open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 815/3004/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 липня 2017 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Тарасишиної О.М., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Конкурсної комісії на зайняття посад державної служби в Лиманській районній державній адміністрації, Лиманської районної державної адміністрації Одеської області, за участі третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_2 про визнання протиправними дій,-

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Конкурсної комісії на зайняття посад державної служби в Лиманській районній державній адміністрації, Лиманської районної державної адміністрації Одеської області, за участі третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_2, в якому позивач, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просить: визнати протиправними дії Конкурсної комісії на зайняття посад державної служби в Лиманській районній державній адміністрації під час проведення 17.05.2017р. конкурсу на зайняття вакантної посади начальника відділу містобудування та архітектури, головного архітектора Лиманської районної державної адміністрації; стягнути з відповідача судові витрати.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що дії Конкурсної комісії на зайняття посад державної служби в Лиманській районній державній адміністрації під час проведення конкурсу на зайняття вакантної посади начальника відділу містобудування та архітектури, головного архітектора Лиманської районної державної адміністрації 17.05.2017р. та рішення за результатами конкурсу є протиправними. Позивач вважає, що конкурсною комісією під час проведення конкурсу порушено вимоги Закону України «Про державну службу» та Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби. Також, на думку позивача, конкурсною комісією не дотримано процедури проведення конкурсу на зайняття вакантної посади, а саме не забезпечено проведення ефективного, об'єктивного та справедливого конкурсного відбору на засадах забезпечення рівного доступу до державної служби, що призвело до порушення прав та інтересів позивача бути призначеним на посаду.

Від відповідача - Лиманської районної державної адміністрації Одеської області надійшли письмові заперечення (т.1, а.с. 33-43), в яких в обґрунтування правової позиції зазначено, що Конкурсна комісія на заміщення посади начальника відділу містобудування та архітектури Лиманської районної державної адміністрації 17.05.2017р. діяла у спосіб, передбачений законом, оцінювання кандидатів конкурсною комісією здійснено об’єктивно та неупереджено.

До судового засідання з’явились представники позивача та відповідача - Лиманської районної державної адміністрації Одеської області.

Відповідач - Конкурсна комісія на зайняття посад державної служби в Лиманській районній державній адміністрації до судового засідання явку представника не забезпечив, про дату, час та місце судового розгляду повідомлявся належним чином та завчасно.

Третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_2 сповіщався про дату, час та місце судового засідання належним чином та завчасно, проте до суду повертаються конверти з позначкою «за зазначеною адресою не проживає» (а.с. 146-147).

Відповідно до ч. 6 ст.128 КАС України, у зв’язку з відсутністю перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених ст.128 КАС України, відсутністю потреби заслухати свідка чи експерта, справа розглянута в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 38 Конституції України громадяни користуються рівним правом доступу до державної служби, а також до служби в органах місцевого самоврядування.

Під час реалізації громадянами права на державну службу не допускаються будь-які форми дискримінації, визначені законодавством (ч. 3 ст. 19 Закону України «Про державну службу»).

Згідно ч.ч.1, 2 ст. 21 Закону України «Про державну службу» вступ на державну службу здійснюється шляхом призначення громадянина України на посаду державної служби за результатами конкурсу. Прийняття громадян України на посади державної служби без проведення конкурсу забороняється, крім випадків, передбачених цим Законом.

Категорії посад державної служби визначені статтею 6 Закону України «Про державну службу». За змістом ст. 6 Закону посада начальника відділу містобудування та архітектури, головного архітектора Лиманської районної державної адміністрації відносяться до посад державної служби категорії «Б».

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст. 22 Закону України «Про державну службу» з метою добору осіб, здатних професійно виконувати посадові обов’язки, проводиться конкурс на зайняття вакантної посади державної служби (далі - конкурс) відповідно до Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби (далі - Порядок проведення конкурсу), що затверджується Кабінетом ОСОБА_3 України. Проведення конкурсу здійснюється з урахуванням рівня професійної компетентності, особистих якостей і досягнень кандидатів на зайняття вакантної посади.

Порядок проведення конкурсу визначає: 1) умови проведення конкурсу; 2) вимоги щодо оприлюднення інформації про вакантну посаду державної служби та оголошення про проведення конкурсу; 3) склад, порядок формування та повноваження конкурсної комісії; 4) порядок прийняття та розгляду документів для участі в конкурсі; 5) порядок проведення тестування, співбесіди, інших видів оцінювання кандидатів на зайняття вакантних посад державної служби; 6) методи оцінювання кандидатів на зайняття вакантних посад державної служби (ч.3 ст. 22 Закону України «Про державну службу»).

Постановою Кабінету ОСОБА_3 України № 246 від 25 березня 2016 р. затверджено Порядок проведення конкурсу на зайняття посад державної служби (далі - Порядок № 246).

Згідно п. 5 Порядку № 246 рішення про оголошення конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби категорій “Б” і “В” приймає керівник державної служби в державному органі.

Відповідно до п. 11 Порядку № 246 суб’єкт призначення або керівник державної служби в державному органі, юрисдикція якого поширюється на територію однієї або кількох областей, мм. Києва або Севастополя, одного або кількох районів, надсилає територіальному органу Нацдержслужби за місцем розташування рішення про оголошення конкурсу та умови проведення конкурсу за формою згідно з додатком 1 в електронній формі (скановану копію наказу у форматі .pdf та умови проведення конкурсу у форматі .doc або .docx) не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дня підписання відповідного рішення.

Для проведення конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби категорій “Б” і “В” керівником державної служби утворюється конкурсна комісія у складі голови і членів комісії (п. 13 Порядку № 246).

Конкурс на зайняття вакантних посад державної служби категорії “Б” в усіх інших випадках та категорії “В” проводить конкурсна комісія, утворена керівником державної служби в державному органі (п. 14 Порядку № 246).

Згідно п.15 Порядку № 246 конкурсна комісія утворюється у складі не менше п’яти осіб. До складу конкурсної комісії входять представники служби управління персоналом та юридичної служби, а також окремих структурних підрозділів державного органу. До складу конкурсної комісії можуть залучатися представники громадських об’єднань, що діють відповідно до Закону України “Про громадські об’єднання”, в установленому Нацдержслужбою порядку.

Розпорядженням Лиманської районної державної адміністрації № 42/к-2017 від 24.04.2017р. оголошено конкурс на заміщення, зокрема, вакантної посади начальника відділу містобудування та архітектури, головного архітектора Лиманської районної державної адміністрації; затверджено умови на заміщення вказаної посади (т.1, а.с. 49-50).

Проведення конкурсу призначено на 17.05.2017р. о 10:00 в залі засідань Лиманської районної державної адміністрації.

13.05.2017р. позивачем подано до конкурсної комісії заяву про допуск до участі у конкурсі з відповідними документами (т.1, а.с. 59-66).

Розпорядженням голови Комінтернівської (на теперішній час Лиманської) районної державної адміністрації ОСОБА_4 № 236/А-2016 від 30.06.2016 р. затверджено Порядок проведення конкурсу на зайняття посад державної служби в Комінтернівській районній державній адміністрації; створено конкурсну комісію на зайняття посад державної служби в Комінтернівській районній державній адміністрації та затверджено склад конкурсної комісії. Відповідно до вказаного розпорядження, головою конкурсної комісії визначено заступника голови райдержадміністрації, заступником голови комісії – керівника апарату райдержадміністрації; членами комісії – начальника відділу управління персоналом апарату районної державної адміністрації; начальника юридичного відділу апарату районної державної адміністрації, начальника відділу організаційної роботи апарату районної державної адміністрації, начальника фінансового управління районної державної адміністрації (т.1, а.с. 47-48).

Розпорядженням Лиманської районної державної адміністрації № 369/А-2016 від 14.09.2016р. внесено зміни до розпорядження голови Комінтернівської районної державної адміністрації № 236/А-2016 від 30.06.2016 р., виклавши додаток № 1 в новій редакції, відповідно до якого повноваження голови конкурсної комісії покладено на першого заступника голови районної державної адміністрації (т.1, а.с. 44-45).

Акцентуючи увагу на тому, що конкурс на заміщення вакантних посад державної служби в райдержадміністрації оголошено розпорядженням виконувача обов’язків голови Лиманської районної державної адміністрації ОСОБА_5 № 42/к-2017 від 24.04.2017р., незважаючи на те, що розпорядженням Президента України № 83/2017-рп від 20.04.2017р. останнього призначено головою Білгород-Дністровської районної державної адміністрації Одеської області, позивач вважає, що розпорядження про призначення конкурсу, умови конкурсу, ситуаційні завдання до конкурсу, а також протокол засідання конкурсної комісії не могли бути підписані ОСОБА_5, оскільки він з 21.04.2017р. був посадовою особою іншого органу державної влади.

Згідно з ч.2 ст. 1 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» місцева державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади.

Статтею 10 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» передбачено, що перший заступник та заступники голів місцевих державних адміністрацій виконують обов'язки, визначені головами відповідних державних адміністрацій, і несуть персональну відповідальність за стан справ на дорученій їм ділянці роботи. Перший заступник та заступники голови районної державної адміністрації призначаються на посаду та звільняються з посади головою районної державної адміністрації за погодженням з головою обласної державної адміністрації. Перші заступники та заступники голів місцевих державних адміністрацій заявляють про припинення своїх повноважень новопризначеним головам місцевих державних адміністрацій у день їх призначення.

Згідно п.3 ч.1 ст. 39 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» голови місцевих державних адміністрацій призначають на посади та звільняють з посад своїх заступників, керівників структурних підрозділів відповідно до статей 10 та 11 цього Закону.

Згідно п.15 Порядку розгляду питань, пов’язаних з підготовкою і внесенням подань щодо осіб, призначення на посаду та звільнення з посади яких здійснюється Верховною ОСОБА_3 України, Президентом України або Кабінетом ОСОБА_3 України чи погоджується з Кабінетом ОСОБА_3 України, затвердженого постановою Кабінету ОСОБА_3 України № 298 від 11 квітня 2012 р., на підставі акта Президента України або Кабінету ОСОБА_3 України щодо призначення на посаду чи звільнення з посади особи в установленому порядку відповідним органом або підприємством у триденний строк видається наказ (розпорядження) за місцем її роботи, в якому зазначається дата початку роботи на відповідній посаді або припинення роботи.

Розпорядженням Президента України №83/2017-рп від 20.04.2017 року, опублікованим на офіційному сайті Президента України, ОСОБА_5 призначено головою Білгород-Дністровської районної державної адміністрації з 21.04.2017 р. зі строком випробування один місяць та оплатою праці відповідно до законодавства.

Як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_5 приступив до виконання повноважень голови Білгород-Дністровської районної державної адміністрації з 07.06.2017р., що підтверджується копією розпорядження Білгород-Дністровської районної державної адміністрації № 46/к-2017р. від 07.06.2017р. (т.1, а.с. 133).

Таким чином, в період проведення конкурсу ОСОБА_5 обіймав посаду першого заступника Лиманської районної державної адміністрації Одеської області та станом на 29.05.2017р. його повноваження не припинилися, протилежного позивач належними та допустимими доказами не довів. Відтак, твердження позивача про те, що розпорядження про призначення конкурсу, умови конкурсу, ситуаційні завдання, протоколи засідань та всі відомості в ході проведення конкурсу підписані особою, яка не мала повноважень їх підписувати, є необґрунтованими.

У протоколі засідання конкурсної комісії Лиманської районної державної адміністрації № 20 від 17.05.2017р., проведеного відповідно до розпорядження виконувача обов’язки голови Лиманської районної державної адміністрації № 42/к-2017 від 24.04.2017р. «Про проведення конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби райдержадміністрації», зафіксовано результати конкурсу, згідно яких, враховуючи підсумки електронного тестування, вирішення ситуаційних завдань, результати проведеної співбесіди, думку членів комісії визначено переможцем конкурсного відбору на посаду начальника відділу містобудування та архітектури райдержадміністрації, головного архітектора ОСОБА_2 (т.1, а.с. 159-161).

Судом встановлено, що 08.06.2017р. (вих. № 01-21/289) Міжрегіональним управлінням Національного агентства з питань державної служби в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі за результатами перевірки інформації, зазначеної у скаргах ОСОБА_6, ОСОБА_1 щодо порушення законодавства України про державну службу Лиманською районною державною адміністрацією, на адресу останньої направлено вимогу № 13 від 08.06.2017р. (т.1, а.с. 95).

Вимогою Міжрегіонального управління Національного агентства з питань державної служби в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі № 13 від 08.06.2017р. зобов’язано Лиманську районну державну адміністрацію Одеської області скасувати у строк до 18.06.2017р. результати конкурсу на зайняття вакантної посади начальника відділу містобудування та архітектури Лиманської районної державної адміністрації Одеської області, головного архітектора, проведеного 17.05.2017р. відповідно до розпорядження Лиманської районної державної адміністрації № 42/к-2017 від 24.04.2017р. «Про проведення конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби райдержадміністрації» (т.1, а.с. 96).

Розпорядженням Лиманської районної державної адміністрації Одеської області № 63/к-2017 від 15.06.2017р. скасовано результати конкурсу на зайняття вакантної посади начальника відділу містобудування та архітектури Лиманської районної державної адміністрації Одеської області, головного архітектора, затвердженого протоколом засідання конкурсної комісії Лиманської районної державної адміністрації № 20 від 17.05.2017р., проведеного відповідно до розпорядження виконувача обов’язки голови Лиманської районної державної адміністрації № 42/к-2017 від 24.04.2017р. «Про проведення конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби райдержадміністрації» (т.1, а.с. 97).

Про скасування результатів конкурсу повідомлено Національне агентство України з питань державної служби, Міжрегіональне управління Національного агентства з питань державної служби в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, ОСОБА_1 (т.1, а.с. 98-100).

При цьому, слід зауважити, що результати конкурсу було скасовано в зв’язку з тим, що у переможця конкурсу ОСОБА_2 відсутній необхідний досвід роботи на керівних посадах.

Водночас, суд вважає необґрунтованими твердження позивача про порушення конкурсною комісією п.21 Порядку № 246, ч. 4 ст. 27 Закону України «Про державну службу» в зв’язку з тим, що останньою не перевірено у кандидата ОСОБА_2 необхідного досвіду роботи на керівних посадах, з огляду на наступне.

Згідно ч.1 ст. 26 Закону України «Про державну службу» служба управління персоналом державного органу, в якому проводиться конкурс, проводить перевірку документів, поданих кандидатами, на відповідність встановленим законом вимогам та повідомляє кандидата про результати такої перевірки.

Відповідно до п.20 Порядку № 246 служба управління персоналом та спеціальний структурний підрозділ веде облік та реєструє всі документи для участі в конкурсі, надіслані особами, які бажають взяти у ньому участь.

Служба управління персоналом державного органу, в якому оголошено конкурс, проводить перевірку документів, поданих кандидатами, на відповідність встановленим законом вимогам у триденний строк з дня їх надходження та повідомляє кандидату про результати такої перевірки у той самий строк. Кандидати, документи яких не відповідають встановленим вимогам, до конкурсу не допускаються, про що їм повідомляє служба управління персоналом державного органу або спеціальний структурний підрозділ (п.21 Порядку № 246).

З системного аналізу норм чинного законодавства вбачається, що функції з перевірки документів, поданих кандидатами, на відповідність встановленим законом вимогам покладено на службу управління персоналом державного органу, в якому проводиться конкурс, а не на конкурсну комісію.

Серед іншого позивач звертає увагу на те, що 10.05.2017 року Лиманською районною державною адміністрацією було повідомлено начальника управління з питань містобудування та архітектури Одеської обласної державної адміністрації про проведення 17.05.2017 року конкурсу на зайняття посади начальника відділу містобудування та архітектури Лиманської районної державної адміністрації та запропоновано визначити кандидатуру експерта Управління для прийняття участі в оцінюванні розв’язання ситуаційних завдань під час проведення конкурсу, що відбудеться 18.05.2017 року о 14:00 год. (т.1 а.с. 172). Також в листі від 10.05.2017 року запрошено представника Одеського відділення Національної спілки архітекторів України, для участі в оцінюванні розв’язання ситуаційних завдань під час проведення конкурсу, що відбудеться 18.05.2017 року о 14:00 год. Не зважаючи на зазначені обставини всі етапи конкурсу фактично було проведення в один день, а саме 17.05.2017 року.

Перевіривши зазначені обставини, судом встановлено, що під час проведення конкурсу 17.05.2017 року були присутні експерти, а саме ОСОБА_7, ОСОБА_8 та ОСОБА_9, а тому, за таких обставин суд не вбачає порушення конкурсною комімсією прав позивача.

Щодо тверджень позивача про необ’єктивність конкурсної комісії під час оцінювання результатів розв’язання ситуаційного завдання та співбесіди, суд зазначає наступне.

Відповідно до п.6 Порядку № 246 конкурс проводиться поетапно: 1) прийняття рішення про оголошення конкурсу; 2) оприлюднення рішення про оголошення конкурсу; 3) приймання документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсі; 4) попередній розгляд поданих документів на відповідність встановленим законом вимогам; 5) проведення тестування та визначення його результатів; 6) розв’язання ситуаційних завдань та визначення їх результатів (крім категорії “В”); 7) проведення співбесіди та визначення її результатів; 8) проведення підрахунку результатів конкурсу та визначення переможця конкурсу та другого за результатами конкурсу кандидата; 9) оприлюднення результатів конкурсу.

Згідно ч.4 ст. 27 Закону України «Про державну службу» під час засідання конкурсної комісії її члени, зокрема: проводять відбір кандидатів з використанням видів оцінювання відповідно до Порядку проведення конкурсу; проводять співбесіду з кандидатами на зайняття вакантних посад з урахуванням результатів тестування для уточнення їхньої професійної компетентності; особисто оцінюють рівень професійної компетентності кандидатів та визначають в особистому порядку їхній загальний рейтинг.

Відповідно до п.40 Порядку № 246 ситуаційні завдання проводяться з метою об’єктивного з’ясування спроможності кандидатів використовувати свої знання, досвід під час виконання посадових обов’язків, а також з метою комплексної перевірки кандидатів на відповідність професійній компетентності, оцінки комунікаційних якостей, володіння комп’ютером, знань іноземної мови та вміння приймати рішення (за наявності таких вимог до посади).

Визначення результатів розв’язання ситуаційних завдань здійснюється кожним членом Комісії або конкурсної комісії індивідуально та вноситься до відомості про результати ситуаційних завдань за формою згідно з додатком 6. Остаточною оцінкою у балах за розв’язання ситуаційного завдання є середнє арифметичне значення індивідуальних оцінок членів Комісії або конкурсної комісії (п.45 Порядку № 246).

Співбесіда проводиться з метою оцінки відповідності досвіду, досягнень, компетенції, особистих якостей вимогам до професійної компетентності кандидата та до відповідних посадових обов’язків (п.49 Порядку № 246).

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративний суд, виконуючи завдання адміністративного судочинства щодо перевірки відповідності їх прийняття (вчинення), передбаченим ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, критеріям, не втручається та не може втручатися у дискрецію (вільний розсуд) суб'єкта владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями.

Згідно Рекомендацій Комітету ОСОБА_3 Європи № R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом ОСОБА_3 11.03.1980 на 316-й нараді, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Отже, оцінювання рівня професійної компетентності кандидатів є дискреційним повноваженням конкурсної комісії, а прийняттю рішення за результатами проведення конкурсу передують етапи відбору кандидатів з використанням видів оцінювання відповідно до Порядку проведення конкурсу з метою подальшого прийняття рішення відповідно до приписів чинного законодавства. Оцінювання результатів конкурсу знаходиться поза компетенцією суду, який лише перевіряє законність дій відповідача під час проведення конкурсного відбору відповідно до норм чинного законодавства та наслідки цих дій для прав позивача. Адміністративний суд не може підміняти орган державної влади і перебирати на себе повноваження з вирішення питань, які законодавством віднесені до компетенції цього органу.

Суд вважає необґрунтованими посилання позивача про порушення конкурсною комісією порядку проведення конкурсу з огляду на те, що всі етапи конкурсу (тестування, вирішення ситуаційних завдань та співбесіду) проведено протягом одного дня, оскільки Закон України «Про державну службу», Порядок № 246 не містять вимог щодо проведення кожного етапу конкурсу на посади державної служби у різні дати.

Відповідно до ч.2 ст. 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Відповідно до Рішення Конституційного суду України від 25.11.1997р. №6-зп по справі 18/1148-97 частину другу статті 55 Конституції України необхідно розуміти так, що кожен, тобто громадянин України, іноземець, особа без громадянства має гарантоване державою право оскаржити в суді загальної юрисдикції рішення, дії чи бездіяльність будь-якого органу державної влади, органу місцевого самоврядування, посадових і службових осіб, якщо громадянин України, іноземець, особа без громадянства вважають, що їх рішення, дія чи бездіяльність порушують або ущемлюють права і свободи громадянина України, іноземця, особи без громадянства чи перешкоджають їх здійсненню, а тому потребують правового захисту в суді.

З викладеної правової позиції Конституційного Суду України випливає, що підставою для звернення особи до суду з позовом щодо оскарження рішення, дії чи бездіяльності будь-якого органу державної влади, органу місцевого самоврядування, посадових і службових осіб є наявність у позивача переконання в порушенні його прав або свобод чи в існуванні перешкод у здійсненні цих прав.

Вказаний принцип також закріплений у ч.1 ст.6 КАС України, який визначає, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

З аналізу ст.6 КАС України випливає висновок, що належним захистом порушеного права є звернута до суду процесуальна вимога щодо визнання протиправною певної (конкретної) дії або бездіяльності, зобов’язання відповідача вчинити певну (конкретну) дію, яка узгоджується із ч.2 ст.162 КАС України, що відповідає матеріально-правовому інтересу позивача, який останній вважає порушеним та на захист якого звертається до суду.

Таким чином, обов’язковою умовою визнання протиправними дій чи бездіяльності відповідача є доведеність позивачем порушених саме його прав та охоронюваних законом інтересів з боку відповідача, зокрема наявність в особи, яка звернулася з позовом, суб’єктивного матеріального права або законного інтересу, який потребує судового захисту.

Як було встановлено судом, на час розгляду справи розпорядженням Лиманської районної державної адміністрації Одеської області № 63/к-2017 від 15.06.2017р. скасовано результати конкурсу на зайняття вакантної посади начальника відділу містобудування та архітектури Лиманської районної державної адміністрації Одеської області, головного архітектора, затвердженого протоколом засідання конкурсної комісії Лиманської районної державної адміністрації № 20 від 17.05.2017р., у зв’язку з відсутністю у переможця конкурсу ОСОБА_2 необхідного досвіду роботи на керівних посадах.

Водночас, судом встановлено, що конкурсна комісія під час проведення конкурсу на зайняття посад державної служби діяла в межах наданих повноважень, у спосіб, що передбачений Конституцією України та законами України, та не встановлено правових підстав для визнання протиправними дій Конкурсної комісії на зайняття посад державної служби в Лиманській районній державній адміністрації під час проведення 17.05.2017р. конкурсу на зайняття вакантної посади начальника відділу містобудування та архітектури, головного архітектора Лиманської районної державної адміністрації.

На підставі ст.ст. 10, 11 КАС України усі учасники адміністративного процесу є рівними, а вирішення справ у адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними доказів.

Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Згідно зі ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Відтак, приймаючи до уваги вищенаведене в сукупності, проаналізувавши докази наявні в матеріалах справи та приписи чинного законодавства, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1, 3 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа. Якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено. Враховуючи, що суд відмовляє у задоволенні позовних вимог, здійснені позивачем судові витрати з відповідачів не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 7, 8, 9, 11, 71, 86, 94, 128, 159-164, 167

КАС України, суд –

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Конкурсної комісії на зайняття посад державної служби в Лиманській районній державній адміністрації, Лиманської районної державної адміністрації Одеської області, за участі третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_2 про визнання протиправними дій - відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення, копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя: О.М. Тарасишина

Джерело: ЄДРСР 67957831
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку