open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Дунаєвецький районний суд Хмельницької області

Справа № 674/192/17

Провадження № 2-а/674/20/17

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 червня 2017 року

Дунаєвецький районний суд

Хмельницької області

в складі: головуючої судді Артемчук В.М.

при секретарі Мудрицькій Л.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Дунаївці, справу за адміністративним позовом

ОСОБА_1

до

Кам`янець Подільського об`єднаного управління Пенсійного фонду

України Хмельницької області

про визнання дій неправомірними та зобов`язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

16 лютого 2017 року позивач, ОСОБА_1 , звернувся до суду з адміністративним позовом до Кам`янець Подільського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Хмельницької області про визнання дій неправомірними та зобов`язання вчинити певні дії, посилаючись на те, що він, відповідно до наказу №5 о/с від 14 січня 2010 року, Управління Міністерства внутрішніх справ України в Хмельницькій області, був призначений на посаду інспектора з адміністративної практики відділення ДАІ у Дунаєвецькму районі Хмельницької області, а наказом № 57о/с від 31 березня 2015 року УМВС України в Хмельницькій області його було звільнено з органів внутрішніх справ в Хмельницькій області.

02 листопада 2016 року відповідно до довідки до акта огляду медико-санітарною експертною комісією, серія АВ №0843474 було надано третю групу інвалідності - загальне захворювання.

10 січня 2017 року позивач звернувся до управління Пенсійного фонду України в Дунаєвецькиму районі з приводу призначення пенсії по інвалідності і листом №5/03-03 від 19.10.2017 року управління повідомило, що страховий стаж позивача, згідно індивідуальних відомостей про застраховану особу, становить 3 місяці, тому право виходу на пенсію по інвалідності відсутнє.

Позивач вважає відмову у призначенні пенсії протиправною.

Відповідно до довідок про заробітну плату для обчислення пенсії №168 від 29.11.2016 р. та .№616 від 13.12.2016 р. виданої Управлінням МВС України в Хмельницькій області вбачається, що вислуга років ОСОБА_1 на день звільнення складає п`ять років і три місяці, що є достатнім для призначення пенсії по інвалідності, хоча органи Пенсійного фонду і не здійснюють персоніфікований облік посадових осіб міліції та поліції і страховий стаж вищезазначених осіб не розраховується, в зв`язку з їх особливим статусом, проте це не позбавляє вказаних осіб, відповідно до діючого законодавства, права на отримання пенсії.

Також з вищезазначених довідок вбачається, що позивач отримував заробітну плату з січня 2010 р. по квітень 2015 р.. тобто протягом 5 років 3 місяців.

Оскільки з врахуванням трудового стажу відомості про який містяться в персоніфікованому обліку і який визнається відповідачем в кількості 3 місяці та стажу роботи в органах внутрішніх справ за період з 02.01.2010 по 31.03.2015 р., а саме - 5 років 3 місяців, тому позивач вважає, що у нього достатньо трудового стажу для призначення йому пенсії, як інваліду 3 групи, згідно положень ст. 32 ЗУ «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

Позивач ОСОБА_1 в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив їх задовольнити та пояснив, що його 2 листопада 2016 року визнано інвалідом ІІІ групи. 31 березня 2015 року його було звільнено з роботи, а 10 січня 2017 року, в зв`язку з встановленням інвалідності, звернувся з заявою до управління про призначення пенсії, однак йому було відмовлено з посиланням на те, що відсутні персоніфіковані обліки. Йому не зараховано період роботи, де він працював в органах міліції, а саме 5 років і 3 місяці. В період роботи він отримував заробітну плату з якої утримували єдиний страховий внесок.

Представник відповідача по довіреності Колосінська І.В. в судове засідання не з`явилася, однак подала до суду заяву в якій просила проводити розгляд справи у її відсутності, проти позову заперечила, подавши до суду письмові заперечення, в яких зазначає, що в діях Кам`янець-Подільського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Хмельницької області не вбачається будь якої неправомірності. Стаття 19 Конституції України передбачає, що правовий порядок в Україні ґрунтується на принципах, згідно з якими ніхто не може бути вимушений робити те, що не передбачено законодавством. Одночасно дана норма встановлює, що органи державної влади і органи місцевого самоврядування їх посадовці, повинні діяти в межах повноважень і у спосіб, передбачений законодавством України, а тому просила відмовити у позові.

Суд, дослідивши матеріали справи, заслухавши позивача, вважає, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , згідно довідки МСЕК серії АВ №0843474 від 02.11.2016 р. призначено третю групу інвалідності за загальним захворюванням, в зв`язку з чим він 10 січня 2017 р. звернувся до Кам`янець-Подільського об`єднаного управління Пенсійного фонду України із заявою про призначення пенсії по інвалідності.

Кам`янець-Подільське об`єднане управління Пенсійного фонду України, листом від 19.01.2017 р. позивачу було відмовлено у призначенні пенсії по інвалідності з огляду на відсутність передбаченого законодавством трьохрічного страхового стажу на час настання інвалідності та або на день звернення за пенсією. Згідно індивідуальних відомостей про застраховану особу, страховий стаж позивача становить 3 місяці.

Відповідно до п. ч. 1ст. 8 ЗУ «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»право на отримання пенсій та соціальних послуг із солідарної системи мають громадяни України, які застраховані згідно із цим Законом та досягли встановленою цим Законом пенсійного віку чи визнані інвалідами в установленому законодавством порядку і мають необхідний для призначення відповідного виду пенсії страховий стаж.

Згідно ч.1ст.30 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»пенсія по інвалідності призначається в разі настання інвалідності, що спричинила повну або часткову втрату працездатності внаслідок загального захворювання (в тому числі каліцтва, не пов`язаного з роботою, інвалідності з дитинства) за наявності страхового стажу, передбаченогостаттею 32 цього Закону.

Відповідно дост.32 ЗУ «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»особи, визнані інвалідами, мають право на пенсію по інвалідності, залежно від групи інвалідності, за наявності такого страхового стажу на час настання інвалідності або на день звернення за пенсію для інвалідів II та III груп від 27 років до досягнення особою 28 років включно - 3 роки.

Позивач вважав, що має стаж роботи, що перевищує встановлений законодавством трьохрічний строк, необхідний для призначення пенсії по інвалідності, відповідно до приписівст. 32 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування». Однак, відповідач йому відмовив у призначенні пенсії з посиланням на ч. 1ст. 32 ЗУ «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», вказавши у своєму листі від 19.10.2017 року №5/03-03, що трудовий стаж позивача становить лише 03 місяці.

Із приєднаної до матеріалів справи копії трудової книжки серія НОМЕР_1 на ім`я ОСОБА_1 вбачається, що його трудовий стаж складає: з 02.01.2010 р. по 31.03.2015р. служба в органах внутрішніх справ УМВС України в Хмельницькій області.

Ст.17 Конституції Українипередбачено, що забезпечення державної безпеки і захист державного кордону України покладаються на відповідні військові формування та правоохоронні органи держави, організація і порядок діяльності яких визначаються законом. Держава забезпечує соціальний захист громадян України, які перебувають на службі у Збройних Силах України та в інших військових формуваннях, а також членів їх сімей.

Згідност. 19 ЗУ «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»в редакції, яка діяла в період проходження позивачем служби, страхові внески до солідарної системи нараховувалися на суми грошового забезпечення та інших виплат у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Така ж правова норма передбачена і ч.3ст.5 ЗУ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», де порядок сплати сум несплачених страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування Пенсійному фонду України за відповідні роки служби щодо осіб, які не набули (не набудуть) права на пенсію за вислугу років згідно з цим Законом, або осіб, звільнених з військової служби, які виявили бажання отримувати пенсію в порядку і на умовах, передбаченихЗаконом України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», визначається Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.2 «Порядку обчислення та сплати сум страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», не сплачених у період з 1 січня 2004 р. до 31 грудня 2006 p., щодо осіб, які не набули (не набудуть) право на пенсію за вислугу років згідно ізЗаконом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», та осіб, звільнених з військової служби, які виявили бажання отримувати пенсію в порядку і на умовах, передбаченихЗаконом України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»(надалі - Порядок), затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 08.09.2004 року №1185(із змінами внесенимипостановою Кабміну України від 08.11.2007 року №1298), суми страхових внесків обчислюються за кожен місяць служби окремо виходячи із сум грошового забезпечення, що були нараховані особі за відповідні періоди служби. Суми страхових внесків обчислюються на підставі виданих військовими частинами, військовими комісаріатами та іншими уповноваженими на це органами довідок про нараховані суми грошового забезпечення за формою, що встановлюється правлінням Пенсійного фонду України.

Згідно п. 3 Порядку сума страхових внесків, що підлягає сплаті щодо осіб, зазначених в абзацах другому та четвертому пункту 1 цього Порядку, обчислюється управлінням Пенсійного фонду України у районах, містах і районах у містах за місцем проживання, до якого особа звернулася за призначенням пенсії, а довідки про нараховані суми грошового забезпечення відповідному управлінню Пенсійного фонду України подаються особами, зазначеними в абзацах другому та четвертому пункту 1 цього Порядку, особисто разом із заявою про призначення пенсії.

Відповідно до п.п. 5, 6 Порядку, головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі узагальнюють інформацію управлінь щодо обчислення сум страхових та подають її до Пенсійного фонду України за формою, що затверджується його правлінням. На підставі поданої від головних управлінь інформації Пенсійний фонд України формує бюджетний запит і надсилає його Мінфіну.

Відповідно до п. 7 Порядку видатки на сплату сум страхових внесків здійснюються відповідно до Закону. Згідно п. 9 Порядку інформація про періоди проходження служби та одержані доходи вноситься до системи персоніфікованого обліку відповідним управлінням на підставі документів, зазначених в абзаці другому пункту 2 цього Порядку.

Таким чином, вищевказані нормативні акти зобов`язують саме Кам`янець-Подільське об`єднане управління Пенсійного фонду України здійснити обчислення суми страхових внесків, що підлягають сплаті за період проходження позивачем служби в управлінні МВС України, подати відповідну інформацію до Головного Управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області та внести інформацію про період проходження служби в органах УМВС України в Хмельницькій області до системи персоніфікованого обліку.

Стягнення ж заборгованості із сплати внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування належить до функції органів ПФ України і не можуть покладатися на позивача.

Відповідно до ч.3ст. 43 закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Механізм сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за осіб, які проходять службу у Збройних Силах, інших утворених відповідно до закону військових формуваннях, СБУ, органах МВС та службу в органах і підрозділах цивільного захисту визначено в «Порядку нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за деякі категорії застрахованих осіб», затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2011 р. N 178(із змінами).

З врахуванням наведеного суд дійшов висновку, що належним способом захисту порушеного права позивача є визнання протиправною відмови відповідача у зарахуванні до страхового стажу позивача період його служби в управлінні МВС України в Хмельницькій області та зарахувати період служби позивача з 02.01.2010 р. по 31.03.2015 р. в управлінні МВС України в Хмельницькій області до страхового стажу.

Крім цього суд враховує, що основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України (стаття 62 Закону № 1788-ХІІ). Відповідно до «Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній», затвердженого постановою KM України від 12.08.1993 р. №637 для призначення пенсій за відсутності трудової книжки, а також у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні необхідні записи або містяться неправильні чи не точні записи про періоди роботи на підтвердження трудового стажу приймаються довідки, виписки із наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення, характеристики та інші документи, які містять відомості про періоди роботи.

Відповідно до записів трудової книжки позивача 02.01.2010р. він був прийнятий на службу в органи внутрішніх справ, а саме в управління МВС України в Хмельницькій області, а 31.03.2015 р. він був звільнений зі служби. Згідно довідки про заробітну плату для обчислення пенсій від 13.12.2016р. №616, виданої управлінням МВС України в Хмельницькій області та довідки №168 від 29.11.2015 р., виданої управлінням Державтоінспекції МВС України в Хмельницькій області, позивач отримував заробітну плату з січня 2010 р. по березень 2015 р., тобто протягом 5 років 3 місяців. Крім того з довідок про заробітну плату для обчислення пенсії № 6 від 27 січня 2017 року та від 09.06.2017 року вбачається , що починаючи з січня 2010 року по 31 березня 2015 року з заробітної плати позивача утримано щомісячно ЄСВ в розмірі 2,6 %.

Оскільки з врахуванням трудового стажу відомості про який містяться в персоніфікованому обліку і який визнається відповідачем в кількості 3 місяці та стажу роботи в управлінні МВС України в Хмельницькій області, у позивача достатньо трудового стажу для призначення йому пенсії як інваліду 3 групи згідно положеньст. 32 ЗУ «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» - 43роки, а тому позов підлягає до задоволення.

Щодо строку призначення пенсії, то відповідно до ст.45Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» пенсія по інвалідності призначається з дня встановлення інвалідності, якщо звернення за пенсією відбулося не пізніше трьох місяців з дня встановлення інвалідності.

Пенсія по інвалідності позивачу встановлена 02 листопада 2016 року ,а з заявою про призначення пенсії він звернувся 10 січня 2017 року, а тому пенсія підлягає призначенню з 02 листопада 2016 року.

В зв`язку з задоволенням позову з відповідача на користь позивача підлягає стягненню судовий збір в сумі 640 гривень 00 коп.

Керуючись ст.ст.10, 11, 71, 86, 158-163 КАС України, Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб», Законом України «Про міліцію», ст.ст.19, 32, 45 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», суд-

ПОСТАНОВИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 задовольнити.

Визнати дії Кам`янець Подільського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Хмельницької області щодо відмови в призначенні ОСОБА_1 пенсії по інвалідності протиправними.

Зобов`язати Кам`янець Подільське об`єднане управління Пенсійного фонду України Хмельницької області призначити ОСОБА_1 пенсію по інвалідності у відповідності до ст.32 Закону України « Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» з 02 листопада 2016 року та врахувати довідки про заробітну плату № 168 від 29.11.2016 року і № 616 від 13.12.2016 року для розрахунку пенсії.

Стягнути з Кам`янець Подільського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Хмельницької області на користь ОСОБА_1 640 грн. судового збору.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Дунаєвецький районний суд протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом ч.3 ст.160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Головуюча:/підпис/ Вірно: Суддя Дунаєвецького районного судуВ. М. Артемчук

Джерело: ЄДРСР 67524720
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку