open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
11 Справа № 826/19769/16
Моніторити
Постанова /23.06.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /18.05.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /12.02.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /15.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /21.12.2018/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /21.12.2018/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.12.2018/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.11.2018/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.11.2018/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.11.2018/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.09.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /21.06.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.05.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.05.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.04.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /12.02.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /12.02.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.12.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.12.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.10.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /28.09.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /10.08.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /16.03.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /22.12.2016/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /22.12.2016/ Окружний адміністративний суд міста Києва
emblem
Справа № 826/19769/16
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /23.06.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /18.05.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /12.02.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /15.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /21.12.2018/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /21.12.2018/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.12.2018/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.11.2018/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.11.2018/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.11.2018/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.09.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /21.06.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.05.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.05.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.04.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /12.02.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /12.02.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.12.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.12.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.10.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /28.09.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /10.08.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /16.03.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /22.12.2016/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /22.12.2016/ Окружний адміністративний суд міста Києва

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Київ

28 вересня 2017 року 10:20 справа №826/19769/16

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Кузьменка В.А., за участю секретаря Яцюти М.С., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛА ВІЛЛА"

до

Головного управління Держгеокадастру у Київській області

треті особи

1. ОСОБА_1 2. ОСОБА_2

про

зобов'язання вчинити дії

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛА ВІЛЛА" (далі по тексту - позивач, ТОВ "ЛА ВІЛЛА") звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Управління Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі Київської області, за участю третіх осіб: ОСОБА_1 та ОСОБА_2, в якому просить: 1) зобов'язати відповідача скасувати державну реєстрацію земельних ділянок, які розташовані в межах Шпитківської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, з кадастровими номерами з НОМЕР_4 по НОМЕР_5; 2) зобов'язати відповідача протягом місяця з дня набрання судовим рішенням у справі законної сили подати до суду звіт про його виконання.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 грудня 2016 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до судового розгляду.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 березня 2017 року замінено первинного відповідача - Управління Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі Київської області належним відповідачем - Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області (далі по тексту - відповідач).

В судовому засіданні 16 березня 2017 року представник позивача позовні вимоги підтримав, представник відповідача проти позову заперечив; треті особи до суду не прибули, у зв'язку із чим, на підставі частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України суд ухвалив перейти до розгляду справи в письмовому провадженні.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В С Т А Н О В И В:

ТОВ "ЛА ВІЛЛА" є юридичною особою, державна реєстрація якої проведена 30 липня 2014 року за номером 1 068 102 0000 036790, має ідентифікаційний код юридичної особи 39326566. Із 03 червня 2015 року керівником підприємства є ОСОБА_3, що підтверджується інформацією про юридичну особу, яка міститься у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (офіційний сайт Міністерства юстиції України https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch).

ТОВ "ЛА ВІЛЛА" є власником земельної ділянки площею 13,82 га, розташованої в межах Шпитківської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, з кадастровим номером НОМЕР_6 з цільовим призначенням для індивідуального садівництва.

Право власності на вказану земельну ділянку підтверджується свідоцтвом про право власності на нерухоме майно від 26 січня 2015 року СТА 687300 та витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 26 січня 2015 року індексний номер 32675687, копії яких наявні в матеріалах справи.

У позовній заяві ТОВ "ЛА ВІЛЛА" зазначає, що 12 червня 2015 року ОСОБА_4 шахрайським способом змінив засновників та директора ТОВ "ЛА ВІЛЛА" шляхом подання державному реєстратору завідомо недостовірних документів. У результаті зазначеного, ОСОБА_4, як нібито новий директор товариства, 13 червня 2015 року за договором купівлі-продажу, посвідченим приватним нотаріусом Чорноногом В.П. за №583, продав земельну ділянку площею 13,82 га з кадастровим номером НОМЕР_6 ОСОБА_6. Своєю чергою, новий власник незаконно здійснив поділ земельної ділянки на дві земельні ділянки та продав їх ОСОБА_1 та ОСОБА_2.

Дослідивши вказані позивачем в позовній заяві обставини, суд встановив, що адвокат Збіглей Ігор Володимирович, який надає правову допомогу ТОВ "ЛА ВІЛЛА" на підставі угоди про надання правової допомоги (рамкової) від 10 червня 2015 року, направив Головному управлінню Держгеокадастру у Київській області адвокатський запит від 06 липня 2015 року № 21-15 щодо надання інформації про земельні ділянки, що були утворені в результаті здійснення поділу земельної ділянки площею 13,82 га, розташованої в межах Шпитківської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, з кадастровим номером НОМЕР_6.

У відповідь на вказаний запит Головне управління Держгеокадастру у Київській області надало листа від 06 липня 2015 року №32-10-0.3-123/23-15, в якому повідомило, що Держземагентсво України та його територіальні органи здійснюють функцію державної реєстрації земельної ділянки як об'єкта нерухомості в Державному земельному кадастрі. За наявною в Головному управлінні інформацією відповідно до даних Національної кадастрової системи про земельні ділянки в межах Київської області, які утворені шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_6 за заявами ОСОБА_6 про реєстрацію земельної ділянки, земельній ділянці площею 6.9100 надано кадастровий номер НОМЕР_8, а земельній ділянці площею 6.9100 - кадастровий номер НОМЕР_7.

У Єдиному реєстрі досудових розслідувань 24 червня 2015 року зареєстровано кримінальне провадження №12015100100007312 за заявою директора ТОВ "ЛА ВІЛЛА" ОСОБА_3 про кримінальне правопорушення, передбачене частиною четвертою статті 190 Кримінального кодексу України (від 05 квітня 2001 року) (заволодіння чужим майном або придбання права на майно шляхом обману чи зловживання довірою (шахрайство), вчинене в особливо великих розмірах або організованою групою), що підтверджується витягом з кримінального провадження №12015100100007312, копія якого наявна в матеріалах справи.

Згідно з цим витягом фабула кримінального правопорушення полягає у такому: 12 червня 2015 року невстановлені особи шахрайським шляхом здійснили перереєстрацію статутного капіталу ТОВ "ЛА ВІЛЛА", код 39326566, зміну засновників та директора та в подальшому 13 червня 2015 року шахрайським шляхом здійснили відчуження належної товариству земельної ділянки за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, Шпитківська сільська рада, спричинивши товариству матеріальної шкоди в особливо великому розмірі.

Ухвалою слідчого судді Шевченківського районного суду м. Києва від 03 липня 2015 року (справа №761/18623/15-к, провадження №1-кс/761/8561/2015) у кримінальному провадженні №12015100100007312 задоволено клопотання слідчого СВ Шевченківського РУ ГУ МВС України в м. Києві та накладено арешт на земельну ділянку загальною площею 13,82 з кадастровим номером НОМЕР_6, власником якої є ОСОБА_6 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1).

Згідно з інформаційною довідкою від 29 листопада 2016 року №74239240 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна об'єкт нерухомого майна (розділ "Актуальна інформація про державну реєстрацію обтяжень) - земельну ділянку площею 13,82 га з кадастровим номером НОМЕР_6 обтяжено арештом нерухомого майна, застосованим за ухвалою суду від 3 липня 2015 року (справа №761/18623/15-к, провадження №1-кс/761/8561/2015). Номер запису про обтяження: 10296910, дата та час державної реєстрації 06 липня 2015 року 16:11:11.

Ухвалою слідчого судді Шевченківського районного суду м. Києва від 09 липня 2015 року (справа №761/19171/15-к, провадження №1-кс/761/8838/2015) у кримінальному провадженні №12015100100007312 накладено арешт на земельну ділянку площею 6,91 га з кадастровим номером НОМЕР_8 та на земельну ділянку площею 6,91 га з кадастровим номером НОМЕР_7, власником яких є ОСОБА_6.

Ухвалою слідчого судді Шевченківського районного суду м. Києва від 13 липня 2015 року (справа №761/19602/15-к, провадження №1-кс/761/9074/2015) у кримінальному провадженні №12015100100007312 задоволено клопотання адвоката Збіглея Ігоря Володимировича та накладено арешт на земельну ділянку площею 6,91 га з кадастровим номером НОМЕР_8, власником якої є ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_2), та на земельну ділянку площею 6,91 га з кадастровим номером НОМЕР_7, власником якої є ОСОБА_2 (ідентифікаційний номер НОМЕР_3).

Згідно з інформаційною довідкою від 29 листопада 2016 року №74234085 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна об'єкт нерухомого майна (розділ "Актуальна інформація про державну реєстрацію обтяжень") - земельну ділянку площею 6,91 га га з кадастровим номером НОМЕР_8 обтяжено арештом нерухомого майна, застосованим за ухвалою суду від 13 липня 2015 року (справа №761/19602/15-к). Номер запису про обтяження: 10404033, дата та час державної реєстрації 14 липня 2015 року 15:14:21.

Згідно з інформаційною довідкою від 29 листопада 2016 року №74237009 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна об'єкт нерухомого майна (розділ "Актуальна інформація про державну реєстрацію обтяжень") - земельну ділянку площею 6,91 га з кадастровим номером НОМЕР_7 обтяжено арештом нерухомого майна, застосованим за ухвалою суду від 13 липня 2015 року (справа №761/19602/15-к). Номер запису про обтяження: 10404862, дата та час державної реєстрації 14 липня 2015 року 16:08:50.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 27 жовтня 2015 року у справі №826/12256/15 позовні вимоги Компанії з обмеженою відповідальністю "СВІТІАНО ТРЕЙДІНГ ЛТД" задоволено повністю; скасовано реєстраційну дію про підтвердження відомостей (зміна додаткової інформації) про юридичну особу - ТОВ "ЛА ВІЛЛА", проведену державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві 11 червня 2015 року №1068106008036790; скасовано реєстраційну дію про внесення змін до відомостей про юридичну особу (зміна керівника юридичної особи, зміна складу або інформації про засновників) ТОВ "ЛА ВІЛЛА", проведену державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві 12 червня 2015 року №10681070010036790.

Виходячи з норми частини першої статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова Окружного адміністративного суду м. Києва від 27 жовтня 2015 року у справі №826/12256/15 набрала законної сили 07 листопада 2015 року.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 27 жовтня 2015 року у справі №826/12256/15 встановлено наступні обставини.

Компанія з обмеженою відповідальністю "СВІТІАНО ТРЕЙДІНГ ЛТД", створена і зареєстрована в Республіці Кіпр за реєстраційним номером 330245, є учасником ТОВ "ЛА ВІЛЛА" з долею у статутному капіталі в розмірі 95% (решта 0,5% належить ОСОБА_8.), що в грошовому виразі дорівнює 2 658 048,97 грн.

Директором ТОВ "ЛА ВІЛЛА" 04 червня 2015 року було призначено ОСОБА_3, що підтверджується протоколом загальних зборів учасників товариства та випискою ЄДРПОУ.

Водночас 12 червня 2015 року було внесено зміни щодо відомостей про засновників та керівників ТОВ "ЛА ВІЛЛА", яким одноособово значиться ОСОБА_4.

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців №1000166630 від 22 червня 2015 року відповідні відомості було внесено шляхом внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах; 12 червня 2015 року №10681070010036790; ОСОБА_9; Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві; зміна додаткової інформації, зміна керівника юридичної особи, зміна складу або інформації про засновників.

Згідно з матеріалами реєстраційної справи ТОВ "ЛА ВІЛЛА" для проведення реєстраційної дії "підтвердження відомостей про юридичну особу" державному реєстратору подано документи: реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу; документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи; рішення про продовження діяльності на підставі модельного статуту; оригінал статуту.

Реєстраційна картка, довіреність, яка видана ОСОБА_4, підписана директором ТОВ "ЛА ВІЛЛА" ОСОБА_3.

Також ТОВ "ЛА ВІЛЛА" для проведення реєстраційної дії "внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах" державному реєстратору подано: реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; протокол загальних зборів учасників ТОВ "ЛА ВІЛЛА" від 11 червня 2015 року №5; договір купівлі-продажу частки у статутному капіталі ТОВ "ЛА ВІЛЛА" від 11 червня 2015 року, відповідно до якого 0,5% частки статутного капіталу ОСОБА_8 продано ОСОБА_4; наказ від 12 червня 2015 року №12-к про призначення ОСОБА_4 на посаду директора ТОВ "ЛА ВІЛЛА"; документ, засвідчує повноваження уповноваженої особи.

Реєстраційна дія щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, вчинена на підставі наказу від 12 червня 2015 року №12-к про призначення ОСОБА_4 на посаду директора ТОВ "ЛА ВІЛЛА" з 12 червня 2015 року.

На підставі зазначених документів державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві ОСОБА_9 проведено державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи №10681070010036790, зокрема, змінено додаткову інформацію, змінено керівника юридичної особи та змінено склад або інформацію засновників.

У рамках кримінального провадження від 24 червня 2015 року №12015100100007312, що перебуває на досудовому розслідуванні СВ Шевченківського РУ ГУМВС України м. Києва, проведено виїмку документів у державного реєстратора та за клопотанням позивача призначено та проведено експертизи.

Згідно з висновком експерта від 25 серпня 2015 року №1417 підпис у реєстраційній картці про підтвердження відомостей про юридичну особу від 11 червня 2015 року від імені ОСОБА_3 та у довіреності від 11 червня 2015 року виконаний не ОСОБА_3, а іншою особою; підпис в протоколі №4 загальних учасників ТОВ "ЛА ВІЛЛА" від 10 червня 2015 року від імені ОСОБА_8, протоколі №5 загальних зборів учасників ТОВ "ЛА ВІЛЛА" від 11 червня 2015 року від імені ОСОБА_8 та договорі купівлі-продажу частки статутного капіталу ТОВ "ЛА ВІЛЛА" від 11 червня 2015 року від імені ОСОБА_8 виконаний не ним, а іншою особою; підписи в протоколі №4 загальних учасників ТОВ "ЛА ВІЛЛА" від 10 червня 2015 року від імені ОСОБА_10, протоколі №5 загальних зборів учасників ТОВ "ЛА ВІЛЛА" від 11 червня 2015 року від імені ОСОБА_10, довіреності від 04 лютого 2015 року від імені ОСОБА_10 виконані не ним, а іншою особою.

Відповідно до договору купівлі-продажу частки у статутному капіталі ТОВ "ЛА ВІЛЛА" від 11 червня 2015 року предметом продажу була тільки частка - 0,5% розміру статутного капіталу товариства, який належить ОСОБА_8, однак доказів щодо купівлі ОСОБА_4 частки - 95% статутного капіталу відсутні. Інших договорів не надано.

Отже, належним чином оформлене рішення про внесення змін до установчих документів ТОВ "ЛА ВІЛЛА" у зв'язку із заміною складу учасників товариства на підставі договору від 11 червня 2015 року відсутнє.

Згідно з копією листа Компанії з обмеженою відповідальністю "СВІТІАНО ТРЕЙДІНГ ЛТД" з нотаріальним перекладом частка участі у капіталі, яка належить позивачу, не була продана або відчужена іншим особам, підприємство не делегувало будь-яких повноважень іншим третім особам щодо здійснення операцій щодо участі і власності компанії в ТОВ "ЛА ВІЛЛА".

За таких обставин, Окружний адміністративний суд м. Києва у справі №826/12256/15 дійшов висновку про необхідність скасування записів в Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців щодо ТОВ "ЛА ВІЛЛА" від 11 червня 2015 року №1068106008036790 (реєстраційна дія про підтвердження відомостей (зміна додаткової інформації) про юридичну особу - ТОВ "ЛА ВІЛЛА" та №10681070010036790 (реєстраційна дія про внесення змін до відомостей про юридичну особу (зміна керівника юридичної особи, зміна складу або інформації про засновників).

Виходячи з норми частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 27 жовтня 2015 року в адміністративній справі №826/12256/15, що набрала законної сили, не доказуються при розгляді адміністративної справи №826/19769/16, в якій бере участь та сама особа - ТОВ "ЛА ВІЛЛА", щодо якої встановлено ці обставини.

Рішенням Апеляційного суду Київської області від 27 липня 2016 року (провадження №22-ц/780/2262/16) скасовано заочне рішення Києво-Святошинського районного суду Київської області від 17 лютого 2016 року про відмову в задоволенні позову ТОВ "ЛА ВІЛЛА" про визнання недійсним договору купівлі-продажу змеленої ділянки площею 13,82 га, яка розташована в межах Шпитьківської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області з кадастровим номером НОМЕР_6, укладеного 13 червня 2015 року між ТОВ "Вілла" в особі директора ОСОБА_4 і ОСОБА_6 та посвідченого приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Чорноногом В.П. за номером 583, та задоволено цей позов повністю.

Виходячи з норми статті 319 Цивільного процесуального кодексу України рішення Апеляційного суду Київської області від 27 липня 2016 року (провадження №22-ц/780/2262/16) набрало законної сили 27 липня 2016 року.

Рішенням Апеляційного суду Київської області від 27 липня 2016 року (провадження №22-ц/780/2262/16) встановлено, що 13 червня 2015 року належна позивачу земельна ділянка була начебто продана за договором купівлі-продажу ОСОБА_4 як директором ТОВ "ЛА ВІЛЛА" від імені останнього на користь ОСОБА_6, який посвідчений приватним нотаріусом Чорноногом В.П.

Вказаний договір купівлі-продажу земельної ділянки від 13 червня 2015 року укладений особою, яка не мала на це права, без дійсної волі на це ТОВ "ЛА ВІЛЛА" та його учасників.

Виходячи з норми частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені рішенням Апеляційного суду Київської області від 27 липня 2016 року в цивільній справі (провадження №22-ц/780/2262/16), що набрало законної сили, не доказуються при розгляді адміністративної справи №826/19769/16, в якій бере участь та сама особа - ТОВ "ЛА ВІЛЛА", щодо якої встановлено ці обставини.

Заочним рішенням Києво-Святошинського районного суду Київської області від 25 жовтня 2016 року у справі №369/7227/16-ц позов ТОВ "ЛА ВІЛЛА" задоволено. Витребувано у ОСОБА_1 земельну ділянку площею 6,91 га з кадастровим номером НОМЕР_8 та витребувано у ОСОБА_2 земельну ділянку площею 6,91 га з кадастровим номером НОМЕР_7. У копії зазначеного рішення, наявній в матеріалах справи, міститься штамп суду, згідно з яким рішення станом на 02 грудня 2016 року набрало законної сили.

Головне управління Держгеокадастру на запит адвоката Збіглея І.В. від 30 листопада 2016 року №28-16 у листі від 07 грудня 2016 року №29-10-022-29105/7-16 повідомило про інформацію, надану Управлінням Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі Київської області у листі від 06 грудня 2016 року №22-1012-99.5-2147/2, згідно з якою земельні ділянки з кадастровими номерами НОМЕР_8 та НОМЕР_7 припинили своє існування як об'єкти цивільних прав у зв'язку з їх поділом. Відповідно до технічної документації із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок, виготовленої ТОВ "НВФ "Геокад" на підставі заяви власника земельної ділянки ОСОБА_1, земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_8 було розподілено на 45 земельних ділянок, яким було присвоєно кадастрові номери НОМЕР_4 - НОМЕР_9. Відповідно до технічної документації із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок, виготовленої ТОВ "НВФ "Геокад" на підставі заяви власника земельної ділянки ОСОБА_2, земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_7 було розподілено на 28 земельних ділянок, яким було присвоєно кадастрові номери НОМЕР_10 - НОМЕР_11.

Наведені обставини також підтверджуються інформацією, що міститься в Публічній кадастровій карті України, роздруківка з якої є в матеріалах справи.

На виконання ухвали Окружного адміністративного суду м. Києва від 10 серпня 2017 року у справі №826/19769/16 Головне управління Держгеокадастру у Київській області повідомило суд про наступне.

Згідно з відомостями Державного земельного кадастру заява ОСОБА_1 щодо поділу земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_8 на 45 земельних ділянок, яким було присвоєно кадастрові номери НОМЕР_4 - НОМЕР_9, зареєстрована у Державному земельному кадастрі 14 листопада 2016 року, її опрацювання завершено 21 листопада 2016 року.

Згідно з відомостями Державного земельного кадастру заява ОСОБА_2 щодо поділу земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_7 на 28 земельних ділянок, яким було присвоєно кадастрові номери НОМЕР_10 - НОМЕР_11, зареєстрована у Державному земельному кадастрі 15 листопада 2016 року, її опрацювання завершено 22 листопада 2016 року.

Реєстрація земельних ділянок здійснено державним кадастровим реєстратором Управління Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі Київської області.

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України "Про Державний земельний кадастр" Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами; державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.

Згідно зі статтею 3 Закону України "Про Державний земельний кадастр" Державний земельний кадастр базується на основних принципах, серед яких об'єктивність, достовірність та повнота відомостей у Державному земельному кадастрі; внесення відомостей до Державного земельного кадастру виключно на підставі та відповідно до цього Закону.

Частиною третьою статті 5 Закону України "Про Державний земельний кадастр" передбачено, що порядок ведення Державного земельного кадастру визначається Кабінетом Міністрів України відповідно до вимог цього Закону.

Згідно з частиною першою статті 9 Закону України "Про Державний земельний кадастр" внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Відповідно до частини четвертої статті 9 Закону України "Про Державний земельний кадастр" державний кадастровий реєстратор:

здійснює реєстрацію заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевіряє відповідність поданих документів вимогам законодавства;

формує поземельні книги на земельні ділянки, вносить записи до них, забезпечує зберігання таких книг;

здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні;

присвоює кадастрові номери земельним ділянкам;

надає відомості з Державного земельного кадастру та відмову у їх наданні;

здійснює виправлення помилок у Державному земельному кадастрі;

передає органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомості про земельні ділянки.

Частиною восьмою статті 9 Закону України "Про Державний земельний кадастр" державна реєстрація земельних ділянок, обмежень у їх використанні, ведення поземельних книг, внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки здійснюються Державними кадастровими реєстраторами, які здійснюють свою діяльність за місцем розташування земельної ділянки (район, місто республіканського значення Автономної Республіки Крим, місто обласного значення).

Відповідно до частин першої і дев'ятої статті 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр" державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку. При здійсненні державної реєстрації земельної ділянки їй присвоюється кадастровий номер.

Згідно з пунктом 57 статті 25 Закону України "Про Державний земельний кадастр" поземельна книга закривається у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки у випадках, визначених пунктом 114 цього Порядку, та у разі виправлення помилки відповідно до пункту 156-2 цього Порядку.

Відповідно до пункту 3 Положення про Управління (Відділ) Держгеокадастру у районі, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 3 лютого 2015 року №14 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 лютого 2015 року за № 179/26624 (далі по тексту - Положення №14), завданням Управління (Відділу) є реалізація повноважень Держгеокадастру на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

Підпунктами 10, 11 пункту 4 Положення №14 визначено, що Управління (Відділ) відповідно до покладених на нього завдань здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, обмежень у їх використанні; веде поземельні книги та видає витяги із Державного земельного кадастру про земельні ділянки.

Відповідно до частини третьої статті 5 Закону України "Про Державний земельний кадастр" Кабінет Міністрів України постановою від 17 жовтня 2012 року №1051 затвердив Порядок ведення Державного земельного кадастру (далі по тексту - Порядок №1051).

Згідно з пунктами 4 Порядку №1051 (в редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) ведення Державного земельного кадастру здійснює Держгеокадастр та його територіальні органи. До складу Держгеокадастру та його територіальних органів входять державні кадастрові реєстратори, які здійснюють внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей в межах повноважень, визначених Законом України "Про Державний земельний кадастр" та цим Порядком. Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, а також відмову у внесенні або наданні відомостей.

Підпунктом 3 пункту 6 Порядку №1051 визначено, що до повноважень державних кадастрових реєстраторів Держгеокадастру та його територіальних органів належать здійснення державної реєстрації земельних ділянок, обмежень у їх використанні, скасування такої реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Положення №1051 відомості Державного земельного кадастру є офіційними і вважаються об'єктивними та достовірними, якщо інше не доведено судом.

Пунктами 31, 32 Положення №1051 визначено, що документами Державного земельного кадастру, які створюються під час його ведення, є: 1) індексні кадастрові карти (плани) України, Автономної Республіки Крим, областей, районів, міст, селищ, сіл; 2) індексні кадастрові карти (плани) кадастрової зони і кварталу; 3) кадастрові карти (плани) Автономної Республіки Крим, областей, районів, міст, селищ, сіл, інші тематичні карти (плани), перелік яких встановлюється цим Порядком; 4) поземельні книги. Документи Державного земельного кадастру є його складовими частинами, які створюються, відображаються та змінюються за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру.

Відповідно до пункту 49 Положення №1051 поземельна книга ведеться за формою згідно з додатком 8 під час державної реєстрації земельної ділянки, внесення до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) про зареєстровані земельні ділянки (в тому числі у разі їх поділу чи об'єднання, а також відновлення їх меж) відповідно до пунктів 107-137 цього Порядку.

Пунктами 50, 51, 53, 57 Положення №1051 визначено, що дата відкриття Поземельної книги є датою державної реєстрації земельної ділянки. Номером Поземельної книги є кадастровий номер земельної ділянки. Внесення відомостей до Поземельної книги в електронній (цифровій) формі є внесенням відомостей до Державного земельного кадастру. Поземельна книга в паперовій формі відкривається шляхом роздрукування за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру відповідної Поземельної книги в електронній (цифровій) формі. Поземельна книга закривається у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки у випадках, визначених пунктом 114 цього Порядку, та у разі виправлення помилки відповідно до пункту 156-2 цього Порядку.

Згідно з пунктом 60 Положення №1051 запис у Поземельній книзі скасовується (поновлюється) Державним кадастровим реєстратором на підставі рішення суду.

Пунктом 61 Положення №1051 передбачено, що скасування (поновлення) запису в Поземельній книзі здійснюється шляхом внесення до Державного земельного кадастру відомостей про його скасування (поновлення) із зазначенням дати та підстави для скасування (поновлення), посади, прізвища та ініціалів Державного кадастрового реєстратора, який скасував (поновив) запис, та формування з використанням програмного забезпечення Державного земельного кадастру нових аркушів Поземельної книги.

Дослідивши усі наявні в адміністративній справі докази та оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок у їх сукупності, з огляду на наведені норми законодавства Окружний адміністративний суд дійшов таких висновків.

ОСОБА_6 протиправно розпорядився земельною ділянкою загальною площею 13,82 з кадастровим номером НОМЕР_6 та протиправно здійснив її поділ, в результаті якого утворено дві земельні ділянки з кадастровими номерами НОМЕР_8 та НОМЕР_7.

Такий висновок суду підтверджується встановленими судом обставинами: реєстраційна дія про внесення змін до відомостей про юридичну особу (зміна керівника юридичної особи, зміна складу або інформації про засновників) ТОВ "ЛА ВІЛЛА" проведена державним реєстратором протиправно, оскільки належним чином оформлене рішення про внесення змін до установчих документів ТОВ "ЛА ВІЛЛА" у зв'язку із заміною складу учасників товариства на підставі договору від 11 червня 2015 року відсутнє, а частка участі у капіталі, яка належить позивачу, не була продана або відчужена іншим особам учасником, доля його складає 95% та останнім не було делеговано будь-яких повноважень іншим третім особам щодо здійснення операцій щодо участі і власності компанії в ТОВ "ЛА ВІЛЛА", що підтверджено постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 27 жовтня 2015 року у справі №826/12256/15 про скасування такої реєстраційної дії, яка набрала законної сили; за ухвалою слідчого судді Шевченківського районного суду м. Києва від 03 липня 2015 року (справа №761/18623/15-к, провадження №1-кс/761/8561/2015) у кримінальному провадженні №12015100100007312 було накладено арешт на земельну ділянку загальною площею 13,82 з кадастровим номером НОМЕР_6, власником якої значився ОСОБА_6 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1).

ОСОБА_6 протиправно розпорядився земельними ділянками з кадастровими номерами НОМЕР_8 та НОМЕР_7 та протиправно здійснив їх відчуження: земельна ділянка з кадастровим номером НОМЕР_8 протиправно відчужена за договором купівлі-продажу від 09 липня 2015 року на користь ОСОБА_1, а земельна ділянка з кадастровим номером НОМЕР_7 - за договором купівлі-продажу від 09 липня 2015 року на користь ОСОБА_2.

Такий висновок суду підтверджується встановленими судом обставинами: реєстраційна дія про внесення змін до відомостей про юридичну особу (зміна керівника юридичної особи, зміна складу або інформації про засновників) ТОВ "ЛА ВІЛЛА" проведена державним реєстратором протиправно; за ухвалою слідчого судді Шевченківського районного суду м. Києва від 03 липня 2015 року (справа №761/18623/15-к, провадження №1-кс/761/8561/2015) у кримінальному провадженні №12015100100007312 було накладено арешт на земельну ділянку загальною площею 13,82 з кадастровим номером НОМЕР_6, власником якої значився ОСОБА_6 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1); за ухвалою слідчого судді Шевченківського районного суду м. Києва від 09 липня 2015 року (справа №761/19171/15-к, провадження №1-кс/761/8838/2015) у кримінальному провадженні №12015100100007312 накладено арешт на земельну ділянку площею 6,91 га з кадастровим номером НОМЕР_8 та на земельну ділянку площею 6,91 га з кадастровим номером НОМЕР_7, власником яких значився ОСОБА_6; за заочним рішенням від 25 жовтня 2016 року у справі №369/7227/16-ц зазначені земельній ділянки з кадастровими номерами НОМЕР_8 та НОМЕР_7 витребувані відповідно у ОСОБА_1 та у ОСОБА_2 та цим рішенням підтверджено протиправне позбавлення ТОВ "ЛА ВІЛЛА" права володіння, користування та розпорядження своїм майном.

ОСОБА _1 та ОСОБА_2 протиправно розпорядилися земельними ділянками відповідно площею 6,91 га з кадастровим номером НОМЕР_8 та площею 6,91 га з кадастровим номером НОМЕР_7, та протиправно здійснили їх поділ, в результаті якого було із земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_8 утворено 45 земельних ділянок, яким було присвоєно кадастрові номери НОМЕР_4 - НОМЕР_9, а із земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_7 - 28 земельних ділянок, яким було присвоєно кадастрові номери НОМЕР_10 - НОМЕР_11.

Такий висновок суду підтверджується встановленими судом вищенаведеними обставинами, які свідчать про протиправний поділ земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_6, в результаті якого було утворено дві земельні ділянки з кадастровими номерами НОМЕР_8 та НОМЕР_7, а також про протиправне відчуження земельних ділянок з кадастровими номерами НОМЕР_8 та НОМЕР_7 на користь ОСОБА_1 та ОСОБА_2 відповідно.

Окрім того такий висновок підтверджується встановленими судом такими обставинами: за ухвалою слідчого судді Шевченківського районного суду м. Києва від 13 липня 2015 року (справа №761/19602/15-к, провадження №1-кс/761/9074/2015) у кримінальному провадженні №12015100100007312 накладено арешт на земельну ділянку площею 6,91 га з кадастровим номером НОМЕР_8, власником якої значився ОСОБА_1, та на земельну ділянку площею 6,91 га з кадастровим номером НОМЕР_7, власником якої значився ОСОБА_2; згідно з інформаційною довідкою від 29 листопада 2016 року №74234085 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна об'єкт нерухомого майна (розділ "Актуальна інформація про державну реєстрацію обтяжень") - земельну ділянку площею 6,91 га з кадастровим номером НОМЕР_8 обтяжено арештом нерухомого майна, застосованим за ухвалою суду від 13 липня 2015 року (справа №761/19602/15-к). Номер запису про обтяження: 10404033, дата та час державної реєстрації 14 липня 2015 року 15:14:21; згідно з інформаційною довідкою від 29 листопада 2016 року №74237009 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна об'єкт нерухомого майна (розділ "Актуальна інформація про державну реєстрацію обтяжень") - земельну ділянку площею 6,91 га з кадастровим номером НОМЕР_7 обтяжено арештом нерухомого майна, застосованим за ухвалою суду від 13 липня 2015 року (справа №761/19602/15-к). Номер запису про обтяження: 10404862, дата та час державної реєстрації 14 липня 2015 року 16:08:50.

Відповідно до статті 170 Кримінального процесуального кодексу України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.

Відповідно до статті 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" обтяження - заборона розпоряджатися та/або користуватися нерухомим майном, яка встановлена або законом, або актами уповноважених на це органів державної влади, їх посадових осіб або яка виникає на підставі договорів.

Згідно з частиною першою статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація прав є обов'язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.

Частиною третьою статті 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" визначено, що права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

З положень частини четвертої статті 9 Закону України "Про Державний земельний кадастр", пункту 9 Положення №1051 випливає, що державний кадастровий реєстратор після реєстрації заяви про внесення відомостей до Державного земельного кадастру зобов'язаний перевірити відповідність поданих документів вимогам законодавства.

З норм статті 3 Закону України "Про Державний земельний кадастр", пункту 12 Положення №1051 випливає, що відомості, що вносяться до Державного земельного кадастру мають бути об'єктивними і достовірними.

Таким чином, державний кадастровий реєстратор після реєстрації 14 та 15 листопада 2016 року заяв ОСОБА_1 та ОСОБА_2 відповідно про внесення відомостей до Державного земельного кадастру щодо поділу земельних ділянок був зобов'язаний перевірити відповідність поданих документів вимогам законодавства та взяти до уваги, що з 14 липня 2015 року - моменту реєстрації обтяжень прав на нерухоме майно щодо земельних ділянок з кадастровими номерами НОМЕР_8 та НОМЕР_7 виникло обтяження прав на це нерухоме майно у вигляді арешту за рішенням суду задля запобігання можливості його перетворення та відчуження.

Зважаючи на те, що земельні ділянки з кадастровими номерами НОМЕР_9 та НОМЕР_8 були протиправно утворені внаслідок протиправних дій щодо зміни учасників і керівника ТОВ "ЛА ВІЛЛА" та протиправних дій щодо реєстрації внесення змін до відомостей про юридичну особу (зміна керівника юридичної особи, зміна складу або інформації про засновників) ТОВ "ЛА ВІЛЛА", а також на те, що право вільного володіння та розпорядження цими земельними ділянками було обмежено шляхом накладення арешту в межах кримінального провадження, будь-які дії щодо їх відчуження перетворення, зміни у інший спосіб є протиправними, що підтверджено також вказаними судовими рішеннями в адміністративній і цивільній справах.

Відтак, утворення із земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_8 сорока п'яти земельних ділянок та присвоєння їм кадастрових номерів з НОМЕР_4 по НОМЕР_9 включно, а із земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_7 - двадцяти восьми земельних ділянок та присвоєння кадастрових номерів з НОМЕР_10 по НОМЕР_11 включно, є протиправним.

Суд зазначає, що в адміністративній справі №826/19769/16 позивач довів, що відомості Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок з кадастровими номерами з НОМЕР_4 по НОМЕР_9 включно та з НОМЕР_10 по НОМЕР_11 включно є недостовірними, а державна реєстрації таких земельних ділянок з такими кадастровими номерами є протиправною, тому позов є обґрунтованим.

Аналіз наведених судом вище норм частин першої статті 24, пункту 4 статті 25 Закону України "Про Державний земельний кадастр", пунктів 50, 51, 53, 60, 61 Положення №1051 дає підстави для висновку, що скасування запису у Поземельній книзі та закриття Поземельної книги у зв'язку із скасуванням державної реєстрації земельної ділянки здійснюється, зокрема, на підставі судового рішення. Передбачений законодавством порядок скасування державної реєстрації земельних ділянок чи окремих записів у Поземельній книзі передбачає вчинення відповідних дій саме державним кадастровим реєстратором, що виключає можливість скасування таких записів безпосередньо судом.

Виходячи з норм частин першої, пунктів 1 і 2 частини другої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково. У разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про: визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення; зобов'язання відповідача вчинити певні дії.

Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованої Україною Законом від 17 липня 1997 №475/97-ВР, кожен, чиї права та свободи визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинено особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

В силу частини четвертої статті 55 Конституції України кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Таким чином, особа, законний інтерес або право якої порушено, може скористатися способом захисту, який прямо передбачений нормою матеріального права або може скористатися можливістю вибору між декількома способами захисту, якщо це не заборонено законом.

Надаючи правову оцінку належності обраного позивачем способу захисту, слід зважати на його ефективність. У пункті 145 рішення від 15 листопада 1996 року у справі "Чахал проти Об'єднаного Королівства" (Chahal v. the United Kingdom, (22414/93) [1996] ECHR 54) Європейський суд з прав людини зазначив, що згадана норма гарантує на національному рівні ефективні правові засоби для здійснення прав і свобод, що передбачаються Конвенцією, незалежно від того, яким чином вони виражені в правовій системі тієї чи іншої країни.

Таким чином, суть цієї статті зводиться до вимоги надати заявникові такі міри правового захисту на національному рівні, що дозволили б компетентному державному органові розглядати по суті скарги на порушення положень Конвенції й надавати відповідний судовий захист, хоча держави - учасники Конвенції мають деяку свободу розсуду щодо того, яким чином вони забезпечують при цьому виконання своїх зобов'язань. Крім того, Суд указав на те, що за деяких обставин вимоги статті 13 Конвенції можуть забезпечуватися всією сукупністю засобів, що передбачаються національним правом.

Отже, ефективний засіб правого захисту у розумінні статті 13 Конвенції повинен забезпечити поновлення порушеного права і одержання особою бажаного результату.

Згідно з Рекомендаціями Комітету Міністрів Ради Європи № 11(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11 березня 1980 року на 316-й нараді, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Таким чином, під дискреційним повноваженням розуміють таке повноваження, яке надає певний ступінь свободи адміністративному органу при прийнятті рішення, тобто, коли у межах, які визначені законом, адміністративний орган має можливість самостійно (на власний розсуд) вибрати один з кількох варіантів рішення.

Зважаючи на те, що у відповідача відсутнє законодавче закріплене право адміністративного розсуду при вчиненні дій/прийнятті рішення, а також на те, що суд встановив факт порушення прав позивача, який звернувся за їх захистом, то визначений позивачем спосіб захисту - зобов'язання суб'єкта владних повноважень вчинити дії конкретного змісту, а саме: скасувати державну реєстрацію земельних ділянок, які розташовані в межах Шпитьківської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, з кадастровими номерами з НОМЕР_4 по НОМЕР_5, є правильним.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, позивач довів, що відомості Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок з кадастровими номерами з НОМЕР_4 по НОМЕР_9 включно та з НОМЕР_10 по НОМЕР_11 включно є недостовірними, а державна реєстрації таких земельних ділянок з такими кадастровими номерами є протиправною. Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, а також з повноважень суду при вирішенні справи, визначених у статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, адміністративний позов підлягає задоволенню.

Відповідно до частини першої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, документально підтверджені судові витрати зі сплати судового збору за подання адміністративного позову в сумі 1378,00 грн. підлягають присудженню позивачу за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Відповідно до пункту 4 частини першої 163 Кодексу адміністративного судочинства України встановлений судом строк для подання суб'єктом владних повноважень - відповідачем до суду звіту про виконання постанови, якщо вона вимагає вчинення певних дій (перебіг цього строку починається з дня набрання постановою законної сили або після одержання її копії, якщо постанова виконується негайно), є складовою резолютивної частини постанови.

Оскільки дана постанова вимагає від Головного управління Держгеокадастру у Київській області вчинення певних дій, суд вважає за можливе встановити для суб'єкта владних повноважень - відповідача строк для подання звіту про виконання вказаної постанови у десять днів з дня набрання нею законної сили.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛА ВІЛЛА" задовольнити повністю.

2. Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Київській області скасувати державну реєстрацію земельних ділянок, які розташовані в межах Шпитківської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, з кадастровими номерами з НОМЕР_4 по НОМЕР_5 включно.

3. Присудити з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛА ВІЛЛА" понесені ним витрати по сплаті судового збору в сумі 1378,00 грн. (одна тисяча триста сімдесят вісім грн.) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Київській області.

4. Встановити Головному управлінню Держгеокадастру у Київській області строк у десять днів з дня набрання постановою законної сили для подання звіту про виконання постанови.

5. Попередити Головне управління Держгеокадастру у Київській області про можливість застосування заходів, передбачених частиною другою статті 267 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.А. Кузьменко

Джерело: ЄДРСР 69495810
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку