open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 жовтня 2017 року

Львів

№ 876/9793/17

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді – Носа С. П.,

суддів – Кухтея Р. В., Яворського І. О.;

за участю секретаря судового засідання – Торкот Д. О.;

прокурора – Шимін Н. М.;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Залізничного об’єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова на ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 09 вересня 2017 року з питань заміни сторони виконавчого провадження в справі за позовом прокурора Залізничного району м. Львова в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Залізничному районі м. Львова до дочірнього підприємства «ТУР» відкритого акціонерного товариства «Львівський завод «Автонавантажувач» про стягнення заборгованості,-

ВСТАНОВИВ:

22 серпня 2017 року Львівським окружним адміністративним судом зареєстровано заяву Залізничного об’єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова про заміну сторони у виконавчому провадженні (стягувача) з примусового виконання постанови Львівського окружного адміністративного суду від 29 серпня 2012 року по справі № 2а-6812/12/1370 щодо стягнення з дочірнього підприємства «ТУР» відкритого акціонерного товариства «Львівський завод «Автонавантажувач» заборгованості по сплаті єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі 5087,81 грн. з управління Пенсійного фонду України у Залізничному районі м. Львова на Залізничну об’єднану державну податкову інспекцію ГУ ДФС у Львівській області.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 04 вересня 2017 року в задоволенні зави Залізничного об’єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова про заміну сторони виконавчого провадження щодо примусового виконання виконавчого листа № 2а-6812/12/1370 від 09 жовтня 2012 року, виданого за постановою Львівського окружного адміністративного суду від 29 серпня 2012 року у справі за позовом прокурора Залізничного району м. Львова в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Залізничному районі м. Львова до дочірнього підприємства «ТУР» відкритого акціонерного товариства «Львівський завод «Автонавантажувач» про стягнення заборгованості відмовлено.

Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції - Залізничним об’єднаним управлінням Пенсійного фонду України м. Львова, подано апеляційну скаргу, в якій висловлено прохання скасувати оскаржувану ухвалу та прийняти нову, якою задовольнити заяву про заміну сторони виконавчого провадження.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначено, що висновок суду першої інстанції не відповідає обставинам справи, а ухвала постановлена з порушенням норм процесуального права.

Прокурор, у судовому засіданні, вимоги апеляційної скарги підтримала та просить таку задовольнити.

Інші особи, які беруть участь у справі, в судове засідання не з’явились, про дату, час і місце апеляційного розгляду були повідомлені належним чином, а тому, суд, у відповідності до ч. 4 ст. 196 КАС України, вважає можливим здійснювати розгляд справи за їхньої відсутності.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення прокурора, проаналізувавши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів не знаходить підстав для її задоволення.

Встановлено, що постановою Львівського окружного адміністративного суду у справі № 2а-6812/12/1370 від 29 серпня 2012 року адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в Залізничному районі м. Львова задоволено повністю. Постановлено стягнути з дочірнього підприємства «ТУР» відкритого акціонерного товариства «Львівський завод «Автонавантажувач» на користь управління Пенсійного фонду України в Залізничному районі м. Львова заборгованість у сумі 5087,81 грн. Постанова сторонами в апеляційному порядку не оскаржена і набрала законної сили.

09 жовтня 2012 року Львівський окружний адміністративний суд видав виконавчий лист № 2а-6812/12/1370, в якому стягувачем визначено управління Пенсійного фонду України в Залізничному районі м. Львова.

На підставі вищезгаданого виконавчого листа постановою державного виконавця від 02 жовтня 2013 року відкрито виконавче провадження № 39918537.

Залізничне об’єднане управління Пенсійного фонду України м. Львова є правонаступником управління Пенсійного фонду України в Залізничному районі м. Львова.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначено Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI (далі - Закон № 2464-VI).

Відповідно до частини 4 статті 8 Закону № 2464-VI (в редакції Закону № 406-VII) порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається цим Законом, в частині адміністрування - Податковим кодексом України, та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи» від 04.07.2013 № 406-VII (далі - Закон № 406-VII) врегульовано питання щодо передачі функцій з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від Пенсійного фонду до органів доходів і зборів України. Закон № 404-VII набрав чинності 11 серпня 2013 року.

Однак, згідно з пунктом 3 Прикінцевих положень Закону № 406-VII передбачено, що заходи адміністрування органами доходів і зборів здійснюються не раніше дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України» від 04.07.2013 № 404-VII (далі - Закон № 404-VII) у зв'язку з проведенням адміністративної реформи. Органи Пенсійного фонду України продовжують адмініструвати єдиний внесок у частині завершення процедур такого адміністрування.

Згідно з пунктом 14.1.11 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (в редакції Закону № 404-VII) адміністрування податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) та інших платежів відповідно до законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (далі - податків, зборів, платежів) - це сукупність рішень та процедур контролюючих органів і дій їх посадових осіб, що визначають інституційну структуру податкових та митних відносин, організовують ідентифікацію, облік платників податків і платників єдиного внеску та об'єктів оподаткування, забезпечують сервісне обслуговування платників податків, організацію та контроль за сплатою податків, зборів, платежів відповідно до порядку, встановленого законом.

Пунктом 5 Прикінцевих положень Закону № 406-VII встановлено, що суми єдиного внеску, які надійшли на рахунки територіальних органів Пенсійного фонду України, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах для зарахування таких сум, підлягають перерахуванню на відповідні рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах.

Зважаючи на викладене, органи Пенсійного фонду закінчують усі наявні на день набрання чинності Законом № 406-VII процедури: перевірки, узгодження їх результатів та вимог про сплату боргу, оскарження рішень про застосування пені та фінансових санкцій, стягнення недоїмки.

Тобто, Залізничне об’єднане управління Пенсійного фонду України м. Львова (управління Пенсійного фонду України в Залізничному районі м. Львова) є органом, який відповідно до Закону № 406-VII закінчує процедуру по стягненню єдиного внеску з дочірнього підприємства «ТУР» відкритого акціонерного товариства «Львівський завод «Автонавантажувач» в рамках даної адміністративної справи.

При цьому, посилання заявника на те, що відповідно до Закону № 406-VII передано функції з контролю за сплатою єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від органів Пенсійного фонду України до органів Міністерства доходів і зборів України, не приймаються судом до уваги, оскільки зміна механізму адміністрування єдиного внеску не вказує про правонаступництво органів доходів і зборів.

Підстави для заміни сторони виконавчого провадження встановлені ст. 264 КАС України, згідно ч. 1 якої - у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.

При цьому, заміна сторони виконавчого провадження відбувається у разі вибуття однієї з сторін (стягувача або боржника), зокрема, внаслідок смерті або реорганізації. Заміна сторони полягає у вступі на її місце правонаступника (спадкоємця). Під правонаступництвом у виконавчому провадженні необхідно розуміти заміну однієї зі сторін (стягувача або боржника) з переходом прав та обов'язків від правопопередника до іншої особи (правонаступника), що раніше не брали участі у виконавчому провадженні. Правонаступництво можливе на всіх стадіях виконавчого провадження - з моменту відкриття виконавчого провадження до його закінчення. Так, підставою правонаступництва є смерть громадянина, що був стороною виконавчого провадження, оголошення його померлим, реорганізація юридичної особи, відступлення права вимоги, переведення боргу (глава 47 ЦК).

Аналогічна норма передбачена положеннями Закону України «Про виконавче провадження» згідно ч. 5. ст. 15 якого – у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником.

Таким чином, з урахуванням наведеного, обов'язковою умовою для заміни сторони виконавчого провадження є вибуття однієї із сторін виконавчого провадження.

Згідно з частинами 1, 2 статті 15 Закону України «Про виконавче провадження» сторонами у виконавчому провадженні є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа, на користь чи в інтересах якої видано виконавчий документ. Боржником є фізична або юридична особа, визначена виконавчим документом.

Оскільки в Залізничного об’єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова (управління Пенсійного фонду України в Залізничному районі м. Львова) зберігаються повноваження із адміністрування єдиного внеску в частині завершення розпочатих процедур згідно з Законом № 406-VII, відтак воно не втратило статусу стягувача у виконавчому провадженні № 39918537 з примусового виконання виконавчого листа № 2а-6812/12/1370 виданого 09 жовтня 2012 року Львівським окружним адміністративним судом.

Узагальнюючи викладене, суд апеляційної інстанції переконаний, що судом першої інстанції надано належну оцінку наявним у справі доказам, а їх достатня кількість та взаємний зв’язок у сукупності дали змогу суду першої інстанції зробити вірний висновок про відсутність підстав для заміни сторони виконавчого провадження.

Враховуючи вищенаведене, суд апеляційної інстанції визнає, що судом першої інстанції, при вирішенні даного публічно-правового спору, правильно встановлено обставини справи та ухвалено законне рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, ухвала суду першої інстанції ґрунтується на повно, об’єктивно і всебічно з’ясованих обставинах, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, тому підстав для скасування ухвали суду першої інстанції немає.

Керуючись ст. ст. 158-160, 195, 196, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. ст. 200, 205, 206, 254 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Залізничного об’єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова – залишити без задоволення, а ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 04 вересня 2017 року з питань заміни сторони виконавчого провадження в справі № 2а-6812/12/1370 – без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення.

Ухвала може бути оскаржена у касаційному порядку, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України, протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили, а у випадку коли, відповідно до частин 3 та 7 ст. 160 КАС України, складення ухвали в повному обсязі відкладено – з дня складення ухвали в повному обсязі.

Головуючий суддя

ОСОБА_1

судді

ОСОБА_2

ОСОБА_3

Повний текст судового рішення виготовлено 13 жовтня 2017 року.

Джерело: ЄДРСР 69518222
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку