open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 826/7299/17
Моніторити
Ухвала суду /02.08.2021/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /15.07.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /12.07.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /06.12.2017/ Вищий адміністративний суд України Постанова /13.11.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.11.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.11.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.10.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.10.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.10.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.09.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.09.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.09.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.09.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /10.08.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /18.07.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /15.06.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва
emblem
Справа № 826/7299/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /02.08.2021/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /15.07.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /12.07.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /06.12.2017/ Вищий адміністративний суд України Постанова /13.11.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.11.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.11.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.10.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.10.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.10.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.09.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.09.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.09.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.09.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /10.08.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /18.07.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /15.06.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа : № 826/7299/17 Головуючий у 1-й інстанції: Качур І.А.

Суддя-доповідач: Вівдиченко Т.Р.

ПОСТАНОВА

Іменем України

13 листопада 2017 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді Суддів За участю секретаря

Вівдиченко Т.Р. Лічевецького І.О. Твердохліб В.А. Кондратенко Я.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційними скаргами Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 серпня 2017 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «БЦ Діамант Хол» до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Київської міської державної адміністрації, Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю «Імперія Люкс» про визнання протиправною бездіяльності, визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «БЦ Діамант Хол» (далі - ТОВ «БЦ Діамант Хол») звернувся до суду з позовом до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Київської міської державної адміністрації, Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю «Імперія Люкс», в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просив:

- визнати протиправною бездіяльність Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щодо вирішення питання про продовження терміну дії контрольної картки № 15060129-Пч на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення у зв'язку з встановленням тимчасової огорожі на період будівництва торговельно-виставкового залу за адресою: вул. Круглоуніверситетська, 2/1 у Печерському районі м. Києва;

- зобов'язати Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) продовжити термін дії контрольної картки № 15060129-Пч на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення у зв'язку з встановленням тимчасової огорожі на період будівництва торговельно-виставкового залу за адресою: вул. Круглоуніверситетська, 2/1 у Печерському районі м. Києва.

- визнати протиправним та скасувати Протокол Постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 02.06.2017 року № 16.

- визнати протиправним та скасувати Припис Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 09.06.2017 року б/н про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

- визнати протиправним та скасувати Припис Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 09.06.2017 року б/н про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема будівельних норм, містобудівним умова та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт.

- визнати протиправним та скасувати Протокол Постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 13.06.2017 року № 17.

- зобов'язати Постійну комісію з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) усунути перешкоди у доступі та користуванні земельною ділянкою, кадастровий номер № 8 000 000 000:76:034:009, розташованої за адресою: вул. Круглоуніверситетська, 2/1 у Печерському районі м. Києва.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 серпня 2017 року адміністративний позов задоволено.

Визнано протиправною бездіяльність Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щодо вирішення питання про продовження терміну дії контрольної картки № 15060129-Пч на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення у зв'язку з встановленням тимчасової огорожі на період будівництва торговельно-виставкового залу за адресою: вул. Круглоуніверситетська, 2/1 у Печерському районі м. Києва.

Зобов'язано Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) продовжити термін дії контрольної картки № 15060129-Пч на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення у зв'язку з встановленням тимчасової огорожі на період будівництва торговельно-виставкового залу за адресою: вул. Круглоуніверситетська, 2/1 у Печерському районі м. Києва.

Визнано протиправним та скасовано Протокол Постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 02.06.2017 року № 16.

Визнано протиправним та скасовано Припис Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 09.06.2017 року б/н про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

Визнано протиправним та скасовано Припис Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 09.06.2017 року б/н про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема будівельних норм, містобудівним умова та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт.

Визнано протиправним та скасовано Протокол Постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 13.06.2017 року № 17.

Зобов'язано Постійну комісію з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) усунути перешкоди у доступі та користуванні земельною ділянкою, кадастровий номер № 8 000 000 000:76:034:009, розташованої за адресою: вул. Круглоуніверситетська, 2/1 у Печерському районі м. Києва, що були створені на підставі протоколу Постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 13.06.2017 року № 17.

Не погодившись з постановою суду, відповідач - Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) звернувся з апеляційною скаргою, просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити повністю, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права.

Крім цього, не погодившись з постановою суду, відповідач - Департамент з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) також звернувся з апеляційною скаргою, просить скасувати постанову суду першої інстанції в частинах визнання протиправним та скасування припису Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 09.06.2017 року б/н про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та припису Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 09.06.2017 року б/н про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема будівельних норм, містобудівним умова та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог в цих частинах відмовити повністю, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права.

Заслухавши у відкритому судовому засіданні суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, які з'явилися в судове засідання, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційних скарг, колегія суддів вважає, що апеляційні скарги підлягають задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, ТОВ «БЦ Діамант Хол» є власником та користувачем земельної ділянки (кадастровий номер 8 000 000 000:76:034:009), розташованої за адресою: м. Київ, вул. Круглоуніверситетська, 2/1, відповідно до Державного акту про право власності на земельну ділянку від 13.07.2012р. серія ЯЖ № 049615.

18.08.2015р. Державна архітектурно-будівельною інспекція видала позивачу Дозвіл на виконання будівельних робіт на вказаній земельній ділянці.

18.09.2015р. Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) видав позивачу (замовнику будівельних робіт) та виконавцю робіт - ТОВ «Імперія Люкс» контрольну картку № 15060129-Пч на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення, у зв'язку з встановленням тимчасової огорожі на період будівництва торговельно-виставкового залу за адресою: м. Київ, Печерський район, вул. Круглоуніверситетська, 2/1, з терміном дії до 18.03.2016р., яку було продовжено до 31.12.2016р.

01.07.2016р. Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) здійснив позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил з боку позивача (код ЄДРПОУ 37954880, адреса: 01024, м. Київ, вул. Круглоуніверситетська, 2/1) на об'єкті будівництва «Будівництво, експлуатація та обслуговування торговельно-виставкового залу по вул. Круглоуніверситетській, 2/1 у Печерському районі м. Києва», за результатами якої жодних порушень вимог містобудівного законодавства з боку позивача встановлено не було.

26.09.2016р. постановою Окружного адміністративного суду міста Києва у справі № 826/12005/16 було визнано протиправними дії Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щодо анулювання контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення, в зв'язку з встановленням тимчасової огорожі на період будівництва торговельно-виставкового залу № 15060129-Пч з підстав не передбачених підпунктом 15.5.2 пункту 15.5 Правил благоустрою міста Києва. В мотивувальній частині вказаного рішення контрольну картку № 15060129-Пч визнано такою, що не була анульована.

07.12.2016р. третя особа, в зв'язку з закінченням терміну дії контрольної картки № 15060129-Пч та необхідністю продовження терміну виконання будівельних робіт, звернулась із заявою від 07.12.2016р. вих. № 6/12 до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щодо продовження терміну дії контрольної картки № 15060129-Пч на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення, в зв'язку з встановленням тимчасової огорожі на період будівництва торговельно-виставкового залу за адресою: м. Київ, Печерський район, вул. Круглоуніверситетська, 2/1.

25.01.2017р. листом за № 064/222-130 Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повідомив, що зазначена контрольна картка № 15060129-Пч анульована 03.08.2016р., про що Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища листом від 03.08.2016р. за № 064-7272 попередив позивача ТОВ «БЦ Діамант Хол» та виконавця робіт ТОВ «Імперія Люкс ЛТД»; у разі прийняття Департаментом рішення щодо видачі контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою, КП «Благоустрій» буде надано послуги щодо її оформлення відповідно до Статуту.

17.01.2017р. постановою Київського апеляційного адміністративного суду у справі № 826/12005/16 постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.09.2016р. у справі № 826/12005/16 залишено без змін та визнано протиправними дії Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щодо анулювання контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення № 15060129-Пч.

02.06.2017р. Постійна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) рішенням у формі Протоколу від 02.06.2017р. № 16 зобов'язала позивача зупинити роботи на будівельному майданчику на вул. Круглоуніверситетській, 2/1 у Печерському районі м. Києва.

02.06.2017р. Департамент з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) видав Наказ від 02.06.2017р. № 371, яким зобов'язав Управління контролю за будівництвом Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва здійснити проведення позапланової перевірки позивача на предмет дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил на об'єкті будівництва: «Будівництво, експлуатація та обслуговування торговельно-виставкового залу по вул. Круглоуніверситетській, 2/1 у Печерському районі м. Києва».

07.06.2017р. Департамент з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) видав направлення для проведення позапланової перевірки від 07.06.2017р. б/н начальнику інспекційного відділу № 2 управління контролю за будівництвом ОСОБА_7 та головному державному інспектору інспекційного відділу №2 управління контролю за будівництвом ОСОБА_8 на об'єкті «Будівництво, експлуатація та обслуговування торговельно-виставкового залу по вул. Круглоуніверситетській, 2/1 у Печерському районі м. Києва», ТОВ «БЦ Діамант Хол» (код ЄДРПОУ 37954880, адреса: 01024, м. Київ, вул. Круглоуніверситетська, 2/1).

09.06.2017р. Департамент з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) направив позивачу лист від 09.06.2017р. № 073-5216 з матеріалами перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності під час виконання будівельних робіт на об'єкті будівництва «Будівництво, експлуатація та обслуговування торговельно-виставкового залу на вул. Круглоуніверситетській, 2/1 у Печерському районі м. Києва» з доданими до нього Актом перевірки від 09.06.2017р., Приписом від 09.06.2017р. б/н про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та Приписом від 09.06.2017р. б/н про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема будівельних норм, містобудівним умова та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт.

13.06.2017р. Постійна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) прийняла рішення у формі Протоколу від 13.06.2017р. № 17 про проведення огородження будівельного майданчику, розташованого за адресою: вул. Круглоуніверситетська, 2/1 у Печерському районі м. Києва.

17.06.2017р. на виконання Протоколу Постійної комісії від 13.06.2017р. № 17 службові особи Постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) встановили конструкції з бетонних блоків на земельній ділянці позивача (кадастровий номер 8 000 000 000:76:034:009), розташованій за адресою: вул. Круглоуніверситетська, 2/1 у Печерському районі м. Києва та заблокували доступ до неї.

Не погоджуючись з прийнятими рішеннями відповідачів, вважаючи протиправною бездіяльність щодо невирішення питання про продовження терміну дії контрольної картки № 15060129-Пч на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення, у зв'язку з встановленням тимчасової огорожі на період будівництва торговельно-виставкового залу за адресою: вул. Круглоуніверситетська, 2/1 у Печерському районі м. Києва, позивач звернувся до суду з вищевказаним позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів зазначає наступне.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Закон України «Про благоустрій населених пунктів» від 06 вересня 2005 року № 2807-IV визначає правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів і спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини.

Згідно ст. 5 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», управління у сфері благоустрою населених пунктів здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та інші органи влади в межах їх повноважень.

Положеннями ст. 10 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» визначено, що до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить, зокрема, затвердження правил благоустрою територій населених пунктів.

Відповідно до ст. 34 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту.

На виконання вищезазначених нормативно-правових актів, рішенням Київської міської ради від 25.12.2008р. № 1051/1051 прийняті Правила благоустрою міста Києва, які визначають правові, економічні, соціальні та організаційні засади благоустрою міста і спрямовані на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини.

Згідно з п. 15.1.1 Правил благоустрою міста Києва, підставою на порушення існуючого благоустрою та його відновлення у місті Києві є контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою. Контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення на період виконання земляних і монтажних робіт, пов'язаних з прокладанням, перекладанням, ремонтом, у тому числі ліквідації аварій інженерних мереж і споруд, будівництвом і ремонтом будинків, транспортних магістралей, доріг, площ, інженерних вишукувань, благоустроєм та озелененням територій, надається на підставі письмового звернення замовника (забудовника), в якому повинні бути вказані адреса, назва та характеристика виконуваних робіт. До листа додається заявка встановленої форми (інформація про виконавця робіт і замовника).

В силу п. 15.2.8 Правил благоустрою м. Києва, термін дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою визначається Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Відповідно до пункту 15.5.2 пункту 15.5 Правил благоустрою м. Києва, зупинення (анулювання) дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою застосовується виключно в разі: - виникнення непереборних при продовженні робіт загроз безпеці населенню та території; - значних порушень затвердженої проектної документації, містобудівних, будівельних і санітарних норм і правил у частині забезпечення безпеки населення і територій, недотримання режиму охорони об'єктів культурної спадщини і т. п.; - невиконання або несвоєчасного виконання виявлених порушень під час призупинення дії ордера; - невиконання замовником (забудовником) обов'язків згідно з угодою (контрактом) на будівництво або рішення громадських слухань; - виявлення грубих порушень установленого порядку оформлення ордерів, закінчення терміну дії дозвільної документації, на підставі якої видано ордер; - значних порушень вимог забезпечення упорядкованого середовища життєдіяльності в період будівництва, які створюють загрозу безпеці населення і території, порушують режим безперервного інженерного забезпечення, транспортного і комунально-побутового забезпечення населення та прилеглих територій; - звернення Головного управління економіки та інвестицій, в разі відсутності сплати пайової участі або неналежного виконання зобов'язань згідно з договором пайової участі на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста.

Згідно п. 5.110 Положення про Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 27.01.2011р. № 94, Департамент відповідно до покладених на нього завдань, здійснює видачу, подовження та закриття контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою на період виконання будь-яких земляних, монтажних та інших робіт, пов'язаних з тимчасовим порушенням існуючого благоустрою, з подальшим його відновленням.

Як вбачається з матеріалів справи, Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) видав замовнику ТОВ «БЦ Діамант Хол» та виконавцю робіт - ТОВ «Імперія Люкс ЛТД» контрольну картку № 15060129-Пч на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення, у зв'язку з встановленням тимчасової огорожі на період будівництва торговельно-виставкового залу за адресою: м. Київ, Печерський район, вул. Круглоуніверситетська, 2/1 з терміном дії до 18.03.2016р., яку було продовжено до 31.12.2016р.

03.08.2016р. Департаментом було анульовано контрольну картку на тимчасове порушення благоустрою № 15060129-Пч та винесено припис № 1612857, яким запропоновано ТОВ «Імперія Люкс ЛТД» усунути порушення.

Не погоджуючись із анулюванням контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою № 15060129-Пч та з приписом від 03.08.2016р. № 1612857, ТОВ «БЦ Діамант Хол» та ТОВ «Імперія Люкс ЛТД» звернулись до суду з позовом.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.09.2016р. у справі № 826/12005/16 адміністративний позов було задоволено повністю.

Визнано протиправними дії Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щодо анулювання контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення в зв'язку з встановленням тимчасової огорожі на період будівництва торговельно-виставкового залу № 15060129-Пч.

Визнано протиправним та скасовано припис Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 03.08.2016р. № 1612857.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 17.01.2017р. скасовано постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.09.2016р. в частині визнання протиправним та скасування припису від 03.08.2016 року № 1612857 та ухвалено в цій частині нову постанову, якою визнано протиправним та скасовано припис № 1612857 від 03.08.2016 року, прийнятого провідним інспектором Комунального підприємства «Київблагоустрій» ОСОБА_10 щодо порушення Товариством з обмеженою відповідальністю «Імперія Люкс ЛТД» п. 15.3.9 Правил благоустрою міста Києва. В решті постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 вересня 2016 року залишено без змін.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 12.07.2017р. постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 вересня 2016 року в частині залишення без змін постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 17 січня 2017 року та постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 17 січня 2017 року у справі № 826/12005/16 - залишено без змін.

Колегія суддів звертає увагу на те, що Окружний адміністративний суд м. Києва у своїй постанові від 26.09.2016р. визнав протиправними дії Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щодо анулювання контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення, у зв'язку з встановленням тимчасової огорожі на період будівництва торговельно-виставкового залу №15060129-Пч.

Однак, вказаним рішенням суд не зобов'язував поновити дію контрольної картки, а відомості про поновлення дії контрольної картки відсутні.

Згідно пункту 15.5.2 пункту 15.5 Правил благоустрою м. Києва, рішення про скасування або призупинення дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою приймає Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), про що повідомляє в письмовій формі замовнику (підряднику) та зацікавленим організаціям.

Однак, матеріали справи не містять доказів про те, що ТОВ «БЦ Діамант Хол» було оскаржено до суду рішення про скасування дії контрольної картки.

В силу підпункту 15.5.4 пункту 15.5 Правил благоустрою м. Києва, контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою після закінчення терміну її дії повинна бути: - подовжена - у разі необхідності подальшого виконання робіт на об'єкті після перевірки, з яких причин неможливо було виконати роботи у вказаний термін; - закрита - у разі закінчення робіт на об'єкті, у тому числі з благоустрою, або коли роботи не розпочинались у зазначені терміни.

Згідно пп. 15.3.1 п. 15.3 Правил благоустрою м. Києва, при новому будівництві необхідно подати: - документ на право землекористування; - дозвіл Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в м. Києві; - будгенплан, погоджений в установленому порядку; - генплан благоустрою; - чинний договір про сплату пайової участі у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва, виданий Головним управлінням економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Так, 07.12.2016р., тобто після анулювання дії контрольної картки (03.08.2016р.) ТОВ «Імперія Люкс ЛТД» (виконавець робіт) листом від 07.12.2016р. № 6/12 звернулось до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) із заявою про продовження дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою № 15060129-Пч. До заяви були додані копії: ухвали суду у справі № 826/16932/16, контрольної картки, дозволу, державного акту на право власності на земельну ділянку. Генплан благоустрою та чинний договір про сплату пайової участі у створенні соціальної та інженерної-транспортної інфраструктури м. Києва не надавалися.

За результатами розгляду звернення, Департамент листом від 06.01.2017р. № 064-274 проінформував заявника про те, що постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 26.09.2016р. у справі № 826/12005/16 було оскаржено в апеляційному порядку.

Таким чином, станом на 07.12.2016р. постанова Окружного адміністративного суду м. Києва від 26.09.2016р. у справі № 826/12005/16 не набрала законної сили. Київським апеляційним адміністративним судом рішення у даній справі було прийнято лише 17.01.2017р.

Крім цього, 18.01.2017р. ТОВ «Імперія Люкс ЛТД» (виконавець робіт) листом від 18.01.2017р. № 18/1 звернулось до Департаменту із заявою про надання рахунку-фактури для оплати послуг по продовженню терміну дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою № 15060129-Пч.

18.01.2017р. Департамент надав доручення Комунальному підприємству «Київблагоустрій» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щодо розгляду звернення в установленому порядку.

За результатами розгляду звернення Комунальне підприємство «Київблагоустрій» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) листом від 25.01.2017р. № 064/222-130 в межах наданого строку надало відповідь заявнику.

Отже, висновок суду першої інстанції про те, що відповідь на заяву від 07.12.2016р. було надано листом від 25.01.2017р., тобто після набрання законної сили постановою Окружного адміністративного суду м. Києва є помилковим, оскільки листом від 25.01.2017р. було надано відповідь на заяву від 18.01.2017р., яка містила прохання надати рахунок-фактуру на оплату послуги по продовженню дії контрольної картки, а не прохання продовжити дію контрольної картки.

Колегія суддів також звертає увагу на те, що Правила благоустрою м. Києва не передбачають відновлення дії анульованої картки, а лише видачу, відновлення дії призупиненої, продовження дії чинної і закриття контрольної картки, а відтак, позивачу слід було звернутися із заявою про видачу нової контрольної картки.

З огляду на зазначене, колегія суддів дійшла висновку про те, що в діях Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) відсутня бездіяльність щодо вирішення питання про продовження терміну дії контрольної картки № 15060129-Пч на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення, у зв'язку з встановленням тимчасової огорожі на період будівництва торговельно-виставкового залу за адресою: вул. Круглоуніверситетська, 2/1 у Печерському районі м. Києва, а відтак, помилковим є висновок суду першої інстанції про зобов'язання відповідача продовжити термін дії вказаної контрольної картки.

Обговорюючи питання стосовно заявлених позовних вимог в частині визнання протиправним та скасування рішення Постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), оформлені протоколами Комісії від 02.06.2017р. № 16 та від 13.06.2017р. № 17, колегія суддів виходить з наступного.

Так, як вбачається з матеріалів справи, згідно протоколу Постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 02.06.2017р. № 16 визнано, що існує потенційна загроза виникнення надзвичайної ситуації техногенного характеру (відповідно до Класифікатору надзвичайних ситуацій, затвердженого та введеного в дію наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010р. № 457 відноситься до категорії «Надзвичайна ситуація техногенного характеру 10640 «Надзвичайна ситуація унаслідок руйнування будівлі чи споруди житлового призначення», яка може набути місцевого рівня (відповідно до підпункту 2 пункту 6 Порядку класифікації надзвичайних ситуацій за їх рівнями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2004р. № 368).

Крім цього, визнано, що нове будівництво біля торцевої стіни житлового будинку № 2/1 на вулиці Круглоуніверситетській і підпірної стіни на прибудинковій території нежитлового будинку № 3-А на Крутому узвозі може негативно позначитися на технічному стані будівель та споруд, зупинити роботи на будівельному майданчику на вулиці Круглоуніверситетській, 2/1 у Печерському районі м. Києва.

Згідно з протоколом Постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 13.06.2017р. № 17, визнано, що має місце недотримання вимог законів України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про охорону культурної спадщини» та доручено провести огородження території.

Задовольняючи позовні вимоги в цій частині, суд першої інстанції виходив з того, що на засіданні комісії було менше осіб, ніж потрібно для прийняття рішення, а також існування надзвичайної ситуації місцевого значення не було встановлено компетентним органом.

З даного приводу колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до п. 1 Положення про Постійну комісію з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 03.05.2017р. № 519, постійна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (далі - Постійна комісія) є постійно діючим органом, який утворюється виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) для координації діяльності районних в місті Києві державних адміністрацій, підприємств, установ та організацій міста Києва, пов'язаної із забезпеченням техногенно-екологічної безпеки, захисту населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій, запобіганням надзвичайним ситуаціям і реагуванням на них.

Згідно з п. 3 зазначеного Положення, одним із основних завдань Комісії є забезпеченням реалізації вимог техногенної та пожежної безпеки.

В силу п. 7 Положення, Голова Комісії, зокрема, має право приймати в межах повноважень Комісії рішення щодо запобігання та реагування на надзвичайні ситуації.

Робочим органом Постійної комісії (секретаріатом), що забезпечує підготовку, скликання та проведення засідань, а також контроль за виконанням її рішень, є Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (п. 8 Положення).

Відповідно до Положення про Постійну комісію, до її складу входить більше 45 осіб: 29 осіб за посадою, 14 осіб за згодою, а також голови комісій з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій районних в місті Києві державних адміністрацій.

При цьому, згідно з п.п. 9, 10 Положення про Постійну комісію, рішення Постійної комісії приймаються колегіально більш як двома третинами складу Постійної комісії.

Рішення Постійної комісії, прийняті у межах її повноважень, є обов'язковими для виконання органами державної влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, розташованими на території міста Києва.

Як зазначено позивачем, засідання Постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) 02.06.2017р. та 13.06.2017р. були проведені за присутності менше двох третин від складу Постійної комісії, а відтак, прийняті на них рішення у формі Протоколу від 02.06.2017р. № 16 та Протоколу від 13.06.2017р. № 17 є незаконними та підлягають скасуванню.

Разом з тим, як вказано судом першої інстанції, листами від 14.07.2017р. та 27.07.2017р. відповідачем було повідомлено про кількість учасників засідань Постійної комісії 02.06.2017р. та 13.06.2017р., на яких, відповідно, були прийняті оскаржувані в межах розгляду даної справи протоколи і така кількість не досягала визначеного Положенням про Постійну комісію мінімуму, необхідного для прийняття Постійною комісією рішення.

Відповідно до п. 6 Положення про Постійну комісію, персональний склад Постійної комісії затверджується головою комісії.

Однак, колегія суддів звертає увагу на те, що вказівки на кількісний склад дане Положення не містить. Наказу про визначення персонального, а відтак, і кількісного складу комісії позивачем не надано.

Крім того, листи від 14 та 27 липня 2017 року, на які, як зазначалося вище, послався суд першої інстанції, містять інформацію не про кількість учасників засідань, а про кількість керівників структурних підрозділів Київської міської державної адміністрації, які взяли участь у засіданні.

Так, зокрема, листами Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища від 14.07.2017р. № 064-7385 та від 27.07.2017р. № 064-7773 було повідомлено про те, що у засіданні 02.06.2017р. взяли участь: директор департаменту економіки та інвестицій, виконуючий обов'язки директора житлово-комунальної інфраструктури, директор Департаменту промисловості та розвитку підприємництва, директор Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва, директор Департаменту соціальної політики, начальник управління інформаційного забезпечення та доступу до публічної інформації апарату КМДА, директор Департаменту будівництва та житлового забезпечення, директор Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища; заступник директора Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища - начальник управління з питань надзвичайних ситуацій, заступник начальника відділу організаційного та інформаційного забезпечення роботи Постійної комісії з питань ТЕБ та НС управління з питань надзвичайних ситуацій Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища.

У засіданні 13.06.2017р. брали участь: директор Департаменту промисловості та розвитку підприємництва, директор Департаменту містобудування та архітектури, директор Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва, виконуючий обов'язки директора Департаменту транспортної інфраструктури, директор Департаменту соціальної політики, начальник управління інформаційного забезпечення та доступу до публічної інформації апарату КМДА, директор Департаменту будівництва та житлового забезпечення, заступник Директора департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища - начальник управління з питань надзвичайних ситуацій, заступник начальника відділу організаційного та інформаційного забезпечення роботи Постійної комісії з питань ТЕБ та НС управління з питань надзвичайних ситуацій Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища.

Як вбачається з розпорядження про посадовий склад комісії, до її складу може входити значна кількість осіб, які не є керівниками структурних підрозділів КМДА.

З огляду на зазначене, доводи позивача з приводу того, що засідання Постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) 02.06.2017р. та 13.06.2017р. були проведені за присутності менше двох третин від складу Постійної комісії колегія суддів вважає безпідставними та необґрунтованими.

Крім цього, згідно абз.2 пп. 2 п. 4 Положення про Постійну комісію, Постійна комісія відповідно до покладених на неї завдань здійснює заходи щодо активізації роботи з проведення спостереження та контролю за станом навколишнього природного середовища, перебігом епідемій і спалахами інфекційних захворювань, масовими харчовими отруєннями населення, обстановкою на потенційно небезпечних об'єктах і прилеглих до них територіях, прогнозування можливості виникнення надзвичайної ситуації та її масштабів.

Колегія суддів звертає увагу на те, що підставою прийняття рішень, які оформлені протоколами від 02.06.2017р. № 16 та від 13.06.2017р. № 17, було не існування надзвичайної ситуації, а потенційна загроза її виникнення.

Згідно з п.п. 3.7.2, 3.7.5, 3.7.6 Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій затверджених наказом Державного комітету з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005р. № 76, відповідно до Закону України «Про пожежну безпеку» забезпечення пожежної безпеки в жилих будинках покладається на власників цих будинків або на уповноважені ними органи, а в жилих приміщеннях (квартирах) також і на їх власників, наймачів (орендарів). Взаємні зобов'язання власника будинку, власника, наймача (орендаря) жилого приміщення щодо забезпечення пожежної безпеки повинні визначатися договором. Забезпечення пожежної безпеки в інших окремо розташованих на прибудинковій території спорудах і гаражах покладається на їх власників.

Дороги, проїзди й проходи до будівель, споруд, пожежних вододжерел, підступи до зовнішніх стаціонарних пожежних драбин, пожежного інвентарю, обладнання та засобів пожежогасіння мають бути завжди вільними, утримуватися справними, узимку очищатися від снігу.

Забороняється довільно зменшувати нормовану ширину доріг та проїздів. До всіх будівель і споруд має бути забезпечений вільний доступ. Протипожежні розриви між будинками, спорудами, відкритими майданчиками для зберігання матеріалів, устаткування тощо повинні відповідати вимогам будівельних норм. Їх не дозволяється захаращувати стоянками транспорту, будівництвом та встановленням тимчасових будинків і споруд, у тому числі індивідуальних гаражів тощо.

Згідно зі ст. 5 Закону України «Про основи містобудування», при здійсненні містобудівної діяльності повинні бути забезпечені: розробка містобудівної документації, проектів конкретних об'єктів згідно з вихідними даними на проектування, з дотриманням державних стандартів, норм і правил; розміщення і будівництво об'єктів відповідно до затверджених у встановленому порядку містобудівної документації та проектів цих об'єктів; раціональне використання земель та територій для містобудівних потреб, підвищення ефективності забудови та іншого використання земельних ділянок; охорона культурної спадщини, збереження традиційного характеру середовища населених пунктів; урахування державних та громадських інтересів при плануванні та забудові територій; урахування законних інтересів та вимог власників або користувачів земельних ділянок та будівель, що оточують місце будівництва; інформування через засоби масової інформації громадян про плани перспективного розвитку територій і населених пунктів, розміщення важливих містобудівних об'єктів; участь громадян, об'єднань громадян в обговоренні містобудівної документації, проектів окремих об'єктів і внесення відповідних пропозицій до державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій; захист прав громадян та громадських організацій згідно із законодавством.

У п. 7.6 рішення Київської міської ради від 06.10.2011р. № 337/6553, яким було продано земельну ділянку Товариству з обмеженою відповідальністю «Віліма-95» для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельно-виставкового залу на вул. Круглоуніверситетській, 2/1 у Печерському районі міста Києва, встановлено умову про виконання обов'язків власника земельної ділянки, відповідно до вимог статті 91 Земельного кодексу України.

Відповідно до ст. 91 Земельного кодексу України, власники земельних ділянок зобов'язані: а) забезпечувати використання їх за цільовим призначенням; б) додержуватися вимог законодавства про охорону довкілля; в) своєчасно сплачувати земельний податок; г) не порушувати прав власників суміжних земельних ділянок та землекористувачів; ґ) підвищувати родючість ґрунтів та зберігати інші корисні властивості землі; д) своєчасно надавати відповідним органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування дані про стан і використання земель та інших природних ресурсів у порядку, встановленому законом; е) дотримуватися правил добросусідства та обмежень, пов'язаних з встановленням земельних сервітутів та охоронних зон; є) зберігати геодезичні знаки, протиерозійні споруди, мережі зрошувальних і осушувальних систем; ж) за свій рахунок привести земельну ділянку у попередній стан у разі незаконної зміни її рельєфу, за винятком здійснення такої зміни не власником земельної ділянки, коли приведення у попередній стан здійснюється за рахунок особи, яка незаконно змінила рельєф; законом можуть бути встановлені інші обов'язки власників земельних ділянок.

Так, як встановлено окремою ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 01.06.2017р. у справі № 910/4805/16, Печерське РУ ГУ ДСНС України у місті Києві своїм листом № 20/1553 від 24.06.2016р. повідомило, що споруда розташована біля будинку по вул. Крутий узвіз, 3, відповідно до прим. 1 табл. 7.1 ДБН 360-92** Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень» перешкоджає проїзду пожежної техніки до житлового будинку по вул. Круглоуніверситетській, 4-б.

Відповідно до листа ПАТ «АК «Київводоканал» від 18.01.2017р. та акту-заборони № 224 від 04.01.2017р., складеного ПАТ «Київенерго», на земельній ділянці по вул. Круглоуніверситетській, 2/1 у Печерському районі м. Києва, відчуженої Київською міською радою ТОВ «Віліма-95», а згодом ТОВ «БЦ Діамант Хол» для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельно-виставкового залу з 1920р. проходить дворова каналізація, а також охоронна зона теплових мереж.

У акті ПАТ «Київенерго» № 178 від 05.08.2016р., адресованому ТОВ «БЦ Діамант Хол» про порушення охоронних зон теплових мереж (ОЗ т/м) зазначено, що за результатами обстеження будівельного майданчика, паркану виявлено порушення ОЗ т/м, а саме: паркан будівельного майданчика знаходиться в охоронній зоні теплових мереж, що суперечить вимогам Земельного кодексу України, Закону України «Про трубопровідний транспорт», ДБН 360-92** «Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень», ДБН В.2.5-39:2008 «Теплові мережі», розпорядження КМДА від 03.03.2007р. «Про заходи щодо усунення ОЗІМ» та Положення про охоронні зони інженерних мереж та ЕПО ПАТ «Київенерго».

Вказана окрема ухвала була скасована постановою Вищого господарського суду України від 24 жовтня 2017 року, копія якої була надана представником позивача до суду апеляційної інстанції. Однак, колегія суддів звертає увагу на те, що підставою її скасування була невідповідність її структури та змісту вимогам ст.ст. 86, 90 ГПК України.

Разом з тим, в матеріалах справи, окрема ухвала від 01.06.2017р. не була зазначена як доказ існування порушення.

Крім цього, фахівцями будівельної лабораторії КП «Київжитлоспецексплуатація» 02.06.2017р. було проведено обстеження технічного стану житлового будинку № 2/1 на вул. Круглоуніверситетській та встановлено, що безпосередньо біля вказаного будинку ведеться будівництво. Котлован має перемінну глибину 1-2 м. В котловані влаштоване пальове поле з буронабивних паль (вздовж фундаменту торцевої стіни будинку, вздовж підпірної стіни та всередині котловану) та накопичується вода з трубопроводів, що може негативно позначитися на стінах 5 під'їзду будинку, особливо на торцевій стіні правого бічного фасаду.

На стінах головного, дворового і правого бічного фасадів, в межах 4 і 5 під'їздів проходять тріщини шириною розкриття до 1 мм. На тріщини встановлені гіпсові маяки 21.12.2016 - 22.12.2016, маяки без тріщин. Торцева цегляна стіна та бутоцегляна підпірна стіна зі сторони котловану механічно пошкоджені будівельними роботами.

З огляду на вищезазначене, колегія суддів дійшла висновку про те, що рішення Постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), оформлені протоколами Комісії від 02.06.2017р. № 16 та від 13.06.2017р. № 17 прийняті в межах наданих повноважень Комісії та відповідають чинному законодавству, а відтак, помилково скасовані судом першої інстанції.

Щодо приписів Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва від 09.06.2017р. б/н про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та про зупинення виконання підготовчих і будівельних робіт, колегія суддів звертає увагу на наступне.

Так, як вбачається з матеріалів справи, вказані приписи містили вимоги про усунення порушень, зазначених в акті перевірки та зупинення виконання будівельних робіт.

Підставою для їх прийняття слугувало встановлення наступних порушень: - не виконано роботи з виносу дворової каналізації з-під плями забудови згідно розробленого проекту, що є порушенням п. 6.3.2 ДБН А.3.1-5:2016 «Організація будівельного виробництва»; - будівельний майданчик розташований в охоронній зоні теплової мережі, чим порушено вимоги додатку 8.1 ДБН 360-92**; - представники замовника проектну документацію та інші документи, необхідні для проведення перевірки не надали, чим порушено абз.4 п. 14 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011р. № 553; - станом на час проведення перевірки замовником ТОВ «БЦ Діамант Хол» не отримано дозвіл на виконання земляних робіт від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини (Міністерства культури України), чим порушено вимоги ч. 3 ст. 32 Закону України «Про охорону культурної спадщини».

Так, під час виїзду на місце 02.06.2017р. та 09.06.2017р. на об'єкті будівництва «Будівництво, експлуатація та обслуговування торговельно-виставкового залу по вул. Круглоуніверситетській, 2/1 у Печерському районі м. Києва» виконувались будівельні роботи із розчистки котловану та влаштування труб різного діаметру, що підтверджується фотофіксацією.

Відповідно до припису ПАТ «Акціонерна компанія «Київводоканал» № 745/1-17 від 06.06.2017р., замовника ТОВ «БЦ Діамант Хол» зобов'язано виконати будівельні роботи з виносу дворової каналізації з-під плями забудови, згідно розробленого проекту, чим порушено п. 6.3.2 ДБН А.3.1-5:2016 «Організація будівельного виробництва».

Згідно документів СВП «Київські теплові мережі» ПАТ «Київенерго», а саме: акту обстеження від 08.06.2017р., акту заборони № 224 від 04.01.2017р., акту про порушення охоронних зон теплових мереж (ОЗ т/м) № 175 від 05.08.2016р. встановлено, що будівельний майданчик розташований в охоронній зоні теплової мережі, чим порушено вимоги додатку 8.1 ДБН 360-92**.

Відповідно до п. 6.3.2 ДБН А.3.1-5:2016, відповідно до Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, підготовчими роботами є: а) роботи з підготовки земельної ділянки; б) влаштування огорожі будівельного майданчика; в) знесення будівель і споруд; г) порушення елементів благоустрою в межах відведеної земельної ділянки; д) вишукувальні роботи; е) роботи із спорудження тимчасових виробничих та побутових споруд, необхідних для організації і обслуговування будівництва; ж) улаштування під'їзних шляхів; і) складування будівельних матеріалів; к) підведення тимчасових інженерних мереж; л) винесення інженерних мереж; м) видалення зелених насаджень.

Згідно з положеннями пп. «м» п. 6.3.3 вказаного ДБН, винесенням інженерних мереж є: - видалення інженерних мереж; - зворотна засипка траншей (за необхідності); - ущільнення ґрунту (за необхідності); - винесення інженерних мереж з глибини більше 5 м - за окремим проектом.

Крім цього, додатком 8.1 ДБН 360-92** встановлено «Відстані від найближчих підземних інженерних мереж» та «Відстані між сусідніми інженерними підземними мережами».

Таким чином, з огляду на вищевказані обставини, колегія суддів дійшла висновку про те, що позивачем були порушені вимоги п. 6.3.2 ДБН А.3.1-5:2016 «Організація будівельного виробництва», оскільки не виконано роботи з виносу дворової каналізації з-під плями забудови, згідно розробленого проекту, а також вимоги додатку 8.1 ДБН 360-92**, оскільки будівельний майданчик розташований у охоронній зоні теплової мережі.

Колегія суддів також звертає увагу на те, що судом першої інстанції помилково зазначено про те, що вказаний додаток визначає «Перелік додаткових технологічних заходів щодо забезпечення підвищеного рівня екологічної безпеки АЗС».

Крім цього, суд першої інстанції безпідставно послався на ДБН, який передбачав проведення інструктажу власником теплових мереж.

Натомість, на підтвердження правомірності приписів від 09.06.2017р. відповідач, відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, надав копію акту перевірки від 09.06.2017р., а також копії актів, приписів компетентних органів, що вказані вище.

Позивачем в ході розгляду даної справи, ні в суді першої інстанції, ні в суді апеляційної інстанції не надано доказів відсутності вищевказаних порушень, а відтак, колегія суддів дійшла висновку про те, що такі порушення існують та на момент проведення перевірки позивачем не були усунуті.

Згідно п. 14 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011р. № 553, суб'єкт містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, зобов'язаний, зокрема, надавати документи, пояснення в обсязі, який він вважає необхідним, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю.

Колегія суддів звертає увагу на те, що суб'єкт містобудування допустив посадову особу Департаменту до проведення перевірки та перевірка проводилась у присутності директора ТОВ «БЦ Діамант Хол» ОСОБА_9, про що наявна відповідна відмітка в Акті перевірки.

Однак, представники замовника проектну документацію та інші документи, необхідні для проведення перевірки, не надали, чим порушили вимоги п. 14 вищезазначеного Порядку.

Разом з тим, згідно ч. 3 ст. 32 Закону України «Про охорону культурної спадщини», на охоронюваних археологічних територіях, у межах зон охорони пам'яток, історичних ареалів населених місць, занесених до Списку історичних населених місць України, забороняються містобудівні, архітектурні чи ландшафтні перетворення, будівельні, меліоративні, шляхові, земляні роботи без дозволу відповідного органу охорони культурної спадщини.

Як вбачається з матеріалів справи, станом на час проведення перевірки замовником ТОВ «БЦ «Діамант Хол» не отримано дозвіл на виконання земляних робіт від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини (Міністерства культури України), чим порушено вимоги ч. 3 ст. 32 Закону України «Про охорону культурної спадщини».

Колегія суддів також звертає увагу на те, що згідно Дозволу на проведення земляних робіт на території пам'ятки, охоронюваній археологічній території, в зонах охорони, в історичних ареалах населених місць від 31.05.2016р. № 22-021/16з зазначено, що термін проведення земляних робіт - до 31 грудня 2016 року.

Тобто, на час проведення перевірки - 09.06.2017р. вказаний дозвіл закінчився, а відомості про новий дозвіл матеріали справи не містять. Натомість, як вбачається з акту перевірки позивача, обстеженням об'єкта встановлено, що здійснюються роботи з розчистки котловану та встановлення труб.

Таким чином, колегія суддів дійшла висновку про те, що приписи Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва від 09.06.2017р. б/н про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та про зупинення виконання підготовчих і будівельних робіт прийняті в межах наданих Департаменту повноважень та відповідають чинному законодавству, а відтак, також помилково скасовані судом першої інстанції.

Аналізуючи обставини справи та норми чинного законодавства, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції безпідставно задовольнив позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «БЦ Діамант Хол», а тому постанова суду підлягає скасуванню з прийняттям нового рішення про відмову у задоволенні адміністративного позову повністю.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (ч. 2 ст. 71 КАС України).

При цьому, доводи викладені в апеляційних скаргах спростовують висновки суду першої інстанції та знайшли своє належне підтвердження в суді апеляційної інстанції.

Відповідно до ст. 159 КАС України, обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин у адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Таким чином, колегія суддів вважає, що висновки суду першої інстанції не відповідають встановленим обставинам по справі, допущені судом першої інстанції порушення норм матеріального права призвели до неправильного вирішення справи, а тому оскаржувана постанова підлягає скасуванню з прийняттям нового рішення.

Згідно ст. 202 КАС України, підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.

Керуючись ст. ст. 160, 167, 198, 202, 205, 207, 212, 254 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційні скарги Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) задовольнити.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 серпня 2017 року скасувати та прийняти нове рішення.

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «БЦ Діамант Хол» відмовити.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Судді

Вівдиченко Т.Р. Лічевецький І.О. Твердохліб В.А.

Повний текст постанови виготовлено 21.11.2017 року

Джерело: ЄДРСР 70380316
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку