open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

_____________________________________________

10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua

Головуючий у 1-й інстанції: Невмержицький О.А.

Суддя-доповідач:Мацький Є.М.

УХВАЛА

іменем України

"11" грудня 2017 р. Справа № 279/3239/17

Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Мацького Є.М.

суддів: Шевчук С.М.

Шидловського В.Б.,

розглянувши в письмовому провадженні апеляційні скарги Ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Житомирській області, Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області на постанову Коростенського міськрайонного суду Житомирської області від "28" вересня 2017 р. у справі за позовом ОСОБА_3 до Ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Житомирській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання видати довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА _3 звернувся до суду з позовом до Ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Житомирській області, в якому просив:

- визнати бездіяльність Ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Житомирській області щодо не виготовлення для перерахунку пенсії нової довідки про розмір грошового забезпечення за формою, передбаченою Додатком 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 року №45 "Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" та не направлення до Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області нової довідки про розмір грошового забезпечення для подальшого перерахунку пенсії протиправною;

- зобов'язати Ліквідаційну комісію Управління Міністерства внутрішніх справ України в Житомирській області виготовити та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області нову довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з повною реальною інформацією за формою, передбаченою Додатком 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 року №45 "Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" із зазначенням основних і додаткових видів грошового забезпечення в наступних розмірах: посадовий оклад 3600,00 грн., оклад за військове (спеціальним) званням підполковник поліції 2200,00 грн., процентна надбавка за вислугу років (35%) 2030,00 грн., надбавки за виконання особливо важливих завдань (50%) 3915,00 грн., надбавки за службу в умовах режимних обмежень (15%) 540,00 грн.

В обґрунтування позову зазначає, що згідно грошового атестату №25 від 22.07.2008 року пенсія нараховувалася та виплачується до даного часу з урахуванням наступних видів основного та додаткових видів грошового забезпечення, однак, надбавка за виконання особливо важливих завдань, яка складає 50% від посадового окладу за військове (спеціальне) звання та процентної надбавки за вислугу років, яка в даний час входить до складових грошового забезпечення з яких я отримую пенсію до довідки №85/352 від 22.05.2017 року про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії Ліквідаційною комісією УМВС України в Житомирській області включена не була.

Постановою Коростенського міськрайонного суду Житомирської області від 28.09.2017р. адміністративний позов задоволено.

Визнано бездіяльність Ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Житомирській області щодо не виготовлення нової довідки про розмір грошового забезпечення для проведення перерахунку пенсії ОСОБА_3 протиправною.

Зобов 'язано Ліквідаційну комісію Управління Міністерства внутрішніх справ України в Житомирській області виготовити та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області нову довідку відносно ОСОБА_3 про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з повною інформацією за формою, встановленою додатком 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 року №45 "Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" із зазначенням основних і додаткових видів грошового забезпечення в наступних розмірах: посадовий оклад 3600,00 грн., оклад за військове (спеціальним) званням підполковник поліції 2200,00 грн., процентна надбавка за вислугу років (35%) 2030,00 грн., надбавки за виконання особливо важливих завдань (50%) 3915,00 грн., надбавки за службу в умовах режимних обмежень (15%) 540,00 грн.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, Ліквідаційна комісія Управління Міністерства внутрішніх справ України в Житомирській області звернулося до суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати вищевказане рішення та прийняти нове, яким в позові відмовити. В апеляційній скарзі відповідач посилається на незаконність, необ'єктивність та необґрунтованість оскаржуваного рішення, порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що є підставою для скасування постанови суду першої інстанції.

Також Головне управління Пенсійного фонду України в Житомирській області не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції звернувся з апеляційною скаргою в якій просить скасувати постанову Коростенського міськрайонного суду Житомирської області від 28 вересня 2017 року та ухвалити нове рішення яким у задоволенні позовних вимог відмовити.

Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України справа розглядається в порядку письмового провадження.

Судова колегія, перевіривши матеріали справи, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дійшла висновку, що апеляційні скарги не підлягають задоволенню, а постанова без змін.

З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_3 є пенсіонером органів внутрішніх справ України, 21.07.2008 року був звільнений з ОВС України у запас за п.64"б" (через хворобу) відповідно до Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ. Являється інвалідом війни ІІ групи, має статус особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи 2-ої категорії. Пенсія призначена та виплачується по інвалідності, відповідно до вимог Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, тадеяких інших осіб" та перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Житомирській області.

На виконання постанови Житомирського апеляційного адміністративного суду від 13.12.2016 року по справі №279/4287/16-а Міністерство внутрішніх справ України своїм листом №22/6-366 від 31.03.2017 року повідомило Пенсійний фонд України, що позивач має право на перерахунок пенсії з урахуванням видів грошового забезпечення, встановлених для поліцейських, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 року №988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції".

08.06.2017 року від Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області ОСОБА_3 отримав копію довідки №85/352 від 22.05.2017 року про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії в яку були включені наступні види основного грошового забезпечення та додаткові види грошового забезпечення, а саме:

- посадовий оклад 3600,00 грн.;

- оклад за військовим (спеціальним) званням підполковник поліції 2200,00 грн.;

- процентна надбавка за вислугу років (35%) - 2030,00 грн.;

- надбавка за службу в умовах режимних обмежень (15%) 540.00 грн.

Однак , надбавка за виконання особливо важливих завдань, яка складає 50% включена не була.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до ч. 3 ст. 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 9 квітня 1992 pоку N 2262-XII усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв'язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за вказаним Законом, або у зв'язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені ч. 2 ст. 51 цього Закону.

Таким чином, підставою для проведення перерахунку пенсії є фактична зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, проведена на підставі рішення суб'єкта владних повноважень, наділеного правом установлювати чи змінювати види грошового забезпечення військовослужбовців.

Відповідно до п. 1 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 р. №45 (надалі - Порядок №45), перерахунок раніше призначених згідно із Законом №2262-XII пенсій проводиться в разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв'язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 р. №988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції" установлено грошове забезпечення поліцейських.

Згідно абзацу другого п.15 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про Національну поліцію" (згідно із Законом України від 23.12.2015 р. N900-VIII) за колишніми працівниками міліції, у тому числі пенсіонерами, а також членами їхніх сімей, іншими особами зберігаються пільги, компенсації і гарантії, передбачені цим Законом для колишніх поліцейських, членів їхніх сімей, інших осіб.

Відповідно до ст.102 Закону України "Про Національну поліцію" пенсійне забезпечення поліцейських здійснюються також в порядку та на умовах, визначених Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їхніх сімей" від 23 грудня 2015 року №900-УIIІ статтю 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" доповнено новою частиною такого змісту: "Перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських".

Також слід врахувати, що Конституційний Суд України в Рішенні від 6 липня 1999 року N 8-рп/99 ) у справі за конституційним поданням Міністерства внутрішніх справ України щодо офіційного тлумачення положень статті 5 Закону України "Про статус ветеранів військової служби і ветеранів органів внутрішніх справ та їх соціальний захист" (справа про ветеранів органів внутрішніх справ) прямо зазначив, що служба в органах внутрішніх справ має ряд специфічних властивостей, що повинно компенсуватись наявністю підвищених гарантій соціальної захищеності, тобто комплексом організаційно-правових та економічних заходів, спрямованих на забезпечення добробуту саме цієї категорії громадян як під час проходження служби в органах внутрішніх справ, так і після звільнення у запас або у відставку.

Враховуючи наведене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції відносно зобов'язання надання нової довідки про розмір грошового забезпечення для проведення перерахунку пенсії.

Згідно ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Суд першої інстанції дав належну оцінку обставинам справи, вірно застосував законодавство, яке регулює ці правовідносини та ухвалив правильне рішення, яке відповідає вимогам матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційні скарги Ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Житомирській області, Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області залишити без задоволення, постанову Коростенського міськрайонного суду Житомирської області від "28" вересня 2017 р. без змін.

Ухвала набирає чинності з моменту її постановлення і оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя Є.М. Мацький

судді: С.М. Шевчук

В.Б. Шидловський

Джерело: ЄДРСР 70895271
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку