open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 червня 2017 р. Справа № 804/3443/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді О.В. Врони розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби у Дніпропетровській області до Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу №3 «Ромашка» Новомосковської міської ради про застосування заходів реагування, -

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Держпродспоживслужби у Дніпропетровській області звернулось у Дніпропетровський окружний адміністративний суд з позовом до Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу №3 «Ромашка» Новомосковської міської ради, з позовними вимогами застосувати заходи реагування щодо державного нагляду (контролю) до комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу № 3 «Ромашка» Новомосковської міської ради за адресою м. Новомосковськ, вул. Калнишевського, 11-Б ЄДРПОУ 34893696 у вигляді: зупинення надання послуг з організації навчально - виховного процесу комунального закладу освіти «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу № 3 «Ромашка» Новомосковської міської ради, до усунення порушення встановлених за результатами епідемічного обстеження вимог санітарного законодавства, проведення дезінфекції приміщень груп, кухонного та столового інвентарю.

Позовні вимоги мотивовані тим, що виявленні в ході позапланового заходу (епідеміологічного обстеження) порушення санітарного законодавства несуть загрозу середовищу життєдіяльності дітей та є підставою для застосування відповідних заходів реагування.

Відповідно до ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України позов прийнято до розгляду в скороченому провадженні та ухвалою суду відповідачу запропоновано у 10-денний строк з дня отримання ухвали про відкриття надати до суду заперечення на позов або заяву про визнання позову.

21.06.2017р. відповідач надав заперечення на позовну заяву в яких зазначив, що порушення, встановлені за результатами епідемічного обстеження вимог санітарного законодавства, усунені (ті, які могли спричинити загрозу здоров'ю дітей), а план заходів від 19.05.2017 року № 01-13/73 був наданий до управління Дежпродспоживслужби в місті Новомосковську.

Розглянувши матеріали справи і доводи позовної заяви та заперечень, дослідивши письмові докази, суд вважає, що адміністративний позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи встановлено, що з 13.05.2017 по 15.05.2017 за завданням Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області (далі позивач) Управлінням Держпродспоживслужби в м. Новомосковську з дотриманням вимог ст.ст. 4, 6, 7 Закону України № 877 було проведено позаплановий захід (епідеміологічне обстеження) в комунальному закладі «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу № 3 «Ромашка» Новомосковської міської ради, розташованого за адресою м. Новомосковськ, вул. Калнишевського, 11-Б (далі - відповідач).

Підставою проведення позапланового заходу стало повідомлення випадків захворювання на гостру кишкову інфекцію на підставі листа Відокремленого структурного підрозділу «Новомосковський міськрайонний відділ лабораторних досліджень» ДУ «ДОЛЦ МОЗУ» від 13.05.2017 № 17.0.1.13-1/12-728 (вхідн.№ 377 від 13.05.2017), листа КЗ «Новомосковська ЦМЛ» ДОР» від 13.05.2017 № 929 (вхідн.№ 379 від 13.05.2017).

Епідеміологічне розслідування проведено згідно наказу по Управлінню Держпродспоживслужби в м.Новомосковську від 13.05.2017 № 16 року та направлення від 13.05.2017 №8.

В ході проведення епідеміологічного рослідувння перевірялися питання з дотримання вимог Закону України від 24.02.1994 № 4004-ХІІ «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», Закону України від 06.04.2000 № 1645-ІІІ «Про захист населення від інфекційних хвороб», Закону України від 23.12.1997 № 771/97-вр «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», постанови КМУ від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», Державних санітарних норм та правил від 29.12.2012 № 1140 «Медичні вимоги до якості та безпечності харчових продуктів та продовольчої сировини», Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом МОЗУ від 24.03.2016 № 234, Наказу МОЗ та МОН України від 01.06.2005 № 242/329 «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах», Наказу МОЗ та МОН України від 17.04.2006 № 298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах», Наказу МОЗ та МОН України від 15.08.2006 № 620/563 «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах», Наказу МОЗ та МОН України від 30.08.2005 № 432/496 «Про удосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі», Наказу МОЗ України від 23.07.02р. № 280 «Щодо організації проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб», зі змінами, передбаченими наказом МОЗ України від 21.02.2013р. № 150 «Про затвердження форми медичної документації № 1- ОМК»

Захід проведено в присутності представників відповідача завідуючої Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу № 3 «Ромашка» Новомосковської міської ради ОСОБА_1, старшої медичної сестри ОСОБА_2, медичної сестри з дієт-харчування ОСОБА_3.

Претензій від представників відповідача у ході проведення заходу заявлено не було, акт представниками відповідача підписано без зауважень.

За результатами проведеного заходу контролю було складено 15.05.2017 акт санітарно- епідеміологічного обстеження №16-8-15.05.2017.

У ході проведення санітарно-епідеміологічного обстеження були встановлені факти порушення санітарного законодавства та зафіксовані 15.05.2017 в акті санітарно-епідеміологічного обстеження.

Виявлені наступні порушення.

В закладі не забезпечена ізоляція захворілих дітей ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10 (п.5 р.11 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів).

Не організовано лабораторні дослідження піску на наявність яєць гельмінтів (п.3 р.2 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів).

Відсутні дані щодо проходження персоналом закладу гігієнічного навчання (ст. 21 ЗУ № 4004-12 від 24.04.2004), а також працівники закладу не ознайомлені з Санітарним регламентом для дошкільних навчальних закладів, з боку керівника закладу послаблений контроль за дотриманням вимог Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (п.3 р.10 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів).

З боку старшої медичної сестри здійснюється не належне медичне обслуговування, а саме: не проведено контроль за ізоляцією захворілих дітей, за фактами виявлених у закладі випадків інфекційних захворювань не внесені відповідні дані до форми первинної облікової документації 060/о «Журнал обліку інфекційних захворювань», а також своєчасно не повідомлено заклад охорони здоровя; з 10.05.2017 не відсторонено від роботи працівників групи № 3, які перебували на робочому місці з симптомами інфекційного захворювання, не своєчасно проводяться обмежувальні протиепідемічні заходи (в тому числі вимірювання температури дітей 2 рази на день та щоденна дезінфекція приміщень) (пп. 1, 3 р. 12, п. 5 р. 11, п. 4 р. 10, п.7 р. 11 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів); персоналом закладу не своєчасно здійснюється санітарно-протиепідемічні заходи щодо попередження занесення інфекційних хвороб у організований дитячий колектив, а також заходи щодо запобігання розповсюдженню інфекції (п.3 р. 12 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, ст.ст. 11,15 Закону України № 1645-ІІІ від 06.04.2000).

Окремий ізолятор у закладі відсутній, для ізоляції захворілих дітей в процедурному кабінеті пристосовано ліжко (порушення п.2 р.3, п.5 р. 11 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів).

В процедурному кабінеті розташована шафа, в якій зберігаються речі, що не передбачені Переліком оснащення медичного кабінету, затвердженому наказом МОЗУ та МОНУ від 30.08.2005 № 432/496; оснащення медичного кабінету не відповідає вимогам п.п. 1.2, 1.3 наказу МОЗУ та МОНУ від 30.08.2005 № 432/496, зокрема відсутні одноразові шприці на 5,0 та 10,0, бактерицидна лампа пересувна, недостатньо шпателів (всього 10 при потребі 100), гумових рукавичок тощо) (п.п. 2, 5 р. З Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів).

Супровідні документи на антисептик не надані (ст. 9, ст. 11 ЗУ № 4004-ХІІ від 24.02.1994, ст. 34 Закону України № 1645-ІІІ від 06.04.2000).

Для проведення термометрії під час ранкового прийому недостатньо термометрів, для огляду зіва відсутні шпателі (п. 1 р. 12 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів).

Відсутній достатній запас дезінфекційних засобів для проведення генерального прибирання приміщень, в тому числі для здійснення профілактичних заходів з метою попередження поширення інфекційних хвороб, на наявні дезінфекційні засоби «Дезактін» та «Бланідас» надано методичні вказівки та свідоцтво про державну реєстрацію з вичерпаними термінами дії (методичні вказівки на «Дезактін» затверджені 19.06.2009, регламент «Бланідас» затверджений 09.03.2004, свідоцтво про державну реєстрацію на «Бланідас» дійсне до 09.03.2007) (ст. 9, ст. 11 ЗУ № 4004-ХІІ від 24.02.1994, ст. 34 Закону України № 1645-ІІІ від 06.04.2000, п.п. 17, 21 р. 7 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів).

Зберігання дезінфекційних засобів в групах впорядковане, але не всюди дотримуються умови недоступності для дітей. Помічник вихователя групи № 3 не володіє правилами приготування дез. розчину для дезінфекції посуду. Помічник вихователя групового осередку № 5 ОСОБА_11 не надала відповіді скільки сухої речовини додається до ємності з водою при приготуванні дезрозчину. В групових осередках № 7 «Віночок», № 2 «Дзвіночок» маркування на деззасобі не відповідає дійсності, в останньому осередку відсутня мірна ложка (Регламент та/або методичні вказівки з використання дез.засобу).

У закладі відсутні бактерицидні лампи, в наявності кварцові лампи старого зразка, на які відсутні будь-які супровідні документи, не надано дані щодо обліку годин їх роботи, що унеможливлює проведення їх ідентифікації, визначення потужності та придатності до використання (пп. 18, 22 р. 7 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів); не дотримуються правила миття іграшок та дезінфекція м'яконабивних іграшок бактерицидними лампами (п. 22 р. 7 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів).

На харчоблоці використовується побутовий фільтр для очищення води, на який не надано супровідні документи та документи, що визначають кратність технічного обслуговування і пропускну можливість води (п.1 р. 5 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів).

При списочному складі 21 дитина - в наявності 18 ліжок, які розташовані впритул одне до одного, та 20 шаф для одягу (п. 8 р. 7 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів). Кількість індивідуальних комірок для рушників в туалеті відповідає кількості дітей за списком, проте комірки для дитячих рушників промарковані хаотично, на деяких маркування відсутнє; в спальні частково відсутнє маркування на постільній білизні, наявне маркування постільної білизни не співпадає з маркуванням ліжок (пп. 8, 9 р. 7, п. 5 р. 14 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів).

Для миття посуду в закладі використовується кальцинована сода та миючий засіб «Ушастий нянь», супровідні документи не надано (ст. 9, ст. 11 ЗУ № 4004-ХІІ від 24.02.1994). Не дотримуються правила миття столового та кухонного посуду, у всіх групах вивішено правила миття посуду з порушеннями в частині концентрації кальцинованої соди та миючого засобу; відсутній спеціальний посуд з кришкою для зберігання чистих серветок; невпорядковане зберігання столових приладів у групах (пп. 5.3 - 5.9 Наказу МОЗ та МОН України від 17.04.2006 № 298/227, п.16 р. 7 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів).

Помічник вихователя гр.№ 2 проводить роботу з організації харчування без санітарного одягу (п. 1 р.10 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів).

Під час обстеження інших групових осередків закладу виявлено:

- в спальнях закладу при розташуванні ліжок не дотримується відстань між узголівями та боковими сторонами (п. 8 р.7 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів);

-в ясельній групі № 1 відсутні списки дітей, згідно Журналу відвідувань - 29 дітей, при цьому в наявності 20 комірок з вішалками для рушників в туалеті, відсутнє цифрове маркування постільної білизни та дитячих рушників відповідно до списку (пп. 8, 11 р. 7, п.5 р. 14 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів);

-в групі № 2 вивішені списки дітей не відповідають Журналу відвідувань (в Журналі за списком 31 дитина, у вивішених списках - 29 дітей), частково відсутнє маркування на постільній білизні, а наявне - не відповідає нумерації дітей за списком (п.8 р. 7 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів);

-в групі № 10 кількість шаф для дитячого одягу не відповідає кількості дітей за списком (за списком 37 дітей, в наявності 32 шафи), 1 шафа без маркування, в наявності 34 комірки для дитячих рушників - при необхідних 37 (п. 8 р.7 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів);

-в групі № 11 не достатня кількість шаф для дитячого одягу (в наявності 28 шаф, за списком 34 дитини), в спальні в наявності 33 ліжка (за списком 34 дитини), також в наявності в тому числі пошкоджене 3-х ярусне ліжко (п. 8 р.7 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів);

-в групах № 9, № 7, № 8 кількість ліжок не відповідає кількості дітей за списком (п. 8 р.7 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів);

-наявні в групах меблі не відповідають зростовим особливостям дітей (п. 4 р. 7 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів);

-не всі буфетні відділення груп забезпечені закритими шафами для зберігання чистого посуду (п. 5.9 Наказу МОЗ та МОН України від 17.04.2006 № 298/227);

-в групі № 4 на час обстеження харчові відходи зберігаються у відрі для сміття в туалеті, а не у спеціально маркірованій ємності в буфетному відділенні (п. 5.13 Наказу МОЗ та МОН України від 17.04.2006 № 298/227).

Заклад не забезпечений 3-ма комплектами постільної білизни (при необхідних 1035 шт. - в наявності 563 простирадла, 622 підодіяльники, 566 наволочок), не забезпечені 2-ма чохлами на матрац (при необхідних 690 шт. - в наявності 84) (п.9 р.7 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладі).

Щодо технологічного обладнання харчоблоку: 3 електроплити з духовими шафами (в наявності 3 духові шафи, одна з яких не функціонує, для проведення повторної термічної обробки в наявності 4 листи, розраховані приблизно на 160 порцій, що не відповідає списочному складу дітей (п.5.2 Наказу МОЗ та МОН України від 17.04.2006 № 298/227).

На час обстеження порушується поточність технологічного процесу в частини зберігання та використання кухонного інвентарю (дошки і ножі для сирої та готової продукції зберігаються разом, кухонний посуд використовується не за призначенням) (п. 9 р. 7 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів). Дошки для обробки сирої продукції пошкоджені, з тріщинами, на одній з дошок відсутнє маркування за призначенням (п. 5.2 Наказу МОЗ та МОН України від 17.04.2006 № 298/227).

Не дотримуються правила миття кухонного посуду та інвентарю в частині концентрації кальцинованої соди (пп. 5.3 - 5.9 Наказу МОЗ та МОН України від 17.04.2006 № 298/227, п.16 р. 7 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів).

На час обстеження не дотримуються правила зберігання сиру твердого (зберігається в п/е пакеті) (п.4.16 Наказу МОЗ та МОН України від 17.04.2006 № 298/227); не дотримується температура зберігання масла вершкового в холодильному обладнанні (відповідно до маркування при необхідних від 0 до - 5 град.С - масло зберігається при +3 +5 град.С. (п. 4.15, додаток 4 Наказу МОЗ та МОН України від 17.04.2006 № 298/227). А також в коморі, де зберігаються сипучі продукти та кондитерські вироби, не ведеться контроль температурного режиму (п. 4.10 Наказу МОЗ та МОН України від 17.04.2006 № 298/227); не проводиться контроль за станом зберігання овочів (в наявності зіпсована цибуля) (п. 4.17 Наказу МОЗ та МОН України від 17.04.2006 № 298/227).

На час обстеження в закладі зберігаються овочі (капуста, цибуля, картопля, морква), лимони та сухофрукти, на яких відсутнє маркування, що унеможливлює проведення ідентифікації даної продукції; у якості супровідного документу на овочі надано декларацію постачальника без номера від 03.04.2017 (ст. 39 ЗУ № 771/97-вр від 23.12.1997, пп. З, 4 р. 9 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, п. 4.4 Наказу МОЗ та МОН України від 17.04.2006 № 298/227).

Журнал бракеражу сирої продукції ведеться з порушеннями (надходження масла вершкового та яєць курячих не відповідає дійсності; терміни зберігання риби хек с/м не відповідають наявним умовам зберігання) (п. 1.37 Наказу МОЗ та МОН України від 17.04.2006 № 298/227); Журнал здоровя працівників харчоблоку ведеться не за формою, до Журналу не включено комірника (п. 1.37 Наказу МОЗ та МОН України від 17.04.2006 № 298/227).

Не надано дані щодо проведення у закладі профілактичної дезінсекції (п. 26 р. 7 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів).

З огляду на установлені грубі порушення законодавства, позивач просить застосувати заходи реагування щодо державного нагляду (контролю) до комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу № 3 «Ромашка» Новомосковської міської ради за адресою м. Новомосковськ, вул. Калнишевського, 11-Б ЄДРПОУ 34893696 у вигляді: зупинення надання послуг з організації навчально - виховного процесу комунального закладу освіти «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу № 3 «Ромашка» Новомосковської міської ради, до усунення порушення встановлених за результатами епідемічного обстеження вимог санітарного законодавства, проведення дезінфекції приміщень груп, кухонного та столового інвентарю.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Суспільні відносини, які виникають у сфері забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя, визначення відповідно прав і обовязків державних органів, підприємств, установ, організацій та громадян, встановлення порядку організації державної санітарно-епідеміологічної служби і здійснення державного санітарно-епідеміологічного нагляду в Україні встановлені ЗУ «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» (далі Закон України № 4004).?

Згідно ст. 11 Закону № 4004 положення цього Закону поширюються на харчові продукти щодо яких проводяться санітарно-епідеміологічні розслідування захворювань, спричинених інфекційними хворобами, масовими неінфекційними захворюваннями, отруєннями та радіаційним ураженням людей.

Відповідно до ст. 31 Закону України № 4004 на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення, покладаються функції з державного санітарно-епідеміологічного нагляду на відповідних територіях, транспорті.

Визначення мети, основних завдань та порядок здійснення державного санітарно- епідеміологічного нагляду затверджений постановою КМУ від 22.06.1999 № 1109 (далі Положення № 1109).

Метою державного санітарно-епідеміологічного нагляду є запобігання, виявлення та припинення порушень санітарного законодавства (п. 3 Положення № 1109).

Відповідно п. 3 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою КМУ від 02.09.2015 № 667, основними завданнями Держпродспоживслужби є реалізація державної політики у галузі ветеринарної медицини, сферах безпечності та окремих показниках якості харчових продуктів, карантину за захисту рослин, ідентифікації та реєстрації тварин, санітарного законодавства, попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу та здоровя населення, метрологічного контролю, ринкового нагляду в межах сфери своєї відповідальності, насінництва та розсадництва, (в частині сертифікації насіння і садибного матеріалу, охорони прав на сорти рослин). Державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і реклами в цій сфері.

Пунктами 1, 2, 8 розділу 5 Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області визначено, що Головне управління реалізує державну політику в сфері санітарного законодавства, здійснює санітарно-епідеміологічний нагляд за дотриманням санітарного законодавства, розробляє та здійснює санітарні заходи, що стосуються обмеженого (визначеного кола осіб чи випадків, передбачених законодавством, зокрема щодо обмеження, заборони, тимчасового призупинення діяльності, вживання відповідно до закону інших заходів реагування.

Відповідно до ст. 39 Закону України 4004 державний санітарно-епідеміологічний нагляд здійснюється вибірковими перевірками дотримання санітарного законодавства за планами органів державної санітарно-епідеміологічної служби, а також позапланово залежно від санітарної, епідемічної ситуації та за заявами громадян. Результати перевірки оформлюються актом, форма і порядок складання якого визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоровя.

Згідно ст. 42 Закону України 4004 заходи щодо припинення порушення санітарного законодавства, а саме - обмеження, тимчасова заборона чи припинення діяльності підприємств, установ, організацій, об'єктів будь-якого призначення, технологічних ліній, машин і механізмів, виконання окремих технологічних операцій, користування плаваючими засобами, рухомим складом і літаками у разі невідповідності їх вимогам санітарних норм.

Разом з тим, матеріалами справи підтверджено, що порушення, встановлені за результатами епідемічного обстеження вимог санітарного законодавства, позивачем не оскаржуються. Проте, більшу частину таких порушень усунуто, а план заходів був наданий до управління Дежпродспоживслужби в місті Новомосковську від 19.05.2017 року № 01-13/73.

Так, відповідачем усунені недоліки:

обладнано ізолятор, згідно п. 5 р. 11 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, ст. 30 ЗУ № 4003 - 12 від 42.02.1994 року, ведеться «Журнал обліку ізольованих дітей», «Журнал обліку?інфекційних захворювань» поновлено згідно форми первинної облікової документації 060/0. Помічник вихователя групи № 3 не була відсторонена від роботи, так як вона не скаржилася на погане самопочуття, а на зовнішній вигляд симптомів інфекційного чи іншого захворювання не було видно, старшій медичній сестрі за дані порушення винесено попередження;

у зв'язку з недостатнім фінансуванням не проводилися лабораторні дослідження піску на наявність яєць гельмінтів, надано клопотання до управління освіти про проведення лабораторного дослідження піску;

перевищення проектної потужності ДНЗ на 43% склалася в наслідок малої кількості дошкільних закладів у місті. Незважаючи на перевантаження, проаналізувавши відвідування дітьми закладу, з 03.01.2017 р. по 15.05.2017р., згідно журналу відвідування дітьми ДНЗ № 3 «Ромашка» відсоток відвідування складає 60 - 65 %;

- діти, які тимчасово за виробничою необхідністю були переведені з ДНЗ № 8 «Черемушки» не відвідують заклад з 19.05.2017;

- посилено контроль щодо ведення медичної документації, а саме: обов'язкове приймання дітей в заклад за медичною карткою форми 026/0, та переведення з інших закладів (за потребою) тільки за формою первинної облікової документації № 027/0;

- гігієнічне навчання працівників харчоблоку було проведено в березні 2016 року, завідуючої та медичних працівників в травні 2017 року

- проведено гігієнічне навчання всіх працівників та ознайомлені з Санітарним регламентом для дошкільних навчальних закладів, старша медична сестра веде Журнал гігієнічного навчання, за встановленою формою;

- станом на 22.05.2017 року в закладі переобладнано медичний кабінет, згідно вимог (медична кімната та процедурна поділені перегородкою), оснащення кабінету відповідає вимогам (придбано та використовується: 100 штук одноразових шпателів, 50 штук одноразових гумових перчаток, 20 шприців на 5.0 - 10.6, придбаний опромінювач бактерицидний ОВВ 15 для медичного кабінету та ізолятора, ведеться облік використання годин роботи приладу;

- для миття та обробки рук в наявності антисептик Горостен, який знаходиться в медичному кабінеті, в ізоляторі, харчоблоці, в туалеті для персоналу та рідке мило «Ушастий нянь»;

- кожна вікова група забезпечена термометрами та одноразовими шпателями, які зберігаються в промаркованому посуді;

- станом на 18.05.2017 року вирішене питання забезпечення закладу дезінфікуючими засобами: «Бланідас», та «Санітаб»;

- виділене приміщення для розведення та зберігання дезінфікуючих засобів, ведеться облік розведення, відповідальність, згідно наказу дня лежить на старшій медичній сестрі ОСОБА_2, також проведені заняття з усіма працівниками про правила використання дезінфікуючих засобів;

- всі вікові групи 100% забезпечені бактерицидними лампами ОВВ 15Р станом на 26.05.2017 року, на які існують супровідні документи, ведеться посилений контроль щодо ведення в групах «Журнал обліку бактерицидної лампи»;

- на харчоблоці використовується побутовий фільтр для очищення води;

- в період обстеження в групі № 3 списочний склад дітей складав 21 (з них 3 дитини з ДНЗ № 8 «Черемушки», які не відвідують заклад), одна дитина вибула ОСОБА_10, ОСОБА_12 перебуває на інклюзивному вихованні (без харчування з 10.00 год. - 12.00 год.). Станом на 01.06.2017 р. список дітей - 16 дітей ; ліжок в наявності 17, які стоять на відстані одне від одного, поновлено маркування рушників та постільної білизни;

- існує запас миючих засобів;

- посилений контроль та проведена індивідуальна робота з працівниками щодо правил миття посуду, поновлені інструкції миття посуду та її дезінфекції (при карантині), кожний груповий осередок придбав спеціальний промаркований посуд для зберігання чистих серветок, впорядковане зберігання столових приборів;

Усунено недоліки в інших групових осередках:

- в спальнях закладу збільшена відстань між ізголов'ям ліжка та між боковими сторонами;

- в групі раннього віку № 1 поновлені списки дітей, добавлені вішалки для рушників в туалеті, маркування відповідає списку дітей. Вихователі: ОСОБА_13 та ОСОБА_14 попереджені про суворе дотримання санітарних вимог, винесено попередження;

- в групі № 2 вивішені списки дітей відповідно Журналу відвідувань, маркування ведеться згідно санітарних вимог;

- в групі № 10 кількість шаф для дитячого одягу відповідає списку дітей - 34 (3 дитини були прийняті з ДНЗ № 8 «Черемушки», які на даний час не відвідують заклад), шафа промаркована, кожна дитина має свою комірку для рушника;

- в групі № 11, № 8, № 7, № 9 незважаючи на недостатність ліжок згідно списку дітей, відсоток відвідування низький, тому кожна дитина має свою промарковану постільну білизну, яка зберігається в шафі для білизни;

- питання про обладнання буфетного закладу закритими шафами для зберігання чистого посуду вирішується та стоїть на контролі до 01.09.2017 року;

- недоліки щодо зберігання харчових відходів в групі № 4 повністю усунені (харчові відходи, а саме шкарлупа від яєць, знаходилася не у спеціально маркованій ємкості, а у відрі для сміття). Проведено бесіду з помічником вихователя винесено попередження;

- вирішується питання про забезпечення постільною білизною та чохлами на матрац, згідно санітарних вимог.

Щодо усунених порушень у харчоблоці закладу:

- на даний час в закладі працюють всі 3 електроплити з духовими шафами, в наявності 6 листів (4 листи на 160 порцій та 2 листа на 110 порцій (дана нова електроплита більша за розмірами), всього на 270 порцій, якщо проаналізувати відсоток відвідування то можна відмітити, що задовольняє потреби закладу листами для проведення повторної термічної обробки;

- проведена робота щодо правил використання та зберігання кухонного інвентарю, поновлено маркування, придбані та промарковані дошки для обробки сирої продукції, поновлена та доведена до персоналу інструкція правил миття кухонного посуду;

- посилено контроль за правилами зберіганням всіх продуктів, які надходять до закладу. Зберігання масла вершкового та сира твердого відповідають вимогам. Всі продукти харчування мають маркування та супровідні документи, ведеться контроль за температурою та вологістю (придбано гідрометр) в коморі;

- враховано всі зауваження, щодо ведення Журналу бракеражу сирої продукції, а саме: надходження масла вершкового та курячих яєць, відстежується їх використання, термін зберігання риби відповідає умовам зберігання;

- журнал здоров'я працівників харчоблоку ведеться за формою, згідно наказу МОЗ та МОН України № 298/227 від 17.04.2006 року, також до Журналу включено комірника;

- в закладі проведено і проводиться дезінфекція всіх приміщень та всього кухонного та столового інвентарю дезінфікуючими засобами.

Крім того, відповідач зазначає, що в даному закладі і на харчоблоці відсутні в наявності комахи і гризуни (про це свідчить і запис в Акті № 16-8-15.05.2017 санітарно - епідеміологічного обстеження об'єкта від 15 травня 2017 року, аркуш № 13 (сліди життєдіяльності гризунів, комах на харчоблоці та в групах на момент обстеження відсутні). Відповідачем надано договір від 10.05.2017 № 218 на проведення профілактичної дератизації. Профілактична дератизація проводиться систематично. На харчоблоці металопластикові вікна на яких були і є в наявності захисні сітки.

Про порушення санітарного законодавства накладені штрафи на завідуючу - ОСОБА_1, старшу медсестру - ОСОБА_2, медсестру з дієтичного харчування - ОСОБА_3

Таким чином, матеріалами справи підтверджено усунення відповідачем більшості порушень, що свідчить про відсутність необхідності для застосування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю) до комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу № 3 «Ромашка» Новомосковської міської ради за адресою м. Новомосковськ, вул. Калнишевського, 11-Б (ЄДРПОУ 34893696) у вигляді: зупинення надання послуг з організації навчально - виховного процесу комунального закладу освіти «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу № 3 «Ромашка» Новомосковської міської ради, до усунення порушення встановлених за результатами епідемічного обстеження вимог санітарного законодавства, проведення дезінфекції приміщень груп, кухонного та столового інвентарю, оскільки такі порушення на момент розгляду справи усунуто.

Отже, адміністративний позов задоволенню не підлягає.

Щодо розподілу судових витрат суд зазначає, що відповідно до ч.4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.94, 158-163, 183-2 , суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Головного управління Держпродспоживслужби у Дніпропетровській області до Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу №3 «Ромашка» Новомосковської міської ради про застосування заходів реагування - відмовити.

Судові витрати по справі не стягуються.

Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку встановленому ст. 186 КАС України.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя ОСОБА_15

Джерело: ЄДРСР 69420560
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку