open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 805/1364/17-а
Моніторити
Ухвала суду /07.12.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /02.10.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /31.08.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /31.08.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /31.07.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /31.07.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Постанова /05.07.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.07.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.07.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.06.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.06.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.06.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.06.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.06.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.05.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.05.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.05.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.04.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.04.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.04.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.04.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.04.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.03.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.03.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 805/1364/17-а
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /07.12.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /02.10.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /31.08.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /31.08.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /31.07.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /31.07.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Постанова /05.07.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.07.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.07.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.06.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.06.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.06.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.06.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.06.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.05.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.05.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.05.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.04.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.04.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.04.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.04.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.04.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.03.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.03.2017/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд
Головуючий у 1 інстанції - Молочна І. С.

Суддя-доповідач - Василенко Л.А.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 серпня 2017 року справа №805/1364/17-а

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого Василенко Л.А., суддів: Гайдара А.В., Ханової Р.Ф.,

при секретареві судового засідання Святодух О.Б.,

з участю представника відповідача Кононенко І.Ю.

розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_3 на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 5 липня 2017 року у справі №805/1364/17-а за позовом ОСОБА_3 до Управління Держгеокадастру у м. Маріуполі Донецької області, Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області, третя особа: Маріупольська міська рада про визнання дій незаконними та скасування витягу,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач - ОСОБА_3 звернувся до суду з позовом до Управління Держгеокадастру у м. Маріуполі Донецької області відділу у місті Маріуполі, в якому просив: визнати незаконними дії відповідача при здійсненні розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,1651 га, яка розташована за адресою: Донецька область, місто Маріуполь, АДРЕСА_1 у 2013 році в розмірі 1428,04 грн./кв.м. та скасувати витяг з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 28.08.2013 №1230/2/2013р. (т.1 а.с. 4-10).

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 5 липня 2017 року у задоволенні зазначених позовних вимог відмовлено повністю. (т.2 а.с. 49-51).

Позивач не погодився з рішенням суду, подав апеляційну скаргу, в якій посилався на порушення судом норм процесуального права, у зв'язку з чим просив скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нову, якою задовольнити позов в повному обсязі, посилаючись на те, що позов пред'явлено до відділу у м.Маріуполі Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області, а судом визначено відповідачем - Управління Держгеокадастру у м. Маріуполі Донецької області, який з 09.11.2016 знаходиться в стадії припинення. Вважає, що відповідач не наділений процесуальною правосуб'єктністю, встановленою ст..48 КАС України. Крім того, суд не надав оцінки, що лист від 22.02.2017 №0-5-0.32-24/105-17 видано органом, який не зареєстрований в реєстрі станом на 22.02.2017, тобто не існуючим суб'єктом владних повноважень. Представник відповідача - Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області не зміг пояснити чим передбачене вживання формули, яка використана ними та на підставі якого пункту або статті нормативних документів були їх дії. Крім цього законодавцем Порядком взагалі не передбачене використання значення Бв-базова вартість 1 кв.м. Поза увагою суду залишилося рішенням Маріупольської міської ради від 18.07.2013, відповідно до якого землі потрібно враховувати як землі жилої та громадської забудови. Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у цільовому призначенні землі вказано, що це землі громадської забудови. П.3.5 Порядку визначене, що землі жилої, громадської та комерційного використання - категорії, які між собою нічим не пов'язані. Законодавець не включав до складу земель комерційного використання землі громадської забудови. Навпаки, землі комерційного виростання визначені в окрему самостійну категорію та відокремлені від земель жилої та громадської забудови. Відповідач обрав коефіцієнт відповідної категорії землі, не передбачений рішенням ради - землі комерційного використання. Крім того, відповідаі не відображають будівництво у цільовому призначенні земельної ділянки, що підтверджує факт порушень з їх боку (т.2 а.с. 65-66).

Від третьої особи на апеляційну скаргу надійшли письмові заперечення, в яких вважає неприйнятними доводи позивача. Зокрема зазначає, що позивачеві достеменно було відомо про вартість нормативної грошової оцінки на підтвердження якої виданий спірний витяг, оскільки довідка про нормативну грошову оцінку земельної ділянки надається на підставі особистого звернення чи чи уповноваженої особи, і саме оскаржувана довідка від 28.08.2013 була однією з складових для укладення договору оренди земельної ділянки від 05.02.2014 року ( т. 2 а.с. 82-87).

Представник відповідача - Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області - Кононенко І.Ю. в судовому засіданні заперечувала проти доводів апеляційної скарги, надала письмові заперечення, просила апеляційну скаргу залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін, як законну та обґрунтовану.

Інші представники осіб, які приймали участь у розгляді справи в судове засідання для апеляційного розгляду справи не прибули, про дату, час і місце розгляду справи повідомлені.

Колегія суддів заслухала доповідь судді-доповідача, пояснення представника відповідача, вивчила доводи апеляційної скарги з врахуванням письмових заперечень на неї, перевірила їх за матеріалами справи і дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлені наступні обставини.

Пунктом 4 рішення Маріупольської міської ради від 18.06.2013 року № 6/28-3291 «О предоставлении земельного участка по ул. Энгельса, 54-а в Жовтневом районе города гражданину ОСОБА_3.» затверджено технічну документацію з землеустрою зі складання документів, які підтверджують право на земельну ділянку та надано в оренду строком на 10 років земельну ділянку (кадастровий номер НОМЕР_1) площею 0,1651 га з розміром орендної плати на рівні 3% від його грошової оцінки для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, будівель ринкової інфраструктури (експлуатація магазину, складу та офісу) по АДРЕСА_1 в Жовтневому районі міста громадянину ОСОБА_3. Земельну ділянку площею 0,1651 га по АДРЕСА_1 в Жовтневому районі міста враховувати як землі житлової та громадської забудови (п.5 рішення) (т.1 а.с.17).

На підставі рішення Маріупольської міської ради від 18.06.2013 року № 6/28-3291 між Маріупольською міською радою (Орендодавець) та гр.ОСОБА_3 (Орендар) 25.02.2014 укладено договір оренди земельної ділянки, відповідно до п.1.1, 2.1 якого Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку площею 0,1651 га, яка знаходиться за адресою: м. Маріуполь, АДРЕСА_1 у Жовтневому районі міста Маріуполя (кадастровий номер НОМЕР_1) (т.1 а.с. 18-20).

Згідно з п. 2.2. Договору на земельній ділянці знаходиться (буде знаходитись) об'єкт нерухомого майна: нежитлова будівля, а також об'єкти інфраструктури згідно документації із землеустрою, що посвідчують право на земельну ділянку (т.1 а.с. 18).

Пунктами 4.1.-4.3 Договору визначено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки на 2013 рік становить 1428,04 грн./кв.м. Горошова оцінка земель м. Маріуполя встановлена рішенням Маріупольської міської ради № 5/38-6108 від 15.12.2009 року, та посвідчується довідкою (витягом) встановленого зразка, що видається управлінням Держземагентства у м. Маріуполі. Орендна плата за землю (платіж) сплачується орендарем у грошовій формі в розмірі 3% від грошової оцінки земельної ділянки (за рік) (т.1 а.с. 18).

Рішенням Маріупольської міської ради від 15.12.2009 №5/38-6108 затверджені матеріали нормативної грошової оцінки земель м.Маріуполя, сел.Старий Крим, сел.Сартана, сел. Талаківка, с.Гнутове. Згідно додатку до цього рішення середньозважені зональні коефіцієнти по адміністративних районах м.Маріуполя, сел.Старий Крим, сел.Сартана, сел. Талаківка, с.Гнутове в Жотвневому районі середньозважені зональні коефіцієнти (Км2) - 1,42, базова вартість 1 м2 земельної ділянки 125,20 грн. (т.1 а.с. 22-23).

Листом Відділу у м.Маріуполі Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області від 22.02.2017 № 0-5-0 32-24/105-17 позивачеві повідомлено, що розрахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки: кадастровий номер НОМЕР_1 по вул.Енгельса, 54а, площею 0,1651, яка знаходиться в оренді у ОСОБА_3, (з урахуванням коефіцієнту функціонального використання земель комерційного використання 2,5) по роках становить: 2013 рік - 1428,04 грн/м2; 2-14 рік - 1428,04 грн/м2; 2015 рік - 1783,62 грн/м2; 2016 рік - 2555,93 грн. (т.1 а.с. 15-16).

Згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 28.08.2013 року №1230/2/2013 гр.ОСОБА_3 є користувачем земельної ділянки: кадастровий номер НОМЕР_1 по вул.Енгельса, 54а, площею 0,1651 (т.1 а.с. 14).

Встановлені обставини підтверджені матеріалами справи і не є спірними.

Спірним у справі є правомірність (протиправність) дій відповідача при здійсненні розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,1651 га, яка розташована за адресою: Донецька область, місто Маріуполь, АДРЕСА_1 у 2013 році в розмірі 1428,04 грн./кв.м. та наявність підстав для скасування витягу з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 28.08.2013 №1230/2/2013р.

Згідно з ст.288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати на земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем та орендарем.

В п. 4.5 договору оренди від 25.02.2014 посилання на ст.289 Податкового кодексу, відповідно до якої центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка населених пунктів та інших земель станом на 1 січня поточного року. У разі індексації грошової оцінки земель міста Маріуполя, орендар зобов'язаний вносити оренду плату у новому розмірі з дня індексації (т.1 а.с. 18).

Відповідно до п. 4.8 договори оренди від 25.02.2014 обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексу споживчих цін за попередній рік, який враховується при проведенні індексації нормативної грошової оцінки земель згідно з чинним законодавством.

Згідно з ч.1 ст. 19 Земельного кодексу України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: землі сільськогосподарського призначення; землі житлової та громадської забудови; землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; землі оздоровчого призначення; землі рекреаційного призначення; землі історико-культурного призначення; землі лісогосподарського призначення; землі водного фонду; землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Грошова оцінка земельних ділянок визначається на рентній основі. Залежно від призначення та порядку проведення, грошова оцінка земельних ділянок може бути нормативною і експертною. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо ( ст. 201 Земельного кодексу України).

Згідно ч. 5 ст. 5 Закону України «Про оцінку земель» від 11.12.2003 № 1378-IV (далі Закон №1378) нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

За приписами статті 15 Закону №1378 підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок може проводитися також на підставі договору, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому законом.

Підставами для проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки є договір, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому законом, а також рішення суду.

За приписами ч. 1 ст. 23 Закону №1378 технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

Згідно статті 1 Закону №1378 нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

За приписами ст.13 Закону №1378 нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться, зокрема, у разі: визначення розміру земельного податку; визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (ч.3 ст.23 Закону №1378).

У відповідності до Земельного кодексу України, Закону України «Про оцінку земель», Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 року № 213 розроблено Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затверджений наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 року № 18/15/21/11, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.04.2006 року за № 388/12262 (далі - Порядок).

Вказаний Порядок встановлює, що під час розрахунку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів ураховується коефіцієнт функціонального використання земель. Коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (додаток 1, табл. 1.1), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності та становить для категорії земель за функцією використання, зокрема, такі коефіцієнти: землі комерційного використання - Кф = 2,5, інші землі - Кф = 0,5.

До складу категорії земель комерційного використання відносяться: землі торгівлі транспортними засобами та їх ремонту; землі оптової торгівлі і посередництва в торгівлі; землі роздрібної торгівлі побутовими товарами і їх ремонт; землі готелів та ресторанів; землі підприємств фінансового посередництва; землі підприємств страхування; землі підприємств, що здійснюють допоміжну діяльність у сфері фінансів та страхування; землі підприємств, що здійснюють операції з нерухомістю, здавання під найом та послуги юридичним особам; землі підприємств, що здійснюють діяльність у сфері інформатизації; землі підприємств, що здійснюють послуги, які надаються переважно юридичним особам; землі підприємств, що здійснюють індивідуальні послуги; землі підприємств, що здійснюють діяльність у сфері відпочинку та розваг (азартні ігри та ігри на гроші тощо).

Категорія інших земель включає у себе: землі насаджень загального та спеціального користування; землі кладовищ та крематоріїв; землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; землі оздоровчого та рекреаційного призначення; землі історико-культурного призначення; землі лісового господарства і пов'язані з ним послуги; з площею акваторії до 50 га включно; землі запасу та резервного фонду; землі, зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво.

Відповідно до пункту 3.2 Порядку населені пункти включають землі всіх категорій за основним цільовим призначенням, які розташовуються в їх адміністративних межах. Нормативна грошова оцінка населених пунктів для всіх категорій земель та земельних ділянок (за винятком сільськогосподарських угідь) визначається згідно з формулою, яка передбачена в пункті 3.3 Порядку, складовою якої, серед іншого, є коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки - Кф.

Згідно п. 3.5 Порядку коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (додаток 1 до таблиці 1.1), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності. Підставою для виділення частин земельної ділянки різного функціонального використання є виключно затверджені дані інвентаризації земельної ділянки та землеустрою.

Застосування коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки - 2,5, відповідно до угоди сторін можливо було лише протягом року з моменту набрання договором оренди чинності.

Згідно договору дарування від 12.10.2012 року №2188 позивач є власником нежитлового приміщення по АДРЕСА_1 в Жовтневому районі м. Маріуполя, що також підтверджується Витягом про державну реєстрацію прав від 16.10.2012 року № 35858612 (а.с. 128).

У зв'язку з переходом права власності на зазначене нерухоме майно, у 2012 році за клопотанням позивача було розроблено технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право ОСОБА_3 на земельну ділянку площею 0,1651 га для експлуатації магазину, складу та офісу по АДРЕСА_1 в Жовтневому районі м. Маріуполя.

Рішенням Маріупольської міської ради від 18.06.2013 року № 6/28-3291 затверджено технічну документацію із землеустрою по складанню документів, підтверджуючих право на земельну ділянку (кадастровий номер НОМЕР_1) площею 0,1651 га, та передано ОСОБА_3 в оренду з розміром орендної плати на рівні 3% від його грошової оцінки для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, будівель ринкової інфраструктури (експлуатація магазину, складу та офісу).

Згідно Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 06.03.2014 року № 18712580 за громадянином ОСОБА_3 зареєстровано право оренди земельної ділянки площею 0,1651 га з цільовим призначенням - землі громадської забудови, роздрібної торгівлі та комерційних послуг. Реєстрація права оренди була проведена на підставі заяви ОСОБА_3 від 05.03.2014 року № 5707256 (т.1 а.с. 129).

Згідно Витягу з Державного земельного кадастру від 04.05.2017 року № НОМЕР_2, виданого щодо земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_1, за адресою: АДРЕСА_1, м. Маріуполь, Донецька область, обліковується земельна ділянка з цільовим призначенням: роздрібна торгівлі та комерційні послуги, категорія земель: землі житлової та громадської забудови, вид використання: для експлуатації магазину, складу та офісу (т.1 а.с. 125-127).

Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру ( ст.286 ПК України).

Відповідно даних державного земельного кадастру, що підтверджується витягом з Державного земельного кадастру від 05.03.2013 № НВ-1400075192013, виданого щодо земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_3 за адресою: АДРЕСА_1 обліковується з цільовим призначенням: для роздрібної торгівлі та комерційних послуг, з видом використання для експлуатації магазину, складу та офісу.

Тобто при розрахунку вартості нормативно грошової оцінки земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_3 за адресою АДРЕСА_1 застосовано наступну формулу:

Цн = Бв х Км2 х Км3 х Кф,

де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях):

Бв - базова вартість 1 м2 земель у м, Маріуполі (у гривнях);

Км2 - зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах економіко-нланувальяої зони;

Км3 - локальний коефіцієнт, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони;

Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту, комерційного використання тощо).

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_3 станом на 01.01.2013 рік становила:

152,74 х 2,71 х 1.38 х 2.5 = 1428,04 грн./м2,

де 152,74 гри. - базова вартість 1 м2 земель у м. Маріуполі станом на 2013 рік;

2,71 - зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах економіко-планувальної зони (економіко-планувальна зона Ж-1);

1,38 - локальний коефіцієнт, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони (оціночний район 37);

2,5 - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (землі комерційного використання).

На підставі встановлених обставин та наведених норм закону в їх сукупності колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції про те, що відповідач правомірно при розрахунку вартості нормативної грошової оцінки використав коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки 2,5 - землі комерційного призначення.

Також, згідно п. 4.9. договору оренди від 25.02.2014 року розмір орендної плати переглядається щорічно у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; збільшення розміру грошової оцінки земельної ділянки; зміни розміру земельного податку (орендної плати), підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами передбаченими діючим законодавством, які розробляються за рахунок Орендаря; внесення змін до чинного законодавства України з питань регулювання правовідносин в сфері оренди земельних ділянок (а.с. 18 зворотній бік).

Згідно з п.11.1 Договору, зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін, відповідно до ст.654 Цивільного кодексу України у такій самій формі, що і договір.

На дату розгляду справи зміни до договору оренди земельної ділянки в установленому законом порядку не внесено, а рішення Маріупольської міської ради від 18.06.2013 року № 6/28-3291 не скасовано та є діючим. Відтак, відповідач надаючи витяг з визначенням з 2013 року коефіцієнту -у розмірі 2,5 діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Доводи апеляційної скарги про те, що Управління Держгеокадастру у м. Маріуполі Донецької області знаходиться в стадії припинення, у зв'язку з чим не наділено процесуальною правосуб'єктністю, встановленою ст.48 КАС України є неприйнятними,

Дійсно, позивач, звертаючись до суду з позовом відповідачем у справі визначив Управління Держгеокадастру у м. Маріуполі Донецької області відділ у місті Маріуполі. Суд першої інстанції, відкриваючи провадження у справі, визначив відповідачем - Управління Держгеокадастру у м. Маріуполі Донецької області, оскільки відділ є структурним підрозділом управління.

Також суд зазначає, що завершальною стадією припинення юридичної особи є внесення запису про припинення відповідної юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців.

З витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 21.08.2017 встановлено, що Управління Держгеокадастру у м.Маріуполі Донецької області знаходиться в стадії припинення.

Таким чином, доводи позивача щодо відсутності процесуальної правосуб'єктності у відповідача є необгрунтованими.

Крім того, є необгрунтованими посилання позивача на, те що лист від 22.02.2017 №0-5-0.32-24/105-17 видано органом, який не зареєстрований в реєстрі станом на 22.02.2017, тобто не існуючим суб'єктом владних повноважень, а саме, Відділом у м.Маріуполі Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області, оскільки відповідно до положення про Відділ у м.Маріуполі Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області, затвердженому наказом Держгеокадастру від 30.12.2016 та в.о. начальника Головного управління Держшеокадастру у Донецькій області від 03.01.2017, Відділ у м.Маріуполі Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області - є структурним підрозділом Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області, юрисдикція якого поширюється на територію м.Маріуполя (а.с. 116-121).

Отже, спір за суттю вирішений вірно, доводи апеляційної скарги не спростовують правильність висновків суду першої інстанції, підстави для скасування постанови суду першої інстанції відсутні.

Ухвала в повному обсязі складена 1 вересня 2017 року.

Керуючись ст.195 ч.1, ст.196, ст.198 ч.1 п.1, ст.200, ст.205 ч.1 п.1, ст. 206, ст. 212, ст. 254 ч.5 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу ОСОБА_3 залишити без задоволення.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 5 липня 2017 року у справі №805/1364/17-а за позовом ОСОБА_3 до Управління Держгеокадастру у м. Маріуполі Донецької області, Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області, третя особа: Маріупольська міська рада про визнання дій незаконними та скасування витягу залишити без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів з дня її складення в повному обсязі.

Головуючий Л.А. Василенко

Судді: А.В. Гайдар

Р.Ф. Ханова

Джерело: ЄДРСР 68586625
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку