open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Ічнянський районний суд Чернігівської області

Справа №733/798/17

№ 2-а/733/19/17

Постанова

Іменем України

"12" жовтня 2017 р. Ічнянський районний адміністративний суд

Чернігівської області

в складі:

головуючого судді Карапиш Т.В.

при секретарі Донченко В.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Ічня справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Бакаївської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області про визнання незаконним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії.

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Бакаївської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області про визнання незаконним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, мотивуючи свої вимоги тим, що 09 березня 2017 року нею було подано заяву до відповідача про передачу у власність земельної ділянки орієнтованою площею 2 га для ведення особистого селянського господарства та надання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки на території Бакаївської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області. Але рішенням 16 сесії 7 скликання Бакаївської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області № 7/16-VII від 14 квітня 2017 року " Про передачу у власність земельних ділянок» їй було відмовлено в наданні земельної ділянки. Згідно ст. 46 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» сільська, селищна, міська рада проводять свою роботу сесійно. З питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності сесія ради скликається не рідше ніж один раз на місяць. В зв'язку з тим, що відповідачем не було скликано сесію у місячний термін з дня подачі заяви, вона замовила розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, уклавши 12 квітня 2017 року із комунальним підприємством «Архітектура Ічнянщини» договір № 79з на виконання робіт із землеустрою, про що було повідомлено відповідача. Загальний склад депутатів Бакаївської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області складає 12 осіб, але згідно протоколу 16 сесії 7 скликання Бакаївської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області при прийнятті рішення від 14 квітня 2017 року на засіданні даної сесії були присутні 6 депутатів, тобто менше половини депутатів від загального складу ради, що є порушенням ст. 46 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні». А тому просить визнати рішення Бакаївської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області незаконним, скасувати його та зобов'язати відповідача розглянути повторно заяву про передачу їй у власність земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства, яка розташована на території Бакаївської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області, та надання дозволу на розробку проекту відведення даної земельної ділянки, а також стягнути понесені судові витрати.

В судове засідання представник позивачки не з'явився, але надав заяву про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримав повністю та просив задовольнити.

Представник Бакаївської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області в судовому засіданні Бережняк К.Д. в судове засідання не з'явився, але надав заяву про розгляд справи без його участі, заперечував проти задоволення позову, оскільки рішення Бакаївської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області є законним, відсутні підстави для його скасування,

Суд, вивчивши матеріали справи та всі докази в сукупності, прийшов до висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

У відповідності до положень пункту 1 частини 1 статті 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Рішення Конституційного суду України № 10-рп/2010 по справі № 1-6/2010 від 01.04.2010 року встановлено, що органи місцевого самоврядування, вирішуючи питання місцевого значення, які віднесені законом до їхньої компетенції, питання щодо розпорядження землями територіальних громад, передачі земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності, вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності, діють як суб'єкти владних повноважень, а тому відповідно до положень п.1 ч.1 ст.17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори фізичних чи юридичних осіб з органом місцевого самоврядування як суб'єктом владних повноважень, пов'язані з оскарженням його рішень, дій чи бездіяльності.

У зв'язку із наведеним, суд вважає обставини, що є предметом судового розгляду, такими, що мають вирішуватися в порядку адміністративного судочинства.

В судовому засіданні встановлено, що 09 березня 2017 року позивачка подала заяву до Бакаївської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області про передачу у власність земельної ділянки орієнтованою площею 2 га для ведення особистого селянського господарства та надання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки на території Бакаївської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області (а.с.7). Але рішенням 16 сесії 7 скликання Бакаївської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області № 7/16-VII від 14 квітня 2017 року " Про передачу у власність земельних ділянок» останній було відмовлено в наданні земельної ділянки (а.с.6), посилаючись на Указ президента України № 584 від 12 квітня 2000 року, який втратив чинність згідно Указу № 650/2007 від 20 липня 2007 року. У відмові відповідачем було вказано, що рішенням виконавчого комітету Бакаївської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області № 41 від 20 липня 2000 року було надано в користування земельні ділянки працівникам соціальної сфери із земель запасу і резерву (а.с.11).

Але працівники соціальної сфери вищевказані земельні ділянки у власність не отримали, лише рішеннями Бакаївської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області від 06 червня 2017 року надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність, а тому суд прийшов до висновку, що на час вирішення питання щодо надання ОСОБА_1 у власність земельної ділянки розміром 2 га були в наявності на території Бакаївської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області.

Згідно суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого оргаст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до ч.1 ст.9 КАС Українини місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобовязані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцією та законами України.

У відповідності до ч.1, 2 ст. 55 Конституції України права і свободи людини і громадянина захищаються судом. Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Стаття 8 Конституції України вказує, що конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.

Відповідно до ст. 14 Конституції України право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Частиною 1 статті 116 ЗК України передбачено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Згідно ст. 122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до ч.3 ст. 123 Земельного кодексу України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Згідно ст. 46 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» сільська, селищна, міська рада проводять свою роботу сесійно. З питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності сесія ради скликається не рідше ніж один раз на місяць. Сесія ради є повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради.

Сесії ради проводяться гласно із забезпеченням права кожного бути присутнім на них, крім випадків, передбачених законодавством. Порядок доступу до засідань визначається радою відповідно до закону. Протоколи сесії ради є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації".

Як вбачається із протоколу 16 сесії 7 скликання Бакаївської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області від 14 квітня 2017 року на засіданні даної сесії ради були присутні 6 депутатів, тобто менше половини депутатів від загального складу ради (а.с.31-32). В зв'язку з відсутністю на засіданні ради визначеної законом кількості депутатів, прийняті рішення не можна вважати легітимними та повноважними.

Частина 7 ст. 118 ЗК України вказує, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

В зв'язку з тим, що засідання сесії Бакаївської сільської ради не відбулося у місячний термін з дня реєстрації заяви, ОСОБА_1 замовила розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, уклавши 12 квітня 2017 року із комунальним підприємством «Архітектура Ічнянщини» договір № 79з на виконання робіт із землеустрою (а.с.8-9), про що було повідомлено відповідача (а.с.10).

В силу ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно із ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

При цьому, за приписами частини другої цієї статті в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Отже, судовому засіданні було встановлено, що рішення 16 сесії 7 скликання Бакаївської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області від 14 квітня 2017 року щодо відмови у передачі у власність земельної ділянки площею 2 га ОСОБА_1 є незаконним та підлягає скасуванню, на що представником відповідача не надано достатніх підстав, які б свідчили про незаконність вимог позивача, та не надано документально підтверджених доказів цьому, а тому суд прийшов до висновку про задоволення позовних вимог ОСОБА_1 та зобов'язання Бакаївську сільську раду Ічнянського району Чернігівської області розглянути заяву позивачки від 09 березня 2017 року про передачу останній у власність земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства, яка розташована на території Бакаївської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області, та надання дозволу на розробку проекту відведення даної земельної ділянки, а також стягнути понесені судові витрати з відповідача на користь позивача.

Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 118,122,123, 158-159 Земельного кодексу України, ст. 8, 19, 22, 55, 124 Конституції України, ст. 158-163 КАС України суд -

П О С Т А Н О В И В :

Позов ОСОБА_1 до Бакаївської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області про визнання незаконним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Визнати незаконним та скасувати рішення 16 сесії 7 скликання Бакаївської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області від 14 квітня 2017 року щодо відмови у передачі у власність земельної ділянки площею 2 га ОСОБА_1.

Зобов'язати Бакаївську сільську раду Ічнянського району Чернігівської області розглянути заяву ОСОБА_1 від 09 березня 2017 року про передачу останній у власність земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства, яка розташована на території Бакаївської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області, та надання дозволу на розробку проекту відведення даної земельної ділянки.

Стягнути з Бакаївської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області на користь ОСОБА_1 понесені судові витрати в розмірі 640 (шістсот сорок) гривень 00 копійок.

Постанову може бути оскаржено до Київського апеляційного адміністративного суду через Ічнянський районний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк, з дня отримання копії постанови.

Суддя Т. В. Карапиш

Джерело: ЄДРСР 69510442
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку