open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 523/1121/17

Провадження №2/523/1813/17

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"02" жовтня 2017 р.Суворовський районний суд м. Одеси у складі

головуючого судді - Аліна С.С.

при секретарі - Максименко В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Одесі цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Суворовської районної адміністрації Одеської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору: Служба у справах дітей Одеської міської ради про скасування розпорядження Суворовської районної адміністрації Одеської міської ради, про зобов'язання відновити у черзі на квартирному обліку, про стягнення судових витрат, -

Встановив:

Позивач ОСОБА_1 звернулася до суду з позовною заявою до Суворовської районної адміністрації Одеської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору: Служба у справах дітей Одеської міської ради, в якому просить суд скасувати розпорядження Суворовської районної адміністрації Одеської міської ради від 28.10.2016 року № 851р в частині щодо зняття позивача ОСОБА_1 з квартирного обліку, на якому він перебував по загальній черзі та позачерговій групі черговості як дитина-сирота, зобов'язати Суворовську районну адміністрацію Одеської міської ради відновити позивача ОСОБА_1 у черзі на квартирний облік складом сім'ї 1 чоловік по загальній черзі та позачерговій групі черговості, як дитину-сироту, на якому він перебував до видання розпорядження адміністрації від 28.10.2016 року № 851р., стягнути з Суворовської районної адміністрації Одеської міської ради на користь ОСОБА_1 судові витрати.

Обґрунтовує позовні вимоги тим, що батько позивача ОСОБА_1 - ОСОБА_3, помер ІНФОРМАЦІЯ_6.

Рішенням Березівського районного суду Одеської області від 10.05.2006 року (справа № 2-449) мати позивача ОСОБА_1 - ОСОБА_4 позбавлена батьківських прав, так як вона ухилялася від виконання своїх батьківських обов'язків по вихованню дитини та була хронічним наркоманом.

ІНФОРМАЦІЯ_7 мати позивача ОСОБА_1 - ОСОБА_4 померла.

З 2000 року позивач ОСОБА_1 жебракував та бродяжив у м. Одесі. Представники благодійного фонду «Наш світ» знайшли його в парку м. Одеси, де він блукав, й, оскільки повертатися до рідної мати він не бажав, залишили його на утриманні та вихованні фонду, що підтверджується матеріалами справи №2-449.

Розпорядженням Приморської районної адміністрації №2264 від 14.09.2006 року неповнолітнього позивача ОСОБА_1, було направлено на виховання та спільне проживання у дитячий будинок сімейного типу сім'ї ОСОБА_5, так як йому було надано статус дитини-сироти.

Угодою про організацію діяльності дитячого будинку сімейного типу сім'ї ОСОБА_5, укладеною між виконавчим комітетом Одеської міської ради та матір'ю - вихователькою дитячого будинку сімейного типу сім'ї ОСОБА_5, яка проживала за адресою: АДРЕСА_1, до дитячого будинку були влаштовані позбавлені батьківського піклування діти - ОСОБА_6, ІНФОРМАЦІЯ_2, ОСОБА_1. ІНФОРМАЦІЯ_3, ОСОБА_7, ІНФОРМАЦІЯ_4, ОСОБА_8, ІНФОРМАЦІЯ_5, ОСОБА_9, ІНФОРМАЦІЯ_8

Діти - сиріти, так як у них не було власного житла до влаштування до ДБСТ сім'ї ОСОБА_5, були зареєстровані за місцем фактичного проживання та реєстрації матері - виховательки ОСОБА_5 за адресою: АДРЕСА_1.

Відповідно до ст. 39 ЖК України, у зв'язку з досягненням 16-ти річного віку, позивача ОСОБА_1 з 27.02.2009 року було взято на квартирний облік за місцем реєстрації та фактичного проживання при Суворовській районній адміністрації складом сім'ї 1 чоловік.

Порядковий номер черги по загальній групі - 4 902, по пільговій -189, як вихованця дитячого будинку, у списку дітей - сиріт - №5.

Рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради від 10.06.2010 року № 359 для поліпшення умов виховання та перебування вихованців ДБСТ сім'ї ОСОБА_5 було надано житлове приміщення загальною площею 343,50 кв.м., яке розташовано за адресою: АДРЕСА_2.

Після переїзду дитячого будинку до зазначеного службового житла, всі вихованці ДБСТ сім'ї ОСОБА_5, були зняті з реєстрації по АДРЕСА_1, та здійснили реєстрацію місця проживання за новою адресою ДБСТ сім'ї ОСОБА_5

02.03.2011 року позивача ОСОБА_1 було знято з реєстрації місця проживання за адресою: АДРЕСА_1, та 28.03.2011 року та зареєстровано за адресою: АДРЕСА_2.

Відповідно до вимог діючого на той час законодавства, 27.02.2009 року, позивача ОСОБА_1 правомірно було взято на квартирний облік саме Суворовською районною адміністрацією Одеської міської ради, так як фактично він проживав у дитячому будинку сімейного типу сім'ї ОСОБА_5 за адресою: АДРЕСА_1, та був там зареєстрований з 13.07.2007 року.

Виключення позивача ОСОБА_1 зі списку громадян, які користуються правом на позачергове одержання жилих приміщень, можливо лише у випадку необґрунтованого включення до нього або втрати права на позачергове одержання жилого приміщення.

При цьому розпорядженням Суворовської районної адміністрації № 851р від28.10.2016 року позивача ОСОБА_1 було знято з квартирного обліку, на якому він перебував по загальній черзі з правом позачергового надання житла як дитина-сирота у зв'язку зі зняттям з реєстрації та зміною місця проживання.

Про зняття позивача ОСОБА_1 з квартирного обліку він був повідомлений письмово листом - відповіддю від 01.11.2016 року № Х-1435 на його звернення на ім'я міського голови щодо виділення йому соціального житла, на яке він має право у зв'язку з прийняттям виконавчим комітетом Одеської міської ради рішення від 28.07.2016 року № 212 про припинення дії угоди про організацію діяльності дитячого будинку сімейного типу сім'ї ОСОБА_5, яким родина ОСОБА_5 була виселена з житлового будинку за адресою: АДРЕСА_2 без забезпечення дітей-сиріт соціальним житлом, в тому числі і позивача. На засідання громадської комісії з житлових питань 28.10.2016 року позивача не запрошували, тому це питання було вирішено за його відсутністю, що порушує його законне право щодо участі у розгляді питання про виключення зі списку громадян, які користуються правом позачергового одержання жилих приміщень.

Підставою для зняття позивача ОСОБА_1 з квартирного обліку зазначені лист Служби у справах дітей Одеської міської ради від 26.09.2016 року № 697 та довідка КП «ЖКС «Північний» дільниці № 9 № 3919 від 26.10.2016 року.

У довідці КП «ЖКС «Північний» дільниці № 9 № 3919 від 26.10.2016 року міститься недостовірна інформація щодо дати зняття позивача ОСОБА_1 з реєстрації 02.03.2014 року, хоча фактично зняття з реєстрації відбулось 02.03.2011 року, однак комісію дана обставина не зацікавила.

Отримавши цю інформацію, позивач ОСОБА_1 письмово звернувся до Служби у справах дітей ОМР та отримав відповідь від 28.11.2016 року № 9933, з якої вбачається, що Службою у справах дітей ОМР на адресу Суворовської районної адміністрації Одеської міської ради лист від 26.09.2016 року № 697 не направлявся, хоча саме цей лист й слугував підставою для прийняття рішення про зняття позивача ОСОБА_1 з квартирного обліку.

З листа Служби у справах дітей від 26.09.2016 № 697, який слугував підставою для прийняття рішення про зняття позивача ОСОБА_1 з квартирного обліку, вбачається, що рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради від 28.05.2015 року № 136 у зв'язку з досягненням відповідного віку та припиненням навчання його було виведено зі складу вихованців дитячого будинку сімейного типу, тобто право на перебування у дитячому будинку сімейного типу позивач втратив ще у 2015 році.

Однак питання про забезпечення позивача ОСОБА_1 впорядкованим соціальним житлом не було вирішено а ні органом опіки та піклування, а ні Службою у справах дітей ОМР, на яку, відповідно до Положення про Службу у справах дітей Одеської міської ради покладено обов'язок здійснення контролю за виконанням рішень органів опіки та піклування щодо захисту житлових та майнових прав дітей - сиріт.

З відповіді начальника Служби у справах дітей ОМР Дамаскиної І.В. вбачається, що Служба у справах дітей ОМР, розглядаючи звернення позивача ОСОБА_1 до міського голови щодо забезпечення позачергово впорядкованим соціальним житлом, доходить помилкового висновку про те, що з урахуванням змін у діючому законодавстві, які відбулися з 01.07.2010 року, позивач ОСОБА_1 мав бути взятий на квартирний облік за місцем його походження, та замість захисту законних житлових прав, просить сприяння у вирішенні питання щодо надання Одеською міською радою доручення Суворовській районній адміністрації здійснити перевірку законності перебування на квартирному обліку при Суворовській районній адміністрації.

Копію листа Служби у справах дітей ОМР на ім'я заступника міського голови від 26.09.2016 року №09/697 позивач ОСОБА_1 отримав від Суворовської районної адміністрації на свій запит щодо надання копій документів, які були підставою для зняття з квартирного обліку.

Щодо твердження у листах Служби у справах дітей Одеської міської ради від26.09.2016 року № 09/397 та від 05.10.2016 року № 716/1 стосовно того, що після зміни реєстрації місця проживання позивач ОСОБА_1 має бути взятий на квартирний облік по Березівському району Одеської області як адміністративно-територіальній одиниці, яка є місцем його походження та проживання до влаштування в сім'ю ОСОБА_5 та є підставою для зняття з квартирного обліку.

Так, зміни та доповнення до статті 39 ЖК України та статті 33 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» стосовно порядку взяття на облік потребуючих поліпшення житлових умов дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які досягли 16 років, а також осіб з їх числа щодо взяття їх на облік за місцем їх походження або проживання до влаштування в сімї громадян, заклади для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, внесені згідно Закону України № 2394 від 01.07.2010 року, тобто вже після взяття позивача ОСОБА_1 на квартирний облік Суворовською районною адміністрацією 27.02.2009 року.

Позивач ОСОБА_1 вказує про те, що перебування у ДБСТ сім'ї ОСОБА_5 мало тимчасовий характер (до досягнення 18-річного віку, а в разі продовження навчання у професійно-технічному, вищому навчальному закладі І-ІУ рівнів акредитації - до його закінчення, тому його переїзд та перереєстрацію разом з ДБСТ сім'ї ОСОБА_5 за адресою: АДРЕСА_2 неможливо вважати виїздом на постійне місце проживання до іншого населеного пункту в розумінні ч. 2 ст. 40 ЖК України.

Виключення позивача ОСОБА_1 зі списку громадян, які користуються правом на позачергове одержання жилих приміщень, можливо лише у випадку необґрунтованого включення до нього або втрати права на позачергове одержання жилого приміщення, однак жодний з цих випадків не визначений розпорядженням як підстава для зняття з квартирного обліку.

До того ж, як зазначалось вище, в порушення вимог п. 47 Правил, на засідання громадської комісії з житлових питань 28.10.2016 року при розгляді питання про зняття позивача ОСОБА_1 з квартирного обліку його не було запрошено, хоча він є заінтересованою особою й його думка мала бути врахована при розгляді питання.

В судовому засіданні представник позивача ОСОБА_1 підтримала позовні вимоги, просила суд задовольнити позов у повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, заперечував проти задоволення позову у повному обсязі.

Представник третьої особи в судовому засіданні заперечував проти задоволення позову.

Суд, вивчивши матеріали справи, вислухавши пояснення сторін по справі, вважає про те, що позов є не обґрунтованим, є не доказаним, тому не підлягає задоволенню з таких підстав.

Судом встановлено, про те, що ОСОБА_1 народився ІНФОРМАЦІЯ_3, його батьками є ОСОБА_3 та ОСОБА_4 (а.с.27);

Відповідно до свідоцтва про смерть, яке видано Відділом реєстрації актів цивільного стану Березівського районного управління юстиції Одеської області, ІНФОРМАЦІЯ_6 ОСОБА_3 помер (а.с.28);

Рішенням Березівського районного суду Одеської області від 10.05.2006 року, ОСОБА_4 позбавлено батьківських прав відносно неповнолітнього ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_3 Рішення набрало законної сили 20.05.2006 року (а.с.26);

Відповідно до свідоцтва про смерть серії НОМЕР_1, яке видано Відділом реєстрації актів цивільного стану Березівського районного управління юстиції Одеської області, ІНФОРМАЦІЯ_7 ОСОБА_4 померла (а.с.29);

Розпорядженням Приморської районної адміністрації Одеської міської ради №2264 від 14.09.2006 року, неповнолітнього ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_3 направлено на виховання та спільне проживання у дитячий будинок сімейного типу сімї ОСОБА_5 за адресою: АДРЕСА_3 (а.с.17);

22.08.2006 року між Виконавчим комітетом Одеської міської ради та матір'ю-вихователькою ОСОБА_5 укладено угоду про організацію діяльності дитячого будинку сімейного типу сімї ОСОБА_5 (а.с.30);

Рішенням Виконавчого комітету Одеської міської ради №359 від 10.06.2010 року, внесено зміни до рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради №343 від 22.08.2006 року «Про створення дитячого будинку сімейного типу сімї ОСОБА_5», викладено п.1 у редакції: «Створити на базі сім'ї ОСОБА_5 дитячий будинок сімейного типу за адресою: АДРЕСА_2». Укласти додаткову угоду до угоди «Про організацію діяльностідитячого будинку сімейного типу сім'ї ОСОБА_5», затвердженої рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради від 22.08.2006 р. № 343 «Про створення дитячого будинку сімейного типу сім'ї ОСОБА_5» щодо надання приміщення дитячому будинку сімейного типу сім'ї ОСОБА_5, загальною площею 343,50 кв.м, за адресою: АДРЕСА_2 (а.с.31);

09.08.2006 року між Виконавчим комітетом Одеської міської ради та матір'ю-вихователькою ОСОБА_5 укладено акт прийому-передачі житлового приміщення за адресою: АДРЕСА_2 (а.с.34);

Відповідно до письмової довідки КП ЖКС «Північний» №218 від 09.02.2009 року, ОСОБА_1 з 13.07.2007 року зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1(а.с.74);

Відповідно до письмової довідки ДПТНЗ «Одеський професійний ліцей будівництва та архітектури» №137-у від 11.02.2009 року, ОСОБА_1 навчається в ДПТНЗ «Одеський професійний ліцей будівництва та архітектури», денна форма навчання. Строк закінчення ліцею - 30.06.2011 року (а.с.72);

Відповідно до письмової довідки КП «ОМБТІ та РОН» №54453.63 від 13.02.2009 року, нерухоме майно на праві приватної власності за ОСОБА_1 не зареєстровано (а.с.72);

23.02.2009 року, ОСОБА_1 звернувся до Суворовської районної адміністрації Одеської міської ради з письмовою заявою про постановку на квартирний облік (а.с.73);

Відповідно до Витягу з Розпорядженням Суворовської районної адміністрації Одеської міської ради від 27.02.2009 року № 112р, ОСОБА_1 поставлено на квартирний облік складом сімї один чоловік по загальній групі черговості з правом на пільгу як особа, яка повернулася з дитячого державного закладу (а.с.71);

Відповідно до листа Суворовської районної адміністрації Одеської міської ради №01-04-1/1162 від 03.04.2009 року, ОСОБА_1 поставлений на квартирний облік за місцем проживання при Суворовської районної адміністрації Одеської міської ради з 27.02.2009 року складом сімї один чоловік. Порядковий № черговості по загальній групі - 5169, по як вихованець дитячого будинку, по списку дітей-сиріт - 9 (а.с.56);

Відповідно до письмової довідки №61 від 29.02.2016 року, яка видана Суворовською районною адміністрацією Одеської міської ради, ОСОБА_1 поставлений на квартирний облік за місцем проживання при Суворовської районної адміністрації Одеської міської ради з 27.02.2009 року складом сімї один чоловік. Порядковий № черговості по загальній групі - 4 902, по пільговій - 189, як вихованець дитячого будинку, по списку дітей-сиріт - 5 (а.с.18);

Відповідно до Витягу з Розпорядженням Суворовської районної адміністрації Одеської міської ради від 28.10.2016 року № 851р, ОСОБА_1 знято з квартирного обліку складом сімї один чоловік по загальній та позачерговій групі черговості як дитина-сирота у зв'язку зі зняттям з реєстрації. Підстава: Лист Служби у справах дітей Одеської міської ради від 26.09.2016 року №697, довідка КП ЖКС «Північний» №3919 від 26.10.2016 року про зняття ОСОБА_1 з реєстрації (а.с.22);

Рішенням Виконавчого комітету Одеської міської ради №212 від 28.07.2016 року, припинено дію угоди про організацію діяльності дитячого будинку сімейного типу сімї ОСОБА_5 від 22.08.2006 року, виселено родину ОСОБА_5 з житлового приміщення за адресою: АДРЕСА_2 (а.с.35);

Відповідно до листа Служби у справах дітей Одеської міської ради від 26.09.2016 року №09/697 ОСОБА_1 має бути взятий на квартирний облік по Березівському району Одеської області як адміністративно-територіальній одиниці, яка є місцем його походження та проживання до влаштування в сім'ю ОСОБА_5 та є підставою для зняття з квартирного обліку (а.с.23);

Відповідно до письмової довідки КП ЖКС «Північний» №3919 від 26.10.2016 року, ОСОБА_1 знятий з реєстрації 02.03.2014 року в Одеську область, Овідіопольський район, смт.Таїрове (а.с.24);

Відповідно до листа Суворовської районної адміністрації Одеської міської ради №Х-1435 від 01.11.2016 року, Розпорядженням Суворовської районної адміністрації Одеської міської ради від 28.10.2016 року № 851р ОСОБА_1 знято з квартирного обліку по загальній черзі з правом позачергового надання житла у зв'язку зі зняттям з реєстрації та зміною місця проживання (а.с.20);

Відповідно до листа Служби у справах дітей Одеської міської ради від 28.11.2016 року №09/9933, надати копію листа Служби у справах дітей Одеської міської ради від 26.09.2016 року №697 немає можливості, оскільки вказаний лист не направлявся (а.с.25);

Із матеріалів справи вбачається про те, що позивач ОСОБА_1 відповідно до письмової довідки про склад сімї та реєстрацію №1370 від 15.08.2017 року, проживає та зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2 по теперішній час (а.с.119);

Згідно до ст.. 40 ЖК України, громадяни перебувають на обліку потребуючих поліпшення житлових умов до одержання житлового приміщення, за винятком випадків, передбачених частиною другої цієї статті. Згідно до ст.. 36 ЖК України, облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов, здійснюється, як правило, за місцем проживання у виконавчому комітеті районної, міської, районної в місті, селищної, сільської Ради народних депутатів.

Згідно до ст. 43 ЖК України, громадянам, які перебувають на обліку потребуючих поліпшення житлових умов, жилі приміщення надаються в порядку черговості.

Порядок визначення черговості надання громадянам жилих приміщень встановлюється законодавством Союзу РСР, цим Кодексом та іншими актами законодавства Української РСР.

З числа громадян, взятих на облік потребуючих поліпшення житлових умов, складаються списки осіб, які користуються правом першочергового одержання жилих приміщень. Черговість надання жилих приміщень визначається за часом взяття на облік (включення до списків осіб, які користуються правом першочергового одержання жилих приміщень). Законодавством Української РСР окремим категоріям громадян, які перебувають у загальній черзі, може бути надано перевагу в строках одержання жилих приміщень у межах календарного року взяття на облік.

Перелік категорій осіб, які мають переваги в одержанні жилих приміщень перед іншими категоріями позачерговиків, міститься в абз. 2 ч. 1 ст. 46 Житлового кодексу Української РСР.

Частиною першою цієї статті визначено перелік осіб, яким жилі приміщення надаються поза чергою, зокрема, дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, після завершення терміну перебування у сім'ї опікуна чи піклувальника, прийомній сім'ї, дитячому будинку сімейного типу, закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також особам з їх числа у разі відсутності житла або неможливості повернення займаного раніше жилого приміщення в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

Згідно зі статтею 46 ЖК поза чергою жиле приміщення може надаватися також в інших випадках, передбачених законодавством Союзу РСР і Української РСР.

Згідно до ст..1 Закону України «Про житловий фонд соціального призначення», житловий фонд соціального призначення - сукупність соціального житла, що надається громадянам України, які відповідно до закону потребують соціального захисту; соціальне житло - житло всіх форм власності (крім соціальних гуртожитків) із житлового фонду соціального призначення, що безоплатно надається громадянам України, які потребують соціального захисту, на підставі договору найму на певний строк;

Соціальний квартирний облік - облік громадян України, які користуються правом на соціальне житло і перебувають у черзі на його отримання;

Статтею 10 вищевказаного Закону України передбачено, що соціальний квартирний облік здійснюється відповідними органами місцевого самоврядування за місцем проживання громадян (для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які досягли 16 років, осіб із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, - за місцем походження або проживання дітей такої категорії до встановлення опіки, піклування, влаштування в прийомні сім'ї, дитячі будинки сімейного типу, заклади для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування), які мають право на отримання квартир, садибних (одноквартирних) жилих будинків із житлового фонду соціального призначення, після набуття ними повної цивільної дієздатності відповідно до закону.

У разі, якщо діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, та особи із їх числа не мають впорядкованого житла або їх вселення до приміщень, що зберігаються за ними, неможливе (знищення, пошкодження тощо), вони позачергово забезпечуються впорядкованим житлом за місцем їх народження або проживання до моменту влаштування у сім'ї громадян або до відповідних закладів у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 866 «Питання діяльності органів опіки та піклування, пов'язаної із захистом прав дитини».

Згідно до ст.. 1 Закону України від 13.01.2005, № 2342-IV "Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування", соціальне житло - жила площа, яка надається за нормами державних соціальних стандартів відповідно до законодавства за рахунок державного та/або комунального житлового фонду;

Статтями 4, 7, 33 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» передбачено, що діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, які досягли 16 років, у разі відсутності в таких дітей житла мають право зараховуватися на квартирний облік та соціальний квартирний облік за місцем їх походження або проживання до встановлення опіки, піклування, влаштування в прийомні сім'ї, дитячі будинки сімейного типу, заклади для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, за заявою опікуна чи піклувальника, прийомних батьків, батьків-вихователів, адміністрації закладу, де проживає дитина, або органу опіки та піклування. Після досягнення 18 років такі діти протягом місяця забезпечуються соціальним житлом до надання їм благоустроєного житлового приміщення для постійного проживання.

Перебування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які досягли 16 років, на соціальному квартирному обліку не є підставою для відмови їм у взятті на квартирний облік або зняття з квартирного обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов, чи обліку осіб, які мають право на отримання житла (пільгових кредитів на будівництво і придбання житла) за державними житловими програмами для окремих категорій громадян, визначених законодавством.

Після завершення перебування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у відповідних закладах для таких дітей, дитячому будинку сімейного типу, прийомній сім'ї або завершення терміну піклування над такими дітьми та в разі відсутності в таких дітей права на житло обласні, Київська та Севастопольська міські, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування забезпечують дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб з їх числа протягом місяця у позачерговому порядку впорядкованим соціальним житлом.

Порядок забезпечення соціальним житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб з їх числа затверджується Кабінетом Міністрів України.

Соціальне житло, що надається дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, особам з їх числа для проживання, має відповідати санітарним і технічним вимогам.

Згідно п.1 Порядку взяття громадян на соціальний квартирний облік, їх перебування на такому обліку та зняття з нього, затвердженогопостановою КМУ від 23.07.2008р. №682 затверджено, взяття громадян на соціальний квартирний облік (далі - облік) здійснюється за рішенням органу місцевого самоврядування за місцем проживання громадян, які мають право на отримання квартир, садибних (одноквартирних) житлових будинків з житлового фонду соціального призначення, після набуття ними повної цивільної дієздатності відповідно до закону.

Взяття на облік дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які досягли 16 років, здійснюється за заявою піклувальника, прийомних батьків, батьків-вихователів, адміністрації закладу, де проживає дитина, або органу опіки та піклування, а осіб з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, - за їх заявою.

Згідно Порядку надання соціального житла, а також урахування площі житла, що перебуває у власності громадянина, якому надається квартира або садибний (одноквартирний) житловий будинок з житлового фонду соціального призначення , затвердженогопостановою КМУ №682 від 23.07.2008 року, житлове приміщення з житлового фонду соціального призначення (далі - соціальне житло) безоплатно надається громадянинові та членам його сім'ї, що перебувають разом з ним на соціальному квартирному обліку (далі - облік), за рішенням органу місцевого самоврядування, який веде облік, у порядку черговості (позачергово, першочергово або в порядку загальної черги) за умови підтвердження громадянином підстав для отримання такого житла.

Надання громадянинові житлового приміщення з житлового фонду соціального призначення здійснюється за нормою, встановленою органом місцевого самоврядування, який надає таке житло, але не менше мінімальних норм, які встановлено постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 2008 р. N 219.

Орган місцевого самоврядування не пізніше ніж протягом трьох робочих днів з дати виявлення можливості надання соціального житла письмово повідомляє про це громадянинові, що перебуває на обліку і має право на його отримання, із зазначенням переліку документів, які необхідно подати для підтвердження такого права, та строку їх подання.

Орган місцевого самоврядування у разі прийняття рішення про надання громадянинові соціального житла вручає (надсилає) йому не пізніше ніж протягом семи робочих днів повідомлення із зазначенням дати прийняття і номера такого рішення разом із запрошенням укласти договір найму соціального житла (далі - договір найму).

Орган місцевого самоврядування інформує щороку територіальну громаду про надання соціального житла шляхом оприлюднення реєстрів укладених договорів на власній офіційній веб-сторінці та у місцевих друкованих засобах масової інформації не пізніше ніж до 20 січня року, що настає після складення списків (п.п.8-10 Порядку).

Отже, чинним законодавство передбачено та врегульовано порядок надання житла особам, які потребують поліпшення житлових умов, а також особам, які мають переваги в одержанні жилих приміщень перед іншими категоріями.

Відповідно до ч. 3 ст.10 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Суд розглянув справу в межах позовних вимог, створивши учасникам процесу усі необхідні умови для надання, витребування доказів, користуючись принципом змагальності сторін.

Відповідно до ст.60 ЦПК України, кожна сторона зобов'язана довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідно до привил ст.64 ЦПК України письмовими доказами є будь - які документи, акти, довідки, листування службового або особистого характеру або витяги з них, що містять відомості про обставини, які мають значення для справи.

Судом встановлено, що позивач ОСОБА_1 не надав суду письмових доказів на підтвердження позовних вимог.

Також, суд вважає, що позивач ОСОБА_1 не довів суду ті обставини, на які він посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, тому враховуючи викладене позовні вимоги задоволенню не підлягають.

При таких обставинах, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги ОСОБА_1 до Суворовської районної адміністрації Одеської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору: Служба у справах дітей Одеської міської ради про скасування розпорядження Суворовської районної адміністрації Одеської міської ради, про зобов'язання відновити у черзі на квартирному обліку, про стягнення судових витрат задоволенню не підлягають.

На підставі викладеного, та керуючись ст.ст. 3, 10, 15, 60, 61, 208, 209, 212-215, 218 ЦПК України, ст.ст. 4-6, 43, 45-46 ЖК України,Законом України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову ОСОБА_1 до Суворовської районної адміністрації Одеської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору: Служба у справах дітей Одеської міської ради про скасування розпорядження Суворовської районної адміністрації Одеської міської ради, про зобов'язання відновити у черзі на квартирному обліку, про стягнення судових витрат - відмовити.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку через Суворовський районний суд м. Одеси шляхом подачі апеляційної скарги в 10-ти денний строк з дня отримання рішення.

Суддя Аліна С.С.

Джерело: ЄДРСР 69402106
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку