open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 727/9424/17

Провадження № 2-а/727/381/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 жовтня 2017 року Суддя Шевченківського районного суду м.Чернівці Волошин С.О. розглянувши у скороченому провадженні в м.Чернівці адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання проведення перерахунку пенсії, -

ВСТАНОВИВ :

Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання проведення перерахунку пенсії, посилаючись на те, що з 1985 по 2002 рік він проходив службу на посадах рядового та начальницького складу в органах внутрішніх справ Чернівецької області. У 2002 році йому було призначено пенсію відповідно до норм Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09 квітня 1992 року. Він перебуває на обліку в Головному управлінні пенсійного фонду України в Чернівецькій області як пенсіонер МВС України, який звільнений зі служби і йому призначена пенсія за вислугу років. Пенсія йому виплачувалася, проте на даний час він перебуває на державній службі і виплата пенсії йому тимчасово припинена.

31.08.2017 року він звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області з заявою про прийняття рішення про перерахунок пенсії згідно правових норм, які вступили в законну силу із зазначенням обґрунтування проведення перерахунку, без вимоги щодо виплати пенсії.

Листом № 347/Г-11 від 14.09.2017 року йому відмовлено в здійсненні перерахунку раніше призначеної пенсії, у зв'язку з тим, що відсутні нормативно-правові підстави та кошти для перерахунку його пенсії.

Вважає, таку позицію відповідача незаконною, не обгрунтованою та такою, що порушує його конституційне право, передбачене статтею 46 Конституції України, з наступних підстав.

02.07.2015 року прийнято Закон України «Про національну поліцію». У п. 15 Прикінцевих та перехідних положень цього Закону вказано, що за колишніми працівниками міліції, у тому числі пенсіонерами, а також членами їхніх сімей, іншими особами зберігаються пільги, компенсації і гарантії, передбачені цим Законом для колишніх поліцейських, членів їхніх сімей, інших осіб. Тобто, введення в дію Закону України «Про національну поліцію» не скасовує встановлені раніше пільги та гарантії, у тому числі що стосується пенсій, за колишніми працівниками міліції та пенсіонерами.

У зв'язку із втратою чинності Закону України від 20.12.1990 року №565-ХІІ «Про міліцію» та набрання чинності Закону України «Про національну поліцію» від 02.07.2015 року №5 80-VIII виникло питання щодо його пенсії у зв'язку з тим, що пенсія нарахована з розмірів грошового забезпечення неіснуючої на теперішній час міліції. Так, у Законі України «Про національну поліцію» вказано про відповідність звань міліції званням поліції. Тобто відповідно до норм даного Закону офіцери міліції прирівняні до відповідних звань поліції. Таким чином, у розрахунку пенсії необхідно урахувати оклад відповідного для нього поліцейського звання та здійснити перерахунок пенсії з окладу за звання поліцейського.

Крім цього постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 року №988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції України» були затверджені нові розміри грошового забезпечення поліцейських.

Відповідно до п. 15 Прикінцевих та перехідних положень за колишніми працівниками міліції, у тому числі пенсіонерами, а також членами їхніх сімей, іншими особами зберігаються пільги, компенсації і гарантії, передбачені цим Законом для колишніх поліцейських, членів їхніх сімей, інших осіб.

Окрім цього, Законом України № 900-VIII статтю 63 Закону України № 2262-ХІІ доповнено новою частиною третьою про те, що перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських.

Відповідно до ч.3 ст. 51 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» передбачено, що перерахунок пенсій у зв'язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом, або у зв'язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів Пенсійного фонду України та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком

Відповідно до п.1 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року №45, перерахунок раніше призначених згідно із цим Законом пенсій проводиться в разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв'язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством. На підставі зазначеного в пункті 1 цього Порядку рішення Кабінету Міністрів України Міноборони, МВС, Мінінфраструктури, СБУ, Служба зовнішньої розвідки, ДПС, Управління державної охорони, Адміністрація Держспецзв'язку, Адміністрація Держприкордонслужби, ДПтС, ДСНС повідомляють у п'ятиденний строк Пенсійному фонду України про підстави перерахунку пенсій військовослужбовцям.

Таким чином, згідно з даною нормою підставою для перерахунку раніше призначених пенсій відповідно до зазначеного Закону може бути як прийняття Кабінетом Міністрів України відповідного рішення відповідно до п. 1 «Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» та подання органами, передбаченими цим Порядком, відповідних повідомлень до територіальних органів Пенсійного фонду України, так і заява про перерахунок пенсії, подана пенсіонером особисто. При цьому, наведені дві підстави перерахунку пенсії є самостійними і не суперечать та не виключають одна одну.

Виходячи з наведених правових норм, вважає доведеним та беззаперечним факт того, що він як колишній працівник міліції та пенсіонер органів внутрішніх справ має право на здійснення перерахунку розміру пенсії на підставі постанови Кабінету Міністрів України №988 від 11 листопада 2015 року.

А тому просив визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного Фонду України в Чернівецькій області та зобов'язати Головне управління Пенсійного Фонду України в Чернівецькій області провести перерахунок його пенсії з 1 січня 2016 року відповідно до вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їх сімей» №900 від 23 грудня 2015 року, ст.63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», постанов Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 року №988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції України», від 18.11. 2015 року №947 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 року», стягнути з відповідача на його користь витрати по сплаті судового збору.

На адресу суду надійшли письмові заперечення, в яких Головне Управління Пенсійного Фонду України в Чернівецькій області просить в позові відмовити.

Дослідивши письмові докази по справі, суд вважає, що позов обґрунтований та підлягає до задоволення.

Судом встановлено, що позивач ОСОБА_1 з 03.12.2002 року перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Чернівецькій області, як пенсіонер МВС України, який звільнений зі служби і йому призначена пенсія за вислугу років (а.с.12).

31.08.2017 року позивач звернувся до відповідача з заявою про прийняття рішення про перерахунок пенсії відповідно до вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їх сімей» №900 від 23 грудня 2015 року, ст.63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», постанов Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 року №988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції України», від 18.11. 2015 року №947 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 року» та довідки про розмір грошового утримання, отриманої від ліквідаційної комісії УМВС України в Чернівецькій області, що підтверджується копією заяви (а.с.14).

Відповідно до довідки УМВС України в Чернівецькій області, виданої ОСОБА_1 про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії за нормами, чинними на 01.01.2008 року, розмір грошового забезпечення особам, що проходять службу за посадою ст. о/у в ОВС відділення ВКР УМВС становить 2699,40 грн. (а.с.17).

Згідно з довідкою УМВС України в Чернівецькій області, виданої ОСОБА_1 про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії за нормами, чинними на 01.01.2016 року, розмір грошового забезпечення за посадою старший оперуповноважений в ОВС відділення ВКР/Старший оперуповноважений в ОВС ГУНП становить 7180,06 грн. (а.с.18)

Листом Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області № 347/Г-11 від 14.09.2017 року позивачу відмовлено у проведенні перерахунку пенсії, посилаючись на те, що перерахунок та виплату перерахованих пенсій буде здійснено після виділення додаткових коштів з Державного бюджету України (а.с.15-16).

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, ст. 102 Закону України "Про Національну поліцію" від 02 липня 2015 року №580-VIII (Закон №580), пенсійне забезпечення поліцейських та виплата одноразової грошової допомоги після звільнення їх зі служби в поліції здійснюються в порядку та на умовах, визначених Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

Відповідно до ч. 16 ст. 43 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 09 квітня 1992 pоку №2262-XII (Закон №2262, в редакції зі змінами, внесеними Законом №580), у разі якщо на момент призначення пенсії відбулася зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення та/або були введені для зазначених категорій осіб нові щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії у розмірах, встановлених законодавством, призначена пенсія підлягає негайному перерахунку".

Так, Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їхніх сімей" від 23 грудня 2015 року №900-VIII статтю 63 Закон №2262 після частини другої доповнено новою частиною такого змісту: "Перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських".

Згідно із ч. 4 ст. 63 Закону №2262, усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв'язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв'язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною другою статті 51 цього Закону. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим зі служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Відповідно до Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 року №45 (Порядок №45), перерахунок раніше призначеної пенсії відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" провадиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб які мають право на пенсію за Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" або у зв'язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством.

Згідно із п. 1 Порядку №45 рішення Кабінету Міністрів України Міноборони, МВС, Мінінфраструктури, СБУ, Служба зовнішньої розвідки, ДПС, Управління державної охорони, Адміністрація Держспецзв'язку, Адміністрація Держприкордонслужби, ДПтС, ДСНС (державні органи) повідомляють у п'ятиденний строк Пенсійному фонду України про підстави перерахунку пенсій військовослужбовцям.

Пенсійний фонд України повідомляє у п'ятиденний строк з моменту надходження інформації від державних органів своїм головним управлінням в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (головні управління Пенсійного фонду України) про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку (списки).

Головні управління Пенсійного фонду України складають у десятиденний строк з моменту надходження зазначеної інформації списки за формою згідно із додатком 1 та подають їх органам, які уповноважені рішеннями керівників державних органів видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії.

На підставі списків уповноважені органи готують для перерахунку пенсії довідки про розмір грошового забезпечення кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно із додатком 2 (довідка) та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України.

Крім того, відповідно до п. 24 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 року №3-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.02.2007 року за №135/13402, про виникнення підстав для проведення перерахунку пенсій згідно зі ст. 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" уповноважені структурні підрозділи зобов'язані у п'ятиденний строк після прийняття відповідного нормативно-правового акта, на підставі якого змінюється хоча б один з видів грошового забезпечення для відповідних категорій осіб, або у зв'язку з уведенням для зазначених категорій військовослужбовців нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, повідомити про це орган, що призначає пенсії, які в свою чергу протягом п'яти робочих днів після надходження такого повідомлення подають до відповідних уповноважених структурних підрозділів списки осіб, яким необхідно провести перерахунок пенсії. Після одержання списків осіб уповноважені структурні підрозділи зазначають у них зміни розмірів грошового забезпечення для перерахунку раніше призначених пенсій і в п`ятиденний строк після надходження передають їх до відповідних органів, що призначають пенсії.

У рішенні від 08.11.2005 року, справа «Кечко проти України», ЄСПЛ зазначив: «Суд не приймає аргумент Уряду щодо бюджетних асигнувань, оскільки органи державної влади не можуть посилатися на відсутність коштів як на причину невиконання своїх зобов'язань.

Враховуючи вищевикладене суд вважає, що є підстави для перерахунку пенсії позивача, а тому слід визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України у Чернівецькій області щодо не проведення перерахунку пенсії ОСОБА_1 та зобов'язати Головне управління Пенсійного Фонду України в Чернівецькій області провести перерахунок пенсії ОСОБА_1 з 1 січня 2016 року відповідно до вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їх сімей» №900 від 23 грудня 2015 року, ст.63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», постанов Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 року №988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції України», від 18.11.2015 року №947 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 року». Стягнути з відповідача на користь позивача судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 640 грн.

На підставі вище викладеного та керуючись ст. 6,19, 22 Конституції України, ст.102 Закону України "Про Національну поліцію", ст. 43, 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їхніх сімей", ст.ст. 6, 7, 9, 11, 71, 86, 94, 158-163, 167, 183-2, КАС України, суддя, -

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний позов ОСОБА_1 задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України у Чернівецькій області щодо не проведення перерахунку пенсії ОСОБА_1.

Зобов'язати Головне управління Пенсійного Фонду України в Чернівецькій області провести перерахунок пенсії ОСОБА_1 з 1 січня 2016 року відповідно до вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їх сімей» №900 від 23 грудня 2015 року, ст.63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», постанов Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 року №988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції України», від 18.11.2015 року №947 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 року».

Стягнути з Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 судовий збір, сплачений за подання позовної заяви до суду, в розмірі 640 (шістсот сорок) гривень.

Апеляційна скарга на постанову може бути подана протягом десяти днів з дня отримання її копії до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Шевченківський районний суд м. Чернівці.

Суддя : С.О. Волошин

Джерело: ЄДРСР 69934971
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку