open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
справа № 278/2601/17

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 листопада 2017 року м. Житомир

Житомирський районний суд Житомирської області в складі головуючого судді Грубіяна Є.О., секретаря Кушнір М.С., розглянув адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Глибочицької сільської виборчої комісії Житомирського району Житомирської області про визнання результатів голосування недісними та призначення повторних виборів, --

В С Т А Н О В И В :

Направленим і підтриманим в ході розгляду справи позовом, в частині залишених вимог, заявник просив суд ухвалити рішення про визнання результатів голосування по округам №№ 6 та 9 з виборів депутатів Глибочицької сільської ради Житомирського району Житомирської області недійсними та зобов'язати відповідача провести повторні вибори на таких округах.

В обґрунтування заявлених вимог у судовому засіданні представник позивача зазначив наступне. Його довіритель у порядку та спосіб визначений законодавством України подав до відповідача увесь перелік документів аби зареєструватися як кандидат у депутати Глибочицької сільської ради по виборчому округу № 9. Безпосередньо у день голосування він з'ясував, що серед кандидатів по згадуваному виборчому округу його немає, як і немає його у виборчому бюлетені. Натомість він значиться як кандидат і, відповідно, перебуває у виборчому бюлетені по виборчому округу № 6. У зв'язку із такими і за твердженням заявника та його представника, неправомірними діями відповідача просить задовольнити заявлений позов.

Представник відповідача у судовому засіданні заявлений позов не визнала та просила його відхилити. Обґрунтування заперечень полягали у наступному. Дійсно, позивач у останній день відведений для подачі документів для реєстрації кандидатів у депутати сільської ради подав необхідний перелік документів по виборчому округу № 9. Виборчою комісією його було зареєстровано як такого. Однак, в подальшому, суто з технічної помилки він був визначений як кандидат у депутати по виборчому округу № 6 та був занесений до виборчого бюлетеню до даного округу. Разом з тим, позивач хоча і подавав документи про реєстрацію його як відповідного депутата, однак жодного разу не з'являвся до виборчої комісії ані за посвідченням ані за перевіркою анкетних даних, внесених у відповідні виборчі документи, і лише у день голосування з'явився, отримав посвідчення кандидата та з'ясував допущену помилку.

Заслухав пояснення сторін та проаналізував надані ними матеріали, суд встановив наступні фактичні обставини справи та відповідно ним правовідносини.

4 жовтня 2017 року позивач особисто подав заяву, якою просив зареєструвати його як кандидата у депутата Глибочицької сільської ради, шляхом самовисування по одномандатному виборчому округу № 9 (а.с.6).

Судом встановлено, що усі документи, передбачені законодавством, позивачем було подано разом із заявою від 4 жовтня 2017 року і він більше не з'являвся до виборчої комісії аж до дня голосування, що мало місце 29 жовтня 2017 року.

Інші матеріали, подані до позову, були отримані ним в день голосування.

Протоколом та протокольним рішенням № 5 від 5 жовтня 2017 року відповідач зареєстрував кандидатів у депутати сільської ради по відповідним округам, в тому числі і позивача за 69 порядковим номером по 9 виборчому округу (а.с.7-12)

16 вересня 2017 року виборчою комісією було прийнято рішення про визначення способу і місця офіційного оприлюднення документації СВК - шляхом вивішування їх на інформаційному стенді сільської ради.

5 жовтня 2017 року відповідачем позивачеві було видано посвідчення кандидата в депутати по 9 виборчому округу (а.с.17). Дане посвідчення, як було встановлено в ході розгляду справи та не спростовувалось сторонами, було також отримано позивачем в день голосування.

5 жовтня 2017 року відповідач зареєстрував кандидатів у депутати по одномандатному виборчому округу, в тому числі і позивача, однак по округу № 6 (25 порядковий номер).

11 жовтня 2017 року відповідач затвердив виборчі бюлетені для кандидатів у депутати сільської ради.

16 жовтня 2017 року відповідач ухвалив постанову №3 про передання дільничним виборчим комісіям зразків виборчих бюлетенів для загального ознайомлення у приміщеннях дільничних виборчих комісій.

20 жовтня 2017 року відповідачем було затверджено виборчі бюлетені для друку по усім виборчим округам, в тому числі по 6 та 9 (а.с.13 - 16).

29 жовтня 2017 року було складено протокол про результати виборів депутатів Глибочицької сільської ради Житомирського району Житомирської області по одномандатному виборчому округу № 6.

Правовідносини між сторонами врегульовані наступними положеннями норм матеріального права.

Територіальна виборча комісія не пізніш як на третій день з дня прийняття заяви про реєстрацію кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі та доданих до неї необхідних документів, але не пізніш як за 23 дні до дня голосування приймає рішення про реєстрацію кандидата або про відмову в його реєстрації. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття надсилається (видається) представнику місцевої організації партії, від якої висунуті кандидати в депутати, відповідному кандидату в депутати або його довіреній особі (ч. 4 ст. 42 Закону України "Про місцеві вибори").

У разі реєстрації кандидата в депутати в одномандатному виборчому окрузі відповідна територіальна виборча комісія у триденний строк з дня прийняття рішення про реєстрацію видає представнику місцевої організації партії, від якої висунуто кандидата, кандидату в депутати або його довіреній особі посвідчення кандидата в депутати за формою, встановленою Центральною виборчою комісією (ч. 5 ст. 42 Закону України "Про місцеві вибори").

Відомості про реєстрацію кандидатів у депутати в одномандатних виборчих округах, із зазначенням номера одномандатного виборчого округу, в якому висувається кандидат, суб'єкта висування, прізвища, власного імені (усіх власних імен), по батькові (за наявності), числа, місяця, року народження, відомостей про громадянство, партійність, посаду, місце роботи (заняття), місце проживання кожного кандидата в депутати, не пізніш як за 21 день до дня голосування оприлюднюються територіальною виборчою комісією у визначений нею спосіб (ч. 8 ст. 42 Закону України "Про місцеві вибори").

Скарга до виборчої комісії може бути подана відповідним суб'єктом звернення зі скаргою у п'ятиденний строк з дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності суб'єктом оскарження.

Скарга, що стосується порушення, яке мало місце до дня голосування, може бути подана у строк, установлений частиною першою цієї статті, але не пізніше 22 години дня, що передує дню голосування (ч. ч. 1, 2 ст. 95 Закону України "Про місцеві вибори").

Проаналізував фактичні обставини справи та норми закону якими вони врегульовані, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову виходячи з наступного.

Аналіз зазначених фактичних обставин справи та згадуваних норм закону дають достатньо підстав стверджувати, що дійсно дільнична виборча комісія допустила помилку при здійсненні дій по підготовці до проведення виборів стосовно позивача адже зареєструвала останнього не по заявленому ним округу.

Так само, суд вважає, беззаперечно встановлено, що відповідачем не було виконано вимоги Закону України "Про місцеві вибори" в його частинах 4 та 5 ст. 42, адже не надіслала копію рішення про реєстрацію кандидата у депутати та не видала йому відповідне посвідчення у встановлений законом строк.

У відповідності до положень ч. ч. 1, 2 ст. 95 Закону України "Про місцеві вибори", ч. 1 ст. 99, ч. 1 ст. 100 КАС України позов і в даній частині мав би бути залишеним без розгляду. Разом з тим, оскільки позивачем було заявлено декілька вимог в тому числі і про визнання виборів недійсними та проведення повторних виборів, то останні, задля всесторонньо та об'єктивного дослідження усіх обставин справи та прийняття у ній законного рішення, були призначені судом до розгляду за виключенням тих, що були залишені судом без розгляду (визнання протиправною бездіяльність виборчої комісії та про визнання незаконним протоколу № 7 від 20 жовтня 2017 року - ухвала від 30 жовтня 2017 року).

Однак, позивач безпосередньо пов'язує саме такі дії відповідача - щодо реєстрації його кандидатом на іншому окрузі ніж він заявляв із необхідністю визнання результатів голосування недійсними та просив призначити повторні вибори.

Суд вважає, що такі і протиправні дії відповідача не можуть слугувати підставами для визнання результатів голосування недійсними та призначення повторних виборів, адже виборча комісія прийняла та належним чином і завчасно оприлюднила свої рішення щодо: реєстрації кандидатів у депутати по одномандатному виборчому округу по відповідним округам № 6 - рішення від 5 жовтня 2017 року; затвердження виборчих бюлетенів для кандидатів у депутати сільської ради - рішення від 11 жовтня 2017 року; передання дільничним виборчим комісіям зразків виборчих бюлетенів для загального ознайомлення у приміщеннях дільничних виборчих комісіях - рішення від 16 жовтня 2017 року; затвердження виборчих бюлетенів для друку по усім виборчим округам, в тому числі по 6 та 9 - рішення від 20 жовтня 2017 року.

В свою чергу, позивач не ознайомлювався як із встановленим порядком оприлюднення рішень так і не ознайомлювався із прийнятими рішеннями та фактично сам себе позбавив можливості на отримання інформації щодо процесу підготовки до проведення виборів та внесення відповідних та своєчасних зауважень про наявні неточності відповідача. Іншого порядку доведення інформації про хід проведення підготовки до проведення виборів виборчою комісією передбачений не був і законодавством не вимагався.

Таким чином, суд вважає, що освітлені вище порушення закону допущені відповідачем не можуть слугувати підставами для визнання виборів недійсними адже не знаходяться у причинному зв'язку із цим. І навпроти, відповідальне та завчасне ставлення позивача до виборчого процесу, обізнаність із встановленими законодавством та виборчою комісією правил оприлюднення рішень виключали наявність можливості виникнення даної ситуації.

Відмовляючи у задоволенні позову про визнання недійсними результатів голосування, суд взагалі вважає безпідставними вимоги щодо округу № 6 куди не мав намір балотуватись позивач, оскільки досліджені матеріали справи дають достатньо підстав вважати, що будь-якого відношення до даного виборчого округу позивач не мав і помилкове його включення у даний округ ніякого впливу не здійснило та результати голосування не спотворили.

Невиконання відповідачем вимог положень задекларованих в ч. ч. 4, 5 ст. 42 Закону України "Про місцеві вибори" ще на ранніх стадіях мали насторожити позивача та окремо привернути його увагу до здійснюваної комісією підготовки виборчого процесу та не чекаючи дня голосування вирішувати питання щодо ініціювання вжиття відповідних заходів щодо їх усунення. Порядок виправлення помилок згадуваним законом передбачено.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 158 - 163 КАС України, суд, --

У Х В А Л И В:

В задоволенні позову - відмовити.

Постанова суду вступає в законну силу після спливу строку на апеляційне оскарження. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двох днів з дня проголошення постанови до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Житомирський районний суд Житомирської області. Якщо постанову було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Є.О. Грубіян

Джерело: ЄДРСР 69953679
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку