ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
і м е н е м У к р а ї н и
24 жовтня 2017 рокусправа № 331/2964/17 (2-а/331/129/2017)
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді:Божко Л.А.
суддів: Лукманової О.М. Дурасової Ю.В.
за участю секретаря судового засідання:Сонник А.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпро апеляційну скаргу ІНФОРМАЦІЯ_1 на постанову Жовтневого районного суду м. Запоріжжя від 10 липня 2017 р. по справі за позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -
в с т а н о в и В:
28.04.2017 р. ОСОБА_1 звернулась до Жовтневого районного суду м. Запоріжжя з адміністративним позовом до ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, де просила:
- визнати протиправними дії відповідача щодо повернення документів позивача, щодо призначення та виплати одноразової грошової допомоги, відповідно до Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей»;
- зобов`язати відповідача направити документи позивача до Міністерства оборони України, з метою нарахування та виплати одноразової грошової допомоги, відповідно до Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей».
Постановою Жовтневого районного суду м. Запоріжжя від 10 липня 2017 р. позов задоволено частково. Визнано протиправною бездіяльність відповідача щодо неподання у 15-денний строк з дня реєстрації всіх документів розпорядникові бюджетних коштів - Міністерству оборони України, щодо виплати ОСОБА_1 одноразової грошової допомоги, передбаченої Законом України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їхніх сімей». Зобов`язано відповідача подати розпорядникові бюджетних коштів - Міністерству оборони України, документи щодо виплати ОСОБА_1 одноразової грошової допомоги, передбаченої Законом України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їхніх сімей». В іншій частині позовні вимоги залишено без задоволення.
Не погодившись з постановою Жовтневого районного суду м. Запоріжжя від 10 липня 2017 р., відповідач подав апеляційну скаргу, де просив скасувати постанову Жовтневого районного суду м. Запоріжжя від 10 липня 2017 р., прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.
В судове засідання апеляційної інстанції особи, які приймають участь у справі, до суду не з`явилися, про дату слухання справи повідомлені належним чином.
Відповідно ст. 41 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши матеріали справи, всебічно та повно з`ясувавши обставини по справі, суд дійшов висновку про залишення апеляційної скарги без задоволення, в зв`язку з наступним.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , є учасником бойових дій, про що свідчить посвідчення серії НОМЕР_1 , видане 27 липня 1999 року. (а.с. 6)
З 01 лютого 2003 року ОСОБА_1 при первинному огляді встановлено ІІІ групу інвалідності внаслідок захворювання пов`язаного проходженням військової служби, про що свідчить довідка акту огляду МСЕК серії АД № 088443 від 01.02.2003р. (а.с. 7)
З довідки Серія АБ № 001189 від 01.02.2008 р. вбачається, що встановлено втрату працездатності 50%, захворювання пов`язане з проходженням військової служби (а.с. 8).
ОСОБА_1 звернулася до Запорізького обласного військового комісаріату із заявою про надання одноразової грошової допомоги у зв`язку із отриманням інвалідності ІІІ групи, внаслідок захворювання отриманого під час проходження військової служби.
Проте, листом № 497/с від 26.10.2016 р. Запорізьким обласним військовим комісаріатом їй було повідомлено, що направлення документів до Міністерства оборони України з метою нарахування та виплати одноразової грошової допомоги відповідно до Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» буде можливе лише після надання документів передбачених Постановами КМУ № 499 від 28.05.2008 р., № 975 від 25.12.2013 р. та № 530 від 14.08.2014 р. також повідомлено, що вона не має права на отримання допомоги, оскільки інвалідність настала пізніше ніж через три місяці після звільнення зі служби, та до набрання чинності нової редакції ст. 16 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» відповідно до якої прийняті зазначені постанови КМУ.
Вважаючи протиправною бездіяльність відповідача щодо не направлення документів розпорядникові бюджетних коштів - Міністерству оборони України, щодо виплати одноразової грошової допомоги, передбаченої Законом України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їхніх сімей» позивач звернувся до суду з цим адміністративним позовом.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення позовних вимог з огляду на наступне.
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 16 Законом України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їхніх сімей» (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) одноразова грошова допомога призначається і виплачується у разі встановлення військовослужбовцю інвалідності, що настала внаслідок поранення (контузії, травми або каліцтва), отриманого ним під час виконання обов`язків військової служби або внаслідок захворювання, пов`язаного з виконанням ним обов`язків військової служби, чи встановлення інвалідності особі після її звільнення з військової служби внаслідок причин, зазначених у цьому підпункті.
Згідно з частинами 2, 9 ст. 16-3 Законом України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їхніх сімей» у випадках, передбачених підпунктами 4-9 пункту 2 статті 16 цього Закону, одноразова грошова допомога призначається і виплачується відповідним військовослужбовцям, військовозобов`язаним або резервістам. Порядок призначення і виплати одноразової грошової допомоги визначається Кабінетом Міністрів України.
Порядок призначення і виплати одноразової грошової допомоги визначено постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2013 р. № 975.
Відповідно до пункту 12 постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.2013р. № 975 «Про затвердження Порядку призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві» призначення і виплата одноразової грошової допомоги військовослужбовцям, військовозобов`язаним та резервістам, яких призвано на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві, здійснюється Міноборони, іншими центральними органами виконавчої влади, що здійснюють керівництво військовими формуваннями та правоохоронними органами, та іншими органами державної влади, військовими формуваннями та правоохоронними органами, в яких передбачено проходження військової служби військовослужбовцями, навчальних (або перевірочних) та спеціальних зборів - військовозобов`язаними, проходження служби у військовому резерві - резервістами (далі - розпорядник бюджетних коштів).
Згідно з пунктом 13 постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.2013р. № 975 керівник уповноваженого органу подає у 15-денний строк з дня реєстрації всіх документів розпорядникові бюджетних коштів висновок щодо виплати одноразової грошової допомоги, до якого додаються документи, зазначені в пунктах 10 і 11 цього Порядку.
Розпорядник бюджетних коштів приймає у місячний строк після надходження зазначених документів рішення про призначення або відмову у призначенні одноразової грошової допомоги і надсилає його разом з документами уповноваженому органові для видання наказу про виплату такої допомоги особам, які звернулися за нею, або у разі відмови для письмового повідомлення заявника із зазначенням мотивів відмови.
Підпунктом 27 пункту 10 Постанови Кабінету Міністрів України від 26.11.2014р. № 671 «Про затвердження Положення про Міністерство оборони України» зазначено, що Міністерство оборони України приймає рішення щодо розподілу бюджетних коштів, головним розпорядником яких є Міноборони.
Таким чином, виходячи з аналізу вищезазначеної норми, саме до компетенції Міністерства оборони України віднесено прийняття рішення про призначення або відмову у призначенні одноразової грошової допомоги, а відповідач має обов`язок направити до Міністерства Оборони України висновок про наявність або відсутність у позивача підстав для встановлення одноразової грошової допомоги.
Оскільки відповідачем не було направлено до Міністерства Оборони України висновку про наявність або відсутність у позивача підстав для встановлення одноразової грошової допомоги позивачу, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що такою бездіяльністю порушено права позивача, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню.
На підставі вищевикладеного, з врахуванням того, що відповідачем всупереч ст. 71 ч.2 КАС України, не доведено правомірність своєї бездіяльності, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне апеляційну скаргу залишити без задоволення, а постанову суду залишити без змін.
Керуючись ст. ст. 198, 200, 205,206 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу ІНФОРМАЦІЯ_1 - залишити без задоволення.
Постанову Жовтневого районного суду м. Запоріжжя від 10 липня 2017 р. залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку протягом двадцяти днів з моменту її виготовлення в повному обсязі.
Головуючий:Л.А. Божко
Суддя:О.М. Лукманова
Суддя:Ю.В. Дурасова