open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
29 Справа № 240/381/17
Моніторити
Постанова /07.03.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /05.03.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /05.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /14.12.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /26.10.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /13.10.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /26.09.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.09.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.09.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.09.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.09.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.09.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Постанова /01.08.2017/ Олександрівський районний суд Донецької областіОлександрівський районний суд Донецької області Постанова /01.08.2017/ Олександрівський районний суд Донецької областіОлександрівський районний суд Донецької області Ухвала суду /21.07.2017/ Олександрівський районний суд Донецької областіОлександрівський районний суд Донецької області Ухвала суду /16.06.2017/ Олександрівський районний суд Донецької областіОлександрівський районний суд Донецької області Ухвала суду /09.06.2017/ Олександрівський районний суд Донецької областіОлександрівський районний суд Донецької області
emblem
Справа № 240/381/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /07.03.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /05.03.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /05.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /14.12.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /26.10.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /13.10.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /26.09.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.09.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.09.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.09.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.09.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.09.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Постанова /01.08.2017/ Олександрівський районний суд Донецької областіОлександрівський районний суд Донецької області Постанова /01.08.2017/ Олександрівський районний суд Донецької областіОлександрівський районний суд Донецької області Ухвала суду /21.07.2017/ Олександрівський районний суд Донецької областіОлександрівський районний суд Донецької області Ухвала суду /16.06.2017/ Олександрівський районний суд Донецької областіОлександрівський районний суд Донецької області Ухвала суду /09.06.2017/ Олександрівський районний суд Донецької областіОлександрівський районний суд Донецької області

Провадження № 2-а/240/11/17

Справа № 240/381/17

П О С Т А Н О В А

Іменем України

01 серпня 2017 р. об 11 годині 32 хвилини с. Олександрівка

Олександрівський районний суд Донецької області

у складі:

головуючого: - судді Попович І.А.

при секретарі: - Камак О.О., Сілакової Н.О.

за участі

позивача: - ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду смт. Олександрівка, адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до Добропільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

06 червня 2016 року ОСОБА_3 звернувся до суду з позовом до Добропільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області про визнання неправомірними дій відповідача, щодо відмови в переведені на пенсію за віком відповідно до ст. 37 Закону Украни «Про державну службу», скасування рішення відповідача від 26.05.2017 року за № 234, зобов'язання відповідача додатково зарахувати у стаж державної служби 32 роки 5 місяців 18 днів, зобов'язання відповідача перевести його на пенсію за віком відповідно до ст. 37 Закону Украни «Про державну службу», вирішити питання щодо судових витрат.

Ухвалою судді від 09 червня 2017 року провадження по справі було відкрито та призначене попереднє судове засідання.

Ухвалою Олександрівського районного суду від 16 червня 2017 року під час попереднього судового засідання було задоволене клопотання позивача про призначення судового розгляду на 10 липня 2017 року в зв'язку з перебуванням позивача на лікуванні.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що 18.05.2017 року, він звернувся до Добропільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області із заявою про перехід з одного виду пенсії за віком відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" на пенсію за віком відповідно до ст. 37 Закону України "Про державну службу" № 3723 від 16.12.1993 року. 31.05.2017 року він отримав рішення про відмову в переведенні його з одного виду пенсії на інший за № 234 від 26.05.2017 року, у якому ДОУ ПФУ Донецької області відмовило йому в переведенні з пенсії за віком відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" на пенсію за віком відповідно до Закону України "Про державну службу", посилаючись на недостатність стажу державної служби. Вважає, що рішення ДОУ ПФУ Донецької області про відмову в переведенні з одного виду пенсії на інший № 234 від 26.05.2017 року є неправомірним та підлягає скасуванню, оскільки відповідно до п. 12 Перехідних та прикінцевих положень Закону України "Про державну службу" № 889-VІІІ від 10.12.2015 року "Для осіб, які на день набрання чинності цим Законом мають не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, визначених статтею 25 Закону України "Про державну службу" та актами Кабінету Міністрів України, зберігається право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України "Про державну службу" у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців". Відповідно до ст. 37 Закону України "Про державну службу" № 3723-ХІІ від 16.12.1993 року "На одержання пенсії державних службовців мають право чоловіки, які досягли віку 62 роки, та жінки, які досягли пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", за наявності страхового стажу, необхідного для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі, передбаченому абзацом першим частини першої статті 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", у тому числі стажу державної служби не менш як 10 років, та які на час досягнення зазначеного віку працювали на посадах державних службовців, а також особи, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, незалежно від місця роботи на час досягнення зазначеного віку. Пенсія державним службовцям призначається в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - у розмірі 60 відсотків заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та рангу за останнім місцем роботи на державній службі, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування». Відповідно до п. 8 Перехідних та прикінцевих положень Закону України "Про державну службу" № 889-VІІІ від 10.12.2015 року "Стаж державної служби за періоди роботи (служби) до набрання чинності цим Законом обчислюється у порядку та на умовах, установлених на той час законодавством". Відповідно до п. 6 Порядку обчислення стажу державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 року № 229 "Стаж державної служби за періоди роботи (служби) до набрання чинності Законом обчислюється відповідно до пункту 8 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону". Тобто стаж державної служби за періоди роботи (служби) до 01.05.2016 року обчислювався відповідно до Порядку обчислення стажу державної служби, затвердженого постановою КМУ від 03.05.1994 року № 283, та додатка до нього. Відповідно до Порядку обчислення стажу державної служби, затвердженого постановою КМУ від 03.05.1994 року № 283:

"До стажу державної служби зараховується робота (служба): на посадах державних службовців у державних органах, передбачених у статті 25 Закону України "Про державну службу", а також на посадах, віднесених Кабінетом Міністрів України до відповідної категорії посад державних службовців".

"До стажу державної служби включається також:

час військової служби у Збройних Силах та інших військових формуваннях (п.3 абз.5);

час роботи: в організаціях, передбачених абзацом четвертим пункту 3 Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1993 року N 1049 (п.3 абз.11);

час роботи: на посадах керівників, їхніх заступників, головних інженерів державних підприємств, установ, організацій, голови, першого заступника та заступника голови правління Українського національного фонду "Взаєморозуміння і примирення" при Кабінеті Міністрів України, якщо безпосередньо з цих посад вони призначені (обрані) на посади державних службовців першої - четвертої категорій (п.3 абз.16)".

Абзац четвертий пункту 3 Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1993 року № 1049 передбачає: стаж роботи в організаціях (крім роботи у кооперативних та інших громадських організаціях), передбачених статтею 118 КЗпП України, а саме: виборні посади в державних органах, а також у партійних, профспілкових, комсомольських, кооперативних та інших громадських організаціях. Зазначене також міститься у роз'ясненні Міністерства юстиції України, узгодженим з Кабінетом Міністрів України (лист № 4-5-1156 від 03.06.94).

Вважає, що згідно його трудової книжки, виданої 30.08.1972 року, довідки Олександрівської районної державної адміністрації від 13.05.2017 року № 01/19-395, довідки Олександрівської районної державної адміністрації про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця № 3 від 12.05.2017 року, стаж його державної служби становить 34 роки 04 місяця 19 днів, а саме:

Служба в лавах Радянської армії з 07.05.1973 року по 05.05.1975 року включно - 1 рік 11 місяців 28 днів;

Секретар комітету комсомолу Олександрівського СПТУ з 11.09.1975 р. по 10.05.1977 року включно -1 рік 8 місяців 0 днів;

Заступник директора по навчально-виховній роботі професійно-технічного училища № 148 з 29.08.1983 року по 16.09.1991 року включно - 8 років 0 місяців 17 днів.;

Директор професійно-технічного училища № 148 з 17.09.1991 року по 29.06.2004 року включно - 12 років 9 місяців 12 днів;

Директор Олександрівського професійного аграрного ліцею з 30.06.2004 року по 19.06.2012 року включно - 7 років 11 місяців 19 днів;

Голова Олександрівської районної державної адміністрації з 20.06.2012 року по 21.05.2014 року включно -1 рік 11 місяців 1 день.

Вважає, що оскільки Професійно-технічне училище № 148, яке згодом було перейменовано в Олександрівський професійний аграрний ліцей (згідно записів у трудовій книжці) є державною організацією (установою, закладом), а на посаду Голови Олександрівської районної державної адміністрації (третя категорія за ст. 25 Закону України "Про державну службу" № 3723-ХІІ від 16.12.1993 року) він був призначений безпосередньо з посади директора Олександрівського професійного аграрного ліцею, згідно п. 3 абз. 11 Порядку обчислення стажу державної служби, затвердженого постановою КМУ від 03.05.1994 року № 283, час роботи на таких посадах також включається до стажу державної служби. Вважає, що відповідач, своїми неправомірними діями порушив його конституційне право на соціальний захист, яке включає і право громадян на забезпечення їх у старості.

Відповідач надав суду письмові заперечення, в яких просив відмовити в задоволені позову, оскільки вважає, що не порушував норм матеріального та процесуального права позивача, щодо відмови в переведенні його з одного виду пенсії на інший, а саме з пенсії за віком на пенсію згідно ЗУ «Про державну службу» з наступних підстав. Відповідно до ст. 10 ЗУ № 1058 особі, яка має одночасно право на різні види пенсії (за віком, по інвалідності, у зв'язку з втратою годувальника), призначається один із цих видів пенсії за її вибором. Згідно з ч. 3 ст. 45 ЗУ № 1058 переведення з одного виду пенсії на інший здійснюється з дня подання заяви на підставі документів про страховий стаж, заробітну плату (дохід) та інших документів, що знаходяться па час переведення з одного виду пенсії на інший в пенсійній справі, а також додаткових документів, одержаних органами Пенсійного фонду. Відповідно до ч. 5 ст. 45 ЗУ № 1058 територіальний орган розглядає документи про призначення (перерахунок) пенсії та не пізніше 10 днів з дня їх надходження приймає рішення про призначення (перерахунок) або про відмову в призначенні (перерахунку) пенсії. Питання подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» регулюється "Порядком подання за оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій" затвердженим постановою Правління Пенсійного Фонду України під 25.11.2005 N 22-1, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 року за № 1566/11846. Відповідно до п. 37 "Порядку", заяви про переведення з одного виду пенсії на інший, про перерахунок пенсії й поновлення виплати раніше призначеної пенсії приймаються органом, шо призначає пенсію, при наявності в особи всіх необхідних документів. Рішенням начальника управління від 26.05.2017 року № 234 позивачу було відмовлено в переведенні з пенсії за віком, призначеної відповідно до ЗУ № 1058 на пенсію за віком згідно ЗУ «Про державну службу» на підставі того, що пунктом 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України № 880 «Про державну службу» визначено, що Закон України «Про державну службу» № 3723 втратив чинність, крім статті 37, що застосовується до осіб, зазначених у пунктах 10 і 12 цього розділу. Пунктом 12 Прикінцевих та перехідних положень ЗУ № 889, передбачено, що для осіб, які на день набрання чинності цим Законом мають не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, визначених ст. 25 Закону України «Про державну службу» та актами Кабінету Міністрів України мають право на призначення пенсії відповідно до ст. 37 Закону України «Про державну службу» у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, піднесених до категорій посад державних службовців. Статтею 25 ЗУ "Про державну службу" № 3723 від 16.12.1993 року передбачені категорії посад державних службовців. Обчислення стажу державної служби здійснюється відповідно до ЗУ від 16.12.1993 року № 3723 "Про державну службу", Порядку обчислення стажу державної служби, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.94 року № 283, та додатка до нього (далі Порядок № 283). Відповідно до ч. 2 ст. 2 ЗУ "Про державну службу" посадовими особами відповідно до цього Закону вважаються керівники та заступники керівників державних органів та їх апарату, інші державні службовці, на яких законами або іншими нормативними актами покладено здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій. Згідно зі ст. 22 ЗУ від 07.06.2001 року № 2493 "Про службу в органах місцевого самоврядування" до стажу служби в органах місцевого самоврядування зараховується період роботи на посадах, на які поширюється дія цього Закону, а також на посадах і в органах, час роботи в яких зараховується до стажу державної служби. Відповідно до Порядку № 283 до стажу державної служби зараховуються період роботи на посадах керівничих працівників і спеціалістів державних органів колишніх УРСР та інших республік, а також колишнього СРСР згідно з додатком, зокрема, виконавчих комітетів місцевих рад, їх управлінь, самостійних відділів, інших структурних підрозділів, на посадах державних службовців у державних органах, передбачених у ст. 25 ЗУ "Про державну службу", а також на посадах, віднесених Кабінетом Міністрів України до відповідної категорії посад державних службовців, та на посадах в органах місцевого самоврядування, передбачених у статті 14 Закону України «Про службу в органах місцевою самоврядування». В стаж державної служби зараховуються тільки періоди роботи па посадах керівних працівників і спеціалістів у відділах, управліннях, які були структурними підрозділами місцевих рад, що підтверджується архівними документами (структурою, штатним розписом за відповідний період, посадовими інструкціями тощо). Повноваження виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради щодо управління закладами освіти передбачені п. 1 ч. а) ст. 32 Закону України від 21.05.1997 року № 280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні" (під час роботи позивача в цих закладах - па підставі ст.. 39 Закону України від 07.12.1990 року № 553-ХІІ "Про місцеві Ради народних депутатів та місцеве і регіональне самоврядування" ст., 14 Закону України від 23.05.1991 року № 1060-ХІІ "Про освіту". За змістом зазначених законів, секретар комітету комсомолу, заступник директора по навчально-виховній роботі ПТУ, директор ПТУ, директор професійною аграрною ліцею не є відділами або управліннями органу місцевого самоврядування. Згідно загальному класифікатору галузей народного господарства (ЗКГНГ). затвердженого наказом Міністерства статистики України від 24.01.1994 року № 21 (діючого під час роботи позивача секретарем комітету комсомолу, заступником директора по навчально- виховній роботі ПТУ, директором ПТУ, директором професійного аграрного ліцею, втратив чинність згідно з наказом Державного комітету статистики України від 20 серпня 2009 року № 322) установи освіти відносяться до галузей невиробничої сфери діяльності. Відповідно до класифікації посад в органах місцевого самоврядування, передбачених ст. 14 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" класифікації посад державних службовців, передбачених ст. 25 ЗУ "Про державну службу", Порядку № 283 обчислення стажу державної служби, посади секретаря комітету комсомолу, заступника директора по навчально-виховній роботі ПТУ директора ПТУ, директора професійного аграрного ліцею до посад державних службовців не віднесені.

Позивач, у судовому засіданні надав пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві, наполягав на задоволенні адміністративного позову.

Представник відповідача, належним чином повідомлений про час і місце розгляду адміністративної справи, до суду не з'явився, надавши заяву про розгляд справи без його присутності.

Суд в судовому засіданні встановив наступне.

27.06.2012 року ОСОБА_3 звернувся до відповідача з заявою про призначення пенсії за вислугою років та його взято на пенсійний облік з 27.06.2012 року (а.с.42-43).

28.03.2016 року ОСОБА_3 звернувся до відповідача з заявою про переведення з одного виду пенсії на іншій (а.с. 44-45).

Рішенням начальника Добропільського об'єднанного управління Пенсійного фонду України Донецької області від 26.05.2017 року за № 234, було відмовленоОСОБА_3 в переведенні з пенсії за віком відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" на пенсію за віком відповідно до Закону України "Про державну службу", у зв'язку з недостатністю стажу державної служби (а.с.7).

Відповідно до трудової книжки ОСОБА_3 виданої 30.08.1972 року, він має наступний трудовий стаж: - токарь в Олександрівському р/о «Сельхозтехника» з 28.08.1972 року по 26.04.1973 року включно; - Служба в лавах Радянської армії з 07.05.1973 року по 05.05.1975 року включно; - вихователь у гуртожитку СПТУ з 05.06.1975 року по 11.09.1975 року включно; - секретар комітету комсомолу Олександрівського СПТУ з 11.09.1975 року по 10.05.1977 року включно; - майстер Олександрівського СПТУ з 10.05.1977 року по 30.10.1980 року включно; - старший майстер Олександрівського СПТУ з 30.10.1980 року по 29.08.1983 року включно; - заступник директора по навчально-виховній роботі професійно-технічного училища № 148 з 29.08.1983 року по 16.09.1991 року включно; - директор професійно-технічного училища № 148 з 17.09.1991 року по 29.06.2004 року включно; - директор Олександрівського професійного аграрного ліцею з 30.06.2004 року по 19.06.2012 року включно; - голова Олександрівської районної державної адміністрації з 20.06.2012 року по 21.05.2014 року включно (а.с. 8-14).

Довідкою Олександрівської районної державної адміністрації від 13.05.2017 року № 01/19-395 посвідчено, що ОСОБА_3 в період його роботи на посаді голови Олександрівської райдержадміністрації отримував щомісячну надбавку за стаж державної служби та роботу, яка зараховувалася до стажу державної служби, загальною кількістю 34 роки 04 місяця і 19 днів, та який обчислювався відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09.03.2016 № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» (а.с.15).

Довідкою Олександрівської районної державної адміністрації про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця № 3 від 12.05.2017 р., посвідчено, що станом на квітень 2017 року, за стаж державної служби ОСОБА_3, який нараховує - 34 роки 04 місяця 19 днів, надбавка за вислугу років становить 50% (а.с.16).

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, Олександрівський Професійний аграрний ліцей має організаційно-правову форму: Державна організація (установа, заклад) (а.с.59).

Відповідно до п. 1 Статуту ПТУ № 148 від 27.10.1999 року, - Професійно-технічне училище № 148 є державним професійно-навчальним закладом, який входить до системи освіти (а.с.90-101).

Відповідно до п. 1.1 Статуту Олександрівського професійного аграрного ліцею затвердженого 26.05.2003 року, - Олександрівський професійний аграрний ліцей є державним професійно - технічним навчальним закладом другого атестаційного рівня (а.с. 67-72).

Відповідно до п. 1.1 Статуту Олександрівського професійного аграрного ліцею затвердженого 28.03.2006 року, Олександрівський професійний аграрний ліцей є державним професійно - технічним навчальним закладом другого атестаційного рівня (а.с.73-79).

Вислухавши в судовому засіланні позивача, дослідивши заперечення відповідача, письмові докази, що містяться в матеріалах справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково за наступних підстав.

Розглянувши вимоги позивача стосовно зобов'язання відповідача зарахувати у стаж державної служби - час служби в лавах Радянської армії та час роботи секретарем комсомолу Олександрівського СПТУ, суд дійшов до висновку, що вони підлягають задоволенню за наступних підстав.

За вимогами абз. 5 п. 3 ПОРЯДКУ обчислення стажу державної служби, затвердженного постановою Кабінету Міністрів України від 3 травня 1994 р. за № 283 (далі Порядок № 283), до стажу державної служби включається також: час військової служби у Збройних Силах та інших військових формуваннях.

Абзацем 11 п. 3 Порядку № 283, передбачено, що до стажу державної служби включається також: час роботи в організаціях, передбачених абзацом четвертим пункту 3 Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1993 р. № 1049 ( 1049-93-п ).

Відповідно до абз. 4 п. 3 ПОЛОЖЕННЯ про порядок і умови виплати щомісячної надбавки за вислугу років працівникам органів виконавчої влади та інших державних органів, затвердженного постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1993 р. № 1049, до стажу роботи, який надає право на одержання надбавки за вислугу років, зараховується: - стаж роботи в організаціях (крім роботи у кооперативних та інших громадських організаціях), передбачених статтею 118 КЗпП України.

За вимогами абз. 2 п. 4 ПОЛОЖЕННЯ, до стажу роботи, який дає право на одержання надбавки за вислугу років, включається також: час військової служби у Збройних Силах та інших військових формуваннях.

За вимогами ст. 118 КЗоТ України, працівникам, звільненим від роботи внаслідок обрання їх на виборні посади в державних органах, а також у партійних, профспілкових, комсомольських, кооперативних та інших громадських організаціях, надається після закінчення їх повноважень за виборною посадою попередня робота (посада), а при її відсутності - інша рівноцінна робота (посада) на тому самому або, за згодою працівника, на іншому підприємстві, в установі, організації.

Згідно з роз'ясненнями Міністерства юстиції України від 3 червня 1994 року № 4-5-1156, погодженими з Кабінетом Міністрів України, до стажу державної служби зараховують період роботи в цих органах лише на виборних та відповідальних посадах до припинення дії cт. 6 Конституції УРСР і внесення змін до cт. 7 Конституції УРСР (до 24 жовтня 1990 року). Цими статтями за партійними, профспілковими і комсомольськими органами закріплювалося право на участь у здійсненні управлінських функцій. Відповідальною вважають посаду, на яку приймають колегіальним органом (постановою конференції, зборів, комітету, бюро) партійних, комсомольських та профспілкових організацій.

Оскільки позивач був звільненний з підприємства у зв'язку з переведенням на роботу до РК ЛКСМУ, та бюро райкому ЛКСМУ позивач був затверджений на посаду звільненного секретаря комітету комсомолу Олександрівського СПТУ № 8, суд вважає, що займана ним посада секретаря комітету комсомолу Олександрівського СПТУ в період з 11.09.1975 року по 10.05.1977 року включно, - була відповідальною, та стаж 1 рік 8 місяців протягом якого позивач її займав має бути зарахована до стажу державної служби.

Також на підставі зазначених нормативних документів до стажу державної служби позивача, повинен бути зарахований час його служби в лавах Радянської Армії - в розмірі 1 рік, 11 місяців, 28 днів, з 07.05.1973 року по 05.05.1975 року включно.

Розглянувши вимоги позивача стосовно зобов'язання відповідача зарахувати у стаж державної служби - час роботи заступником директора по навчально-виховній роботі професійно-технічного училиша № 148 з 29.08.1983 року по 16.09.1991 року; - час роботи директором професійно-технічного училиша № 148 з 17.09.1991 року по 29.06.2004 року; - час роботи директором Олександрівського професійного аграрного ліцею з 30.04.2004 року по 19.06.2012 року, - суд дійшов до висновку, що вони не підлягають задоволенню за наступних підстав.

Суд погоджується з думкою сторін, що спірні правовідносини які стосуються зарахування періодів роботи позивача до стажу державної служби, регулюються ПОРЯДКом обчислення стажу державної служби, затвердженним постановою Кабінету Міністрів України від 3 травня 1994 р. за № 283.

Постановою КМ України від 19 вересня 1997 року за № 1040 були внесені доповнення по п. 3 Порядку обчислення стажу державної служби (Порядок № 283), відповідно до яких до стажу державної служби включається також час роботи: "на посадах керівників державних підприємств, установ, організацій, закладів освіти III-IV рівнів акредитації; керівних

працівників наукових установ і наукових співробітників, які мають науковий ступінь, якщо безпосередньо з цих посад вони призначені (обрані) на посади державних службовців першої - четвертої категорій".

В данній редакції зазначені вимоги Порядку № 283 були чинні до 12.07.2000 року, коли постановою КМ України за № 1113, абзаци 14 та 15 п. 3 Порядку № 283 були викладені в наступній редакції, п. 14: - на посадах керівників, їхніх заступників, головних інженерів державних підприємств, установ, організацій, якщо безпосередньо з цих посад вони призначені (обрані) на посади державних службовців першої - четвертої категорій після набрання чинності Законом України "Про державну службу"; п. 15: на посадах, визначених переліком посад наукових працівників державних наукових установ, організацій та посад

науково -педагогічних працівників державних вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації, перебування на яких дає право на одержання пенсії та грошової допомоги при виході на пенсію відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 травня 1999 р. N 923, з дати присудження наукового ступеня або присвоєння вченого звання за умови, що перехід зазначених працівників безпосередньо на посади державних службовців відбувся після 1 січня 1994 року.

Проаналізувавши вимоги п. 3 Порядку № 283, суд дійшов до переконання , що в період з 19 вересня 1997 року по 12 липня 2000 року час роботи на посадах керівників державних підприємств, установ, організацій, закладів освіти III-IV рівнів акредитації; керівних

працівників наукових установ і наукових співробітників, які мають науковий ступінь, якщо безпосередньо з цих посад вони призначені (обрані) на посади державних службовців першої

- четвертої категорій, - зараховується до державної служби. При цьому КМ України, окремо виділив керівників закладів освіти III-IV рівнів акредитації; керівних працівників наукових установ і наукових співробітників, які мають науковий ступінь, - як осіб, що мають право на зарахування відповідного періоду роботи до стажу державної служби.

Позивач у спірний час своєї роботи не працював на посаді керівника закладу освіти III-IV рівнів акредитації, оскільки відповідно до дослідженних у судовому засіданні, за клопотанням позивача Статутах,ПТУ № 148 є державним професійно-навчальним закладом, який входить до системи освіти (а.с.90-101), Олександрівський професійний аграрний ліцей є державним професійно - технічним навчальним закладом другого атестаційного рівня (а.с. 67-72,73-79).

В абзаці 14 п. 3 Порядку № 283 в редакції постанови КМ України від 12.07.2000 року за № 1113, вимоги щодо можливості зарахування до стажу державної служби періоду роботи на посадах керівників закладів освіти, відсутні. Абзац 15 п. 3 в новій редакції передбачає тільки посади, визначені переліком посад наукових працівників державних наукових установ, організацій та посад науково-педагогічних працівників державних вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації, перебування на яких дає право на одержання пенсії та грошової допомоги при виході на пенсію відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 травня 1999 р. N 923, з дати присудження наукового ступеня або присвоєння вченого звання за умови, що перехід зазначених працівників безпосередньо на посади державних службовців відбувся після 1 січня 1994 року.

В спірний період позивач, жодної з зазначених посад не займав.

При вирішенні позовних вимог, суд відхиляє посилання позивача на Довідки Олександрівської районної державної адміністрації від 13.05.2017 року за № 01/18-395 (а.с.15) та від 12 травня 2017 року за № 3, оскільки викладені в довідках відомості не відповідають вимогам п. 3 Порядку № 283, за викладених вище підставах.

Суд також відхиляє посилання позивача на витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.59), де організаційно-правовою формою Олександрівського професійного аграрного ліцею зазначено - державна організація (установа, заклад), оскільки Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 року за № 755-IV, регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців, та не регулює правовідносини, що стосуються проходження державної служби.

Класіфікацією організаційно-правових форм господарювання ДК 002:2004, що впроваджено в статистичну практику з 1 липня 2004 року на підставі наказу Державного комітету статистики України від 25 червня 2004 року за № 401, передбачено, що ДЕРЖАВНА ОРГАНІЗАЦІЯ (УСТАНОВА, ЗАКЛАД) - утворюється компетентним органом державної влади в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини державної власності, як правило, без поділу її на частки, і входить до сфери його управління (№ 3.4.4).

Як встановлено судом у судовому засіданні ПТУ № 148 та його правоприємник Олександрівський професійний аграрний ліцей є державним професійно-технічним навчальним закладом другого атестаційного рівня.

Пункт же 3 Порядку № 283 на який посилається позивач в обгрунтування своїх вимог, передбачає зарахування до державної служби, часу роботи тільки на посадах керівників, їхніх заступників, головних інженерів державних підприємств, установ, організацій та з 12 липня 2000 року не передбачає зарахування до державної служби часу роботи на посадах керівників державних закладів освіти.

Розглянувши вимоги позивача стосовно визнання неправомірними дій відповідача, щодо відмови у переведенні його на пенсію за віком відповідно до ст. 37 Закону України "Про державну службу", скасування рішення відповідача № 234 від 26.05.2017 року, зобов'язання відповідача перевести його на пенсію за віком відповідно до ст. 37 Закону України "Про державну службу" із урахуванням заробітної плати згідно довідки № 3 від 12.05.2017 року, - суд дійшов до висновку, що вони не підлягають задоволенню за наступних підстав.

Як встановлено судом у судовому засіданні на підставі досліджених письмових доказів стаж державної служби позивача становить 5 років 7 місяців, з розрахунку:

- час служби в лавах Радянської Армії з 07.05.1973 року по 05.05.1975 року включно, - стаж 1 рік, 11 місяців, 28 днів;

- час роботи секретарем комітету комсомолу Олександрівського СПТУ з 11.09.1975 року по 10.05.1977 року включно, - стаж 1 рік, 8 місяців;

- час роботи на посаді голови Олександрівської районної державної адміністрації з 20.06.2012 року по 21.05.2014 року, - стаж 1 рік, 11 місяців 2 дня.

З огляду на викладене позивач не набув право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України "Про державну службу" і дії відповідача щодо відмови йому у переведенні на пенсію за віком відповідно до ст. 37 Закону України "Про державну службу", - є правомірними. Підстави для скасування рішення відповідача № 234 від 26.05.2017 року та зобов'язання відповідача перевести позивача на пенсію за віком відповідно до ст. 37 Закону України "Про державну службу" із урахуванням заробітної плати згідно довідки № 3 від 12.05.2017 року, - відсутні. При цьому суд погоджується з доводами відповідача, викладеними в заперечені, про відсутність порушень прав позивача, щодо відмови в переведенні з одного виду пенсії на інший, а саме на пенсію за віком згідно Закону України "Про державну службу".

На підставі викладеного, п. 12 Перехідних та прикінцевих положень Закону України "Про державну службу" № 889-VІІІ від 10.12.2015 року, ст. 37 Закону України "Про державну службу" № 3723-ХІІ від 16.12.1993 року, п. 6 Порядку обчислення стажу державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 року № 229, Порядку обчислення стажу державної служби, затвердженого постановою КМУ від 03.05.1994 року № 283, Положенняпро порядок і умови виплати щомісячної надбавки за вислугу років працівникам органів виконавчої влади та інших державних органів, затвердженного постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1993 р. № 1049, та керуючись ст. 9, 10, 11, 69, 94, 128, 158-163, 186 Кодексу Адміністративного Судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_3 до Добропільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії, - задовольнити частково.

Зобов'язати Добропільське об'єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області зарахувати до стажу державної служби ОСОБА_3:

- час служби в лавах Радянської Армії з 07.05.1973 року по 05.05.1975 року включно, - стаж 1 рік, 11 місяців, 28 днів;

- час роботи секретарем комітету комсомолу Олександрівського СПТУ з 11.09.1975 року по 10.05.1977 року включно, - стаж 1 рік 8 місяців.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Постанову ухвалено в нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частини в судовому засіданні 01 серпня 2017 року.

Повний текст постанови складений 05 серпня 2017 року.

Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом 10 днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Олександрівський районний суд.

Суддя Олександрівського

районного суду І.А.Попович

Джерело: ЄДРСР 68116479
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку