open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 405/20/17

Провадження №2-а/405/4/17

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 червня 2017 року Ленінський районний суд м. Кіровограда в складі:

головуючої судді: Іванової Л.А.

при секретарі: Береді Я.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Кропивницький справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 об’єднаного управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області про визнання неправомірними та протиправними дій, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач ОСОБА_1 звернулась до суду з адміністративним позовом до відповідача ОСОБА_2 об'єднаного управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області, в якому просить визнати незаконними дії ОСОБА_2 об’єднаного управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області щодо відмови провести обрахунок її (позивача) пенсії з урахуванням сум: матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань та матеріальної допомоги на оздоровлення; зобов’язати Кіровоградське об’єднане управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області здійснити обчислення та виплатити їй (позивачу) пенсію позивачу з дня її призначення, виходячи з 80% суми заробітної плати державного службовця з урахуванням усіх складових заробітної плати, що включаються в заробіток для обчислення пенсії за 24 календарні місяці (у тому числі надбавки за вислугу років, премії і матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань та матеріальну допомогу на оздоровлення) та сум індексації.

В обґрунтування адміністративного позову позивач зазначила, що 09 грудня 2010 року вона вийшла на пенсію державного службовця. В грудні 2016 року Місцевий осередок всеукраїнської громадської організації «Асоціація ветеранів Державної податкової служби України Кіровоградської області» повідомили її (позивача), про те, що пенсіонерам, які вийшли на пенсію з органів податкової служби при нарахуванні пенсії не враховано в повній мірі розмір винагороди за вислугу років та матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань. В свою чергу, вона (позивач) звернулась до бухгалтерії ОСОБА_2 ОДПІ головного управління ДФС у Кіровоградській області та отримала довідки від 20.12.2016 року за №162/05 та №163/05, які в подальшому, а саме: 20.12.2016 року разом із заявою було подано до ОСОБА_2 об’єднаного управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області, яким надано лист за №665/П-11 від 26.12.2016 року, в якому зазначено, що при нарахуванні їй пенсії не взято для обрахунку повний розмір надбавки за вислугу років, премії і матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань та матеріальну допомогу на оздоровлення.

З огляду на зазначене, позивач вважає діївідповідача неправомірнимита такими, що порушують її, гарантовані ст.ст.22, 46 та 64 Конституції України, права, зокрема, відповідно до положень Законів України «Про державну службу» та «Про оплату праці», надбавки за вислугу років, премія і матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань та матеріальна допомога на оздоровлення входили до системи оплати праці державного службовця.

Крім того, статтею 66 Закону України «Про пенсійне забезпечення» врегульовано види оплати праці, що враховуються при обчисленні пенсій.

Відповідно до ч.1 ст.66 зазначеного Закону до заробітку для обчислення пенсії включаються всі види оплати праці (виплат, доходу), на які, відповідно до Закону України «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування» нараховується збір на обов’язкове державне пенсійне страхування в межах максимальної величини фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, оподатковуваного доходу (прибутку), сукупного оподатковуваного доходу (граничної суми заробітної плати (доходу), з яких справляються страхові внески (збори) до соціальних фондів, що діяла на день одержання зазначеного заробітку (виплат, доходу).

Крім того, відповідно до ст.41 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» визначено виплати (доходи), що враховуються в заробітну плату (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії, до яких, зокрема, належать: суми виплат, отримуваних застрахованою особою після набрання чинності цим Законом, з яких, згідно з цим самим Законом, були фактично нараховані (обчислені) та сплачені страхові внески; суми виплат, отримуваних застрахованою особою до набрання чинності цим Законом, у межах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше нараховувалися внески на державне соціальне страхування або збір на обов’язкове державне пенсійне страхування.

Таким чином, за змістом наведених норм отримувані застрахованою особою суми виплат, з яких фактично нараховані та сплачені страхові внески або збір на обов’язкове державне пенсійне страхування, враховуються в заробіток (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії незалежно від того, чи входять вони до структуру заробітної плати.

З огляду на зазначене, надбавки за вислугу років, премії і матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань та матеріальна допомога на оздоровлення, на які нараховувався збір на обов’язкове державне пенсійне страхування мають враховуватися при обчисленні розміру пенсії державного службовця, та повинні враховуватися відповідачем при обрахунку пенсії, що відповідає правовій позиції Верховного Суду України у постановах Верховного Суду України від 20.02.2012 року, від 14.05.2013 року №№ 21-430а11, 21-125а13.

Представник позивача ОСОБА_1 – ОСОБА_3 в судове засідання надав заяву за вх.№ 12871 від 07.06.2017 року, в якій просить подальший розгляд справиздійснити за відсутності його як представника позивача в судовому засіданні, також зазначив, що позов підтримує та просить його задовольнити. Крім того, будучи присутнім в попередньому судовому засіданні 11.05.2017 року, представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, зазначених в позові, просив позов задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, повідомлений належним чином про дату, час та місце розгляду справи, подав клопотання за вх. №7657 від 05.04.2017 року про розгляд справи за відсутності представника відповідача, заперечив щодо позовних вимог та просив відмовити в задоволенні позову. Окрім того, подав до суду письмові заперечення на позов,в яких вказав, що пенсійне забезпечення державних службовців регулювалось статтею 37 Закону України «Про державну службу» від 16.12.1993 року № 3723-ХІІ до 01.06.2015 року. Заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплати за ранги, надбавки за вислугу років на державній службі та інших надбавок. Умови оплати праці державних службовців, розміри їх посадових окладів, надбавок, доплат, і матеріальної допомоги визначаються Кабінетом Міністрів України. Джерелом формування фонду оплати праці державних службовців є Державний бюджет України та інші джерела, визначені для цієї мети положеннями про органи державної виконавчої влади, затвердженими указами Президента України та постановами Кабінету Міністрів України. Відповідно до норм ст. 37-1 Закону України «Про державну службу» визначення заробітної плати для обчислення пенсій державним службовцям здійснюється в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Окрім того, пунктом 5 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» від 02.03.2015 р. № 213, передбачено, що у разі неприйняття до 1 червня 2015 року закону щодо призначення всіх пенсій, у тому числі спеціальних, на загальних підставах з 1 червня 2015р. скасовуються норми щодо пенсійного забезпечення осіб, яким пенсії/щомісячне довічне грошове утримання призначаються відповідно до законів Україні «Про державну службу», «Про прокуратуру», «Про судоустрій і статус суддів», «Про статус народного депутата України», «Про Кабінет Міністрів України», «Про судову експертизу», «Про Національний банк України», «Про службу в органах місцевого самоврядування», « Про дипломатичну службу», Податкового та Митного кодексів України, Положення про помічника-консультанта народного депутата України. Відповідно до п. 4 Постанови КМУ №865 від 31.05.2000 року (з змінами та доповненнями) для осіб, зазначених в абзаці третьому цього пункту, середньомісячна сума виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років, а також окремих виплат, які не встановлюються згідно з абзацом третім підпункту 1 «в» пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 09 березня 2006 року № 268 (268-2006-п) «Про упорядкування структури та умови оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» (офіційний вісник України, 2006 року № 10, ст. 632) визначається за вибором особи, що звернулася за пенсією, за будь-які 60 календарних місяців такої роботи підряд перед зверненням за пенсією незалежно від наявності перерв протягом цих періодів на даній роботі. Середньомісячна сума зазначених виплат за 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією визначається шляхом ділення загальної суми таких виплат на 60. При цьому, виплати, одержані до 31 травня 2009 року, включно, включаються до заробітної плати для обчислення пенсії без проведення коригування згідно з пунктом 2 цією постанови. Також зазначив, що позивач ОСОБА_1, формулюючи позовні вимоги, не надала довідку за 60 календарних місяців про середні показники. Крім того, так як на момент втрати чинності Постановою КМУ № 865, діяла саме норма за 60 календарних місяців, а не за 24, і, більш того, з 23.09.2016 року дана постанова КМУ взагалі не діє. Крім того, з 1 червня 2015 р. пенсії в порядку та на умовах, визначених даним Законом №213 від 02.03.2015 року, не призначаються, раніше призначені пенсії не перераховуються.

Тим самим, Управління не має законних підстав для перерахунку пенсії за нормами, які не є чинними на момент виникнення певних правовідносин,- стосовно перерахунку пенсії для позивача, - це грудень 2016 року.

Крім того, під час судового розгляду справи, враховуючи перейменування ОСОБА_2 об'єднаного управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області в ОСОБА_4 об'єднане управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області, - слід вважати правильним найменування відповідача ОСОБА_4 об'єднане управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області.

Зваживши доводи, викладені в позові на обгрунтування позовних вимог, враховуючи письмові заперечення проти позову, подані представником відповідача, дослідивши докази по справі в їх сукупності, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та їх задоволення, виходячи з наступного.

Судом встановлено та не заперечувалося сторонами по справі, що позивач ОСОБА_1 з 09.12.2010 року перебуває на обліку вКропивницькому об’єднаному управлінні Пенсійного фонду України Кіровоградської області, яке є правонаступником УПФ України в м. Кіровограді,та отримує пенсію за віком, призначену за нормами Закону України «Про державну службу», в редакції, чинній на час призначення пенсії.

За матеріалами пенсійної справи загальний страховий стаж становить – 33 роки 11 місяців 14 днів, з них 10 років 5 місяців 23 дні, - на посаді державного службовця.

Загальний процент для розрахунку пенсії становить 80 % відсотків.

Судом також встановлено, що 20 грудня 2016 року позивач звернулася з заявою до відповідача, в якій просила здійснити відшкодування матеріальної шкоди, шляхом виплати недовиплаченої суми пенсії з дати її призначення з урахуванням матеріальної допомоги на оздоровлення та для вирішення соціально-побутових питань, а також, надбавки за вислугу років у розмірі 40% відсотків, так як при призначенні їй пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу» комісія по призначенню (перерахунку) пенсії неправомірно виключила із складу заробітної плати складові: винагороду за вислугу років, матеріальну допомогу на оздоровлення та матеріальну допомогу на вирішення соціально-побутових питань, що призвело до зменшення розміру призначеної пенсії.

Листом від 26.12.2016 року за вих.№665/П-11 відповідач відмовив позивачу у здійсненні перерахунку призначеного розміру пенсії з урахуванням матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, а також надбавки за вислугу років в розмірі 40%, посилаючись на відсутність підстав для проведення такого перерахунку.

Зокрема, в листі зазначено, що 09.12.2010 року позивач звернулася до відповідача з заявою за встановленою формою щодо призначення пенсії, з урахуванням довідки про заробітну плату для обчислення пенсії №20514/10/05-38, яка видана ОСОБА_2 об’єднаною державною податковою інспекцією 08.12.2010 року, де заробітна плата по займаній посаді, з якої позивачу призначено пенсію, становить 2 797, 48 грн., в тому числі: посадовий оклад – 1 238, 00 грн.; надбавка за ранг – 100, 00 грн., надбавка за вислугу років – 269, 60 грн., інші надбавки – 1 189, 88 грн. Розрахунок пенсії з 09.12.2010 року по сьогоднішній день: загальний процент для розрахунку пенсії від заробітку – 80%. Розрахунок основного розміру пенсії: 2 797, 48 грн. х 80% = 2 237, 98 грн.

Відповідно до положень Закону України «Про державну службу» пенсія державним службовцям призначається в розмірі 60% від суми їхньої заробітної плати, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, а до 01 січня 2011 року страхові внески на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

Відповідно до ст.33 Закону України «Про державну службу» заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплати за ранг, надбавки за вислугу років на державній службі, інших надбавок. Саме ці складові зарплати враховуються під час обчислення пенсії за вказаним Законом, в той же час врахування матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань сум індексації не передбачено Законом України «Про державну службу».

Додатково на обгрунтування відсутності підстав для проведення перерахунку призначеної позивачу пенсії, відповідач в письмових запереченнях на позов посилається також на положення постанови Кабінету Міністрів України №865 від 31.05.2000 року, якими на час звернення позивача з заявою про перерахунок пенсії - грудень, 2016 року, не передбачено порядку перерахунку пенсії державного службовця.

Крім того, з 01.06.2015 року пенсії в порядку та на умовах, визначених Законом України «Про державну службу» не призначаються, раніше призначені пенсії не перераховуються на підставі п.5 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» від 02.03.2015 року №213, так як скасовані норми щодо пенсійного забезпечення.

Більш того, управління не має законних підстав для перерахунку пенсії за нормами, які не є чинними на момент виникнення спірних правовідносин, а стосовно позивача це грудень, 2016 року.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Судом відзначається, що зазначені правовідносини регулюються нормами Конституції України, Закону України «Про державну службу»вiд 16.12.1993 №3723-XII, Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 року №108/95-ВР, Закону України «Про пенсійне забезпечення» від 05.11.1991 року №1788-ХІІ, Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 року №1058-ІV.

Зокрема, відповідно до ст. 37 Закону України «Про державну службу», в редакції, яка діяла на час призначення позивачу пенсії, право на одержання пенсії державних службовців мають особи, які досягли встановленого законодавством пенсійного віку, за наявності страхового стажу для чоловіків не менше 25 років, для жінок не менше 20 років, у тому числі стажу державної служби не менше 10 років, та які на час досягнення пенсійного віку працювали на посадах державних службовців, а також особи, які мають не менше 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, незалежно від місця роботи на час досягнення пенсійного віку.

Пенсія державним службовцям призначається в розмірі 80 відсотків від сумм їх заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, у розмірі 80 відсотків заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та рангу за останнім місцем роботи на державній службі.

Згідно з ч. 2 ст. 33 Закону України «Про державну службу» заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплати за ранг, надбавки за вислугу років на державній службі та інших надбавок.

Частина 7 ст. 33 Закону України «Про державну службу» встановлює, що умови оплати праці державних службовців, розміри їх посадових окладів, надбавок, доплат і матеріальної допомоги визначаються Кабінетом Міністрів України.

Крім того, відповідно до ст. 37-1 Закону України «Про державну службу» у разі підвищення розміру заробітку працюючим державним службовцям здійснюється перерахунок раніше призначених пенсій. Перерахунок пенсії здійснюється, виходячи із сумм заробітку працюючого державного службовця відповідної посади та рангу на момент виникнення права на перерахунок пенсії.

Перерахунок пенсії здійснюється виходячи із сум заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування працюючого державного службовця відповідної посади та рангу на момент виникнення права на перерахунок пенсії.

Частиною першою статті 1 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 року №108/95 встановлено, що заробітна плата – це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Статтею 2 цього Закону визначено структуру заробітної плати, до якої входить: основна та додаткова заробітна плата, а також заохочувальні та компенсаційні виплати.

Крім того, ч. 1 ст. 66 Закону України «Про пенсійне забезпечення» передбачено, що до заробітку для обчислення пенсії включаються всі види оплати праці (виплат, доходу), на які відповідно до Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, в межах максимальної величини фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, оподатковуваного доходу (прибутку), сукупного оподатковуваного доходу (граничної суми заробітної плати (доходу), з яких справляються страхові внески (збори) до соціальних фондів, що діяла на день одержання зазначеного заробітку (виплат, доходу).

Стаття 41 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» визначає виплати (доходи), що враховуються в заробітну плату (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії, до яких, зокрема, належать, суми виплат, отримуваних застрахованною особою після набрання чинності цим Законом, з яких згідно з цим самим Законом були фактично нараховані (обчислені) та сплачені страхові внески; суми виплат, отримуваних застрахованою особою до набрання чинності цим Законом, у межах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше, нараховувалися внески на державне соціальне страхування або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування.

Положення ЗаконівУкраїни «Про державну службу» та Закону України «Про оплату праці» є загальними щодо спірних відносин. У той же час перевагу мають спеціальні норми, щ овизначають виплати (доходи) для обчислення пенсії, та за наведенихобставин це ст. 41 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» та ст. 66 Закону України «Про пенсійне забезпечення», при цьому, за змістом наведених норм отримувані застрахованою особою суми виплат, з яких були фактично нараховані та сплачені страхові внески або збір на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, враховуються в заробіток (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії, незалежно від того, чи входять вони до структури заробітної плати.

Таким чином, суд дійшов до висновку, що позивач має право на включення всіх складових заробітної плати для обчислення пенсії, що є основним при вирішенні данного спору.

Зазначена правова позиція зі спірного питання булла висловлена Верховним Судом України у постанові від 20 лютого 2012 року у справі № 21-430а11, а також в рішеннях Верховного Суду України від 20 лютого 2012 року та від 28 травня 2013 року.

Крім того, як вбачається з довідки №162/05 про складові заробітної плати, що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України "Про державну службу", виданої ОСОБА_2 ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області від 20.12.2016 року, заробітна плата станом на 07.12.2010 року становить: посадовий оклад – 1 238, 00 грн., надбавка за ранг – 110, 00 грн., надбавка за вислугу років (40%) відповідно до Постанови КМУ №1013 – 539, 00 грн., винагорода за вислугу років – 1 887, 20 грн.

На всі виплати, включені в довідку, нараховано страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а з 01 січня 2011 року – єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Довідка про розмір інших виплат, зокрема, матеріальної допомоги на оздоровлення та для вирішення соціально-побутових питань, що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу», та з яких сплачено страхові внески, а з 01 січня 2011 року – єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне струхування, - додається.

Відповідно до довідки №163/05 про складові заробітної плати, що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України "Про державну службу", виданої ОСОБА_2 ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області від 20.12.2016 року, до складових заробітної плати позивача, з яких справлялися страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, входили й інші виплати, які складались з матеріальної допомоги, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питаньта індексації.

Крім того, відповідно до Акту №32 перевірки обгрунтованості видачі документів, наданих для призначення (перерахунку) пенсій від 12.01.2017 року, складеного ОСОБА_2 об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України Кіровоградської області довідка про складові заробітної плати (посадовий оклад, надбавка за ранг, або кваліфікаційні класи, або класний чин, або спеціальні звання, або дипломатичний ранг, надбавка (винагорода) за вислугу років, що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу» від 20.12.2016 року №162/05, за станом на 07 грудня 2010 року, відповідає наданим на перевірку документам.

Довідка про складові заробітної плати (за останні 24 календарні місяці роботи або будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією), що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу» від 20.12.2016 року №163/05 за період з 01 грудня 2008 року по 30 листопада 2010 року відповідає наданим на перевірку документам.

На всі виплати, які відображені в довідках від 20.12.2016 року №162/05, №163/05, що були підтверджені первинними документами нараховувались і утримувались страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного Фонду України.

З огляду на викладене вище та враховуючи зміст вказаних вище норм, суд вважає за необхідне зазначити, що в розрахунок розміру пенсії державного службовця входять суми, з яких справлялися страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а саме: суми матеріальної допомоги на оздоровлення, для вирішення соціально-побутових питань та індексації заробітної плати.

Таким чином, системний аналіз положень вищезазначених законів дає підстави для висновку, що матеріальна допомога на оздоровлення та допомога для вирішення соціально-побутових питань, а також індексація входить до системи оплати праці державного службовця, а, отже, зазначені суми беруться у розрахунок пенсії нарахування пенсій державним службовцям.

Підсумовуючи викладене вище, суд вважає, що пенсія позивачу повинна обчислюватися із заробітної плати, яку вона фактично отримувала на день звільнення, в т.ч. з урахуванням виплаченої матеріальної допомоги на оздоровлення та матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань, на які нараховувалися страхові внески на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує протии адміністративного позову.

В свою чергу, відповідач не надав суду достатніх та беззаперечних доказів в обґрунтування правомірності своїх дій.

Відповідно до ч. 3 ст. 162 КАС України, суд може прийняти постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, у сфері публічноправових відносин з боку суб'єктів владних повноважень.

Виходячи з вимог ст. 6 КАС України захисту підлягає вже порушене право, а не те, яке може бути порушено в майбутньому.

За таких обставин, позовні вимоги позивача про визнання протиправними дій Кропивницького об’єднаного Управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області щодо не включення до розрахунку її (позивача) пенсії сум матеріальної допомоги на оздоровлення та матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань та індексації заробітної плати, - є законними та обгрунтованими.

При цьому, посилання представника відповідача на п.5 Прикінцевих положень Закону України від 02.03.2015 року №213-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» як на підставу для відмови у перерахунку пенсії, є необгрунтованими, та судом до уваги не приймаються, оскільки, відповідачем застосовуються нові положення Закону до правовідносин, які виникли до набрання ними чинності, а зміни, внесені до законодавства, стосуються саме призначення пенсії, а не її перерахунку.

Відповідно до ч. 2 ст.87 Закону України «Про пенсійне забезпечення» від 05.11.1991 року №1788-ХІІсуми пенсії, не одержані своєчасно з вини органу, що призначає або виплачує пенсію, виплачуються за минулий час без обмеження будь-яким строком.

З огляду на викладене вище, суд вважає, що позивач має право на перерахунок пенсії з 09.12.2010 року (з дня її призначення) згідно даних, зазначених в графі «інші виплати» відповідно до довідки про складові заробітної плати за останні 24 календарних місяців роботи, що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу» за № 162/05 та 163/05 від 20.12.2016 року з урахуванням сум заробітної плати, які не увійшли до розміру пенсії при її обчисленні в грудні 2010 року, а саме: щомісячної надбавки за вислугу років у розмірі 40 відсотків від посадового окладу, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, матеріальної допомоги на оздоровлення та індексації заробітної плати, з урахуванням виплачених сум.

Відповідно до ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб’єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб’єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа, на підставі чого з відповідача ОСОБА_2 об’єднаного управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області слід стягнути на користь позивача ОСОБА_1 понесені нею та документально підтверджені судові витрати, які складаються з судового збору в розмірі 1104 грн. 00 коп.

Керуючись ст.ст.11, 69, 71, 158-163, 167, 185-186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Кропивницького об’єднаного управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області про визнання неправомірними та протиправними дій, - задовольнити.

Визнати незаконними дії Кропивницького об’єднаного управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області щодо відмови провести перерахунок пенсії ОСОБА_1 з урахуванням сум матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань та матеріальної допомоги на оздоровлення.

Зобов’язати ОСОБА_4 об’єднане управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області провести перерахунок та виплатити пенсію ОСОБА_1 з дня її призначення, виходячи з 80% суми заробітної плати державного службовця з урахуванням усіх складових заробітної плати, що включаються в заробіток для обчислення пенсії за 24 календарні місяці, у тому числі, інші виплати: надбавки за вислугу років в розмірі 40%, премії, матеріальну допомогу на оздоровлення та на вирішення соціально-побутових питань та сум індексації згідно довідок №162/05, №163/05 від 20 грудня 2016 року, виданих ОСОБА_2 об’єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Кіровоградській області, з урахуванням здійснених виплат.

Присудити ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань суб’єкта владних повноважень Кропивницького об’єднаного управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області, понесені судові витрати – судовий збір в розмірі 1104 грн. 00 коп.

Постанова може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Ленінський районний суд м. Кіровограда шляхом подачі протягом десяти днів з дня її проголошення апеляційної скарги, у разі застосування судом ч.3 ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Ленінського

районного суду

м. Кіровограда ОСОБА_5

Джерело: ЄДРСР 70722819
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку