open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 2-2835/2010
Моніторити
Рішення /30.12.2014/ Старокостянтинівський районний суд Хмельницької області Ухвала суду /03.10.2014/ Старокостянтинівський районний суд Хмельницької області Ухвала суду /03.10.2014/ Старокостянтинівський районний суд Хмельницької області Ухвала суду /03.10.2014/ Старокостянтинівський районний суд Хмельницької області Ухвала суду /04.09.2014/ Старокостянтинівський районний суд Хмельницької області Ухвала суду /22.08.2014/ Старокостянтинівський районний суд Хмельницької області Рішення /29.11.2010/ Охтирський міськрайонний суд Сумської області Ухвала суду /03.11.2010/ Корабельний районний суд м. Миколаєва Постанова /19.10.2010/ Запорізький районний суд Запорізької областіЗапорізький районний суд Запорізької області Постанова /19.10.2010/ Запорізький районний суд Запорізької областіЗапорізький районний суд Запорізької області Рішення /01.10.2010/ Чугуївський міський суд Харківської області Ухвала суду /23.09.2010/ Токмацький районний суд Запорізької областіТокмацький районний суд Запорізької області Ухвала суду /20.09.2010/ Золотоніський міськрайонний суд Черкаської області Ухвала суду /15.09.2010/ Святошинський районний суд міста Києва Рішення /14.09.2010/ Лозівський міськрайонний суд Харківської області Рішення /03.09.2010/ Ленінський районний суд м. Миколаєва Ухвала суду /30.08.2010/ Лозівський міськрайонний суд Харківської області Ухвала суду /03.08.2010/ Лубенський міськрайонний суд Полтавської області Ухвала суду /03.08.2010/ Євпаторійський міський суд Автономної Республіки КримЄвпаторійський міський суд Автономної Республіки Крим Ухвала суду /22.07.2010/ Бориспільський міськрайонний суд Київської області Рішення /21.07.2010/ Вільнянський районний суд Запорізької областіВільнянський районний суд Запорізької області Рішення /12.07.2010/ Сніжнянський міський суд Донецької областіСніжнянський міський суд Донецької області Рішення /06.05.2010/ Оболонський районний суд міста Києва Рішення /20.04.2010/ Краматорський міський суд Донецької областіКраматорський міський суд Донецької області
emblem
Справа № 2-2835/2010
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Рішення /30.12.2014/ Старокостянтинівський районний суд Хмельницької області Ухвала суду /03.10.2014/ Старокостянтинівський районний суд Хмельницької області Ухвала суду /03.10.2014/ Старокостянтинівський районний суд Хмельницької області Ухвала суду /03.10.2014/ Старокостянтинівський районний суд Хмельницької області Ухвала суду /04.09.2014/ Старокостянтинівський районний суд Хмельницької області Ухвала суду /22.08.2014/ Старокостянтинівський районний суд Хмельницької області Рішення /29.11.2010/ Охтирський міськрайонний суд Сумської області Ухвала суду /03.11.2010/ Корабельний районний суд м. Миколаєва Постанова /19.10.2010/ Запорізький районний суд Запорізької областіЗапорізький районний суд Запорізької області Постанова /19.10.2010/ Запорізький районний суд Запорізької областіЗапорізький районний суд Запорізької області Рішення /01.10.2010/ Чугуївський міський суд Харківської області Ухвала суду /23.09.2010/ Токмацький районний суд Запорізької областіТокмацький районний суд Запорізької області Ухвала суду /20.09.2010/ Золотоніський міськрайонний суд Черкаської області Ухвала суду /15.09.2010/ Святошинський районний суд міста Києва Рішення /14.09.2010/ Лозівський міськрайонний суд Харківської області Рішення /03.09.2010/ Ленінський районний суд м. Миколаєва Ухвала суду /30.08.2010/ Лозівський міськрайонний суд Харківської області Ухвала суду /03.08.2010/ Лубенський міськрайонний суд Полтавської області Ухвала суду /03.08.2010/ Євпаторійський міський суд Автономної Республіки КримЄвпаторійський міський суд Автономної Республіки Крим Ухвала суду /22.07.2010/ Бориспільський міськрайонний суд Київської області Рішення /21.07.2010/ Вільнянський районний суд Запорізької областіВільнянський районний суд Запорізької області Рішення /12.07.2010/ Сніжнянський міський суд Донецької областіСніжнянський міський суд Донецької області Рішення /06.05.2010/ Оболонський районний суд міста Києва Рішення /20.04.2010/ Краматорський міський суд Донецької областіКраматорський міський суд Донецької області
Справа № 2-2835/2010 Провадження № 2-2835/2010

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21.07.2010 року м.Вільнянськ

Вільнянський районний суд Запорізької області у складі: головуючого судді - Надворної О.С., при секретарі - Нешта Л.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного Фонду України у Вільнянському районі Запорізької області про визнання бездіяльності незаконною, та зобов'язання до нарахування і виплати недоплаченого підвищення до пенсії згідно Закону України "Про соціальний захист дітей війни". -

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСОБА_1 12.07.2010 року звернулась до суду з позовом до Управління Пенсійного Фонду України у Вільнянському районі Запорізької області, в якому прохає суд визнати незаконною бездіяльність відповідача щодо невиплати підвищення до пенсії згідно Закону України "Про соціальний захист дітей війни" за періоди часу з 01.01.2009 року по 09.07.2010, та зобов'язати відповідача нарахувати і виплатити це підвищення за вказаний проміжок часу. В обґрунтування заявлених вимог ОСОБА_1 зазначила, що вона відповідно до положень Закону України "Про соціальний захист дітей війни" від 18.11.2004 року є дитиною війни, і згідно ст.6 зазначеного Закону, з 01.01.2006 року їй повинна виплачуватися щомісячна соціальна допомога у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, проте така допомога сплачувалася з порушенням вимог закону. За період до 31.12.2008 року питання про зобов'язання нарахування та виплати надбавки як дитині війни у передбаченому законом розмірі вже було вирішено рішенням суду. Але в період з 01.01.2009 року по 09.07.2010 року, не охоплений рішенням суду.

Позивач в своїй позовній заяві посилається на те, що в Законі України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" зміст ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" був викладений у новій редакції, згідно якої розмір підвищення до пенсії був зменшений; проте згідно рішення від 22.05.2008 року зазначені положення були визнані неконституційними і втратили чинність, а тому відповідач має нарахувати і сплатити підвищення до пенсії за період часу з 22.05.2008 року до теперішнього часу з урахуванням її підвищення на 30% від мінімальної пенсії за віком.

В судове засідання позивач надала заяву про підтримання позову в повному обсязі, при цьому прохає розглянути справу у її відсутності в зв'язку з похилим віком.

Управління Пенсійного Фонду України у Вільнянському районі Запорізької області також прохає суд розглянути справу у відсутності їх представника, про що надало відповідну заяву та заперечення на позов. В своїх запереченнях відповідач зазначив, згідно положень Закону України "Про соціальний захист дітей війни", фінансове забезпечення соціальних гарантій, передбачених цим законом, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, а не з бюджету Пенсійного Фонду України, тобто ніяких порушень закону зі свого боку відповідач не вбачає.

Також в своїх запереченнях відповідач зазначає , що згідно ст.28 Закону України "Про загальнообов'язкове пенсійне страхування", на яку посилається позивач в обґрунтування заявлених вимог, передбачений цією статтею мінімальний розмір пенсії за віком застосовується винятково для визначення розміру пенсій, передбачених цим законом, і не застосовується для обрахунку підвищення до пенсій, передбачених іншими законами. Тобто відповідач вважає, що до 01.01.2008 року законодавством не було встановлено величини, з якої мало обчислюватися вказане підвищення, що не давало можливості визначити його розмір, і тільки з 01.01.2008 року механізм реалізації положень ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" був врегульований внесенням змін до цієї статті Законом України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" (пп.2 п.41 розділу 11), згідно яких розмір допомоги дорівнює розміру надбавки, встановленої для учасників війни відповідно до ст. 14 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", тобто становить 10 % від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, і складає з 01.10.2008 року - 49,80 гривень щомісячно, ці суми і сплачувалися позивачці. Також крім зазначеного Закону, розмір підвищення пенсії дітям війни на 2008 рік затверджений Постановою Кабінету Міністрів України № 530 від 28.05.2008 року, і складає: з 01.07.2008 року - 48,20 гривень; з 01.10.2008 року - 49,80 гривень.

Посилаючись на вищезазначені обставини, відповідач з заявленими позовними вимогами не погоджується і прохає суд відмовити в їх задоволенні.

Отже, вивчивши матеріали справи, та дослідивши надані у справі докази, суд вважає, що позов ОСОБА_1 підлягає задоволенню в повному обсязі з наступних підстав:

Позивач ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1, є особою, на яку поширюються положення Закону України "Про соціальний захист дітей війни", має статус "дитина війни", що підтверджується відміткою в її пенсійному посвідченні (а.с.5).

Відповідно до ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання, чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком; ця редакція закону набрала чинності з 01.01.2006 року.

Згідно з ч.1 ст.28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування", мінімальний розмір пенсії за віком встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, що втратили працездатність. При цьому суд вважає необґрунтованими посилання відповідача на те, що поняття "мінімальна пенсія за віком" може застосовуватися для цілей, визначених виключно зазначеним законом, оскільки законодавством не встановлено іншого, крім передбаченого цією статтею, мінімального розміру пенсії за віком.

Підпунктом 2 пункту 41 розділу 11 Закону України № 107-У1 «Про "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України", текст ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" викладено в новій редакції, згідно якої дітям війни (крім тих. на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту) до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що вплачується замість пенсії, виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни. Ветеранам війни, які мають право на отримання підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, відповідно до цього Закону та Закону України «Про

-3-

статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» дане підвищення провадиться за їх вибором згідно з одним із законів.

Відповідно до ч.4 ст. 14 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", учасникам війни пенсії або щомісячне довічне утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на 10 % від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Відповідно до ч.4 ст.14 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", учасникам війни пенсії або щомісячне довічне утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на 10 % від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року були визнані неконституційними положення Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України", якими була змінена редакція ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", і відновлена дія її попередньої редакції.

Виходячи із загальних засад пріоритетності законів над підзаконними актами, суд вважає, що відповідач, починаючи з 22.05.2008 року неправомірно застосовував п.8 Постанови Кабінету Міністрів України № 530 від 28.05.2008 року, бо її положення протирічать Закону України «Про соціальний захист дітей війни» та рішенню Конституційного Суду України від 22.05.2008 року.

Протягом 2009 року на законодавчому рівні розмір підвищення до пенсії не регулювався, тому суд вважає, що в зазначений позивачем період з 01.01.2009 року по

09.07.2010року, цей розмір також повинен бути встановлений відповідно до положень ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни».

Отже , суд вважає, що відповідач повинен був провести підвищення пенсії ОСОБА_1 у збільшеному розмірі відповідно до вимог ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" у вказаний в позові період.

Посилання відповідача про неможливість виплат в зв’язку з відсутністю фінансування з бюджету України не можуть бути підставою для відмови в задоволенні позовних вимог, так як органи державної влади не можуть посилатися на відсутність коштів як на підставу невиконання своїх зобов'язань, які встановлені ст. 46 Конституції країни та ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", і саме на Пенсійний Фонд України покладено обов’язок перерахування та виплати пенсії з підвищеннями, в тому числі при відсутності достатніх коштів за рахунок власних з наступним погашенням з Державного бюджету України.

Крім того, Пенсійний фонд України діє у відповідності до Положення «Про Пенсійний фонд України» і здійснює свої повноваження на підставі п. 15 зазначеного положення через створені в установленому порядку територіальні управління. Відповідно до Закону країни «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» рішення про призначення, донарахування, перерахунок пенсій приймаються територіальними органами Пенсійного фонду України за місцем проживання пенсіонерів.

Таким чином, обов'язок по нарахуванню та виплаті доплати до пенсії покладено на відповідні територіальні управління за місцем проживання позивача.

Посилання відповідача на відсутність відповідного фінансування даного підвищення до пенсії, суд вважає безпідставними, оскільки незалежно від того, чи визначено в рішенні, висновку Конституційного Суду України порядок його виконання, відповідні державні органи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Тобто, навіть при відсутності належного фінансування державою даного виду виплат, відповідач був зобов'язаний діяти на підставі і у межах повноважень, та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, і використовувати надані йому повноваження з метою, з якою ці повноваження надані.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги мають бути задоволені частково, а саме в частині визнання незаконною бездіяльності відповідача та зобов’язання його до нарахування і сплати підвищення до пенсії згідно Закону України "Про соціальний захист дітей війни" за період з 01.01.2009 року по 09.07.2010 року.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 57-60 ЦПК України, ч. 1 ст. 88 ЦПК України, ст.ст. 19, 152 Конституції України, Рішенням Конституційного Суду України №

10-рп/2008 від 22.05.08 року, ст.ст. 1, 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», ст. 2 Закону України «Про прожитковий мінімум», суд

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 до управління Пенсійного Фонду України у Вільнянському районі Запорізької області про визнання бездіяльності незаконною та зобов'язання до нарахування і виплати недоплаченого підвищення до пенсії згідно Закону України "Про соціальний захист дітей війни" - задовольнити повністю.

Визнати незаконною бездіяльність управління Пенсійного Фонду України у Вільнянському районі Запорізької області щодо не нарахування та невиплати у повному обсязі ОСОБА_1 підвищення до пенсії згідно Закону України "Про соціальний захист дітей війни" за період часу з 01.01.2009 року по 09.07.2010 року.

Зобов'язати управління Пенсійного Фонду України у Вільнянському районі Запорізької області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 підвищення до пенсії як дитині війни згідно ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» за період часу з 01.01.2009 року по 09.07.2010 року в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, з урахуванням раніше сплачених сум соціальної допомоги, як «дитині війни», за ці періоди.

Заяву про апеляційне оскарження рішення суду може бути подано протягом 10 днів з дня проголошення рішення. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються Апеляційному суду Запорізької області через Вільнянський районний суд Запорізької області.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя Олена Сергіївна Надворна

21.07.2010

Джерело: ЄДРСР 68639520
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку