open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 906/754/17

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області

_________________________________________

______________________________________________________________________

10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,

E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, http://zt.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "31" жовтня 2017 р. Справа № 906/754/17

Господарський суд Житомирської області у складі:

судді Машевської О.П.

за участю секретаря судового засідання: Антонової О.В.

за участю представників сторін:

від позивача: ОСОБА_1, дов. від 26.10.2017року

від відповідача: ОСОБА_2 угода про надання послуг представника в господарській справі від 15.09.2017.

розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі справу

за позовом Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" (м. Київ) в особі Регіональної філії "Південно-Західна залізниця" ПАТ "Укрзалізниця" (м.Київ)

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Теолда" (смт Першотравневе Овруцького району)

про стягнення 80930,00 грн.

Позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача штрафу за неправильно зазначену масу вантажу в сумі 80930,00грн.

За доводами позову згідно із залізничною накладною № 34987545 від 17.03.2017 вагоном № 65803785, вантажопідйомність якого становить 69000 кг, відповідачем було відправлено зі ст. Овруч Південно-Західної залізниці вантаж - пиломатеріали вагою 67400кг, однак при контрольному зважуванні на станції Коростень Південно-Західної залізниці вагону № 65803785 на тензометричних вагах 18.03.17р. та додатково 19.03.2017р. на статистичних вагах, встановлено, що маса вантажу вагону № 65803785 становила 85900 кг, що більше зазначеного у накладній на 18500 кг, та більше вантажопідйомності вагону на 16900 кг.

На підставі ст. 22 , 118 та 122 Статуту залізниць та оскільки завантаження вагону № 65803785 більше його вантажопідйомності становило загрозу для безпеки руху поїздів, до відповідача застосовано штраф у розмірі п'ятикратної провізної плати за всю відстань перевезення, виходячи з такого розрахунку: тариф провізної плати від ст. Овруч Південно-Західної залізниці до ст. Білгород-Дністровський Одеський залізниці згідно накладної становить 16186,00 грн. х 5 (п'ятикратний розмір) = 80 930,00грн.

У відзиві на позов відповідач не заперечує того факту, що дійсно мало місце навантаження вагону № 65803785 вантажем більше його вантажопідйомності, однак зазначений факт було виявлено на станції Коростень Південно-Західної залізниці, що складає лише 45 км відстані від станції відправлення з м. Овруч. Тому вважає, що для розрахунку штрафу мала бути взята провізна плата саме за відстань від станції відправлення до станції переважування вантажу. Наголошує, що позивач стягує штраф у розмірі п'ятикратної провізної плати за всю відстань перевезення , а саме від станції Овруч Південно-Західної залізниці до станції Білгород-Дністровський Одеської залізниці, відстань між якими складає 922км. Більше того, пиломатеріали у кількості , що перевищувала допустиму, не було доставлено до кінцевої станції Білгород-Дністровської Одеської залізниці, а було вивантажено власника силами та засобами відправника. З врахуванням викладеного, та оскільки фактична відстань перевезення вантажу у вагоні № 65803785більше його вантажопідйомності склала 45 км, штраф за 1 км перевезення становить 87,8 грн ( 80930 грн : 922км) та 3951 грн за 45 км. В цій частині позов визнається.

Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

02 грудня 2016року ПАТ "Українська залізниця" в особі начальника виробничого підрозділу Коростенська дирекція залізничних перевезень регіональної філії "Південно- Західна залізниця" ПАТ "Українська залізниця" ОСОБА_3 та в особі першого заступника начальника виробничого підрозділу Коростенська дирекція залізничних перевезень регіональної філії "Південно-Західна залізниця" ПАТ " Українська залізниця" ОСОБА_4 (надалі - Залізниця) і Товариство з обмеженою відповідальністю "Теолда" в особі директора ОСОБА_5 ( надалі - Вантажовласник) уклади Договір № ПЗ/ДН-4/16/164 ДНЮ-4 про організацію перевезень вантажів і проведення розрахунків за перевезення та надані залізничним транспортом України послуги ( надалі - Договір про організацію перевезень).

За умовами п. п. 2.2.2 та 2.4.1 Договору про організацію перевезень Вантажовласник зобов'язався здійснювати навантаження вантажів, що відправляються ним, а Залізниця - приймати до перевезення вантажі , подавати під навантаження вагони (контейнери) згідно із затвердженими планами і заявками Вантажовласника (а. с. 9).

Згідно із залізничною накладною № 34987545 від 17.03.17 вагоном № 65803783, вантажопідйомність якого становить 69000 кг, Вантажовласником було направлено зі станції Овруч Південно-Західної залізниці вантаж - пиломатеріали вагою 67400 кг в адресу отримувача вантажу: Білгород-Дністровський МТП, м. Білгород-Дністровський, вул. Шабська,81, станція призначення Білгород-Дністровський Одеської залізниці. Масу вантажу визначено на кранових вагах заводський № 5 ВК-РКМ № 677.

18.03.2017 станцією Коростень Південно-Західної залізниці, вагон № 65803785 був контрольно зважений на тензометричних вагах. При зважуванні вагону з вантажем встановлено масу вантажу - 85900 кг, що більше на 18500 кг згідно накладної № 34987545. За цим фактом складено акт загальної форми № 272 від 18.03.2017 ( а.с. 14).

19.03.2017 станцією Коростень Південно-Західної залізниці, вагон № 65803785 був контрольно зважений на статистичних вагах. При зважуванні вагону з вантажем підтверджено масу вантажу - 85900 кг. За цим фактом складено акт загальної форми № 273 від 19.03.2017 (а. с. 15).

Вагон № 65803785 був відчеплений для вивантаження залишку вантажу та складання комерційного акту , оскільки вагон загрожував безпеці руху та далі слідувати не міг.

21.03.2017 станцією Коростень Південно-Західної залізниці складено комерційний акт № 346308/2 згідно якого маса вантажу вагону № 65803785 - 85900 кг, що більше зазначеного у накладній на 18500 кг та більше вантажопідйомності вагону на 16900кг ( а.с. 12).

У розділі Е комерційного акту № 346308/2 від 21.03.17р. зафіксовано, що надлишок вантажу відвантажений силами вантажовідправника з вагону № 65803785 в кількості 17000 кг і забраним власним транспортом ( лист № 4 від 21.03.2017року; довіреність № 2 від 03.01.2017року) (а. с. 18).

Про факт складання комерційного акту № 346308/2 від 21.03.17р. зазначено у п. 49 залізничної накладної № 34987545 від 17.03.17.

На підставі актів загальної форми № 272 та № 273 від 18.03.2017 та від 19.03.2017, комерційного акту № 346308/2 від 21.03.17р. та ст. ст. 22 , 118 та 122 Статуту залізниць Залізниця здійснила розрахунок провізної плати та штрафних санкцій за відправкою № 34987545 в наступний спосіб: відстань від станції Овруч Південно-Західної залізниці до станції Білгород-Дністровський Одеської залізниці становить 922км; відповідно до залізничної накладної № 34987545 код вантажу - 091118 пиломатеріали, не пойменовані в алфавіті, тарифна група за ЄТСНВ - 091 другого класу (пиломатеріали), маса вантажу - 67400кг; розрахункова маса вантажу - 65 т ( п.4.3 розділу 1 Тарифного керівництва №1; провізна плата : 7502+1285=8787грн ( ОСОБА_1 схема №1 розділу 4 Тарифного керівництва №1); до тарифу перевезення вантажу коду вантажів 091 застосовується коефіцієнт 1,842 ( наказ Мінінфраструктури України від 26.04.16р. № 161); провізна плата за перевезення пиломатеріалів, не пойменованих в алфавіті у вагоні № 65803785 : 8787грн х 1,842=16186 грн; розмір штрафу: 16186 грн х5=80930грн ( а. с. 11).

На підставі п. 2.10 Правил розрахунків за перевезення вантажів, затвердженого наказом Мінтранспорту України від 21.11.2000р. №644 , Вантажовласнику 07.07.2017 надіслано претензію за № НЮ-16-64/17 про сплату штрафу 80930грн, однак вимоги останньої не задоволено (а.с. 17).

Залізниця завернулася до суду про стягнення штрафу 80930грн за неправильно зазначену масу вантажу примусово.

Вантажовласник позов визнав частково на суму 3951 грн штрафу, яку визначено в наступний спосіб: фактична відстань перевезення вантажу у вагоні № 65803785 більше його вантажопідйомності від станції Овруч Південно-Західної залізниці до станції Коростень Південно-Західної залізниці склала 45 км, штраф за 1 км перевезення становить 87,8 грн (80930 грн : 922км). Вантажовласник вважає, що Залізниця безпідставно вимагає стягнення штрафу у розмірі п'ятикратної провізної плати за всю відстань перевезення ( 922 км) , а не фактичну відстань перевезення вантажу у вагоні № 65803785 більше його вантажопідйомності - 45 км.

Дослідивши матеріали справи, господарський суд дійшов наступного висновку.

Стаття 908 ЦК України, яка кореспондується із приписами ст. 306 ГК України встановлює, що загальні умови перевезення визначаються цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них.

Частиною 3 ст. 909 ЦК України встановлено, що укладення договору перевезення вантажу підтверджується складанням транспортної накладної.

Умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб`єктів господарювання за цими перевезеннями встановлюється транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами (ч. 5 ст. 307 ГК України).

Згідно з ч. 1 ст. 2 Статуту залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998 р. № 457, Статут залізниць України визначає обов'язки, права і відповідальність залізниць, а також підприємств, організацій, установ і громадян, які користуються залізничним транспортом.

Статтею 6 Статуту залізниць України передбачено, що накладна - це основний перевізний документ встановленої форми, оформлений відповідно до цього Статуту та Правил перевезення вантажів, і наданий залізниці відправником разом з вантажем. Накладна є обов'язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої особи-одержувача і супроводжує вантаж до місця призначення.

На підставі статті 5 Статуту залізниць України наказом Міністерства транспорту України 21.11.2000 за № 644 (з змінами) затверджені Правила перевезення вантажів, які є обов`язковими для всіх юридичних осіб (ст. 5 Статуту).

Правилами перевезення вантажів, затверджених Наказом Міністерства транспорту України 21.11.2000 за № 644 (з змінами), а саме п.1.1 розділу Правил оформлення перевізних документів, передбачено, що на кожне відправлення вантажу, порожніх власних, орендованих вагонів та контейнерів відправник надає станції відправлення перевізний документ (накладну) за формою, наведеною у додатку 1 до цих Правил.

Статтею 23 Статуту передбачено, що відправник повинен надати станції навантаження на кожне відправлення вантажу заповнену накладну (комплект перевізних документів).

Статтею 37 Статуту залізниць України, п. 5 розділу Правил приймання вантажів до перевезення встановлено, що під час здавання вантажів для перевезення відправником має бути зазначена у накладній їх маса. Спосіб визначення маси зазначається у накладній.

Пунктом 2.1. розділу Правил оформлення перевізних документів, встановлено, що вантажовідправник при заповненні перевізних документів вказує також масу вантажу у кілограмах.

Отже, на відправника покладається обов`язок заповнення комплекту перевізних документів, а також надається можливість до укладання договору перевезення перевірити внесені до перевізного документу відомості і при необхідності скласти новий документ.

Відповідно до додатку 3 розділу Правил оформлення перевізних документів оформлення перевізних документів визначено, що маса вантажу визначена відправником заповнюється, якщо маса вантажу визначена відправником. Вказується маса у кілограмах брутто вантажу, загальна маса відправки (прописом).

Згідно з пунктами 5, 7 Правил приймання вантажів до перевезення загальна маса вантажу визначається відправником зважуванням або розрахунковим способом. Спосіб визначення маси вантажу і тип ваг відправник зобов`язаний зазначити в накладній. Усі засоби вимірювальної техніки, які використовуються для визначення маси вантажів, мають бути повірені відповідно до вимог чинного законодавства. Засоби ваговимірювальної техніки повинні бути взяті на облік залізницею та відповідати вимогам Інструкції про порядок застосування засобів ваговимірювальної техніки на залізничному транспорті України, затвердженої Наказом Міністерства інфраструктури України від 31 липня 2012 р. за №442, та інших нормативно - правових актів. Маса вантажів, які перевозяться навалом, насипом, наливом, визначається зважуванням на вагонних вагах. Допускається використання інших типів ваг, крім вагонних, за умови їх відповідності вимогам законодавства про метрологію.

Згідно додатку 3 до Правил оформлення перевізних документів у графі 55 накладної представник відправника засвідчує правильність відомостей, указаних ним у перевізному документі. В електронній накладній накладається електронний цифровий підпис відправника.

В ході вирішення спору встановлено, що залізнична накладна № 34987545 від 17.03.17 формально оформлена Вантажовласником відповідно до діючих вимог, зокрема містить відомості про спосіб визначення маси вантажу - кранові ваги заводський № 5 ВК-РКМ № 677 , про масу вантажу - 67400кг, про вантажопідйомність вагона № 65803785 - 69 т .

З внесеними Вантажовласником відомостями у залізничну накладну № 34987545 від 17.03.17 вагон № 65803785 станцією Овруч Південно-Західної залізниці п р и й н я т о до п е р е в е з е н н я , про що проставлено календарний штемпель станції відправлення за 17.03.17 у п.56 залізничної накладної № 34987545 від 17.03.17.

Факт навантаження вагону № 65803785 вантажем масою 85900 грн, що вище вказаної у перевізному документі на 18500кг та більше вантажопідйомності вагона на 16900 кг встановлено на станції Коростень Південно-Західної залізниці за допомогою зважування вагону № 65803785 разом вантажем на тензометричних вагах та додатково на статистичних вагах залізниці.

Спосіб визначення маси вантажу Залізницею суттєво відрізняється від способу визначення маси вантажу Вантажовласником, оскільки останній здійснив зважування на кранових вагах лише вантажу, а Залізниця на тензометричних та статистичних вагах - зважування вантажу та вагону.

Так, у п. 9 Правил приймання вантажів до перевезення передбачено, що маса лісоматеріалів і дров визначається відправником зважуванням та в окремих випадках умовно.

Вантажовласником здійснено зважування вантажу на кранових вагах, які йому належать.

Стосовно використаних Вантажовласником кранових ваг заводський № 5 ВК-РКМ № 677 , то як Залізниця , так і Вантажовласник не довели , що засіб вимірювальної техніки станом на 17.03.17р. був взятий на облік залізницею та відповідав технічним вимогам.

У п. 32 Статуту залізниць передбачено, що вантажі повинні завантажуватись без перевищення вантажопідйомності вагона (контейнера). У разі завантаження вагонів (контейнерів) понад їх вантажопідйомність організація, яка провадила навантаження (відправник, залізниця, порт), зобов'язана вивантажити надлишок.

Зміст п. 32 Статуту залізниць чітко покладає цей обов'язок на Вантажовласника.

У п. 24 Статуту залізниць , на який посилається Залізниця у позові, дійсно передбачено , що вантажовідправники несуть відповідальність за всі наслідки неправильності, неточності або неповноти відомостей, зазначених ним у накладній. Тоді як Залізниця має право перевіряти правильність цих відомостей, а також періодично перевіряти кількість та масу вантажу, що зазначаються у накладній.

Абзац 5 п. 28 Правил приймання вантажів до перевезення конкретизує ст. 24 Статуту залізниць наступним чином: залізниця має право перевірити правильність відомостей про вантаж, зазначений відправником у накладній на станції в і д п р а в л е н н я, під час перевезення та на станції призначення.

Згідно абз. 4 п. 28 Правил приймання вантажів до перевезення вантажі, завантажені відправниками у вагони відкритого типу (платформи, напіввагони тощо), приймаються залізницею до перевезення шляхом візуального огляду вагона, вантажу, його маркування (у т.ч. захисного) та кріплення у вагоні без перевірки маси та кількості вантажу.

Вагон № 65803785 вантажопідйомністю 69 тон, оскільки інше судом не встановлено, був прийнятий до перевезення станцією відправлення - станцією Овруч Південно-Західної залізниці лише на підставі його візуального огляду, оскільки визначена у залізничній накладній № 34987545 маса вантажу 67400кг не перевищувала його вантажопідйомності.

Водночас чинне законодавство у сфері перевезень залізничним транспортом з а б о р о н я є станції відправлення Залізниці приймати до перевезення вагон, завантажений Вантажовласником з перевищенням його вантажопідйомності.

Тому праву Залізниці перевірити відомості про вантаж, зазначений відправником у накладній, зокрема, про його масу на с т а н ц і ї в і д п р а в л е н н я кореспондують такі о б о в 'я з к и :

- забороняється п р и й м а т и до перевезення вантажі у в а г о н а х, з а в а н т а ж е н и х з перевищенням їх в а н т а ж о п і д й о м н о с т і, та в інших випадках, передбачених Правилами перевезення окремих видів вантажів ( п. 26 Правил приймання вантажів до перевезення);

- правила технічної експлуатації о б о в ' я з к о в і для у с і х підрозділів та працівників залізничного транспорту. Виконання Правил технічної експлуатації забезпечує злагодженість усіх ланок залізничного транспорту, чітку та безперебійну роботу залізниць і безпеку руху ( п.2 Правил технічної експлуатації залізниць України );

- о с н о в н и м и о б о в ' я з к а м и працівників залізничного транспорту є: задоволення потреб щодо перевезень пасажирів та вантажів при безумовному забезпеченні безпеки руху та збереження вантажів, що перевозяться ( п.1.1 розділу 1 Правил технічної експлуатації залізниць України);

- відповідальність за безпеку руху і проходження вагонів без відчеплення від поїздів у межах гарантійної ділянки несуть працівники зазначених пунктів ( п.12.13 Правил технічної експлуатації залізниць України);

- поїзди мають формуватися відповідно до цих Правил ( п. 15.26 Правил технічної експлуатації залізниць України);

- з а б о р о н я є т ь с я ставити в поїзди, зокрема, вагони несправні, що загрожують безпеці руху та стан яких не забезпечує збереження вантажів, що перевозяться; в а г о н и, що з а в а н т а ж е н і понад їх в а н т а ж о п і д й о м н і с т ь; платформи та піввагони, що завантажені з порушенням технічних умов навантаження та кріплення вантажу на відкритому рухомому складі ( п.п. 15.26, 15.27 Правил технічної експлуатації залізниць України).

Судом встановлено, що станцією відправлення - станцією Овруч Південно-Західної залізниці всупереч встановленої у п. 26 Правил приймання вантажів до перевезення та у п. 15.26 Правил технічної експлуатації залізниць України заборони прийнято до перевезення вагон № 65803785 , завантажений понад його вантажопідйомність та поставлений у поїзд.

Підставою для накладення на Вантажовласника відповідальності згідно ст. 122 Статуту, за неправильне зазначення ним відомостей про масу вантажу, є комерційний акт, складений у випадках, передбачених ст. 129 Статуту.

Комерційний акт № 346308/2 від 21.03.17р. складено станцією перевезення - станцією Коростень Південно-Західної залізниці, а не станцією відправлення.

Ст. 122 Статуту залізниць у сукупному застосуванні із ст. 32 цього Статуту покладає на Вантажовласника відповідальність за неправильно зазначену у накладній масу вантажу у формі сплати штрафу у розмірі п'ятикратної провізної плати за всю відстань перевезення згідно із статтею 118 цього Статуту, незалежно від порушення станцією відправлення Залізниці встановленої заборони приймати до перевезення вагон , завантажений більше його вантажопідйомності.

За таких обставин, суд вважає обґрунтованими вимоги Залізниці про стягнення з Вантажовласника штрафу в розмірі 80930,00 грн. за неправильне зазначення відомостей у залізничній накладній.

Доводи Вантажовласника, що штраф у розмірі п'ятикратної провізної плати за всю відстань перевезення визначено Залізницею неправильно, оскільки для розрахунку мала бути взята фактична відстань перевезення вагону, завантаженого більше його вантажопідйомності, не заслуговують на увагу, оскільки ґрунтуються на неправильному розумінні статті 118 Статуту залізниць.

Так , статтею 118 Статуту залізниць України передбачено, що за пред'явлення вантажу, який заборонено до перевезень або який потребує під час перевезення особливих заходів безпеки, та з неправильним зазначенням його найменування або властивостей з відправника, крім заподіяних залізниці збитків і витрат, стягується штраф у розмірі п'ятикратної провізної плати за всю відстань перевезення.

Порушення Вантажовласника могла виявити станція відправлення. За таких обставин, якщо слідувати за доводами останнього, Залізниця вправі стягнути штраф у розмірі 0,00 грн ( відсутня одиниця вимірювання відстані перевезення).

Тому, для розрахунку штрафу завжди приймається провізна плата за всю відстань перевезення, незалежно від станції виявлення порушення ( станції відправлення, станції перевезення або станції призначення).

Відповідно до роз'яснень Президії Вищого господарського суду України від 29.05.2002 в редакції від 29.09.2008 № 04-5/225 при застосуванні статті 118 Статуту залізниць слід мати на увазі, що штраф підлягає стягненню за самий факт допущення вантажовідправником зазначених у цій статті порушень, встановлених залізницею на станції призначення або під час перевезення та на с т а н ц і ї в і д п р а в л е н н я після пред'явлення вантажу до перевезення, незалежно від того, чи завдано залізниці у зв'язку з цим збитки.

Водночас при застосуванні ч. 1 ст. 24, ст. 122 Статуту залізниць та пункту 5.5. Правил оформлення перевізних документів, які покладають на Вантажовласника всю повноту відповідальності за неправильно зазначену у накладній масу вантажу, в тому числі , яка перевищує вантажопідйомність вагону, суд приймає до уваги, що таку невідповідність виявлено не станцією відправлення, а станцією перевезення , що розташована на відстані 45 км, що дозволило уникнути порушення безпеки руху поїзду в цілому.

Таким чином , в межах гарантійної ділянки від станції Овруч Південно-Західної залізниці до станції Коростень Південно-Західної залізниці за безпеку руху поїзда з вагоном № 65803785 , завантаженим понад його вантажопідйомність, відповідала Залізниця.

Розглядаючи прохальну частину відзиву Вантажовласника в частині визнання позову Залізниці на суму 3951,00 грн , суд розцінює її як клопотання про зменшення розміру штрафу.

Вирішуючи питання про зменшення розміру неустойки (штрафу, пені), яка підлягає стягненню зі сторони, що порушила зобов'язання (п. 3 ч. 1 ст. 83 ГПК України), господарський суд об'єктивно оцінює, чи є даний випадок винятковим, виходячи з інтересів сторін, які заслуговують на увагу, ступеню виконання зобов'язання, причини (причин) неналежного виконання або невиконання зобов'язання, незначності прострочення виконання, наслідків порушення зобов'язання, невідповідності розміру стягуваної неустойки (штрафу, пені) таким наслідкам, поведінки винної сторони (в тому числі вжиття чи невжиття нею заходів до виконання зобов'язання, негайне добровільне усунення нею порушення та його наслідків) тощо.

Ця процесуальна норма застосовується судом виключно у взаємозв'язку (сукупності) з нормою права матеріального, яка передбачає можливість зменшення розміру неустойки (штрафу, пені), а саме ч. 3 ст. 551 ЦК України і ст. 233 ГК України.

Частиною 1 ст. 233 ГК України закріплено, що суд має право зменшити розмір санкцій, якщо належні до сплати штрафні санкції надмірно великі порівняно із збитками кредитора. При цьому повинно бути взято до уваги: ступінь виконання зобов'язання боржником; майновий стан сторін, які беруть участь у зобов'язанні; не лише майнові, але й інші інтереси сторін, що заслуговують на увагу.

Згідно з ч. 3 ст. 551 ЦК України розмір неустойки може бути зменшений за рішенням суду, якщо він значно перевищує розмір збитків та за наявності інших обставин, які мають істотне значення. При цьому відсутність чи невеликий розмір збитків може бути підставою для зменшення судом розміру неустойки, що стягується з боржника.

Таким чином, для зменшення розміру штрафу за Цивільним кодексом України, мають значення не лише збитки кредитора , але й і н ш і о б с т а в и н и, я к і м а ю т ь і с т о т н е з н а ч е н н я.

Про обставини, які мають істотне значення, судом вже мотивовано , з посиланням на порушення Залізницею заборони приймати до перевезення вагон , завантажений більше його вантажопідйомності. Іншою обставиною, яка має істотне значення для зменшення розміру штрафу, це винятковість даного випадку , оскільки Залізницею не доведено, що Вантажовласник систематично завантажує вагони понад їх вантажопідйомність. Враховується судом, що порушення усунено Вантажовласником власними силами та засобами.

Наведені судом обставини, заслуговують на увагу, щоб зменшити розмір штрафу, встановлений статтями 118 та 122 Статуту залізниць із п'ятикратної провізної плати за всю відстань перевезення до трьохкратної провізної плати за всю відстань перевезення.

Судовий збір покладається на відповідача у повному розмірі .

Керуючись ст.ст. 49, ст. 82, п.3 ч.1 ст. 83, ст.ст. 84 -85 ГПК України, господарський суд,-

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити частково.

2. Зменшити штраф з п'ятикратного розміру тарифної провізної плати за всю відстань перевезень до трьохкратного розміру тарифної провізної плати за всю відстань перевезень.

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю " Теолда" на користь Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" (03680, м. Київ, вул. Тверська, 5, код ЄДРПОУ 40075815) в особі Регіональної філії "Південно-Західна залізниця" ПАТ "Українська залізниця" ( 01601, м. Київ-30, вул. Лисенка 6, код ЄДРПОУ 40081221):

- 48558,00 грн штрафу за неправильно зазначену масу вантажу;

- 1600 грн судового збору.

Видати наказ.

3. Відмовити у стягненні 32372 грн штрафу за неправильно зазначену масу вантажу.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Апеляційна скарга подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів з дня його оголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складено 01.11.17р.

Суддя Машевська О.П.

Віддрукувати:

- у справу

2- 3 позивачу на дві адреси (простою)

4- відповідачу ( простою)

Джерело: ЄДРСР 69935280
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку