open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 743/1440/17

Провадження № 2-а/743/162/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 жовтня 2017 року Ріпкинський районний суд Чернігівської області в складі:

головуючого-судді СТАШКІВА В.Б.,

при секретарі НЕРУС Н.І.,

за участю позивача ОСОБА_1, представника відповідача

ОСОБА_2,

розглянувши відкритому судовому засіданні в смт. Ріпки в залі суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1

до Любецької селищної виборчої комісії Ріпкинського району

Чернігівської області

про визнання дій чи бездіяльності протиправними та зобов'язання

вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

23 жовтня 2017 р. ОСОБА_1 звернувся з адміністративним позовом до Любецької селищної виборчої комісії Ріпкинського району, якому просив визнати дії чи бездіяльність вказаної комісії щодо розгляду його заяв від 17 та 19 жовтня 2017 р., з одночасним, зобов'язання вказаної комісії у відкритий спосіб розглянути його заяви з обов'язкової участі на засіданні комісії ще до початку виборів - 29.10.2017 р. та винесення комісією рішення в порядку п. 9.9 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з місцевих виборів, затвердженого Постановою Центральної виборчої комісії від 5 вересня 2015 р. № 229.

Суть позовних вимог зводиться до того, що:

- ЦВК України призначила на 29 жовтня 2017 року перші вибори Любецького селищного голови Ріпкинського району Чернігівської області, кандидатом в які він є;

- голова Любецької селищної виборчої комісії ОСОБА_3 у відкритий спосіб агітує за кандидата на посаду Любецького селищного голови Ріпкинського району Чернігівської області ОСОБА_4, який займається підкупом виборців;

- 17 жовтня 2017 р. він звертався до комісії з заявами про те, що ОСОБА_4 займається підкупом виборців та про залучення його до роботи комісії;

- голова комісії ОСОБА_3 повідомила його в телефонному режимі спочатку про дату засідання на 19 жовтня 2017 р., а потім про залишення скарги без розгляду;

- 19 жовтня 2017 р. він повторно подав звернення та просив розглянути її на засіданні;

- Любецька селищна виборча комісія порушила п.п. 7.2 п. 7 вказаного Порядку, не запросивши його спосіб на засідання комісії з розгляду його заяви від 17.10.2017 р.;

- Любецька селищна виборча комісія, не прийнявши, на засіданні комісії з розгляду його заяви від 17.10.2017 р., одне з рішень, передбачених п.п. 9.9 п. 9 вказаного Порядку, порушила вказані вимоги.

В судовому засіданні позивач ОСОБА_1 підтримав позов, з підстав, вказаних в ньому. Додатково зазначив, що голова Ріпкинської районної державної адміністрації ОСОБА_5 у відкритий спосіб агітує за кандидата на посаду Любецького селищного голови Ріпкинського району Чернігівської області ОСОБА_4, який займається підкупом виборців.

В судовому засіданні представник відповідача ОСОБА_2 заперечив проти позову та просив в його задоволенні відмовити.

Суть заперечень представника Любецької селищної виборчої комісії ОСОБА_2 зводиться до того, що всі подані заяви ОСОБА_1 від 17 та 19 жовтня 2017 р. були залишені без розгляду по суті на засіданнях Любецької селищної виборчої комісії від 18 та 20 жовтня 2017 р., за результатами вивчення скарг ОСОБА_1 у формі заяв, що узгоджується з Законом України «Про місцеві вибори» та Порядком розгляду скарг виборчими комісіями з місцевих виборів, затвердженим Постановою Центральної виборчої комісії від 5 вересня 2015 р. № 229, які не вимагають запрошення осіб, які подали скаргу на засідання комісії з приводу вивчення скарг. В данному випадку, на думку представника відповідача, Любецька селищна виборча комісія не переходила до розгляду по суті заяв ОСОБА_1, на засідання з розгляду, яких обов'язкове повідомлення осіб, які подали скаргу. Тому, на думку представника відповідача, всі доводи ОСОБА_1 суперечать вказаним Закону та Порядку та не будуються на доказах, а тільки на припущеннях.

Вислухавши пояснення позивача ОСОБА_1, представника відповідача ОСОБА_2, дослідивши матеріали справи, суд приходить до такого висновку.

Закон України «Про місцеві вибори» визначає основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост.

По справі встановлено, що:

- постановою Центральної виборчої комісії від 18 серпня 2017 року № 164 «Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 29 жовтня 2017 року» призначено на неділю, 29 жовтня 2017 року, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, зокрема і Любецького селищного голови Ріпкинського району Чернігівської області та оголошено з 9 вересня 2017 року початок виборчого процесу вказаних виборів;

- ОСОБА_1 є кандидатом на посаду Любецького селищного голови Ріпкинського району Чернігівської області;

- 17 жовтня 2017 р. ОСОБА_1 подав до Любецької селищної виборчої комісії Ріпкинського району заяву від 17 жовтня 2017 р. з приводу завчасного інформування його, відповідно до норм Закону України «Про місцеві вибори», про засідання селищної виборчої комісії з відповідним порядком денним її, часом та місцем такого засідання, з метою участі його або його представника в таких засіданнях;

- 17 жовтня 2017 р. ОСОБА_1 подав до Любецької селищної виборчої комісії Ріпкинського району заяву від 13 жовтня 2017 р. «Про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого статтею 160 КК України», в якій просив перевірити факти підкупу виборців, з боку кандидата на посаду Любецького селищного голови Ріпкинського району Чернігівської області ОСОБА_4 та інших осіб в його інтересах, які відбувались в с.Павлівка Ріпкинського району Чернігівської області, в смт. Любеч Ріпкинського району Чернігівської області, на території Тарасо-Шевченківської та Малинівської сільських рад Ріпкинського району Чернігівської області. При цьому, дане звернення адресувалось і до Любецької селищної виборчої комісії;

- 19 жовтня 2017 р. ОСОБА_1 подав до Любецької селищної виборчої комісії Ріпкинського району заяву, в якій відповідно до Закону України «Про місцеві вибори» та вказаного Порядку, повторно направив заяву «Про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого статтею 160 КК України», для її повторного розгляду на засіданні Любецької селищної виборчої комісії, з його обов'язковою участю.

Згідно ст. 97 Закону України «Про місцеві вибори» порядок розгляду скарг виборчими комісіями визначається цим Законом та порядком розгляду скарг, встановленим Центральною виборчою комісією.

Порядок розгляду скарг виборчими комісіями з місцевих виборів, затверджений Постановою Центральної виборчої комісії від 5 вересня 2015 р. № 229 застосовується виборчими комісіями при розгляді передбачених Законом України "Про місцеві вибори" скарг, що стосуються виборчого процесу з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад, сільських, селищних, міських голів та старост.

В силу п.п. 1.2, 1.3 п. 1 вказаного Порядку під скаргою, що стосується виборчого процесу з місцевих виборів, слід розуміти звернення, в якому містяться інформація щодо порушення законодавства України про місцеві вибори та вимога забезпечити реалізацію і захист виборчих прав, законних інтересів суб'єктів виборчого процесу з місцевих виборів, поновити порушені виборчі права. Скарги розглядаються виборчими комісіями в порядку, встановленому Законами України "Про місцеві вибори", "Про Центральну виборчу комісію", цим Порядком та іншими актами Центральної виборчої комісії.

Відповідно до п.п. 9.1, 9.2, 9.3 , 9.4, 9.7 п. 9 вказаного Порядку за результатами розгляду на своєму засіданні скарги виборча комісія ухвалює рішення у формі постанови. Перед розглядом скарги по суті виборча комісія вивчає скаргу для встановлення, зокрема: чи віднесено Законом України «Про місцеві вибори» та цим Порядком розгляд цієї скарги до повноважень виборчої комісії (належний суб'єкт розгляду скарги). Виборча комісія приймає рішення про залишення скарги без розгляду по суті, якщо, зокрема: вона подана до неналежного суб'єкта розгляду скарги. У разі якщо скаргу подано належним суб'єктом звернення зі скаргою до належного суб'єкта розгляду такої скарги в установлені Законом України «Про місцеві вибори» строки, виборча комісія переходить до розгляду скарги по суті та розглянувши скаргу по суті, виборча комісія може прийняти одне з таких рішень:

1) про задоволення скарги повністю або частково;

2) про відмову в задоволенні скарги.

При цьому, відповідно до п.п. 7..2, 7.3 п. 7 вказаного Порядку на засідання виборчої комісії з розгляду скарги обов'язково запрошуються суб'єкт звернення зі скаргою, суб'єкт оскарження та інші заінтересовані особи, зазначені у скарзі. Неприбуття на засідання суб'єкта розгляду скарги, осіб, які були належним чином повідомлені про нього, не перешкоджає розгляду скарги. Згідно з частиною дев'ятою статті 97 Закону України «Про місцеві вибори» виборча комісія своєчасно повідомляє суб'єкта звернення зі скаргою, суб'єкта оскарження та інших заінтересованих осіб, зазначених у скарзі, про час і місце розгляду скарги в один з таких способів:

1) рекомендованою телеграмою;

2) телефонограмою;

3) факсимільним повідомленням;

4) засобами електронної пошти.

Виходячи з системного правового аналізу даного Порядку та Закону України «Про місцеві вибори» можна прийти до висновку, що вказаним Порядком передбачена певна процедура та стадійність провадження зі скаргами виборчими комісіями, а саме:

- вивчення скарги комісією перед початком розгляду скарги по суті, зокрема на предмет подання скарги до належного суб'єкта розгляду;

- за результатами такого вивчення скарги виборчою комісією:

●або приймається рішення про залишення без розгляду скарги по суті, зокрема, якщо скаргу поданого до не належного суб'єкта розгляду;

●або вона переходить до розгляду скарги по суті;

- за результатами такого розгляду скарги по суті виборчою комісією: приймається рішення або про задоволення скарги повністю чи частково, або про відмову в задоволенні скарги.

Судом встановлено, що Любецька селищна виборча комісія, виходячи з протоколу № 11 засідання Любецької селищної виборчої комісії № 05262 від 18 жовтня 2017 р., перейшла до розгляду та розглянула, зокрема: заяву ОСОБА_1 від 17 жовтня 2017 р. з вимогою запрошувати на засідання селищної виборчої комісії (з приводу завчасного інформування його про засідання селищної виборчої комісії з відповідним порядком денним її, часом та місцем такого засідання, з метою участі його або його представника в таких засіданнях).

При цьому, Любецька селищна виборча комісія констатувала в указанному протоколі, що: «Відповідно до частини 9 статті 27 Закону України «Про місцеві вибори» кандидат на посаду селищного голови може бути присутнім на засіданні селищної виборчої комісії без дозволу чи запрошення. Оголошення про засідання комісії розміщується на дошці об'яв», проголосувавши за це 13 голосами.

Виходячи з встановлених обставин та спірних правовідносин, суд приходить до висновку, що Любецька селищна виборча комісія:

- порушила п.п. 7.2 п. 7 вказаного Порядку, не запросивши ОСОБА_1, в установленних порядку та спосіб на засідання комісії з розгляду, яке відбувалось 18 жовтня 2017 р., зокрема, скарги ОСОБА_1 у формі заяви від 17.10.2017 р., оскільки суб'єкт владних повноважень не надав суду доказів того, що телефонограма про запрошення з боку Любецької селищної виборчої комісії ОСОБА_1 на засідання комісії;

- порушила п.п. 9.9 п. 9 вказаного Порядку, не прийнявши, на засіданні комісії з розгляду, яке відбувалось 18 жовтня 2017 р., за результатами розгляду скарги ОСОБА_1 у формі заяви від 17.10.2017 р., або рішення про задоволення скарги повністю чи частково, або рішення про відмову в задоволені скарги.

Згідно ч. 1 ст. 177 КАС України, суд, установивши порушення законодавства про вибори чи референдум, визначає у рішенні спосіб захисту порушених прав та інтересів, а також порядок усунення усіх наслідків цих порушень відповідно до закону або приймає інше передбачене законом рішення

Враховуючи наведене, суд вважає за необхідне з метою повного захисту прав інтересів ОСОБА_1 задовольнити його позов у такий спосіб: визнавши протиправними дій Любецької селищної виборчої комісії Ріпкинського району Чернігівської області з приводу розгляду його заяви від 17 жовтня 2017 року з приводу завчасного інформування його про засідання селищної виборчої комісії з відповідним порядком денним її, часом та місцем такого засідання, з метою участі його або його представника в таких засіданнях та визначивши порядок усунення наслідків вказаного порушення: зобов'язавши Любецьку селищну виборчу комісію Ріпкинського району Чернігівської області невідкладно на засіданні Любецької селищної виборчої комісії Ріпкинського району Чернігівської області розглянути його скаргу у формі заяви від 17 жовтня 2017 року з приводу завчасного інформування його про засідання селищної виборчої комісії з відповідним порядком денним її, часом та місцем такого засідання, з метою участі його або його представника в таких засіданнях, у відповідності до Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з місцевих виборів, затвердженого Постановою Центральної виборчої комісії від 5 вересня 2015 р. № 229.

Щодо інших позовних вимог ОСОБА_1, суд враховує таке.

В даному випадку, ОСОБА_1 оскаржує дії чи бездіяльність Любецької селищної виборчої комісії щодо розгляду його заяв від 17 жовтня 2017 р. та від 19 жовтня 2017 р..

При цьому, Любецька селищна виборча комісія не переходила до розгляду по суті заяви ОСОБА_1 від 13 жовтня 2017 р. «Про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого статтею 160 КК України», та заяви ОСОБА_1 від 19 жовтня 2017 р., а залишила вказані заяви (звернення) без розгляду по суті.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 не оскаржує дії Любецької селищної виборчої комісії Ріпкинського району Чернігівської області з приводу залишення без розгляду по суті, у зв'язку із поданням до неналежного суб'єкту розгляду його звернення від 13 жовтня 2017 року (зареєстроване 17.10.2017 р.), як кандидата на посаду Любецької селищного голови стосовно підготовки та проведення місцевих виборів, згідно протоколу № 11 засідання Любецької селищної виборчої комісії № 05262 від 18 жовтня 2017 р. та повторного звернення від 19 жовтня 2017 року, як кандидата на посаду Любецької селищного голови стосовно підготовки та проведення місцевих виборів, згідно протоколу № 12 засідання Любецької селищної виборчої комісії № 05262 від 20 жовтня 2017 р., тим більше, що про їх існування він дізнався під час розгляду даної справи.

Враховуючи межі судового розгляду та вказане в сукупності, суд приходить до висновку, що в задоволені позовних вимог ОСОБА_1 в частині оскарження дій чи бездіяльності з приводу розгляду таких заяв та зобов'язання Любецької селищної виборчої комісії Ріпкинського району Чернігівської області у відкритий спосіб розглянути його заяви з обов'язкової участі на засіданні комісії ще до початку виборів - 29.10.2017 р. та винесення комісією рішення в порядку п. 9.9 вказаного Порядку слід відмовити.

На підставі ст. 94 КАС України, слід присудити ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 320 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Любецької селищної виборчої комісії Ріпкинського району Чернігівської області.

Керуючись ст.ст.11, 94, 158 - 163, 172 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

Позов ОСОБА_1 - задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Любецької селищної виборчої комісії Ріпкинського району Чернігівської області з приводу розгляду заяви ОСОБА_1 від 17 жовтня 2017 року з приводу завчасного інформування його про засідання селищної виборчої комісії з відповідним порядком денним її, часом та місцем такого засідання, з метою участі його або його представника в таких засіданнях.

Зобов'язати Любецьку селищну виборчу комісію Ріпкинського району Чернігівської області невідкладно на засіданні Любецької селищної виборчої комісії Ріпкинського району Чернігівської області розглянути скаргу ОСОБА_1 у формі заяви від 17 жовтня 2017 року з приводу завчасного інформування його про засідання селищної виборчої комісії з відповідним порядком денним її, часом та місцем такого засідання, з метою участі його або його представника в таких засіданнях, у відповідності до Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з місцевих виборів, затвердженого Постановою Центральної виборчої комісії від 5 вересня 2015 р. № 229.

В задоволенні решти вимог - відмовити.

Присудити ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 320 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Любецької селищної виборчої комісії Ріпкинського району Чернігівської області.

Постанова, відповідно до ст. 177 КАС України, може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду шляхом подання, через суд першої інстанції, апеляційної скарги протягом двох днів з дня його проголошення та набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Головуючий В.Б. Сташків

Джерело: ЄДРСР 69811503
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку