open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 817/857/17
Моніторити
Постанова /10.04.2018/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.03.2018/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.02.2018/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.02.2018/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.01.2018/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Постанова /06.12.2017/ Рівненський окружний адміністративний суд Постанова /06.12.2017/ Рівненський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.07.2017/ Рівненський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.07.2017/ Рівненський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.07.2017/ Рівненський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.06.2017/ Рівненський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.06.2017/ Рівненський окружний адміністративний суд Ухвала суду /31.05.2017/ Рівненський окружний адміністративний суд Ухвала суду /31.05.2017/ Рівненський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 817/857/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /10.04.2018/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.03.2018/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.02.2018/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.02.2018/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.01.2018/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Постанова /06.12.2017/ Рівненський окружний адміністративний суд Постанова /06.12.2017/ Рівненський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.07.2017/ Рівненський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.07.2017/ Рівненський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.07.2017/ Рівненський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.06.2017/ Рівненський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.06.2017/ Рівненський окружний адміністративний суд Ухвала суду /31.05.2017/ Рівненський окружний адміністративний суд Ухвала суду /31.05.2017/ Рівненський окружний адміністративний суд

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

06 грудня 2017 року

Р і в н е

817/857/17

16 год. 20 хв.

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дорошенко Н.О. за участю секретаря судового засідання Янчар О.П. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача : представник ОСОБА_1,

третьої особи позивача: представник не прибув,

відповідачів 1,3: представник не з'явився,

відповідача-2: ОСОБА_2

третьої особи відповідача: представник ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Зорянська сільська рада Рівненського району Рівненської області третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_4 акціонерне товариство "Агрофірма "Зоря ім. Плютинського"

до

Державного реєстратора Рівненської районної державної адміністрації Рівненської області ОСОБА_5 Державного реєстратора Рівненської районної державної адміністрації Рівненської області ОСОБА_2 Державного реєстратора Рівненської районної державної адміністрації Рівненської області ОСОБА_6 третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_7 селищна рада Рівненського району Рівненської області

про скасування рішень про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, записів, внесених до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень,

В С Т А Н О В И В:

Зорянська сільська рада Рівненського району Рівненської області (далі – Зорянська сільська рада, позивач) звернулась до Рівненського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державного реєстратора Рівненської районної державної адміністрації Рівненської області ОСОБА_5, Державного реєстратора Рівненської районної державної адміністрації Рівненської області ОСОБА_2, Державного реєстратора Рівненської районної державної адміністрації Рівненської області ОСОБА_6 про скасування рішень про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, записів, внесених до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

За змістом позовних вимог позивач просить скасувати рішення державних реєстраторів Рівненської районної державної адміністрації:

ОСОБА_5 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер 33605571 від 27.01.2017 про реєстрацію права приватної власності за ОСОБА_7 селищною радою на об’єкт нерухомого майна: нежитлове приміщення, галерея, за реєстраційним номером об’єкта нерухомого майна: 1157807056246, та відповідний запис про право власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно №18748529;

ОСОБА_5 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер 33604541 від 27.01.2017 про реєстрацію права приватної власності за ОСОБА_7 селищною радою на об’єкт нерухомого майна: нежитлове приміщення, склад, за реєстраційним номером об’єкта нерухомого майна: 1157759656246, та відповідний запис про право власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно №18747635;

ОСОБА_2 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер 33604426 від 27.01.2017 про реєстрацію права приватної власності за ОСОБА_7 селищною радою на об’єкт нерухомого майна: нежитлове приміщення, будівля доочистки, Л, за реєстраційним номером об’єкта нерухомого майна: 1157755256246, та відповідний запис про право власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно №18747579;

ОСОБА_5 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер 33603546 від 27.01.2017 про реєстрацію права приватної власності за ОСОБА_7 селищною радою на об’єкт нерухомого майна: нежитлове приміщення, адмінбудівля, за реєстраційним номером об’єкта нерухомого майна: 1157717856246, та відповідний запис про право власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно №18747006;

ОСОБА_2 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер 33603043 від 27.01.2017 про реєстрацію права приватної власності за ОСОБА_7 селищною радою на об’єкт нерухомого майна: нежитлове приміщення, будівля компресорної, В, за реєстраційним номером об’єкта нерухомого майна: 1157685056246, та відповідний запис про право власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно №18746308;

ОСОБА_6 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер 33602943 від 27.01.2017 про реєстрацію права приватної власності за ОСОБА_7 селищною радою на об’єкт нерухомого майна: нежитлове приміщення, мулова № 1, за реєстраційним номером об’єкта нерухомого майна: 1157676756246, та відповідний запис про право власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно №18746116;

ОСОБА_5 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер 33602515 від 27.01.2017 про реєстрацію права приватної власності за ОСОБА_7 селищною радою на об’єкт нерухомого майна: будівля, будівля дробілки, за реєстраційним номером об’єкта нерухомого майна: 1157658356246, та відповідний запис про право власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно №18745778;

ОСОБА_6 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер 33602284 від 27.01.2017 про реєстрацію права приватної власності за ОСОБА_7 селищною радою на об’єкт нерухомого майна: будівля, будівля хлораторної, за реєстраційним номером об’єкта нерухомого майна: 1157643456246, та відповідний запис про право власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно №18745547;

ОСОБА_2 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер 33601689 від 27.01.2017 про реєстрацію права приватної власності за ОСОБА_7 селищною радою на об’єкт нерухомого майна: споруда, головна насосна, за реєстраційним номером об’єкта нерухомого майна: 1157619056246, та відповідний запис про право власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно №18745309;

ОСОБА_6 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер 33601405 від 27.01.2017 про реєстрацію права приватної власності за ОСОБА_7 селищною радою на об’єкт нерухомого майна: нежитлове приміщення, мулова № 2, за реєстраційним номером об’єкта нерухомого майна: 1157593656246, та відповідний запис про право власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно №18744687;

ОСОБА_6 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер 33600782 від 27.01.2017 про реєстрацію права приватної власності за ОСОБА_7 селищною радою на об’єкт нерухомого майна: нежитлове приміщення, будівля трансформаторної, за реєстраційним номером об’єкта нерухомого майна: 1157563956246, та відповідний запис про право власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно №18744135.

Обгрунтовуючи позов, позивач вказує, що ПрАТ "Зоря ім.Плютинського" (код ЄДРПОУ 25319777) постановою Господарського суду Рівненської області від 24.02.2016 по справі № 918/1179/14 визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого ОСОБА_8.

На виконання ч.1 ст.42 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" зборами комітету кредиторів № 4 від 31.08.2016 прийнято рішення погодити передачу у власність територіальної громади в особі Зорянської сільської ради об’єкти, серед яких очисні споруди за адресою: с. Зоря, вул.Клеванська,4, що складаються з: адмінбудинку; складу; будівлі доочистки; будівлі дробілки; будівлі трансформаторної; галереї; будівлі хлораторної; будівлі компресорної; будівлі мулової (літ. Ж); будинку, мулова (літ. З); будинку, головної насосної.

19.09.2016 арбітражний керуючий ОСОБА_8 направив на адресу Зорянської сільської ради повідомлення про передачу об’єктів соціальної інфраструктури.

Рішенням Зорянської сільської ради № 304 від 23.09.2016 надана згода на безоплатну передачу вказаних вище об’єктів з власності ПрАТ "Зоря ім.Плютинського" у власність територіальної громади Зорянської сільської ради, була створена комісія з прийняття об’єктів у власність територіальної громади Зорянської сільської ради. 01.12.2016 підписано акти приймання-передачі об’єктів.

Рішенням сесії Зорянської сільської ради № 449 від 08.12.2016 об’єкти прийняті в комунальну власність та взяті на балансовий облік територіальної громади Зорянської сільської ради.

10.02.2017 представником Зорянської сільської ради були подані державному реєстратору прав на нерухоме майно ОСОБА_9 Володимировичу КЗ "Рівненське обласне бюро технічної інвентаризації" документи для проведення державної реєстрації права власності за Зорянською сільською радою на очисні споруди.

15.02.2017 державним реєстратором за розглядом поданих документів були прийняті рішення про відмову в державній реєстрації прав та їх обтяжень у зв’язку з тим, що реєстратором було встановлено суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями.

Відповідно до Інформаційної довідки від 10.03.2017 № 82136646 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборони відчуження об’єктів нерухомого майна за параметрами запиту "Рівненська обл., Рівненський р-н, с. Зоря, вул. Клеванська,4" згідно з Відомостями з реєстру прав власності на нерухоме майно право власності на вищевказані об’єкти нерухомого майна зареєстроване за ОСОБА_4 акціонерним товариством агрофірма "Зоря ім.Плютинського" згідно з рішеннями про державну реєстрацію 02.11.2007 на підставі рішення суду справа № 14/52 від 10.03.2006, Господарський суд Рівненської області, ухвала суду 03.10.2007.

Згідно з Відомостями з державного реєстру речових прав на нерухоме майно, державними реєстраторами Рівненської районної державної адміністрації ОСОБА_5, ОСОБА_2, ОСОБА_6 рішеннями про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 27.01.2017 право власності на очисні споруди було зареєстровано за ОСОБА_7 селищною радою Рівненського району. Підставами виникнення права власності стали документи: акт приймання-передачі нерухомого майна від 30.04.2013, видавник ОСОБА_7 селищна рада; лист-повідомлення номер 05.05.00168 від 12.01.2012, видавник Регіональне відділення Фонду державного майна України по Рівненській області; рішення органу місцевого самоврядування № 391 від 17.04.2013, видавник ОСОБА_7 селищна рада; лист №81 від 18.02.2013, видавник ПАТ "Агрофірма "Зоря ім.Плютинського".

Позивач вказує, що вказані документи відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25.12.2015, не могли бути підставою для здійснення державної реєстрації права власності за ОСОБА_7 селищною радою на об’єкти очисних споруд.

Окрім цього, зазначає, що станом на 2013 рік всі ці об’єкти були зареєстровані у Реєстрі прав власності на нерухоме майно за ПАТ "Агрофірма "Зоря ім.Плютинського" і за наявності у товариства наміру передати об’єкти у власність ОСОБА_7 селищної ради, між даною радою та товариством в 2013 році мали б бути укладені в установленому порядку правочини (договори).

Також позивач вказує на порушення відповідачами строків державної реєстрації прав на підставі поданих ОСОБА_7 селищною радою документів.

З огляду на наведене, позивач вважає, що державні реєстратори відповідно до п.п. 4, 5, 8 ч.1 ст.24 Закону повинні були прийняти рішення про відмову в державній реєстрації.

Представник позивача в судовому засіданні адміністративний позов підтримав в повному обсязі з наведених у ньому підстав та просив задовольнити.

Відповідачі адміністративний позов не визнали, подали спільне письмове заперечення (а.с.179-183 т.1), в якому зазначили, що 01.12.2016 до відділу з питань державної реєстрації Рівненської райдержадміністрації звернувся селищний голова ОСОБА_7 селищної ради з метою державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, а саме очисних споруд, що знаходяться за адресою: с. Зоря, вул.Клеванська,4. Заявником подано наступні документи: рішення № 391 від 17.04.2013 "Про прийняття у комунальну власність територіальної громади селища Клевань очисних споруд", прийняте ОСОБА_7 селищною радою; акт приймання-передачі нерухомого майна у комунальну власність від 30.04.2013, складений та підписаний ОСОБА_7 селищною радою та ПрАТ Агрофірма "Зоря ім.Плютинського", технічні паспорти на 11 об’єктів нерухомого майна (очисні споруди). Дані документи є підставою для державної реєстрації права власності згідно з пунктами 13, 14 частини першої статті 27 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та пунктів 44, 62 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 №1127. Відповідачі зазначили, що вказані документи є дійсними, чинними та на момент подачі їх державним реєстраторам для проведення державної реєстрації права власності ніким не оскаржувались. Інформація про заборону державним реєстраторам прав здійснювати державну реєстрацію прав на очисні споруди в Державному реєстрі прав на момент проведення державної реєстрації прав відсутня.

Окрім цього, під час розгляду заяв було встановлено, що до пакету документів, необхідних для державної реєстрації, не було долучено документу, що підтверджує факт відсутності перебування об’єкта нерухомого майна у державній власності, виданого Фондом державного майна чи його регіональним відділенням. Тому 08.12.2016 державні реєстратори прийняли рішення щодо зупинення розгляду заяви, про що усно повідомили заявника. Заявник ознайомився та отримав під підпис рішення державних реєстраторів про зупинення розгляду 18.01.2017. 27.01.2017 заявник долучив документ, необхідний для державної реєстрації. Таким чином, відповідачі вважають, що в державних реєстраторів був наявним повний пакет документів, необхідних для державної реєстрації права власності на нерухоме майно за ОСОБА_7 селищною радою, відповідно підстави для відмови в державній реєстрації були відсутні. З наведених підстав в задоволенні адміністративного позову просили відмовити повністю за безпідставністю вимог.

Відповідачі державні реєстратори Рівненської районної державної адміністрації ОСОБА_5 (далі - державний реєстратор ОСОБА_5С.) та ОСОБА_6 (далі - державний реєстратор ОСОБА_6В.) подали клопотання про розгляд справи без їх участі з урахуванням позиції, викладеної в письмовому запереченні проти позову (а.с.5 т.3).

Відповідач державний реєстратор Рівненської районної державної адміністрації ОСОБА_2 (далі - державний реєстратор ОСОБА_2М.) в судовому засіданні надала пояснення, аналогічні наведеному в письмовому запереченні, та просила відмовити в задоволенні адміністративного позову.

В ході судового розгляду справи відповідно до ч.2 ст.53 КАС України судом за клопотанням сторін залучено до участі в справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_4 акціонерне товариство "Агрофірма "Зоря ім.Плютинського" (а.с.213 т.1) та в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_7 селищну раду Рівненського району Рівненської області (а.с.107 т.1).

Суд встановив, що 20.03.2017 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи ОСОБА_4 акціонерне товариство "Агрофірма "Зоря ім.Плютинського" код 25319777, номер запису: 16021170030000245, без визначення правонаступника, стан суб'єкта: припинено (а.с.230 т.1).

Представник третьої особи ОСОБА_7 селищної ради Рівненського району Рівненської області (далі - ОСОБА_7 селищна рада) в судовому засіданні пояснив, що ОСОБА_7 селищною радою було надано державним реєстраторам всі визначені законом документи, які належно підтверджували перехід права власності від Приватного акціонерного товариства "Агрофірма "Зоря ім.Плютинського" до ОСОБА_7 селищної ради, відтак вважає, що у відповідачів були відсутні підстави для відмови у вчиненні реєстраційних дій. Також зауважив, прийняття очисних споруд у комунальну власність територіальної громади ОСОБА_7 селищної ради в 2013 році було проведено відповідно до вимог чинного законодавства та до моменту державної реєстрації такого права не оскаржувалось ні ПрАТ "Агрофірма "Зоря ім.Плютинського", ні іншими особами. В подальшому такі об'єкти нерухомого майна були передані на баланс Комунального підприємства "Клевань Комунсервіс", про що було достеменно відомо Зорянській сільській раді, позаяк саме КП "Клевань Комунсервіс" з 2013 року до даного часу надає послуги з очистки стічних вод в с.Зоря Рівненського району. З урахуванням наведеного, просив відмовити в задоволенні позову за безпідставністю вимог.

Заслухавши пояснення представників сторін, встановивши фактичні обставини справи, перевіривши їх доказами, дослідженими в судовому засіданні, оцінивши їх у сукупності, відповідно до вимог закону, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову з урахуванням такого.

Суд встановив, що 01.12.2016 ОСОБА_7 селищним головою ОСОБА_10 подано до відділу з питань державної реєстрації Рівненської районної державної адміністрації документи для державної реєстрації речових прав на нерухоме майно - очисних споруд, що знаходяться за адресою: с. Зоря, вул.Клеванська,4, а саме: адмінбудинку, складу, будівлі доочистки, будівлі дробілки, будівлі трансформаторної, галереї, будівлі хлораторної, будівлі компресорної, будівлі мулової (літ. Ж), будинку, мулова (літ. З); будинку, головної насосної, всього одинадцять об'єктів нежитлових приміщень.

В судовому засіданні досліджено оригінали реєстраційних справ:

1) № 1157755256246 (копії а.с.77-98 т.2),

2) №1157717856246 (копії а.с.99-120 т.2),

3) №1157807056246 (а.с.121-140 т.2),

4) №1157759656246 (копії а.с.141-159 т.2),

5) №1157676756246 (копії а.с.160-179 т.2),

6) №1157643456246 (копії а.с.180-199 т.2),

7) №1157563956246 (копії а.с.200-217 т.2),

8) №1157593656246 (копії а.с.218-241 т.2),

9) №1157685056246 (копії а.с.242-250 т.2, а.с. 1-12 т.3),

10) № 1157619056246 (копії а.с.13-31 т.3),

11) №1157658356246 (копії а.с.32-51 т.3)

та встановлено, що заявником до заяв про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 01.12.2016 державним реєстраторам було подано документи, що підтверджують особу та повноваження заявника, а також:

рішення ОСОБА_7 селищної ради № 391 від 17.04.2013 "Про прийняття у комунальну власність територіальної громади селища Клевань очисних споруд",

акт приймання-передачі нерухомого майна у комунальну власність від 30.04.2013, складений та підписаний ОСОБА_7 селищною радою та ПрАТ Агрофірма "Зоря ім.Плютинського",

технічні паспорти на 11 об’єктів нерухомого майна (очисні споруди).

У зв'язку з тим, що документи подані не в повному обсязі, державним реєстратором ОСОБА_5 у всіх вказаних реєстраційних справах були прийняті рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 08.12.2016, а саме: №32789924, № 32789383, № 32791029, №32789618, № 32790896, № 32790819, № 32790947, № 32791078, № 32790456, №32790730, №32790550 (а.с.81,103,125,145,164,184,203,222,247 т.2; а.с.17,35 т.3).

В подальшому заявником було подано державним реєстраторам лист Фонду держмайна України від 12.01.2017 № 05-05-00168 та лист ПрАТ "Агрофірма "Зоря ім.Плютинського" №81 від 18.02.2013, у зв'язку з чим відповідачами були прийняті рішення про відновлення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 27.01.2017, а саме:

державним реєстратором ОСОБА_5 - № 33603403, № 33605532, № 33604469, №33601815 (а.с.104,126,146 т.2; а.с.36 т.3);

державним реєстратором ОСОБА_2 - № 33604025, №33602870, №33601493 (а.с.82,248 т.2, а.с.18 т.3);

державним реєстратором ОСОБА_6 - № 33602815, № 33602089, № 33600650, №33601294 (а.с.165,185,204,223 т.2).

Суд встановив, що на підставі наявних в матеріалах реєстраційних справ документів, поданих ОСОБА_7 селищною радою, відповідачами прийняті рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 27.01.2017, а саме:

державним реєстратором ОСОБА_2:

- № 33604426 про проведення державної реєстрації права власності, форма власності: комунальна, на нежитлове приміщення, розташоване Рівненська обл., Рівненський р-н, с.Зоря, вул. Клеванська,4, за суб'єктом: ОСОБА_7 селищна рада, та внесено запис номер 18747579 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (з відкриттям розділу) про реєстрацію права власності форма власності: комунальна, ОСОБА_7 селищної ради ЄДРПОУ 04387094, на будівлю, будівля доочистки, Л, загальна площа 31,9 кв.м, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 1157755256246, що підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності індексний номер витягу: 79062483 від 27.01.2017 (а.с.95,97 т.2);

- № 33603043 про проведення державної реєстрації права власності, форма власності: комунальна, на нежитлове приміщення, розташоване Рівненська обл., Рівненський р-н, с.Зоря, вул. Клеванська,4, за суб'єктом: ОСОБА_7 селищна рада, та внесено запис номер 18746308 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (з відкриттям розділу) про реєстрацію права власності форма власності: комунальна, ОСОБА_7 селищної ради ЄДРПОУ 04387094, на будівлю, будівля компресорної, загальна площа 195,3 кв.м, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 1157685056246, що підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності індексний номер витягу: 79056639 від 27.01.2017 (а.с. 9,11 т.3);

- № 33601689 про проведення державної реєстрації права власності, форма власності: комунальна, на споруду, що розташована Рівненська обл., Рівненський р-н, с.Зоря, вул. Клеванська,4, за суб'єктом: ОСОБА_7 селищна рада, та внесено запис номер 18745309 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (з відкриттям розділу) про реєстрацію права власності форма власності: комунальна, ОСОБА_7 селищної ради ЄДРПОУ 04387094, на споруду, головна насосна, загальна площа 46,2 кв.м, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 1157619056246, що підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності індексний номер витягу: 79051914 від 27.01.2017 (а.с.28,30 т.3);

державним реєстратором ОСОБА_5:

- № 33603546 про проведення державної реєстрації права власності, форма власності: комунальна, на нежитлове приміщення, розташоване Рівненська обл., Рівненський р-н, с.Зоря, вул. Клеванська,4, за суб'єктом: ОСОБА_7 селищна рада, та внесено запис номер 18747006 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (з відкриттям розділу) про реєстрацію права власності форма власності: комунальна, ОСОБА_7 селищної ради ЄДРПОУ 04387094, на нежитлове приміщення, адмінбудівля, загальна площа 231,7 кв.м., реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 1157717856246, що підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності індексний номер витягу: 79059757 від 27.01.2017 (а.с.117,119 т.2);

- № 33605571 про проведення державної реєстрації права власності, форма власності: комунальна, на нежитлове приміщення, розташоване Рівненська обл., Рівненський р-н, с.Зоря, вул. Клеванська,4, за суб'єктом: ОСОБА_7 селищна рада, та внесено запис номер 18748529 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (з відкриттям розділу) про реєстрацію права власності форма власності: комунальна, ОСОБА_7 селищної ради ЄДРПОУ 04387094, на нежитлове приміщення, галерея, загальна площа 85,7 кв.м, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 1157807056246, що підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності індексний номер витягу: 79066729 від 27.01.2017 (а.с.137,139 т.2);

- № 33604541 про проведення державної реєстрації права власності, форма власності: комунальна, на нежитлове приміщення, розташоване Рівненська обл., Рівненський р-н, с.Зоря, вул. Клеванська,4, за суб'єктом: ОСОБА_7 селищна рада, та внесено запис номер 18747635 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (з відкриттям розділу) про реєстрацію права власності форма власності: комунальна, ОСОБА_7 селищної ради ЄДРПОУ 04387094, на нежитлове приміщення, склад, загальна площа 25,8 кв.м, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 1157759656246, що підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності індексний номер витягу: 79062726 від 27.01.2017 (а.с.156,158 т.2);

- № 33602515 про проведення державної реєстрації права власності, форма власності: комунальна, на нежитлове приміщення, розташоване Рівненська обл., Рівненський р-н, с.Зоря, вул. Клеванська,4, за суб'єктом: ОСОБА_7 селищна рада, та внесено запис номер 187457778 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (з відкриттям розділу) про реєстрацію права власності форма власності: комунальна, ОСОБА_7 селищної ради ЄДРПОУ 04387094, на будівлю, будівля дробілки, загальна площа 23,9 кв.м, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 1157658356246, що підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності індексний номер витягу: 79054060 від 27.01.2017 (а.с.47,50 т.3);

державним реєстратором ОСОБА_6:

- № 33602943 про проведення державної реєстрації права власності, форма власності: комунальна, на нежитлове приміщення, розташоване Рівненська обл., Рівненський р-н, с.Зоря, вул. Клеванська,4, за суб'єктом: ОСОБА_7 селищна рада, та внесено запис номер 18746116 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (з відкриттям розділу) про реєстрацію права власності форма власності: комунальна, ОСОБА_7 селищної ради ЄДРПОУ 04387094, на нежитлове приміщення, мулова № 1, загальна площа 22,6 кв.м, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 1157676756246, що підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності індексний номер витягу: 79055605 від 27.01.2017 (а.с.175,178 т.2);

- № 33602284 про проведення державної реєстрації права власності, форма власності: комунальна, на будівлю, що розташована Рівненська обл., Рівненський р-н, с.Зоря, вул. Клеванська,4, за суб'єктом: ОСОБА_7 селищна рада, та внесено запис номер 18745547 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (з відкриттям розділу) про реєстрацію права власності форма власності: комунальна, ОСОБА_7 селищної ради ЄДРПОУ 04387094, на будівлю, будівля хлораторної, загальна площа 68,1 кв.м, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 1157643456246, що підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності індексний номер витягу: 79053011 від 27.01.2017 (а.с.196,198 т.2);

- № 33600782 про проведення державної реєстрації права власності, форма власності: комунальна, на нежитлове приміщення, розташоване Рівненська обл., Рівненський р-н, с.Зоря, вул. Клеванська,4, за суб'єктом: ОСОБА_7 селищна рада, та внесено запис номер 18744135 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (з відкриттям розділу) про реєстрацію права власності форма власності: комунальна, ОСОБА_7 селищної ради ЄДРПОУ 04387094, на нежитлове приміщення, будівля трансформаторної, загальна площа 37,5 кв.м, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 1157563956246, що підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності індексний номер витягу: 79046338 від 27.01.2017 (а.с.214,216 т.2);

- № 33601405 про проведення державної реєстрації права власності, форма власності: комунальна, на нежитлове приміщення, розташоване Рівненська обл., Рівненський р-н, с.Зоря, вул. Клеванська,4, за суб'єктом: ОСОБА_7 селищна рада, та внесено запис номер 18744687 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (з відкриттям розділу) про реєстрацію права власності форма власності: комунальна, ОСОБА_7 селищної ради ЄДРПОУ 04387094, на нежитлове приміщення, мулова № 2, загальна площа 22,2 кв.м, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 1157593656246, що підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності індексний номер витягу: 79049267 від 27.01.2017 (а.с.237,240 т.2).

Перевіряючи правомірність оскаржених реєстраційних дій державних реєстраторів ОСОБА_5, ОСОБА_2, ОСОБА_6, суд виходить з такого.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, регулює Закон України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" N 1952-IV від 01.07.2004, зі змінами та доповненнями, в редакції, чинній на час виникнення відповідних правовідносин (далі - Закон N 1952-IV), який спрямований на забезпечення визнання та захисту державою таких прав.

За змістом пункту 1 частини першої статті 2 Закону N 1952-IV державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Пунктами 8 та 9 частини першої статті 2 Закону N 1952-IV визначено, що реєстраційна справа - сукупність документів, на підставі яких проведено реєстраційні дії, а також документів, сформованих у процесі проведення таких реєстраційних дій, що зберігаються у паперовій та електронній формі;

реєстраційна дія - державна реєстрація прав, внесення змін до записів Державного реєстру прав, скасування державної реєстрації прав, а також інші дії, що здійснюються в Державному реєстрі прав, крім надання інформації з Державного реєстру прав.

Відповідно до ч.1 ст.3 Закону N 1952-IV загальними засадами державної реєстрації прав є:

1) гарантування державою об'єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження;

2) обов'язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав;

3) публічність державної реєстрації прав;

4) внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених цим Законом;

5) відкритість та доступність відомостей Державного реєстру прав.

Згідно з ч.ч.2-4 ст.3 цього Закону речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до 1 січня 2013 року, визнаються дійсними за наявності однієї з таких умов:

1) реєстрація таких прав була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення;

2) на момент виникнення таких прав діяло законодавство, що не передбачало їх обов'язкової реєстрації.

Будь-які дії особи, спрямовані на набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, можуть вчинятися, якщо речові права на таке майно зареєстровані згідно із вимогами цього Закону, крім випадків, коли речові права на нерухоме майно, що виникли до 1 січня 2013 року, визнаються дійсними згідно з частиною третьою цієї статті, та у випадках, визначених статтею 28 цього Закону.

Статтею 5 Закону N 1952-IV встановлено, що у Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об'єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: підприємства як єдині майнові комплекси, житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення.

Якщо законодавством передбачено прийняття в експлуатацію нерухомого майна, державна реєстрація прав на таке майно проводиться після прийняття його в експлуатацію в установленому законодавством порядку, крім випадків, передбачених статтею 31 цього Закону.

Право власності на підприємство як єдиний майновий комплекс, житловий будинок, будівлю, споруду, а також їх окремі частини може бути зареєстровано незалежно від того, чи зареєстровано право власності чи інше речове право на земельну ділянку, на якій вони розташовані.

Право власності на квартиру, житлове та нежитлове приміщення може бути зареєстровано незалежно від того, чи зареєстровано право власності на житловий будинок, будівлю, споруду, а також їх окремі частини, в яких вони розташовані.

Повноваження державного реєстратора визначені статтею 10 Закону N 1952-IV, відповідно до частини третьої якої державний реєстратор:

1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема:

відповідність обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом;

відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав;

відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах;

наявність обтяжень прав на нерухоме майно;

наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов'язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації;

2) перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення;

5) відкриває та/або закриває розділи в Державному реєстрі прав, вносить до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів таких прав;

7) виготовляє електронні копії документів, поданих у паперовій формі, та розміщує їх у реєстраційній справі в електронній формі у відповідному розділі Державного реєстру прав (у разі якщо такі копії не були виготовлені під час прийняття документів за заявами у сфері державної реєстрації прав);

10) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Відповідно до ч.1 ст.11 цього Закону державний реєстратор самостійно приймає рішення за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав.

Статтею 18 Закону N 1952-IV (в редакції Закону № 1666-VIII від 06.10.2016) встановлено, що державна реєстрація прав проводиться в такому порядку:

1) прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв;

2) виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав;

3) встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв;

4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень;

5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав);

6) відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів цих прав;

7) формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником;

8) видача/отримання документів за результатом розгляду заяви.

Перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав, та порядок державної реєстрації прав визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Державні реєстратори зобов'язані надавати до відома заявників інформацію про перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав.

У випадках, передбачених законодавством України, державна реєстрація прав проводиться після технічної інвентаризації об'єкта нерухомого майна, речові права на який підлягають державній реєстрації.

Державній реєстрації підлягають виключно заявлені речові права на нерухоме майно та їх обтяження, за умови їх відповідності законодавству і поданим/отриманим документам.

Заява про державну реєстрацію прав подається окремо щодо кожного об'єкта нерухомого майна.

У разі набуття права власності на житловий будинок, будівлю або споруду з одночасним набуттям речових прав на земельну ділянку, на якій вони розташовані, подається одна заява про державну реєстрацію прав на такі об'єкти.

При цьому одна заява подається лише у разі, якщо речові права на житловий будинок, будівлю, споруду та земельну ділянку, на якій вони розташовані, реєструються за однією особою.

Заява про державну реєстрацію прав може бути відкликана до прийняття державним реєстратором рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень або про відмову в такій реєстрації.

Під час подання заяви про державну реєстрацію прав заявник зобов'язаний повідомити державного реєстратора про наявність встановлених законом обтяжень речових прав на нерухоме майно.

У разі якщо під час розгляду заяви про державну реєстрацію прав на нерухоме майно державним реєстратором встановлено наявність зареєстрованих у Державному реєстрі прав інших заяв про державну реєстрацію прав на це саме майно, заяви розглядаються в порядку черговості їх надходження.

Наступна заява розглядається тільки після прийняття державним реєстратором рішення про державну реєстрацію прав або про відмову в такій реєстрації щодо заяви, зареєстрованої в Державному реєстрі прав раніше.

Черговість розгляду заяв щодо одного об'єкта нерухомого майна застосовується як під час розгляду заяв про державну реєстрацію права власності та інших речових прав, так і під час розгляду заяв про державну реєстрацію обтяжень таких прав.

Датою і часом державної реєстрації прав вважається дата і час реєстрації відповідної заяви, за результатом розгляду якої державним реєстратором прийнято рішення про державну реєстрацію прав.

Вимоги до оформлення заяв, а також вимоги до оформлення рішень державних реєстраторів, що приймаються за результатом їх розгляду, їх форми затверджуються Міністерством юстиції України.

Вимоги до документів, що подаються для державної реєстрації прав, встановлені статтею 22 Закону N 1952-IV, відповідно до якої документи, що подаються для державної реєстрації прав, повинні відповідати вимогам, встановленим цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Електронні документи, подані для проведення державної реєстрації прав, оформляються згідно з вимогами, встановленими цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Не розглядаються документи з підчищеннями або дописками, закресленими словами та іншими не обумовленими в них виправленнями, заповнені олівцем, з пошкодженнями, що не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст, а також оформлені з порушенням вимог законодавства.

Відповідальність за достовірність даних, що містяться в документах, поданих для державної реєстрації прав, несе заявник, якщо інше не встановлено судом.

Відповідальність за відповідність електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, оригіналам таких документів у паперовій формі у разі подання заяви в електронній формі несе особа, яка виготовила електронні копії документів.

Згідно з п.1 ч.1 ст.23 Закону N 1952-IV розгляд заяви про державну реєстрацію прав може бути зупинено державним реєстратором, зокрема, у випадку подання документів для державної реєстрації прав не в повному обсязі, передбаченому законодавством.

Відповідно до ч.1 ст.24 Закону N 1952-IV у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо:

1) заявлене речове право, обтяження не підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону;

2) заява про державну реєстрацію прав подана неналежною особою;

3) подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом;

4) подані документи не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження;

5) наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями;

6) наявні зареєстровані обтяження речових прав на нерухоме майно;

7) заяву про державну реєстрацію обтяжень щодо попереднього правонабувача подано після державної реєстрації права власності на таке майно за новим правонабувачем;

8) після завершення строку, встановленого частиною третьою статті 23 цього Закону, не усунені обставини, що були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав;

9) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень під час вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об'єктом незавершеного будівництва подано не до нотаріуса, який вчинив таку дію;

10) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в електронній формі подано особою, яка згідно із законодавством не має повноважень подавати заяви в електронній формі;

11) заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене речове право, обтяження вже зареєстровано у Державному реєстрі прав;

12) заявника, який звернувся із заявою про державну реєстрацію прав, що матиме наслідком відчуження майна, внесено до Єдиного реєстру боржників.

Підстави для державної реєстрації прав встановлені в ст.27 Закону N 1952-IV, відповідно до частини першої якої державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі:

1) укладеного в установленому законом порядку договору, предметом якого є нерухоме майно, речові права на яке підлягають державній реєстрації, чи його дубліката;

2) свідоцтва про право власності на частку у спільному майні подружжя у разі смерті одного з подружжя, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката;

3) свідоцтва про право на спадщину, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката;

4) виданого нотаріусом свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів) та свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів), якщо прилюдні торги (аукціони) не відбулися, чи їх дублікатів;

5) свідоцтва про право власності, виданого органом приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді, чи його дубліката;

6) свідоцтва про право власності на нерухоме майно, виданого до 1 січня 2013 року органом місцевого самоврядування або місцевою державною адміністрацією, чи його дубліката;

7) рішення про закріплення нерухомого майна на праві оперативного управління чи господарського відання, прийнятого власником нерухомого майна чи особою, уповноваженою управляти таким майном;

8) державного акта на право приватної власності на землю, державного акта на право власності на землю, державного акта на право власності на земельну ділянку або державного акта на право постійного користування землею, виданих до 1 січня 2013 року;

9) рішення суду, що набрало законної сили, щодо права власності та інших речових прав на нерухоме майно;

10) ухвали суду про затвердження (визнання) мирової угоди;

11) заповіту, яким установлено сервітут на нерухоме майно;

12) рішення уповноваженого законом органу державної влади про повернення об'єкта нерухомого майна релігійній організації;

13) рішення власника майна, уповноваженого ним органу про передачу об'єкта нерухомого майна з державної у комунальну власність чи з комунальної у державну власність або з приватної у державну чи комунальну власність;

14) інших документів, що відповідно до законодавства підтверджують набуття, зміну або припинення прав на нерухоме майно.

Умови, підстави та процедуру проведення відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, об’єкти незавершеного будівництва та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав), перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов’язки суб’єктів у сфері державної реєстрації прав, а також умови, підстави та процедуру взяття на облік безхазяйного нерухомого майна, визначає Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затверджений постановою Кабінету Міністрів України N1127 від 25.12.2015, зі змінами та доповненнями, в редакції, чинній на час виникнення відповідних правовідносин (далі - Порядок N1127).

Відповідно до п.12. Порядку N1127 розгляд заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, здійснюється державним реєстратором, який встановлює черговість розгляду заяв, що зареєстровані в базі даних заяв на це саме майно, відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами та їх обтяженнями, а також наявність підстав для проведення державної реєстрації прав, зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав.

Згідно з п.40 Порядку N1127 державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачених статтею 27 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та цим Порядком

Також п.44 Порядку N1127 встановлено, що для державної реєстрації права власності на об’єкт нерухомого майна державної або комунальної власності, будівництво якого завершено та право власності на який не зареєстровано до 1 січня 2013 р., за відсутності документа, що посвідчує набуття права державної або комунальної власності на такий об’єкт, подаються:

1) технічний паспорт на об’єкт нерухомого майна;

2) витяг з Єдиного реєстру об’єктів державної власності щодо такого об’єкта (у разі державної реєстрації права державної власності);

3) документ, що підтверджує факт перебування об’єкта нерухомого майна у комунальній власності, виданий відповідним органом місцевого самоврядування (у разі державної реєстрації права комунальної власності);

4) документ, що підтверджує факт відсутності перебування об’єкта нерухомого майна у державній власності, виданий Фондом державного майна чи його регіональним відділенням (у разі державної реєстрації права комунальної власності).

Згідно з п.62 Порядку N1127 для державної реєстрації права власності на підставі рішення власника майна, уповноваженого ним органу про передачу об’єкта нерухомого майна з державної у комунальну власність чи з комунальної у державну власність або з приватної у державну чи комунальну власність також подаються:

1) рішення правонабувача майна, уповноваженого ним органу про надання згоди на передачу об’єкта нерухомого майна;

2) акт приймання-передачі такого об’єкта нерухомого майна.

Перевіряючи відповідність оскаржених реєстраційних дій вищевказаним приписам чинного законодавства України, яким врегульовані спірні правовідносини, суд встановив та врахував наступне.

Як встановлено з пояснень відповідача та підтверджено дослідженими реєстраційними справами на об'єкти очисних споруд (одинадцять об'єктів), підставою для державної реєстрації права власності на такі об'єкти за ОСОБА_7 селищною радою слугували такі документи:

1) лист ПрАТ "Агрофірма "Зоря ім.Плютинського" № 81 від 18.02.2013 за підписом голови правління товариства, адресований Клеванському селищному голові, за змістом якого Правління ПрАТ Агрофірма "Зоря ім.Плютинського" просить прийняти у комунальну власність територіальної громади наступні об'єкти: очисні споруди за адресою с.Зоря, вул.Клеванська,4; водогін із водонапірними баштами і артезіанськими свердловинами в кількості 4 шт. в с.Голишів. Для передачі вищевказаних об'єктів створити комісію, в яку включити представників ПрАТ Агрофірма "Зоря ім.Плютинського" (а.с.196 т.1);

2) рішення ОСОБА_7 селищної ради від 17.04.2013 № 391 "Про прийняття в комунальну власність територіальної громади селища Клевань очисних споруд", за змістом якого за розглядом листа ПрАТ Агрофірми "Зоря ім.Плютинського" від 18.02.2013 № 81, акта комісії по обстеженню очисних споруд за адресою с.Зоря, вул.Клеванська,4, листа підприємства Клевань "Комунсервіс" від 08.04.2013 № 48, селищна рада вирішила прийняти в комунальну власність територіальної громади селища Клевань очисні споруди ПрАТ Агрофірми "Зоря ім.Плютинського" за адресою с.Зоря, вул.Клеванська,4; передати на баланс комунальному підприємству Клевань "Комунсервіс" очисні споруди за адресою с.Зоря вул.Клеванська,4; прийом-передачу здійснити у відповідності до чинного законодавства (а.с.197 т.1);

3) акт приймання-передачі від 30.04.2013, складений комісією в складі заступника голови ОСОБА_7 селищної ради ОСОБА_10, заступника голови правління ОСОБА_11 та головного бухгалтера ОСОБА_12 ПрАТ Агрофірма "Зоря ім.Плютинського", директора очисних споруд ОСОБА_13, директора ОСОБА_14 та головного бухгалтера ОСОБА_15 Комунального підприємства Клевань "Комунсервіс", про передачу очисних споруд та матеріальних цінностей з балансу ПрАТ Агрофірми "Зоря ім.Плютинського" на баланс у комунальну власність територіальної громади селища Клевань (а.с.198-200 т.1).

Оригінали таких документів досліджені судом в судовому засіданні.

Правова позицію представника позивача, висловлена в судовому засіданні, грунтується на тому, що лист ПрАТ "Агрофірма "Зоря ім.Плютинського" №81 від 18.02.2013 не є рішенням власника майна, уповноваженого ним органу про передачу об'єкта нерухомого майна з приватної у комунальну власність, а є фактично одноосібним рішенням голови правління. Відповідно до положень Закону України "Про акціонерні товариства" рішення правління ПрАТ Агрофірма "Зоря" ім.Плютинського" як колегіального органу повинно бути оформлене у вигляді протоколу. Таке рішення державному реєстратору не подавалося, а відтак подані документи не підтверджували перехід права власності до ОСОБА_7 селищної ради, що є підставою для відмови у вчиненні реєстраційної дії.

У зв'язку з цим суд зазначає наступне.

В судовому засіданні встановлено та підтверджується дослідженими архівними документами, що будівництво вказаних очисних споруд в с. Зоря вул. Клеванська,4 було розпочато у 1970-х роках, а закінчено будівництвом у 1973 році колгоспом "Зоря комунізму" Рівненського району (а.с.17-27 т.2).

До Реєстру прав власності на нерухоме майно 02.11.2007 було внесено запис про право власності ПрАТ Агрофірма "Зоря ім.Плютинського" код ЄДРПОУ 25319777 на об'єкти очисних споруд в с.Зоря, вул.Клеванська,4, на підставі рішення Господарського суду Рівненської області № 14/52 від 10.03.2006, ухвали від 03.10.2007 (а.с.55-58 т.1).

Відповідно до п.8 ст.31 Закону України Про колективне сільськогосподарське підприємство" N 2114-XII від 14.02.1992, зі змінами та доповненнями, об'єкти соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарські меліоративні системи підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників, підлягають безоплатній передачі до комунальної власності в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 5 Постанови Верховної ради України "Про порядок введення в дію Закону України "Про колективне сільськогосподарське підприємство" від 14.02.1992 N 2115-XII (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1992, N 20, ст. 273) було встановлено, що об'єкти соціально-побутового призначення поділу (паюванню) між членами колективного сільськогосподарського підприємства не підлягають.

Постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2003 N 1253 затверджено Порядок безоплатної передачі у комунальну власність об'єктів соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарських меліоративних систем колективних сільськогосподарських підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників (далі Порядок N 1253), який визначає механізм безоплатної передачі у комунальну власність об'єктів соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарських меліоративних систем колективних сільськогосподарських підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників (далі - об'єкти).

Відповідно до п.2 Порядку N 1253 об'єктами передачі згідно з цим Порядком є:

а) об'єкти соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва:

житлові будинки (разом із вбудованими та прибудованими нежитловими приміщеннями), житлові приміщення в інших будівлях, що належали колективним сільськогосподарським підприємствам, та гуртожитки;

навчальні заклади (заклади дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної освіти тощо);

заклади охорони здоров'я - лікувально-профілактичні заклади, фельдшерсько-акушерські пункти, сільські лікарські амбулаторії тощо (крім санаторіїв, профілакторіїв, будинків відпочинку та аптек);

заклади культури - клуби, будинки культури тощо (крім кінотеатрів);

заклади фізичної культури та спорту (стадіони, спортивні зали, інші об'єкти та споруди, призначені для занять фізичною культурою і спортом);

заклади побутового обслуговування (перукарні, лазні тощо);

зовнішні мережі електро-, тепло-, газо-, водопостачання та водовідведення, а також інженерні будівлі та споруди, призначені для обслуговування об'єктів соціальної сфери, житлового фонду (бойлерні, котельні, каналізаційні та водопровідні споруди, обладнання тощо);

сільські дороги;

б) внутрішньогосподарські меліоративні системи - внутрішньогосподарська меліоративна мережа з об'єктами інженерної інфраструктури, що не підлягали паюванню в процесі реформування колективних сільськогосподарських підприємств.

Згідно з п.3 Порядку N 1253 рішення про передачу об'єктів соціальної сфери та житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, приймається відповідною сільською, селищною, міською радою, а внутрішньогосподарської меліоративної системи, які передаються у спільну власність територіальних громад, - районною, якщо об'єкт знаходиться в межах території району, або обласною радою, якщо об'єкт знаходиться в межах території двох і більше районів.

Відповідно до п.4 Порядку N 1253 ініціаторами передачі об'єктів у комунальну власність можуть бути місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства-правонаступники, на балансі яких перебувають об'єкти.

У разі коли ініціатором передачі об'єктів у комунальну власність є місцевий орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, пропозиція погоджується з підприємством-правонаступником.

Якщо ініціатором передачі об'єктів у комунальну власність є підприємство-правонаступник, орган місцевого самоврядування у місячний строк з дня її надходження розглядає пропозицію і приймає рішення з цього питання.

У пропозиції зазначається назва майна, його місцезнаходження (для будівель і споруд), найменування, місцезнаходження підприємства-правонаступника, на балансі якого перебувають об'єкти.

Згідно з п.5 Порядку N 1253 передача здійснюється за рішенням комісії з питань передачі об'єктів у комунальну власність (далі - комісія).

Утворює комісію і призначає її голову виконавчий орган відповідної сільської, селищної, міської ради, а стосовно передачі внутрішньогосподарських меліоративних систем - відповідно районна або обласна державна адміністрація.

До складу комісії можуть входити представники виконавчих органів відповідної ради, місцевих органів виконавчої влади, органів, уповноважених управляти державним майном, фінансових органів, підприємств-правонаступників, трудових колективів цих підприємств, об'єкти яких підлягають передачі, представники установ та організацій, створених сільськогосподарськими підприємствами на пайових засадах, фізкультурно-спортивних товариств, організацій з будівництва, ремонту та утримання автомобільних шляхів у сільській місцевості, водогосподарських та інших організацій.

У разі передачі у комунальну власність об'єктів, що перебувають в оренді, у тому числі внутрішньогосподарської меліоративної мережі з об'єктами інженерної інфраструктури, до складу комісії можуть додатково включатися представники орендодавця та орендаря земельної ділянки, на якій розміщений переданий в оренду об'єкт.

Технічний стан об'єкта визначає комісія на підставі обстеження, а у разі потреби - і висновків експерта, яка встановлює відповідність фізичного зносу даним бухгалтерського обліку.

Вартість об'єктів визначається за їх балансовою вартістю, а об'єктів незавершеного будівництва - відповідно до законодавства з питань оцінки об'єктів приватизації.

Пунктом 6 Порядку N 1253 визначено, що у разі недосягнення згоди між сторонами, що передають і приймають об'єкти, спільним рішенням цих сторін може утворюватися тимчасова узгоджувальна робоча група для опрацювання взаємоприйнятних рішень та визначення у разі потреби додаткових умов передачі.

Додатковими умовами передачі можуть передбачатися: розрахунок коштів на утримання та ремонт об'єктів передачі; відшкодування витрат, пов'язаних з утриманням та охороною об'єктів; відшкодування вартості об'єктів, пов'язане з поліпшенням, зокрема проведення добудови, ремонту тощо; визначення розміру відшкодування у разі заподіяння шкоди підприємством-правонаступником, на балансі якого перебували об'єкти тощо.

Відповідно до пункту 7 Порядку N 1253 передача оформляється актом приймання-передачі за формою згідно з додатком до цього Порядку. Акт складається у чотирьох примірниках та підписується головою і членами комісії.

Право власності на об'єкт передачі виникає з дати підписання акта приймання-передачі.

Досліджені судом докази підтверджують, що ПрАТ Агрофірма "Зоря ім.Плютинського" набуло право власності на означені об'єкти об'єкти очисних споруд, з приводу державної реєстрації права власності на які виник даний адміністративний спір, на підставі судового рішення, що не виключає підстав для застосування вищевказаних норм Закону України "Про колективне сільськогосподарське підприємство" та Порядку N 1253, якими безальтернативно встановлено необхідність безоплатної передачі об'єктів соціально-побутового призначення, що попередньо належали колективному сільськогосподарському підприємству, до комунальної власності.

Встановлені судом фактичні обставини справи дають суду підстави для висновку про дотримання чинного порядку передачі означених об'єктів.

Так, суд встановив, що ініціатором передачі виступило ПрАТ Агрофірма "Зоря", на балансі якого перебували об'єкти очисних споруд, про що скерувало відповідну пропозицію листом № 81 від 18.02.2013 до ОСОБА_7 селищної ради. Вказаний лист ПрАТ Агрофірма "Зоря ім.Плютинського" підписаний головою правління товариства, в межах повноважень, визначених ч.5 ст.59 Закону України "Про акціонерні товариства".

Розпорядженням Клеванського селищного голови № 15 від 27.02.2013 було створено комісію по передачі об'єктів водопостачання та водовідведення на території Зорянської сільської ради у комунальну власність територіальної громади селища Клевань, до складу якої увійшли представники відповідної територіальної громади, ПрАТ Агрофірма "Зоря ім.Плютинського", директор Зорянських очисних споруд, представники комунального підприємства Клевань "Комунсервіс" (а.с.59 т.2). За наслідками розгляду пропозиції ПрАТ Агрофірма "Зоря ім.Плютинського" ОСОБА_7 селищною радою прийнято рішення № 391 від 17.04.2013 про прийняття таких об'єктів у комунальну власність, а фактична їх передача відбулась на підставі акта приймання-передачі від 30.04.2013, що відповідає приписами Порядку N 1253.

При цьому суд враховує, що відповідно до пункту 7 Порядку N 1253 право власності на об'єкт передачі виникає з дати підписання акта приймання-передачі. Відтак, відповідно до вищенаведеного, з 30.04.2013 виникло право колективної власності ОСОБА_7 селищної ради на об'єкти очисних споруд, що розташовані в с. Зоря, Рівненського району, вул. вул.Клеванська,4.

Зазначене узгоджується з приписами ст.60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" N 280/97-ВР від 21.05.1997, відповідно до якої територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини (частина перша).

Підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб'єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом (частина друга).

Право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб'єктів. Об'єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб'єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом (частина восьма).

Згідно з п.3 ч.9 ст.60 цього Закону сільські, селищні, міські, районні в містах (у разі їх створення) ради мають право, зокрема, мати об'єкти комунальної власності за межами відповідних адміністративно-територіальних одиниць.

З урахуванням наведеного, суд зазначає, що передача об'єктів нерухомого майна від ПрАТ Агрофірма "Зоря ім.Плютинського" до територіальної громади ОСОБА_7 селищної ради відбулася на підставі та у спосіб, прямо встановлений законом, а не внаслідок рішення колегіального органу товариства, яке підлягало оформленню протоколом зборів. При цьому, згідно з зібраними у справі доказами, Зорянській сільській раді про вказані обставини було достеменно відомо з 2013 року, оскільки рішенням Зорянської сільської ради № 1128 від 30.05.2013 "Про повернення очисних споруд с.Зоря вул.Клеванська,4 в комунальну власність територіальної громади Зорянської сільської ради" було створено комісію для перевірки правомірності законності передачі очисних споруд ПрАТ Агрофірмою "Зоря ім.Плютинського" підприємству Клевань "Комунсервіс" (а.с.29 т.2.). До часу вчинення оскаржених реєстраційних дій ні ПрАТ Агрофірма "Зоря ім.Плютинського", ні Зорянською сільською радою, ні іншими особами будь-які дії, спрямовані на оскарження передачі такого майна в комунальну власність ОСОБА_7 селищної ради не вчинялися, докази зворотнього сторонами не надані, а судом не встановлені.

У силу вимог статті 328 Цивільного кодексу України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів. Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом.

Відповідно до ч.1 статті 316 Цивільного кодексу України правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб.

Частинами 1-3 статті 321 Цивільного кодексу України, що кореспондуються з вимогами статті 41 Конституції України, встановлено, що право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні. Особа може бути позбавлена права власності або обмежена у його здійсненні лише у випадках і в порядку, встановлених законом. Примусове відчуження об'єктів права власності може бути застосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідності на підставі і в порядку, встановлених законом, та за умови попереднього та повного відшкодування їх вартості.

Встановлені в судовому засіданні фактичні обставини справи в розрізі наведених вище норм матеріального закону дають суду підстави для висновку, що надані ОСОБА_7 селищною радою документи для державної реєстрації права власності за ОСОБА_7 селищною радою на об'єкти очисних споруд відповідають вимогам закону та в повній мірі підтверджували перехід права власності на майно від ПрАТ Агрофірма "Зоря ім.Плютинського" до ОСОБА_7 селищної ради з 30.04.2013, відтак заявлене право підлягало державній реєстрації.

Інші, окрім наведених вище документів, які вміщені в матеріалах реєстраційних справ, додатково підтверджують правомірність державної реєстрації прав, відповідно до п.44, п.62 Порядку № 1127.

З урахуванням наведеного вище, суд не приймає доводи позивача про те, що передача майна від ПрАТ Агрофірма "Зоря ім.Плютинського" до ОСОБА_7 селищної ради мала б відбуватися внаслідок укладення правочину, позаяк така передача відбулася на підставі прямої вказівки закону щодо передачі в комунальну власність майна колективних сільськогосподарських підприємств, яке не підлягало розпаюванню.

Також не знайшли свого підтвердження в судовому засіданні доводи позивача щодо порушення державними реєстраторами термінів розгляду поданих ОСОБА_7 селищною радою документів, позаяк як встановлено з досліджених реєстраційних справ, з урахуванням дати ознайомлення ОСОБА_7 селищної ради з рішеннями про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію 18.01.2017, встановлений законом строк розгляду таких заяв порушено не було.

Частиною 2 статті 2 КАС України передбачено, що до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження (частина 2 статті 2 КАС України).

Вказана норма знаходиться в системному зв'язку з частиною першою цієї статті, відповідно до якої захист порушених прав шляхом такого оскарження можливий лише в сфері публічно-правових відносин.

Пунктом 1 частини 1 статті 3 КАС України визначено, що справа адміністративної юрисдикції це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до пункту 9 частини 1 статті 3 КАС України, відповідач – суб'єкт владних повноважень, а у випадках, передбачених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.

Суб'єкт владних повноважень – орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (пункт 7 частини 1 статті 3 КАС України).

Згідно частини 1 статті 4 КАС України, правосуддя в адміністративних справах здійснюється адміністративними судами.

Отже, суб'єктами публічно-правового спору можуть бути особи, між якими виникли розбіжності з приводу реалізації їх прав та обов'язків у публічно-правових відносинах. У даному випадку спір виник між державними реєстраторами прав на нерухоме майно як суб'єктами владних повноважень та Зорянською сільською радою, яка також має намір зареєструвати право власності на об'єкти нерухомого майна (очисні споруди) в результаті передачі таких Арбітражним керуючим ОСОБА_8 в процесі ліквідаційної процедури ПрАТ "Агрофірма "Зоря ім.Плютинського" відповідно до рішення зборів кредиторів № 4 від 31.08.2016 (а.с.14-15,38-39 т.1).

Рішення державних реєстраторів про державну реєстрацію прав та їх обтяжень та реєстрація даних рішень в реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень є предметом публічно-правового спору.

Відповідно до Закону №1952-IV під державною реєстрацією речових прав на нерухоме майно розуміється офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Держателем Державного реєстру речових прав на нерухоме майно є Міністерство юстиції України.

Таким чином, відносини реєстрації є публічно-правовими, а реєстраційні дії - владними, управлінськими. Тому вимоги позову у даній справі є публічно-правовими вимогами.

При цьому, суд зазначає, що наявність в судах не розглянутих господарських спорів не вирішує спір Зорянської сільської ради з державними реєстраторами щодо правомірності оскаржених реєстраційних дій, а наявність господарського спору не позбавляє суд можливості перевірити правомірність поведінки державних реєстраторів при вчиненні реєстраційних дій.

Відповідно до ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

За результатами судового розгляду адміністративної справи суд дійшов висновку, що державні реєстратори при вчиненні реєстраційних дій з державної реєстрації права власності ОСОБА_7 селищної ради на об'єкти нерухомого майна, що розташовані за адресою с.Зоря, Рівненського району, вул.Клеванська,4, діяли на підставі, в межах повноважень та в спосіб, встановлений законом, добросовісно та розсудливо, з урахуванням всіх обставин справи. Доводи позивача не спростовують правомірності оскаржених рішень про державну реєстрацію прав та їх обтяжень та не дають суду підстав для їх скасування. Відтак, в задоволенні адміністративного позову слід відмовити повністю.

Підстави для розподілу судових витрат відповідно до ст.94 КАС України відсутні.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Дорошенко Н.О.

Джерело: ЄДРСР 70997021
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку