ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
_______________________________________________
_______________________________________________________________________________
Головуючий у 1-й інстанції: Кравчук В.П.
Суддя-доповідач:ОСОБА_1
ПОСТАНОВА
іменем України
"02" квітня 2012 р. Справа № 2-а-1168/11
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Франовської К.С.
суддів: Зарудяної Л.О.
ОСОБА_2,
розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу ОСОБА_3 Пенсійного фонду України в Романівському районі Житомирської області на постанову Романівського районного суду Рівненської області від "28" квітня 2011 р. у справі за позовом ОСОБА_4 до ОСОБА_3 Пенсійного фонду України в Романівському районі Житомирської області про визнання бездіяльності протиправною і зобов'язання вчинити дії ,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Романівського районного суду Житомирської області позов ОСОБА_4 до ОСОБА_3 Пенсійного фонду України в Романівському районі про зобов'язання провести нарахування та виплату недоплаченої щомісячної соціальної допомоги як "дитині війни" задоволено.
Визнано протиправними дії ОСОБА_3 Пенсійного фонду України в Романівському районі Житомирської області щодо ненарахування підвищення до пенсії, призначеної ОСОБА_4 відповідно до ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" у розмірі встановленому ст.28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне страхування" за період з 14 жовтня 2010 року по 14 квітня 2011 року.
Зобов'язано ОСОБА_3 Пенсійного фонду України в Романівському районі Житомирської області нарахувати та виплатити ОСОБА_4 щомісячне підвищення до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком на підставі ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" за період з 14 жовтня 2010 року по 14 квітня 2011 року з врахуванням ч.1 ст.28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне страхування" з урахуванням виплачених сум.
В апеляційній скарзі відповідач, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати вказану постанову та прийняти нове рішення, яким в позові відмовити.
Перевіривши законність та обґрунтованість судового рішення, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з наступних підстав.
Судом встановлено, що позивач є дитиною війни в розумінні ст. 1 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" і відповідно до ст. 6 цього ж Закону має право на державну соціальну підтримку у вигляді підвищення до пенсії в розмірі 30 % від мінімальної пенсії за віком.
Відповідно до ст.6 ЗУ „Про соціальний захист дітей війни”, у відповідній редакції, дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на 30% мінімальної пенсії за віком.
При розгляді справи судом враховано, що зміни, які вносилися Законом України „Про державний бюджет України на 2008 рік...” до ст.6 ЗУ „Про соціальний захист дітей війни” визнані рішенням Конституційного Суду України №10-рп/2008 від 22.05.2008 року такими, що не відповідають Конституції України. Законом України „Про державний бюджет на 2010 рік” та Законом України „Про державний бюджет на 2011 рік”, на час постановлення судового рішення, норму цієї статті не зупинено і не змінено.
Обчислення підвищення до пенсії, виходячи з розміру, встановленого постановою КМУ №530 від 28.05.2008 року, є порушенням засад пріоритету законів над підзаконними актами, а тому розрахунок такого підвищення повинен здійснюватися з розміру, встановленого ст.6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни”.
Вихідним критерієм обрахунку підвищення до пенсії виступає мінімальна пенсія за віком. Мінімальний розмір пенсії за віком, згідно ст.28 ЗУ „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Будь-яких інших нормативно-правових актів, які б визначали механізм вирахування мінімальної пенсії за віком або встановлювали її розмір, немає.
Суд першої інстанції повно та об’єктивно з’ясував обставини справи, врахував вказані положення та дійшов обґрунтованого висновку про незаконність дій відповідача, зобов’язавши УПФ здійснити перерахунок та виплату підвищення до пенсії у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком..
Щодо періоду, за який має бути нараховано та виплачено підвищення до пенсії, то суд правильно визначив його відповідно до ч.2 ст.99 КАС України - в межах строку звернення до суду.
Враховуючи викладене, суд першої інстанції обґрунтовано задовольнив позовні вимоги позивача.
Однак, відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 256 КАС України, постанови суду про присудження виплати пенсій, інших періодичних платежів з Державного бюджету України або позабюджетних державних фондів виконуються негайно - у межах суми стягнення за один місяць.
Отже, постанова суду в частині допуску до негайного виконання підлягає зміні.
Керуючись ст.ст. 195, 197, 201, 207 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_3 Пенсійного фонду України в Романівському районі Житомирської області задовольнити частково.
Постанову Романівського районного суду Житомирської області від 28 квітня 2011 року в частині допуску до негайного виконання змінити.
Допустити до негайного виконання постанову Романівського районного суду Житомирської області від 28 квітня 2011 року в межах суми стягнення за один місяць.
У решті постанову суду залишити без змін.
Постанова набирає чинності з моменту її постановлення і оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя К.С. Франовська
судді:
ОСОБА_5 ОСОБА_2
Роздруковано та надіслано:
1- в справу
2 - позивачу Янчук Ніна Іванівна вул. Котовського. 30,смт.Романів,Житомирська область,13001
3- відповідачу ОСОБА_3 Пенсійного фонду України в Романівському районі Житомирської області вул.Леніна, 103,смт.Романів,Житомирська область,13001