open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 802/942/17-а

Головуючий у 1-й інстанції: Мультян М.Б. Суддя-доповідач: ОСОБА_1

20 вересня 2017 року

м . Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Боровицького О. А.

суддів: Сапальової Т.В. Матохнюка Д.Б. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Бондаренко С.А.,

представника відповідача: ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_3 на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 14 липня 2017 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_3 до управління Державної міграційної служби України у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В :

в червні 2017 року позивач звернувся до Вінницького окружного адміністративного суду з позовом до управління Державної міграційної служби України у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування рішення.

Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 14.07.2017 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, у якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги. В обґрунтування апеляційної скарги апелянт посилається на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, що, на його думку, призвело до неправильного вирішення спору.

У судовому засіданні представник відповідача заперечував проти доводів апеляційної скарги та просив суд залишити її без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін.

Позивач у судове засідання не з'явився, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлений завчасно та належним чином.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника відповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, виходячи з наступного.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами адміністративної справи, ОСОБА_3 особа без громадянства виходець із Палестини, ІНФОРМАЦІЯ_1 прибув до України 14.10.2013 року для навчання у Черкаському державному технологічному університеті де отримав посвідку на тимчасове проживання в Україні серія ТР № 025514 від 13.11.2013 року, яка видавалась управлінням Державної міграційної служби України у Черкаській області.

01.08.2014 року ОСОБА_3 подав заяву для отримання посвідки на тимчасове проживання до управління ДМС України у Вінницькій області, як такий який зарахований на навчання до Вінницького національного медичного університету імені ОСОБА_4, відповідно до наказу № 298 від 31.07.2014 року.

Одночасно із заявою було подано клопотання Вінницького національного медичного університету імені ОСОБА_4, щодо оформлення іноземцю чи особі без громадянства посвідки на тимчасове проживання.

У зв’язку із наданням усіх необхідних документів ОСОБА_3 видана посвідка на тимчасове проживання серія ТР № 059122 від 28.01.2016 року з підстав передбачених п. 12 ст. 4 Закону України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства", а саме як особі без громадянства, яка прибула в Україну з метою навчання, дія посвідки продовжена була до 28.01.2018 року.

26.04.2017 року управління Державної міграційної служби України у Вінницькій області отримало лист від Вінницького національного медичного університету імені ОСОБА_4 у якому, ректорат університету просив зняти з обліку та скасувати посвідку на тимчасове проживання відрахованого з Вінницького національного медичного університету імені ОСОБА_4, особу без громадянства вихідця з Палестини ОСОБА_3 (а.с. 47-48).

26.04.2017 року заступником начальника відділу у справах іноземців та осіб без громадянства УДМС України у Вінницькій області ОСОБА_5 прийнято рішення про скасування та вилучення посвідки на тимчасове проживання в Україні особі без громадянства вихідця із Палестини ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1.

Вважаючи зазначені дії відповідача незаконними позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.

За результатом розгляду справи, суд першої інстанції, керуючись положеннями Закону України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства", прийшов до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції по суті спору, виходячи з наступного.

Правовий статус іноземців, які проживають або тимчасово перебувають в Україні, їх основні права, свободи та обов'язки, порядок вирішення питань, пов'язаних з їх в'їздом в Україну або виїздом з України, регулюються Законом України від 04 лютого 1994 року № 3929-XII "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства", із змінами та доповненнями на підставі Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення положень судового захисту іноземців та осіб без громадянства і врегулювання окремих питань, пов'язаних з протидією нелегальній міграції" № 1379-VIII від 19.05.2016 (надалі - Закон № 3929-XII).

Законом України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства" визначено, що іноземці та особи без громадянства, які прибули в Україну з метою навчання та отримали посвідку на тимчасове проживання, вважаються такими які на законних підставах перебувають на території України.

Законом України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства" визначено, що іноземець - особа, яка не перебуває у громадянстві України і є громадянином (підданим) іншої держави або держав.

Статтею 4 Закону передбачено підстави для перебування іноземців та осіб без громадянства на території України. Так, зокрема, ч. 12 ст.4 визначає, що іноземці та особи без громадянства, які прибули в Україну з метою навчання та отримали посвідку на тимчасове проживання, вважаються такими, які на законних підставах перебувають на території України на період навчання.

Постановою Кабінету Міністрів України № 251 від 28.03.2012 року "Про затвердження Порядку оформлення, виготовлення і видачі посвідки на постійне проживання та посвідки на тимчасове проживання і технічного опису їх бланків та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 26.12.2002 року № 1983 передбачено, що посвідка на тимчасове проживання у випадку, передбаченому ч. 12 ст. 4 Закону України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства", видається на період навчання, який зазначається в документі, що підтверджує факт навчання в Україні.

Відповідно до Порядку № 251 посвідка на тимчасове проживання скасовується територіальним органом або підрозділом ДМС, який її видав, у разі:

- отримання від органу Національної поліції, іншого органу виконавчої влади, який у межах наданих йому повноважень забезпечує дотримання вимог законодавства про правовий статус іноземців та осіб без громадянства, інформації про те, що посвідку видано на підставі неправдивих відомостей, підроблених чи недійсних документів;

- отримання вмотивованого клопотання приймаючої сторони про скасування посвідки (у тому числі в разі звільнення іноземця та особи без громадянства із займаної посади) або припинення діяльності приймаючої сторони - юридичної особи;

- коли іноземця та особу без громадянства засуджено в Україні до позбавлення волі;

- коли дії іноземця та особи без громадянства загрожують національній безпеці, громадському порядку, здоров’ю, захисту прав і законних інтересів громадян України та інших осіб, що проживають в Україні;

- коли уповноваженим органом прийнято рішення про примусове повернення іноземця та особи без громадянства або їх примусове видворення за межі України;

- інших випадках, передбачених законами.

Рішення про скасування посвідки на тимчасове проживання приймається начальником територіального органу або підрозділу ДМС чи його заступником протягом п'яти робочих днів з дня надходження відомостей, які є підставою для скасування посвідки.

Відповідно розділу 2 п. 20 Порядку № 251 особа, стосовно якої прийнято рішення про скасування посвідки на тимчасове проживання, повинна здати посвідку, зняти з реєстрації місце проживання та виїхати за межі України протягом місяця з дня отримання копії такого рішення. Особа, стосовно якої прийнято рішення про скасування посвідки на тимчасове проживання на підставі п.п. 3 п. 19 цього Порядку, повинна здати посвідку, зняти з реєстрації місце проживання та виїхати за межі України протягом місяця з дня звільнення від відбування покарання. При цьому, відмітка про видачу посвідки в паспортному документі іноземця або документі, що посвідчує особу без громадянства, анулюється (вкладний талон вилучається). Посвідка, яку зазначені особи не здали, підлягає вилученню.

Враховуючи вищевказане, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що відповідачем правомірно винесено рішення про скасування посвідки на тимчасове проживання, оскільки, ОСОБА_3 відрахований з навчального закладу та не мав інших законних підстав для перебування на території України.

Крім того, як вірно встановлено судом першої інстанції, позивач отримав оскаржуване рішення 17.05.2017 року, а 20.05.2017 року одружився з громадянкою України ОСОБА_6, при цьому для державної реєстрації шлюбу в Україні надав недійсну посвідку на тимчасове проживання в Україні серія ТР № 059122, чим порушив п. 4 гл. 2 розділу 3 Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, затверджених наказом Міністерства юстиції України № 52/5 від 18.10.2000 року, згідно якого іноземці та особи без громадянства для державної реєстрації шлюбу в Україні повинні пред'явити паспортний документ або документ, що посвідчує особу без громадянства заявника, та посвідку на постійне чи тимчасове проживання або інший документ, що підтверджує законність перебування іноземця чи особи без громадянства на території України.

Таким чином, на думку колегії суддів апеляційної інстанції, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про відмову в задоволенні позовних вимог.

Разом з тим, слід зазначити, що доводи апелянта, викладені в апеляційній скарзі не спростовують висновків суду першої інстанції та є не обґрунтованими.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198 , ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Оскільки доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив оскаржуване рішення відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, а тому підстави для його скасування або зміни відсутні.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд

У Х В А Л И В :

апеляційну скаргу ОСОБА_3 залишити без задоволення, а постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 14 липня 2017 року - без змін.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст. 212 КАС України.

Ухвала суду складена в повному обсязі 26 вересня 2017 року.

Головуючий

ОСОБА_1

Судді

ОСОБА_7 ОСОБА_8

Джерело: ЄДРСР 69137026
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку