open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 191/2445/17

Провадження № 1-кс/191/364/17

У Х В А Л А

іменем України

20 липня 2017 року м. Синельникове

Синельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області у складі:

слідчого судді ОСОБА_1

за участю секретаря ОСОБА_2

прокурора ОСОБА_3

розглянувши у судовому засіданні в залі суду м. Синельникове клопотанняслідчого СВ Синельниківського ВП ГУНП в Дніпропетровській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_4 про призначення позапланової перевірки дотримання вимог земельного та природоохоронного законодавства, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження №12017040390001308від 13.07.2017 року, у рамках якого було подано клопотання, та дослідивши докази по даному матеріалу, -

В С Т А Н О В И В:

В обґрунтування свого клопотання слідчий посилається на те, що12.07.2017 до чергової частини Синельниківського ВП надійшло звернення відділу культури, туризму, національностей та релігії Синельниківської РДА, з якого слідує, що невстановленими особами, в порушення ЗУ «Про охорону культурної спадщини в Україні», самовільно проводилися земельні роботи на території курганного могильника та в межах його охоронної зони, розташованого на території Писарівської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області.

За даним фактом 13.07.2017 відомості про кримінальне правопорушення внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12017040390001308, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 197-1 КК України та розпочато розслідування.

Проведеним досудовим розслідуванням у вказаному кримінальному провадженні встановлено, що ОСОБА_5 , будучи неодноразово попередженим про відповідальність за пошкодження, руйнування чи знищення пам`яток, протягом 2016-2017 років, в порушення ЗУ «Про охорону культурної спадщини в Україні», Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження укладення охоронних договорів на пам`ятки культурної спадщини» від 28.12.2001, зокрема Охоронного договору на пам`ятку культурної спадщини №4793(2) від 09.09.2016, самовільно проводив земельні роботи на території курганного могильника № 4793 (2 кургани) та в межах його охоронної зони, розташованого на території Писарівської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області за кадастровим номером 1224886800:02:001:0004.

Згідно інформації Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру земельна ділянка площею 6.55 га за кадастровим номером 1224886800:02:001:0004, на якій перебуває курганний могильник № 4793 (2 кургани), належить ОСОБА_5 .

Слідчий зазначає, що на теперішній час вказана земельна ділянка засіяна сільськогосподарськими культурами - соняхом, зокрема на території курганного могильника та в межах його охоронної зони, що підтверджується протоколом огляду місця події від 18.07.2017 та протоколом допиту секретаря Писарівської сільської ради ОСОБА_6 .

Слідчий вважає, що з метою всебічного, повного й неупередженого дослідження всіх обставин кримінального провадження необхідно провести перевірки дотримання вимог земельного законодавства України під час використання земельної ділянки за кадастровим номером 1224886800:02:001:0004, розташованої на території Писарівської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області, що належить ОСОБА_5 , на якій, згідно технічної документації про визначення меж територій пам`яток археології на землях Писарівської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області, перебуває курганний могильник №4793 (2 кургани). Проведення перевірки доручити фахівцям Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області щодо додержання вимог за дотриманням земельного законодавства.

Клопотання про фіксування процесуальної дії за допомогою технічного засобу під час розгляду клопотання слідчому судді не надходило і за ініціативою слідчого судді не здійснювалося, що відповідає вимогам ст. 107 КПК України.

Суд, розглянувши клопотання та дослідивши додані до нього документи, з урахуванням думки прокурора, приходить до наступного.

Згідно з ч.2ст.93 КПК Українисторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Згідно з ч.1ст.94 КПК Українислідчий, прокурор, слідчий суддя, суд за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінюють кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення.

Згідно ч.3 ст.237 КПК України для участі в огляді може бути запрошений потерпілий, підозрюваний, захисник, законний представник та інші учасники кримінального провадження. З метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий, прокурор для участі в огляді може запросити спеціалістів.

Враховуючи те, що з набранням чинностіЗакону України «Про прокуратуру», виключено із переліку функцій прокуратури здійснення перевірок, та дані функції не визначені ніяким іншим законодавчим актом України, а також нормамиКПК Українине визначено певного порядку надання дозволу на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців, однак дане питання чітко регулюється п. 2 ч. 1Постанови КМУ «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» № 408 від 13.08.2014 року, якими встановлено, що надання дозволу Кабінету Міністрів України на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців державними інспекціями, в тому числі й іншими контролюючими органами шляхом прийняття відповідного розпорядження. Та надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбаченихКримінальним процесуальним кодексом України.

Відповідно достатті 1 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», самовільне зайняття земельної ділянки - це будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо земельної ділянки.

Відповідно до пункту «а» частини 1статті 112 Земельного кодексу України, охоронні зони створюються навколо особливо цінних природних об`єктів, об`єктів культурної спадщини, гідрометеорологічних станцій тощо з метою охорони і захисту їх від несприятливих антропогенних впливів.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про охорону культурної спадщини» об`єкт культурної спадщини - визначне місце, споруда (витвір), комплекс (ансамбль), їхні частини, пов`язані з ними рухомі предмети, а також території чи водні об`єкти (об`єкти підводної культурної та археологічної спадщини), інші природні, природно-антропогенні або створені людиною об`єкти незалежно від стану збереженості, що донесли до нашого часу цінність з археологічного, естетичного, етнологічного, історичного, архітектурного, мистецького, наукового чи художнього погляду і зберегли свою автентичність.

Положеннями частини 2 статті 2 Закону України «Про охорону культурної спадщини» визначено, що археологічні об`єкти культурної спадщини - рештки життєдіяльності людини (нерухомі об`єкти культурної спадщини: городища, кургани, залишки стародавніх поселень, стоянок, укріплень, військових таборів, виробництв, іригаційних споруд, шляхів, могильники, культові місця та споруди, їх залишки чи руїни, мегаліти, печери, наскельні зображення, ділянки історичного культурного шару, поля давніх битв, а також пов`язані з ними рухомі предмети), що містяться під земною поверхнею та під водою і є невідтворним джерелом інформації про зародження і розвиток цивілізації.

Відповідно до статті 13 Закону України «Про охорону культурної спадщини» об`єкти культурної спадщини незалежно від форм власності відповідно до їхньої археологічної, естетичної, етнологічної, історичної, мистецької, наукової чи художньої цінності підлягають реєстрації шляхом занесення до Державного реєстру нерухомих пам`яток України за категоріями національного та місцевого значення пам`ятки. Порядок визначення категорій пам`яток встановлюється Кабінетом Міністрів України. Із занесенням до Реєстру на об`єкт культурної спадщини, на всі його складові елементи, що становлять предмет його охорони, поширюється правовий статус пам`ятки.

Відповідно до частини 2 статті 13 «Про охорону культурної спадщини» об`єкт культурної спадщини до вирішення питання про його реєстрацію як пам`ятки вноситься до Переліку об`єктів культурної спадщини і набуває правового статусу щойно виявленого об`єкта культурної спадщини, про що відповідний орган охорони культурної спадщини в письмовій формі повідомляє власника цього об`єкта або уповноважений ним орган (особу), переліки об`єктів культурної спадщини затверджуються рішеннями відповідних органів охорони культурної спадщини.

Відповідно до пункту 4 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону України від 16 грудня 2004 року № 2245-ІV об`єкти, включені до списків (переліків) пам`яток історії та культури республіканського чи місцевого значення відповідно до Закону Української РСР «Про охорону і використання пам`яток історії та культури», до вирішення питання про їх включення (не включення) до Реєстру вважаються пам`ятками відповідно національного чи місцевого значення.

Відповідно до частини 1 статті 3 Закону України «Про охорону культурної спадщини» до спеціально уповноважених органів охорони культурної спадщини належать, зокрема, обласні, районні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.

Відповідно до частини 6 статті 3 Закону України «Про охорону культурної спадщини», рішення (розпорядження, дозволи, приписи, постанови) органів охорони культурної спадщини, прийняті в межах їхньої компетенції, є обов`язковими для виконання юридичними і фізичними особами.

Згідно частини 4 статті 23 Закону України «Про охорону культурної спадщини» відсутність охоронного договору не звільняє особу від обов`язків, що випливають із цього Закону.

Відповідно до статті 32 Закону України «Про охорону культурної спадщини» на охоронюваних археологічних територіях, у межах зон охорони пам`яток, забороняються зокрема, ландшафтні перетворення, меліоративні, земляні роботи без дозволу відповідного органу охорони культурної спадщини.

Згідно статті 43 Закону України «Про охорону культурної спадщини » за незаконне проведення археологічних розвідок, розкопок, інших земляних чи підводних робіт на об`єкті археологічної спадщини, а також за умисне незаконне знищення, руйнування або пошкодження об`єктів культурної спадщини чи їх частин винні особи притягаються до кримінальної відповідальності відповідно до закону.

Відповідно Постанови КМУ від 14.01.2015 року №15 «Про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру» держаний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності здійснюється у повному обсязі Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру, та її територіальними органами.

Суд вважає, що матеріалами клопотання доведено наявність достатніх підстав вважати, що з метою всебічного, повного й неупередженого дослідження всіх обставин кримінального провадження необхідно провести перевірку дотримання вимог земельного законодавства України під час використання земельної ділянкиза кадастровим номером 1224886800:02:001:0004, розташованої на території Писарівської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області, що належить ОСОБА_5 , на якій, згідно технічної документації про визначення меж територій пам`яток археології на землях Писарівської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області, перебуває курганний могильник №4793 (2 кургани, а тому клопотання слідчого підлягає задоволенню в повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись ст.110 КПК України,ст.6 Закону України «Про державний контроль за охороною та використанням земель», п.2 ч.1Постанови КМУ «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» № 408 від 13.08.2014 року, суд, -

У Х В А Л И В:

Клопотанняслідчого СВ Синельниківського ВП ГУНП в Дніпропетровській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_4 - задовольнити.

Надати дозвіл на проведення у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12017040390001308 від 13.07.2017, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 197-1 КК України, перевірки дотримання вимог земельного законодавства України під час використання земельної ділянки за кадастровим номером 1224886800:02:001:0004, розташованої на території Писарівської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області, що належить ОСОБА_5 , на якій, згідно технічної документації про визначення меж територій пам`яток археології на землях Писарівської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області, перебуває курганний могильник №4793 (2 кургани).

Проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства України доручити фахівцям Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області щодо додержання вимог за дотриманням земельного законодавства.

Матеріали перевірки (в оригіналах) направити до СВ Синельниківського ВП ГУНП в Дніпропетровській області для долучення до матеріалів кримінального провадження № 12017040390001308 від 13.07.2017.

Визначити тривалість проведення перевірки з 21.07.2017 року тривалістю 15 робочих днів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя: ОСОБА_7

Джерело: ЄДРСР 67866735
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку