open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

__________________________________________________________________________________________________________________

Справа № 520/3846/17

Провадження № 2-а/520/477/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28.07.2017 року

Київський районний суд м. Одеси в складі:

судді Пучкової І.М.

за участю секретаря Бродецької Т.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Центрального об'єднаного управління Пенсійного фонду України в м. Одесі про визнання дій неправомірними, зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

30 березня 2017 року ОСОБА_1 звернулась до суду з адміністративним позовом про визнання протиправним рішення управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Одеси (на цей час - Центральне об'єднане управління Пенсійного фонду України в м. Одесі) № 833586 від 03.03.2017 р. «Про відмову у перерахунку пенсії» та зобов'язання Центрального об'єднаного управління Пенсійного фонду України в м. Одесі здійснити ОСОБА_1 розрахунок та виплату пенсії, починаючи з дати її призначення, у розмірі 90%, з урахуванням суми матеріальної допомоги на оздоровлення та матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань та індексації, згідно з довідкою, виданою Головним управлінням статистики в Одеській області від 25.11.2016 р. № 15.3-14/168 з виплатою фіксованої індексації пенсії без зміни базового місяця - вересень 2009 року- індексації пенсії наростаючим підсумком, посилаючись на неправомірність дій відповідача.

Представник відповідача заперечила проти задоволення позову, посилаючись на те, що вимоги, викладені у позовній заяві, є необґрунтованими та такими, що не відповідають нормам чинного законодавства, оскільки інші виплати (матеріальна допомога на оздоровлення до щорічної відпустки та матеріальна допомога на вирішення соціально-побутових питань) не входять до складу заробітної плати державних службовців згідно зі статтєю 33 Закону України «Про державну службу та не враховуються при обчисленні цього виду пенсії.

Суд, дослідивши надані докази, вважає, що адміністративний позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 в період з 01.03.2007 р. по 28.02.2009 р. працювала в Головному управлінні статистики в Одеській області.

Відповідно до ст. 37 Закону України «Про державну службу», пенсія державним службовцям призначається в розмірі 80 відсотків суми їх заробітної плати, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування; особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - у розмірі 80 відсотків заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та рангу за останнім місцем роботи на державній службі, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Визначення заробітної плати для обчислення пенсій державним службовцям здійснюється в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

З 11 березня 2009 року ОСОБА_1 перебуває на обліку в - на цей час - Центральному об'єднаному управлінні Пенсійного фонду України в м. Одесі та отримує пенсію, призначену згідно з Законом України «Про державну службу».

Згідно з довідкою Головного управління статистики в Одеській області за № 22-241/2105 15.3-14/168 від 25 листопада 2016 року про складові заробітної плати, виданої ОСОБА_1, що подається для призначення пенсії, відповідно до Закону України «Про державну службу», надбавки та премії, інші виплати за період з 01 березня 2007 року по 28 лютого 2009 року становили 16141 грн. 02 коп. Як вбачається з довідки, на всі виплати нараховано страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Рішенням УПФ у Київському районі м. Одеси 03 березня 2017 року за № 833586 «Про відмову у перерахунку пенсії» ОСОБА_1 відмовлено у врахуванні інших видів виплат у зв'язку з тим, що Закон України "Про державну службу" не передбачає проведення перерахунку пенсії, в тому числі призначених згідно із Законом 3723, постановою 1013 скасовано пункт 4 постанови КМУ від 31.05.2000 р. № 865. Підстави для видачі довідок про заробітну плату для перерахунку пенсії, який був передбачений статтею Закону 3723 відсутні.

Згідно з ч. 1 ст. 1 Закону України «Про оплату праці», заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Статтєю 2 Закону України «Про оплату праці» визначено структуру заробітної плати, до якої входить: основна та додаткова заробітна плата, а також заохочувальні та компенсаційні виплати.

Згідно з ч. 2 ст. 33 Закону України «Про державну службу», заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплати за ранги, надбавки за вислугу років на державній службі та інших надбавок.

Матеріальна допомога на оздоровлення та допомога для вирішення соціально-побутових питань, а також компенсаційні виплати входять до системи оплати праці державного службовця.

Відповідно до ст. 37 Закону України «Про державну службу», пенсія державним службовцям призначається в розмірі 80 відсотків від сум їхньої заробітної плати, на які нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування.

Згідно з ч 1 ст. 66 Закону України «Про пенсійне забезпечення», до заробітку для обчислення пенсії включаються всі види оплати праці (виплат, доходу), на які, відповідно до Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування», нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, в межах максимальної величини фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, оподатковуваного доходу (прибутку), сукупного оподатковуваного доходу (граничної суми заробітної плати (доходу)), з яких справляються страхові внески (збори) до соціальних фондів, що діяла на день одержання зазначеного заробітку (виплат, доходу).

Стяття 41 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» визначає виплати (доходи), що враховуються до заробітної плати (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії. До такого доходу (заробітної плати) враховуються: суми виплат, отримуваних застрахованою особою після набрання чинності цим Законом, з яких, згідно з цим Законом, були фактично нараховані (обчислені) та сплачені страхові внески; суми виплат, отримуваних застрахованою особою до набрання чинності цим Законом, у межах сум, на які, відповідно до законодавства, що діяло раніше, нараховувалися внески на державне соціальне страхування або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування.

За змістом наведених норм, отримані застрахованою особою суми виплат, з яких були фактично нараховані та сплачені страхові внески або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, враховуються до заробітку (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії.

Крім того, пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України «Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії» від 31 травня 2000 року за № 865, встановлено, що розмір виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг або кваліфікаційні класи, класний чин або спеціальні звання, вислугу років), що включаються в заробіток для обчислення пенсії, відповідно до Закону України «Про державну службу», визначається за вибором того, хто звернувся за пенсією за будь-які 60 календарних місяців роботи, яка дає право на цей вид пенсії, підряд перед зверненням за пенсією. Середньомісячна сума зазначених виплат за 60 календарних місяців визначається шляхом ділення загальної суми цих виплат на 60.

Розмір виплат, що включені до заробітної плати, приймаються до розрахунку при нарахуванні пенсії лише особам, які отримували такі надбавки під час перебування на державній службі та були звільнені зі служби після їх запровадження.

Аналіз наведених положень дає підстави для висновку, що матеріальна допомога (на оздоровлення та допомога для вирішення соціально-побутових питань) та індексація входили до системи оплати праці державного службовця.

За змістом цих норм, отримувані застрахованою особою суми виплат, з яких були фактично нараховані та сплачені страхові внески або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, враховуються до заробітку (доходу) застрахованої особи для обчислення пенсії, незалежно від того, чи входять вони до структури заробітної плати.

Саме до цього зводиться правова позиція, висловлена Верховним Судом України у постанові від 20 лютого 2012 року, а також у постанові ВСУ від 28 травня 2013 року за № 21-97а13, яка, згідно зі статтею 242 КАС України, є обов'язковою для суддів, які зобов'язані привести судову практику у відповідність до рішень ВСУ.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади, їхні посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частинами 1, 2 ст. 8 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з питань захисту прав людини.

Відповідно до ч. 1 ст. 46 Конституції України, громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їхні у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Таким чином, матеріальна допомога на оздоровлення та для вирішення соціально-побутових питань, сума інфляції, на які нараховувався збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, премії, інші виплати, включаються до складу заробітної плати державного службовця, враховуються при обчисленні розміру його пенсії.

Згідно зі ст. 45 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування». перерахунок призначеної пенсії, крім випадків, передбачених частиною першою статті 35, частиною другою статті 38, частиною третьою статті 42 і частиною п'ятою статті 48 цього Закону, проводиться у разі виникнення права на підвищення пенсії з першого числа місяця, в якому пенсіонер звернувся за перерахунком пенсії, якщо відповідну заяву з усіма необхідними документами подано ним до 15 числа включно, і з першого числа наступного місяця, якщо заяву з усіма необхідними документами подано ним після 15 числа.

Позов ОСОБА_1 у частині дати стягнення підлягає задоволенню частково - лише з 03 березня 2017 року - дати відмови управління Пенсійного фонду України у Київському районі міста Одеси у заяві позивача, оскільки саме з цієї дати слід вважати, що відповідачем порушені права позивача.

Відповідно до ч. 1 ст. 256 КАС України, негайно виконуються постанови суду про присудження виплати пенсій, інших періодичних платежів з Державного бюджету України або позабюджетних державних фондів - у межах суми стягнення за один місяць.

Керуючись ст. ст. 7-12, 70-71, 159-163, п. 1 ч. 1 ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України, Законом України «Про оплату праці», Законом України «Про державну службу», Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», Законом України «Про пенсійне забезпечення»,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Центрального об'єднаного управління Пенсійного фонду України в м. Одесі про визнання дій неправомірними, зобов'язання вчинити певні діїзадовольнити частково.

Визнати протиправним рішення управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Одеси № 833586 від 03.03.2017 р. «Про відмову у перерахунку пенсії».

Зобов'язати Центральне об'єднане управління Пенсійного фонду України в м. Одесі здійснити перерахунок та виплату ОСОБА_1 з 03 березня 2017 року пенсії у розмірі 90 %, з урахуванням суми матеріальної допомоги на оздоровлення та матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань, індексації на підставі довідки про заробітну плату, виданої Головним управлінням статистики в Одеській області від 25.11.2016 р. № 15.3-14/168, та у подальшому проводити виплату з урахуванням цих видів виплат, за якими призначено (перераховано) пенсію, з урахуванням раніше здійснених виплат, з виплатою фіксованої індексації пенсії без зміни базового місяця індексації пенсії наростаючим підсумком - вересень 2009 року.

Звернути постанову до негайного виконання у межах суми стягнення за один місяць.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги до Київського районного суду міста Одеси протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови.

Суддя Пучкова І. М.

Джерело: ЄДРСР 68113928
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку