open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
09.10.2017 Справа № 469/467/17

2/469/397/17

Р і ш е н н я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 жовтня 2017 року Березанський районний суд Миколаївської області

в складі : головуючої - судді - Старчеус О.П.

при секретарі - Якубець С.В.

за участю: прокурора - Маковецкого Є.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт. Березанка цивільну справу за позовом заступника керівника Миколаївської місцевої прокуратури №1 в інтересах держави в особі Березанської районної державної адміністрації до Коблівської сільської ради Березанського району Миколаївської області та ОСОБА_1, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Державне підприємство "Очаківське лісомисливське господарство", про визнання незаконним та скасування рішення, визнання недійсним та скасування свідоцтва про право власності, витребування земельної ділянки, -

в с т а н о в и в :

Заступник керівника Миколаївської місцевої прокуратури №1 06.04.2017 року звернувся до Березанського районного суду з зазначеним позовом, в якому просив :

- визнати незаконними та скасувати пункти 1,2 рішення Коблівської сільської ради Березанського району Миколаївської області №6 від 01.07.2014 року в частині затвердження проекту землеустрою та надання у власність ОСОБА_1 земельної ділянки площею 0,1га з кадастровим номером НОМЕР_2 для індивідуального дачного будівництва в межах населеного пункту с. Коблеве, Коблівської сільської ради Березанського району Миколаївської області;

- визнати недійсним та скасувати свідоцтво про право власності №44616630 на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_2, видане 28.09.2015 року реєстраційною службою Березанського районного управління юстиції у Миколаївській області на ім'я ОСОБА_1;

- на підставі ч.3 ст.388 ЦК України витребувати від ОСОБА_1 у власність держави в особі Березанської районної державної адміністрації вказану земельну ділянку нормативною грошовою оцінкою 89025,49 грн..

Як зазначено у позовній заяві, пунктами 1,2 рішення Коблівської сільської ради №6 від 01.07.2014 року затверджено проект землеустрою та надано у приватну власність ОСОБА_1 земельну ділянку площею 0,1 га для індивідуального дачного будівництва із земель, не наданих у власність або користування, у с. Коблеве, Березанського району Миколаївської області. На підставі вказаного рішення реєстраційною службою Березанського районного управління юстиції 28.09.2014р. ОСОБА_1 видано свідоцтво НОМЕР_3 про право власності на вказану земельну ділянку.

Прокурор вважає, що вказані пункти рішення Коблівської сільської ради прийнято з порушенням вимог законодавства, у зв'язку з чим підлягають визнанню незаконними та скасуванню, оскільки:

- надана відповідачу ОСОБА_1 земельна ділянка була розташована на землях держлісфонду, які знаходились в постійному користуванні ДП "Очаківське ЛМГ" у кварталі 47 виділу 1 урочища "Коблево" Березанського лісництва, а тому Коблівською сільською радою надано земельну ділянку у власність відповідача ОСОБА_1 незаконно, без вилучення у постійного землекористувача ДП "Очаківське ЛМГ", поза волею належного власника - держави в особі Березанської райдержадміністрації, до повноважень якої ч.5 ст.149 ЗК України віднесено вилучення земельних ділянок державної власності; без погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки лісогосподарського призначення органом лісового господарства та органом охорони навколишнього природного середовища, усупереч встановленому мораторію на вилучення земель земельних ділянок лісогосподарського призначення, без проходження державної експертизи землевпорядної документації;

- всупереч вимогам ч.8 ст.118, ч.3 ст.186-1 ЗК України Коблівською сільською радою прийнято спірне рішення за відсутності позитивних висновків управління лісового та мисливського господарства про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки лісогосподарського призначення;

- всупереч вимогам ст.ст.17 Закону України "Про основи містобудування", ст.118 ЗК України надана відповідачу ОСОБА_1 земельна ділянка розташована в зоні рекреації, в межах якої, відповідно до Проекту планування та забудови Березанського району, затвердженого постановою Державного комітету Української РСР у справах будівництва від 23.10.1985р. №112, дозволяється розміщення баз відпочинку, пансіонатів та будинків відпочинку, кемпінгів, піонертаборів, таборів праці та відпочинку, пляжів, пам'яток археології, заказників пам'яток культури та забороняється індивідуальне будівництво в 3-х кілометровій зоні узбережжя Чорного моря. Аналогічна заборона міститься і в п.2.4,5.14,,5.21,10.17 ДБН 360-92 "Планування і забудова міських і сільських поселень", які є обов'язковими у сфері будівництва, містобудування та архітектури. Отже, будівництво індивідуального дачного будинку в 3-х кілометровій зоні узбережжя Чорного моря суперечить містобудівній документації - Проекту планування та забудови Березанського району Миколаївської області та діючому містобудівному законодавству, будівельним нормам, державним стандартам і правилам.

Посилаючись на те, що при прийнятті оскаржуваного рішення сільською радою не прийнято до уваги й місце розташування спірної земельної ділянки, а саме, що за даними НКС надана у власність ОСОБА_1 земельна ділянка розташована у прибережній захісний смузі Чорного моря, відстань від південної межі земельної ділянки до урізу води Чорного моря становить 1-1,187км., від північної - 1-1,195км., тобто спірна змельна ділянка знаходиться в межах прибережної захисної смуги Чорного моря, а тому, відповідно до ст.ст.85,88 Водного кодексу України, ст.ст.59,84 ЗК України, може перебувати виключно у державній та комунальній власності і надаватися лише в користування та для спеціально визначених цілей, до яких не відноситься індивідуальне дачне будівництво; згідно ст.88 ВК України та ст.60 ЗК України з метою охорони водних об'єктів уздовж морів та навколо морських заток і лиманів виділяється прибережна захисна смуга шириною не менше двох кілометрів від урізу води та що відповідно до ст.ст.85,88 Водного кодексу України, ст.ст.59,84 ЗК України землі прибережних захисних смуг перебувають виключно у державній та комунальній власності і можуть надаватися лише в користування та для спеціально визначених цілей, а землі, на яких розташована прибережна смуга, не підлягають відчуженню. Фактичний розмір і межі прибережної захисної смуги визначені нормами закону, а проект землеустрою щодо встановлення прибережної захисної смуги є лише документом, який містить графічні матеріали та відомості про обраховану площу в розмірі й межах, встановлених законодавством. Відсутність такого проекту та не визначення відповідними органами державної влади на території межі прибережної захисної смуги в натурі не може трактуватися як відсутність самої прибережної захисної смуги та правомірність передачі у приватну власність ділянки, розташованої у нормативно-визначеній смузі від урізу води;

-надання у власність відповідачу ОСОБА_1 спірної ділянки для індивідуального дачного будівництва суперечить вимогам ст.90 Водного кодексу України та ст.62 ЗК України, відповідно до яких прибережна захисна смуга уздовж морів, морських заток і лиманів входить у зону санітарної охорони моря і може використовуватися лише для будівництва військових та інших оборонних об'єктів, об'єктів, що виробляють енергію за рахунок використання енергії вітру, сонця і хвиль, об'єктів постачання, розподілу, передачі (транспортування) енергії, а також санаторіїв, дитячих оздоровчих таборів та інших лікувально-оздоровчих закладів, з обов'язковим централізованим водопостачанням і каналізацією, гідротехнічних, гідрометричних та лінійних споруд, тобто надання у власність відповідачу ОСОБА_1 спірної земельної ділянки для індивідуального дачного будівництва також суперечить вимогам земельного та водного законодавства;

- всупереч вимогам ч.8 ст.118, ч.3 ст.186-1 ЗК України Коблівською сільською радою прийнято спірне рішення за відсутності позитивних висновків управління екології та природних ресурсів Миколаївської облдержадміністрації про погодження проекту землеустрою та надання земельної ділянки у власність відповідачу ОСОБА_1,

заступник керівника Миколаївської місцевої прокуратури №1 просить визнати незаконними та скасувати вищезазначені пункти рішення Коблівської сільської ради.

Враховуючи, що оспорюване рішення с/ради видано із численними порушеннями законодавства, без необхідних погоджень проекту землеустрою, з порушенням правового режиму земель прибережної захисної смуги, заступник керівника Миколаївської місцевої прокуратури №1 просить визнати недійсним та скасувати свідоцтво про право власності НОМЕР_3, видане на ім'я ОСОБА_1 28.09.2015 року реєстраційною службою Березанського районного управління юстиції на спірну земельну ділянку, яке є похідним документом і лише посвідчує виникнення права власності та на підставі ст.ст.16,1212 ЦК України витребувати від ОСОБА_1 у власність держави в особі Березанської районної державної адміністрації отриману нею земельну ділянку.

Прокурор у судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, проти винесення заочного рішення не заперечував.

Представник позивача - Березанської районної державної адміністрації та представник відповідача - Коблівської сільської ради надали заяви про розгляд справи в їх відсутність; представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі, представник відповідача просив розглянути справу за наявними в справі матерілами.

Відповідачка ОСОБА_1 та представник третьої особи - ДП "Очаківське лісомисливське господарство" в судове засідання не з'явилися та не повідомили про причину своєї неявки, хоча належним чином були повідомлені про час та місце розгляду справи.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до таких висновків.

Пунктами 1, 2 рішення Коблівської сільської ради Березанського району Миколаївської області №6 від 01 липня 2014 року затверджено проект із землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадянам України для індивідуального дачного будівництва із земель, не наданих у власність та користування, в межах території населеного пункту с.Коблеве Коблівської сільської ради Березанського району Миколаївської області, та надано відповідачу ОСОБА_1 у власність земельну ділянку площею 0,1 га (забудовані землі, землі кемпінгів, будинків для відпочинку або проведення відпусток) із земель, не наданих у власність та користування, для індивідуального дачного будівництва в с. Коблеве (а.с.15-16).

Зазначені обставини підтверджені також Витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку з експлікацією земельних угідь (а.с.18-20), поземельною книгою (а.с.21-24), висновком відділу Держземагенства у Березанському районі від 02.06.2014р. (а..25).

З інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно вбачається, що на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно серія та номер 44616630, виданого 28.09.2015р. Державним реєстратором прав на нерухоме майно реєстраційної служби Березанського РУЮ у Миколаївській області, реєстрація права власності на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_2 за ОСОБА_1 внесена до Державного реєстру 29.11.2014р. за номером запису про право власності 7972721 (а.с.26-27).

Як вбачається з повідомлення відділу Держгеокадастру у Березанському районі Миколаївської області (а.с.28-29), згідно даних НКС приблизна відстань від Чорного моря меж спірної земельної ділянки до південної межі складає 1-1,187км., до північної межі 1-1,195км..

Повідомленням Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області підтверджено, що документів дозвільного та декларативного характеру, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відсутні записи про документи, в яких замовником зазначена ОСОБА_1 (а.с.30).

З повідомлення управління екології та природних ресурсів Миколаївської ОДА вбачається, що землевпорядна документація щодо відведення спірної земельної ділянки для дачного будівництва в межах Коблівської сільської ради Березанського району Миколаївської області у власність відповідачки ОСОБА_1 площею 0,1га з кадастровим номером НОМЕР_2 на розгляд до управління не надходила, висновки про погодження (відмову) не надавалися (а.с.31).

Повідомленням Управління містобудування та архітектури Миколаївської ОДА підтверджено, що спірна земельна ділянка розташована в зоні рекреації, в якій згідно Проекту планування та забудови Березанського району передбачалось розміщення баз відпочинку, пансіонатів та будинків відпочинку, кемпінгів, піонертаборів, таборів праці та відпочинку, пляжів, пам'яток археології, заказників пам'яток культури (а.с.32).

Як вбачається з повідомлення Державного агенства лісових ресурсів України Миколаївського обласного управління лісового та мисливського господарства ДП "Очаківське ЛМГ", заяви про відмову від права постійного користування спірною земельною ділянкою до органу влади, який мав право розпоряджатися спірною земельною ділянкою державної власності Держлісфонду з боку ДП "Очаківське ЛМГ" не подавалася, згода на вилучення спірної земельної ділянки з боку ДП "Очаківське ЛМГ" не надавалась, рішення про вилучення спірної земельної ділянки та припинення права користування з боку ДП не приймалось (а.с.33).

З повідомлення Державного агентства лісових ресурсів України вбачається, що надана відповідачу ОСОБА_1 у власність земельна ділянка розміщена на території, яка обліковувалася як землі державного лісового фонду кв.47 вид.1 Березанського лісництва ДП "Очаківське ЛМГ" (а.с.34).

Згідно повідомлення Миколаївського обласного управління лісового та мисливського господарства не надходив на розгляд та погодження проект проект землеустрою щодо відведення у власність спірної земельної ділянки лісового фонду площею 0,1га для індивідуального дачного будівництва; висновок щодо погодження вилучення спірної земельної ділянки або зміну її цільового призначення не надавався (а.с.35).

З повідомлення Коблівської сільської ради від 02.02.2017р. вбачається, що під час виходу на місце розташування спірної земельної ділянки шляхом візуального огляду встановлено, що на даний час будівельні матеріали, споруди, нерухомі об'єкти на спірній земельній ділянці відсутні (а.с.36).

Згідно повідомлення Березанської РДА від 07.02.2017р. (а.с.37), Березанською РДА не приймалося розпорядження про вилучення або припинення права постійного користування ДП "Очаківське ЛМГ" спірної земельної ділянки, землевпорядна документація щодо відведення вищевказаних земельних ділянок та розрахунок втрат лісогосподарського виробництва, спричинених вилученням лісогосподарських угідь не затверджувався. Про прийняття спірного рішення Коблівською сільською радою від 01.07.2014р. №6 Березанській РДА та її структурним підрозділам відомо не було (а.с.37).

З повідомлення ВО "Укрдержліспроект" вбачається, що спірна земельна ділянка станом на 01.01.2004р. відносилась до земель державного лісового фонду кв.35. вид.1,2 Березанького лісництва ДП "Очаківське ЛМГ". За даними базового лісовпорядкування 2013р. станом на 01.01.2014р. та 01.01.2015р. територія спірної земельної ділянки також відноситься до земель державного лісового фонду кв.47. вид.1 Березанського лісництва ДП "очаківське ЛМГ". Дані про вилучення земельної ділянки із складу земель державного лісового фонду в ВО "Укрдержліспроект" відсутні(а.с.75).

Відповідно до ст.116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Згідно з ч.6 ст.118 ЗК України, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб).

Згідно з ч.ч.1, 2 ст.122 ЗК України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб; районні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для ведення водного господарства, будівництва об'єктів, пов'язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо), з урахуванням вимог частини сьомої цієї статті, індивідуального дачного будівництва.

Відповідно до норм ч.5 ст.116 ЗК України (в редакції, що була чинною на момент прийняття розпоряджень), земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.

Всупереч зазначеним вимогам вилучення земельної ділянки з постійного користування ДП "Очаківське ЛМГ" не відбулося, заява про відмову від права користування чи згоду на вилучення земельної ділянки ДП "Очаківське ЛМГ" не надавалась.

На підставі ст.149 ЗК України земельні ділянки, надані у постійне користування із земель державної та комунальної власності, можуть вилучатися для суспільних та інших потреб за рішенням органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування на підставі та в порядку, передбачених цим Кодексом; вилучення земельних ділянок провадиться за згодою землекористувачів на підставі рішень Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, сільських, селищних, міських рад відповідно до їх повноважень.

Відповідно до ч.5 ст.149 ЗК України районні державні адміністрації на їх території вилучають земельні ділянки державної власності (крім випадків, визначених частиною дев'ятою цієї статті), які перебувають у постійному користуванні, в межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для: сільськогосподарського використання; ведення водного господарства; будівництва об'єктів, пов'язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, лікарень, підприємств торгівлі, інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції тощо) з урахуванням вимог частини восьмої цієї статті.

Сільські, селищні, міські ради вилучають земельні ділянки комунальної власності відповідних територіальних громад, які перебувають у постійному користуванні, для всіх потреб, крім особливо цінних земель, які вилучаються (викупляються) ними з урахуванням вимог статті 150 цього Кодексу (ч.3 ст.149 ЗК України).

Таким чином, оскільки спірна земельна ділянка на момент прийняття рішення Коблівської сільської ради Березанського району №6 від 01 липня 2014 року перебувала у державній власності та знаходилась у межах с.Коблеве, на підставі ч.5 ст.149 ЗК України повноваження щодо розпорядження вказаною земельною ділянкою належали Березанській районній державній адміністрації, а тому Коблівською сільською радою надано земельну ділянку у приватну власність відповідача ОСОБА_1 поза волею належного власника.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10.04.2008 року №610-р "Деякі питання розпорядження земельними лісовими ділянками" з метою недопущення фактів порушення інтересів держави і суспільства під час відчуження та зміни цільового призначення земельних лісових ділянок (далі - ділянки) Міністерству екології та природних ресурсів, Міністерству аграрної політики та продовольства, Міністерству оборони, Державному агентству лісових ресурсів та Державному агентству земельних ресурсів до законодавчого врегулювання питань запобігання зловживанням у цій сфері заборонено приймати рішення про надання згоди на вилучення ділянок, їх передачу у власність та оренду із зміною цільового призначення, крім випадків, коли за умови обґрунтування неможливості реалізації альтернативних варіантів вирішення питання ділянки вилучаються і передаються у постійне користування та/або в оренду для будівництва, реконструкції та капітального ремонту залізничних ліній та автомобільних доріг загального користування; для розміщення кладовищ та за рішенням Кабінету Міністрів України - для: будівництва та обслуговування об'єктів енергетичної інфраструктури (газо-, нафтопроводів, газових та нафтових терміналів, газових та нафтових свердловин, ліній електропередачі, єлектростанцій, електропідстанцій, розподільних пунктів, ядерних установок); видобування корисних копалин відповідно до спеціальних дозволів на користування надрами; облаштування державного кордону та будівництва пунктів пропуску через нього; забезпечення відбудови та функціонування монастирів на місцях їх історичного заснування; будівництва, реконструкції та капітального ремонту об'єктів, визначених Державною цільовою програмою підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу; розміщення інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції; створення та забезпечення функціонування об'єктів природно-заповідного фонду і виробничо-соціальних об'єктів, необхідних для ведення лісового господарства; розміщення інших об'єктів, вилучення і надання ділянок для яких здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України.

Таким чином, вилучення земель лісогосподарського призначення з передачею їх у власність громадян заборонено.

Згідно з ч.9 ст.118 ЗК України та ст.35 Закону України "Про державну експертизу землевпорядної документації", лише позитивні висновки державної експертизи землевпорядної документації є підставою для прийняття органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування відповідного рішення. Реалізація заходів, передбачених документацією із землеустрою щодо об'єктів обов'язкової державної експертизи, без позитивних висновків державної експертизи забороняється.

Статтею 9 вказаного Закону встановлено обов'язковість державної експертизи землевпорядчої документації для проектів землеустрою щодо відведення, зокрема, земель лісогосподарського призначення.

Разом з тим, як вбачається з повідомлення Держгеокадастру, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_2 для проведення державної експертизи не надходив.

Крім того, за положеннями ст.60 ЗК України та ст.88 ВК України (у редакціях, які були чинними на час виникнення правовідносин) вздовж річок, морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм з метою охорони поверхневих водних об'єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності встановлюються прибережні захисні смуги.

Уздовж морів та навколо морських заток і лиманів встановлюється прибережна захисна смуга шириною не менше двох кілометрів від урізу води.

Відповідно до ст.ст.85,88 Водного кодексу України, ст.ст.59,84 Земельного кодексу України, землі прибережних захисних смуг перебувають виключно у державній та комунальній власності і можуть надаватися лише в користування та для спеціально визначених цілей.

Отже, надання земель прибережної захисної смуги уздовж моря у приватну власність законодавством не передбачено.

Як вбачається з повідомлення відділу Держгеокадастру у Березанському районі Миколаївської області, згідно даних НСК приблизна відстань від Чорного моря до південної межі вказаної земельної ділянки складає близько 1-1,187км., до північної межі 1-1,195км., тобто, відповідно до зазначених норм законодавства, надана ОСОБА_2 у власність земельна ділянка знаходиться у межах прибережної захисної смуги Чорного моря та не може передаватися у приватну власність.

Відповідно до ч.8 ст.118 ЗК України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується у порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу, зокрема, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки лісогосподарського призначення підлягає погодженню з органом лісового господарства, а земельної ділянки в межах прибережної захисної смуги - з природоохоронним органом (ч.3 ст.186-1 ЗК України).

Як вбачається з матеріалів справи, проект землеустрою щодо вилучення, відведення або зміни цільового призначення земельної ділянки Миколаївським обласним управлінням лісового та мисливського господарства не погоджувався; до Управління екології та природних ресурсів Миколаївської ОДА проект землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки ОСОБА_1 на погодження не надходив та управлінням не погоджувався.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оскільки рішення Коблівської сільської ради Березанського району Миколаївської області від 01 липня 2014 року №6 в частині затвердження проекту землеустрою та надання у власність ОСОБА_1 земельної ділянки суперечить зазначеним нормам законодавства, воно підлягає визнанню недійсним та скасуванню на підставі ч.10 ст.59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Згідно зі ст.126 ЗК України право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Відповідно до п.8-1 ч.1 ст.18 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" свідоцтво про право власності на нерухоме майно, що підтверджує виникнення права власності при здійсненні державної реєстрації прав на нерухоме майно, видається фізичним та юридичним особам у разі безоплатної передачі їм земельної ділянки із земель державної чи комунальної власності за рішеннями органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування.

Враховуючи, що рішення Коблівської сільської ради Березанського району №6 від 01.07.2014 року в частині затвердження проекту землеустрою та надання у власність ОСОБА_1 земельної ділянки для індивідуального дачного будівництва видане з порушенням норм чинного законодавства, свідоцтво про право власності, видане відповідачу ОСОБА_1 реєстраційної службою Березанського РУЮ свідоцтво про право власності на спірну земельну ділянку необхідно визнати недійсним та скасувати.

Згідно з ч.3 ст.388 Цивільного кодексу України, якщо майно було набуте безвідплатно в особи, яка не мала права його відчужувати, власник має право витребувати його від добросовісного набувача у всіх випадках.

Про наявність правових підстав для витребування в добросовісного набувача в порядку ст.388 ЦК України спірної земельної ділянки, що належить до земель лісового фонду та яка на час прийняття незаконного рішення про її відчуження перебувала в державній власності і вибула з володіння власника - держави поза його волею, зазначено в правовій позиції Верховного Суду України від 17.12.2014 року у справі №6-99цс14.

Враховуючи викладене, суд вважає, що вимоги прокурора щодо витребування у відповідача ОСОБА_1 спірної земельної ділянки, яка вибула з володіння держави незаконно, та повернення земельної ділянки на користь держави в особі Березанської районної державної адміністрації підлягають задоволенню.

Відповідно до ст.88 ЦПК України підлягають стягненню з відповідачів на користь позивача сплачені ним судові витрати в рівних частках з кожного.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.10,11,60,212,214-215,218,224-226 ЦПК України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Позовні вимоги заступника керівника Миколаївської місцевої прокуратури №1 в інтересах держави в особі Березанської районної державної адміністрації до Коблівської сільської ради Березанського району Миколаївської області та ОСОБА_1, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Державне підприємство "Очаківське лісомисливське господарство", про визнання незаконним та скасування рішення, визнання недійсним та скасування свідоцтва про право власності, витребування земельної ділянки задовольнити повністю.

Визнати незаконними та скасувати пункти 1,2 рішення Коблівської сільської ради Березанського району Миколаївської області №6 від 01.07.2014 року в частині затвердження проекту землеустрою та надання у власність ОСОБА_1 земельної ділянки площею 0,1га з кадастровим номером НОМЕР_2 для індивідуального дачного будівництва в межах населеного пункту с. Коблеве, Коблівської сільської ради Березанського району Миколаївської області.

Визнати недійсним та скасувати свідоцтво про право власності НОМЕР_3 на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_2, видане 28.09.2015 року реєстраційною службою Березанського районного управління юстиції у Миколаївській області на ім'я ОСОБА_1.

Витребувати від ОСОБА_1 у власність держави в особі Березанської районної державної адміністрації земельну ділянку площею 0,1 га кадастровий номер НОМЕР_2 нормативною грошовою оцінкою 89025,49 грн., розташовану в с. Коблеве, Березанського району Миколаївської області.

Стягнути з Коблівської сільської ради Березанського району Миколаївської області та ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1) на користь прокуратури Миколаївської області (р/р 35215058000340, ЄДРПОУ 02910048, Банк ДКСУ м. Києва, МФО 820172) судовий збір в сумі по 2800,00 грн. з кожного.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку в десятиденний строк з дня його проголошення шляхом подання апеляційної скарги до апеляційного суду Миколаївської області через Березанський районний суд.

Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подавати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Суддя:

Повний текст рішення виготовлено та підписано 10.10.2017.

Джерело: ЄДРСР 69430545
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку