open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 291/58/17
Моніторити
emblem
Справа № 291/58/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Рішення /30.11.2017/ Попільнянський районний суд Житомирської областіПопільнянський районний суд Житомирської області Рішення /30.11.2017/ Попільнянський районний суд Житомирської областіПопільнянський районний суд Житомирської області Ухвала суду /22.02.2017/ Попільнянський районний суд Житомирської областіПопільнянський районний суд Житомирської області Ухвала суду /30.01.2017/ Ружинський районний суд Житомирської областіРужинський районний суд Житомирської області Ухвала суду /30.01.2017/ Ружинський районний суд Житомирської областіРужинський районний суд Житомирської області Ухвала суду /27.01.2017/ Ружинський районний суд Житомирської областіРужинський районний суд Житомирської області Ухвала суду /20.01.2017/ Ружинський районний суд Житомирської областіРужинський районний суд Житомирської області

Справа № 291/58/17

Провадження № 2/288/265/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 листопада 2017 року. смт.Попільня

Попільнянський районний суд Житомирської області в складі:

головуючого судді – Зайченко Є. О.,

за участю секретаря судового засідання – Мітніцької О.В.,

представника відповідача та третьої особи – ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт.Попільня цивільну справу за позовом ОСОБА_2 до ОСОБА_3 філії Публічного акціонерного товариства «Укртелеком», треті особи Публічне акціонерне товариство «Укртелеком», станційно – лінійна дільниця № 6 ОСОБА_3 філії Публічного акціонерного товариства «Укртелеком» про прийняття рішення, вчинення певних дій та визнання незаконною бездіяльності,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_2 (далі – Позивач) звернувся до суду з позовом до ОСОБА_3 філії Публічного акціонерного товариства «Укртелеком» (далі – Відповідач), треті особи Публічне акціонерне товариство «Укртелеком» (далі – третя особа 1), станційно – лінійна дільниця № 6 ОСОБА_3 філії Публічного акціонерного товариства «Укртелеком» (далі – третя особа 2) про зобов’язання утриматися від вчинення певних дій, стягнення коштів на відшкодування матеріальних збитків та моральної шкоди, заданої діями та бездіяльністю Відповідача в якому вказує, що він є споживачем послуг ПАТ «Укртелеком», які йому надає ОСОБА_3 філії Публічного акціонерного товариства «Укртелеком», і користувався радіоточкою та квартирними телефонами № 3-02-33, 3-26-95 та 3-00-98, а також «Internet».

Позивач вирішив припинити користуватися радіоточкою та квартирними телефонами № 3-26-95 та 3-00-98, в яких немає потреби. Він на початку вересня 2016 року звернувся до Відповідача з письмовими заявами з проханням відключити вказані об’єкти зв’язку. Крім того, Позивач 23 грудня 2015 року звертався до Відповідача з заявами про ненарахування йому до суми розрахунку оплати за надані послуги, податку на додану вартість в розмірі 20 % на підставі того, що він є інвалідом війни І групи та звільнений від сплати податків, однак вказана вимога Відповідачем не виконується.

Позивач зазначив, що в зв’язку з судовим розглядом справи йому було завдано матеріальних затрат на пальне, на загальну суму 753 гривень. Крім того Позивач вказує, що Відповідач, незважаючи на неодноразові письмові звернення, продовжує нараховувати йому гроші за ненадані послуги,включаючи і майбутній місяць і вважає це боргом, а також не зробив перерахунку за послуги з вересня 2016 року, коли він почав вимагати відключити два телефони та радіоточку.

12 лютого 2017 року Відповідач повідомив Позивача про те, що з 27 грудня 2016 року Договір про надання телекомунікаційних послуг від 13 березня 2012 року № 400960 з ним розірвано в односторонньому порядку у зв’язку з несплатою боргу в сумі 220 гривень 89 копійок та 16 березня 2017 року 2017 року Позивача було повідомлено про те, що 26 лютого 2017 року розірвано договір про надання телекомунікаційних послуг від 06 вересня 2012 року № 5130 в односторонньому порядку у зв’язку із несплатою боргу в сумі 218 гривень 15 копійок.

Позивач вказує, що протиправні дії Відповідача завдають душевних переживань та страждань, йому та його сім’ї, його стан здоров’я погіршується, що примушує його лікуватися, приймати ліки та витрачати кошти.

На підставі вищевикладеного, Позивач просить зобов’язати Відповідача прийняти рішення про постійне відключення на підставі його неодноразових письмових заяв з 01 вересня 2016 року радіоточки та засобів зв’язку – телефонів - № (04138)-3-26-95 та № (04138)-3-00-98 та відключити їх, зробити перерахунок сум оплати за ненадані послуги з 01 вересня 2016 року, зобов’язати Відповідача утриматися від вчинення певних дій, а саме: не здійснювати нарахування та утримання з нього ПДВ 20% при нарахуванні сум оплати за надані телекомунікаційні послуги та стягнути з Відповідача на його користь 753 гривень матеріальних збитків та 10000 гривень моральної (немайнової шкоди).

09 листопада 2017 року, через канцелярію суду від Позивача надійшло клопотання про уточнення позовних вимог, в яких Позивач просить визнати бездіяльність Відповідача (не відключення засобів зв’язку) за його заявами незаконною; заборонити Відповідачу стягувати з Позивача 20 % ПДВ; стягнути з Відповідача на користь Позивача 1016 гривень матеріальних збитків та 10000 гривень моральної шкоди. /а.с.217 – 220/

Позивач в судове засідання не з’явився, надав до суду заяву в якій позов підтримав, просив його задоволити, розгляд справи просив проводити у його відсутність.

Представник Відповідача та третіх осіб в судовому засідання проти задоволення позову заперечував, надав до суду заперечення в якому просив відмовити в задоволенні позову.

Суд, вислухавши представника Відповідача та третіх осіб, дослідивши матеріали справи, приходить до наступного висновку.

Згідно з статті 3 ЦПК України кожна особа має право в порядку встановленому цим кодексом, звернутись за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.

Положеннями частини першої статті 15, частини другої статті 16 ЦК України визначено, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання, яке суд захищає у спосіб, встановлений частиною другою статті 16 ЦК України або іншим способом, що встановлений договором або законом.

Відповідно до посвідчення серії ААВ № 006272 від 12 лютого 2013 року, ОСОБА_2 є інвалідом І групи і має право на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни – інвалідів війни. (а.с.9, 80, 113)

Відповідно до заяви № 17 від 23 травня 2007 року, ОСОБА_4 просив встановити йому квартирний телефон за адресою смт.Ружин вул..Нова,59/13 Ружинського району Житомирської області. (а.с.198)

Як вбачається з типового договору № 00233 про надання послуг електрозв’язку № телефону 3-02-33 від 06 червня 2007 року (далі – договір № 00233), між філією ВАТ «Укртелеком» та ОСОБА_4 було укладено договір, яким визначено права, обов’язки сторін, порядок оплати за надані послуги та термін його дії. (а.с.196-197)

Відповідно до заяви № 157 від 29 липня 2008 року, поданої до підприємства зв’язку цеху № 5, ОСОБА_5 просив встановити йому квартирний телефон за адресою АДРЕСА_1. (а.с.164)

Як вбачається з типового договору № 5130 про надання послуг електрозв’язку № телефону 3-00-98 від 30 липня 2008 року (далі – договір № 5130), між філією ВАТ «Укртелеком» та ОСОБА_5 було укладено договір та вказаним договором визначено права та обов’язки сторін, порядок оплати за надані послуги та термін його дії. (а.с.165 – 167)

Згідно Статуту, затвердженого протоколом № 16 від 27 квітня 2016 року, Публічне акціонерне товариство «Укртелеком» є правонаступником усіх прав та обов’язків відкритого акціонерного товариства «Укртелеком» . (а.с.186-188)

Відповідно до заяви від 01 вересня 2016 року ОСОБА_2 (споживач послуг зв’язку о/рахунок 1801030004009600) звернувся до ОСОБА_3 філії ПАТ «Укртелеком» з заявою в якій просив: 1. Відключити телефон (04138) 3-26-95 - взагалі з 01 вересня 2016 року, так як він ним не користується; 2. Відключити радіоточку - взагалі з 01 вересня 2016 року, так як він нею не користується; 3. В рахунках на оплату за «Internet», тел.. № 3-02-33 вказувати суми тільки за минулий місяць, без авансу за майбутній. (а.с.14)

Відповідно до заяви від 01 вересня 2016 року, ОСОБА_6 (споживач послуг зв’язку о/рахунок 1801030000051300) звернулася до ОСОБА_3 філії ПАТ «Укртелеком» з заявою в якій просила в зв’язку з відсутністю потреби відключити взагалі, на постійно її квартирний телефон (04138) -3-00-98 з 01 вересня 2016 року. (а.с.15)

Як вбачається з попередження направленого ПАТ «Укртелеком», на адресу ОСОБА_4, отриманого 23 вересня 2016 року, станом на 01 вересня 2016 року заборгованість за номером телефону 3-02-33 становить 425.09 гривень та йому було рекомендовано сплатити заборгованість або укласти угоду про відтермінування сплати боргу. (а.с.16)

Згідно заяви від 23 вересня 2016 року, ОСОБА_2 (споживач послуг зв’язку о/рахунок 1801030004050490) звернувся до керівництва ПАТ «Укртелеком» з заявою в якій просив надати строк для відтермінування виплат заборгованості (реальний без ПДВ 20 %), про що його повідомити письмово та зробити перерахунок без ПДВ 20 %; не нараховувати йому ПДВ 20 % та не нараховувати суми за майбутній місяць (наперед) інакше він звернеться до суду. (а.с.17)

Згідно заяви від 23 вересня 2016 року, ОСОБА_2 звернувся до ОСОБА_3 філії ПАТ «Укртелеком» з заявою в якій просив: 1. Не включати в рахунок по сплаті послуг (телефони № 3-02-33 + «Internet»; № 3-26-96-тимчасово відключений) – ПДВ 20 %; 2. Зробити перерахунок за минулі роки: суми сплачених ПДВ 20 % зарахувати в рахунок сплати за послуги. (а.с18)

Відповідно до скарги на бездіяльність службових осіб «Укртелеком» від 11 жовтня 2016 року, ОСОБА_4 звернувся до керівництва ПАТ «Укртелеком», дирекції ОСОБА_3 філії ПАТ «Укртелеком», в якій просив: 1. Відключити телефони № 3-26-95 та № 3-00-98 та радіоточку з 01 вересня 2016 року; 2. Не включати в рахунки сум ПДВ 20 % за майбутній місяць; 3. Зробити перерахунок. (а.с.27)

Відповідно до повідомлення про оплату рахунку за номером (04138) 30233 (о/р 1801030004050490) за листопад 2016 року направленого на адресу АДРЕСА_2 на ім’я ОСОБА_7, квитанції № 41 від 16 грудня 2016 року, рахунок за телекомунікаційні послуги за листопад 2016 року складає 643.24 гривень у тому числі ПДВ 20 % 107.21 гривень, зазначено, що сума передплати за грудень включає в себе суму абонплат за всі послуги, якими користується абонент, враховано пільгу інвалід І групи, розрахунок за послуги за листопад 2016 року включає в себе: щомісячну плату за ТП «Домашній Базовий» - 19.54 гривень; Інтернет від Укртелеком ТП «Стандарт» - 96.58 гривень; нараховано за послуги, надані у листопаді – 116.12 гривень; ПДВ 20 % - 23.22 гривень, всього – 139.34 гривень, сплачено споживачем - 116.15 копійок. (а.с.19, 20)

Згідно повідомлення про оплату рахунку за номером (04138) 32695 (о/р 1801030004009600) за листопад 2016 року направленого на адресу АДРЕСА_2 на ім’я ОСОБА_7, рахунок за телекомунікаційні послуги за листопад 2016 року складає 284.56 гривень у тому числі ПДВ 20 % 47.43 гривень, розрахунок за послуги за листопад 2016 року включає в себе: щомісячну плату за ТП «Спільний Базовий» - 33.43 гривень; абонплата за користування радіоточкою – 14.17 гривень; нараховано за послуги, надані у листопаді – 47.60 гривень; ПДВ 20 % - 9.52 гривень, всього – 57.12 гривень. (а.с.21)

Згідно повідомлення про оплату рахунку за номером (04138) 30098 (о/р 1801030000051300) за листопад 2016 року направленого на адресу АДРЕСА_3 на ім’я ОСОБА_5, рахунок за телекомунікаційні послуги за листопад 2016 року складає 208.15 гривень у тому числі ПДВ 20 % 34.69 гривень, розрахунок за послуги за листопад 2016 року включає в себе: щомісячну плату за ТП «Домашній Базовий» - 41.24 гривень; ПДВ 20 % - 8.25 гривень, всього – 49.49 гривень. (а.с.22)

Як вбачається зі скарги ОСОБА_4 від 13 листопада 2016 року на бездіяльність службових осіб «Укртелеком», направленої на адресу керівника ПАТ «Укртелеком», дирекції ОСОБА_3 філії ПАТ «Укртелеком», керівництву Ружинського відділення ОСОБА_3 філії ПАТ «Укртелеком», в якій вказував, що відповідно до його звернення від 01 вересня 2016 року не відключено радіоточку та квартирний телефон (04138) 3-26-95 та не відключено, відповідно до заяви його дружини – ОСОБА_6 квартирний телефон (04138) 3-00-98 в квартирі за адресою смт.Ружин по вул.Леніна (Київська), 75 кв.2 Житомирської області. (а.с.28)

Відповідно до попередження направленого ПАТ «Укртелеком», на адресу ОСОБА_7, отриманого 23 грудня 2016 року, станом на 01 грудня 2016 року заборгованість за номером телефону 3-02-33 становить 495.40 гривень та йому було рекомендовано сплатити заборгованість або укласти угоду про відтермінування сплати боргу. (а.с.29)

Згідно заяви від 01 вересня 2015 року (о/р 1801030004009600 - № 3-26-95) поданої до начальника Ружинського відділення ОСОБА_3 філії Укртелеком», ОСОБА_2 просив тимчасово припинити надання послуг фіксованого місцевого телефонного зв’язку за № 3-26-95 тимчасово, на 1 рік з 01 вересня 2015 року по 01 вересня 2016 року, просив не перераховувати абонплату, вказав, що оплату за надані послуги проведе до 10 жовтня 2015 року. (а.с.174, 175)

Згідно наряду від 28 вересня 2015 року, тимчасово до 01 вересня 2016 року, припинено користування телефоном № 3-26-95, абонента ОСОБА_4. (а.с.173)

Відповідно до повідомлення про оплату рахунка (о/р 1801030004009600) за № 3-26-95, направленого на адресу АДРЕСА_2 на ім’я ОСОБА_7, рахунок за телекомунікаційні послуги за листопад 2016 року складає 284.56 гривень. (а.с.190)

Відповідно до повідомлення про оплату рахунка (о/р 1801030004009600) (за яким, як встановлено вище, рахується № телефону 3-26-95), за грудень 2016 року, направленого на адресу АДРЕСА_2 на ім’я ОСОБА_7, рахунок за телекомунікаційні послуги за грудень 2016 року складає 220.89 гривень у тому числі ПДВ 20 % 36.81 гривень, а саме: заборгованість станом на 01 грудня – 220.89 гривень. Додатково вказано, що 27 грудня 2016 року ПАТ «Укртелеком» розірвано договір про надання телекомунікаційних послуг від 13 березня 2012 року № 400960 в односторонньому порядку у зв’язку з несплатою боргу, зазначено про необхідність терміново оплатити борг. (а.с.92)

Відповідно до повідомлення про оплату рахунку за номером (04138) 30233 (о/р 1801030004050490) за грудень 2016 року направленого на адресу АДРЕСА_2 на ім’я ОСОБА_7, квитанції № 33 від 20 січня 2017 року, рахунок за телекомунікаційні послуги за грудень 2016 року складає 679.15 гривень у тому числі ПДВ 20 % - 113.19 гривень, зазначено, що сума передплати за грудень включає в себе суму абонплат за всі послуги, якими користується абонент, враховано пільгу інвалід І групи, розрахунок за послуги за грудень 2016 року включає в себе: щомісячну плату за ТП «Домашній Базовий» - 26.62 гривень; дзвінки на мобільні – 0.10 гривень; Інтернет від Укртелеком ТП «Стандарт» - 96.58 гривень; нараховано за послуги, надані у грудні – 123.30 гривень; ПДВ 20 % - 24.66 гривень, всього – 147.96 гривень, сплачено споживачем – 123.30 копійок. (а.с.93, 94)

Згідно повідомлення про оплату рахунку за номером (04138) 30098 (о/р 1801030000051300) за грудень 2016 року направленого на адресу АДРЕСА_3 на ім’я ОСОБА_5, рахунок за телекомунікаційні послуги за грудень 2016 року складає 264.65 гривень у тому числі ПДВ 20 % 44.11 гривень, розрахунок за послуги за грудень 2016 року включає в себе: щомісячну плату за ТП «Домашній Базовий» - 47.08 гривень; ПДВ 20 % - 9.42 гривень, всього – 56.50 гривень. (а.с.95)

Згідно повідомлень за січень 2017 року та лютий 2017 року, направлених на адресу АДРЕСА_3 на ім’я ОСОБА_5, рахунок за телекомунікаційні послуги за грудень 2016 року складає 208.15 гривень у тому числі ПДВ 20 % 34.69 гривень, вказана сума є заборгованістю. Додатково вказано, що 26 січня 2017 року ПАТ «Укртелеком» розірвано договір про надання телекомунікаційних послуг від 06 вересня 2012 року № 5130 в односторонньому порядку у зв’язку з несплатою боргу, зазначено про необхідність терміново оплатити борг. (а.с.192, 193)

Згідно наряду від 26 січня 2017 року, телефон № 3-00-98 о/р 1801030000051300, абонента ОСОБА_5 за адресою АДРЕСА_4 відключено через заборгованість. (а.с.191)

Відповідно до повідомлення про оплату рахунку за номером (04138) 30233 (о/р 1801030004050490) за січень 2017 року направленого на адресу АДРЕСА_2 на ім’я ОСОБА_7, рахунок за телекомунікаційні послуги за січень 2017 року складає 711.86 гривень у тому числі ПДВ 20 % - 118.64 гривень, зазначено, що сума передплати за грудень включає в себе суму абонплат за всі послуги, якими користується абонент, враховано пільгу інвалід І групи, розрахунок за послуги за січень 2017 року включає в себе: щомісячну плату за ТП «Домашній Базовий» - 26.62 гривень; дзвінки на мобільні – 3.39 гривень; Інтернет від Укртелеком ТП «Стандарт» - 100.00 гривень; нараховано за послуги, надані у січні – 130.01 гривень; ПДВ 20 % - 26.00 гривень, всього – 156.01 гривень. (а.с.104)

Відповідно до повідомлення про оплату рахунку за номером (04138) 30233 (о/р 1801030004050490) за лютий 2017 року направленого на адресу АДРЕСА_2 на ім’я ОСОБА_7, рахунок за телекомунікаційні послуги за лютий 2017 року складає 892.75 гривень у тому числі ПДВ 20 % - 148.39 гривень, зазначено, що сума передплати за грудень включає в себе суму абонплат за всі послуги, якими користується абонент, враховано пільгу інвалід І групи, розрахунок за послуги за лютий 2017 року включає в себе: щомісячну плату за ТП «Домашній Базовий» - 26.62 гривень; дзвінки на мобільні – 24.12 гривень; Інтернет від Укртелеком ТП «Стандарт» - 100.00 гривень; нараховано за послуги, надані у грудні – 150.74 гривень; ПДВ 20 % - 30.15 гривень, всього – 180.89 гривень. (а.с.105)

Відповідно до попередження направленого ПАТ «Укртелеком», на адресу ОСОБА_7, станом на 01 березня 2017 року заборгованість за номером телефону 3-02-33 становить 740.81 гривень та йому було рекомендовано сплатити заборгованість або укласти угоду про відтермінування сплати боргу. (а.с.102)

Відповідно до рахунку за телекомунікаційні послуги за номером (04138) 30233 (о/р 1801030004050490) за травень 2017 року, направленого на адресу АДРЕСА_2 на ім’я ОСОБА_7, рахунок за телекомунікаційні послуги за лютий 2017 року складає 839.53гривень у тому числі ПДВ 20 % - 139.92 гривень, зазначено: заборгованість станом на 1 травня – 728.20 гривень; надійшло до оплати у травні – 193.55 гривень, нараховано за послуги у травні – 152.94 гривень, заборгованість станом на 1 червня – 687.59 гривень, передплата за червень – 151.94 гривень. (а.с.199)

Відповідно до скарги ОСОБА_4 від 16 грудня 2016 року на бездіяльність посадових осіб «Укртелеком», направленої на адресу керівника ПАТ «Укртелеком», керівника ОСОБА_3 філії ПАТ «Укртелеком», керівника Ружинського відділення ОСОБА_3 філії ПАТ «Укртелеком», він вказував, що просив відключити радіоточку та телефони № 3-26-95 та № 3-00-98, що вчинено не було та зазначав що звернеться за захистом своїх прав до суду. (а.с.30)

Згідно свідоцтва про укладення шлюбу серії І-ТП № 262301, договору купівлі – продажу від 23 листопада 2010 року, дружиною ОСОБА_2 є ОСОБА_6, яка придбала у ОСОБА_5 квартиру, розташовану за адресою смт.Ружин вул.Леніна75 кв.2 Житомирської області. (а.с.89, 100)

Відповідно до заяви ОСОБА_4 від 20 січня 2017 року, направленої на адресу керівника ОСОБА_3 філії ПАТ «Укртелеком» вказано, що надати відповідь на його заяви та по питаннях відключення радіоточки, двох телефонів та зняття з нього ПДВ 20 %, надати завірені копії договорів та роз’яснити про «Сертифікат опціону на купівлю» на пред’явника – договір № 305101 від 29 травня 2007 року на вклад 300 гривень. (а.с.90-91)

Згідно скарги ОСОБА_4 від 12 лютого 2017 року на бездіяльність посадових осіб «Укртелеком», направленої на адресу керівника ПАТ «Укртелеком», керівника ОСОБА_3 філії ПАТ «Укртелеком», керівника Ружинського відділення станційно – лінійної дільниці № 6 ОСОБА_3 філії ПАТ «Укртелеком», він вказував, що радіоточку відключено, проте телефони № 3-26-95 та № 3-00-98 не відключено, до суми розрахунки входить абонплата та сума ПДВ 20 %, зазначив, що його прізвище в квитанціях вказано невірно. (а.с.88)

В судовому засіданні Представник Відповідача та третіх осіб, надав повідомлення ОСОБА_3 філії ПАТ «Укртелеком» № 04/04/2101 від 26 серпня 2017 року та № 04/04/2348 від 02 листопада 2016 року в яких ОСОБА_4 було роз’яснено, що він має право на відмову від послуг, однак інформація викладена, в його письмовій заяві не свідчить про власника особового рахунку, з яким укладено договір про надання телекомунікаційних послуг, роз’яснено з метою підтвердження інформації про абонента абоненту або його представнику звернутись безпосередньо до Центру обслуговування абонентів за місцем проживання, вказано адресу та години роботи центру. Зазначено, що заяви про відключення телекомунікаційних послуг задовольняються при відсутності заборгованості за послуги. Щодо рахунку за авансовою схемою за номером телефону – 3-02-33 вказано, що дана система передбачена умовами договору. (а.с.157, 160)

Відповідно до повідомлень ОСОБА_3 філії ПАТ «Укртелеком» № 04/04/2348 від 02 листопада 2016 року та № 04/04/2533 від 25 листопада 2016 року, крім інформації, викладеної в попередніх повідомленнях ОСОБА_4 роз’яснено, що тарифи на телекомунікаційні послуги розраховано без урахування ПДВ, оскільки його нараховано додатково до вартості послуг та виділено окремим рядком, в порядку який застосовується відносно платників податків, яким надаються послуги або продаються товари. (а.с.158-159, 162-163)

Відповідно до повідомлень ОСОБА_3 філії ПАТ «Укртелеком» № 04/04/2101 від 26 вересня 2016 року та № 04/04/2348 від 02 листопада 2016 року, ОСОБА_6 було роз’яснено, що за обліковими даними ОСОБА_3 філії ПАТ «Укртелеком» за абонентом телефону 3-00-98 рахується ОСОБА_5 вказано, що інформація викладена, в її письмовій заяві не свідчить про власника особового рахунку, з яким укладено договір про надання телекомунікаційних послуг, роз’яснено з метою підтвердження інформації про абонента абоненту або його представнику звернутись безпосередньо до Центру обслуговування абонентів за місцем проживання, вказано адресу та години роботи центру. Зазначено, що заяви про відключення телекомунікаційних послуг задовольняються при відсутності заборгованості за послуги. (а.с.157, 160)

09 листопада 2017 року ОСОБА_4 надіслав до суду рахунки за комунікаційні послуги за квітень 2017 року – вересень 2017 року, в яких ним власноруч проведено розрахунки коштів, до сплати за користування телекомунікаційними послугами та додано квитанції про сплачені кошти. (а.с.235 – 242)

Зазначені докази дають підстави для суду зробити наступні висновки.

Даючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає, що між сторонами виникли договірні правовідносини, які регулюються умовами договору, нормами Цивільного кодексу України, Законом України «Про звернення громадян», Законом України «Про захист прав споживачів», Законом України «Про телекомунікації», Правилами надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2012 року № 295 та іншими нормативно – правовими актами.

Відповідно до пункту 1, 2 частини першої статті 1 Закону України «Про телекомунікації» № 1280-IV від 18 листопада 2003 року (далі – Закон № 1280-IV)визначено, що абонент, це споживач телекомунікаційних послуг, який отримує телекомунікаційні послуги на умовах договору, котрий передбачає підключення кінцевого обладнання, що перебуває в його власності або користуванні, до телекомунікаційної мережі; абонентна плата, це фіксований платіж, який може встановлювати оператор телекомунікацій для абонента за доступ на постійній основі до своєї телекомунікаційної мережі незалежно від факту отримання послуг.

Пунктом 11 частини першої статті 32 Закону України «Про телекомунікації» встановлено, що споживачі під час замовлення та/або отримання телекомунікаційних послуг мають право на відмову від телекомунікаційних послуг у порядку, встановленому договором про надання телекомунікаційних послуг.

Частиною другою статті 63 Закону № 1280-IV обумовлено порядок надання та отримання телекомунікаційних послуг, зокрема умовами надання телекомунікаційних послуг є: укладення договору між оператором, провайдером телекомунікацій і споживачем телекомунікаційних послуг відповідно до основних вимог до договору про надання телекомунікаційних послуг, установлених національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації;оплата замовленої споживачем телекомунікаційної послуги.

Відповідно до пункту 11 - 13 статті 35 «Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2012 року № 295 (далі – Правила), споживачі під час замовлення та/або отримання послуг мають право на:відмову від послуг у порядку, встановленому договором;відшкодування збитків, заподіяних унаслідок невиконання чи неналежного виконання оператором, провайдером обов’язків, передбачених договором чи законодавством;оскарження неправомірних дій оператора, провайдера шляхом звернення до суду та уповноважених державних органів.

Як встановлено дослідженими матеріалами справи та наданими сторонами поясненнями, з 27 грудня 2016 року та 26 січня 2017 року договір про надання телекомунікаційних послуг з ОСОБА_4 за номером телефону (04138)-3-26-95 одночасно з яким обслуговувалась радіоточка та за номером телефону (04138)-3-00-98, було відключено, в зв’язку з несплатою боргу. Про наявність боргу, здійснення проведення оплати послуг та порядок відмови від телекомунікаційних послуг Позивача було неодноразово попереджено.

Крім того слід зазначити, що заявлена Позивачем вимога про відключення засобу зв’язку телефону (04138)-3-00-98 є безпідставною, оскільки заяву про відключення було подано його дружиноюКуриленко ОСОБА_8, яка не є позивачем у справі та повноважень, щодо представлення її інтересів Позивачем не надавала.

Відповідно до пункту 88, частини першої пункту 89 Правил, підключення кінцевого обладнання споживача до телекомунікаційної мережі загального користування здійснюється за його письмовою заявою у разі наявності технічної можливості шляхом установлення такого обладнання (телефонних та факсимільних апаратів) у житлових будинках, квартирах і приміщеннях (далі - квартири), на підприємствах, в установах, організаціях та його підключення до мереж місцевого телефонного зв’язку.Заява на встановлення квартирного телефону приймається від власника (співвласника) квартири або особи, яка зареєстрована за зазначеною в заяві адресою, за умови пред’явлення документа, що посвідчує особу, та наявності:1) документа, що підтверджує право власності на житлове приміщення, або паспортного документа з відміткою про реєстрацію місця проживання за зазначеною в заяві адресою.

Згідно частини третьої пункту 105 Правил, Договір переоформляється, за заявою члена сім’ї колишнього абонента або співвласника чи власника квартири, яка подається у місячний строк з дати відчуження квартири та/або зміни місця проживання, договір переоформляється на такого члена сім’ї або співвласника чи власника квартири згідно з тарифом на переоформлення.

Як вбачається з наданих матеріалів, ОСОБА_6 не є споживачем телекомунікаційних послуг за номером телефону 3-00-98. Договір укладено між ЦЕЗ № 1 ЖФ ПАТ «Укртелеком» та ОСОБА_5 (попереднім власником квартири, розташованої за адресою АДРЕСА_5). ОСОБА_6 в порядку, визначеному Правилами до Відповідача не зверталась та договір на своє ім’я на переоформлення договору не подавала.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 39 Закону № 1280-IV, оператори телекомунікацій зобов’язані надавати телекомунікаційні послуги за встановленими показниками якості.

Відповідно до частини 9, 17 пункту 39 Правил, оператори, провайдери зобов’язані надавати послуги за встановленими значеннями показників якості відповідно до нормативних документів у сфері телекомунікацій, договору, умов надання послуг з додержанням вимог цих Правил та інших актів законодавства; у разі надання послуги з доступу до Інтернету забезпечити споживачам швидкість доступу, визначену договором.

У пункті 40 Правил вказано, що за ненадання або неналежне надання послуг оператор, провайдер несе перед споживачем відповідальність, в тому числі майнову, відповідно до закону та договору. У разі не усунення пошкодження телекомунікаційної мережі, яке унеможливило доступ абонента до послуги або знизило до неприпустимих значень показники якості послуг, понад одну добу із зафіксованого моменту подання абонентом відповідної заяви абонентна плата не нараховується за весь період пошкодження, а понад пять діб - оператор, провайдер несе відповідальність згідно із Законом України Про телекомунікації. Витрати, пов’язані з усуненням пошкодження кінцевого обладнання абонента, що сталося з вини оператора, провайдера, здійснюються оператором, провайдером відповідно до законодавства. Питання щодо відшкодування завданих споживачеві фактичних збитків, моральної шкоди, втраченої ним вигоди через неналежне виконання оператором, провайдером обов’язків, передбачених законодавством та договором, вирішуються в судовому порядку.

Згідно частини третьої статті 10 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі виявлення недоліків у виконаній роботі (наданій послузі) споживач має право на свій вибір вимагати:

1) безоплатного усунення недоліків у виконаній роботі (наданій послузі) у розумний строк;

2) відповідного зменшення ціни виконаної роботи (наданої послуги);

3) безоплатного виготовлення іншої речі з такого ж матеріалу і такої ж якості чи повторного виконання роботи;

4) відшкодування завданих йому збитків з усуненням недоліків виконаної роботи (наданої послуги) своїми силами чи із залученням третьої особи;

5) реалізації інших прав, що передбачені чинним законодавством на день укладення відповідного договору.

Зазначені вимоги підлягають задоволенню у разі виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) або під час її виконання (надання), а в разі неможливості виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) - протягом гарантійного чи іншого строку, встановленого договором, чи протягом двох років з дня прийняття виконаної роботи (наданої послуги) у разі відсутності гарантійного чи іншого строку, встановленого законодавством або договором.

Позивач на обґрунтування заявленої позовної вимоги про перерахунок сум оплати за ненадані послуги з 01 вересня 2016 року, не надав суду доказів наявності порушення Відповідачем порядку надання телекомунікаційних послуг, а саме невиконання або неналежного виконання ним послуг електрозв’язку.

Частина третя статті 63 Закону № 1280-IVвизначає, що телекомунікаційні послуги споживачам, які мають установлені законодавством України пільги з їх оплати, надаються операторами, провайдерами телекомунікацій відповідно до законодавства України.

Пунктом 23 частини першої статті 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 22 листопада 1993 року № 3551-ХІІ встановлено, що інвалідам війни та прирівняним до них особам надаються пільги зі сплати податків, зборів, мита та інших платежів до бюджету відповідно до податкового та митного законодавства.

Отже, надання пільг зі сплати податків, зборів та інших платежів платникам податків, на яких поширюються положення Закону № 3551-ХІІ, здійснюється виключно за нормами ПКУ.

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV ПКУ, згідно з підпунктом 163.1.1 пункту 163.1 статті 163 якого об'єктом оподаткування резидента є, зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід. Перелік доходів, які включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, визначені у пункті 164.2 статті 164 ПКУ. Доходи, які не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, тобто не оподатковуються, визначено статтею 165 ПКУ. Також пільгове оподаткування платників податку згідно з розділом IV ПКУ передбачено у вигляді, зокрема: надання податкової знижки (стаття 166 ПКУ);надання податкової соціальної пільги (стаття 169 ПКУ), тобто зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги, з урахуванням норм абзацу першого підпункту 169.4.1 пункту 169.4 статті 169 ПКУ.

Отже, положеннями розділу IV ПКУ не встановлено повного звільнення від сплати податку на доходи фізичних осіб жодної категорії платників незалежно від соціального статусу, майнового стану тощо.

Крім того, відповідно до статті 63 Правил, установлені законами пільги з оплати послуг надаються споживачеві відповідно до законодавства за місцем його проживання з дня пред’явлення ним документа, що підтверджує право на пільги.

Позивачем не надано підтвердження, що ним пред’являвся при зверненні безпосередньо до Відповідача ОСОБА_3 філії ПАТ «Укртелеком» документ, що підтверджує право на пільги.

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про звернення громадян», громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

Частинами першою, четвертою – шостою статті 5 вказаного Закону визначено вимоги до звернення, зокрема встановлено, що звернення адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об’єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань. Звернення може бути усним чи письмовим. Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні "гарячі лінії" та записується (реєструється) посадовою особою. Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

До наданих під час розгляду справи, численних заяв ОСОБА_4 та ОСОБА_5 від 01 жовтня 2014 року (а.с.233), 22 жовтня 2014 року (а.с.231), 24 жовтня 2014 року (а.с.232), 10 жовтня 2015 року (а.с.228, 230), Позивачем не додано підтвердження про те, що їх було направлено на адресу Відповідача, або іншим способом доведено до відома Відповідача.

Стосовно вимог про відшкодування моральної шкоди в розмірі 10000 гривень, суд зазначає наступне.

Згідно статті 23 ЦК України, особа має право на відшкодування моральної шкоди, завданої внаслідок порушення її прав. Моральна шкода полягає: 1) у фізичному болю та стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоров'я; 2) у душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку з протиправною поведінкою щодо неї самої, членів її сім'ї чи близьких родичів; 3) у душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку із знищенням чи пошкодженням її майна; 4) у приниженні честі та гідності фізичної особи, а також ділової репутації фізичної або юридичної особи.

Загальні підстави відповідальності за завдану моральну шкоду, передбачені частиною першою статті 1167 ЦК України, якою визначено, що моральна шкода, завдана фізичній або юридичній особі неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю, відшкодовується особою, яка її завдала, за наявності її вини, крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

Згідно роз’яснень, які містяться в пункті третьому постанови Пленуму Верховного суду України № 4 від 31 березня 1995 року «Про судову практику в справах про відшкодування моральної (немайнової) шкоди» (далі – Постанова № 4), під моральною шкодою слід розуміти втрати немайнового характеру внаслідок моральних чи фізичних страждань, або інших негативних явищ, заподіяних фізичній чи юридичній особі незаконними діями або бездіяльністю інших осіб. Відповідно до чинного законодавства моральна шкода може полягати, зокрема: у приниженні честі, гідності, престижу або ділової репутації, моральних переживаннях у зв'язку з ушкодженням здоров'я, у порушенні права власності (в тому числі інтелектуальної), прав, наданих споживачам, інших цивільних прав, у зв'язку з незаконним перебуванням під слідством і судом, у порушенні нормальних життєвих зв'язків через неможливість продовження активного громадського життя, порушенні стосунків з оточуючими людьми, при настанні інших негативних наслідків.

Частиною другою пункту п’ятого вказаної Постанови визначено, що відповідно до загальних підставах цивільно-правової відповідальності обов’язковому з’ясуванню при вирішенні спору про відшкодування моральної (немайнової) шкоди підлягають: наявність такої шкоди, протиправність діяння її заподіювача, наявність причинного зв’язку між шкодою і протиправними діянням заподіювача та вини останнього в її заподіянні. Суд, зокрема, повинен з’ясувати, чим підтверджується факт заподіяння позивачеві моральних чи фізичних страждань або втрат немайнового характеру, за яких обставин чи якими діями (бездіяльністю) вони заподіяні, в якій грошовій сумі чи в якій матеріальній формі позивач оцінює заподіяну йому шкоду та з чого він при цьому виходить, а також інші підстави, що мають значення для вирішення спору.

Відповідно до частини третьої пункту дев’ятого Постанови, визначаючи розмір відшкодування моральної (немайнової шкоди) суд повинен наводити у рішенні відповідні мотиви.

Позивачем на обґрунтування завданої йому моральної шкоди, додано до матеріалів чеки на купівлю ліків та інструкції для медичного застосування лікарського засобу, що не є підставою для стягнення з Відповідача моральної шкоди, оскільки, як це зазначалось вище, необхідно три складові - наявність такої шкоди, протиправність діяння її заподіювача, наявність причинного зв’язку між шкодою і протиправними діянням заподіювача та вини останнього в її заподіянні.

Статтею 57 ЦПК України визначено, що доказами є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд установлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення сторін, та обставини, які мають значення для вирішення справи.

Ці дані встановлюються на підставі пояснень сторін, третіх осіб, їхніх представників, допитаних як свідків, показань свідків, письмових доказів, речових доказів, зокрема звуко- і відеозаписів, висновків експертів.

Відповідно до положень частини першої статті 60 ЦПК України, кожна сторона зобов’язана довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, крім випадків, встановлених статтею 61 цього Кодексу.

У даній справі, Позивачем не надано суду доказів, які б підтверджували наявність порушення зі сторони Відповідача законодавства про захист прав споживачів, договірних умов та його прав, Позивачем не наведено обставин, на підставі, яких він набув право на відшкодування моральної шкоди, а тому за наведених обставин позовні вимоги вважаються необґрунтованими і не підлягають задоволенню.

Відповідно до статті 85 ЦПК України, витрати, пов'язані з переїздом до іншого населеного пункту сторін та їх представників, а також найманням житла, несуть сторони. Стороні, на користь якої ухвалено судове рішення, та її представникові сплачуються іншою стороною добові (у разі переїзду до іншого населеного пункту), а також компенсація за втрачений заробіток чи відрив від звичайних занять. Компенсація за втрачений заробіток обчислюється пропорційно від розміру середньомісячного заробітку, а компенсація за відрив від звичайних занять - пропорційно від розміру мінімальної заробітної плати. Граничний розмір компенсації за судовим рішенням витрат сторін та їх представників, що пов'язані з явкою до суду, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

З огляду на вищевказане, не підлягають стягненню з Відповідача, витрати, пов'язані з переїздом Позивача до іншого населеного пункту, оскільки в задоволенні вимог Позивача відмовлено та він не є стороною, на користь якої ухвалено судове рішення.

Керуючись «Правилами надання та отримання телекомунікаційних послуг», затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2012 року № 295; постанови Пленуму Верховного суду України № 4 від 31 березня 1995 року «Про судову практику в справах про відшкодування моральної (немайнової) шкоди» Законом України «Про телекомунікації» № 1280-IV від 18 листопада 2003 року; Законом України «Про захист прав споживачів»; Законом України «Про звернення громадян»; статтею 23, 611,1167 ЦК України;статтями 10, 11, 57, 60, 85, 209, 212 - 215, 218 ЦПК України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову ОСОБА_2 до ОСОБА_3 філії Публічного акціонерного товариства «Укртелеком», треті особи Публічне акціонерне товариство «Укртелеком», станційно – лінійна дільниця № 6 ОСОБА_3 філії Публічного акціонерного товариства «Укртелеком» про прийняття рішення, вчинення певних дій та визнання незаконною бездіяльності – відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до апеляційного суду Житомирської області через Попільнянський районний суд протягом десяти днів з дня його проголошення. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.

Суддя Попільнянського

районного суду ОСОБА_9

Джерело: ЄДРСР 70738496
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку