open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 281/162/17
Моніторити
Ухвала суду /06.09.2017/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.07.2017/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.06.2017/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.06.2017/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Постанова /18.05.2017/ Лугинський районний суд Житомирської областіЛугинський районний суд Житомирської області Постанова /18.05.2017/ Лугинський районний суд Житомирської областіЛугинський районний суд Житомирської області Ухвала суду /28.04.2017/ Лугинський районний суд Житомирської областіЛугинський районний суд Житомирської області Ухвала суду /18.04.2017/ Лугинський районний суд Житомирської областіЛугинський районний суд Житомирської області Ухвала суду /03.04.2017/ Лугинський районний суд Житомирської областіЛугинський районний суд Житомирської області Ухвала суду /29.03.2017/ Лугинський районний суд Житомирської областіЛугинський районний суд Житомирської області
emblem
Справа № 281/162/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /06.09.2017/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.07.2017/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.06.2017/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.06.2017/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Постанова /18.05.2017/ Лугинський районний суд Житомирської областіЛугинський районний суд Житомирської області Постанова /18.05.2017/ Лугинський районний суд Житомирської областіЛугинський районний суд Житомирської області Ухвала суду /28.04.2017/ Лугинський районний суд Житомирської областіЛугинський районний суд Житомирської області Ухвала суду /18.04.2017/ Лугинський районний суд Житомирської областіЛугинський районний суд Житомирської області Ухвала суду /03.04.2017/ Лугинський районний суд Житомирської областіЛугинський районний суд Житомирської області Ухвала суду /29.03.2017/ Лугинський районний суд Житомирської областіЛугинський районний суд Житомирської області

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

_____________________________________________

10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua

Головуючий у 1-й інстанції: Свинченко Г.Д.

Суддя-доповідач:Кузьменко Л.В.

УХВАЛА

іменем України

"06" вересня 2017 р. Справа № 281/162/17

Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Кузьменко Л.В.

суддів: Іваненко Т.В.

Франовської К.С.,

за участю секретаря судового засідання Нероди І.В.,

позивач, представників сторін, третьої особи,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_3 на постанову Лугинського районного суду Житомирської області від "18" травня 2017 р. у справі за позовом ОСОБА_3 до Лугинської районної ради Житомирської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_4 про визнання конкурсу недійсним ,

ВСТАНОВИВ:

27.03.2017 ОСОБА_3 звернулась до Лугинського районного суду з адміністративним позовом до Лугинської районної ради Житомирської області про визнання недійсним конкурсу на заміщення вакантної посади керуючого справами виконавчого апарату районної ради, проведеного Лугинською районною радою Житомирської області 09.03.2017.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначила, що 09.03.2017 відбувся конкурс на заміщення вакантної керуючого справами виконавчого апарату Лугинської районної ради Житомирської області, на який вона подавала документи для участі. Позивач вважає, що зазначений конкурс має бути визнаний судом недійсним з огляду на те, що до участі у конкурсі було безпідставно допущено іншого кандидата - ОСОБА_4, оскільки його кандидатура не відповідає кваліфікаційним вимогам, заявленим відповідачем в оголошенні про проведення конкурсу, що також свідчить про порушення встановленого законодавством порядку проведення конкурсу. На думку позивача, порушенням порядку проведення конкурсу є те, що заява на участь у конкурсі була написана ОСОБА_4 на ім'я голови Лугинської районної ради ОСОБА_5, разом з тим документи було прийнято головою конкурсної комісії ОСОБА_6 На заяві про участь у конкурсі стояла резолюція голови районної ради про допущення до участі у конкурсі, який не мав відношення до конкурсної комісії. Крім того позивач зазначає, що станом на 24.03.2017 вона не отримала відповідь щодо результатів конкурсу, чим фактично була позбавлена права адміністративного оскарження рішення конкурсної комісії.

Постановою Лугинського районного суду Житомирської області від 18 травня 2017 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.

В апеляційній скарзі позивач, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати вказане судове рішення та прийняти нове, яким позов задовольнити повністю.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення позивача, її представника, представника відповідача та третьої особи ОСОБА_4, перевіривши за матеріалами справи в межах наведених у скарзі доводів, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення виходячи з наступного.

Статтею 38 Конституції України передбачено, що громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Громадяни користуються рівним правом доступу до державної служби, а також до служби в органах місцевого самоврядування.

Загальні засади діяльності, а також статус державних службовців, які працюють в державних органах та їх апараті, визначено в Законі України "Про державну службу" від 16 грудня 1993 року. Проходження служби в органах місцевого самоврядування врегульоване Законом України від 7 червня 2001 року "Про службу в органах місцевого самоврядування".

Будь-які обмеження, пов'язані із прийняттям і проходженням служби в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування, встановлюються виключно законами України. Вимоги, що стосуються освіти і професійної підготовки, володіння державної мовою в обсягах, достатніх для виконання службових обов'язків, не належить до обмежувальних, оскільки держава забезпечує необхідні можливості всім громадянам щодо здобуття освіти, необхідного рівня професійної підготовки, освоєння державної мови.

Відповідно до приписів ст.15 Закону України "Про державну службу" прийняття на державну службу на посади третьої - сьомої категорій, передбачених статтею 25 цього Закону, здійснюється на конкурсній основі, крім випадків, коли інше встановлено законами України.

Порядок проведення конкурсу для вступу на державну службу регулюється Положенням, що затверджується Кабінетом Міністрів України.

Дані про вакансії посад державних службовців підлягають публікації та поширенню через засоби масової інформації не пізніш як за один місяць до проведення конкурсу.

Забороняється вимагати від кандидатів на державну службу відомості та документи, подання яких не передбачено законодавством України.

На виконання вимог закону Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 15 лютого 2002 року №169 "Про затвердження Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців" (далі - Порядок).

Судами встановлено, що 03 лютого 2017 року було оголошено конкурс на заміщення вакантної посади керуючого справами виконавчого апарату Лугинської районної ради Житомирської області шляхом подання оголошення в районну газету «Промінь» (від 03.02.2017 №5) . Відповідно до вищевказаного оголошення у конкурсі можуть брати участь громадяни України, які мають повну вищу освіту відповідного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста. Стаж роботи претендентів на державній службі в органах місцевого самоврядування на керівних посадах має становити не менше 3 років, вимагається також вільне володіння державною мовою та комп'ютером.

10.02.2017 розпорядженням голови Лугинської районної ради №04 було затверджено «Порядок проведення конкурсу на заміщення вакантних посад посадових осіб місцевого самоврядування у виконавчому апараті районної ради» та затверджено склад конкурсної комісії.

Згідно протоколу конкурсної комісії від 09.03.2017, до конкурсу було допущено два кандидати, які у встановлений строк подали необхідний пакет документів: ОСОБА_4 та ОСОБА_3 Конкурс відбувся 09 березня 2017 року.

Позивач вважає, що у конкурсної комісії не було правових підстав допустити до участі у конкурсі ОСОБА_4 через відсутність у нього відповідного стажу роботи на державній службі або в органах місцевого самоврядування.

Разом з тим, статтею 43 Конституції України гарантовано кожному право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку він вільно погоджується.

Статтею 5 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" передбачено, що право на службу в органах місцевого самоврядування мають громадяни України незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, терміну проживання на відповідній території.

На посаду можуть бути призначені особи, які мають відповідну освіту і професійну підготовку, володіють державною мовою та регіональними мовами в обсягах, достатніх для виконання службових обов'язків відповідно до вимог статті 11 Закону України "Про засади державної та мовної політики".

Згідно положення п.17 Порядку передбачено, що особи, документи яких не відповідають встановленим вимогам, за рішенням голови конкурсної комісії до конкурсу не допускаються, про що їм повідомляється з відповідним обґрунтуванням. Якщо кандидат наполягає на участі у конкурсі, то він допускається до конкурсу, а остаточне рішення приймає конкурсна комісія.

При розгляді документів претендентів на відповідність вимогам конкурсу на заміщення вакантної посади керуючого справами виконавчого апарату районної ради, головою конкурсної комісії ОСОБА_6, 13.02.2017 було направлено повідомлення ОСОБА_4 в якому зазначалося, що відповідно до поданих документів його стаж роботи на керівних посадах на державній службі не відповідає заявленим вимогам і складає 2 роки і 1 місяць.

У відповідь ОСОБА_4, 14.02.2017 направив голові конкурсної комісії ОСОБА_6, лист в якому наполягав на участі в конкурсі, а також зазначив, що відповідно до ЗУ «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» має переважне право на працевлаштування, оскільки являється учасником бойових дій та інвалідом 3 групи.

Разом з тим, конкурсна комісія прийняла до уваги і те, що конкурсант ОСОБА_4 тривалий час, обіймав посади в структурі ДП «Укрзалізниця», які відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик працівників належать до керівних, що підтверджується копією трудової книжки (а.с. 36-43). Зокрема: з 14.09.2005 року по 22.10.2011 року працював начальником поїзда (пасажирського).

На день подання документів до конкурсної комісії ОСОБА_4, працював на посаді керівника апарату Лугинської районної державної адміністрації, яка є спорідненою з посадою керуючого справами виконавчого апарату районної ради ОСОБА_4, що підтверджується протоколом конкурсної комісії №1 від 09.03.2017.

Що стосується доводів позивача про те, що конкурсанти писали заяву про участь в конкурсі на ім'я голови Лугинської районної ради ОСОБА_5, разом з тим документи було прийнято головою конкурсної комісії ОСОБА_6 колегія суддів зазначає наступне.

Постановою КМУ від 15 лютого 2002 року №169 "Про затвердження порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців" передбачено, що особи, які бажають взяти участь у конкурсі, подають до конкурсної комісії державного органу, в якому проводиться конкурс, заяву про участь у конкурсі. В той же час даною Постановою не визначено на чиє ім'я має бути написана заява про участь у даному конкурсі. Ця обставина, на думку колегії суддів не міняє суті та змісту поданих претендентами заяв про участь у конкурсі та не впливає на суть правовідносин.

Твердження позивача про несвоєчасне повідомлення їй про результати проведеного конкурсу спростовується доводами представника відповідача, з яких слідує, що оскільки результати проведеного конкурсу були встановлені 14.03.2017 тому у передбачений Порядком строк, а саме 17.03.2017 позивача було повідомлено про результати проведеного конкурсу (копія відповідного листа за №105 від 17.03.2017 долучена до матеріалів справи). Відтак, позивач мала можливість оскаржити рішення конкурсної комісії у порядку передбаченому постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року №169 "Про затвердження порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців".

Доводи апеляційної скарги щодо резолюції голови районної ради на заяві ОСОБА_4 та щодо прийняття головою райради розпорядження про призначення останнього на посаду за результатами конкурсу не підлягають розгляду, оскільки правомірність дій/бездіяльності голови районної ради не були предметом спору.

З урахуванням викладеного колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку, що при оголошенні та проведенні конкурсу на заміщення вакантної посади керуючого справами виконавчого апарату Лугинської районної ради Житомирської області, відповідач діяв у межах чинного законодавства України та у спосіб, передбачений законом при проведенні конкурсу.

Доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, яке призвело чи могло призвести до неправильного вирішення справи, тому оспорюване рішення колегія суддів вважає необхідним залишити без змін.

Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_3 залишити без задоволення, постанову Лугинського районного суду Житомирської області від "18" травня 2017 р. без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання її в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Л.В. Кузьменко

судді: Т.В. Іваненко

К.С. Франовська

Повний текст cудового рішення виготовлено "07" вересня 2017 р.

Роздруковано та надіслано:р.л.п.

1- в справу:

2 - позивачу: ОСОБА_3 АДРЕСА_1

3- представник ОСОБА_7АДРЕСА_24- відповідачум: Лугинська районна рада Житомирської області вул.Грушевського,2-А,смт.Лугини,Лугинський район, Житомирська область,11301

5-третій особі: ОСОБА_4 - АДРЕСА_3

Джерело: ЄДРСР 68741339
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку