open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 815/2833/17

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 червня 2017 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Вовченко O.A.,

секретар судового засідання Соколова М.С.,

за участю:

представника позивача – ОСОБА_1 (за довіреністю),-

представника відповідача – ОСОБА_2 (за довіреністю),-

представника третьої особи - ТОВ «Грейн АГРО Інвест» – ОСОБА_3 (керівник),

представника третьої особи - Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області – ОСОБА_4 (за довіреністю),-

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом ТОВ «ОСОБА_5 СНД» до Одеської обласної державної адміністрації, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Новобілярська селищна рада Лиманського району Одеської області, ТОВ «Грейн АГРО Інвест» про визнання протиправними та скасування розпоряджень, суд,-

В С Т А Н О В И В:

ТОВ «ОСОБА_5 СНД», 18 травня 2017 року звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Одеської обласної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ТОВ «Грейн АГРО Інвест» про:

- визнання протиправним та скасування розпорядження голови Одеської обласної державної адміністрації №293/А-2017 від 14.04.2017 року про надання дозволу товариству з обмеженою відповідальністю «Грейн АГРО Інвест» на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду на 49 років для будівництва, обслуговування та експлуатації об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури на території Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області (за межами населеного пункту) - щодо земельної ділянки орієнтовною площею - 2,36га;

- визнання протиправним та скасування розпорядження голови Одеської обласної державної адміністрації №294/А-2017 від 14.04.2017 року про надання дозволу товариству з обмеженою відповідальністю «Грейн АГРО Інвест» на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду на 49 років для будівництва, обслуговування та експлуатації об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури на території Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області (за межами населеного пункту) - щодо земельної ділянки орієнтовною площею - 0,32га.

31.05.2017 року в судовому засіданні розглянуто клопотання Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області про залучення селищної ради третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача по справі. Ухвалою суду від 31.05.2017 року до участі в справі залучено третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Новобілярську селищну раду Лиманського району Одеської області.

В обґрунтування позовних вимог позивач в адміністративному позові з посиланням на приписи ст. 13 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», ст. 17, 93, 122, 123, 124, 134 Земельного кодексу України, ст. 7 Закону Україні «Про морські порти», постанову Кабінету Міністрів України від 11 липня 2013 року №548-р та постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 14.03.2017 року по справі №815/5600/16, зазначає, що постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2013 року №548-р затверджена Стратегія розвитку морських портів України на період до 2038 року, якою було встановлено спеціалізацію морських портів України за вантажами, зокрема Кабінетом Міністрів України визначено спеціалізацію таких морських портів: зернові вантажі - морські порти ОСОБА_3, Чорноморськ, Миколаїв та Херсон. Тобто, Кабінетом Міністрів України не передбачено, що спеціалізація порту Южний не включає обробку зернових, що певною мірою не збігається з планами позивача, та свідчить про те, що його інтереси не збігаються з державними. В матеріалах справи №815/5600/16 містяться копії клопотань ТОВ «Грейн АГРО Інвест» від 15.09.2016р. №8, 9, в яких заявник просить Одеську обласну державну адміністрацію розглянути питання щодо надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною цільового призначення орієнтовною площею відповідно, 0,32 та 2,36га в оренду на 49 років для будівництва, обслуговування об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури морського транспорту із земель водного фонду державної власності, які перебувають в запасі Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області (за межами населеного пункту). В Одеському окружному адміністративному суді розглядалась справа №815/4985/16, відкрита за позовом ТОВ «Грейн АГРО Інвест» до Ліманської районної державної адміністрації Одеської області в матеріалах якої міститься заява ТОВ «Грейн АГРО Інвест» від 15.08.2016 року №6 до Відповідача у цій справі про видачу розпорядження щодо розроблення детального плану території для розміщення об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури морського транспорту на земельній ділянці площею 5,90га, розташованої на території Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області (за межами населеного пункту). В обґрунтування заяви №6 від 15.08.2016р. ТОВ «Грейн АГРО Інвест» роз’яснює, що планує разом із партнерами виступити інвестором щодо будівництва на зазначеній земельній ділянці комплексу по перевантаженню зернових вантажів та відповідного причалу. Аналіз змісту клопотань, що подавалися до Комінтернівської (Лиманської) районної державної адміністрації та до Одеської обласної державної адміністрації свідчить про те, що ТОВ «Грейн АГРО Інвест» фактично було введено відповідача в оману щодо мети отримання земельної ділянки - для будівництва комплексу по перевантаженню зернових вантажів та відповідного причалу що прямо суперечить інтересам держави, та мало бути підставою відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою у зв’язку з невідповідністю місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів. За наведених обставин, позивач вважає що при розгляді клопотань ТОВ «Грейн АГРО Інвест» відповідачем не було застосовано приписи ч. 3. ст. 123 Земельного кодексу України, а розпорядження від 14.04.2017р. №293/А-2017 та №294/А-2017 підлягають скасуванню як такі, що не відповідають приписам Закону України «Про морські порти», постанови Кабінету Міністрів України від 11 липня 2013р. №548-р. та нормам ст. 123 Земельного кодексу України.

Представник позивач в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив задовольнити позов з підстав, викладених у позові.

Представник відповідача – Одеської обласної державної адміністрації, 14.06.2016 року подав до суду заперечення на адміністративний позов де зазначено, що відповідач заперечує проти позову. Посилання на ст. 7 Закону України «Про морські порти України», постанову Кабінету Міністрів України від 11 липня 2013р. №548-р «Про затвердження Стратегії розвитку морських портів України на період 2038 року» як на невідповідність зазначених розпоряджень (намір забудови) цим актом є передчасним та необґрунтованим. Наведені правові акти безпосередньо стосуються діяльності порту як державного підприємства. Під час затвердження Стратегії розвитку морських портів України акваторією порту Южний вже здійснювалося та здійснюється на цей час транспортування зернових вантажів. При цьому спеціалізація портів, що визначена в Стратегії не є абсолютною у здійсненні господарської діяльності і не виключає перевантаження інших товарів. Оскаржувані розпорядження голови Одеської обласної державної адміністрації видано на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В судовому засіданні представник відповідача заперечував проти задоволення адміністративного позову.

29 травня 2017 року від ТОВ «Грейн АГРО Інвест» надійшли заперечення на адміністративний позов ТОВ «ОСОБА_5 СНД», де зазначено, що з доводом позивача не можливо погодитись. В клопотаннях ТОВ «Грейн АГРО Інвест» про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, адресованих Одеській обласній державній адміністрації вказувалось точне цільове призначення земельної ділянки, за яким вона планується використовуватись - для будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури морського транспорту. Саме таке цільове призначення земельної ділянки міститься і в оскаржуваних відповідачем розпорядженнях Одеської обласної державної адміністрації від 14.04.2017 № 293/А-2017 та № 294/А-2017. Про будівництво об’єктів конкретного виду, площі, етажності, категорії складності тощо мова не йшла, оскільки цього не вимагали (та не вимагають) норми чинного законодавства. Стратегії розвитку морських портів України та передбачення деталей такого будівництва у проекті містобудівної документації, без погодження запланованих заходів з територіальної громадою, шляхом проведення громадських слухань проекту містобудівної документації, як це передбачено ст. 21 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», реалізація такого інвестиційного проекту та отримання земельної ділянки буде неможлива. Ці питання вирішуються саме на етапі затвердження розробленої та погодженої, відповідними органами. Згідно інформації з офіційного сайту Адміністрації морського порту «Южний», морський порт «Южний» - універсальний порт, який спеціалізується на перевантажені хімічних вантажів та добрив, навалювальних, наливних та генеральних вантажів. Відповідно до Реєстру морських портів України, функціонування якого передбачено ст. 6 Закону України «Про морські порти», в морському порту «Южний» функціонують 15 терміналів, 4 з яких (в тому числі і позивач) займаються обробленням вантажів масл продуктових та 4 обробленням вантажів зернових. Плани ТОВ «Грейн АГРО Інвест» з будівництва заводу з виробництва соняшникової олії, потужностей зі зберігання виробленої продукції та причальних споруд для забезпечення її експорту на зовнішні ринки, а також будівництво комплексу зі зберігання зерна та його подальшого транспортування не тільки не суперечить Закону України «Про морські порти України» та Стратегії розвитку морських портів України до 2038 року, оскільки відбудеться у відповідності до значної частини існуючого вантажопотоку та з урахування поточної кон’юнктури ринку, а й узгоджується з заходами, передбаченими Планом розвитку морського порту «Южний» та фактичним станом справ в цьому морському порту. Таке будівництво безумовно не буде суперечити інтересам держави, оскільки створить нові робочі місця, призведе до збільшення вантажопотоку, що в свою чергу збільшить надходження до місцевого та державного бюджетів податків та інших обов’язкових платежів. Питання правильності застосування відповідачем положень Земельного кодексу України, а також містобудівного законодавства при розгляді клопотань ТОВ «Грейн АГРО Інвест» про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення розглядаємих земельних ділянок вже було предметом судового розгляду у справі № 815/5600/16. ТОВ «Грейн агро інвест» 20.03.2017 повторно звернулось до Одеської обласної державної адміністрації із клопотанням про надання дозволів на розроблення проектів із землеустрою щодо відведення земельних ділянок загальною площею 2, 68 га в оренду строком на 49 років для будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури морського транспорту із земель водного фонду державної власності, розташованих на території Новобілярської селищної ради. За результатами розгляду клопотання розпорядженнями від 14.04.2017 № 293/А-2017 та № 294/А-2017 ТОВ «Грейн АГРО Інвест» надано дозволи на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок загальною площею 2, 68 га в оренду на 49 років для будівництва, обслуговування та експлуатації об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури морського транспорту на території Новобілярської сільської ради.

В судовому засіданні представник ТОВ «Грейн АГРО Інвест», зазначив, що позов не підлягає задоволенню з підстав зазначених в запереченнях на адміністративний позов.

Представник Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області в судовому засіданні зазначив, що позов ТОВ «ОСОБА_5 СНД» є необґрунтованим та не підлягає задоволенню.

Вислухавши пояснення представників позивача, відповідача та третіх осіб, розглянувши подані документи та матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі ст. 1 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», виконавчу владу в областях і районах, містах Києві та Севастополі здійснюють місцеві державні адміністрації. Місцева державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади.

Відповідно ст. 13 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», до відання місцевих державних адміністрацій у межах і формах, визначених Конституцією і законами України, належить вирішення питань: 7) використання землі, природних ресурсів, охорони довкілля (п.7 ч.1) Місцеві державні адміністрації вирішують й інші питання, віднесені законами до їх повноважень (ч.2).

Статтею 17 ЗК України, передбачено, що до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин віднесено, зокрема, розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом.

Згідно ч. 5 ст. 122 ЗК України, обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами третьою, четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб.

З аналізу вказаних приписів вбачається, що Одеська обласна державна адміністрація є розпорядником земельних ділянок водного фонду, що розташовані на території Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області (за межами населеного пункту) за наданням дозволу на розроблення проекту землеустрою якої звернулося ТОВ «Грейн АГРО Інвест», отже саме відповідач є уповноваженим розглядати подані позивачем клопотання та вирішувати питання щодо надання йому дозволу на розробку проекту землеустрою.

Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування врегульовано ст.123 ЗК України.

Приписами ст.123 ЗК України передбачено, що особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). ОСОБА_6 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею (ч.2). Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. Забороняється відмова у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, місце розташування об'єктів на яких погоджено відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування згідно із статтею 151 цього Кодексу (ч.3).

14 квітня 2017 року Одеською обласною державною адміністрацією відповідно до статті 13 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», статей 17, 93, 122, 123, 124, 134 Земельного кодексу України, враховуючи постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 14 березня 2017 року по справі № 815/5600/16, розглянуто заяви ТОВ «Грейн АГРО Інвест» та прийняті розпорядження:

- 293/А-2017 «Про надання дозволу товариству з обмеженою відповідальністю «Грейн АГРО Інвест» на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду на 49 років для будівництва, обслуговування та експлуатації об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури морського транспорту на території Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області (за межами населеного пункту)», згідно якого надано дозвіл товариству з обмеженою відповідальністю «Грейн АГРО Інвест» на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду на 49 років орієнтовною площею 2,36 га із земель водного фонду, що не надані у власність або користування для будівництва, обслуговування та експлуатації об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури морського транспорту на території Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області (за межами населеного пункту) (а.с. 10);

- 294/а-2017 «Про надання дозволу товариству з обмеженою відповідальністю «Грейн АГРО Інвест» на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду на 49 років для будівництва, обслуговування та експлуатації об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури морського транспорту на території Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області (за межами населеного пункту)», згідно якого надано дозвіл товариству з обмеженою відповідальністю «Грейн АГРО Інвест» на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду на 49 років орієнтовною площею 0,32 га із земель водного фонду, що не надані у власність або користування для будівництва, обслуговування та експлуатації об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури морського транспорту на території Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області (за межами населеного пункту) (а.с. 11).

Під час розгляду справи судом встановлено, що зазначені розпорядження прийняті відповідачем враховуючи постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 14 березня 2017 року по справі № 815/5600/16.

Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 14 березня 2017 року по справі № 815/5600/16 за позовом товариство з обмеженою відповідальністю «Грейн АГРО Інвест» до Одеської обласної державної адміністрації прийнято постанову, якою визнано протиправними дії Одеської обласної державної адміністрації щодо відмови в задоволенні клопотань товариства з обмеженою відповідальністю «Грейн АГРО Інвест» від 15 вересня 2016 року № № 8, 9 про надання дозволів на розроблення проектів із землеустрою щодо відведення земельних ділянок загальною площею 2, 68 га в оренду строком на 49 років для будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури морського транспорту із земель водного фонду державної власності, розташованих на території Новобілярської селищної ради Лиманського (Комінтернівського) району Одеської області та зобов'язано Одеську обласну державну адміністрацію повторно розглянути клопотання товариства з обмеженою відповідальністю «Грейн АГРО Інвест» щодо надання дозволів на розроблення проектів із землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 0,32 га в оренду строком на 49 років та земельної ділянки загальною площею 2,36 га. в оренду строком на 49 років для будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури морського транспорту із земель водного фонду державної власності, розташованих на території Новобілярської селищної ради Лиманського (Комінтернівського) району Одеської області з урахуванням висновків даного судового рішення Одеського апеляційного адміністративного суду (а.с. 16-21).

В постанові Одеського апеляційного адміністративного суду від 14 березня 2017 року по справі № 815/5600/16, встановлено, що « 15 вересня 2016 року позивач звернувся до відповідача із клопотаннями №8 та №9 щодо надання дозволу ТОВ «Грейн АГРО Інвест» на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок із зміною цільового призначення орієнтовною площею 0,32 га та 2,36 га відповідно в оренду на 49 років для будівництва, обслуговування та експлуатацію об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури морського транспорту із земель водного фонду державної власності, які перебувають в запасі Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області (за межами населеного пункту). До клопотань надано: копію статуту та виписки товариства, графічний матеріал території Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області із зазначенням бажаного місця розташування земельної ділянки з її розміром, викопіювання зі схеми планування території Лиманського району Одеської області. З матеріалів справи вбачається, що позивачем, у відповідності до вимог ст. 123 Земельному кодексу України, надано клопотання із необхідними додатками. Дослідивши дані первинні документи, колегією суддів встановлено їх відповідність вищевказаним вимогам діючого законодавства».

Також постановою суду по справі № 815/5600/16 встановлено відсутність підстав у відповідача для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту із землеустрою відповідно до клопотань № 8 та № 9 від 15 вересня 2016 року.

Зазначені клопотання №8 та №9 щодо надання дозволу ТОВ «Грейн АГРО Інвест» на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок із зміною цільового призначення орієнтовною площею 0,32 га та 2,36 га відповідно в оренду на 49 років для будівництва, обслуговування та експлуатацію об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури морського транспорту із земель водного фонду державної власності, які перебувають в запасі Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області (за межами населеного пункту) надані до суду та досліджені в судовому засіданні 22.06.2017 року (а.с. 22-23).

Положеннями ч.1 ст. 72 КАС України визначено, що обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Отже клопотання позивача до Одеської обласної державної адміністрації №8 та №9 від 15.09.2016 року із додатками є такими, що відповідність вимогам діючого законодавства та у відповідача відповідно до постанови по справі №815/5600/16 відсутні підстави для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту із землеустрою відповідно до клопотань № 8 та № 9 від 15 вересня 2016 року.

В адміністративному позові ТОВ «ОСОБА_5 СНД» звертаючи увагу суду на заяву ТОВ «Грейн АГРО Інвест» № 6 від 15.08.2016 року яка подавалася до голови Комінтернівської районної державної адміністрації (а.с. 24) та була предметом розгляду в Одеському окружному адміністративному суді по справі №815/4985/16 зазначає, що розпорядження від 14.04.2017р. №293/А-2017 та №294/А-2017 підлягають скасуванню як такі, що не відповідають приписам ст. 7 Закону України «Про морські порти» та постанови Кабінету Міністрів України від 11 липня 2013р. №548-р.

Положеннями ст. 7 Закону України «Про морські порти України», передбачено, що основою планування розвитку портової галузі є Стратегія розвитку морських портів України на 25 років, яка включає короткострокові (на п’ять років), середньострокові (на 10 років) та довгострокові (на 25 років) плани розвитку. Основою Стратегії розвитку морських портів України на 25 років є плани розвитку морських портів та морських терміналів, прогнози щодо вантажопотоків, завдання, основні напрями та джерела фінансування реалізації Стратегії, інші основні параметри розвитку. Стратегія розвитку морських портів України на 25 років повинна базуватися на основних засадах державної політики у сфері транспорту та враховувати плани розвитку інших транспортних галузей України (ч.1). Стратегія розвитку морських портів України на 25 років розробляється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах морського і річкового транспорту, та затверджується Кабінетом Міністрів України (ч.2). Розвиток морського порту здійснюється відповідно до плану розвитку морського порту, який формується з урахуванням планів розвитку морських терміналів, а також підприємств, основні продукція та/або сировина яких є об’єктами експортно-імпортних операцій і обслуговуються як вантажі у морському порту. План розвитку кожного морського порту затверджується адміністрацією морських портів України та погоджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах морського і річкового транспорту. План розвитку морського порту повинен відповідати положенням Стратегії розвитку морських портів України у короткостроковій перспективі та містити деталізовану схему території морського порту (ч.3).

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 11 липня 2013 року № 548-р. затверджено Стратегію розвитку морських портів України на період до 2038 року.

Стратегія розроблена відповідно до Закону України «Про морські порти України» з урахуванням основних засад реалізації державної політики у сфері транспорту, визначає прогнози щодо вантажопотоків, завдання, основні напрями та шляхи розвитку морських портів і портової галузі в цілому, інші основні параметри розвитку.

В розділі «Основні завдання Стратегії» зазначено, що спеціалізація морських портів за основною номенклатурою вантажів, виходячи з кон’юнктури ринку, визначається з урахуванням таких критеріїв: питома частка обробки вантажів; територіальна наближеність морського порту до сировинної бази та виробництва; обмеженість існуючої інфраструктури та наявність перспективних територій розвитку морського порту; оптимальність шляхів транспортування вантажів. З урахуванням зазначених критеріїв визначено спеціалізацію таких морських портів: нафта та нафтопродукти - морські порти ОСОБА_3 та Феодосія; хімічні вантажі наливом - морський порт Южний; вантажі металургійної промисловості (залізорудна сировина, вугілля, чорні метали) - морські порти ОСОБА_3, Маріуполь, Чорноморськ, Керч та Южний; зернові вантажі - морські порти ОСОБА_3, Чорноморськ, Миколаїв та Херсон; вантажі в контейнерах - морські порти ОСОБА_3 та Чорноморськ.

З дослідженого в судовому засіданні доказу, а саме заяви ТОВ «Грейн АГРО Інвест» № 6 від 15.08.2016 року до голови Комінтернівської районної державної адміністрації про видачу розпорядження щодо розроблення детального плану території для розміщення об’єктів інженерно транспортної інфраструктури морського транспорту на земельній ділянці площею 5,90 га, розташованої на території Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області (за межами населеного пункту) (а.с. 24), вбачається, що ТОВ «Грейн АГРО Інвест» в заяві зазначало, «що ТОВ «Грейн АГРО Інвест» разом з партнерами планує виступити інвестором щодо будівництва на зазначеній земельній ділянці комплексу по перевантаженню зернових вантажів та відповідного причалу».

Отже заява ТОВ «Грейн АГРО Інвест» до голови Комінтернівської районної державної адміністрації № 6 від 15.08.2016 року, стосувалася іншої земельної ділянки (площею 5,90 га,), ніж ті які були зазначені в оскаржуваних розпорядженнях Одеської обласної державної адміністрації № 293/А-2017 та № 294/А-2017 від 14.04.2017 року, відповідно площею 2,36 га та 0,32 га.

Зазначена заява ТОВ «Грейн АГРО Інвест» № 6 була предметом розгляду в Одеському окружному адміністративному суді по справі № 815/4985/16 (http://reyestr.court.gov.ua/Review/63042514).

В клопотаннях ТОВ «Грейн АГРО Інвест» адресованих до Одеської обласної державної адміністрації № 8, та № 9 від 15.09.2016 року зазначено цільове призначення земельних ділянок - для будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури морського транспорту (а.с. 22,23).

При досліджені розпоряджень Одеської обласної державної адміністрації № 293/А-2017 та № 294/А-2017 від 14.04.2017 року судом встановлено, що відповідачем надано дозвіл ТОВ «Грейн АГРО Інвест» на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з зазначенням цільового призначення земельної ділянки - для будівництва, обслуговування та експлуатації об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури морського транспорту на території Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області (за межами населеного пункту).

Отже оскаржувані розпорядження якими надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення зазначених земельних ділянок в оренду з призначенням «для будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури морського транспорту», прийняті у відповідності до приписів зазначених норм чинного законодавства, та не порушують права позивача.

Частиною 3 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а відповідно до ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб'єкту владних повноважень на підтвердження правомірності своїх рішень та докази, надані позивачем, та третьою особою, суд приходить до висновку, що адміністративний позов задоволенню не підлягає.

З урахуванням положень ст. 94 КАС України сплачений при зверненні до суду судовий збір позивачу не присуджується.

Керуючись ст.ст. 69-71, 160-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову ТОВ «ОСОБА_5 СНД» до Одеської обласної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування розпорядження голови Одеської обласної державної адміністрації визнання протиправним та скасування розпорядження голови Одеської обласної державної адміністрації №293/А-2017 від 14.04.2017 року про надання дозволу товариству з обмеженою відповідальністю «Грейн АГРО Інвест» на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду на 49 років для будівництва, обслуговування та експлуатації об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури на території Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області (за межами населеного пункту) - щодо земельної ділянки орієнтовною площею - 2,36 га та про визнання протиправним та скасування розпорядження голови Одеської обласної державної адміністрації №294/А-2017 від 14.04.2017 року про надання дозволу товариству з обмеженою відповідальністю «Грейн АГРО Інвест» на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду на 49 років для будівництва, обслуговування та експлуатації об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури на території Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області (за межами населеного пункту) - щодо земельної ділянки орієнтовною площею - 0,32 га – відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили згідно ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185 -187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний суддею 27.06.2017 року.

Суддя Вовченко O.A.

27 червня 2017 року.

Джерело: ЄДРСР 67422396
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку