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати таким вимогам: 1) документи мають бути викладені державною мовою та додатково, за бажанням заявника, - іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію); 2) текст документів має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами); 3) документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст; 4) документи в електронній формі мають бути оформлені згідно з вимогами, визначеними законодавством; 5) заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена; 6) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству. Рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, що подається для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами). Справжність підписів на такому рішенні нотаріально засвідчується, крім випадків, передбачених законом. 7) рішення про припинення юридичної особи має містити відомості про персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії), її голову або ліквідатора, реєстраційні номери облікових карток платників податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), про порядок та строк заявлення кредиторами своїх вимог; 8) установчий документ юридичної особи, положення, регламент, список суддів постійно діючого третейського суду, статут (положення) громадського формування, що не має статусу юридичної особи, повинен містити відомості, передбачені законодавством, та відповідати законодавству; 9) установчий документ викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами, крім випадків заснування юридичної особи). Справжність підписів на установчому документі нотаріально засвідчується, крім випадків, передбачених законом. 10) установчі документи банків, інших юридичних осіб, які згідно із законом підлягають погодженню (реєстрації) відповідно Національним банком України, іншими державними органами, подаються з відміткою про їх погодження відповідним органом; 11) внесення змін до установчого документа юридичної особи, положення, регламенту, списку суддів постійно діючого третейського суду, статуту (положення) громадського формування, що не має статусу юридичної особи, оформляється шляхом викладення його в новій редакції; 12) передавальний акт (у разі злиття, приєднання, перетворення) та розподільчий баланс (у разі поділу або виділу) юридичної особи повинні відповідати вимогам, встановленим законом. Справжність підписів на передавальному акті та розподільчому балансі юридичної особи нотаріально засвідчується, крім випадків, передбачених законом; 13) документи, видані відповідно до законодавства іноземної держави, повинні бути легалізовані (консульська легалізація чи проставлення апостиля) в установленому законодавством порядку, якщо інше не встановлено міжнародними договорами; 14) документ, викладений іноземною мовою, повинен бути перекладений на державну мову із засвідченням вірності перекладу з однієї мови на іншу або підпису перекладача в установленому законодавством порядку; 15) зображення та опис символіки повинні бути оформлені з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству; 16) у разі якщо оригінали документів, необхідних для державної реєстрації, відповідно до законодавства залишаються у справах державних органів, органів місцевого самоврядування, що їх видають, заявник подає копії документів, оформлені такими органами відповідно до законодавства.

Відповідно до частини четвертої статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою; 3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об'єднання, політичні партії; 4) документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування; 5) відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів; 6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов'язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи; 7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону; 8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі; 9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов'язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа; 10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи; 11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування.

Частиною дев'ятнадцятою стаття 17 зазначеного Закону у разі подання документів, крім випадку, коли відомості про повноваження цього представника містяться в Єдиному державному реєстрі, представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження.

Згідно з частиною двадцятою статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», у разі участі представника засновника (учасника) юридичної особи у прийнятті рішення уповноваженим органом управління юридичної особи додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження.

Відповідно до частини першої статті 25 зазначеного Закону, державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі: 1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації; 2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" щодо: визнання повністю або частково недійсними рішень засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу; визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи; заборони (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій; накладення/зняття арешту корпоративних прав; зобов'язання вчинення реєстраційних дій; скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі; виділу юридичної особи; провадження у справах про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, прийнятих відповідно до Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»; припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи; відміни державної реєстрації припинення юридичної особи; припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи; відміни державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця; відміни в порядку апеляційного/касаційного оскарження рішення суду, на підставі якого вчинено реєстраційну дію; 3) рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до статті 34 цього Закону.

Частиною другою вказаної статті встановлено, що порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів; 10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).

Отже, порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб включає, зокрема, перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації, виготовлення електронних копій документів, у разі подання таких у паперовій формі, проведення реєстраційної дії за відсутності підстав для зупинення розгляду документів, які передбачені частиною першою статті 27 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», та підстав для відмови в державній реєстрації, які визначені у статті 28 вказаного Закону, шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 26 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» розгляд документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, здійснюється у такі строки: щодо юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, крім вихідних та святкових днів.

Частиною першою статті 27 зазначеного Закону встановлено, що підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, є: подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі; невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону; невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі; невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі; невідповідність реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта) відомостям, наданим відповідно до статті 13 цього Закону; несплата адміністративного збору або сплата не в повному обсязі; подання документів з порушенням встановленого законодавством строку для їх подання.

Відповідно до частини третьої статті 27 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» розгляд документів зупиняється на строк, що становить 15 календарних днів з дати їх подання.

Згідно з частиною першою статті 28 зазначеного Закону підстави для відмови у державній реєстрації: 1) документи подано особою, яка не має на це повноважень; 2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії; 3) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення про арешт корпоративних прав - у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв'язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи; 4) не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку; 5) документи суперечать вимогам Конституції та законів України; 6) документи суперечать статуту громадського формування; 7) порушено встановлений законом порядок створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи; 8) невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону; 9) щодо засновника (учасника) юридичної особи, що створюється, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 10) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов'язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 11) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані: раніше строку, встановленого цим Законом; щодо юридичної особи, що припиняється в результаті її ліквідації та є засновником (учасником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи, та/або є засновником третейського суду; в Єдиному державному реєстрі відсутній запис про державну реєстрацію юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації в результаті злиття, приєднання або поділу; щодо акціонерного товариства, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованої реєстрації випуску акцій; щодо юридичної особи - емітента цінних паперів, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованих випусків цінних паперів; щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування; щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи; щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування; щодо юридичної особи, що припиняється в результаті ліквідації, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження; щодо юридичної особи, стосовно якої відкрито провадження у справі про банкрутство.

Частиною четвертою статті 28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» встановлено, що відмова у державній реєстрації з підстав, не передбачених цією статтею, а також відмова у державній реєстрації (легалізації) професійної спілки, її організації або об'єднання не допускається.

Статтею 33 зазначеного Закону встановлено, що у разі якщо під час прийому документів для державної реєстрації або проведення реєстраційних дій у суб'єкта державної реєстрації, державного реєстратора виникає сумнів щодо справжності поданих документів, вони негайно повідомляють про це відповідні правоохоронні органи для вжиття необхідних заходів. Повідомлення правоохоронних органів для вжиття необхідних заходів не є підставою для зупинення розгляду документів або відмови у державній реєстрації. У разі виявлення державним реєстратором невідповідності законодавству проведеної реєстраційної дії державний реєстратор зобов'язаний повідомити про це юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, або фізичну особу - підприємця, стосовно яких проведено реєстраційну дію, для подачі державному реєстратору документів, передбачених цим Законом, або звернення до суду для вжиття заходів щодо усунення виявлених порушень.

Позивач в позовній заяві обґрунтовуючи неправомірність оскаржуваних ним реєстраційних дій посилається на наказ Міністерства юстиції України №1312/5 від 20.04.2017, яким було скасовано реєстраційні дії стосовно Приватного вищого навчального закладу "Міжнародна академія екології та медицини" від 10.02.2017.

При цьому, позивачем доказів, обґрунтувань та документів, які б свідчили про невідповідність вимогам чинного законодавства документів поданих для проведення оскаржуваних рішень про державну реєстрацію та наявність у відповідачів, державних реєстраторів, підстав для зупинення чи відмови у державній реєстрації при проведенні оскаржуваних позивачем реєстраційних дій.

Також, ні позивачем, ні іншими особами, які беруть участь у справі не було надано жодних доказів на підтвердження визнання недійсними правовстановлюючих документів на підставі яких Товариство з обмеженою відповідальністю «Фірма «Медфармцентр» зменшило свою частку в статутному капіталіПриватного вищого навчального закладу "Міжнародна академія екології та медицини", Товариство з обмеженою відповідальністю «Медикофармацевтичне об'єднання» відступило свою частку в статутному капіталі позивача, компанія «Лазар Лімітед» збільшила свою частку в статутному капіталі Приватного вищого навчального закладу "Міжнародна академія екології та медицини", Товариство з обмеженою відповідальністю «Воля і сила народу» набуло у власність частку в статутному капіталі позивача, а також ОСОБА_8 набув у власність частку в статутному капіталі позивача.

Відповідно до пункту частини першої статті 3 Цивільного кодексу України загальними засадами цивільного законодавства є неприпустимість позбавлення права власності, крім випадків, встановлених Конституцією України та законом.

Відповідно до частини шостої статті 319 Цивільного кодексу України держава не втручається у здійснення власником права власності.

Частинами першою та другою статті 321 Цивільного кодексу України визначено, що право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні. Особа може бути позбавлена права власності або обмежена у його здійсненні лише у випадках і в порядку, встановлених законом.

При цьому, чинним законодавством не передбачено такої підстави позбавлення права власності особи на майно як скасування Міністерством юстиції України чи його територіальними органами рішень про державну реєстрацію в Єдиному державному реєстрі, якими було внесено відомості про право власності.

Відтак, суд зауважує, що оскільки відповідно до положень пункту 4 частини першої статті 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» метою проведення державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі є офіційне засвідчення державою рішень, які були прийняті засновниками (учасниками) юридичної особи, то наявність лише наказу Міністерства юстиції України №1312/5 від 20.04.2017 про скасування державної реєстрації не може свідчити про відсутність у складі засновників (їх представників) Приватного вищого навчального закладу «Міжнародна академія екології та медицини», відомості в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про яких було скасовано 20.04.2017 достатніх повноважень на реалізацію свої прав як власників.

Суд звертає увагу на те, що державні реєстратори при проведені оскаржуваних позивачем реєстраційних дій зобов'язані були керуватися відомостями про склад засновників (учасників) приватного вищого навчального закладу «Міжнародна академія екології та медицини», які містилися в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань станом на момент проведення відповідної реєстраційної дії.

Відповідно до частин першої та другої статті 10 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою. Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Отже , оскільки станом на момент проведення оскаржуваних реєстраційних дій, в Єдиному державному реєстрі містилася інформація про склад засновників (учасників) позивача та розмір їх часток, а в документах поданих для проведення державної реєстрації інформація про склад засновників та розмір їх часток відповідав інформації, що містилася в Єдиному державному реєстрі, то в державних реєстраторів були відсутні підстави для зупинення чи відмови у проведенні оскаржуваних реєстраційних дій.

Стосовно посилань позивача на факт порушення статей 15, 36, 39 Закону України «Про вищу освіту» внаслідок відсутності погодження редакції статуту Приватного вищого навчального закладу «Міжнародна академія екології та медицини», відомості про які було внесено до Єдиного державного реєстру 09.03.2017 та 06.06.2017 з Вченою радою та Вищим колегіальним органом громадського самоврядування навчального закладу, суд зазначає.

Відповідно до пункту 10 частини першої статті 1 Закону України «Про вищу освіту» засновник вищого навчального закладу - органи державної влади від імені держави, відповідна рада від імені територіальної громади (громад), фізична та/або юридична особа, рішенням та за рахунок майна яких засновано вищий навчальний заклад. Права засновника, передбачені цим Законом, набуваються також на підставах, передбачених цивільним законодавством

Пунктами 1 та 2 частини другої статті 15 Закону України «Про вищу освіту» засновник (засновники) вищого навчального закладу або уповноважений ним (ними) орган затверджує статут вищого навчального закладу та за поданням вищого колегіального органу громадського самоврядування вищого навчального закладу вносить до нього зміни або затверджує нову редакцію.

Таким чином, засновник вищого навчального закладу наділений виключним правом затверджувати статут навчального закладу, вносити до нього зміни або затверджувати нову редакцію.

Зазначене узгоджується з визначеним статтями 316, 317, 318, 319 Цивільного кодексу України поняттям права власності та обсягом повноважень власника розпоряджатися своїм майном на власний розсуд, відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб, у т.ч. створювати, реорганізовувати або ліквідовувати юридичну особу, засновану на його майні. А також узгоджується з положеннями статті 31 Закону України «Про вищу освіту».

Суд звертає увагу на те, що установлені пунктом 1 частини першої статті 1 та статтею 32 Закону України «Про вищу освіту» принципи автономії та самоврядування вищого навчального закладу стосуються прийняття ним рішень стосовно розвитку академічних свобод, організації освітнього процесу, наукових досліджень, внутрішнього управління, економічної та іншої діяльності, самостійного добору і розстановки кадрів та не заперечують повноважень власника (засновника) визначати структуру такого закладу, відповідно до закону утворювати в ньому органи управління та наділяти їх певною компетенцію, а передбачені статтями 36, 39 зазначеного Закону повноваження вченої ради та вищого колегіального органу громадського самоврядування відповідно розробляти, подавати та погоджувати статут вищого навчального закладу чи зміни (доповнення) до нього за своєю суттю є законодавчим закріпленням права вищого навчального закладу ініціювати зміни до його установчих документів, оскільки йому не кореспондується обов'язок засновника пропозиції таких змін приймати.

Відтак, не погодження засновниками (учасниками) редакції статуту Приватного вищого навчального закладу «Міжнародна академія екології та медицини», відомості про які було внесено до Єдиного державного реєстру 09.03.2017 та 06.06.2017 з Вченою радою та вищим колегіальним органом громадського самоврядування навчального закладу не може вважатися самостійною підставою для скасування реєстраційних дій.

Крім того, суд зазначає, що Верховний Суд України у своєму рішенні № 21-3452а15 від 08.12.2015 за наслідками перегляду справи з підстав неоднакового застосування норм матеріального права у подібних правовідносинах зазначив, що згідно з положеннями частин першої, другої статті 4, частини третьої статті 8, частини першої статті 24, абзаців другого, третього частини першої статті 27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" державний реєстратор під час проведення державної реєстрації юридичної особи на підставі перевірки вичерпного переліку документів лише засвідчує, з-поміж іншого, факт створення чи припинення юридичної особи, тобто виконує функцію легалізації події створення (заснування) юридичної особи. Виконання цієї функції не передбачає і не наділяє його повноваженнями перевірки (контролю) за тим, чи установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи містять відомості, передбачені законом, відповідальність за відповідність яких законодавству покладається на засновників (учасників) юридичної особи».

Враховуючи позицію Верховного Суду України суд приходить до висновку, що державний реєстратор не наділений повноваженнями встановлювати дотримання засновниками (учасниками) вимог Закону України «Про вищу освіту» щодо погодження статуту з Вченою радою та вищим колегіальним органом громадського самоврядування навчального закладу, оскільки відповідальність за відповідність поданих для державної реєстрації документів, зокрема і нової редакції статуту, несуть засновники (учасники).

Відтак державні реєстратори не зобов'язані були перевіряти дотримання засновниками (учасниками) Приватного вищого навчального закладу «Міжнародна академія екології та медицини» вимог статей 15, 36, 39 Закону України «Про вищу освіту», а відтак були позбавлені права відмовляти у проведенні реєстраційної дії у зв'язку з цим.

Крім того, з наявних в матеріалах справи документів, судом встановлено, що 27.04.2017 рішенням Вченої ради Приватного вищого навчального закладу «Міжнародна академія екології та медицини», оформленим протоколом № 9, було погоджено редакції статутів приватного вищого навчального закладу «Міжнародна академія екології та медицини», які були затверджені рішеннями загальних зборів засновників Приватного вищого навчального закладу «Міжнародна академія екології та медицини», оформленими протоколом № 3 від 06.02.2017 та протоколом № 4 від 06.03.2017. Також 03.05.2017 рішенням загальних зборів трудового колективу, оформленим протоколом № 1 було погоджено зазначені редакції статутів.

31.05.2017 рішенням вченої ради Приватного вищого навчального закладу «Міжнародна академія екології та медицини», оформленим протоколом № 10, було погоджено нову редакцію статуту позивача та прийнято рішення про подання редакції статуту загальним зборам (конференції) трудового колективу на погодження та 01.06.2017 рішенням загальних зборів трудового колективу, оформленим протоколом № 2 було погоджено нову редакцію статуту та прийнято рішення про подання її на затвердження загальним зборам засновників Академії.

Відомості про вказану редакцію статуту Приватного вищого навчального закладу «Міжнародна академія екології та медицини» було внесено до Єдиного державного реєстру реєстраційною дією №10651050014015133 «Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи».

З огляду на зазначене суд дійшов висновку про те, що Приватним вищим навчальним закладом «Міжнародна академія екології та медицини» в особі його органів управління та органів громадського самоврядування було усунуто ті обставини, на які посилається позивач в позовній заяві.

Суд зазначає, що оскільки матеріалами справи спростовуються доводи Позивача щодо недотримання положень статей 15, 36, 39 Закону України «Про вищу освіту» при проведенні оскаржуваних ним реєстраційних дій, то висновок позивача про незаконність реєстраційних дій є необґрунтованим.

Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Частиною другою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Отже, поряд з тим, що на суб'єкта владних повноважень, у випадку, якщо він є відповідачем в адміністративній справі, покладено обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності, Кодексом адміністративного судочинства України на кожну сторону, в не залежності від того чи є вона суб'єктом владних повноважень, покладено обов'язок щодо доведення обставин на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

З огляду на зазначене, враховуючи те, що, як було встановлено судом наведене позивачем обґрунтування на підтвердження наявності обставин для скасування реєстраційних записів внесеним до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Приватного вищого навчального закладу "Міжнародна академія екології та медицини» (код ЄДРПОУ 37857335) в період з 09.03.2017 по 17.10.2017 належним чином не засвідчує наявності обставин, які б свідчити про протиправність відповідних реєстраційних записів та наявність підстав для їх скасування, у суду відсутні підстави для скасування відповідних реєстраційних записів.

В частині позовних вимог щодо визнання протиправним повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації внесенні змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах Приватного вищого навчального закладу "Міжнародна академія екології та медицини» від 15.09.2017 та зобов'язання провести реєстраційні дії за поданням позивача суд звертає увагу на наступне.

З аналізу документів, які позивачем було подано для проведення реєстраційної дії - "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах" щодо Приватного вищого навчального закладу "Міжнародна академія екології та медицини» (код ЄДРПОУ 37857335), копії яких наявні в матеріалах справи, вбачається, що відомості про засновників Приватного вищого навчального закладу "Міжнародна академія екології та медицини» (код ЄДРПОУ 37857335) зазначені в протоколі загальних зборів засновників (власників) Приватного вищого навчального закладу "Міжнародна академія екології та медицини» (код ЄДРПОУ 37857335) від 28.08.2017 № 4 на підставі якого позивач просив здійснити реєстраційну дію не відповідали даним, внесеним до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Зазначений факт позивачем не заперечується, як не заперечується факт того, що після отримання повідомлення про зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації від 30.08.2017 документів на усунення підстави для зупинення розгляду поданих для державної реєстрації документів ним подано не було..

З огляду на викладене суд дійшов висновку про те, що відповідно до пункту 3 частини першої статті 27 та пункту 4 частини першої статті 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" у відповідача 2 були наявні правові підстави для зупинення розгляду позивачем документів та складання повідомлення про зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації від 30.08.2017 та в подальшому для відмови у здійсненні державної реєстрації.

З урахуванням наведеного, керуючись статтями 69-71, 94, 160-165, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову - відмовити повністю.

Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку для її апеляційного оскарження. У разі апеляційного оскарження постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя О.П. Огурцов

Джерело: ЄДРСР 71029142
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку