open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

У .н. 415/1313/16-а

Н.п. 2-а/415/1/17

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01.08.17 року Лисичанський міський суд Луганської області

у складі: головуючого судді Чернобривко Л.Б.,

при секретарях Дьоміновій О.М., Павлові О.В.

з участю позивачів Мельникової А.Ф., Власова М.Л.

представників відповідача Оліфіренко Ю.С., Мартинової Л.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного підприємства «Люксавто-СДК» до Виконавчого комітету Лисичанської міської ради Луганської області про визнання рішень і бездіяльності органу місцевого самоврядування протиправною, третя особа Комунальне підприємство «Електроавтотранс» -

в с т а н о в и в :

Позивач звернувся до суду з позовом до Виконавчого комітету Лисичанської міської ради Луганської області про визнання рішень і бездіяльності органу місцевого самоврядування протиправною посилаючись на те, що рішенням виконкому Лисичанської міської ради від 29.03.2016р. №102 до об'єктів конкурсів фактично включено: до об'єкту №2 - маршрут и№102-б, оборотний рейс №109-а, оборотний рейс №109-м, маршрут №115; до об'єкту №3 - оборотний рейс №109-а, оборотний рейс №109-м, маршрут №112-м. Що є неправомірним, оскільки згідно п.6 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування: об'єктом конкурсу може бути: маршрут (кілька маршрутів) та/або оборотний рейс (кілька оборотних рейсів) міжміського автобусного сполучення; маршрут (кілька маршрутів) міського або приміського автобусного сполучення; сукупність оборотних рейсів міського або приміського автобусного сполучення за умови, що кількість таких рейсів на об'єкті конкурсу становить не менш як 50 на день; сукупність маршрутів приміського та маршрутів або оборотних рейсів міжміського сполучення. Згідно ст.1 ЗУ «Про автомобільний транспорт», об'єктом конкурсу не може бути одночасно і маршрут (кілька маршрутів) і оборотний рейс міського автобусного сполучення. До того ж законодавством України не передбачено повноважень організатора конкурсу включати один той самий оборотний рейс до різних об'єктів конкурсів.

На офіційному сайті Лисичанської міської ради «Проекти решений испокома городского сонета март 2016 года» взагалі не були оприлюднені проекти рішень виконкому: від 18.03.2016р. №99 «Про оголошення конкурсів з перевезення пасажирів на автобусних маршрутних загального користування»; від 18.03.2016 р. №97 «Про затвердження реєстру міських автобусних маршрутів»; від 29.03.2016р. №102 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету №99 від 18.03.2016р. про оголошення конкурсів з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування». Цей факт підтверджується роздруківкою інформації з офіційного сайту Лисичанської міської ради за адресою: http://lis.gov.ua/2011-03-25-08-36-56/resheniya/proekty-reshenij.html станом на 14.03.2016р. Не оприлюднення цих проектів рішень є порушенням ч.3 ст.15 ЗУ «Про доступ до публічної інформації».

Згідно розпорядження міського голови від 28.03.2016р. №8 «Про проведення позачергового засідання виконавчого комітету Лисичанської міської ради на позачергове засідання 29.03.2016р. не винесено питання «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету №99 від 18.03.2016р. про оголошення конкурсів з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування. Такою бездіяльністю також порушено ст.2.9.2 Статуту територіальної громади м.Лисичанська (нова редакція) прийнятого ХVІ сесією міської ради ХХІV скликання 25.03.2004р. №576 зі змінами, внесеними рішеннями міської ради від 23.11.2008р. №775; від 25.03.2009 №988; від 31.05.2010 №1459; від 29.09.2011 №19/299: «жителі міста мають право вбрати участь у засіданнях виконавчого комітету при розгляді питань, пов'язаних із реалізацією їх конституційних прав, забезпечення яких віднесено до відання місцевого самоврядування». Однак, не оприлюднюються і не включаються до порядку денного засідань виконкому саме ці проекти рішень. Це призвело до порушення права пасажирів і авто перевізників, в тому числі і ПП «ЛЮКСАВТО-СДК», на участь у розгляді зазначених питань до і під час їх прийняття. Наведені рішення виконкому стосуються перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, якими користується переважна більшість населення м.Лисичанська і безпосередньо стосується ПП «ЛЮКСАВТО-СДК», як перевізника, що надає такі послуги.

Отже, не оприлюднивши проекти зазначених рішень, відповідач проявив протиправну бездіяльність і порушив чинне законодавство України, також рішення відповідача від 18.03.2016р. №99 і від 29.03.2016р. №102 прийняті з порушенням чинного законодавства України, тому підлягають скасуванню.

На підставі викладеного, просив визнати протиправним и скасувати рішення Виконавчого комітету Лисичанської міської ради від 18.03.2016 року № 99 «Про оголошення конкурсів з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування».

Визнати протиправним і скасувати рішення Виконавчого комітету Лисичанської міської ради від 29.03.2016 року № 102 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету № 99 від 18.03.2016 року про оголошення конкурсів з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування».

Визнати протиправною бездіяльність виконавчого комітету Лисичанської міської ради щодо не оприлюднення проектів рішень від 18.03.2016 року № 99 «Про оголошення конкурів з перевезення пасажирів на маршрутах загального користування; від 18.03.2016 року № 97 «Про затвердження реєстру міських автобусних маршрутів; від 29.03.2016 року № 102 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету № 99 від 18.03.2016 року про оголошення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування».

Представник позивача Власов М.Л. у судовому засіданні підтримав уточнений позов, надав пояснення аналогічні обставинам, викладеним в позовній заяві, додавши, що в спірних рішеннях виконкому Лисичанської міської ради до об'єктів конкурсів фактично включено і маршрути, і оборотні рейси. Однак, відповідно до положень п.6 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, не може бути одночасно об'єктом конкурсу і маршрут (кілька маршрутів) і оборотний рейс міського автобусного сполучення. Таким чином, відповідач повинен був своїм рішенням включити до об'єктів конкурсів або маршрут, або оборотний рейс.

Представник позивача Мельникова А.Ф. у судовому засіданні підтримала уточнений позов та додала, що дії відповідача призвели до порушення прав позивача, ПП «ЛЮКСАВТО - СДК» не могли прийняти участь у конкурсі. Порядок проведення конкурсу був порушений, представник відповідача повинен довести, що спірні рішення виконкому були прийняті відповідно до Закону. Дані рішення порушують права позивача. Просила визнати протиправним и скасувати рішення Виконавчого комітету Лисичанської міської ради від 18.03.2016 року № 99 «Про оголошення конкурсів з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування»;визнати протиправним і скасувати рішення виконавчого комітету Лисичанської міської ради від 29.03.2016 року № 102 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету № 99 від 18.03.2016 року про оголошення конкурсів з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування»; визнати протиправною бездіяльність виконавчого комітету Лисичанської міської ради щодо не оприлюднення проектів рішень від 18.03.2016 року № 99 «Про оголошення конкурів з перевезення пасажирів на маршрутах загального користування; від 18.03.2016 року № 97 «Про затвердження реєстру міських автобусних маршрутів; від 29.03.2016 року № 102 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету № 99 від 18.03.2016 року про оголошення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування».

Представник відповідача Оліфіренко Ю.С. у судовому засіданні позов не визнала та пояснила, що виконавчий комітет Лисичанської міської ради є замовником послуг по перевезенню пасажирів громадським транспортом на міських маршрутах м.Лисичанська згідно ЗУ «Про автомобільний транспорт» та Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування. Виконавчим комітетом Лисичанської міської ради було прийнято рішення від 18.03.206р. №99 «Про оголошення конкурсів з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування в м.Лисичанську, яким затверджено об'єкти конкурсу і обов'язкові умови. Зазначене рішення виконавчий комітет виносив виключно керуючись нормами Закону. Законодавець надав право саме організатору конкурсу - виконавчому комітету Лисичанської міської ради визначати об'єкт конкурсу маршрут (кілька маршрутів) або оборотний рейс (кілька оборотних рейсів) та затвердити умови конкурсу. Оголошення про проведення конкурсу було опубліковано у газеті «Новий путь» у №12 (14873) 23.03.2016 року. Конкурс призначено на 22.04.2016 р. (через 30 днів після публікації оголошення) прийом документів призначено до 12.04.2016р. Організатор конкурсу вирішив уточнити умови конкурсу, а саме, уточнити періодичність здійснення перевезень, мінімальну пасажиромісткість (змінено з «без обмежень» на визначену) та розмір плати за участь у конкурсі. Це було виконано рішенням №102 від 29.03.2016р. Публікація даного оглошення відбулася в газеті «Новий путь» №13 (14374) від 30.03.2016р. Дату конкурсу було перенесено на 25.04.2016р., а кінцевий строк для надання конкурсних пропозицій подовжено до 08.04.2016р. Тому всі норми законодавства та встановлені строки були дотримані, а права претендентів - учасників конкурсу порушені не були.

Представник відповідача Мартинова Л.О. у судовому засіданні позов не визнала та пояснила, що виконавчий комітет Лисичанської міської ради є замовником послуг по перевезенню пасажирів громадським транспортом на міських маршрутах м.Лисичанська згідно ЗУ «Про автомобільний транспорт» та Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування. Маршрут №109 розділили для того, щоб щоб уникнути монополії та створити умови для конкуренції, оскільки, якщо переможець конкурсу один, він може диктувати умови перевезення. У відповідності до п.6 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування об'єктом конкурсу були маршрути, які вони розбили на 4 обєкта: 1) - 108, 2)- 102б,109а,109м, 3) - 109а,109м,112м, 1 автобус, 2 маршрутки; 4) - 114,191. Їм надано право об'єднувати маршрути для того, щоб обслуговувати місто. Вони можуть одиночні маршрути з'єднувати з іншими маршрутами, які є більш прибутковими. На конкурс виносяться маршрути із затвердженими паспортами. На момент проведення конкурсу були старі паспорта. Рішенням від 29.03.2016р. №102 були внесені зміни до рішення №99 від 18.03.2016р., а саме уточнена періодичність здійснення перевезень,пасажиромісткість та розмір плати за участь у конкурсі. Розділивши маршрути, вони дали можливість уникнути монополії. Самі маршрути не перейменовані, в нових паспортах зазначені нові назви вулиць. Оголошення про проведення конкурсу було опубліковано в газеті «Новий путь». Спочатку конкурс призначено на 22.04.2016р., прийом документів призначено до 12.04.2016р., а потім дату конкурсу було перенесено на 25.04.2016р., а дату прийому документів призначено до 08.04.2016р. Можливо було пораховано 10 календариних днів. Вважає, що всі строки опублікування оголошення про проведення конкурсу, строки проведення конкурсу були дотримані відповідно до чинного законодавства.

Представник третьої особи у судове засідання не з'явився,належним чином повідомлений я про день і час розгляду справи, про причини неявки суд не повідомив.

Вислухавши представників позивача, представників відповідача, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.

У судовому засіданні встановлено, що згідно з копією рішення виконавчого комітету Лисичанської міської ради №99 від 18.03.2016р. «Про оголошення конкурсів з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування», оголошено конкурси та затверджено їх об'єкти та обов'язкові умови. Управлінню економіки розмістити в наступному номері газеті «Новый путь» оголошення про проведення конкурсів, передбачених п.1 цього рішення. Відділу з питань внутрішньої політики, зв'язку з громадськістю та засобами масової інформації Лисичанської міського ради оприлюднити дане рішення на офіційному сайті Лисичанської міської ради (а.с.15).

Оголошення про проведення даного конкурсу було опубліковано у газеті «Новый путь» у №12 (14873) 23.03.2016 року. Конкурс призначено на 22.04.2016 р. Термін прийому документів визначено до 12.04.2016р. включно (а.с.16).

Рішенням №102 від 29.03.2016р. «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету №99 від 18.03.2016р. про оголошення конкурсів з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування», внесено зміни до умов конкурсів з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, затверджених рішенням виконавчого комітету Лисичанської міської ради №99 від 18.03.2016р. а саме, уточнено періодичність здійснення перевезень, мінімальну пасажиромісткість (змінено з «без обмежень» на визначену) та розмір плати за участь у конкурсі. Управлінню економіки розмістити в наступному номері газеті «Новый путь» оголошення про проведення конкурсів, передбачених п.1 цього рішення. Відділу з питань внутрішньої політики, зв'язку з громадськістю та засобами масової інформації Лисичанської міського ради оприлюднити дане рішення на офіційному сайті Лисичанської міської ради (а.с.53).

Публікація даного оглошення відбулася в газеті «Новый путь» №13 (14374) від 30.03.2016р. Дату конкурсу було перенесено на 25.04.2016р., а кінцевий строк для подання документів встановлено до 08.04.2016р. включно (а.с.54).

Рішенням виконкому Лисичанської міської ради від 29.03.2016р. №102 до об'єктів конкурсів фактично включено: до об'єкту №2 - маршрут №102-б, оборотний рейс №109-а, оборотний рейс №109-м, маршрут №115; до об'єкту №3 - оборотний рейс №109-а, оборотний рейс №109-м, маршрут №112-м.

Згідно п.6 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування: об'єктом конкурсу може бути: маршрут (кілька маршрутів) та/або оборотний рейс (кілька оборотних рейсів) міжміського автобусного сполучення; маршрут (кілька маршрутів) міського або приміського автобусного сполучення; сукупність оборотних рейсів міського або приміського автобусного сполучення за умови, що кількість таких рейсів на об'єкті конкурсу становить не менш як 50 на день; сукупність маршрутів приміського та маршрутів або оборотних рейсів міжміського сполучення.

Відповідно до ст.1 Закону України «Про автомобільний транспорт» оборотний рейс - це рух автобуса від початкової до кінцевої зупинки маршруту і у зворотному напрямку до початкової зупинки.

Отже, об'єктом даного конкурсу не може бути одночасно і маршрут (кілька маршрутів) і оборотний рейс міського автобусного сполучення включені до різних об'єктів конкурсів.

Всупереч цьому, рішенням виконкому Лисичанстької міської ради №102 від 29.03.2016 р. до об'єктів конкурсів фактично включено і маршрут, і оборотний рейс.

Рішеннями виконкому Лисичанської міської ради №№ 99,102 від 18.03.2016р., 29.03.2016 р. було прийнято рішення відділу з питань внутрішньої політики, зв'язку громадськістю та засобами масової інформації Лисичанської міської ради оприлюднити дане рішення на офіційному сайті Лисичанської міської ради.

Згідно з роздруківкою інформації з офіційного сайту Лисичанської міської ради за адресою: http://lis.gov.ua/2011-03-25-08-36-56/resheniya/proekty-reshenij.html станом на 14.03.2016р. на офіційному сайті Лисичанської міської ради «Проекти решений испокома городского сонета март 2016 года» не оприлюднені проекти рішень виконкому: від 18.03.2016р. №99 «Про оголошення конкурсів з перевезення пасажирів на автобусних маршрутних загального користування»; від 18.03.2016 р. №97 «Про затвердження реєстру міських автобусних маршрутів»; від 29.03.2016р. №102 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету №99 від 18.03.2016р. про оголошення конкурсів з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування» (а.с.88).

Відповідно до ч.3 ст.15 ЗУ «Про доступ до публічної інформації» розпорядники інформації зобов'язані оприлюднювати перелік та умови отримання послуг, що надаються цими органами, форми і зразки документів, правила їх заповнення.

Таким чином, не оприлюднення цих проектів рішень є порушенням ч.3 ст.15 ЗУ «Про доступ до публічної інформації».

Згідно розпорядження міського голови від 28.03.2016р. №8 «Про проведення позачергового засідання виконавчого комітету Лисичанської міської ради на позачергове засідання 29.03.2016р. не внесено питання «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету №99 від 18.03.2016р. про оголошення конкурсів з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, у зв'язку з чим, порушено ст.2.9.2 Статуту територіальної громади м.Лисичанська (нова редакція) прийнятого ХVІ сесією міської ради ХХІV скликання 25.03.2004р. №576 зі змінами, внесеними рішеннями міської ради від 23.11.2008р. №775; від 25.03.2009 №988; від 31.05.2010 №1459; від 29.09.2011 №19/299: «жителі міста мають право вбрати участь у засіданнях виконавчого комітету при розгляді питань, пов'язаних із реалізацією їх конституційних прав, забезпечення яких віднесено до відання місцевого самоврядування». Таким чином, бездіяльність відповідача призвело до порушення права пасажирів і автоперевізників, в тому числі і ПП «ЛЮКСАВТО-СДК», на участь у розгляді зазначених питань до і під час їх прийняття. Наведені рішення виконкому стосуються перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, якими користується переважна більшість населення м.Лисичанська і безпосередньо стосується ПП «ЛЮКСАВТО-СДК», як перевізника, що надає такі послуги.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, факти, викладені позивачем у позовній заяві в обґрунтування позовних вимог знайшли своє підтвердження в ході судового засідання, є достовірними та обґрунтованими, підтверджені письмовими доказами, сумніву у суду не викликають, у зв'язку з чим суд вважає, що позов Приватного підприємства «Люксавто-СДК» до Виконавчого комітету Лисичанської міської ради Луганської області про визнання рішень і бездіяльності органу місцевого самоврядування протиправною, третя особа Комунальне підприємство «Електроавтотранс» підлягає задоволенню у повному обсязі.

Керуючись ст.ст.ст. 2,10,11, 71, 158-163,167 КАС України, суд-

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов Приватного підприємства «Люксавто-СДК» до Виконавчого комітету Лисичанської міської ради Луганської області про визнання рішень і бездіяльності органу місцевого самоврядування протиправною, третя особа Комунальне підприємство «Електроавтотранс», задовольнити.

Визнати протиправним и скасувати рішення Виконавчого комітету Лисичанської міської ради від 18.03.2016 року № 99 «Про оголошення конкурсів з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування».

Визнати протиправним і скасувати рішення Виконавчого комітету Лисичанської міської ради від 29.03.2016 року № 102 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету № 99 від 18.03.2016 року про оголошення конкурсів з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування».

Визнати протиправною бездіяльність виконавчого комітету Лисичанської міської ради щодо не оприлюднення проектів рішень від 18.03.2016 року № 99 «Про оголошення конкурів з перевезення пасажирів на маршрутах загального користування; від 18.03.2016 року № 97 «Про затвердження реєстру міських автобусних маршрутів; від 29.03.2016 року № 102 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету № 99 від 18.03.2016 року про оголошення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування».

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Лисичанський міський суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії цієї постанови.

Суддя Л.Б.Чернобривко

Джерело: ЄДРСР 68122488
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку