open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 209/2203/17

Провадження № 2/209/1347/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 листопада 2017 року Дніпровський районний суд м. Дніпродзержинська Дніпропетровської області у складі головуючого судді – Решетник Т.О.,

за участю секретаря – Шаповал А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Кам'янське цивільну справу за позовом ОСОБА_1 соціального захисту населення адміністрації Дніпровського району Кам’янської міської ради до ОСОБА_2 про стягнення надміру отриманих коштів державної допомоги, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСОБА_1 соціального захисту населення адміністрації Дніпровського району Кам’янської міської ради звернулося до суду з позовом, в якому просить стягнути з ОСОБА_2 на користь ОСОБА_1 соціального захисту населення адміністрації Дніпровського району Кам’янської міської ради надміру виплачені кошти допомоги малозабезпеченим сім’ям у сумі 3694,77 грн.

На обґрунтування позову зазначило, що відповідно до заяви про призначення всіх видів соціальної допомоги від 22.06.2016 року, ОСОБА_2 призначено державну грошову соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям, починаючи з 01 червня 2016 року по 30 листопада 2016 року. Допомога малозабезпеченим сім’ям була призначена на підставі Закону України „Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям” та Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 №250. Згідно з ч.1 ст. 1 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям – щомісячна допомога, яка надається малозабезпеченим сім’ям у грошовій формі у розмірі, що залежить від величини середньомісячного сукупного доходу сім’ї; малозабезпечена сім’я – сім’я, яка з поважних причин або незалежних від неї причин має середньомісячний сукупний дохід нижчий від прожиткового мінімуму для сім’ї. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» розмір державної соціальної допомоги визначається як різниця між прожитковим мінімумом для сім'ї та її середньомісячним сукупним доходом, який обчислюється за методикою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, але цей розмір не може бути більшим ніж 75 відсотків прожиткового мінімуму для сім'ї. Відповідно до вимог п.6 Порядку для призначення соціальної допомоги уповноважений представник сім'ї подає органу соціального захисту населення такі документи: заяву; документ, що посвідчує особу уповноваженого представника сім'ї; довідку про склад сім’ї, декларацію про доходи та майно (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім'ї), довідку про наявність та розмір земельної частки (паю). При наданні вищевказаних документів, на підставі яких відповідачеві призначено допомогу, ОСОБА_2 зобов’язувалася повідомляти управління соціального захисту населення про всі обставини, що впливають на виплату державної допомоги. Однак, відповідач не повідомила про факт проживання доньки з біологічною бабусею та продовжувала отримувати допомогу малозабезпеченим сім’ям. Згідно листа Служби у справах дітей адміністрації Дніпровського району Кам’янської міської ради від 06.09.2016 року № 1-24/51 встановлено, до донька відповідача ОСОБА_3 постійно проживає з біологічним батьком ОСОБА_4, бабусею ОСОБА_5 за адресою: вулиця Вокзальна, 6-18. У зв’язку з цим виникла переплата допомоги у розмірі 3694,77 грн. Відповідно до п. 12 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 року № 250, у разі коли особами, які входять до складу сім’ї, навмисно подано недостовірні відомості чи приховано відомості, що вплинули чи могли вплинути на встановлення права на соціальну допомогу та визначення її розміру, виплата соціальної допомоги припиняється з місяця, в якому виявлено порушення. На наступний строк допомога може бути призначена не раніше ніж через шість місяців, починаючи з першого числа місяця виявлення порушення. Відповідно до п. 25 Порядку виплата раніше призначеної соціальної допомоги припиняється, якщо сім’єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинули на встановлення права на соціальну допомогу і визначення її розміру, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, - з місяця, в якому виявлено порушення. У зв’язку з цим відповідач втратила право на одержання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та була знята з обліку. Відповідач повідомлена працівниками управління про виявлений залишок надміру отриманих коштів, виплачених їй як державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям, але вчинити дії щодо погашення переплати не виявила і на теперішній час питання повернення незаконно отриманих коштів відповідачем залишається відкритим.

Представник позивача – ОСОБА_1 соціального захисту населення адміністрації Дніпровського району Кам’янської міської ради – ОСОБА_6 в судове засідання не з’явилася, заявила клопотання про розгляд справи за її відсутністю, позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

Відповідач ОСОБА_2 в судове засідання не з’явилася, заявила клопотання про розгляд справи за її відсутністю, позовні вимоги не визнає, у заяві зазначила, що ОСОБА_3 з нею спілкується та буває у неї вдома, всі кошти від держави вона витрачає на дітей. Оскільки біологічний батько не визнав своє батьківство, вона залишається матір’ю одиначкою відносно ОСОБА_3, на яку вона сплачує аліменти у розмірі 50% від заробітку.

Відповідно до ч. 2 ст. 197 ЦПК України, у разі неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи в разі якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Вивчивши матеріали справи та дослідивши письмові докази у справі, суд вважає, що позов підлягає задоволенню.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, на підставі заяви про призначення всіх видів соціальної допомоги від 22.06.2016 року, ОСОБА_2 було призначено державну грошову соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям. Допомога малозабезпеченим сім’ям була призначена на підставі Закону України „Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям” та Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 № 250, що підтверджується копією заяви ОСОБА_2 про призначення всіх видів соціальної допомоги від 22.06.2016 року (а.с.5), копією рішення про призначення соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям (а.с.7).

Згідно з ч.1 ст.1 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям» державна соціальна допомога малозабезпеченим сім'ям – щомісячна допомога, яка надається малозабезпеченим сім'ям у грошовій формі в розмірі, що залежить від величини середньомісячного сукупного доходу сім'ї; малозабезпечена сім'я — сім'я, яка з поважних або незалежних від неї причин має середньомісячний сукупний доход нижчий від прожиткового мінімуму для сім'ї.

Державна соціальна допомога призначається з місяця звернення, якщо протягом місяця подано всі необхідні документи (ч.6 ст.4 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям»).

Відповідно до ч. 10 ст.4 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям» порядок призначення та виплати державної соціальної допомоги встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям» розмір державної соціальної допомоги визначається як різниця між прожитковим мінімумом для сім'ї та її середньомісячним сукупним доходом, який обчислюється за методикою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, але цей розмір не може бути більшим ніж 75 відсотків прожиткового мінімуму для сім'ї.

Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям» державна соціальна допомога призначається на шість місяців.

Відповідно до вимог п.6 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 № 250,уповноважений представник сім'ї подає органу соціального захисту населення такі документи: заяву; документ, що посвідчує особу уповноваженого представника сім'ї; довідку про склад сім'ї; декларацію про доходи та майно (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім'ї), довідку про наявність та розмір земельної частки (паю).

Згідно ст. 7 Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям" якщо сім'єю навмисно подано недостовірні відомості чи приховано відомості, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на державну соціальну допомогу та на визначення її розміру, виплата призначеної державної соціальної допомоги припиняється з місяця, в якому виявлено порушення.

Згідно декларацій про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, наданих управлінню соціального захисту населення, відповідачем власноруч зазначено, що у її власності знаходиться квартира за адресою: АДРЕСА_1, загальною площею 58,7 кв.м., що підтверджується копією декларації (а.с.6).

Згідно довідки начальника служби у справах дітей ОСОБА_2 є матір’ю двох дітей: ОСОБА_7, ІНФОРМАЦІЯ_1, та ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_2. ОСОБА_7 проживає з матір’ю – ОСОБА_2, за адресою: вул. Харківська, 37-41, а ОСОБА_3 постійно проживає з біологічним батьком ОСОБА_4, бабусею ОСОБА_5 та дідусем ОСОБА_8 за адресою: АДРЕСА_2, що підтверджується копією довідки служби у справах дітей адміністрації Дніпровського району Кам’янської міської ради (а.с.8).

Згідно матеріалів справи, рішенням Апеляційного суду Дніпропетровської області від 01.06.2016 року рішення Дніпровського районного суду м. Дніпродзержинська Дніпропетровської області від 19.02.2016 року скасовано та ухвалено нове рішення, яким встановлено опіку над малолітньою ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_3, опікуном призначено ОСОБА_5, стягнуто з відповідача аліменти на утримання дитини у розмірі 1/4 частини з всіх видів доходу на користь ОСОБА_5 (а.с.14-17).

Згідно наданих суду матеріалів, за період з 01.07.2016 року по 30.09.2016 року виникла переплата допомоги у розмірі 3694,77 грн., що підтверджується копією довідки про отримання (неотримання) допомоги від 17.08.2017 року № 06/2908 (а.с.21).

Відповідно до п.28 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 року № 250, у разі неповернення відповідачем надміру виплачених коштів добровільно у встановлені строки орган праці та соціального захисту населення вирішує питання про їх стягнення у судовому порядку.

За змістом частини першої статті 1212 ЦК України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов'язана повернути потерпілому це майно. Заперечення відповідача ОСОБА_2, та її посилання на те, що дитина відвідує матір за місцем її проживання, не є доказом постійного проживання дитини із матір’ю, та не можуть бути взяті судом до уваги. Відсутні будь-які належні та допустимі докази на підтвердження заперечень відповідача.

Враховуючи викладене, виник факт надміру виплачених коштів державної допомоги за період з липня 2016 року по вересень 2016 року в розмірі 3694,77 грн., що підтверджується довідкою про отримання (неотримання) допомоги (а.с.21), які підлягають поверненню.

За таких обставин, позов підлягає задоволенню.

Згідно ст. 88 ЦПК України якщо позивача, на користь якого ухвалено рішення, звільнено від сплати судового збору, він стягується з відповідача в дохід держави пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимог.

Керуючись ст. ст. 8, 10, 11, 57-60, 88, 209, 212-215, 224-226, 232 ЦПК України,

ВИРІШИВ:

Цивільний позов ОСОБА_1 соціального захисту населення адміністрації Дніпровського району Кам’янської міської ради до ОСОБА_2 про стягнення надміру отриманих коштів державної допомоги – задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_2, ІПН НОМЕР_1, на користь ОСОБА_1 соціального захисту населення адміністрації Дніпровського району Кам’янської міської ради надміру виплачені кошти допомоги малозабезпеченим сім’ям у сумі 3694 (три тисячі шістсот дев’яносто чотири) гривні 77 коп.

Стягнути з ОСОБА_2, ІПН НОМЕР_1, на користь держави судовий збір у розмірі 1600,00 гривень.

Рішення може бути оскаржене шляхом подачі апеляційної скарги до Апеляційного суду Дніпропетровської області через Дніпровський районний суд м. Дніпродзержинська протягом десяти днів з дня проголошення рішення. Особи які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії рішення.

Cуддя Т.О. Решетник

Джерело: ЄДРСР 70418530
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку