open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 453/1112/17 Головуючий у 1 інстанції: Курницька В.Я.

Провадження № 33/783/1435/17 Доповідач: Партика І. В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 грудня 2017 року апеляційний суд Львівської області у складі: судді апеляційного суду Партики І.В., з участю особи, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, - ОСОБА_1, розглянувши апеляційну скаргу ОСОБА_1 на постанову судді Сколівського районного суду Львівської області від 26.10.2017р.

встановив:

Постановою судді Сколівського районного суду Львівської області від 26.10.2017р. ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_2. народження, громадянку України, проживаючої за адресою: АДРЕСА_1, визнано винуватою у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.164 КУпАП та накладено на неї стягнення у вигляді штрафу у розмірі 17 000 грн. без конфіскації грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення.

Постановлено стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 320 грн.

Згідно постанови, ОСОБА_1 30.09.2017р. о 10 год., в АДРЕСА_2 поселила у житловий будинок 18 осіб, з яких взяла плату за проживання в розмірі 1440 гривень, не маючи на це ліцензії (дозволу) щодо зайняття певним видом діяльності.

Не погоджуючись із даною постановою ОСОБА_1 подала апеляційну скаргу, у якій, зокрема, просить поновити строк на апеляційне оскарження постанови судді та скасувати дану постанову. В обґрунтування причин пропуску строку на оскарження постанови покликається на те, що не брала участь у розгляді справи, копію постанови, яка їй не надсилалась, вона отримала лише 08.11.2017р.

Покликається на те, що оскаржувана постанова є незаконною та необґрунтованою, не відповідає фактичним обставинам справи. Зазначає, що суд першої інстанції не взяв до уваги той факт, що протокол про адміністративне правопорушення складено не уповноваженою особою. Вважає, що висновок суду про наявність у її діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164 КУпАП зроблено із порушенням норм матеріального права. Так відповідно до ч. 1 ст. 7 Закону України « Про ліцензування видів господарської діяльності» визначено виключний перелік видів господарської діяльності, яка підлягає ліцензуванню, і до даного переліку не входить такий вид діяльності, як послуги з тимчасовим проживанням.

Зазначає, що у матеріалах справи наявний документ про право власності на будинок, до якого нею було заселено 18 осіб. Разом з тим, діяльність пов'язана із розпорядженням на свій розсуд своїм майном не є видом господарської діяльності і не потребує державної реєстрації. Звертає увагу, що податковим агентом платника податку - орендодавця під час нарахування доходу від надання в оренду об'єктів нерухомості, крім земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки, майнового паю, є орендар. У разі якщо орендар є фізичною особою, яка не є суб'єктом господарювання, особою, яка є відповідальною за нарахування та сплату податку до бюджету є платник податку - орендодавець. Такий орендодавець самостійно нараховує та сплачує податок до бюджету протягом 40 календарних днів, після останнього дня такого звітного кварталу. Обов'язок щодо повідомлення контролюючого органу про укладення договору оренди об'єктів нерухомого майна виникає у разі вчинення нотаріальної дії щодо посвідчення даного договору.

Заслухавши доповідь судді, пояснення ОСОБА_1, яка підтримала апеляційну скаргу та просила таку задоволити, дослідивши матеріали справи, наведені апелянтом причини пропуску строку на оскарження постанови та доводи апеляційної скарги, апеляційний суд вважає, що ОСОБА_1 слід поновити строк на оскарження постанови, а її апеляційну скаргу слід задоволити, виходячи із наступного.

Відповідно до положень ст. 245 КУпАП завданнями провадження у справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Оскаржуваною постановою ОСОБА_1 визнано винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164 КУпАП.

Відповідальність за ч. 1 ст. 164 КУпАП настає за провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб'єкта господарювання або без одержання ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до закону, чи здійснення таких видів господарської діяльності з порушенням умов ліцензування, а так само без одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачене законом (крім випадків застосування принципу мовчазної згоди).

Як вбачається з матеріалів справи, зокрема, протоколу про адміністративне правопорушення, ОСОБА_1 ставиться у вину те, що вона 30.09.2017р. о 10 год., в АДРЕСА_2 поселила у житловий будинок 18 осіб, з яких взяла плату за проживання в розмірі 1440 гривень, не маючи на це ліцензії (дозволу) щодо зайняття певним видом діяльності.

Отже, дії ОСОБА_1 кваліфіковано за ч. 1 ст. 164 КУпАП, оскільки вона фактично здійснювала господарську діяльність без ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до закону.

Разом з тим, ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» № 222-VIII від 02.03.2015р. встановлено перелік видів господарської діяльності, які підлягають ліцензуванню.

Так, згідно дано вимоги закону, ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності: 1) банківська діяльність, яка ліцензується відповідно до Закону України "Про банки і банківську діяльність"; 2) надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів); 3) професійна діяльність на ринку цінних паперів, яка ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні"; 4) діяльність у галузі телебачення і радіомовлення, яка ліцензується відповідно до Закону України "Про телебачення і радіомовлення"; 5) діяльність у сфері електроенергетики, яка ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про ринок електричної енергії", і діяльність у сфері використання ядерної енергії, яка ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України"Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії"; 6) освітня діяльність, яка ліцензується з урахуванням особливостей, визначених спеціальними законами у сфері освіти; 7) виробництво і торгівля спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, яка ліцензується відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів"; 8) діяльність у сфері телекомунікацій з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про телекомунікації", надання послуг у галузі криптографічного захисту інформації (крім послуг електронного цифрового підпису) та технічного захисту інформації, за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України; 9) будівництво об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з середніми та значними наслідками, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України"Про архітектурну діяльність"; 10) виробництво лікарських засобів, оптова та роздрібна торгівля лікарськими засобами, імпорт лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів) - з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про лікарські засоби"; 11) виробництво та ремонт вогнепальної зброї невійськового призначення і боєприпасів до неї, холодної зброї, пневматичної зброї калібру понад 4,5 міліметра і швидкістю польоту кулі понад 100 метрів на секунду, торгівля вогнепальною зброєю невійськового призначення та боєприпасами до неї, холодною зброєю, пневматичною зброєю калібру понад 4,5 міліметра і швидкістю польоту кулі понад 100 метрів на секунду; виробництво спеціальних засобів, заряджених речовинами сльозоточивої та дратівної дії, індивідуального захисту, активної оборони та їх продаж; 12) виробництво вибухових матеріалів промислового призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України; 13) надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України; 14) виробництво особливо небезпечних хімічних речовин, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, поводження з небезпечними відходами; 15) медична практика; 16) діяльність банків пуповинної крові, інших тканин і клітин людини згідно з переліком, затвердженим Міністерством охорони здоров'я України; 17) ветеринарна практика; 18) випуск та проведення лотерей; 19) туроператорська діяльність; 20) посередництво у працевлаштуванні за кордоном; 21) промисловий вилов водних біоресурсів за межами юрисдикції України; 22) культивування рослин, включених до таблиці I Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженого Кабінетом Міністрів України, розроблення, виробництво, виготовлення, зберігання, перевезення, придбання, реалізація (відпуск), ввезення на територію України, вивезення з території України, використання, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, включених до зазначеного Переліку, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори"; 23) діяльність, пов'язана з розробленням, виготовленням, постачанням спеціальних технічних засобів для зняття інформації з каналів зв'язку та інших технічних засобів негласного отримання інформації (критерії належності та перелік технічних засобів негласного отримання інформації визначаються Кабінетом Міністрів України за поданням Служби безпеки України); 24) перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів річковим, морським, автомобільним, залізничним та повітряним транспортом, міжнародні перевезення пасажирів та вантажів автомобільним транспортом; 25) зовнішньоекономічна діяльність відповідно до статті 16 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність"; 26) транспортування нафти, нафтопродуктів магістральним трубопроводом; 27) діяльність на ринку природного газу, яка ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про ринок природного газу"; 28) централізоване водопостачання та водовідведення, крім централізованого водопостачання та водовідведення за нерегульованим тарифом; 29) виробництво теплової енергії, транспортування теплової енергії магістральними і місцевими (розподільчими) тепловими мережами та постачання теплової енергії, крім виробництва, транспортування та постачання теплової енергії за нерегульованим тарифом; 30) охоронна діяльність; 31) перероблення побутових відходів; 32) захоронення побутових відходів; 33) виробництво ветеринарних препаратів.

Отже, діяльність пов'язана із наданням послуг з тимчасового проживання не входить до переліку, встановленому ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» № 222-VIII від 02.03.2015р.

Враховуючи наведене, апеляційний суд вважає, що у діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164 КУпАП, а тому постанову судді Сколівського районного суду Львівської області від 26.10.2017р. про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 164 КУпАП слід скасувати, а провадження у справі закрити на підставі п.1 ч.1 ст. 247 КУпАП.

Керуючись ст.ст. 247, 294 КУпАП суд

постановив:

поновити ОСОБА_1 строк на оскарження постанови Сколівського районного суду Львівської області від 26.10.2017р.

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 задоволити.

Постанову судді Сколівського районного суду Львівської області від 26.10.2017р. про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 164 КУпАП скасувати.

На підставі п.1 ч.1 ст. 247 КУпАП провадження у справі закрити, у зв'язку із відсутністю у діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164 КУпАП.

Постанова є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя апеляційного суду

Львівської області Партика І.В.

Джерело: ЄДРСР 70888391
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку