open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Харківський окружний адміністративний суд

61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

13 листопада 2017 р. № 820/1137/17

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Мар'єнко Л.М.,

при секретарі судового засідання - Принцевській Ю.В.,

за участю: представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - Богуцької В.В.,

розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Головного територіального управління юстиції в Харківській області про зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач , ОСОБА_3, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому, з урахуванням внесених представником позивача виправлень від 28.09.2017 р., просить суд:

- зобов'язати відповідача прийняти заяву з додатками, яка подана до Головного територіального управління юстиції в Харківській області від 15.12.2016 р. ОСОБА_4;

- провести державну реєстрацію змін до відомостей про Громадську організацію (об'єднання) Фонд підтримки інвалідів, відповідно до вимог заяви.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 20.03.2017 р. відкрито провадження в адміністративній справі за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Головного територіального управління юстиції з питань державної реєстрації Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції Міністерства юстиції України, третя особа - Громадська організація (об'єднання) "Фонд підтримки інвалідів", про зобов'язання вчинити певні дії та проведення державної реєстрації.

При цьому суд зазначає, що ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 20.03.2017 р. відмовлено у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_3 до Головного територіального управління юстиції з питань державної реєстрації Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції Міністерства юстиції України, третя особа - Громадська організація (об'єднання) "Фонд підтримки інвалідів" в частині позовних вимог про поновлення на посаді Президента Громадської організації (об'єднання) "Фонд підтримки інвалідів" ОСОБА_3.

Вказана ухвала суду оскаржена не була та набрала законної сили.

Крім того, суд зазначає, що ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 28.09.2017 р. виключено зі складу осіб, які беруть участь у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Громадську організацію (об'єднання) Фонд підтримки інвалідів (код ЄДРПОУ 35972253), з огляду на те, що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 29.06.2017 р. внесено запис №14801110016041100 про її припинення.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що відповідачем неправомірно відмовлено у проведенні державної реєстрації змін до відомостей про Громадську організацію (об'єднання) Фонд підтримки інвалідів відповідно до заяви представника ОСОБА_4 від 15.12.2016 р.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити позов.

Представник відповідача, Головного територіального управління юстиції в Харківській області, у судовому засідання проти задоволення позовних вимог заперечував в повному обсязі з підстав, що викладені у письмових запереченнях, які містяться в матеріалах справи.

Вивчивши доводи позову та заперечень проти нього, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд виходить з таких підстав.

Судом встановлено, що ОСОБА_3 є співзасновником Громадської організації (об'єднання) "Фонд підтримки інвалідів" (реєстраційний номер запису 811830, реєстраційний номер у Реєстрі об'єднань громадян - 1354, ЄДРПОУ - 35972253, місцезнаходження - 61052, м. Харків, проспект Московський, б. 97, кв. 196) з 27.01.2003 р. та її керівником (президентом) з 21 травня 2008 року.

В ході слухання справи судом встановлено, що 12.03.2015 р. було прийнято реєстраційну картку (форма № 4) та 18.03.2015 р. проведено реєстраційну дію - змінено керівника Фонду членів Центральної ради Фонду.

Не погоджуючись з вказаними діями, ОСОБА_3 звернувся з адміністративним позовом до Харківського окружного адміністративного суду.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 02.06.2015 р. (справа №820/5558/15) відкрито провадження в адміністративній справі за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції Міністерства юстиції України про визнання дій неправомірними.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 23.09.2015 р. (справа №820/5558/15) в задоволенні адміністративного позову ОСОБА_3 до Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції, з участю третьої особи Громадської організації "Фонд підтримки інвалідів", про визнання протиправним та скасування наказу і зобов'язання вчинити певні дії - відмовлено.

Постановою Харківського апеляційного адміністративного суду від 21.12.2015 р. апеляційну скаргу - задоволено частково.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 23.09.2015 р. по справі № 820/5558/15 скасовано.

Прийнято нову постанову, якою адміністративний позов ОСОБА_3 до Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції, з участю третьої особи Громадської організації Фонд підтримки інвалідів, про визнання протиправним та скасування наказу і зобов'язання вчинити певні дії - задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано наказ Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції Міністерства юстиції України № 139/04-01-03 від 18.03.2015 року, яким прийнято повідомлення про зміни у складі керівних органів Громадської організації (об'єднання) Фонд підтримки інвалідів.

Скасовано державну реєстрацію реєстраційних дій щодо внесення змін у складі керівних органів Громадської організації (об'єднання) Фонд підтримки інвалідів від 18.03.2015 року.

В іншій частині позовних вимог відмовлено.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 31.03.2016 р. касаційну скаргу ГО "Фонду підтримки інвалідів" та відповідача відхилено, постанову Харківського апеляційного адміністративного суду від 21.12.2015 р. залишено без змін.

За таких обставин, на думку позивача, відповідач (по справі № 820/5558/15) повинен був скасувати всі реєстраційні дії після 17.03.2015 року, повернути склад Центральної ради станом на 17.03.2015 року та президента Фонду - ОСОБА_3

У зв'язку з наведеним, 15.12.2016 р. представник позивача звернувся до Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Харківській області з заявою про внесення змін до реєстраційної справи та доданими до неї документами (а.с.11 том 1).

Однак, спеціаліст ОСОБА_5 дійшла до висновку, що рішення про державну реєстрацію змін до відомостей про ГО "Фонд підтримки інвалідів" не може бути прийнято, внаслідок чого було складено повідомлення про відмову в державній реєстрації змін до відомостей про ГО "Фонд підтримки інвалідів" зі статусом юридичної особи(а.с.12 том 1).

Позивач не погоджуючись з відмовою відповідача, звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов наступного висновку.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 2 статті 6 Конституції України органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.

Правові та організаційні засади реалізації права на свободу об'єднання, гарантованого Конституцією України та міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, порядок утворення, реєстрації, діяльності та припинення громадських об'єднань визначає Закон України "Про громадські об'єднання" (у редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до ч. 1, 3 ст. 1 Закону України "Про громадські об'єднання" громадське об'єднання - це добровільне об'єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів.

Громадська організація - це громадське об'єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулює Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (у редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин).

Дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців(ст. 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань»).

Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» державна реєстрація базується на таких основних принципах:

1) обов'язковості державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі;

2) публічності державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі та документів, що стали підставою для її проведення;

3) врегулювання відносин, пов'язаних з державною реєстрацією, та особливостей державної реєстрації виключно цим Законом;

4) державної реєстрації за заявницьким принципом;

6) єдності методології державної реєстрації;

7) об'єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі;

8) внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону;

9) відкритості та доступності відомостей Єдиного державного реєстру.

Статтею 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» визначено, що відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі:

1) відповідних заяв про державну реєстрацію;

2) документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій;

3) відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.

В Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб:

1) найменування юридичної особи, у тому числі скорочене (за наявності);

2) ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (далі - ідентифікаційний код);

3) організаційно-правова форма;

4) вид громадського формування (політична партія, структурне утворення політичної партії; громадське об'єднання, місцевий осередок громадського об'єднання із статусом юридичної особи; професійна спілка, об'єднання професійних спілок, організація профспілки, передбачена статутом профспілки, об'єднання організацій профспілок, організація роботодавців, об'єднання організацій роботодавців; творча спілка, місцевий осередок творчої спілки);

5) дані про статус громадського формування;

6) центральний чи місцевий орган виконавчої влади, до сфери управління якого належить юридична особа публічного права або який здійснює функції з управління корпоративними правами держави у відповідній юридичній особі;

7) мета діяльності громадського формування;

8) перелік засновників (учасників) юридичної особи: прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), серія та номер паспорта, якщо засновник - фізична особа; найменування, країна резидентства, місцезнаходження та ідентифікаційний код, якщо засновник - юридична особа; відмітка про закінчення повноважень засновника громадського формування у зв'язку з державною реєстрацією;

9) інформація про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) її засновника, якщо засновник - юридична особа (крім громадських формувань, адвокатських об'єднань, торгово-промислових палат, об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, релігійних організацій, державних органів, органів місцевого самоврядування, їх асоціацій, державних та комунальних підприємств, установ, організацій): прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства, серія та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), дата народження, а також повне найменування та ідентифікаційний код (для резидента) засновника юридичної особи, в якому ця особа є кінцевим бенефіціарним власником (контролером). У разі відсутності в юридичної особи кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) її засновника, якщо засновник - юридична особа, вноситься відмітка про причину його відсутності.

У разі якщо засновниками юридичної особи є виключно фізичні особи, які є бенефіціарними власниками (контролерами) юридичної особи, інформація про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи не подається;

10) місцезнаходження юридичної особи;

11) види діяльності;

12) назва органів управління юридичної особи;

13) відомості про керівника юридичної особи, а за бажанням юридичної особи - також про інших осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо: прізвище, ім'я, по батькові, дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), дані про наявність обмежень щодо представництва юридичної особи;

14) відомості про членів керівних органів: прізвище, ім'я, по батькові, дата народження, посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку - для громадського формування;

15) розмір статутного (складеного) капіталу (пайового фонду) та розмір частки кожного із засновників (учасників);

16) вид установчого документа (установчий акт, статут, модельний статут, засновницький договір, одноособова заява (меморандум), положення тощо);

17) відомості про установчий документ, на підставі якого діє громадське формування, - у разі створення юридичної особи на підставі установчого документа іншого громадського формування;

18) інформація для здійснення зв'язку з юридичною особою: телефон, адреса електронної пошти;

19) дата та номер запису в Єдиному державному реєстрі;

20) дані про відокремлені підрозділи юридичної особи: ідентифікаційний код відокремленого підрозділу; найменування відокремленого підрозділу; місцезнаходження відокремленого підрозділу; види діяльності відокремленого підрозділу; відомості про керівника відокремленого підрозділу: прізвище, ім'я, по батькові, посада, дата народження, дата призначення та реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), наявність обмежень щодо представництва від імені юридичної особи; відомості про членів керівних органів: прізвище, ім'я, по батькові, дата народження, посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку - для відокремленого підрозділу громадського формування; відомості про належність відокремленого підрозділу юридичної особи, що припиняється шляхом злиття, приєднання, поділу або перетворення, до юридичної особи - правонаступника; інформація для здійснення зв'язку з відокремленим підрозділом: телефон та адреса електронної пошти;

21) дані про підрозділ громадського формування, що має статус юридичної особи (місцевий осередок громадського об'єднання, місцевий осередок творчої спілки, організація профспілки);

22) дані про те, що юридична особа є відокремленим підрозділом громадського формування;

23) дані про те, що юридична особа є структурним утворенням політичної партії;

24) відомості про структурні утворення політичної партії: вид структурного утворення політичної партії (обласна, міська, районна організація, первинний осередок, інше структурне утворення); територія, у межах якої діє структурне утворення політичної партії, наявність статусу юридичної особи; дата та номер рішення керівного органу політичної партії, яким завірено заяву про державну реєстрацію структурного утворення політичної партії; відомості про структурні утворення політичної партії із статусом юридичної особи, що містяться в частині другій цієї статті; додаткові відомості про структурні утворення політичної партії, що не мають статусу юридичної особи: дата та номер запису в Єдиному державному реєстрі, найменування (повне, скорочене (за наявності), дата легалізації (реєстрації) та реєстраційний номер у паперовому Реєстрі обласних, міських, районних організацій або інших структурних утворень, передбачених статутом партії, або в книзі обліку первинних осередків політичних партій, відомості про керівника структурного утворення: прізвище, ім'я, по батькові, відомості про склад керівних органів, місцезнаходження, номер телефону, відомості про припинення діяльності структурного утворення політичної партії: дата, шляхи (реорганізація, ліквідація (саморозпуск), заборона діяльності, анулювання реєстрації) та підстава припинення діяльності, підстави для зупинення розгляду документів, підстави для відмови в державній реєстрації, відомості про скасування реєстраційних дій, відомості про суб'єкта державної реєстрації та державного реєстратора, дані про оприлюднення результатів розгляду документів, які подані для державної реєстрації, місце зберігання реєстраційної справи в паперовій формі, дані про надання відомостей з Єдиного державного реєстру, інформація про виправлення помилок, допущених у відомостях Єдиного державного реєстру;

25) дата легалізації (реєстрації) та реєстраційний номер у паперовому Реєстрі політичних партій, Реєстрі об'єднань громадян, Реєстрі творчих спілок - для громадських формувань, легалізованих (зареєстрованих) до набрання чинності цим Законом;

26) дані про перебування юридичної особи у процесі припинення, у тому числі дані про рішення щодо припинення юридичної особи, відомості про комісію з припинення (ліквідатора, ліквідаційну комісію тощо) та про строк, визначений засновниками (учасниками) юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, для заявлення кредиторами своїх вимог;

27) дані про скасування рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи;

28) дані про перебування юридичної особи у процесі провадження у справі про банкрутство, санації, у тому числі відомості про розпорядника майна, керуючого санацією;

29) дані про юридичних осіб, правонаступником яких є зареєстрована юридична особа;

30) дані про юридичних осіб - правонаступників;

31) дата прийняття, дата набрання законної сили та номер судового рішення, на підставі якого проведено реєстраційну дію;

32) відомості про заборону діяльності громадського формування: анулювання реєстрації або заборона діяльності політичної партії, заборона діяльності громадського об'єднання;

33) підстави для зупинення розгляду документів;

34) інформація про направлення повідомлення правоохоронним органам у разі виникнення сумнівів щодо справжності поданих документів;

35) підстави для відмови в державній реєстрації;

36) відомості про скасування реєстраційних дій;

37) відомості про суб'єкта державної реєстрації та державного реєстратора;

38) дані про оприлюднення результатів розгляду документів, поданих для державної реєстрації;

39) місце зберігання реєстраційної справи в паперовій формі;

40) дані про надання відомостей з Єдиного державного реєстру;

41) фінансова звітність про господарську діяльність юридичної особи (крім бюджетних установ) у складі балансу і звіту про фінансові результати в електронній формі, отримана з інформаційної системи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики;

42) відомості, отримані в порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів;

43) відомості про смерть засновника (учасника) юридичної особи, визнання його безвісно відсутнім чи оголошення померлим, відомості про смерть керівника юридичної особи та особи, яка може вчиняти дії від імені юридичної особи;

44) дані про символіку: вид символіки (партійний гімн, прапор, розпізнавальний знак, девіз, емблема, інший вид), опис символіки, зображення символіки, дата та номер запису в Єдиному державному реєстрі, дата взяття до відома повідомлення про втрату чинності символікою, підстави для зупинення розгляду документів, підстави для відмови в державній реєстрації, відомості про скасування реєстраційних дій, відомості про суб'єкта державної реєстрації та державного реєстратора, дані про оприлюднення результатів розгляду документів, поданих для державної реєстрації, дані про надання відомостей з Єдиного державного реєстру, інформація про виправлення помилок, допущених у відомостях Єдиного державного реєстру;

45) відомості про ліцензування виду господарської діяльності суб'єкта господарювання: вид господарської діяльності, на який видано ліцензію; найменування та ідентифікаційний код органу ліцензування, що прийняв рішення про видачу ліцензії; дата і номер рішення органу ліцензування про надання та відмову у наданні ліцензії (із зазначенням підстави для такої відмови); відомості про місця та засоби провадження ліцензіатом виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, подання яких органу ліцензування передбачено ліцензійними умовами; підстави, дата і номер рішення про анулювання ліцензії, дата набрання ним чинності; дата видачі ліцензії; відомості про орган ліцензування (найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код) та ім'я посадової особи, що внесла запис до Єдиного державного реєстру; дані про оприлюднення результатів розгляду документів, поданих для ліцензування;

46) відомості про видачу документів дозвільного характеру: об'єкт, на який видано документ дозвільного характеру; назва виданого документа дозвільного характеру: дата і номер рішення про видачу документів дозвільного характеру або повідомлення про відмову у видачі документа дозвільного характеру (із зазначенням підстави для відмови); строк дії документа дозвільного характеру (необмеженість строку дії документа); дата видачі документа дозвільного характеру; підстави, дата і номер рішення про анулювання документа дозвільного характеру; дата надходження декларації відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства; дата і номер судового рішення про визнання анулювання документа дозвільного характеру безпідставним; дата поновлення безпідставно анульованого документа дозвільного характеру; відомості про дозвільний орган (найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код) та ім'я посадової особи, яка внесла запис до Єдиного державного реєстру; дата видачі документа дозвільного характеру; дані про оприлюднення результатів розгляду документів, поданих для видачі документів дозвільного характеру;

47) інформація про виправлення помилок, допущених у відомостях Єдиного державного реєстру.

Приписами ст. 14 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» встановлено, що документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі.

Якщо документи подаються особисто, заявник пред'являє свій паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України, або паспортний документ іноземця, або посвідчення особи без громадянства, або посвідку на постійне або тимчасове проживання.

У разі подання документів представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження.

Стаття 15 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» містить вимоги до оформлення документів, що подаються для державної реєстрації.

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» розгляд документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, здійснюється у такі строки, зокрема, щодо громадського об'єднання, місцевого осередку громадського об'єднання із статусом юридичної особи - не пізніше трьох робочих днів з дати подання документів для державної реєстрації.

Строк розгляду документів, встановлений пунктами 2, 6 і 7 частини першої цієї статті, може бути продовжений суб'єктом державної реєстрації за необхідності, але не більше ніж на 15 робочих днів.

Згідно з ч. 1 ст. 28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» підставами для відмови у державній реєстрації є, зокрема, подання документів особою, яка не має на це повноважень.

Повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації повинно містити посилання на конкретну норму (пункт, статтю) законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення та подання документів, а також повинно бути зазначено, який саме пункт чи стаття поданого заявником документа (статуту, протоколу тощо) не відповідає нормам законодавства.

Судом встановлено, що заяву з доданими до неї документами було подано ОСОБА_4, який діяв на підставі довіреності від 05.09.2016 р.(а.с.107 том 1).

Вказана довіреність видана від імені Громадської організації (об'єднання) "Фонд підтримки інвалідів" ОСОБА_3, як президента організації, що діє на підставі Статуту.

Проте, як вбачається з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців керівником Громадської організації (об'єднання) "Фонд підтримки інвалідів" з 08.09.2015 р. є ОСОБА_7.

Як встановлено судом, загальними зборами ГО "Фонд підтримки інвалідів" 07.09.2015 р. прийнято рішення про зміни у складі керівних органів, зокрема, обрано президентом організації ОСОБА_7.

У зв'язку з чим, правовим висновком від 24.09.2015 р. визначено, що повідомлення про зміни у складі керівних органів ГО "Фонд підтримки інвалідів" може бути прийняте(а.с.92 том 1).

Відповідно до Закону України "Про громадські об'єднання" та на підставі рішення загальних зборів ГО "Фонд підтримки інвалідів" від 07.09.2015 р. начальником управління 24.09.2015 р. прийнято наказ №312/2 "Про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів ГО "Фонд підтримки інвалідів"" (а.с.91 том 1).

Слід вказати, що доказів відносно того, що наказ від 24.09.2015 р. №312/2 скасований представниками сторін не надано.

Суд зауважує, що постановою Харківського апеляційного адміністративного суду від 21.12.2015 р. визнано протиправним та скасовано наказ Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції Міністерства юстиції України №139/04-01-03 від 18.03.2015 р., яким, зокрема, обрано президентом Громадської організації (об'єднання) "Фонд підтримки інвалідів" ОСОБА_6, замість ОСОБА_3

Однак, станом на дату прийняття рішення Харківським апеляційним адміністративним судом, уже існував наказ від 24.09.2015 р. №312/2, яким прийнято повідомлення про зміни у складі керівних органів Громадської організації (об'єднання) "Фонд підтримки інвалідів" та обрано президентом Організації ОСОБА_7 замість ОСОБА_6

Додатково суд вважає за необхідне відзначити, що згідно інформації, яка міститься в автоматизованій системі "Документообіг адміністративних судів" Харківського окружного адміністративного суду, позивачем було отримано рішення Харківського апеляційного адміністративного суду від 21.12.2015 р., що набрало законної сили, однак останній не звертався до суду з заявою про отримання виконавчого листа.

За таких обставин, суд дійшов висновку про правомірність відмови відповідача у проведенні державної реєстрації змін до відомостей про Громадську організацію (об'єднання) "Фонд підтримки інвалідів", відповідно до заяви від 15.12.2016 р.

Крім того, суд зазначає, що Громадську організацію (об'єднання) Фонд підтримки інвалідів (код ЄДРПОУ 35972253) припинено, про що внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 29.06.2017 №14801110016041100.

До того ж, в матеріалах справи відсутні відомості про наявність правонаступника вказаної громадської організації. Також відсутні докази оскарження внесеного запису про припинення Громадської організації (об'єднання) "Фонд підтримки інвалідів".

Відповідно до ч. 1 ст. 25, 26 Закону України "Про громадські об'єднання" припинення діяльності громадського об'єднання здійснюється:

1) за рішенням громадського об'єднання, прийнятим вищим органом управління громадського об'єднання, у визначеному статутом порядку, шляхом саморозпуску або реорганізації;

2) за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об'єднання.

Громадське об'єднання має право у будь-який час прийняти рішення про припинення своєї діяльності (саморозпуск).

Відповідно до частини першої статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Статтею 86 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ч. 1 ст. 86); ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили (ч. 2 ст. 86); суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності (ч. 3 ст. 86).

Згідно з ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Будь-яке рішення чи дії суб'єкта владних повноважень мають бути законними та обґрунтованими, прийнятими чи вчиненими в межах наданих повноважень, мати під собою конкретні об'єктивні факти, на підставі яких його ухвалено або вчинено, а суд, відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, перевіряє чи прийнято такі рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення, з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку. Також рішення суб'єкта владних повноважень не може ґрунтуватися на припущеннях.

З огляду на наведене, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги ОСОБА_3 є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

Розподіл судових витрат здійснити в порядку ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст. ст. 2, 8-14, 71, 94, 160-163, 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_3 до Головного територіального управління юстиції в Харківській області про зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови виготовлено 27 листопада 2017 р.

Суддя Мар'єнко Л.М.

Джерело: ЄДРСР 70507616
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку