open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 грудня 2017 року м. Житомир справа № 806/1211/17

категорія 6.3

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Черняхович І.Е.,

секретар судового засідання Кривенко Л.М.,

за участю: представника позивача,

представників третіх осіб,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Державного реєстратора Відділу економічного розвитку і торгівлі Хорошівської районної державної адміністрації Житомирської області ОСОБА_2, Управління соціально-економічного розвитку і торгівлі Хорошівської районної державної адміністрації Житомирської області, треті особи - Хорошівська районна державна адміністрація Житомирської області, ТОВ "Лезниківський кар’єр" про скасування рішень та зобов'язання вчинити дії,

встановив:

ОСОБА _1 звернувся до суду з позовом до Державного реєстратора Відділу економічного розвитку і торгівлі Хорошівської районної державної адміністрації Житомирської області ОСОБА_2, Управління соціально-економічного розвитку і торгівлі Хорошівської районної державної адміністрації Житомирської області, треті особи - Хорошівська районна державна адміністрація Житомирської області, ТОВ "Лезниківський кар’єр", в якому просив скасувати:

- рішення державного реєстратора Відділу економічного розвитку і торгівлі Володарсько - Волинської районної державної адміністрації Житомирської області ОСОБА_2 індексний номер 33205437 від 27.12.2016, про реєстрацію в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно земельної ділянки з кадастровим номером 1821185400:10:003:0467 площею 1,1348 га за Хорошівською районною державною адміністрацією Житомирської області;

- рішення державного реєстратора Відділу економічного розвитку і торгівлі Володарсько - Волинської районної державної адміністрації Житомирської області ОСОБА_2 індексний номер 33242506 від 28.12.2016, про реєстрацію в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно земельної ділянки з кадастровим номером 1821185400:10:003:0472 площею 3,49 га за Хорошівською районною державною адміністрацією Житомирської області;

- рішення державного реєстратора Відділу економічного розвитку і торгівлі Володарсько - Волинської районної державної адміністрації Житомирської області ОСОБА_2 індексний номер 33318639 від 03.01.2017, про реєстрацію в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно земельної ділянки з кадастровим номером 1821185400:10:003:0468 площею 1,1348 га за Хорошівською районною державною адміністрацією Житомирської області;

- рішення державного реєстратора Відділу економічного розвитку і торгівлі Володарсько - Волинської районної державної адміністрації Житомирської області ОСОБА_3 індексний номер 33243273 від 28.12.2016, про реєстрацію в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно земельної ділянки з кадастровим номером 1821185400:10:003:0471 площею 2,3957 га за Хорошівською районною державною адміністрацією Житомирської області. Також позивач просив суд зобов’язати відповідних державних реєстраторів Відділу економічного розвитку і торгівлі Володарсько - Волинської районної державної адміністрації Житомирської області відновити в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відомості про реєстрацію речових прав на земельні ділянки з кадастровими номерами: 1821185400:10:003:0467, 1821185400:10:003:0472, 1821185400:10:003:0468, 1821185400:10:003:0471 за ОСОБА_1 (індетифікаційний номер НОМЕР_1).

В обґрунтування позову зазначає, що позивач є власником земельних ділянок з цільовим призначенням для ведення товарно - сільськогосподарського виробництва за кадастровими номерами 1821185400:10:003:0467, 1821185400:10:003:0472, 1821185400:10:003:0468, 1821185400:10:003:0471, які знаходяться на території Топорищенської сільської ради Хорошівського району Житомирської області. Хорошівською районною державною адміністрацією 22.12.2016 зареєстровано право власності на дані земельні ділянки. Однак, позивач вважає, що реєстрація права власності проведена з порушенням вимог закону, оскільки, земельні ділянки за кадастровими номерами 1821185400:10:003:0467, 1821185400:10:003:0472, 1821185400:10:003:0468, 1821185400:10:003:0471 не були вказані в постанові Житомирського апеляційного адміністративного суду від 27.10.2014 у справі №874/3/14. Зокрема, постановою від 27.10.2014 у справі №874/3/14 відчужено земельні ділянки за кадастровими номерами 1821185400:10:003:0016, 1821185400:10:003:0017, 1821185400:10:003:0046, 1821185400:10:003:0047.

Крім того позивач зазначив, що рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень винесені вже після проведення реєстрації змін в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Відтак, позивач вважає, що рішення про реєстрацію права власності земельних ділянок за кадастровими номерами 1821185400:10:003:0467, 1821185400:10:003:0472, 1821185400:10:003:0468, 1821185400:10:003:0471 за Хорошівською РДА у Житомирській області не законне і підлягає скасування, тому звернувся до суду за захистом своїх прав та законних інтересів.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив їх задовольнити.

У зв’язку із звільненням державного реєстратора управління Соціально - економічного розвитку Хорошівської РДА Житомирської області ОСОБА_4 з посади головного спеціаліста сектору з питань державної реєстрації відділу економічного розвитку і торгівлі Хорошівської РДА Житомирської області, у судовому засіданні 13.11.2017 протокольною ухвалою замінено відповідача у справі: з Державного реєстратора Відділу економічного розвитку і торгівлі Хорошівської районної державної адміністрації Житомирської області ОСОБА_4 на Управління соціально-економічного розвитку і торгівлі Хорошівської районної державної адміністрації Житомирської області.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, про час, дату та місце судового засідання був повідомлений вчасно та належним чином, подав до суду клопотання про розгляд справи без його участі. В своїх письмових запереченнях вказав, що постановою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 27.10.2014 у справі №874/3/14 було примусово відчужено вказані земельні ділянки для суспільних потреб. На виконання постанови суду від 27.10.2014 відчуженні земельні ділянки були розмежовані та присвоєнні нові кадастрові номера. Проте, позивачем було самостійно здійснено поділ, а тому Хорошівська РДА у Житомирській області звернулась до відділу Держгеокадастру у Влодарсько - Волинському районі щодо надання інформації про новоутворенні кадастрові номери. Таким чином, Хорошівською РДА у Житомирської області були отримані новосформовані кадастрові номери та зареєстровано право власності. Крім того, відповідно до постанови від 27.10.2014 проведено розрахунок з ОСОБА_1. Відповідач вважає, що позовні вимоги не обґрунтовані, тому просив у задоволенні позовних вимог відмовити.

Представники третіх осіб у судовому засідання проти задоволення позовних вимог заперечували. Вказали, що примусове відчуження земельних ділянок та в подальшому реєстрація права власності на них відбулась у відповідності до вимог закону.

Заслухавши пояснення представника позивача, представників третіх осіб, розглянувши матеріали справи, дослідивши докази, які мають юридичне значення у розгляді справи, суд зазначає наступне.

Судом безспірно встановлено, що постановою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 27.10.2014 у справі № 874/3/14, яка залишена без змін ухвалою Вищого Адміністративного Суду України від 19.12.2014 у справі №А/800/320/14, А/800/321/14, у ОСОБА_1 примусово відчужено з мотивів суспільної необхідності у державну власність об’єкти нерухомого майна. Зокрема, було відчужено: частину земельної ділянки площею 1,1348 га кадастровий номер1821185400:10:003:0016, за ціною 13 277, 16 грн за рахунок коштів, зарахованих ТОВ "Лезниківський кар’єр"; частину земельної ділянки площею 0,3286 га кадастровий номер 1821185400:10:003:0017, за ціною 3 844,62 грн за рахунок коштів, зарахованих ТОВ "Лезниківський кар’єр"; частину земельної ділянки площею 3,49 га кадастровий номер 1821185400:10:003:0046, за ціною 40 833,00 грн за рахунок коштів, зарахованих ТОВ "Лезниківський кар’єр"; частину земельної ділянки площею 2,3957 га кадастровий номер 1821185400:10:003:0047, за ціною 28 029,69 грн за рахунок коштів, зарахованих ТОВ "Лезниківський кар’єр" (а.с. 75-85, 86-93 Том 1).

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Згідно до ч. 1 ст. 5 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" від 01.07.2004 №1952 - IV (далі - Закон №1952), у Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об'єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: підприємства як єдині майнові комплекси, житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення.

Положеннями ст. 18 Закону №1952 визначено, державна реєстрація прав проводиться в такому порядку: 1) прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв; 2) виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав; 3) встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв; 4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень; 5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав); 6) відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів цих прав; 7) формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником; 8) видача/отримання документів за результатом розгляду заяви.

Приписами п. 9 ч. 1 ст. 27 Закону №1952 передбачено, що Державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі рішення суду, що набрало законної сили, щодо права власності та інших речових прав на нерухоме майно.

Позивач у своїй позовній заяві та представник позивача у судовому засіданні зазначили, що Хорошівською РДА Житомирської області зареєстровано право власності на земельні ділянки за вказаними кадастровими номерами з порушенням норм закону. Зокрема, позивач зазначив, що Хорошівською РДА у Житомирській області зареєстровано право власності на земельні ділянки з іншими кадастровими номерами ніж ті, що зазначені в постанові суду від 27.10.2014 та рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень були прийняті вже після внесення відповідних змін до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності. Проте дані доводи представника позивача спростовуються матеріалами адміністративної справи.

Судом безспірно встановлено, що під час виконання постанови Житомирського апеляційного адміністративного суду від 27.10.2014 Хорошівській РДА у Житомирській області стало відомо, що ОСОБА_1 самостійно було розмежовано земельні ділянки та змінено кадастрові номери. Як вбачається з довідок Відділу Держгеокадастру у Володарсько – Волинському районі Житомирської області:

-01.08.2016 було поділено земельну ділянку за кадастровим номером 1821185400:10:003:0017 та утворено земельні ділянки за кадастровими номерами 1821185400:10:003:0473 площею – 3,9913 га та 1821185400:10:003:0472 площею 0,3286 га;

-01.08.2016 поділено земельну ділянку за кадастровим номером 1821185400:10:003:0047 та утворено земельні ділянки за кадастровими номерами 1821185400:10:003:0471 площею – 2,3957 га та 1821185400:10:003:0470 площею 1,8943 га;

-28.07.2016 поділено земельну ділянку за кадастровим номером 1821185400:10:003:0016 та утворено земельні ділянки за кадастровими номерами 1821185400:10:003:0466 площею – 3,1551 га та 1821185400:10:003:0467 площею 1,1348 га;

-01.08.2016 поділено земельну ділянку за кадастровим номером 1821185400:10:003:0046 та утворено земельні ділянки за кадастровими номерами 1821185400:10:003:0468 площею – 3,4900 га та 1821185400:10:003:0469площею 0,8000 га (а.с. 218-220 Том 1).

Таким чином встановлено, що земельні ділянки були розмежовані позивачем та змінено кадастрові номери. Розмежування земельної ділянки було обов'язковою умовою реалізації постанови від 27.10.2014. Крім того, в ухвалі Апеляційного суду Житомирської області від 25.01.2017 у справі №276/1215/14-ц, яка набрала законної сили, зазначено, що після винесення постанови від 27.10.2014 Житомирського апеляційного адміністративного суду земельні ділянки були розмежовані та новосформованим земельним ділянкам були присвоєні нові кадастрові номери (а.с. 221-224).

Частиною 4 ст. 16 Закону України «Про відчуження земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщенні, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності" від 17.11.2009 №1559-VI (далі- Закон "1559) передбачено, що рішення суду про примусове відчуження земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, разом із документами, що підтверджують попередню та повну сплату колишньому власнику викупної ціни або державну реєстрацію права власності на нерухоме майно, надане замість відчуженого, є підставою для державної реєстрації права власності держави чи територіальної громади на зазначені об'єкти.

Як вбачається з матеріалів справи, Товариством з обмеженою відповідальністю "Лезниківський кар’єр" перераховано кошти у загальній сумі 85 984,47 грн Хорошівській РДА у Житомирській області, які було перераховано на банківський рахунок ОСОБА_1 за відчуженні земельні ділянки:

- 13 277 грн за земельну ділянку з кадастровим номером №1821185400:10:003:0016, 28 029,69 грн за земельну ділянку з кадастровим номером 1821185400:10:003:0047,

- 3 844,62 грн за земельну ділянку за кадастровим номером 1821185400:10:003:0017,

- 40 833,00 грн за земельну ділянку за кадастровим номером 1821185400:10:003:0046 (а.с. 214-217 Том1).

З викладеного вище вбачається, що Хорошівською (Володарсько-Волинською) райдержадміністрацією виконано рішення суду від 27 жовтня 2014 року та дотримано вимоги ч. 4 ст. 16 Закону № 1559 щодо виплати компенсації позивачу за відчужені земельні ділянки.

Доводи позивача щодо винесення рішень про державну реєстрацію прав та їх обтяжень вже після проведення реєстрації змін в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, спростовуються матеріалами справи.

Відповідно до абзацу 1 п. 16 Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" від 25.12.2015 №1127 (далі - Порядок №1127), державна реєстрація прав проводиться за заявою заявника шляхом звернення до суб'єкта державної реєстрації прав або нотаріуса, крім випадків, передбачених цим Порядком.

Абзацом 1 п. 12 Порядку№1127 передбачено, що розгляд заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, здійснюється державним реєстратором, який встановлює черговість розгляду заяв, що зареєстровані в базі даних заяв на це саме майно, відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами та їх обтяженнями, а також наявність підстав для проведення державної реєстрації прав, зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав.

Приписами ч. 1 ст. 19 Закону №1952 визначено, що державна реєстрація права власності та інших речових прав (крім іпотеки) проводиться у строк, що не перевищує п'яти робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви в Державному реєстрі прав.

У відповідності до п. 4 ст. 19 Закону №1952, строк, визначений у днях, обраховується з дня реєстрації відповідної заяви в Державному реєстрі прав.

На виконання вимог суду державним реєстратором надано належним чином завірені копії реєстраційних справ по спірним земельним ділянкам.

Згідно відомостей із бази даних про реєстрацію заяв та запитів Державного реєстру речових прав, державним реєстратором 22.12.2016 було прийнято до розгляду заяву про реєстрацію права власності на земельну ділянку за кадастровим номером 1821185400:10:003:0467, а рішення про державну реєстрацію прийнято 27.12.2016 (а.с.131-149 Том1).

Також 23.12.2016 було прийнято до розгляду заяву про реєстрацію права власності на земельні ділянок за кадастровими номерами 1821185400:10:003:0471, 1821185400:10:003:0472, 1821185400:10:003:0468, а рішення про державну реєстрацію прийнято 28.12.2016 (а.с.150-189, 112-130 Том1).

Надаючи правову оцінку доводам представників сторін та копіям матеріалів реєстраційних справ, суд дійшов висновку, що позивачем та його представником дати реєстрації заяв про державну реєстрацію права помилково були прийняті за дати реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав.

Щодо доводів позивача про відсутність підпису на роздруківках електронних рішень про державну реєстрацію прав на земельні ділянки, суд зазначає наступне.

Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно регламентовано статтею 18 Закону, згідно частини першої якої державна реєстрація прав проводиться в наступному порядку:

- прийняття (отримання) документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв;

- виготовлення електронних документів, поданої для державної реєстрації прав, шляхом сканування ( у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав;

встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв;

- перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень;

- прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав);

- відкриття розділу в державному реєстрі прав та /або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяжень, про об'єкти та суб'єктів цих прав;

- формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником;

- видача документів за результатами розгляду заяви.

Згідно ст. 21 Закону №1952 передбачено, що рішення державного реєстратора, витяг з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав надаються в електронній та (за бажанням заявника) в паперовій формі.

Витяг з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав за бажанням заявника надається у паперовій формі. Такий витяг у паперовій формі надається з прославленням підпису та печатки державного реєстратора.

Форма та зміст витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав визначаються Кабінетом Міністрів України в Порядку ведення Державного реєстру прав.

Зазначена правова норма кореспондується з абзацами 1,2,4 п. 22 Порядку №1127, відповідно до якого після внесення відомостей до Державного реєстру прав державний реєстратор за допомогою програмних засобів ведення зазначеного Реєстру формує витяг з нього про проведену державну реєстрацію прав, який розміщується на веб-порталі Мін'юсту для доступу до нього заявника з метою його перегляду та з урахуванням строку державної реєстрації, за який сплачено адміністративний збір, його завантаження і друку.

Витяг з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав за бажанням заявника може бути наданий державним реєстратором у паперовій формі з урахуванням строку державної реєстрації, за який сплачено адміністративний збір, шляхом друку за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав на аркушах паперу форматом А4 (210 х 297 міліметрів) без використання спеціальних бланків, з прославленням підпису та печатки державного реєстратора.

Витяг з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав у паперовій або електронній формі має однакову юридичну силу та містить обов'язкове посилання на Державний реєстр прав.

Таким чином, діючим законодавством чітко визначено, що підтверджуючим документом, який завершує процедуру реєстрації права на нерухоме майно є витяг з Державного реєстру прав, сформований в електронному або паперовому вигляді.

В матеріалах справи наявні належним чином завірені копії паперових витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав власності на земельні ділянки за державою, що були видані заявникові - Хорошівській районній державній адміністрації за результатами реєстрації права власності. вказані витяги містять обов'язкові реквізити - підпис та відтиск печатки державного реєстратора. При цьому, долучені до матеріалів справи державним реєстратором рішення про державну реєстрацію є лише роздруківкою електронної форми документу який не видавався заявникові та жодним чином не спростовує законність реєстраційних дій відповідачів та прийнятих рішень по реєстрації права власності.

У відповідності до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Отже, в ході розгляду справи судом встановлено, що під час вчинення реєстраційних дій Державним реєстратором дотримано вимоги та порядок проведення державної реєстрації.

Щодо позовної вимоги позивача про зобов’язання відповідних державних реєстраторів Відділу економічного розвитку і торгівлі Володарсько - Волинської районної державної адміністрації Житомирської області відновити в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відомості про реєстрацію речових прав на земельні ділянки з кадастровими номерами: 1821185400:10:003:0467, 1821185400:10:003:0472, 1821185400:10:003:0468, 1821185400:10:003:0471 за ОСОБА_1 (індетифікаційний номер НОМЕР_1), суд зазначає наступне.

Як вже зазначалось, постановою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 27.10.2014 примусово відчужено вказані вище земельні ділянки. Рішення набрало законної сили та обов’язкове до виконання на всій території України. В ході розгляду справи з’ясовано, що рішення про державну реєстрацію права власності на земельні ділянки були прийнятті у спосіб та у межах до вимог передбачених законом, а тому вказана позовна вимога позивача не підлягає задоволенню.

Таким чином, з урахуванням обставин справи та нормативно-правового регулювання, суд дійшов висновку щодо відмови у задоволенні позовних вимог.

Керуючись статтями 158-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

постановив:

В задоволенні позову відмовити.

Постанова набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, і може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції у порядку, визначеному статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя І.Е.Черняхович

Повний текст постанови виготовлено: 11 грудня 2017 р.

Джерело: ЄДРСР 70890158
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку