open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Копія

Справа № 822/1546/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 червня 2017 року 09 год. 55 хв.

м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі судді Майстер П.М. розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Полонського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції Хмельницької області про зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ :

ОСОБА _1 звернулась до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Полонського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції Хмельницької області, в якій просить зобов'язати відповідача внести зміни до актового запису про шлюб №24 складеного 25.11.1975 року виконавчим комітетом Великоберезнянської сільської ради Полонського району Хмельницької області на ОСОБА_2 та ОСОБА_3, виправити національність нареченої з "українка" на "полька".

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що зверталась до відповідача із заявою про внесення змін до актового запису про шлюб №24 складеного 25.11.1975 року виконавчим комітетом Великоберезнянської сільської ради Полонського району Хмельницької області на ОСОБА_2 та ОСОБА_3, щодо виправлення національності нареченої з "українка" на "полька".

Висновком про внесення змін до актового запису цивільного стану від 04.05.2017 року відповідачем відмовлено у внесенні змін до вищевказаного актового запису, у зв'язку із відсутністю підтверджуючих документів та достатніх підстав.

З висновком відповідача позивач не погоджується, а тому звернулась до суду з вказаними позовними вимогами.

Позивач у судове засідання не з'явилась. Надіслала до суду клопотання про розгляд справи без її участі. Позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Відповідач у судове засідання не з'явився. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення. Надіслав до суду заперечення, в якому просить у задоволенні позову відмовити в повному обсязі, з підстав викладених у ньому.

Відповідно до ст. 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Згідно ч.6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу без участі представників сторін на підставі наявних доказів в порядку письмового провадження, так як явка сторін не визнавалася судом обов'язковою.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення з наступних підстав.

Суд встановив, що ОСОБА_1 зверталась до Полонського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції Хмельницької області із заявою про внесення змін до актового запису про шлюб №24 складеного 25.11.1975 року виконавчим комітетом Великоберезнянської сільської ради Полонського району Хмельницької області на ОСОБА_2 та ОСОБА_3, щодо виправлення національності нареченої з "українка" на "полька".

Висновком про внесення змін до актового запису цивільного стану від 04.05.2017 року відповідачем відмовлено у внесенні змін до вищевказаного актового запису, у зв'язку із відсутністю підтверджуючих документів та достатніх підстав.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органі місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану" (далі - Закон) відділи державної реєстрації актів цивільного стану проводять державну реєстрацію народження фізичної особи та її походження, шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені, смерті, вносять зміни до актових записів цивільного стану, поновлюють та анулюють їх; формують Державний реєстр актів цивільного стану громадян, ведуть його, зберігають архівний фонд; здійснюють відповідно до законодавства інші повноваження.

Згідно з ч. 1 ст. 9 Закону Державна реєстрація актів цивільного стану проводиться з метою забезпечення реалізації прав фізичної особи та офіційного визнання і підтвердження державою фактів народження фізичної особи та її походження, шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені, смерті.

Державна реєстрація актів цивільного стану проводиться шляхом складення актових записів цивільного стану (ч. 2 ст. 9 Закону).

Частиною 1 статті 12 Закону передбачено, що внесення відомостей про народження фізичної особи та її походження, шлюб, розірвання шлюбу, зміну імені, смерть здійснюється відділами державної реєстрації актів цивільного стану шляхом складання актового запису цивільного стану в електронному вигляді у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян та на паперових носіях.

Згідно з ч. 1 ст. 22 Закону внесення змін до актового запису цивільного стану проводиться відповідним органом державної реєстрації актів цивільного стану за наявності достатніх підстав.

За наслідками перевірки зібраних документів орган державної реєстрації актів цивільного стану складає обґрунтований висновок про внесення змін до актового запису цивільного стану або про відмову в цьому.

У разі відмови у внесенні змін до актового запису цивільного стану у висновку вказуються причини відмови та зазначається про можливість її оскарження в судовому порядку.

Порядок внесення змін до актових записів цивільного стану регулюється Правилами внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 12.01.2011 року № 96/5, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 14.01.2011 року за № 55/18793 із змінами і доповненнями (далі - Правила).

Відповідно до пунктів 1.1 Правил, Внесення змін до актових записів цивільного стану, які складено органами державної реєстрації актів цивільного стану України, проводиться районними, районними у містах, міськими (міст обласного значення), міськрайонними, міжрайонними відділами державної реєстрації актів цивільного стану головних територіальних управлінь юстиції (далі - відділи державної реєстрації актів цивільного стану) у випадках, передбачених чинним законодавством. У разі відмови у внесенні змін до актових записів цивільного стану у висновку відділу державної реєстрації актів цивільного стану вказуються причини відмови та зазначається про можливість оскарження його у судовому порядку.

Згідно з п. 3 постанови Пленуму Верховного Суду України від 07.07.1995р. №12 "Про практику розгляду судами справ про встановлення неправильності запису в актах громадянського стану", в тому числі внесення змін про національність, заяви з цього приводу підлягають розгляду в судовому порядку. Питання щодо національності батьків суд вирішує на підставі письмових та інших доказів.

Відповідно до п. 1.5. Правил, заяви про внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання приймаються відділами державної реєстрації актів цивільного стану в порядку, визначеному цими Правилами.

Так, пунктом 2.6 Правил визначено, що разом із заявою про внесення змін до актового запису цивільного стану заявником подаються: свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану, у яких зазначені неправильні, неповні відомості або відомості, які підлягають зміні; інші документи, необхідні для розгляду заяви та вирішення питання по суті.

На підтвердження достовірності представлених заявником документів про державну реєстрацію актів цивільного стану відділом державної реєстрації актів цивільного стану, дипломатичним представництвом чи консульською установою України додаються до матеріалів справи повні витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, копії відповідних актових записів цивільного стану, на підставі яких вирішується питання щодо необхідності внесення змін або відмови в цьому (п. 2.7 Правил).

Згідно з п. 2.11 Правил, факти, зазначені в заяві, а також записи у свідоцтвах про державну реєстрацію актів цивільного стану та в інших поданих заявником документах, якщо вони викликають сумніви щодо їх достовірності, можуть бути перевірені відділом державної реєстрації актів цивільного стану шляхом направлення запитів до відповідних установ, організацій для затребування необхідних документів.

Як встановлено з матеріалів справи та підтверджується копіями: свідоцтва про народження позивача від 20.08.1956 року серії ЯЭ №388606; погосподарських книг Великоберезнянської сільської ради Полонського району Хмельницької області за 1953-1955рр., 1983- 1985рр., національність матері позивача ОСОБА_4 - "полька".

Відповідно до ч. 2 ст. 300 Цивільного Кодексу України, фізична особа має право на збереження своєї національної, культурної, релігійної, мовної самобутності, а також право на вільний вибір форм та способів прояву своєї індивідуальності, якщо вони не заборонені законом та не суперечать моральним засадам суспільства.

Згідно зі ст. 3 Рамкової конвенції Ради Європи про захист національних меншин (ратифікована Законом України №703/97-ВР від 09.12.1997 року), кожна особа, яка належить до національної меншини, має право вільно вирішувати, вважатися їй чи не вважатися такою, і таке рішення або здійснення прав у зв’язку з ним не повинно зашкоджувати такій особі.

Досліджені судом докази свідчать про те, що в актовому записі про шлюб №24 складеного 25.11.1975 року виконавчим комітетом Великоберезнянської сільської ради Полонського району Хмельницької області на ОСОБА_2 та ОСОБА_3 допущена помилка, а саме щодо зазначення національності нареченої "українка" замість "полька".

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, підтверджені належними доказами, відповідають вимогам чинного законодавства, а тому адміністративний позов необхідно задовольнити.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

При поданні позовної заяви позивач сплатила судовий збір в розмірі 640,00 грн. В зв'язку з задоволенням позовних вимог в повному обсязі, на користь ОСОБА_1 необхідно присудити 640,00 грн. судових витрат.

Керуючись ст.ст. 41, 70, 71, 79, 86, 94, 112, 128, 158-163, 167, 186, 255, 257 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ :

позов задовольнити.

Зобов'язати Полонський районний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції Хмельницької області внести зміни до актового запису про шлюб №24 складеного 25.11.1975 року виконавчим комітетом Великоберезнянської сільської ради Полонського району Хмельницької області на ОСОБА_2 та ОСОБА_3, а саме виправити національність нареченої з "українка" на "полька".

Присудити на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Полонського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції Хмельницької області (30500, Хмельницька область, м. Полонне, вул. Л.Українки, 114 а) судові витрати (судовий збір) в сумі 640,00 грн. (шістсот сорок грн.).

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Суддя

/підпис/

"Згідно з оригіналом" Суддя

ОСОБА_5

Джерело: ЄДРСР 67153108
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку