open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13.07.2017

Справа №910/3227/17

За позовом

Заступника прокурора міста Києва в інтересах держави в особі Київської міської державної адміністрації; Київського комунального обєднання зеленого будівництва та експлуатації зелени х насаджень міста „Київзеленбуд"

до

Товариства з обмеженою відповідальністю „Інвест -Будресурс"

про

стягнення відновної вартості зелених насаджень та штрафу

Суддя Борисенко І.І.

Представники :

Від прокуратури: Винник О.О. - за посв.

Від позивача 1: Косова І.А.- представник за довіреністю;

Від позивача 2: Гуменюк О.О.- представник за довіреністю;

Від відповідача: Хабін Р.Р.- директор

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Заступник прокурора міста Києва звернувся до господарського суду міста Києва в інтересах держави в особі Київської міської державної адміністрації; Київського комунального об'єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста „Київзеленбуд" з позовом до Відповідача про стягнення 74 618,80 грн., з яких 29 847,20 грн. відновна вартість видалених зелених насаджень та 44 770,80 грн. штраф.

В обґрунтування позовних вимог прокурор посилається на неналежне виконання відповідачем своїх зобов'язань за охоронним договором на зелені насадження від 30.04.2013р. № 282 щодо зберігання та утримання в належному стані зелені насадження.

В судовому засіданні прокурор та представники позивачів повністю підтримали позовні вимоги та просять суд їх задовольнити з мотивів викладених в позові та додаткових поясненнях у справі.

Відповідач, проти позовних вимог заперечує, свої заперечення виклав в відзиві на позовну заяву від 10.04.2017.

З урахуванням особливостей розгляду спору, спір вирішено у відповідності до вимог ст. 6 Конвенції про захист прав людини та основних свобод, у впродовж розумного строку.

Розумним, зокрема, вважається строк, що є об'єктивно необхідним для виконання процесуальних дій, прийняття процесуальних рішень та розгляду і вирішення справи з метою забезпечення своєчасного (без невиправданих зволікань) судового захисту.

Розглянувши надані учасниками судового процесу документи і матеріали, заслухавши пояснення представника прокуратури, з'ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ :

Між Київським комунальним об'єднанням зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста Києва „Київзеленбуд" та Товариством з обмеженою відповідальністю „Інвест -Будресурс" було укладено охоронний договір на зелені насадження від 30.04.2013р. № 282 (далі - договір), відповідно до умов якого відповідач - утримувач взяв на себе зобов'язання щодо зберігання та утримання в належному стані зелені насадження згідно наведеного переліку (п. 2 договору).

Згідно п. 3 договору зелені насадження, що підлягають охороні відповідно до цього договору, знаходяться на земельній ділянці: місцезнаходження - вул. Львіська, 15, у Святошинському районі м. Києва, площа ділянки - 4,5528 га.

Відповідно до підпунктів 4.1, 4.11 п. 4 договору утримувач зобов'язався, зокрема, утримувати в належному санітарному стані зелені насадження, зазначені в п. 2 цього договору, відшкодувати шкоду, завдану пошкодженням або знищенням зелених насаджень.

Підпунктом 7.1 договору визначено, що контроль за додержанням умов цього договору здійснюється шляхом проведення періодичних планових та позапланових виїзних перевірок Головним управлінням екології та охорони природних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) спільно з КО „Київзеленбуд". Періодичні перевірки проводяться не частіше ніж один раз на рік (навесні та восени), про що повідомляється утримувачу не пізніше ніж за десять днів до дати проведення такої перевірки. Позапланові перевірки проводяться за наказом Головним управлінням екології та охорони природних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) не частіше 2 разів на рік.

23.03.2016р., на виконання п. 16.2.1 Порядку видалення зелених насаджень на території м. Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради від 27.10.2011р. №384/6600, та на підставі наказу Департаменту міського благоустрію та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради ( Київської міської державної адміністрації) №19 від 26.02.2016 „Про утворення комісії з розгляду питань щодо збереження зелених насаджень" (із змінами згідно наказу від 11.03.2016 №23) комісією проведено огляд зелених насаджень, що підлягали збереженню згідно умов охоронного договору на зелені насадження від 30.04.2013р. № 282 за адресою: м. Київ, вул. Львіська, 15, у Святошинському районі м. Києва, про що складено Висновок від 23.03.2016р.

В зазначеному Висновку зафіксовані наступні порушення відповідачем: неналежне утримання зелених насаджень та відсутність дерев зазначених згідно переліку в таблиці.

За результатами огляду зелених насаджень комісією в складі заступника начальника управління - начальника відділу регулювання зелених насаджень управління екології та природних ресурсів Департаменту міського благоустрію та збереження природного середовища, першого заступника генерального директора Київського комунального обєднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста „Київзеленбуд", провідного інженера відділу обстеження зелених насаджень Міської станції захисту зелених насаджень КО „Київзеленбуд", начальника сектору відділу обстеження зелених насаджень Міської станції захисту зелених насаджень КО „Київзеленбуд", виявлено відсутність 6 дерев, що підлягали збереженню, а саме: дуб-1 шт. (пункт132); дуб-1 шт.(пункт 207); дуб-1 шт.(пункт 230); дуб-1 шт.(пункт 229); дуб-1 шт.(пункт 220); липа-1 шт.(пункт 210).

На підставі виявлених порушень відповідно до п. 16.2.1 „Порядку видалення зелених насаджень на території м. Києва", затвердженого рішенням Київської міської ради № 384/6600 від 27.10.2011 та п. 6.1 охоронного договору на зелені насадження від 30.04.2013р. № 282, згідно методики визначення відновної вартості зелених насаджень, затвердженої наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 12.05.2009р. № 127 другим позивачем проведено розрахунок відновної вартості відсутніх зелених насаджень, що підлягали збереженню, за яким відновна вартість відсутніх зелених насаджень склала 37 816,80 грн., штраф 56 725,20 грн. Всього 94 542,00 грн.

З урахуванням того, що 2 дерева (позиції 207,230 охоронного договору від 30.04.2013) увійшли у розрахунок відновної вартості зелених насаджень в сумі 409 458,20грн., яка була сплачена товариством, КО „Київзеленбуд" 13.02.2017 проведено уточнюючий розрахунок відновної вартості та штрафу за видалення зелених насаджень, які підлягали охороні згідно охоронного договору від 30.04.2013 №282.

Відповідно до вказаного розрахунку відновна вартість відсутніх зелених насаджень, яка підлягала відшкодуванню, становить 29 847,20грн. та штраф у розмірі 44 770,80грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Згідно приписів статей 525, 526 Цивільного кодексу України, одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов'язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Відповідно до положень ст. 7 Закону України „Про захист рослин" державна політика у сфері захисту рослин здійснюється Кабінетом Міністрів України, Урядом Автономної Республіки Крим, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері карантину рослин, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері захисту рослин.

Згідно п. 12 Порядку видалення зелених насаджень на території міста Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради VIII сесії VI скликання від 27 жовтня 2011 року № 384/6600 на підставі розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про видалення зелених насаджень заявником до бюджету міста Києва сплачується відновна вартість зелених насаджень, розмір якої розраховується згідно з Методикою визначення відновної вартості зелених насаджень, затвердженої наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 12.05.2009 № 127 (зі змінами та доповненнями), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.06.2009 за № 549/16565.

Пунктом 16.2.1 Порядку передбачено, що відповідно до охоронного договору на зелені насадження власник чи користувач земельної ділянки бере на себе зобов'язання зберігати та утримувати в належному стані зелені насадження, які знаходяться в межах земельної ділянки. У випадку невиконання умов договору особа, яка взяла на себе зобов'язання, повинна сплатити відновну вартість зелених насаджень та штраф у розмірі 150 % відновної вартості (що є видом забезпечення виконання зобов'язань за договором).

Контроль за станом виконання охоронного договору на зелені насадження здійснює Головне управління екології та охорони природних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) спільно з Київським комунальним об'єднанням зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста „Київзеленбуд" шляхом організації планових та позапланових виїзних перевірок стану зелених насаджень.

Охоронним договором на зелені насадження встановлюється порядок та періодичність проведення планових перевірок стану зелених насаджень (не частіше одного разу на рік). Позапланові перевірки проводяться за наказом начальника Головного управління екології та охорони природних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) у разі наявності фактів порушення виконання охоронного договору на зелені насадження.

Проте, всупереч згаданих приписів закону, положень укладеного між сторонами договору, відповідач не виконав своїх зобов'язань щодо зберігання та утримання в належному стані зелених насаджень, в зв'язку з чим останній зобов'язаний відшкодувати відновну вартість видалених зелених насаджень в розмірі 29 847,20грн. Доказів відшкодування вказаної суми відповідач суду не надав.

Статтею 599 Цивільного кодексу України передбачено, що зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Твердження Відповідача, що в КО „Київзеленбуд" немає акта інвентаризації дерев і тому не зрозуміло чи під пунктом 233 охоронного договору Дуб звичайний, а не липа є безпідставним, оскільки згідно чинного законодавства саме Відповідач як постійний землекористувач земельної ділянки за адресою: м. Київ, вул. Львіська, 15, у Святошинському районі м. Києва має право оформити акт інвентаризації та технічний паспорт елемента благоустрою (зелених насаджень). Зазначене обґрунтовується наступним.

Відповідно до ст. 13 Закону України „Про благоустрій населених пунктів" передбачений перелік об'єктів у сфері благоустрію населених пунктів.

До об'єктів благоустрію населених пунктів належать:

4) території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору.

Згідно з п. 1.4 Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №550 від 29.10.2012р. „Про затвердження Інструкції з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів" технічна інвентаризація та паспортизація об'єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно.

Відповідно до п. 1.3 Наказу Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 24.12.2001р. №226 (у редакції наказу Міністерства будівництва, архітектури та житлово- комунального господарства України від 16.01.2007 №8) „Інструкція з інвентаризації зелених насаджень у населених пунктах України" відповідальними за проведення інвентаризації зелених насаджень, в межах повноважень, визначених законодавством, є органи місцевого самоврядування, балансоутримувачі, визначених законодавством, є органи місцевого самоврядування, балансоутримувачі, власники чи користувачі земельних ділянок, підприємства, організації, установи, на території яких розташовані зелені насадження.

Отже, КО „Київзеленбуд" (Позивач-2) на підставі та в межах визначених Рішенням Київської міської ради №384/6600 від 27.10.2011 повинен здійснювати обстеження зелених насаджень та контроль за видаленням зелених насаджень, укладати охоронні договори по збереженню зелених насаджень.

Таким чином, суд вважає, що позивачем правомірно заявлено позов про стягнення 29 847,20грн. відновної вартості видалених зелених насаджень.

Також, позивач на підставі п. 6.1 договору просить суд стягнути з відповідача за знищення, пошкодження зелених насаджень штраф у розмірі 150 % відновної вартості зелених насаджень, який за розрахунком позивача складає 44 770,80 грн.

Відповідно до п. 6.1 Договору передбачена відповідальність утримувача у разі знищення зелених насаджень до ступеню припинення росту, у зв'язку з невиконанням умов договору шляхом сплати відновної вартості зелених насаджень у сумі, розрахованій на момент виявлення пошкоджень уповноваженим органом та штраф у розмірі 150% відновної вартості зелених насаджень.

Згідно зі ст. 611 ЦК України у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема сплата неустойки, а згідно частини першої ст. 612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Згідно ст. 549 Цивільного кодексу України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання.

Штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов'язання.

Відповідно до ст. 230 Господарського кодексу України штрафними санкціями визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов'язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання, або неналежного виконання господарського зобов'язання.

Частиною 4 ст. 231 Господарського кодексу України встановлено, що у разі якщо розмір штрафних санкцій законом не визначено, санкції застосовуються в розмірі, передбаченому договором.

Здійснений позивачем розрахунок штрафу є арифметично вірними, відповідає вказаним вимогам законодавства та обставинам справи, а тому вимога позивача про стягнення 44 770,80 грн. штрафу підлягає задоволенню.

З огляду на зазначене та враховуючи, що відповідач не відшкодував відновну вартість видалених зелених насаджень в розмірі 29 847,20грн., суд дійшов висновку, що позовні вимоги про стягнення з відповідача 29 847,20грн. відновної вартості видалених зелених насаджень, 44770,80 грн. штрафу є доведеними, обґрунтованими, відповідачем не спростовані, а відтак підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог чи заперечень.

Відповідно до ст. 34 ГПК України, Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Виходячи з вищенаведених норм закону, Відповідачем належним чином протягом розгляду справи не було надано належних доказів по справі на спростування позовних вимог.

В судовому засіданні, допустимими доказами, які знаходяться в матеріалах справи прокурор довів, що його вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ст. 49 ГПК України судовий збір покладається на відповідача.

Керуючись ст.ст. 49, 82-85 ГПК України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Інвест -Будресурс" (01015, м. Київ, вул. Івана Мазепи, 38, ідентифікаційний код 33599166) до цільового фонду спеціалізованого бюджету міста Києва (банк ГУ ДКУ у м. Києві, р/р 31518920700001, код банку 820019, ідентифікаційний код 37993783) 29 847 (двадцять дев'ять тисяч вісімсот сорок сім) грн. 20 коп. відновної вартості видалених зелених насаджень, 44 770 (сорок чотири тисячі сімсот сімдесят) грн. 80 коп. штрафу.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Інвест -Будресурс" (01015, м. Київ, вул. Івана Мазепи, 38, ідентифікаційний код 33 599166) на користь Прокуратури міста Києва (03150, м. Київ, вул. Предславинська, 45/9, код ЄДРПОУ 02910019, ДКСУ м. Києва, МФО 820172, рахунок 35215057011062) 1 600 (одну тисячу шістсот) грн. судового збору.

Накази видати відповідно до ст. 116 ГПК України.

Рішення набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 85 Господарського процесуального кодексу України.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст. 93 Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складено: 21.07.2017

Суддя І.І. Борисенко

Джерело: ЄДРСР 67856955
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку