open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
826/15324/16

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА

01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

05 вересня 2017 року № 826/15324/16

Окружний адміністративний суд міста Києва в складі головуючого судді Качура І.А., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації до Товариства з обмеженою відповідальністю «САТТРАНС», третя особа - Головне управління ДФС у місті Києві про анулювання ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України,

ВСТАНОВИВ:


До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації (надалі також - позивач) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «САТТРАНС» (надалі також - відповідач), за участю третьої особи - Головного управління ДФС у місті Києві (далі по тексту - третя особа), в якому просить анулювати відповідачу ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України від 08.04.2014 року №7689 ( серія АЕ № 286324), від 08.04.2014 №7690 (серії АЕ №286325), від 08.04.2014 року №7691 (серії АЕ №286326), дозволи на експлуатацію РЕЗ від 26.08.2014 №АР-80-0068081 – АР-80-0068089 у кількості 9 штук.

В судовому засіданні представники позивача та третьої особи позовні вимоги підтримали, представник відповідача до суду не прибув, у зв'язку із чим, на підставі частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ухвалив розглядати справу у письмовому провадженні.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, письмових пояснень по суті заявлених позовних вимог до суду не надав.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, - встановив.

08 квітня 2014 року Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації видано ТОВ "САТТРАНС" ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України від 08.04.2014 року №7689 ( серія АЕ № 286324) термін дії якої до 01.07.2019 року, від 08.04.2014 №7690 (серії АЕ №286325) термін дії якої до 01.07.2019 року, від 08.04.2014 року №7691 (серії АЕ №286326) термін дії якої до 01.07.2019 року.

Вподальшому, у визначених ліцензією від 08.04.2014 №7691 смугах радіочастот, які надані в користування відповідачу, УДЦР було видано дозволи на експлуатацію РЕЗ від 26.08.2014 №АР-80-0068081 – АР-80-0068089 у кількості 9 штук , термін дії яких до 01.07.2016 року.

Головне управління ДФС у місті Києві звернулось до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації з листом від 02 червня 2016 року №12241/10/26-15-12-03-16 "Про надання інформації", якими повідомило про несплату рентної плати за користування радіочастотними ресурсами України ТОВ "САТТРАНС".

У зв'язку з викладеним Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації звернулась до суду з вимогою про скасування ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України від 08.04.2014 року №7689 ( серія АЕ № 286324), від 08.04.2014 №7690 (серії АЕ №286325), від 08.04.2014 року №7691 (серії АЕ №286326), дозволи на експлуатацію РЕЗ від 26.08.2014 №АР-80-0068081 – АР-80-0068089 у кількості 9 штук, мотивуючи позовні вимоги тим, що відповідач не сплачує до бюджету збір за користування радіочастотним ресурсом України (рентну плату) більше шести місяців, чим порушує вимоги Закону України "Про радіочастотний ресурс України" та Податкового кодексу України.

Відповідач заперечень до суду не надав.

Третя особа в своїх письмових поясненнях з приводу заявлених позовних вимог повідомила про обґрунтованість позовних вимог, просила їх задовольнити.

Окружний адміністративний суд міста Києва, виходячи зі змісту пред'явлених позовних вимог, звертає увагу на наступне.

Правові основи користування радіочастотним ресурсом України, повноваження держави щодо умов користування радіочастотним ресурсом України, права, обов'язки і відповідальність органів державної влади, що здійснюють управління і регулювання в цій сфері, та фізичних і юридичних осіб, які користуються та/або мають намір користуватися радіочастотним ресурсом України, визначені Законом України "Про радіочастотний ресурс України".

Відповідно до положень статті 1 Закону України "Про радіочастотний ресурс України" радіочастотний ресурс - частина радіочастотного спектра, придатна для передавання та/або приймання електромагнітної енергії радіоелектронними засобами і яку можливо використовувати на території України та за її межами відповідно до законів України та міжнародного права, а також на виділених для України частотно-орбітальних позиціях.

Частиною другою статті 12 Закону України "Про радіочастотний ресурс України" встановлено, що органом державного регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України є національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, яка утворюється відповідно до Закону України "Про телекомунікації".

Згідно з частиною першою статті 14 Закону України "Про радіочастотний ресурс України" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, здійснює свої повноваження у смугах радіочастот загального користування.

За приписами пункту 1 частини другої статті 14 Закону України "Про радіочастотний ресурс України" передбачено, що повноваженнями Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, щодо регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України є ліцензування у сфері користування радіочастотним ресурсом України відповідно до цього Закону.

У відповідності до підпункту 1 та 3 частини другої статті 30 Закону України "Про радіочастотний ресурс України" користування радіочастотним ресурсом України здійснюється на підставі ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України та дозволів на експлуатацію - суб'єктами господарювання, які користуються радіочастотним ресурсом України для надання телекомунікаційних послуг, а також дозволів на експлуатацію - спеціальними користувачами, технологічними користувачами та радіоаматорами.

За визначенням статті 1 Закону України "Про радіочастотний ресурс України" ліцензія на користування радіочастотним ресурсом України - документ, який засвідчує право суб'єкта господарювання на користування радіочастотним ресурсом України протягом визначеного терміну в конкретних регіонах та в межах певних смуг, номіналів радіочастот з виконанням ліцензійних умов.

Згідно частини 1 статті 31 Закону України "Про радіочастотний ресурс України" ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України видаються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, суб'єктам господарювання, які користуються радіочастотним ресурсом України для надання телекомунікаційних послуг.

Відповідач є користувачем радіочастотного ресурсу України на підставі ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України.

Відповідно до статті 57 Закону України "Про радіочастотний ресурс України" користування радіочастотним ресурсом в Україні здійснюється на платній основі. Збір за користування радіочастотним ресурсом України встановлюється Податковим кодексом України.

Листом від 02 червня 2016 року №12241/10/26-15-12-03-16 "Про надання інформації", ГУ ДФС у м. Києві повідомило про несплату рентної плати за користування радіочастотними ресурсами України ТОВ "САТТРАНС".

На момент виникнення заборгованості ( до моменту прийняття ЗУ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" від 28.12.2014 року № 71-VIII), загальні користувачі радіочастотного ресурсу України, визначені законодавством України про радіочастотний ресурс, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України в межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування на підставі ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України, були платники збору на користування радіочастотним ресурсом України.

Відповідно до пп. 254.1.1 п. 254.1 ст. 254 Податкового кодексу України Платниками рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України є загальні користувачі радіочастотного ресурсу України, визначені законодавством про радіочастотний ресурс, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України в межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування на підставі: ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України.

Відповідно до пп. 254.5.3 п. 254.1 ст. 254 Податкового кодексу України Платники рентної плати, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України на підставі ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України, сплачують рентну плату починаючи з дати видачі ліцензії.

Відповідно до частини 3 статті 58 Закону України "Про радіочастотний ресурс України" у разі несплати щомісячного збору протягом шести місяців відповідна ліцензія на користування радіочастотним ресурсом України, а також дозволи на експлуатацію анулюються без компенсації збитків користувачу радіочастотного ресурсу України зі стягненням суми заборгованості в судовому порядку.

Відповідно до пп. 10 п. 6 Положення про НКРЗІ, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 року № 1067, НКРЗІ для забезпечення виконання покладених на неї завдань та функцій має право звертатися до суду з відповідними позовними заявами в разі порушення суб'єктами господарювання, що провадять діяльність на ринку телекомунікаційних послуг та послуг поштового зв'язку, законів про телекомунікації, інформатизацію, користування радіочастотним ресурсом та поштовий зв'язок, а також з позовами про скасування державної реєстрації у випадках, передбачених законом.

Відповідно до статті 319 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування збором є ширина смуги радіочастот, що визначається як частина смуги радіочастот загального користування у відповідному регіоні та зазначена в ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України або в дозволі на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою для технологічних користувачів та користувачів, які користуються радіочастотним ресурсом для розповсюдження телерадіопрограм.

Отже, враховуючи несплату відповідачем щомісячного збору за користування радіочастотним ресурсом України (рентної плати) за період більше ніж шість місяців, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для анулювання відповідних ліцензій та дозволів, та як результат задоволення позовних вимог.

Згідно з інформаційною довідкою Головного управління ДФС у місті Києві щодо користувачів радіочастотного ресурсу України, які протягом шести і більше місяців не сплачували до бюджету рентну плату за користування РЧР або сплачували її в неповному обсязі по місту Києву, відповідачем не сплачена рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України за період з моменту отримання дозволу по день звернення до суду з даним позовом.

Разом з цим, суд зазначає, що конституційний правовий порядок у сфері оподаткування ґрунтується на положеннях частини першої статті 67 Конституції України, згідно з якою кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законами. Згідно з приписами статей 57, 86 Конституції України кожному гарантується право знати свої права та обов'язки, кожен зобов'язаний неухильно дотримуватися Конституції України та законів України, а незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до частини четвертої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації - задовольнити повністю.

Анулювати Товариству з обмеженою відповідальністю "САТТРАНС" ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України від 08.04.2014 року №7689 ( серія АЕ № 286324), від 08.04.2014 №7690 (серії АЕ №286325), від 08.04.2014 року №7691 (серії АЕ №286326), дозволи на експлуатацію РЕЗ від 26.08.2014 №АР-80-0068081 – АР-80-0068089 у кількості 9 штук.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя І.А. Качур

Джерело: ЄДРСР 68739423
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку