open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
5 Справа № 820/1394/17
Моніторити
Постанова /23.06.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /22.06.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /11.08.2021/ Касаційний адміністративний суд Постанова /30.06.2021/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.06.2021/ Другий апеляційний адміністративний суд Постанова /30.06.2021/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.06.2021/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.06.2021/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.06.2021/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.06.2021/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.06.2021/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.04.2021/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.04.2021/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.03.2021/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.03.2021/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2021/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.01.2021/ Харківський окружний адміністративний суд Постанова /19.09.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /12.01.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /04.12.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /24.10.2017/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.10.2017/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.10.2017/ Харківський апеляційний адміністративний суд Постанова /01.09.2017/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.06.2017/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.06.2017/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.05.2017/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.05.2017/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.05.2017/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.05.2017/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.04.2017/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.04.2017/ Харківський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 820/1394/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /23.06.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /22.06.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /11.08.2021/ Касаційний адміністративний суд Постанова /30.06.2021/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.06.2021/ Другий апеляційний адміністративний суд Постанова /30.06.2021/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.06.2021/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.06.2021/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.06.2021/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.06.2021/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.06.2021/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.04.2021/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.04.2021/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.03.2021/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.03.2021/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2021/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.01.2021/ Харківський окружний адміністративний суд Постанова /19.09.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /12.01.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /04.12.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /24.10.2017/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.10.2017/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.10.2017/ Харківський апеляційний адміністративний суд Постанова /01.09.2017/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.06.2017/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.06.2017/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.05.2017/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.05.2017/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.05.2017/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.05.2017/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.04.2017/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.04.2017/ Харківський окружний адміністративний суд

Харківський окружний адміністративний суд

61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, код 34390710

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 вересня 2017 р. № 820/1394/17

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Мороко А.С.,

за участю секретаря судового засідання - Кікояна Г.О.,

позивача - ОСОБА_1,

представника позивача - ОСОБА_2,

представника відповідача - Гурак Л.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до секретаря вченої ради Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого Лейби Людмили Василівни про визнання незаконною бездіяльності, визнання неправомірними дій, скасування підготовленого відповідачем наказу,

В С Т А Н О В И В :

До Харківського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з адміністративним позовом до секретаря вченої ради Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого Лейби Людмили Василівни, в якому, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просить суд:

- визнати незаконною бездіяльність відповідача - секретаря вченої ради Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого Лейби Людмили Василівни щодо невжиття всіх передбачених чинним законодавством України заходів з підготовки, проведення засідання вченої ради Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого від 03.11.2016;

- визнати неправомірною діяльність відповідача - секретаря вченої ради Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого Лейби Людмили Василівни щодо свідомого включення до протоколу підсумків проведення конкурсу на заміщення усіх оголошених військових вакантних посад командування та науково-педагогічних працівників військово-юридичного факультету Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого від 03.11.2016, проведеного на підставі неіснуючих висновків конкурсної комісії НЮУ, протоколу засідання, якого не складалося;

- визнати неправомірним підготовлений відповідачем наказ ректора Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого від 04.11.2016 № 234 "Про затвердження положень", як такий, що не відповідає діючому законодавству України.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що дії відповідача щодо підготовки, проведення засідання вченої ради Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого від 03.11.2016, включення до протоколу підсумків проведення конкурсу від 03.11.2016 протоколу засідання, якого не складалося підготовки наказу ректора Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого від 04.11.2016 № 234 є незаконними та неправомірними.

Позивач та його представник в судовому засіданні підтримали позовні вимоги в повному обсязі та просили їх задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував, надав до суду письмові заперечення на позов, в яких зазначив, що дії секретаря вченої ради Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого Лейби Людмили Василівни є обґрунтованими та законними, вчиненими в межах та у спосіб, передбачені чинним законодавством. Просив в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.

Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, дослідивши матеріали справи та оцінивши надані докази, суд зазначає наступне.

Відповідно до Указу Президента України від 20 листопада 1996 року № 1105 «Про заходи щодо підготовки кадрів військової юстиції та організації науково-дослідних робіт у галузі військового законодавства» постановою Кабінету Міністрів України від 22 січня 1998 року № 70 «Про утворення військово-юридичного факультету Національної юридичної академії імені Ярослава Мудрого» було утворено військово-юридичний факультет Національної юридичної академії імені Ярослава Мудрого, яка відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 8 грудня 2010 року № 221 3-p «Про реорганізацію Національної юридичної академії імені Ярослава Мудрого» спочатку була реорганізована шляхом перетворення її в Національний університет «Юридична академія України імені Ярослава Мудрого», який на даний час згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 04 грудня 2013 року № 1697 перейменовано в Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого.

Згідно пункту 2 «Вищі навчальні заклади Міносвіти (військові навчальні підрозділи Міноборони)» факультет військової юстиції Національної юридичної академії імені Ярослава Мудрого включений до Переліку вищих навчальних закладів, що входять до єдиної системи військової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 1997 року № 1410 «Про створення єдиної системи військової освіти».

Абзацом першим частини десятої статті 33 Закону України «Про вищу освіту» передбачено, що університет, академія, інститут можуть мати у своєму складі військовий навчальний підрозділ (навчальний підрозділ із специфічними умовами навчання - військовий інститут, коледж, факультет, кафедра військової підготовки або відділення військової підготовки), який проводить за певними ступенями вищої освіти підготовку курсантів (слухачів, студентів) для подальшої служби на посадах сержантського, старшинського, офіцерського або начальницького складу з метою задоволення потреб відповідно Міністерства внутрішніх справ України, Національної поліції, Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, центральних органів виконавчої влади із спеціальним статусом, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону, центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту.

Відповідно до абзацу другого пункту 1.9 Статуту Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 02.07.2015 № 701 (далі - Статут), визначено, що у його складі діють військові навчальні підрозділи (інститути, факультети, кафедри), статус яких визначається законодавством та відповідними положеннями про них.

Повноваження органів управління військовими навчальними підрозділами (військові інститути, військові коледжі, факультети, кафедри військової підготовки і кафедри медицини катастроф та військової медицини) вищих навчальних закладів (далі - військові навчальні підрозділи), порядок проходження особовим складом військової служби, використання військового майна, озброєння та військової техніки визначає Положення про військові навчальні підрозділи вищих навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства оборони України 15.08.2013 № 1190/560) (далі - Положення № 1190/560).

Положення поширює свою дію на вищі навчальні заклади незалежно від їх підпорядкування, в структурі яких функціонують військові навчальні підрозділи.

Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Положення № 1190/560, з метою забезпечення функціонування військових навчальних підрозділів Міноборони та інші центральні органи виконавчої влади, яким підпорядковані військові навчальні підрозділи, зокрема:

- забезпечують науково-педагогічними (педагогічними) працівниками військові навчальні підрозділи для викладання навчальних дисциплін варіативної частини освітньо-професійних програм підготовки військових фахівців за відповідними освітньо-кваліфікаційними рівнями та окремих навчальних дисциплін нормативної частини (за погодженням з ректором ВНЗ);

- здійснюють добір та призначення на конкурсній основі керівників військових навчальних підрозділів відповідно до Інструкції про порядок заміщення вакантних посад командування, наукових, науково-педагогічних (педагогічних) працівників у вищих військових навчальних закладах (військових навчальних підрозділах вищих навчальних закладів) на конкурсній основі, затвердженої наказом Міністерства оборони України та Міністерства освіти і науки України від 20 серпня 2001 року № 285/602 (зі змінами), зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 10 вересня 2001 року за № 792/5983 (із змінами);

- здійснюють добір та призначення (прийняття) на конкурсній (конкурсно-контрактній) основі офіцерів (працівників) на посади науково-педагогічних, педагогічних та наукових працівників у військових навчальних підрозділах.

Порядок проходження громадянами України (далі - громадяни) військової служби у Збройних Силах України та регулюються питання, пов'язані з проходженням такої служби під час виконання громадянами військового обов'язку в запасі визначає Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України, затверджене Указом Президента України від 10 грудня 2008 року № 1153/2008.

Порядок заміщення на конкурсній основі особами офіцерського складу та цивільними особами вакантних посад командування (керівного складу), наукових, науково-педагогічних (педагогічних) працівників і поширюється на вищі військові навчальні заклади (далі - ВВНЗ), військові навчальні підрозділи вищих навчальних закладів (військові інститути, факультети, кафедри, відділення військової підготовки вищих навчальних закладів) (далі - ВНП ВНЗ) та науково-дослідні установи (далі - НДУ) визначає Інструкція про порядок заміщення вакантних посад командування (керівного складу), наукових, науково-педагогічних (педагогічних) працівників у вищих військових навчальних закладах, військових навчальних підрозділах вищих навчальних закладів та науково-дослідних установах Збройних Сил України на конкурсній основі (затверджена наказом Міністерства оборони України та Міністерства освіти і науки України 27 січня 2015 року № 37/51), чинна на час проведення конкурсу на заміщення посад командування, науково-педагогічних працівників у військово-юридичному факультеті Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого (далі - Інструкція № 37/51).

Згідно пункту 2.7 Положення про вчену раду Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого, вчена рада Університету обирає за конкурсом за таємним голосуванням на посади директорів інститутів, деканів (у тому числі і керівників відокремлених структурних підрозділів), завідувачів кафедр, професорів, доцентів, інших науково-педагогічних працівників.

Крім того, відповідно до п. 98 Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України (№ 1153/2008), призначення осіб офіцерського складу на посади командування (керівного складу), наукових та науково-педагогічних (педагогічних) працівників у вищих військових навчальних закладах, військових навчальних підрозділах вищих навчальних закладів, наукових (науково-дослідних) установах здійснюється відповідно до номенклатури посад з урахуванням вимог Законів України «Про вищу освіту» та «Про наукову і науково-технічну діяльність». Порядок призначення офіцерів на зазначені посади встановлюється Міністерством оборони України.

До виключної компетенції вченої (наукової, науково-технічної, технічної) ради наукової установи, серед іншого, належить питання щодо затвердження результатів атестації наукових працівників, аспірантів, докторантів, здобувачів та результатів конкурсу на вакантні посади наукових працівників (п. 6 ч. 3 ст. 10 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність»).

Судом встановлено, що спільною директивою Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України від 11.08.2016 № Д-322/1/15дск передбачено внесення змін до штату військово-юридичного факультету Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого № 17/229-51 (01), яким передбачалося збільшення чисельності постійного особового складу на 10 осіб, в тому числі: на 9 осіб офіцерського складу та 1 особу рядового складу.

Зазначена спільна директива надіслана до військово-юридичного факультету Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого листом Департаменту військової освіти, науки, соціальної та гуманітарної політики Міністерства оборони України від 17.08.2016 № 404/1/552, який отримано за вх. № 498 від 31.08.2016.

На виконання вимог вказаної спільної директиви Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України від 11.08.2016 № Д-322/1/15дск затверджено Перелік змін до штату військово-юридичного факультету Університету №17/229-51 (01) з урахуванням збільшення чисельності постійного особового складу.

Зазначений перелік надіслано до військово-юридичного факультету Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого листом Департаменту військової освіти, науки, соціальної та гуманітарної політики Міністерства оборони України від 30.08.2016 № 404/1/704.

На виконання вимог вказаних службових документів органів військового управління наказом начальника військово-юридичного факультету Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого від 31.08.2016 № 46 «Про оголошення конкурсу на заміщення посад командування, науково-педагогічних працівників у військово-юридичному факультеті Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого» оголошено відповідний конкурс з терміном подачі документів для військовослужбовців, які виявили бажання взяти участь у конкурсі - до 20 жовтня 2016 року.

Оголошення про конкурс опубліковано в центральному друкованому засобі масової інформації Міністерства оборони України - газеті «Народна армія» (№ 37 (5466) за 22.09.2016), а також на офіційному веб-сайті Міністерства оборони України, в тому числі на заміщення посад начальника кафедри військового управління та права та начальника кафедри загальновійськових дисциплін, які у відповідності до спільної директиви Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України від 11.08.2016 № Д-322/1/15дск вводилися до штату військово-юридичного факультету.

Згідно з наказом начальника військово-юридичного факультету Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого від 31.08.2016 № 46 «Про оголошення конкурсу на заміщення посад командування, науково-педагогічних працівників у військово-юридичному факультеті Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого» та оголошенням в ЗМІ, конкурс оголошено на посади офіцерського складу, як введені спільною директивою Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України від 11.08.2016 № Д-322/1/15дск та Переліком змін до штату військово-юридичного факультету Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого № 17/229-51 (01), та ті, які протягом тривалого часу були вакантними.

Документи, подані на конкурс відповідними кандидатами, попередньо розглядала конкурсна комісії військово-юридичного факультету, призначена наказом начальника військово-юридичного факультету Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого від 15.06.2016 № 30 «Про призначення конкурсної комісії у військово-юридичному факультеті Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого на 2016 - 2017 навчальний рік».

19 жовтня 2016 року ОСОБА_1 подав документи на конкурс на заміщення вакантних посад науково-педагогічних працівників - начальника кафедри військового управління та права та начальника кафедри загальновійськових дисциплін, які у встановленому порядку були розглянуті конкурсною комісією.

31 жовтня 2016 року конкурсна комісія військово-юридичного факультету Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого на засіданні ухвалила за результатами голосування, які відображені в протоколі № 1 лічильної комісії, допустити полковника юстиції ОСОБА_1 до участі в конкурсі на заміщення посад начальника кафедри військового управління та права та начальника кафедри загальновійськових дисциплін військово-юридичного факультету Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого, як такого, що відповідає кваліфікаційним вимогам для заміщення посади.

Конкурсна комісія всі матеріали стосовно претендентів на заміщення на конкурсній основі посад науково-педагогічних працівників військово-юридичного факультету, в тому числі і стосовно позивача, направила до вченої ради Університету.

03 листопада 2016 року відбулося засідання вченої ради Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого з приводу обрання на вакантні посади начальника кафедри загальновійськових дисциплін та начальника кафедри військового управління та права.

Згідно наявних в матеріалах справи витягів із протоколу № 3 засідання вченої ради Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого у голосуванні взяли участь 62 особи із 78 осіб, склад яких затверджено наказом № 146 віл 01 липня 2016 року.

Конкурсною комісією військово-юридичного факультету Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого до участі у конкурсі на заміщення вакантної посади начальника кафедри загальновійськових дисциплін допущені ОСОБА_1 та ОСОБА_6.

Так, за результатами таємного голосування вчена рада проголосувала: за ОСОБА_6 - 58 осіб, за ОСОБА_1 - 1 особа, недійсних бюлетенів - 3.

На підставі результатів таємного голосування вченою радою ухвалено обрати на вакантну посаду начальника кафедри загальновійськових дисциплін ОСОБА_6.

Конкурсною комісією військово-юридичного факультету Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого до участі у конкурсі на заміщення вакантної посади начальника кафедри військового управління та права допущені ОСОБА_1 та ОСОБА_7.

Так, за результатами таємного голосування вчена рада проголосувала: за ОСОБА_7 - 61 особа, за ОСОБА_1 - 0 осіб, недійсних бюлетенів - 1.

На підставі результатів таємного голосування вченою радою ухвалено обрати на вакантну посаду начальника кафедри військового управління та права ОСОБА_7.

Наказом Міністра оборони України (по особовому складу) від 01 грудня 2016 року № 1149 ОСОБА_1 звільнено з військової служби у запас за пунктом «г» (у зв'язку із проведенням організаційних заходів).

Судом також встановлено, що конкурс на заміщення посад командування, науково-педагогічних працівників у військово-юридичному факультеті Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого проводився відповідно до Інструкції про порядок заміщення вакантних посад командування (керівного складу), наукових, науково-педагогічних (педагогічних) працівників у вищих військових навчальних закладах, військових навчальних підрозділах вищих навчальних закладів та науково-дослідних установах Збройних Сил України на конкурсній основі (затверджена наказом Міністерства оборони України та Міністерства освіти і науки України 27 січня 2015 року № 37/51).

Також, у зв'язку з відсутністю на час проведення конкурсу вченої ради військово-юридичного факультету та неможливістю її утворення, конкурс на заміщення вакантних посад науково-педагогічних працівників військово-юридичного факультету, який відбувся 03 листопада 2016 року, проводився на засіданні вченої ради Університету.

Дані факти підтверджені постановою Харківського окружного адміністративного суду від 23.03.2017, залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 01.06.2017 по справі № 820/6625/16, які набрали законної сили.

Щодо посилань позивача на бездіяльність відповідача щодо невжиття всіх передбачених чинним законодавством України заходів з підготовки, проведення засідання вченої ради Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого від 03.11.2016 та щодо включення до протоколу підсумків проведення конкурсу на заміщення усіх оголошених військових вакантних посад командування та науково-педагогічних працівників військово-юридичного факультету Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого від 03.11.2016, проведеного на підставі неіснуючих висновків конкурсної комісії НЮУ, протоколу засідання, якого не складалося; суд зазначає, що законність дій Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого під час оголошення про конкурс, прийому та розгляду документів кандидатів, підготовки та проведення конкурсу на заміщення вакантних посад науково-педагогічних працівників військово-юридичного факультету, який відбувся 03 листопада 2016 року на засіданні вченої ради Університету, підтверджені постановою Харківського окружного адміністративного суду від 23.03.2017, залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 01.06.2017 по справі № 820/6625/16, які набрали законної сили.

Як вбачається з Положення про вчену раду Національного юридичного універсітету імені Ярослава Мудрого, на ученого секретаря покладаються обов'язки з організації підготовки засідання вченої ради, підготовки рішень та їх оприлюднення.

З аналізу зазначеного Положення вбачається, що вчений секретар виконує формальні, технічні функції.

Суд не вбачає, що відповідачем при виконанні своїх функцій вчинено дії, які порушили права позивача на участь у конкурсі, вплинули на результати цього конкурсу та інше.

Взагалі під час судового розгляду справи позивач не надав пояснень та відповідних обґрунтувань на підтвердження порушень його прав чи законних інтересів, що вчинені відповідачем, а суд таких порушень не встановив.

Щодо позовної вимоги про визнання неправомірним підготовлений відповідачем наказ ректора Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого від 04.11.2016 № 234 "Про затвердження положень", як такий, що не відповідає діючому законодавству України, суд зазначає наступне.

В судовому засіданні позивач наполягав, що саме секретар вченої ради Лейба Л.В. є виконавцем проекту спірного наказу, та в порушення закону підготувала проект даного наказу який є незрозумілим і беззмістовним, а отже Лейба Л.В. є належним відповідачем за вказаною позовною вимогою.

Такі посилання позивача, суд вважає безпідставними та необґрунтованими, оскільки з наказу ректора Університету від 04.11.2016 № 234 "Про введення в дію положень" вбачається, що ним вводяться в дію рішення вченої ради Університету від 03 листопада 2016 року № 3 про заміщення вакантних посад, що відповідає вимогам чинного законодавства.

Завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ. (частина 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України).

Згідно з частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого вирішує справи відповідно до Конституції України та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частин 1, 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 є необґрунтованими та безпідставними, а відтак підлягають залишенню без задоволення.

Керуючись статтями 159-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В :

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до секретаря вченої ради Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого Лейби Людмили Василівни про визнання незаконною бездіяльності, визнання неправомірними дій, скасування підготовленого відповідачем наказу - відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови виготовлено 05 вересня 2017 року.

Суддя А.С. Мороко

Джерело: ЄДРСР 68620743
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку