open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 418/752/17

2-а/418/12/17

П О С Т А Н О В А

Іменем України

14.11.2017 Міловський районний суд Луганської області у складі:головуючого-судді ОСОБА_1

при секретарі Кірічевій К.В.

з участю прокурора Ворожейкіної О.С. Зиско Н.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду смт. Мілове адміністративний позов заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області ОСОБА_2 до Міловської селищної ради Міловського районну Луганської області про визнання незаконною бездіяльність Міловської селищної ради та зобовязання вчинити певні дії.

ВСТАНОВИВ:

До суду звернувся з адміністративним позовомзаступник керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області ОСОБА_2 з адміністративним позовом у якому просить визнати незаконною бездіяльність Міловської селищної ради Міловського району Луганської області щодо прийняття рішення про встановлення батьківської плати за харчування дітей у комунальному дошкільному навчальному закладі «Ластівка» Міловської селищної ради Луганської області, та зобовязати Міловську селищну раду Міловського району Луганської області вчинити дії направлені на прийняття відповідного рішення. а також стягнути з відповідача сплачений прокуратурою Луганської області судовий збір у сумі 1600 гривень.

Свої вимоги мотивує тим, що Міловська селищна рада Луганської області, відповідно до ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» є органом місцевого самоврядування, що представляє відповідні територіальні громади та здійснює від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами. Проте, у порушенння п.п.6 п.а ч.1 ст. 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та ч.2 ст. 35 Закону України «Про дошкільну освіту» Міловською селищною радою на 2017-2018 навчальний рік не вжито закходів щодо організації харчування у комунальному дошкільному навчальному закладі «Ластівка» Міловської селищної ради. Предметом цього позову є незаконна бездіяльність органу місцевого самоврядування щодо дотримання вимог законодавства у сфері дошкільної освіти. Реалізуючи надані законом повноваження, з метою захисту інтересів держави у сфері охорони дитинства, даний позов предявляється прокурором самостійно. За таких обставин, враховуючи невжиття органом місцевого самоврядування заходів до усунення порушення законодавства у частині організації харчуваня у КДНЗ «Ластівка», вбачаються правові підстави для звернення прокурора з позовом до суду в межах своєї компетенції, передбаченої ст. 131-1 Конституції України та ст. 23 Закону України «Про прокуратуру».

Підставою для представництва в суді інтересів держави є бездіяльність органу місцевого самоврядування- Міловська селищна рада Міловського району Луганської області в частині реалізації повноважень, які віднесені до його компетенції, щодо організації харчування у комунальному дошкільному навчальному закладі «Ластівка» Міловської селищної ради. У свою чергу, це є невиконанням соціальних гарантій, закріплених Основним Законом, що підриває авторитет держави та негативно відображається на її іміджі.

Бездіяльність Міловської селищної ради Луганської області, полягає у не прийнятті рішення про встановлення батьківської плати за харчування дітей у УДНЗ «Ластівка» на 2017-2018 навчальні рік та вчинення будь яких заходів для забезпечення безкоштовним та пільговим харчуванням 40 вихованців ДНЗ «Ластівка».

Прокурор Зиско Н.С. позовні вимоги підтримала послалась на вище означені обставини.

Представник відповідача від Міловської селищної ради ОСОБА_3 позовні вимоги визнав та пояснив, що директор ДНЗ «Ластівка» не звернулась до Міловської селищної ради як у минулі роки з питанням про встановлення безкоштовної та пілгової плати для батьків діти яких виховуваються у ДНЗ «Ластівка». Однак рішенням виконавчого комітету була встановлена батьківська плата та пільгова плата за харчування дітей в той час коли був отриманий адміністративний позов та ухвала суду.

Вислухав сторони, дослідивши матеріали справи у повному обсязі, суд приходить до висновку про задоволення заявлених вимог, оскільки:

Відповідно до ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в України» слід, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Згідно п.6 п. «а» ч.1 ст. 32. Закону України «Про місцеве самоврядування в України» слід, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: а) власні (самоврядні) повноваження: 6) організація медичного обслуговування та харчування у закладах освіти, культури, фізкультури і спорту, оздоровчих закладах, які належать територіальним громадам або передані їм.

Як слід з ч.1 ст. 62 Закону України «Про місцеве самоврядування в України», що держава фінансово підтримує місцеве самоврядування, бере участь у формуванні доходів місцевих бюджетів, здійснює контроль за законним, доцільним, економічним, ефективним витраченням коштів та належним їх обліком. Вона гарантує органам місцевого самоврядування доходну базу, достатню для забезпечення населення послугами на рівні мінімальних соціальних потреб.

За ч.2 ст. 35 Закону України «Про дошкільну освіту» слід, що організація та відповідальність за харчування дітей у державних і комунальних закладах дошкільної освіти покладаються на Раду міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київську та Севастопольську міські державні адміністрації, районні державні адміністрації, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері освіти, інші центральні органи виконавчої влади, яким підпорядковані заклади дошкільної освіти, органи місцевого самоврядування, а також на керівників закладів дошкільної освіти.

З листа Міловської селищної ради Луганської області від 06 вересня 2017 року № 600 слід, що Міловською селищною радою про встановлення розміру плати за харчування дітей комунального дошкільного навчального закладу «Ластівка» Міловської селищної ради Луганської області на 2017-2018 навчальний рік не приймалось. (а.с.8)

З інформаційного листа комунального дошкільного навчального закладу «Ластівка» Міловської селищної ради Луганської області слід, що в закладі є діти які користуються пільгами на харчування станом на 01 січня 2017 року, як діти з малозабезпечених сімей, діти позбавлені батьківського піклування, діти з багатодітних сімей. (а.с.9)

З наказу завідуючої комунального дошкільного навчального закладу «Ластівка» Міловської селищної ради Луганської області ОСОБА_4 від 17 січня 2017 року № 07 слід, що вона встановила батьківську плату за харчування дітей у дитячому навчальному закладі.

Однак самого рішення Міловської селищної ради Луганської області посилки б на яке повинно бути в наказі відсутні.

Як вбачається з рішення Міловської селищної ради №11 від 25 лютого 2016 року «Про застосування розміру батьківської плати за харчування дітей у комунального дошкільного навчального закладу «Ластівка» була встановлена батьківська плата за харчування дітей а також за рішення Міловської селищної ради сьомого скликання шостої сесії від 29 березня 2016 року № 06/79 про затвердження рішення виконавчого комітету Міловської селищної ради від 25 лютого 2016 року №11 слід, що було затверджено рішення про встановлення батьківської плати за харчування дітей у комунального дитячого навчального закладу «Ластівка».

Відповідачем було представлено рішення № 89 Міловської селищної ради виконавчого комітету про встановлення розміру батьківської плати за харчування дітей у комунальному дошкільному навчальному закладі «Ластівка» від 09 жовтня 2017 року за поданням завідуючої комунального дошкільному навчального закладу «Ластівка» ОСОБА_4

Однак до цього рішення слід віднестися критично, оскільки це питання розглядалось під час розгляду адміністративного позову не виносилися на розгляд сесії .

Таким чином відповідач маючи повноваження про встановлення розміру батьківської плати за харчування дітей у комунальному дошкільному навчальному закладі «Ластівка» не прийняв відповідної діяльності для прийняття рішення про батьківську плату за харчування дітей у комунальну дошкільному навчальному закладі «Ластівка».

Оскільки при подачі адміністративного позову був сплачений стороною позивача судовий збір у сумі 1600 гривень то відповідно до ч.1 ст. 94 КАС України « Якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є субєктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань субєкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.» з таких підстав на сторону відповідача слід покласти стягнення сплаченого позивачем судового збору.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2,11,17,18,158-163 КАС України, ст. ст. 10, 32, 62 Законом України «Про місцеве самоврядування в України», ст. 35 Законом України «Про дошкільну освіту».

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури радника юстиції ОСОБА_2 задовольнити.

Визнати незаконною бездіяльність Міловської селищної ради Міловського району Луганської області щодо прийняття рішення про встановлення батьківської плати за харчування дітей у комунальному дошкільному навчальному закладі «Ластівка» Міловської селищної ради Луганської області. Зобовязати Міловську селищну раду Міловського району Луганської області прийняти рішення про встановлення батьківської плати за харчування дітей у комунальному дошкільному навчальному закладі «Ластівка» Міловської селищної ради Луганської області.

Стягнути з Міловської селищної ради Міловського району Луганської області сплачену прокуратурою Луганської області судовий збір у сумі 1600 гривень за рахунок бюджетних асигнувань перерахувавши його на р/р 35211068000839, банк ДКСУ м. Київ МФО 820172, ЄДРПОУ 02909921, код класифікації доходів бюджету-2800. Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду який знаходиться у м. Краматорськ Донецької області протягом 10 днів шляхом подачі апеляції через Міловський районний суд.

Суддя: С.І. Чехов

Джерело: ЄДРСР 70622887
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку