open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 червня 2017 року

Справа № 915/1150/16

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючого

Бакуліної С.В. (доповідач),

суддів :

Поляк О.І.,

Корсака В.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали касаційної скарги

Заступника прокурора Одеської області

на постанову

Одеського апеляційного господарського суду від 28.02.2017

у справі

№ 915/1150/16

Господарського суду

Миколаївської області

за позовом

Керівника Первомайської місцевої прокуратури Миколаївської області в інтересах держави

до

1. Первомайської міської ради Миколаївської області; 2. Товариства з обмеженою відповідальністю "Флора."

про

визнання незаконним та скасування пункту рішення органу місцевого самоврядування, визнання недійсним на майбутнє договору оренди землі, скасування у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно запису про реєстрацію права оренди на земельну ділянку та повернення земельної ділянки

в судовому засіданні взяли участь представники :

від прокуратури: від відповідача-1: від відповідача-2:

Клюге Л.М. (посвідчення №014652 від 17.01.2013) не з'явились Скалов С.Ю. (довіреність 16.11.2016, посв. адвок. №562)

В С Т А Н О В И В :

Рішенням Господарського суду Миколаївської області (суддя Коваль Ю.М.) від 20.12.2016, залишеним без змін постановою Одеського апеляційного господарського суду (головуючий суддя - Ліпчанська Н.В., судді: Лисенко В.А., Ярош А.І.) від 28.02.2017, у справі №915/1150/16 відмовлено в задоволенні позовних вимог.

В касаційній скарзі Заступник прокурора Одеської області просить скасувати судові акти попередніх інстанцій та прийняти нове рішення про задоволення позову, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, а саме: ст.ст.124, 134, 152, 153 Земельного кодексу України (далі ЗК України), п.2 Положення про основні вимоги до організації діяльності продовольчих, непродовольчих та змішаних ринків, ст.ст.34, 35, 43, 84, 105 Господарського процесуального кодексу України (далі ГПК України).

Заслухавши у відкритому судовому засіданні пояснення прокурора відділу Генеральної прокуратури України та представника відповідача-2, перевіривши повноту встановлення обставин справи та правильність їх юридичної оцінки в рішенні місцевого та постанові апеляційного господарських судів, Вищий господарський суд України дійшов до висновку, що касаційна скарга заступника прокурора Одеської області не належить до задоволення, з огляду на таке.

У жовтні 2016 керівник Первомайської місцевої прокуратури Миколаївської області звернувся до Господарського суду Миколаївської області із позовом до Первомайської міської ради Миколаївської області (далі Первомайська міськрада) та Товариства з обмеженою відповідальністю "Флора." (далі - ТОВ "Флора.") про:

1) визнання незаконним та скасування пункту 4 рішення Первомайської міськради від 26.08.2016 №16, яким вирішено надати в оренду ТОВ "Флора." терміном на 20 років земельну ділянку площею 2,1197га (кадастровий номер 4810400000:06:081:0054) для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури по вул.Гагаріна у м.Первомайськ з моменту припинення права постійного користування зазначеною земельною ділянкою КП "Флора";

2) визнання недійсним на майбутнє договору оренди землі, укладеного між відповідачами 01.09.2016;

3) скасування у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно запису №16179347 від 01.09.2016 про реєстрацію права оренди на земельну ділянку з кадастровим номером 4810400000:06:081:0054 за ТОВ "Флора.";

4) повернення територіальній громаді в особі Первомайської міськради земельної ділянки з кадастровим номером 4810400000:06:081:0054 по вул.Гагаріна, 29 у м.Первомайськ.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, прокурор зазначає, що за спірним договором ТОВ "Флора." набуло права оренди на земельну ділянку поза конкурсною процедурою, чим позбавлено територіальну громаду м.Первомайськ правомочностей власника землі в тому обсязі, який дозволяє її статус. В обґрунтування позовних вимог прокуратура посилається на ст.19 Конституції України, ст.24 Закону України "Про місцеве самоврядування", ст.ст.124, 134 ЗК України.

Судами встановлено таке.

Спірна земельна ділянка до прийняття оспорюваного рішення Первомайської міськради була надана для обслуговування ринку в постійне користування раніше створеному рішенням Первомайської міськради від 07.04.2000 №8 "Про створення комунального підприємства зеленого господарства "Флора" (а.с.139) комунальному підприємству (КП) "Флора" за рішенням Первомайської міськради від14.05.2010 №14. На підставі цього рішення КП "Флора" видано державний акт від 11.05.2011 серії ЯЯ №193644 на право постійного користування спірною земельною ділянкою за кадастровим номером 4810400000:06:081:0054, юридична адреса котрої вул. Гагаріна, 29, м.Первомайськ, для обслуговування ринку (т.1 а.с.35).

На зазначеній земельні ділянці рішенням Виконавчого комітету Первомайської міськради від 08.10.2010 № 678 створено ринок, який функціонує і на цей час, що сторонами підтверджується (т.1 ас.83).

Згідно довідки Виконкому Первомайської міськради від 08.09.2016 №5154/03.1-26 на даний час на зазначеній земельній ділянці розміщено 658 тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності, згідно реєстрів паспортів прив'язки (т.1 а.с.46-63).

За твердженнями прокурора, всі зазначені вище тимчасові споруди розміщено на території ринку на підставі договорів, укладених КП "Флора" з суб'єктами підприємницької діяльності, в тому числі ТОВ "Флора.".

Відповідно до плану території ринку, затвердженого рішенням Виконавчого комітету Первомайської міськради від 15.05.2015 №208, на території ринку створено 4639 торгових місць (т.1 а.с.86-87).

Крім того, на території ринку ТОВ "Флора" здійснює свою діяльність також у ринковому павільйоні по реалізації риби, який є об'єктом нерухомості, збудованим за згодою власника і експлуатується за укладеним з Первомайською міською радою договором суперфіцію від 04.09.2015 (т.1 а.с.36-43).

Рішенням сесії Первомайської міської ради від 26.08.2016 №16 "Про вилучення та надання земельної ділянки в оренду по вул. Юрія Гагаріна, 29" припинено право постійного користування спірною земельною ділянкою КП "Флора", вилучено в останнього її і зараховано до земель запасу Первомайської міськради (п.п.1, 2 рішення). Цим же рішенням припинено укладений між Первомайською міською радою і ТОВ "Флора." вказаний вище договір суперфіцію від 04.09.2015.

Пунктом 4 зазначеного рішення спірну земельну ділянку надано в оренду ТОВ "Флора." терміном на 20 років для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури.

На підставі цього рішення між Первомайською міськрадою та ТОВ "Флора." укладено договір від 01.09.2016 оренди землі, згідно якого ТОВ "Флора." прийнято у платне користування терміном на 20 років земельну ділянку за кадастровим номером 4810400000:06:081:0054, загальною площею 2,1197га, із яких: 0,5648га - під будинками та спорудами; 1,5549га - прибудинкова територія (п.п.1-3, 8 договору оренди).

01.09.2016 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено відповідний запис №16179347 про реєстрацію права оренди на земельну ділянку з кадастровим номером 4810400000:06:081:0054 за ТОВ "Флора.".

Прокурор вважає, що приймаючи оспорюване рішення Первомайська міськрада діяла всупереч визначеного чинним законодавством України, зокрема ст.ст.124, 134 ЗК України, порядку набуття права на оренду земельної ділянки комунальної власності. Крім того, на думку прокурора, ринковий павільйон по реалізації риби підлягав виключенню із структури ринку, а ТОВ "Флора." мало право на отримання у позаконкурентному порядку в користування земельної ділянки лише для обслуговування вказаного павільйону у межах, визначених Державними будівельними нормами України.

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, попередні судові інстанції правомірно виходили з такого.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу (ч.ч.1, 2 ст.124 ЗК України).

Земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об'єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті. Не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі, зокрема розташування на земельних ділянках об'єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб (ч.ч.1, 2 ст.134 ЗК України).

Судами попередніх інстанцій встановлено, що за оспорюваним рішенням органу місцевого самоврядування в оренду ТОВ "Флора." передано не лише земельну ділянку, а й розміщений на ній ринок, як цілісний майновий комплекс. Такий висновок суду ґрунтується на законодавстві України.

Так, Закон України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" визначає, що агропродовольчий ринок - це суб'єкт господарювання, що створює належні умови для реалізації (оптової реалізації) сільськогосподарської продукції, в тому числі харчових продуктів, на спеціально оснащених та відведених місцях відповідно до закону (п.1 ч.1 ст.1 Закону).

Зазначений у розумінні вказаного Закону суб'єкт господарювання є оператором ринку, оскільки оператор ринку харчових продуктів (далі - оператор ринку) - суб'єкт господарювання, який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об'єктів санітарних заходів (крім матеріалів, що контактують з харчовими продуктами), і який відповідає за виконання вимог цього Закону та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. До операторів ринку належать фізичні особи, якщо вони провадять діяльність з метою або без мети отримання прибутку та займаються виробництвом та/або обігом харчових продуктів або інших об'єктів санітарних заходів. Оператором ринку також вважається агропродовольчий ринок (п.55 ч.1 ст.1 Закону). Оператору ринку надається експлуатаційний дозвіл - документ дозвільного характеру, який видається компетентним органом операторові ринку харчових продуктів на підставі результатів перевірки відповідності його потужностей вимогам санітарних заходів та дає змогу оператору ринку провадити господарську діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження (п.22 ч.1 ст.1 Закону).

Правилами торгівлі на ринках, затверджених наказом від 26.02.2002 №57/188/84/105 Міністерства економіки України та з питань Європейської інтеграції України, Міністерства внутрішніх справ України, Державної податкової адміністрації України, Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації України, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22.03.2002 за №288/6576, ринок - це суб'єкт господарювання, створений на відведеній за рішенням місцевого органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування земельній ділянці і зареєстрований в установленому порядку, функціональними обов'язками якого є надання послуг та створення для продавців і покупців належних умов у процесі купівлі-продажу товарів за цінами, що складаються залежно від попиту і пропозицій (п.2 Правил).

За конструкцією ринки можуть бути криті, відкриті та комбіновані; за часом діяльності - постійно діючі або сезонні, ранкові та вечірні; за місцезнаходженням - міські, селищні та сільські; за видами економічної діяльності - з оптової торгівлі, з роздрібної торгівлі; за товарною спеціалізацією - з продажу продовольчих товарів, непродовольчих товарів, транспортних засобів, худоби та кормів, тварин і птахів, квітів тощо, а також змішані (п.5 Правил).

Територія ринку повинна мати відокремлену та відгороджену від проїжджої частини, житлового та комунального секторів ділянку землі, зручне сполучення громадського транспорту загального користування, підземні чи наземні переходи для пішоходів, стоянки для транспортних засобів відвідувачів, безпечні для руху пішоходів входи і виходи, штучне освітлення території ринку, автостоянок та під'їздів, телефонний зв'язок, радіовузол або гучномовець на ринках з кількістю торговельних місць більше 250, електро- та водопостачання, водовідведення, туалет, облаштовані контейнерами майданчики для збирання відходів і сміття тощо (п.6 Правил). На вході до ринку розміщується вивіска із зазначенням повної назви ринку і його власника, спеціалізації ринку, режиму роботи, а також графічно виконаний план території з позначенням усіх стаціонарних об'єктів ринку (обов'язково лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи), пішохідних і транспортних маршрутів, аварійних виходів (п.8 Правил).

Адміністрація ринку узгоджує з місцевим органом самоврядування режим роботи ринку; з територіальними установами державної санітарно-епідеміологічної служби, ветеринарної медицини, пожежного нагляду, архітектурно-будівельної комісії, державтоінспекції - проектну документацію щодо функціонального планування території ринку, розміщення приміщень, торговельних місць і об'єктів, їх кількості і розміру, забезпечення їх торговельно-технологічним обладнанням та забезпечує утримання території ринку й організацію продажу товарів відповідно до затвердженого плану. Улаштування та утримання території ринків повинно відповідати вимогам Санітарних правил утримання територій населених місць (СанПіН №4690-88) та Ветеринарно-санітарних правил для ринків, затверджених наказом Головного державного інспектора ветеринарної медицини України від 04.06.96 №23 та зареєстрованих у Мін'юсті України 19.06.1996 за №314/1339 (п.7 Правил).

Ветеринарно-санітарними правилами для ринків, затвердженими наказом Головного державного інспектора ветеринарної медицини України від 04.06.1996 №23 і зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 19.06.1996 за №314/1339 передбачено вимоги до обладнання та утримання ринків. Згідно цих правил ринок у своєму складі повинен мати відповідно обладнані торговельні місця, лабораторію ветеринарно-санітарної експертизи, упорядковану територію, громадські санітарні вузли, достатню кількість води, електроенергії, зв'язок, тепло. Найбільш потужними ринковими комплексами є криті ринки і ринки павільйонного типу. Всі ринкові споруди повинні бути підключені до міської мережі водопостачання, каналізації, опалення і електрозабезпечення у відповідності з діючими нормативними документами СНІП 2.04.01-85 ' Внутрішній водопровід і каналізація будинків', СНІП 11-4-79 'Природне і штучне освітлення. Норма проектування', системи вентиляції і опалення повинні відповідати вимогам СНІП 2.04.05-86 (п.3 "Вимоги до обладнання та утримання ринків" Ветеринарно-санітарних правил).

Наведеним вище Законом України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" визначаються вимоги щодо ветеринарно-санітарної безпеки на ринках. Так, Законом передбачено, що цілі туші або частини туш парнокопитних та інших копитних тварин, туші свійської птиці, кроликів та малих диких тварин, риба, мед, яйця, молоко необроблене, сир домашнього виробництва і продукти рослинного походження можуть продаватися на агропродовольчих ринках за умови підтвердження їхньої придатності за результатами випробувань (досліджень) акредитованої лабораторії, яка знаходиться на агропродовольчому ринку, державним інспектором, який знаходиться на цьому ж ринку (ч.1 ст.36 Закону); позначка придатності ставиться державним інспектором, який знаходиться на агропродовольчому ринку, на цілій туші або частини туш парнокопитних та інших копитних тварин, на кожну тушу малих диких тварин та свійської птиці, кролів, щодо яких підтверджено придатність для споживання людиною, за результатами випробувань (досліджень) акредитованої лабораторії, яка знаходиться на агропродовольчому ринку. Придатність для споживання людиною продуктів рослинного походження, а також необробленого молока та сиру домашнього виробництва підтверджується державним інспектором за результатами випробувань (досліджень) акредитованої лабораторії (ч.1 ст.36 Закону); забороняється функціонування агропродовольчого ринку за відсутності акредитованої лабораторії (ч.5 ст.36 Закону); уповноважена лабораторія - акредитована лабораторія, якій компетентний орган надав право досліджувати (випробовувати) об'єкти санітарних заходів для цілей державного контролю (п.89 ч.1 ст.1 Закону).

Прийнятим пізніше нормативним актом "Положення про основні вимоги до організації діяльності продовольчих, непродовольчих та змішаних ринків", затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.07.2009 №868 поняття ринку викладено так: під терміном "ринок" розуміється об'єкт торгівлі, на території якого суб'єкт господарювання, що має право на користування чи розпорядження земельною ділянкою, на якій даний об'єкт розташований, організовує та/або забезпечує створення належних умов для провадження торговельної діяльності підприємцями. Об'єкти торгівлі, які функціонують як гіпермаркети, торговельні центри, універмаги, універсами, супермаркети, міні-маркети, магазини, крамниці, є відокремленими капітальними спорудами та мають окрему поштову адресу, до ринків не належать (п.2 Правил).

Цими ж Правилами передбачено, що послуги з обслуговування та утримання торговельних місць на території ринку надаються суб'єктом господарювання, який є юридичною особою (п.3 Правил). Суб'єкт господарювання повинен мати затверджений відповідним органом місцевого самоврядування план території ринку, в якому зазначається розмір земельної ділянки, інформація про наявність правовстановлюючих документів на неї, кількість торговельних місць та займана ними площа, площа стоянок для транспортних засобів (із зазначенням кількості таких засобів, що можуть розміститися на стоянці), найменування, призначення і площа будівель та інших споруд, розташованих на території ринку (п.6 Правил). Реконструкція (переобладнання, модернізація) та закриття ринку здійснюються в установленому порядку за умови забезпечення підприємців іншими торговельними місцями з урахуванням рекомендацій місцевої галузевої ради підприємців. Суб'єкт господарювання за рік до початку проведення робіт з реконструкції (переобладнання, модернізації) та закриття ринку повідомляє про це підприємців, які провадять торговельну діяльність на території ринку, та подає до органу місцевого самоврядування заяву про необхідність забезпечення таких підприємців іншими торговельними місцями (п.7 Правил).

ТОВ "Флора." згідно договору купівлі-продажу від 26.10.2012, посвідченого приватним нотаріусом Миколаївського міського нотаріального округу Димовим О.С., та зареєстрованим у реєстрі за №3391, є власником комплексу нежитлових будівель по вул. Гагаріна,29, м. Первомайськ, до якого, за твердженнями Первомайської міськради, не спростованими прокурором, входить, зокрема: адмінбудівля; м'ясо-молочний комплекс з підвалом, обладнане приміщення ветеринарно-санітарної лабораторії; склад з підвалом; пральня; гараж-майстерня; павільйон торговельно-закупівельних приміщень; склад; вбиральня; павільйон "Клен-1".

Судами встановлено, що вказаний комплекс нежитлових будівель ТОВ "Флора." і спірна земельна ділянка є територією ринку, оскільки комплекс будівель ТОВ "Флора." і земельна ділянка мають спільну огорожу, і в комплексі будівель ТОВ "Флора." є акредитована лабораторія, без якої діяльність ринку неможлива. Такої лабораторії не мало КП "Флора", яке було постійним користувачем спірної земельної ділянки ринку, як не було й інших, передбачених законодавством України, необхідних для функціонування ринку об'єктів.

Твердження відповідачів узгоджуються з доказами, зокрема, 1) експлуатаційним дозволом від 09.03.2016 №14-18-19, виданим управлінням ветеринарної медицини в Первомайському районі Головного управління ветеринарної медицини в Миколаївській області Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України, який дає ТОВ "Флора." право оператора ринку провадити визначені види господарської діяльності, а саме, діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження; 2) повідомленням Управління ветеринарної медицини в Первомайському районі Головного управління ветеринарної медицини в Миколаївській області Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України від 29.02.2016 №88 про відмову в наданні експлуатаційного дозволу КП "Флора".

Таким чином, суди обґрунтовано визначили, що оспорюваним рішенням Первомайської міської ради правомірно передано ТОВ "Флора." в оренду земельну ділянку, яка фактично є ринком - цілісним майновим комплексом. Цей комплекс міг бути переданий в оренду на засадах Закону України "Про оренду державного та комунального майна", проте всі об'єкти нерухомого майна інфраструктури ринку, в тому числі адмінбудівля, м'ясо-молочний комплекс з підвалом, приміщення ветеринарно-санітарної лабораторії, павільйон по реалізації риби, павільйон "Клен-1", склад з підвалом, пральня, гараж-майстерня, павільйон торговельно-закупівельних приміщень, склад, вбиральня, а також замощення території ринку, електро- газопостачання, водопостачання і водовідведення тощо належать ТОВ "Флора.".

Доводи прокурора про те, що об'єкти нерухомості придбані ТОВ "Флора." згідно договору купівлі-продажу від 26.10.2012 знаходяться не на спірній земельній ділянці, а на окремих ділянках, з різними кадастровими номерами, не спростовують визначену судами належність спірної ділянки до ринку, як цілісного майнового комплексу, оскільки створення на вказаній території ринку було визначено рішенням Виконавчого комітету Первомайської міськради від 08.10.2010 №678, функціонування якого неможливо без належного майна ТОВ "Флора.", протилежного прокурором не доведено.

Зазначене вище, а також ненадання прокурором в попередніх судових інстанціях доказів того, що на спірній земельній ділянці ринок було закрито, спростовує також доводи прокурора про те, що за спірним рішенням відповідачу-2 було передано виключно земельну ділянку.

За таких обставин, надання спірної земельної ділянки на конкурентних засадах не відповідало б засадам права ТОВ "Флора." на здійснення діяльності оператора ринку, яким товариство було до прийняття оспорюваного рішення і укладення спірного договору оренди земельної ділянки і є на даний час, а також права вказаної особи як власника нерухомого майна (ринковому павільйоні по реалізації риби), що розташоване на спірній земельній ділянці. Крім того, надання в користування вказаної земельної ділянки шляхом продажу, у відповідності до ст.ст.124, 134 ЗК України, на чому наполягає позивач, потягло б припинення діяльності ринку, так як інших суб'єктів підприємництва, які могли б бути оператором ринку та мали б експлуатаційний дозвіл, немає, і, позивачем не подано доказів судам попередніх інстанцій про їх наявність.

Враховуючи викладене, суди дійшли вірного висновку, що Первомайська міська рада, приймаючи оспорюване рішення і укладаючи спірний договір оренди, діяла в межах повноважень, передбачених Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", в інтересах громади міста, ТОВ "Флора". та інших суб'єктів підприємництва, які здійснюють свою діяльність на спірній земельній ділянці як цілісному майновому комплексу ринку, з дотриманням викладеного вище законодавства України, в тому числі положень ст.ст.124, 134 ЗК України, приписів Закону України "Про оренду землі".

Колегія суддів відхиляє доводи прокурора про те, що оспорюваним рішенням та спірним договором оренди земельну ділянку надано ТОВ "Флора." не для здійснення оператора ринку, а для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури, а надання за таким цільовим призначення земельних ділянок не відноситься до визначених ст.134 ЗК України випадків, коли права на земельні ділянки не підлягають продажу на конкурентних засадах, з таких підстав. По-перше, згідно Класифікації видів цільового призначення земель, затверджених наказом Державного комітету України із земельних ресурсів 23.07.2010 №548 і зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за №1011/18306, цільове призначення земель для ринку передбачено за видом секція "В" із кодом 03.10 - "для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури". По-друге, п.31 спірного договору оренди ТОВ "Флора." надано право споруджувати на орендованій земельній ділянці будівлі та споруди за проектами, погодженими у встановленому порядку, але лише з дозволу орендаря.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що суди попередніх інстанцій дійшли ґрунтовного висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог, доводи касаційної скарги цього висновку не спростовують, а зводяться до намагання переоцінити встановлені судами обставини і досліджені докази, що згідно з приписами ст.ст.1115, 1117 ГПК України перебуває поза процесуальними межами повноважень суду касаційної інстанції.

Наведене свідчить, що під час прийняття рішення та постанови у справі суди першої та апеляційної інстанцій не припустились порушень або неправильного застосування норм чинного матеріального та процесуального законодавства, а, отже, підстави для їх скасування або зміни та задоволення вимог касаційної скарги відсутні.

Керуючись ст.ст.1115, 1117, 1118, п.1 ч.1 ст.1119, ст.11111 ГПК України, Вищий господарський суд України ,-

П О С Т А Н О В И В:

Касаційну скаргу Заступника прокурора Одеської області залишити без задоволення.

Постанову Одеського апеляційного господарського суду від 28.02.2017 у справі №915/1150/16 залишити без змін.

Головуючий -суддя С. Бакуліна

Судді О. Поляк

В. Корсак

Джерело: ЄДРСР 67347338
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку