open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 грудня 2011 р. № 2а-13140/11/1370

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого-судді Кравчука В.М., розглянувши в письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Бродівського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення допомоги по безробіттю в сумі 2 645,66 грн., -

В С Т А Н О В И В :

Бродівський районний центр зайнятості звернувся до суду з позовом, в якому просить стягнути з ОСОБА_1виплачену допомогу по безробіттю в сумі 2 645,66 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” відповідачу –ОСОБА_1 було надано статус безробітного та призначено допомогу по безробіттю. Однак після надання йому такого статусу, центру зайнятості стало відомо про те, що на момент реєстрації його, як безробітного та призначення допомоги, ОСОБА_1 надав неправдиві дані про роботу та отримання в ПОСП “Агрофірма Лан” доходу. Вважає, що зазначена обставина впливає на порядок та умови виплати допомоги, а нарахована та виплачена відповідачу сума допомоги по безробіттю за період з грудня по травень 2011 р. в розмірі 2 645,66 грн. підлягає поверненню.

Представник позивача подав клопотання про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримав.

Відповідач ОСОБА_1 в судове засідання не з’явився, хоча належним чином був повідомлений про розгляд справи, заперечень по суті спору не надав.

На підставі ст. ст. 122, 128 Кодексу адміністративного судочинства України справа розглядається в письмовому провадженні.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, Суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини:

14.12.2010 р. ОСОБА_1 звернувся до Бродівського районного центру зайнятості із заявою про надання йому статусу безробітного та виплату в зв’язку з цим допомоги по безробіттю.

При зверненні до центру зайнятості ОСОБА_1 надав відомості про роботу в ПОСП “Агрофірма Лан” з 21.05.2010 р. по 03.12.2010 р. (прийнята різноробочим по трудовому договору) та отримав дохід в розмірі 5150 грн., що підтверджується копією трудової книжки та довідкою про середню заробітну плату за період з червня по листопад 2010 р.

Бродівським районним центром проведено розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення щодо ОСОБА_1 Перевіркою встановлено, що за період з 01.01.2009 р. по 01.07.2011 р. в ЦБД ДПА України відсутні відомості щодо нарахування та сплати податків з доходів фізичних осіб, останнє місце праці яких ПОСП “Агрофірма Лан” (місце реєстрації Волинська область, Горохівський район, с. Шклинь), що підтверджується листом ДПІ у Бродівському районі від 22.07.2011 р. Отже, гр. ОСОБА_1 в цей період не міг отримувати дохід на цьому підприємстві. За результатами перевірки складено акт № 120 від 26.07.2011 р.

Крім того, постановою господарського суду Волинської області від 02.03.2009 р. ПОСП “Агрофірма Лан” визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, та призначено арбітражного керуючого. В межах виконання заходів ліквідаційної процедури, за період з 02.03.2009 р. жодні працівники на роботу в ПОСП “Агрофірма Лан” не приймались. Це підтверджується листом арбітражного керуючого у порушеній 20.07.2011 р. судом справі про банкрутство.

ДПІ у Бродівському районі надало відомості про те, що ПОСП “Агрофірма Лан”останній раз звітувало за 12 місяців 2008 р., а скасування державної реєстрації відбулась 18.04.2011 р.

Отримавши таку інформацію, Бродівський районний центр зайнятості звернувся до ОСОБА_1 з вимогою від 02.08.2011 р. про відшкодування незаконно виплаченої допомоги по безробіттю в розмірі 2 645,66 грн. Вимога надіслана поштою та отримана нею, однак залишена без задоволення.

Таким чином, спір виник щодо правомірності отримання ОСОБА_1 допомоги по безробіттю, у зв’язку з наданням для цього неправдивих відомостей про отримання доходу та про роботу на ПОСП “Агрофірма Лан”.

Вирішуючи спір, Суд виходив з наступного.

Спірні правовідносини регулюються Законом України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття”від 02.03.2000 р., Законом України “Про зайнятість населення” від 01.03.1991 р., Порядком розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення безробітним, затверджений наказом №125/116, 11.03.2008 р. Міністерства праці та соціальної політики України, ДПА України.

Статтею 12 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” встановлено, що виконавча дирекція Фонду є виконавчим органом правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління. Функції виконавчої дирекції Фонду покладаються на органи державної служби зайнятості. Функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.

В свою чергу, виконавча дирекція Фонду та її робочі органи контролюють правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття, проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральними органами виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, державної податкової політики, Пенсійним фондом України за погодженням з правлінням Фонду.

Відповідно до Положення Про державну службу зайнятості, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України “Про затвердження положень щодо застосування Закону УРСР "Про зайнятість населення" № 47 від 24.06.1991 року, основними завданнями державної служби зайнятості є, зокрема, раціональне й ефективне використання державного фонду сприяння зайнятості населення..

Відповідно до частини 3 статті 36 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття”сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Відповідно до п. 5 ч.2 ст. 12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та з метою забезпечення цільового та ефективного використання коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття Наказом № 125/116, 11.03.2008 р. Міністерства праці та соціальної політики України, ДПА України затверджено Порядок розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення безробітним (надалі –Порядок).

Пунктом 6 Порядку передбачено, що у разі встановлення центрами зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих, така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг.

Пунком 8 Порядку передбачено, що у разі неможливості вручення повідомлення про необхідність повернення коштів з підстав, передбачених абзацом першим пункту 132 Правил надання послуг поштового зв'язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 р. № 1155, відмови особи чи роботодавця повернути кошти, а також у разі неповернення їх у встановлений строк стягнення таких коштів здійснюється у судовому порядку відповідно до законодавства.

Наведені положення Порядку фактично встановлюють право центру зайнятості на звернення до суду з вимогою про стягнення безпідставно отриманої суми допомоги по безробіттю. Суд бере до уваги, що єдиним способом стягнення виплаченої допомоги на випадок безробіття є звернення до суду з відповідним позовом.

З наведеного Суд дійшов висновку, що позивач, Бродівський районний центр зайнятості, є суб‘єктом владних повноважень - робочим органом виконавчої дирекції Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. Заявлений ним позов подано на виконання визначених законом владних управлінських функцій. Право на звернення до суду із позовом є способом реалізації компетенції цього органу. Тому спір належить до компетенції адміністративного суду відповідно до пункту 4 частини 1 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України.

В обґрунтування правомірності позовних вимог центр зайнятості зазначає, що з ОСОБА_1 слід стягнути виплачену йому допомогу по безробіттю, оскільки, саме він надав недостовірні дані, які впливають на виплату даного виду допомоги.

Оцінюючи підстави позову, Суд вважає, що він підлягає до задоволення, виходячи з наступного. Статтею 2 Закону України “Про зайнятість населення”від 01.03.1991 р. визначено, що безробітними є працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи.

Судом встановлено, що на момент звернення до Бродівського районного центру зайнятості ОСОБА_1 був безробітним, а попереднім місцем його праці було ПОСП “Агрофірма Лан”.

Відповідно до ст. 36 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування на випадок безробіття”, особи, застраховані в установленому порядку як безробітні, зобов’язані своєчасно подавати відомості про обставини справи, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

При звернення до центру зайнятості відповідачка надала недостовірні дані про попереднє місце праці та розмір доходу, що впливає на обчислення розміру допомоги по безробіттю, що передбачено ст. 22, 23 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття”.

Відповідно до ст. 22 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття”застраховані особи, визнані у встановленому порядку безробітними, які протягом 12 місяців, що передували початку безробіття, працювали на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) не менше 26 календарних тижнів та сплачували страхові внески, мають право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу.

Відповідно до ст.23 цього ж Закону застрахованим особам, зазначеним у частині першій статті 22 цього Закону, розмір допомоги по безробіттю визначається у відсотках до їх середньої заробітної плати (доходу), визначеної відповідно до порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого Кабінетом Міністрів України, залежно від страхового стажу.

Таким чином, з наведених положень вбачається, що тривалість трудового стажу та розмір середньої заробітної плати особи, яка набула статусу безробітного впливають на умови та розмір виплати допомоги по безробіттю.

Оскільки матеріалами справи підтверджується, що ОСОБА_1 в період вказаний в його трудовій книжці, не міг працювати та отримувати доходу, то ці відомості вважаються не достовірними. ОСОБА_1 мав можливість заперечити чи спростувати ці обставини, оскільки був повідомлений про розгляд справи.

Фактична виплата та розмір виплаченої допомоги по безробіттю ОСОБА_1 підтверджені належними доказами.

З огляду на це, Суд вважає, що допомога з безробіття у розмірі 2 645,66 грн. отримані ОСОБА_1 незаконно, підлягає відшкодуванню, а тому позов слід задовольнити.

Відповідно до ч.4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 17-19, 94, 122, 128, 160-163 КАС України, Суд –

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1, місце проживання: ІНФОРМАЦІЯ_1) на користь Бродівського районного центру зайнятості (ідентифікаційний код 20848943, р/р37175301900022, ГУДКУ у Львівській області, МФО 825014, код ЗКПО банку 23966573; місце знаходження: м. Броди, вул. Гончарська, 15) 2 645 (дві тисячі шістсот сорок п’ять) гривень 66 (шістдесят шість) копійок.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя В.М.Кравчук

Джерело: ЄДРСР 67657498
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку