open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 812/596/16
Моніторити
Ухвала суду /30.11.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.11.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.09.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /15.08.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.08.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.07.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /20.06.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.06.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.06.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.06.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.04.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.04.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.04.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.10.2016/ Луганський окружний адміністративний суд Постанова /03.10.2016/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.08.2016/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.08.2016/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.07.2016/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.06.2016/ Луганський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 812/596/16
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /30.11.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.11.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.09.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /15.08.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.08.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.07.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /20.06.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.06.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.06.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.06.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.04.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.04.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.04.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.10.2016/ Луганський окружний адміністративний суд Постанова /03.10.2016/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.08.2016/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.08.2016/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.07.2016/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.06.2016/ Луганський окружний адміністративний суд
Головуючий у 1 інстанції - Ковальова Т.І.

Суддя-доповідач - Чебанов О.О.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 червня 2017 року справа № 812/596/16

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ, вул. Марата, 15

Донецький апеляційний адміністративний суд колегією суддів у складі: головуючого судді: Чебанова О.О., суддів: Сіваченка І.В., Шишова О.О., при секретарі судового засідання - Куленко О.Д., за участю представника відповідача Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області - Артюхової Л.Т., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2016 року у справі № 812/596/16 за позовом Публічного акціонерного товариства «Кіровська швейна фабрика «КІФАДО» до Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області, Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправним та скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ, зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Публічне акціонерне товариство «Кіровська швейна фабрика «КІФАДО» (далі - позивач) звернулося до Луганського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області (далі - відповідач 1) про визнання протиправним та скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ, зобов'язання вчинити певні дії.

06 липня 2016 року позивач через канцелярію суду першої інстанції надав заяву про збільшення позовних вимог.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 07 липня 2016 року залучено до участі у справі № 812/596/16 в якості другого відповідача - Державну податкову інспекцію у м. Сєвєродонецьку Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області (далі - відповідач 2).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що Стахановською ОДПІ ГУ ДФС у Луганській області було прийнято рішення № 182 від 15.12.2015 р. про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Публічного акціонерного товариства "Кіровська швейна фабрика "КІФАДО".

Позивач вважає Рішення № 182 від 15.12.2015 неправомірним та таким, що підлягає скасуванню, посилаючись на Указ Президента України від 14.04.2014 № 405/2014, п.п. 102.6.4. п. 102.6 ст. 102 ПК України, ст. 1 ЗУ "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції".

Також, позивач зазначив, що сертифікатом ТПП України № 1700 Торгово-промислова палата України засвідчила настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) з 14 жовтня 2014 року для позивача при здійсненні господарської діяльності на території м. Кіровська Луганської області щодо виконання законодавчих актів України, які стосуються продовження граничних строків для подання податкової декларації.

Сертифікатом ТПП України № 1764 Торгово-промислова палата України засвідчила настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) з 14 жовтня 2014 року для Позивача при здійсненні господарської діяльності на території м. Кіровська Луганської області щодо виконання законодавчих актів України, які стосуються справляння та сплати податків та обов'язкових платежів.

Позивач зазначає, що відсутність у позивача можливостей подати у граничні строки податкові декларації внаслідок обставин непереборної сили, яка підтверджена відповідними сертифікатами Торгово-промислової плати України, звільняє його від відповідальності за недотримання строків.

На підставі вищевикладеного, позивач просив суд: визнати протиправним та скасувати Рішення Стахановською ОДПІ ГУ ДФС у Луганській області № 182 від 15.12.2015 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість; зобов'язати Державну податкову інспекцію у м. Сєвєродонецьку Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області поновити реєстрацію платника податку на додану вартість Публічного акціонерного товариства "Кіровська швейна фабрика "КІФАДО" (код ЄДРПОУ 00308790) шляхом внесення до Реєстру платників податку на додану вартість запису про реєстрацію платника податку на додану вартість Публічного акціонерного товариства "Кіровська швейна фабрика "КІФАДО" (код ЄДРПОУ 00308790) з датою реєстрації 23.07.1997.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2016 року у справі № 812/596/16 адміністративний позов було задоволено, внаслідок чого: визнано протиправним та скасовано рішення Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області № 182 від 15.12.2015 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість - Публічного акціонерного товариства "Кіровська швейна фабрика "КІФАДО"; зобов'язано державну податкову інспекцію у м. Сєвєродонецьку Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області поновити реєстрацію платника податку на додану вартість дані Публічного акціонерного товариства "Кіровська швейна фабрика "КІФАДО" шляхом внесення до Реєстру платників податку на додану вартість запису про реєстрацію платника податку на додану вартість Публічного акціонерного товариства "Кіровська швейна фабрика "КІФАДО" (код ЄДРПОУ 00308790) з датою реєстрації 23.07.1997.

Не погодившись з таким рішенням, Державна податкова інспекція у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області подала апеляційну скаргу, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить постанову місцевого суду скасувати та прийняти нову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог.

Представник відповідача 2 у судовому засіданні підтримала доводи апеляційної скарги та просила її задовольнити.

Відповідно до вимог частини 1 статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника відповідача 2, дослідивши доводи апеляційної скарги, а також документи, які містяться в матеріалах адміністративної справи, встановила наступне.

Публічне акціонерне товариство "Кіровська швейна фабрика "КІФАДО" зареєстровано в якості юридичної особи, код ЄДРПОУ 00308790 за адресою: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Енергетиків, 54. Вказані зміни щодо місцезнаходження позивача внесено 16.12.2015. До внесення змін місцезнаходженням позивача було: Луганська область, м. Кіровськ, вул. Войкова, 60-А (а.с. 8-15).

Публічне акціонерне товариство "Кіровська швейна фабрика "КІФАДО" до зміни місцезнаходження перебувало на податковому обліку у Стахановській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Луганській області. Дата реєстрації платником податку на додану вартість 23.07.1997, що не заперечують сторони по справі та підтверджується матеріалами справи (а.с. 20).

На даний час позивач перебуває на податковому обліку у ДПІ у м. Сєвєродонецьку ГУ ДФС у Луганській області.

Рішенням Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області № 182 від 15.12.2015 анульовано реєстрацію Публічного акціонерне товариство "Кіровська швейна фабрика "КІФАДО" як платника податку на додану вартість відповідно до п.п. "Г" п. 184.1 ст. 184 ПК та у зв'язку з тим, що особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту, про що зазначено у висновку вказаного рішення (а.с. 101, 102, 103).

Сертифікатом ТПП України № 1700 від 19.11.2014 Торгово-промислова палата України, відповідно до пунктів 102.6-102.7 ст.102 Податкового кодексу України, на підставі наданих документів, засвідчила настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) з 14 жовтня 2014 року для позивача при здійсненні господарської діяльності на території м. Кіровська Луганської області щодо виконання законодавчих актів України, які стосуються продовження граничних строків для подання податкової декларації (а.с. 22-23).

Сертифікатом ТПП України № 1764 Торгово-промислова палата України, відповідно до пунктів 100.4 і 100.5 ст. 100 Податкового кодексу України, на підставі наданих документів, засвідчила настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) з 14 жовтня 2014 року для позивача при здійсненні господарської діяльності на території м. Кіровська Луганської області щодо виконання законодавчих актів України, які стосуються справляння та сплати податків та обов'язкових платежів (а.с. 24-25).

У відповідності з Конституцією України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій, чи бездіяльності органів державної влади, місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Відповідачі, державна податкова інспекція у м. Сєвєродонецьку Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області та Стахановська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Луганській області - є суб'єктами владних повноважень, які в даних правовідносинах реалізують повноваження надані їм Податковим кодексом.

Ст. 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно п. 1.1 ст. 1 Податкового кодексу України встановлено, що податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Податковим кодексом України визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу.

Пунктом 49.2 статті 49 Податкового кодексу України визначено, що платник податків зобов'язаний за кожний встановлений Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

На підставі п. 56.1 ст. 56 Податкового кодексу України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

Згідно підпункту "г" пункту 184.1 статті 184 розділу V Податкового кодексу України "Реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту".

Відповідно до листа Міністерства доходів і зборів України від 07.07.2014 року № 16042/7/99-99-19-03-02-17 заява подається платником податків протягом тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення обставин непереборної сили у довільній формі із стислим та чітким обґрунтуванням підстав для продовження граничних строків з посиланням на документальне підтвердження викладених фактів. У заяві надається вичерпний перелік додатків із зазначенням кількості сторінок кожного документа, їх повної назви та реквізитів (дата, номер, найменування органу, що видав документ). Заява подається платником податків тільки разом із документальним підтвердженням.

Таким чином, підприємство не мало можливості здійснювати господарську діяльність та для нього, в частині, зокрема, здійснення господарської діяльності, згідно норм податкового законодавства України, настали форс-мажорні обставини, які підтверджені Сертифікатами Торгово-Промислової палати України.

Відповідно до пункту 2.3 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 року № 1130 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.11.2014 року за № 1456/26233 - "Формування та ведення Реєстру платників податку на додану вартість здійснює Державна фіскальна служба України", а "Контролюючі органи забезпечують достовірність даних про платників податків у Реєстрі, їх захист від несанкціонованого доступу, оновлення, архівування та відновлення даних". 2.6. Державні податкові інспекції здійснюють, в тому числі, підготовку та обробку документів щодо відміни анулювання реєстрації; 5.10. Підставою для внесення до Реєстру змін щодо скасування анулювання реєстрації, що відбулось за самостійним рішенням контролюючого органу, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення контролюючого органу про скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ. Рішення із копіями відповідних документів направляється до Державної фіскальної служби України для внесення відповідних змін до Реєстру.

Крім цього, абзацом 1 статті 1 ЗУ "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" встановлено, що періодом проведення антитерористичної операції є час між датою набрання чинності Указом Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.

Відповідно до абз.2 ч.1 ст.14 ЗУ "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" у рамках здійснення заходів, передбачених Законом України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", суб'єкти господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, на період її проведення звільняються від відповідальності за недотримання строків, передбачених для подання фінансової звітності.

Тобто, час застосування зазначених положень триває з 14 квітня 2014 року.

На підставі абз.2 ст. 1 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" територія проведення антитерористичної операції - територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014.

Розпорядженням Кабінету Міністрів від 2 грудня 2015 № 1275-р "Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України", встановлено, що м. Кіровськ Луганської області, тобто попереднє місце реєстрації Публічного акціонерного товариства "Кіровська швейна фабрика "КІФАДО", включений до населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція.

Частиною 5 перехідних положень Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" встановлено, що Кабінет Міністрів України у десятиденний строк з дня опублікування цього Закону (розпорядження було опубліковано в газеті Голос України від 14.10.2014 № 197) повинен затвердити перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014, у період з 14 квітня 2014 року до її закінчення.

Зазначені положення Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" та розпорядження КМУ від 2 грудня 2015 № 1275-р свідчать, що звільнення від відповідальності за недотримання строків, передбачених для подання фінансової звітності передбачених ст. 14 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" триває з 14 квітня 2014 року.

При таких обставинах, за наявності умов, визначених Законом України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", оскільки платник податків звільняється від відповідальності за порушення строків подання фінансової звітності, то з урахуванням вимог п. 1 ст. 44 ПК України він звільняється і від відповідальності за порушення строків податкової звітності.

Крім цього, на підставі ст. 10 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" протягом терміну дії цього Закону єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує настання обставин непереборної сили (форс-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції, як підстави для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежного виконання) зобов'язань, є сертифікат Торгово-промислової палати України.

Відповідно до п.п. 100.4, 100.5 ст. 100 Торгово-промисловою палатою було встановлено, що з 14 жовтня 2014 року для Публічного акціонерного товариства "Кіровська швейна фабрика "КІФАДО" тривають форс-мажорні обставини .

Колегія суддів вважає, що з урахуванням того, що Публічне акціонерне товариство "Кіровська швейна фабрика "КІФАДО" у період з 01.12.2014 по 15.12.2015 було зареєстроване у м. Кіровську Луганської області та з 16.12.2015 зареєстроване у м. Сєвєродонецьку Луганської області, які включені до населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, відповідно вимог Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", ПК України, позивач у період з 14 жовтня 2014 по теперішній час (як зазначено у сертифікаті ТПП), має певні підстави для звільнення від відповідальності за порушення строків подання податкової звітності та при таких обставинах рішення відповідача є таким, що порушує права платника податків.

При цьому не має значення, коли (до прийняття податковим рішення про анулювання реєстрації чи після) позивачем отримано сертифікат ТПП, оскільки цим сертифікатом засвідчено настання обставин непереборної сили за певний період та за невиконання певних обов'язків платника податку.

На підставі викладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що рішення Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області № 182 від 15.12.2015 року, яким анульована реєстрація платника податку на додану вартість Публічного акціонерного товариства "Кіровська швейна фабрика "КІФАДО" є протиправним та таким, що порушує права позивача, які підлягають відновленню шляхом скасування зазначеного рішення та зобов'язання відповідача відновити в Реєстрі платників податку на додану вартість дані про платника податку на додану вартість - Публічного акціонерного товариства "Кіровська швейна фабрика "КІФАДО".

Доводи апеляційної скарги спростовуються встановленими судом обставинами, наявними в матеріалах справи доказами та нормами права, зазначеними в мотивувальній частині оскаржуваного рішення суду.

Враховуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, що постанова суду першої інстанції ухвалена з дотриманням норм матеріального та процесуального права, з повним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи, у зв'язку з чим підстави для скасування або зміни постанови суду першої інстанції відсутні.

Керуючись статтями 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2016 року у справі № 812/596/16 - залишити без задоволення.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2016 року у справі № 812/596/16 - залишити без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після складення у повному обсязі.

У повному обсязі ухвала складена 21.06.2017.

Головуючий суддя О.О. Чебанов

Судді І.В. Сіваченко

О.О. Шишов

Джерело: ЄДРСР 67281459
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку