open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Провадження № 3/742/575/17

Єдиний унікальний № 742/2353/17

Постанова

Іменем України

17 серпня 2017 року

Суддя Прилуцького міськрайонного суду Чернігівської області Коваленко А.В. участю особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, розглянувши матеріали, які надійшли від Прилуцького відділу поліції ГУНП в Чернігівській області про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1,ІНФОРМАЦІЯ_1, мешканця ІНФОРМАЦІЯ_2, працюючого керівником пункту технічного контролю АТП-17461 , -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення серії БР № 278310 від 02.08.2017, 24.06.2017 року в 11 годин 29 хвилин ОСОБА_1 видав протокол перевірки технічного стану транспортного засобу № 00292-00647-17 на транспортний засіб « OAF XF 95.430” номерний знак НОМЕР_1 з порушення вимог законодавства у сфері здійснення обов»язкового технічного контролю, а саме, не вірно проведено ідентифікацію ТЗ, так в протоколі ОТК зазначено VIN-код XLRTE47XSOE677058, а в свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу XLRTE47XS5E677056, чим порушив п.3 ПКМ № 512 від 31.05.2012 року.

За вказане адмінправопорушення передбачена відповідальність за ч.1 ст.127-1 КУпАП.

В судовому засіданні ОСОБА_1 в інкримінованому йому порушенні свою вину не визнав, аргументуючи свої заперечення тим, що він при здійсненні технічного контролю належним чином ідентифікував транспортний засіб, який оглядав, звіривши номери його вузлів та агрегатів з реєстраційними документами, а при виписуванні протоколу контролю здійснив технічну опечатку, що не є порушенням порядку перевірки технічного стану транспортного засобу. Крім того в протоколі його звинувачують в порушенні вимог ПКМ № 512 від 31.05.2012 хоча дана постанова не врегульовує питання порядку проведення технічного огляду транспортних засобів.

Заслухавши пояснення ОСОБА_1 та дослідивши матеріали адміністративної справи, приходжу до наступних висновків.

Згідно зі ст. 245 КУпАП завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Відповідно до ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь - які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган ( посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків.

Відповідно до ст.280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Постанова судді, згідно ст. 283 КУпАП має ґрунтуватися на обставинах, установлених при розгляді справи, тобто на достатніх і незаперечних доказах.

Згідно статі 280 КУпАП суд при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини пом'якшуючі або обтяжуючі відповідальність, чи заподіяна шкода, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до диспозиції ч. 1 ст. 127-1 КУпАП адміністративне стягнення накладається на особу у разі видачі документа про технічну справність транспортного засобу, що підлягає обов»язковому технічному контролю, з порушенням порядку проведення технічного стану такого транспортного засобу.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2012 року № 137 затверджено Порядок проведення обов’язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів(Порядок).

Пунктом 1 Порядку визначено , що порядок проведення обов’язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів (далі - Порядок) визначає процедуру проведення обов’язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів, зареєстрованих уповноваженими органами МВС (далі - транспортні засоби), за результатами якої встановлюється їх придатність до експлуатації або неможливість експлуатації.

Для проведення обов’язкового технічного контролю транспортного засобу замовник подає виконавцю особисто або через уповноважену особу:

паспорт або інший документ, що посвідчує особу (у разі подання документів уповноваженою особою така особа, крім документа, що зазначений в цьому абзаці, пред’являє виконавцю документ, що підтверджує її повноваження);

свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (пункт 11 Порядку).

Обов’язковий технічний контроль транспортного засобу проводиться після здійснення його зовнішнього огляду з метою ідентифікації транспортного засобу, звірки ідентифікаційних номерів та номерних знаків транспортного засобу з даними реєстраційних документів, встановлення комплектності( пункт 12 Порядку).

У разі невідповідності ідентифікаційних номерів та (або) номерних знаків даним реєстраційних документів транспортного засобу обов’язковий технічний контроль не проводиться.

Обов’язковий технічний контроль транспортного засобу проводиться згідно з Технологічними вимогами до засобів перевірки технічного стану, обслуговування і ремонту колісного транспортного засобу, затвердженими наказом Мінінфраструктури від 15 лютого 2012 р. № 106, і Вимогами до перевірки.

Виконавець здійснює фотофіксацію процесу проведення обов’язкового технічного контролю транспортного засобу, про що попереджає замовника.

Фотофіксація процесу проведення обов’язкового технічного контролю транспортного засобу здійснюється виконавцем під час зовнішнього огляду транспортного засобу, перевірки фар, гальмової системи методом стендових випробувань з фіксацією загального вигляду транспортного засобу та номерного знака. При цьому на фотографіях обов’язково зазначаються час і дата фотофіксації, які повинні відповідати часу і даті видачі протоколу перевірки технічного стану.

Результат фотофіксації процесу проведення обов’язкового технічного контролю (одна фотографія транспортного засобу під час перевірки гальмової системи методом стендових випробувань з фіксацією загального вигляду транспортного засобу та номерного знака) друкується на зворотному боці протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу.( пункт 16 Порядку)

Як вбачається з протоколу про адміністративне правопорушення, в протоколі ОСОБА_1 звинувачується в тому, що він не вірно провів ідентифікацію транспортного засобу , чим порушив п.3 ПКМ України № 512 від 31.05.2012 року.

Постановою Кабінету Міністрів України від 31 травня 2012 року № 512 затверджено Порядок формування загальнодержавної бази даних про результати обов’язкового технічного контролю транспортних засобів, доступу до неї та встановлення розміру плати за надання таких послуг.

Даним порядком регулюється питання ведення загальнодержавної бази даних про результати обов’язкового технічного контролю транспортних засобів , яка є складовою частиною Єдиного державного реєстру МВС.

Загальнодержавна база даних складається з таких реєстрів, як реєстр результатів обов’язкового технічного контролю транспортних засобів і реєстр укладених договорів обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, що підлягають обов’язковому технічному контролю (далі - реєстр договорів страхування).

Пунктом 3 Порядку , суб’єкти здійснення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів забезпечують кожної робочої зміни внесення до реєстру результатів обов’язкового технічного контролю транспортних засобів інформації про результати обов’язкового технічного контролю транспортних засобів, яка зазначена в протоколі перевірки технічного стану транспортного засобу чи акті невідповідності технічного стану транспортного засобу разом з матеріалами фотофіксації процесу проведення обов’язкового технічного контролю транспортного засобу, а також про пошкоджені або зіпсовані бланки протоколів перевірки технічного стану транспортного засобу.

Головний сервісний центр МВС забезпечує проведення моніторингу інформації про результати обов’язкового технічного контролю, що є основною формою контролю за діяльністю суб’єктів здійснення обов’язкового технічного контролю. Зазначена інформація передається суб’єктами здійснення обов’язкового технічного контролю до загальнодержавної бази даних.

Протокол перевірки технічного стану транспортного засобу визнається територіальним органом з надання сервісних послуг МВС недійсним у разі:

видачі суб’єктом здійснення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу з порушенням Порядку проведення обов’язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2012 р. № 137 (Офіційний вісник України, 2012 р., № 16, ст. 581), або Вимог до перевірки конструкції та технічного стану колісного транспортного засобу, методів такої перевірки, затверджених наказом Мінінфраструктури від 26 листопада 2012 р. № 710;

отримання від органів державного нагляду (контролю) інформації про перебування транспортного засобу в непридатному для експлуатації стані (пошкоджений внаслідок дорожньо-транспортної пригоди або розукомплектований, внаслідок чого є непридатним до експлуатації).

Виходячи з аналізу вище зазначених нормативних актів, суд приходить до висновку, що порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України № 512 від 31.05.2012 року не містить в собі складу адміністративного правопорушення передбаченого ч.1 ст.127-1 КУпАП, оскільки порядок проведення перевірки технічного стану транспортного засобу регламентовано постановою Кабінету Міністрів України № 137 від 30.01.2012 року на порушення вимог якої , при складанні адміністративного протоколу старший з ДКСП Прилуцького ВП ОСОБА_2А не посилався, а суд немає права при розгляді справи виходити за межі адміністративного протоколу.

Не дивлячись на відсутність посилання в протоколі на порушення ОСОБА_1 вимог Порядку проведення перевірки технічного стану транспортних засобів затвердженого ПКМУ № 137 від 30.01.2012 року, що є достатньою самостійною підставою для закриття провадження в справі в зв»язку з відсутністю в діях ОСОБА_3 складу адміністративного правопорушення передбаченого ч.1 ст.127-1 КУпАП, суд вважає за необхідне з метою повного і об»єктивного розгляду справи зазначити, що з протоколу про адміністративне правопорушення вбачається, що ОСОБА_1 звинувачується в тому, що він не вірно ідентифікував транспортний засіб.

Ідентифкація транспортного засобу це процес визначення категорії, типу, моделі, марки, призначення, виробника та особливостей транспортного засобу з реєстраційними документами.

З долучених до адміністративного протоколу матеріалів вбачається, що в протоколі перевірки технічного стану транспортного засобу ОСОБА_1 зазначено VIN-код XLRTE47XSOE677058, а в свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу XLRTE47XS5E677056, що свідчить про допущення технічної описки при виготовленні даного протоколу, що не є порушенням Порядку проведення обов’язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2012 року № 137.

Інших доказів, щодо невідповідності ідентифікаційних номерів та (або) номерних знаків перевіреного транспортного засобу даним реєстраційних документів , що є підставною у відмові проведення обов’язкового технічного контролю не проводиться до матеріалів справи не долучено.

Натомісць з долучених до матеріалів справи реєстраційних документів на транспортний засіб та дослідженого в судовому засіданні CD- диску з фотознімками фіксації ідентифікації транспортного засобу вбачається, що ОСОБА_1 належним чином ідентифікував транспортний засіб, який проходив технічний контроль на відповідність номерів та агрегатів записам в наданих йому реєстраційних документах.

Виходячи з вищевикладеного, суд дійшов до висновку щодо відсутності в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 127-1 КУпАП, у зв'язку із чим провадження в даній справі підлягає закриттю.

Керуючись ст. ст. 247 п.1, 268, 283, 284 п.3, 294 КУпАП, , суддя –

П О С Т А Н О В И В :

Провадженя в справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за вчинення правопорушення, передбаченого ч.1 ст.127-1 КУпАП закрити за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

На постанову суду протягом десяти днів може бути подана апеляційна скарга до апеляційного суду Чернігівської області через Прилуцький міськрайонний суд з дня винесення.

Суддя Коваленко А.В.

Джерело: ЄДРСР 68323492
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку